Miasto i powiat porozumiały się ws. Ogniska Wychowawczego im. Kazimierza Lisieckiego "Dziadka"

Z pomocy ogniska korzysta blisko 30 wychowanków (fot. tcz.pl)
Miasto i powiat porozumiały się ws. Ogniska Wychowawczego im. Kazimierza Lisieckiego "Dziadka"
Po spotkaniu władz miasta i powiatu wiadomo, że Ognisko Wychowawcze im. Kazimierza Lisieckiego "Dziadka" w Tczewie przynajmniej do czerwca 2013 roku będzie funkcjonowało tak jak do tej pory. Według wstępnych założeń placówka mogła przestać istnieć z początkiem przyszłego roku. Co czeka ognisko po czerwcowej dacie? Na razie nie wiadomo, ale zarówno miasto, jak i powiat, mówią, że będzie trzeba "zracjonalizować koszta funkcjonowania placówki", które są teraz znacznie wyższe niż te dotyczące miejskich świetlic.

Przypomnijmy, że decyzja o zaprzestaniu finansowania ogniska zapadła w tczewskim starostwie, które je do tej pory finansowało. Całość rozbija się o pieniądze. Łączny przewidywany koszt utrzymania placówki na rok 2012 wynosi 306 109,00 zł., w tym znajdują się wydatki na płace (200 454,00 zł) oraz pochodne od wynagrodzeń (38 144 zł), a także wydatki rzeczowe (67 511 zł) - dla porównania utrzymanie wszystkich miejskich świetlic - jest ich 9 - kosztuje około 600 tys. zł. Starostwo nie chciało już ponosić kosztów funkcjonowania ogniska, bo zgodnie z przepisami prowadzenie tego typu ośrodków jest bowiem zadaniem własnym gminy. Po informacji, że ognisko może przestać istnieć z początkiem roku, walkę o jego utrzymanie rozpoczęli rodzice. Powstał także list otwarty w jego obronie. Tematem zajęły się komisje społeczne - i Rady Miasta, i Rady Powiatu. W tej sprawie spotkały się również władze miasta i powiatu:

- Po naszych rozmowach mogę powiedzieć, że ognisko na razie będzie nadal funkcjonowało jako placówka edukacyjna. Podjęto decyzję, że do końca nowego roku szkolnego, czyli czerwca 2013, ognisko będzie działać jak do tej pory. Nie została jeszcze jasno rozstrzygnięta kwestia, kto obejmie stanowisko dyrektora. Co po czerwcu 2013? Do tego czasu trzeba będzie wypracować dobre rozwiązanie i popracować nad racjonalizacją kosztów - mówi Mariusz Wiórek, wicestarosta tczewski.

Ze podjętych przez urzędników ustaleń wynika, że działalność placówki od początku przyszłego roku będzie współfinansowane przez miasto.


- Starostwo utrzyma dotychczasową formę ogniska do połowy przyszłego roku - w tym czasie będziemy wypracowywać model ostateczny. Od stycznia dopłacimy do funkcjonowania ogniska - na razie nie wiemy, jaka to będzie dokładnie kwota - trzeba to przeliczyć. Nie będzie to jednak kwota większa niż 60-70 tys. zł rocznie. Takie są porównywalne koszty u nas - informuje Mirosław Pobłocki, prezydent Tczewa.

Najbliższe miesiące mają przynieść odpowiedź na to, co dalej. Po 2013 roku placówka może funkcjonować w takiej postaci jak obecnie, ale przy zmienionej strukturze organizacyjnej. Zmiany mają zapobiec wysokim kosztom funkcjonowania placówki (chodzi m. in. o kwestię związaną z kartą nauczyciela). I miasto, i powiat przekonują, że bez względu, jakie zmiany zostaną podjęte, żadne z dzieci nie zostanie na lodzie.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (65)
dodaj komentarz

  • -10

    _gość

    21.08.2012, 13:16

    zlikwidować etat tych z kartą nauczyciela - i będzie spokój - jedna osoba na karcie generuje takie koszty, jak dwie osoby zatrudnione na normalną umowę na pracę - i dzieci będą zadowolone, i rodzice - i budżet miasta i powiatu

    Odpowiedz
    IP: 78.131.xx9.xx1 
  • +18

    mrówa_gość

    21.08.2012, 15:14

    p.s.

    do gościa pierwszego. Pójdźmy dalej tym tokiem myślenia i polikwidujmy wszystkie etaty nauczycieli w tym mieście (bo z karty). Dzieci niech uczą w domkach ich rodzice! ALE BĘDZIE TANIO!!!!! Wszyscy będą przecież szczęśliwi! Co na to nauczyciele?????

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx1 
    -18

    _gość

    21.08.2012, 17:34

    z ust mi to wyjęłaś - tak zlikwidujmy etaty z kartą nauczyciela - ale spoko - prędzej, czy później karty zostaną zlikwidowane - i nauczyciele zaczną pracować na takich samych zasadach jak każdy normalny człowiek

    Cytuj
    IP: 89.200.xx2.xx4 
  • +25

    Oburzony D._gość

    21.08.2012, 13:59

    Ciekawa lektura

    Do tekstu powyżej polecam ciekawą lekturę, bo relacji "tetki" w materiałach archiwalnych niestety NIE MA! Działo się to podczas posiedzeń BARDZO WAŻNYCH KOMISJI Rady Miasta i Powiatu. To co przeczytałem w prasie lokalnej, czyli w zwięzłej relacji ze spotkania w wykonaniu redaktora Dz. Bałt. lub G.T. świadczy o interesującym przebiegu debaty! SZACUNEK I BRAWO dla założycieli Ogniska Wychowawczego im. K. Lisieckiego "Dziadka" p.p. E. i Z. Boduchów! PORAŻKA BARDZO WAŻNEJ RADNEJ, która uznała, że ta placówka z wieloletnimi tradycjami i wypracowaną marką oraz poziomem, rozmiarem niesionej pomocy jest MARNOWANIEM PIENIĘDZY!!!!! Czy w naszych samorządach ludzie wybrani przez NAS NIE MUSZĄ ODPOWIADAĆ ZA SWOJE SŁOWA? I jest to w dodatku TCZEWIANKA ROKU! O B U R Z A J Ą C E! To mam nadzieję ostatnia kadencja TEJ PANI! Podobno wszystko w tym mieście można zastąpić "wolontariatem" - czekamy na RADNYCH WOLONTARIUSZY. Będzie to najtańszy w Polsce SAMORZĄD!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx2 
  • +23

    gość_gość

    21.08.2012, 14:38

    ognisko wychowawcze

    Ptaszki podobno ćwierkają, że wymieniona BARDZO WAŻNA RADNA ma ochotę przejąć to , co zostanie po ognisku. Ciekawe, czy ptaszki mają rację.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx5 
    +22

    _gość

    21.08.2012, 16:30

    co się boicie napisać nazwisko

    Ona się nazywa radna Grazyna Antczak

    Cytuj
    IP: 87.204.xx7.xx8 
    +18

    _gość

    25.08.2012, 13:27

    Pani Grażynka

    Pani Grażynka bardzo ładnie zaniżyła koszty działalności jej świetlic, mało tego - tylko bodajże w świetlicy przy Kościele NMPMK jest serwowany ciepły posiłek, w pozostałych świetlicach są tylko bułki. No ale co szkodzi powiedzieć że we wszystkich jej świetlicach są serwowane i ciepłe i zimne posiłki - a któż to sprawdzi.

    Cytuj
    IP: 80.237.xx6.xx6 
  • -19

    xxx_gość

    21.08.2012, 14:17

    płace?

    wg tych danych 200 454,00 zł netto to płace pracowników . zakładając średnie wynagrodzenie 2000zł netto na osobę za tę kwotę można zatrudnić ponad ponad 8,35 szt pracownika. A w z placówki korzysta podobno 30 wychowanków. Zadaje więc pytanie czy pracuje tam zbyt duża liczba osób czy też pracowników jest mniej za to ich pensje nad wyraz wysokie ?

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xx0 
  • +19

    mrówa_gość

    21.08.2012, 14:50

    do fachowców od liczenia kasy

    Gościu pierwszy i drugi! Marnujecie się jako miłośnicy sztuki księgowej! Przy takim liczeniu radzę uzdrawiać kasę miejską lub powiatową! Może znajdzie się wakat skarbnika. Oczywiście bez pobierania pensji, bo trzeba dbać by wszyscy byli zadowoleni!

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx1 
  • +24

    Viking_gość

    21.08.2012, 15:38

    Racjonalizacja kosztów placówki

    Cytując: "zarówno miasto, jak i powiat, mówią, że będzie trzeba "zracjonalizować koszta funkcjonowania placówki", które są teraz znacznie wyższe niż te dotyczące miejskich świetlic." Kochane nasze najwyższe władze miejskie i powiatowe, skoro ustawodawca z Warszawy rozgranicza Ogniska Wychowawcze i Świetlice jako dwie różne placówki - to jakim prawem Wy którzy jesteście zobowiązani do realizacji tej konkretnej ustawy porównujecie koszty tych dwóch różnych placówek. To jak porównywanie kosztów funkcjonowania Starostwa i Urzędu Miasta - bezsens. Poszukajcie jakie są koszty utrzymania Ognisk Wychowawczych w innych miastach i do tego porównujcie. Nie róbcie ludziom wody z mózgu.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx9 
  • +24

    Lena_gość

    21.08.2012, 16:30

    Ognisko Wychowacze

    Na początek ciesze się bardzo że O.W. nadal bedzie funkcjonować w naszym mieście..pamietajmy ze to dla dobra dzieci ktorzy naprawde potrzebuja tej pomocy.. Wydaje mi sie ze ludzie zasiadajacy na wyzszych krzesełkach szukaja oszczednosci tam gdzie nie maja.. Oszczędności drodzy Samorzadowcy szukajcie wewnatrz waszych organizacji i na pewno znajda sie duze oszczednosci bo pomysły typu likwidacja takich placowek jak Ognisko Wychwawcze to pokazywanie bezmyslnosci..... Z pozdrowieniami była wychowanka Ogniska Wychowawczego:-)

    Odpowiedz
    IP: 80.254.xx8.xx5 
  • +17

    Ast.A_gość

    21.08.2012, 20:05

    Zgadzam się z Tobą, fajnie że Ognisko będzie nadal funkcjonowało, tylko mam obawy jak osoby piszące poniżej komentarze czy będą pieniądze zagospodarowane na działalność Ogniska po czerwcu 2013r. Trzeba tą sprawę pilnować, bo podobno wnioski budżetowe w mieście składa się do 30 wrześniai oby był tam zawarty wniosek o finansowanie Ogniska przez cały rok a nie tylko pół roku.

    Cytuj
    IP: 199.48.xx7.xx7 
  • -9

    adam p._gość

    21.08.2012, 16:39

    relacja

    Oburzony gościu. Relacja w TeTce już jest i będzie około tygodnia. Do dziś nikt o to nie poprosił a od dłuższego czasu nie udostępniamy nawet relacji z sesji RM. Są one dostępne w biurze RM. A pełna relacja z obrad tych obu ważnych komisji leciała w TeTce aż 3 (trzy) razy i równolegle w internecie.

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xxx 
  • +18

    Zadowolony z ponownej emisji_gość

    21.08.2012, 18:10

    DZIĘKI...

    za bardzo szybką reakcję! Relacja może i "leciała" TRZY razy, ale mamy wakacje, urlopy i super pogodę! Nie wszyscy zawsze mogą "upolować" okazję na obejrzenie czegoś tak zajmującego! Materiał niezwykle ciekawy! POLECAM WSZYSTKIM ZAINTERESOWANYM LOSAMI OGNISKA SZCZEGÓLNIE! Moje gratulacje dla Radnych: P. Kamińskiej, Przewodniczącej Komisji P. Chylickiej i tego pana Radnego , który odważył się głośno określić budżet miasta! - konkretnie i na temat! Poza tym Bezradne Rady! Pozdrowienia i jeszcze raz dzięki dla pana Adama P.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx2 
  • +20

    Czytający_gość

    21.08.2012, 17:30

    Ognisko zostanie zlikwidowane od lipca 2013r !!

    W artykule padło pytanie co będzie z placówką po czerwcowej dacie - odpowiedź jest prosta. Bodajże do 30 września 2012r. można zgłaszać poprawki do budżetu na rok 2013r. Miasto i Starostwo zagospodarowało pieniędze na działaność Ogniska tylko i wyłącznie do czerwca i jeśli do 30 września nie zostanie zgłoszona żadna poprawka aby zabezpieczyć pieniadze na cały rok działalności Ogniska to z dniem 1 lipca 2013r. Ognisko zostanie zlikwidowane a ani miasto ani starostwo nie będzie miało pieniędzy na dalsze funkcjonowanie Ogniska gdyż budżet już dawno zostanie zatwierdzony. I tym będą się nasze władze tłumaczyły po czerwcu 2013r.. Sprytne posunięcie!

    Odpowiedz
    IP: 77.247.xx1.xx3 
  • +21

    Anka22_gość

    21.08.2012, 17:37

    Pytanie do p. Wiórka i p.Pobłockiego

    Czy w budżecie starostwa i miasta na rok 2013 będą zabezpieczone środki na funkcjonowanie Ogniska w tej bądź innej formie po czerwcu 2013r, czy tylko są uwzględnione środki na działaność Ogniska do czerwca 2013r i ani dnia dłużej. To jest bardzo ważne, bo na dniach zatwierdza sie budżet i jeśśli nie będzie zabezpieczonych środków na działanie Ogniska po czerwcu 2013r. to oznacza iż po tej dacie OGNISKO BĘDZIĘ ZLIWKIDOWANE. I żadne protesty nic wtedy nie pomogą bo nie będzie pieniędzy w budżecie. Jak protestować to teraz zanim budżet będzie uchwalony.

    Odpowiedz
    IP: 209.17.xx1.xx7 
  • +17

    Jestem za_gość

    21.08.2012, 20:11

    Zgadzam się, trzeba to wyjaśnić aby nie było niedomówień i zaskoczenia w czerwcu. Bo coś słowa p. Wiórka "Co po czerwcu 2013? Do tego czasu trzeba będzie wypracować dobre rozwiązanie i popracować nad racjonalizacją kosztów" gdy nie będzie zabezpieczonych pieniędzy na działaność Ogniska po czerwcu są tylko przykrywką, że coś się robi. Budżety ustala się teraz - a nie w czerwcu.

    Cytuj
    IP: 199.48.xx7.xx9 
  • +16

    ja Ja ja_gość

    21.08.2012, 17:42

    Dlaczego do czerwca??

    A dla czego do czerwca - przecież budżet miejski i powiatowy ustala się na cały rok a nie na pół roku - czyżby nasze władze urabiały sobie tą decyzją alibi i po czerwcu z wielkim smutkiem i troską stwierdzą, że nie ma pieniędzy na działalność Ogniska bo nie były one ustalone w budżecie i teraz w połowie roku nic nie można zrobić. Coś tu nie ładnie pachnie- a fee

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx9 
  • +17

    Olaboga_gość

    21.08.2012, 17:45

    Budżet na 2013r.

    Czy w budżecie naszych szanownych władz powiatowych i miejskich będą okreslone pieniążki na działalność Ogniska po czerwcu 2013?? Chciałbym aby Pani Redaktor przy najbliższej okazji spytała się o to naszych władz. Jeśli nie będzie takich pieniędzy to oznacza że Ognisko zostanie zlikwidowane po czerwcu 2013r.

    Odpowiedz
    IP: 146.185.xx3.xx9 
  • +16

    PaniXyz_gość

    21.08.2012, 17:52

    Może warto ...

    Może warto powalczyć, ponaciskać radnych aby Ognisko działało w takiej formie jak teraz nie do czerwca ale do grudnia 2013r.. Boje się, że w czerwcu nagle się okaże że w budżecie nie zaplnanowano wydatków na Ognisko po tej dacie ( czyli zaplanuje się tylko kase na pół roku - około 153 500 zł) i wtedy będzie już po ptakach, bo budżet ustala się teraz a nie w trakcie roku którego dotyczy.

    Odpowiedz
    IP: 85.24.xx8.xx0 
  • -11

    Knudsen_gość

    21.08.2012, 18:42

    ...

    Nie umniejszam zasług tego ogniska, ale nie wiem czy wszyscy, którzy tak emocjonalnie podchodzą do kosztów jego funkcjonowania wiedzą, że są tam tylko dwa pełne etaty wychowawców. Zastanówcie się teraz czy potrzebna jest cała reszta etatów (kucharka, księgowa na cały etat [!!!] i referent) i czy jest to racjonalne zarządzanie.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx7 
  • +16

    Gość_gość

    22.08.2012, 11:31

    Do Knudsena

    A pan ( pani) Knudsen znowu o tych 2 pełnych etatach , a ten wychowawca pracujący na 3/4 etatu czyli 6 godzin to nic! Jego praca nie jest ważna? Dlaczego ciągle wyjeżdżasz tylko o tych 2 etatach wychowawczych - skoro tak umniejszasz jego pracę to pewnie umniejszasz pracę kucharki, referenta itd. Nie wierzę w to aby Starostwo tak co roku ucinające koszty funkcjonowania Ogniska pozwoliło sobie na marnotrawienie pieniędzy na zbędne etaty. Skoro utrzymywali te etaty to oznacza że są one POTRZEBNE innego wyjaśnienia nie ma.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx9 
  • +18

    McPerson_gość

    21.08.2012, 20:16

    Ognisko a świetlica

    Kurde tyle razy było wałkowane na temat różnic Ognisk Wychowawczych i Świetlic a się okazuje że nasi zarządcający nadal tego nie potrafią rozróżnić. Jak można porównywać koszty działania dwóch róznych placówek. Czyli co - Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej myli się, uważając te placówki za zupełnie różne a nasi prezydenci, vice ( wypowiedź p. Drewy że nie widzi różnić pomiędzy placówkami) i starości, vice są od "warszawki" mądrzejsi i uważają że nie ma różnic. Co ma piernik do wiatraka - co ma Ognisko do Świetlicy??

    Odpowiedz
    IP: 212.232.xx4.xx7 
  • +21

    pasażer - 11_gość

    21.08.2012, 22:28

    to był kabaret

    Oglądałem to w lokalnej telewizji - to było żenujące. Nikomu , oprócz twórców ogniska nie zależy na dzieciach każdy chciał zabrać głos , na antenie i wyjść z sali - Antczak , Pobłocki ,Kamińska i paru innych w momeńcie głosowania ni miał kto głosować - ludzie kogo wybieracie ???

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx8 
  • +17

    _gość

    22.08.2012, 09:24

    to nie ładnie radni !

    dezertery boją się głosować ??

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx6 
  • -21

    świstak_gość

    22.08.2012, 08:46

    300000 zł na 30 dzieci rocznie?

    Zwolnić ich wszystkich i dla każdego z dzieci zatrudnić osobną guwernantkę za 850 zł na rękę na 8 godzin. Wyjdzie na to samo! A zatrudnienie większe.

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx6.xx0 
  • +15

    wolontariusz do Świstaka_gość

    27.08.2012, 17:14

    nie takie to proste

    jak świstak zaproponował ...A gdzie wychowanie do zgodnego współistnienia w grupie, do odpowiedzialności za słowo, pracę, pomoc młodszym kolegom -podobnie jak młodszemu rodzeństwu w domu ??? To zrobi guwernantka z "jedynakiem" ???

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx4 
  • -7

    ogniskowiec_gość

    22.08.2012, 08:56

    Asia na dyrektora

    Cieszę się, że Ognisko nadal będzie funkcjonować. W placówce tej pracuje swietny wychowawca (moim zdaniem najlepszy wychowawca) jest to p. Asia!!!! Osoba szczera, bardzo oddana dzieciom, to ona powinna zostać dyrektorem. Promujmy takie osoby, a nie karierowiczów. Co do Karty N-la, to jest to tylko 1 osoba i nabyła takie prawo. Jest to prawo nabyte!!! Jakby tak patrzeć i rzetelnie ocenić sytuacje, trzebaby zabrać prawa nabyte policjantom, wojskowym itd. Nie popadajmy w paranoje. Najważniejsza jest chyba jakość pracy tych ludzi, a nie znam osoby, która by narzekała na pracę pracowników Ogniska.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx5 
  • +17

    Marzyciel Amator_gość

    22.08.2012, 18:35

    A ja myślę

    że Miasto i Powiat porozumiały się, jak powoli i dokładnie dobić Ognisko! Taka robota w białych rękawiczkach. Po obejrzeniu relacji z posiedzenia komisji: marzy mi się, aby pan v-ce starosta stał się posłem RP i tak kwieciście przemawiał z trybuny poselskiej. Uszu po prostu oderwać się nie da!!! Pani Radna (Niezwykle Ważna) od jeszcze ważniejszej świetlicy powinna wszystkim korepetycji udzielać! Ja chcę takiej kucharki, co to tyle nagotuje, potem posprząta i jeszcze odpocząć zdąży! A jak tam z kontrolami Sanepidu? Wszystko o.k.? Pan v-ce prezydent - po jednym dniu w owej świetlicy i w ognisku, a nie trzeba będzie już wskazywać różnic, czego tak bardzo się domaga! Pozdrowionka!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx1 
  • +16

    KasaK_gość

    22.08.2012, 19:44

    Brawo

    Brawo konkretny, rzeczowy i celny komentarz. Ja bym jeszcze dodał jak szybko dobić Ognisko, bo tak naprawde to oni porozumieli się tylko i wyłącznie na pół roku - od stycznia do czerwca 2013r. a potem likwidacja. Pan Drewa?? i to mówi człowiek mający dokładnie zbadać działalność Ogniska - nie widzi żadnych różnic?? Dokładnie starczyłaby jedna wizta w powyższych placówkach, rozmowa z rodzicami mającymi dzieci w tych placówkach ( są tacy rodzice), wystarczyłoby trochę pomyśleć - kurcze skoro ustawodawca wymienił z nazwy 3 placówki opiekuńczene wsparcia dziennego to one muszą się różnić swoją działalnością - tylko tego trzeba chcieć, a wydaje mi się po stweirdzeniu p. Drewy że jemu się nie chce, gdyż on od początku nie widział i nie widzi różnicy. Czy myślicie że sanepid dopuściłby taką placówkę wydającą posiłki dzieci bez etatu kucharki, sprzątaczki?? To macie odpowiedź dlaczego potrzebne są etaty administracyjne.

    Cytuj
    IP: 85.17.xx4.xx2 
  • +17

    Obserwator_gość

    22.08.2012, 19:52

    Relacja z komisji

    Po obejrzeniu relacji ogarnęło mnie przerażenie. Okazuje się, że u nas w Tczewie mamy swoje własne prawo. Nie wiem jak się ten pan Radny nazywa, ale siedział z tyłu obok p. Urbana. Cytując go : "Zgadzam się z p. Drewą jak już mamy przejąć Ognisko to na naszych warunkach i w takiej formie jakiej my chcemy". Kochany panie radny i p. vice prezydencie o warunkach przejęcia i formie przejęcia decyduje Ministerstwo Pracy i Polityi Społecznej i ono nową ustawą nakazało gminom miejskim przejmować a nawet tworzyć nowe Ogniska, a nie likwidować. Tak jak powiedział p. Boduch - wy chcecie robić zamach na prawo ustanowione w Warszawie??

    Odpowiedz
    IP: 80.237.xx6.xx6 
  • +15

    wolontariusz_gość

    27.08.2012, 18:18

    właśnie tak...

    tak nam powiedziano w województwie, kiedy udaliśmy się tam po pomoc w tej sprawie !!! "Góra" liczy na to , że samorządy porozumieją się w sprawie i PRZEKAŻĄ SOBIE PLACÓWKI WSPARCIA DZIENNEGO bez likwidacji !!! Powiedziano nam , że OGNISKO IDEALNIE WPROST WPISUJE SIĘ W ZADANIA GMINY W TEMACIE WSPARCIA RODZINY W WYCHOWAWCZEJ JEJ ROLI i wobec trudności rozmaitych jakie w obecnym kryzysowym czasie rodzina napotyka. Powinniśmy, wobec niżu demograficznego, dodawać wparcia (szczególnie rodzinom wielodzietnym), a nie zamykać Ognisko !!!

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx4 
  • +18

    Powtarzający_gość

    22.08.2012, 19:59

    Stanowisko MPiPS

    To już kiedyś było wspomianane ale przypomne - oficjalne stanowisko MPiPS odnośnie nowej ustawy na mocy której starostwo tczewskie chce przekazać zarządzanie Ogniskiem gminie miejsckiej Tczew: W świetle nowych przepisów gmina nie tylko nie jest zmuszona do likwidacji dotychczasowych ognisk wychowawczych, a wręcz przeciwnie, powinna utrzymać obecne placówki wsparcia dziennego i tworzyć jak najwięcej nowych. Powinna utrzymywać a nie likwidować!!

    Odpowiedz
    IP: 93.182.xx9.xx2 
  • +27

    Jacenty_gość

    24.08.2012, 11:06

    Przykra porażka ...

    Niestety, z artykułu wychodzi jednoznacznie, że nam przeciwnikom likwidacji Ogniska nie udało się odwieźć od tego zamiaru nasze lokalne władze. Nawet nie dali popracować Ognisku przez caly rok 2013r. Jeśli oficjalnie będzie zatwierdzona ta informacja to będzie bardzo przykre że od lipca 2013r przestanie istnieć Ognisko Wychowawcze im. K. Lisieckiego " Dziadka" w Tczewie. Po 25 latach - przykre to i jaką wystawia negatywną opinię o naszych władzach.

    Odpowiedz
    IP: 93.182.xx9.xx6 
  • +10

    Tetka_Tczew_gość

    24.08.2012, 13:42

    Artykuł w tetce

    Na tetce w programie Nasz Tczew z 23 sierpnia pojawił się artykuł o Ogniski i wywiad z p. Ackermanem i czego dowiadujemy się z tego wywiadu - oficjalnie Ognisko bez zmian będzie funkcjonować do czerwca 2013r. ale jak podkreśla pan radny osoby które mają umowy czasowe zostaną zwolnione i jeszcze jakieś dwie panie będą zwolnione ( im starostwo znajdzie prace) czyli jednak jakieś zmiany organizacyjne będą - a miało być bez zmian do czerwca! Ktoś tu kłamie ( co do p. radnego Ackermana, już podczas poprzedniej walki o Ognisko potrafił skłamać w żywe oczy dziennikarzom : link kiedyś ktoś podawał w komentarzach - znalazłem go dla przypomnienia: http://gdansk.naszemiasto.pl/archiwum/901962,koniec-ogniska,id,t.html ). Druga sprawa - jak to się ma do oszczędności skoro najbardziej drogi w utrzymaniu pracownik Ogniska ( KN i związane z nią finansowe przywileje) dostaje dodatkową funkcję ( wątpie aby za darmo, ale jeśli tak - to chwała dla tego pracwonika, że będzie robił to za darmo) dyrektora Ogniska. I gdzie tu oszczędności??

    Odpowiedz
    IP: 80.237.xx6.xx3 
  • +11

    AnnaL.._gość

    24.08.2012, 20:47

    Hipokryzja

    Czyli wychodzi na to że na całej reorganizacji Ogniska najbardziej skorzystała p. Mariola, - pewnie zwolnią sprzątaczkę, kucharkę, księgową, referenta, może i jednego wychowawce lub pozostawią wychowawców ale każą im dodatkowo robić za sprzątaczkę, kucharkę czy Bóg wie co jeszcze. Co to za pracownik co podkopuje swojego dyrektora, gdzie lojalność do zespołu pracowników. Jednych zwalaniają a innym dają dodatkową funkcje dyrektora - przykre.

    Cytuj
    IP: 31.172.xx0.xxx 
    +18

    Zjadliwa mucha_gość

    25.08.2012, 10:43

    To mi się nie podoba

    Dlaczego nawet dziennikarka czytająca wiadomości w tetce wykazała się taką niekompetencją - najpierw czyta że doszło do porozumienia władz miasta i starostwa i Ognisko będzie funkcjonowało na dotychczasowych warunkach do czerwca 2013. jest puszczany artykuł a w nim p. radny informuje że w Ognisku będą zwolnienia- czyli że funkcjonowanie na dotychczasowych warunkach to ściema. Kurcze ktoś chyba redaguje te wiadomości - nie mógł tej pani podpowiedzieć że jedno wyklucza drugie.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx9 
  • +13

    A ja_gość

    24.08.2012, 20:53

    Na miejscu p. Marioli

    Ja na miejscu p. Marioli absolutnie bym nie brał dodatkowej funkcji dyrektora - a gdzie lojalność wobec współpracowników, którzy zostaną zwolnieni, wobec obecnego dyrektora, który pewnie nagle się dowiaduje że na jego miejsce mają już p. Mariolę. Pewnych rzeczy się nie robi, no chyba że pieniądz jest najważniejszy.

    Odpowiedz
    IP: 109.163.xx3.xx0 
  • +6

    Pawłek_gość

    25.08.2012, 10:38

    Nie dziwię się..

    A ja się nie dziwie tej pani Marioli, że wzięła tą dodatkową fuche- nie znam jej ale pewnie to jakaś młoda, z ambicjami osoba, pełna energii, pomysłów, zdrowia i sił dla której ta nowa funkcja to kolejne wyzwanie. Niech walczy- przyszłość należy do młodych.

    Cytuj
    IP: 77.244.xx4.xx0 
    -2

    wolontariusz_gość

    27.08.2012, 17:25

    sprawa lojalności

    Wg mnie to właśnie lojalność p. Marioli wobec współpracowników sprawiła, że podjęła się dodatkowego (niewdzięcznego zresztą obowiązku !!!) ratując sytuację wobec braku dyrektora, który był zatrudniony na 1/4 etatu TYLKO do 31 sierpnia 2012 !!! Poza tym w Starostwie uznano zapewne, że osoba, która pracuje w Ognisku OD SAMEGO POCZĄTKU już 25 lat (!!!) najlepiej zadba o zachowanie jego TRADYCJI !!!

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx4 
  • +14

    Przeciw takim porozumieniom_gość

    24.08.2012, 21:00

    Ale kłamstwo w żywe oczy

    Powiedzcie mi na czym ma polegać to porozumienie, skoro zwalniają pracowników, o jakiej pracy Ogniska na dotychczasowych warunkach ( do czerwca) może być mowa skoro nie będzie kucharki, sprzątaczki, referenta, księgowej - pewnie wychowawcom każą wykonywać dodatkową pracę - skorą robią za pedagogów, psychologów ( którzy też zostali zwolnienia w ramach oszczędności) to i zrobią za sprzątaczkę, kucharkę itd. Dzięki takim ruchom od stycznia Ognisko Wychowawcze w Tczewie będzie tylko z nazwy. Ktoś zapomniał że Ognisko towrzą ludzie ( nie tylko wychowawcy) ale co tam. Skoro nawet jeden z wychowawców nie ma skrupułów wziąć dodatkowego etatu Dyrektora, wobec zwolnien swoich kolegów to co się mamy dziwić że wśród urzędników jest taka obłuda.

    Odpowiedz
    IP: 173.254.xx6.xx7 
  • -4

    wolontariusz_gość

    27.08.2012, 17:43

    zwolnienia i oszczędności...

    Już nie raz w historii Ogniska (pracowałam tam) zdarzało się, że CHCĄC obniżyć koszty (wywierano na nas presję odgórnie) braliśmy na siebie dodatkowe obowiązki tłumacząc sobie, że to dla dobra sprawy, ryzykując problemy z SANEPID-em . Robiąc dyżury w kuchni i stołówce przy wydawaniu przygotowanej wcześniej kolacji i przy zmywaniu naczyń młodzież uczyła się pracy na rzecz społeczności i nie narzekała- lubili ten zakres obowiązków , czasem bardziej niż obowiązkową w Ognisku naukę! Zaznaczam, że dyżurowały tylko dzieci zdrowe. Każdy odjęty etat w Ognisku (a przewidziany w statucie placówki), dodatkowo zawsze obciąża wychowawców- to na nich spada wtedy więcej spraw do rozwiązania, a resocjalizacja, terapia indywidualna ogniskowców zostają w dużym stopniu zubożone. Deficyty dzieci wtedy można też wyrównać, tyle że trwa to dłużej ...A jeśli chodzi o dyrekturę, to jeden z wychowawców nie chce, a MUSI podjąć to WYZWANIE , bo starostwo wywiera presję . Żaden z trzech wychowawców nie będzie zwolniony, bo nadal mają być 3 grupy, jeśli Ognisko ma funkcjonować w niezmienionej formie , JAK OBIECANO !!!

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx4 
  • -12

    Jull..ee..kk.._gość

    25.08.2012, 10:29

    Pytanie

    Ciekawe po której teraz stronie stanie nowa p.Dyrektor - po stronie Ogniska, czy po stronie Starostwa ( bądź miasta)?

    Odpowiedz
    IP: 178.250.xx0.xx1 
  • -11

    XXygość_gość

    25.08.2012, 10:48

    Do Asia na dyrektora

    Ciekawe czy tej pani Asi co ją ktoś w komentarzu polecał na dyrektora też Starostwo złożyło propozycję dodatkowej fukcji? Czy tylko taki przywilej dostała ta pani Mariola?

    Odpowiedz
    IP: 80.237.xx6.xx4 
  • +19

    Gość2012_gość

    25.08.2012, 13:41

    Działalność Miasta

    Najśmieszniejsze jest to że miasto ma OBOWIĄZEK na skutek nowej ustawy przejąć i utrzymać w dotychczasowym stanie organizacyjnym istniejące placówki wsparcia dziennego. U nas tego obowiązku się nie stosuje. Parodia!!

    Odpowiedz
    IP: 212.84.xx6.xx0 
  • +18

    Pytający_gość

    25.08.2012, 13:46

    Wspólne zebranie radnych miasta i powiatu

    A jak to "pseudo porozumienie" ma się do stanowiska wspólnej komisji rady miasta i powiatu o pozostawienie Ogniska i jego funkcjonowanie w dotychczasowym stanie?? Widać że nasze najwyższe władze również naszych radnych i ich "rady i decyzje" mają za nic. Pan Drewa nie widzi różnicy więc trzeba likwidować to Ognisko....

    Odpowiedz
    IP: 94.23.xx7.xx8 
  • -26

    przestańcie truć_gość

    25.08.2012, 13:53

    przyszłość dzieci jest zapewniona - a podobno o to toczyła się walka. O co zatem chodzi? Wiadomo - o etaty. kucharka dla 30 dzieci, które przychodzą na kilka godzin? w prywatnej firmie to nie do pomyślenia. ale państwowe pieniadze można przecież marnować. catering byłby znacznie tańszy - ale cóż - nie moje, to mogę krzyczeć, że niby "ratujemy" dzieci. a drogi potem dziurawe

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx2.xx4 
  • +24

    Trujacy_gość

    25.08.2012, 14:12

    Zapoznaj sie z ....

    No tak w w prywatnej firmie masz catering i jeden obiad kosztuje minimum 10zł - w Ognisku pani kucharka i pani refernt ustalają koszt obiadu w granicy 3 - 5 zł. 5zł oszczędności na jednym obidzie to dużo - w prywatnej firmie takie dwie panie by przyjęli z pocałowaniem ręki. Przyszłość dzieci jest zapewniona?? gdzie te dzieci umieszczą?? w świetlicach z których rodzicie tych dzieci przeniesli je do Ogniska widząc różnicę w traktowniu dzieci, podjeściu do dzieci, w pomocy dzieciom?? Chyba nie wiesz o czym piszesz. To że władne osoby mówią że zapewnią dzieciom przyszłość to nie z troski o dzieci tyko z troski o siebie, bo to muszą zrobić, a fakt że dzieci będą miały dużo gorzej ich już nie obchodzi. Co do państwowych to właśnie nasze a prywatne nie moje. Ale to tak na marginesie.

    Cytuj
    IP: 77.244.xx4.xx7 
  • -7

    KingKross_gość

    25.08.2012, 14:04

    Nie dziwuje się...

    A mnie nie dziwi, że ta pani Mariola miała zapał i chęć aby wziąć dodatkowy etat Dyrektora Ogniska. Ktoś napisał, że to jedyny wychowawca w ognisku pracującu na karte nauczyciela - czyli jak ktoś robi tylko 4 godziny dziennie gdy pozostali tyrają po 8 to czy można być zmęczonym i nie mieć chęci na dodatkową pracę? Wprawdze 4 pozostałe godziny to czas na dokumenty, rozmowy itd, ale pewnie w Ognisku dokumentów wynosić nie można, więc to odpada, do lekcji nie trzeba sie przygotowywać, sprawdzianów sprawdzać, zostają tylko wizyty po rodzicach i instytucjach. Które też można załatwic telefonicznie, pewnie jedyną osobą która to mogłaby sprawdzić jest dyrektor, którym została ta pani więc będzie sprawdzała samą siebie czy te 4 godziny poza placówką wykonuje jak powinna. Nie ma co się dziwić, że pani Mariola wzięła ten etat - kaska większa, roboty w sumie mniej. Szkoda, że mojego szefa nie zwalniaja i ja nie mogę się tak ustawić.

    Odpowiedz
    IP: 67.14.xx0.xx6 
  • +2

    wolontariusz, były pracownik_gość

    27.08.2012, 18:47

    to insynuacje...

    To, że dokumentów nie można wynosić, to nie znaczy że "to odpada" ...Może KingKross tak by zrobił - my nie !!!.W Ognisku dokumenty wypełnia się bardzo dokładnie i szczegółowo po pracy z dzieckiem !!! Myślenie tu zaprezentowane świadczy o nieznajomości rzeczy - godziny wpisane nauczycielom w etat, to godziny bezpośredniej pracy z podopiecznym i to "cała bieda", to rodzi nieporozumienia i zbędne podejrzenia. Całość zadań, to nie tylko praca z dzieckiem, ale z jego rodziną, instytucjami, szkołami, dokumentacja. To się robi BEZ OBECNOŚCI DZIECI !!! Nikt nie będzie przecież instruował rodzica lub ustalał strategię wychowawczą z nauczycielem lub rozmawiał w sądzie z kuratorem trzymając wychowanka za rękę ... I tych godzin jest tyle,że pokrywają się z ilością godzin przydzieloną pracownikom socjalnym... Na studiach podyplomowych dowiedziałam się, że w Szwecji liczą się do etatu nauczycielom godziny pracy z dzieckiem i te pozostałe- kiedy jest obecny w szkole - ma tam świetnie wyposażoną bazę do poprawiania prac, przygotowania lekcji, oddzielne miejsce na rozmowy z rodzicami (nie wspólny pokój nauczycielski), komputery itp. I społeczeństwo nie denerwuje się, że nauczyciel pracuje "tylko" tyle i tyle... Przy okazji w dzisiejszej Angorze podano, że (wg "Sieci informacji o edukacji w Europie") gorzej od polskich nauczycieli zarabiają tylko ich koledzy w Rumunii !!!

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx4 
  • +15

    kubeł_gość

    27.08.2012, 13:43

    OGNISKO

    A może tak to TVN " UWAGA" napisać aby przyjechali , zobaczyli co się w Tczewie wyprawia i na cała Polskę pokazali jakie to nasze władze są " mądre i gospodarne" kosztem dzieci !!! Jestem ciekawy jak by wyglądały wypowiedzi i krętactwo naszych władz na łamach mediów krajowych ?!

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx1.xx3 
  • +7

    wolontariusz, były pracownik_gość

    27.08.2012, 18:06

    Do Pawełka ...

    P.Mariola pracuje w Ognisku od 25 lat współtworzyła je i ponosiła tego (i do tej pory widzę ponosi) konsekwencje !!! Problem w tym, że na przestrzeni tych lat przeniesiono tego typu placówki z edukacji do zdrowia i opieki społecznej. Za tym poszły zmiany w zatrudnianiu już nie pedagogów z karty, tylko pracowników socjalnych - to nie jest wina p. Marioli tylko ZMIAN SYSTEMOWYCH - NIE ONA JE WPROWADZAŁA ! P. Mariola jest na pewno młoda duchem i pełna dobrych pomysłów do pracy, ale nie wiekiem i zdrowie po 25 latach z dziećmi z wszelkimi problemami nie może być dobre - wiem to "po sobie" !!! Nie zgadzam się, że dodatkowa funkcja to fucha - to przede wszystkim DODATKOWY OBOWIĄZEK- to konkretna praca do wykonania !!! I ODPOWIEDZIALNOŚĆ DO PONOSZENIA (tak przynajmniej postrzegam to ja) !!! Dlaczego tego się nie bierze pod uwagę, tylko mówi o profitach, których zresztą w obecnej sytuacji nie będzie, a jeśli, to symboliczne !

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx4 
  • +10

    wolontariusz_gość

    27.08.2012, 18:28

    Zamiast

    A może (zamiast ciąć fundusze na Ognisko) w wydziale rozwoju miasta znajdzie się ktoś, kto napisze wniosek o wsparcie unijne dla Ogniska ??? Podaję hasła -kapitał ludzki, integracja,region, Kociewie... Zastanówmy się razem jak ratować to co było dobre przez 25 lat, zamiast napadać na siebie i oskarżać o tracenie pieniędzy na Ognisko ...(patrz posiedzenie komisji) ...Wesprzyjmy p.Mariolę zamiast podejrzewać o zdobywanie "kaski" - temu co to robi życzę pół roku pracy w roli wychowawcy i jednocześnie dyrektora odpowiedzialnego za całość placówki w takim jak ona jest teraz położeniu !!!!!

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx4 
  • +7

    Mrówkojad_gość

    28.08.2012, 11:48

    Moje przemyślenia

    Widzę, że pani Mariola ma zarówno przeciwników jak i zwolenników - jak to w życiu. Czy ma z dodatkowej funkcji jakiś profit - nie wiem. Może i nie ma. Ale jest kilka rzeczy które mi się nie podobają. Po pierwsze zapominamy o najważniejszym. Z jakiego onkretnego powodu dzieciaki trafiły do Ogniska a nie do świetlic I to Ognisko z sukcesem realizuje " misję opiekuńczo - wychowawczą". W Ognisku poczuły się jak w drugim domu, czasem nawet lepiej ( pewnie dzięki paniom kucharkom, sprzątaczkom, pewnie i paniom administarcyjnym nio i oczywiście wychowawcom). Nagle nie będzie pani Marysi, Krzysi, Zdzisi itd i ten drugi dom dla dzieciaków się rozpadnie na ich oczach. Ogniska nie tworzą tylko wychowawcy ale cały personel - takie jest moje zdanie. Więc twierdzenie, o lojalności do współpracowników przy decyzji podjęcia trudnej funkcji dyrektora przy jednoczesnych zwolnieniach tykże pracowników jest dość sporym nadużyciem. Czy to nie brzmi podobnie jak słowa naszych posłów z Wiejskiej: Nie chciałem tej funkcji ale byłem zmuszony; dla dobra wyborców; dla dobra obywateli tego się podjąłem; na nowej funkcji zrobię wszsytko aby obywatele byli zadowoleni itd. Tylko za każdą. podkreślam KAŻDĄ taką dodatkową funkcją kryją się określone profity, finansowe, ekonomiczne, czasowe itd. Więc ja nie wierze aby tutaj było inaczej niż jest w całej Polsce. Po prostu nie wierze. Tak mi to z zewnątrz wygląda na otrzymanie nowego etatu kosztem tych zwolnionych osób, bo jedyne oszczędności o których pan Radny mówił to zwolnienia, nic o zlikwidowaniu karty nauczyciela nie wspominał. ( Pewnie za kasę z karty można było z 3 pracowników utrzymać) Ale oczywiście to jest tylko moje zdanie, podparte spostrzeżeniami. Mało tego, czyż nie lepiej by wyglądało to gdyby umowa była podpisana na do grudnia 2013r, wtedy do czerwca 2013r, gdzie finanse są zapewnione ( wynika tak z porozumienia) Ognisko pracuje normalnie a po czerwcu walczy o swój byt i w takiej sytuacji ukazana byłaby wielkość nowego dyrektora. A gdy umowa jest do czerwca 2013r. ( a jak już wiele osób pisało- nie będzie w budżecie zerezerwowanych środków na dalszą pracę Ogniska po czerwcu 2013, co jest jednoznaczne z jego likwidacją) to wygląda mi to na spokojne przeczekanie na fotelu dyrektora do końca umowy. I jeszcze jedno fakt - w Polsce nauczyciele zarabiają bardzo mało, ale jak porównamy ich zarobki do zarobków wychowawców samorządowych ( w takich placówkach wykonujących tą samą pracę co Ci na karte) to już to nie wygląda tak źle. Pewnie dlatego góra zarządziła aby zlikwidować karte w takich placówkach, choć ja osobiście byłbym za tym aby wszyscy wychowawcy w placówkach opiekuńczo wychowawczych pracowali na karte,a nie jako wychowawcy samorządowi ze względu na specyfikę pracy. I ostatnie moje spostrzeżenie - losy Ogniska decydują się właśnie teraz, do momentu uchwalenia budżetu 2013r. i jak tam nie będzie zabezpieczonych pieniędzy na cały rok działalności Ogniska to czy dyrektorem będzie pani Mariola, pani Kasia czy pan Mietek czy Zdzisiek i jakby nie oddani byłi Ognisku. nic nie wskórają jak prześpią ten najbliższy okres. Więc nie ważne jakie powody kierowały panią Mariolą ważne aby ten najbliższy miesiąc walczyła o Ognisko dla tych dzieciaków, o jego funkcjonowanie przez kolejny rok. Bo przecież o to chodzi nam wszystkim sprzeciwiajacym się likwidacji Ogniska Wychowawczego w Tczewie.

    Odpowiedz
    IP: 62.113.xx9.xxx 
  • +18

    Antystarosta_gość

    30.08.2012, 14:49

    Robienie z ludzi idiotów

    I po raz kolejny nasze kochane Starostwo robi z ludzi idotów. Oficjalnie twierdzi się, że Ognisko będzie funkcjonować na obecnych zasadach i dla każdego rozumnego człowieka oznacza to iż do czerwca 2013r. nie będzie żadnych zmian. Niestety widocznie tego rozumu brakuje ludziom w starostwie odpowiedzialnym za Ognisko. Dla nich "funkcjonowanie na obecnych zasadach" to zwolnienie ponad połowy pracowników. Mało tego - na mieście chodzą informację iż nawet jeden z wychowawców będzie zwolniony, co dla mnie jest absurdem i myśle że jakąś głupią plotką. Przecież przy dwójce wychowawców niech jeden zachoruje to zgodnie z ustawą na którą cały czas powołuje się starostwo jeden wychowawca może mieć pod opieką tylko 15 dzieciaków, czyli w takiej sytuacji to pozostałe 15 dzieciaków trzeba wygonić do domu. Albo (bo zakładam ,że pani będąca wychowawcą i dyrektorem pozostanie faktycznie do czerwca) niech p. dyrektor ma nagle ważną sprawę do załatwienia jako dyrektor tej placówki i musi wyjść z budynku na dłuższy czas, wtedy również dzieci którymi sie opiekuje trzeba będzie zwolnić do domu. Mam nadzieje, że ze zwolnieniem jednego wychowawcy, to tylko głupia plotka, bo nie wyobrażam sobie funkcjonowania Ogniska tylko z 2 wychowawców przy 30 dzieciakach. Takiej głupoty to nawet starostwo by sobie nie palnęło!

    Odpowiedz
    IP: 96.47.xx6.xx0 
  • +2

    Ja_gość

    30.08.2012, 15:05

    Nowa pani Dyrektor

    A ja mieszkaniec tego miasta wierzę, w nową panią Dyrektor, wierze, że swoim doświadczeniem, swoimi działaniami nie pozwoli władzom starostwa na zlikwidowanie Ogniska, etatów, że wywalczy aby Ognisko funkcjonowało tak jak do tej pory, z tymi samymi ludźmi, aby dzieciaki miały ciepły i dobry obiad przygotowany przez ich panią kucharkę, aby ich sale były zawsze tak dobrze wysprzątane przez ich panią sprzątaczkę, aby nadal ktoś rozsądnie zarządzał pieniędzmi ( to nam przecież ogłoszono w porozumieniu). Wierzę, że w pełni się zaangażuje przez najbliższy i najważniejszy dla istnienia Ogniska miesiąc, że będzie równie widoczna jak pierwsi założyciele Ogniska ( przepraszam ich ale nie pamiętam ich nazwiska), że będzie tak samo widoczna na Komisjach jak właśnie ta pani założycielka, że uda jej się ochronić swoich pracowników przed zwolnienien, uda się zapewnić dzieciom poczucie ich Ogniska w niezmienionym kadrowo składzie. Wierzę, że pani Mariola wywalczy to czego oczekuje sie od dyrektora w takiej sytauacji w jakiej jest teraz Ognisko w Tczewie. Trzeba wierzyć w ludzi i to przesłanie przesyłam wszystkim niedowiarkom i tym co piszą negatywne komentarze na temat pani Marioli.

    Odpowiedz
    IP: 85.24.xx8.xx0 
  • -6

    Matematyk_gość

    30.08.2012, 17:05

    Matematyka w Starostwie

    Oj Starostwo musi mieć problem z obliczeniami budżetu skoro nie potrafi nikt tam wyliczyć oszczędności. Jeśli chodzi o finanse to jeden etat na Kartę Nauczyciela to spokojnie ze trzy etaty samorządowe. Nie ma co sie oszukiwać iż karta nauczyciela generuje największe koszty. Logiczne oszczędności to zlikwidowanie Karty ( pracownik przechodzi na etat samorządowy, bądź jest zwalnianiay podkreślam JEDEN pracownik) a pozwala to nam za tą samą cenę utrzymać 3 innych pracowników. Matematyki nie da się oszukać. skoro tak nie zrobiono to musiała zadziałać zasada: na układy nie ma rady. To są proste wyliczenia, które każdy z nas może zrobić i każdemu z nas nie opłacałoby się trzymać kosztownej Karty Nauczyciela. A starostwie sie opłaca - i gdzie są oszczędności??

    Odpowiedz
    IP: 37.221.xx1.xx8 
  • +8

    realista_gość

    30.08.2012, 17:36

    obudźcie się!

    Oj ludziska, jacy wyście naiwni! Czy wszyscy tak rozpisujący się komentatorzy myślicie, że coś w tej sprawie (zatrzymania chorego procederu unicestwienia bezpiecznego miejsca dla potrzebujących pomocy) zależy od dzieciaków, ich opiekunów, kucharki, sprzątaczki, biurowych specjalistek, pedagogów, czy nawet dyrektora? Przeceniacie Ich i Siebie! Decydenci zrobili to samodzielnie i jednym ruchem! Możecie owszem coś zdziałać. Chodzić na wybory i głosować na właściwych ludzi; po jednej kadencji "fora ze dwora", aby nie zajmować miejsca "przez zasiedzenie". Tylko, co zrobi wtedy aktywistka charytatywna pani G. A.? To chyba poważny problem tego miasta. Zbierajmy wspólnie siły na wybory!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx0 
  • -2

    _gość

    30.08.2012, 21:51

    do realisty

    A ja się z Tobą nie zgodzę. Dzięki nagłośnieniu sprawy, dzięki komentarzom, zaangazowaniu ludzi sprawa została tak nagłośniona, że tak bardzo odbije się czkawką Starostwu i tak bardzo " będzie śmierdziała" że Oni nawet tego się nie spodziewają. Dzięki ich taktyce zakłamania, każdy obywatel powiatu ma czarno na białym nagrane wypowiedzi naszych włodarzy i sprzeczne z tymi wypowiedziami ich działania. Dla przykładu pana Wiórka wybrało 346 osób!! a prosze sobie zobaczyć ile jest odsłon wejść na artykuły, ile jest komentarzy, podpisów pod listem poparcia itd. Liczby idą w tysiące i jak to się ma do 346 głosów poparcia? A dzięki nagłośnieniu sprawy nikt o niej nie zapomni do najbliższych wyborów.

    Cytuj
    IP: 74.120.xx2.xx0 
  • +4

    Mirecki_gość

    31.08.2012, 10:03

    Działania Starostwa

    A w moim odczuciu i dotychczasowe działania Starostwa na to wskazują, Starostwo realizuje swój konkretny cel. Kiedyś ( gdy jeszcze nie było żadnych rozmów na lini miasto - powiat) słyszałem w wywiadzie z panem Starostą, że oni mogą się porozumieć z miastem odnośnie Ogniska i wg powiatu to porozumienie miałoby wyglądać tak że oni użyczają budynek i to wszystko. Wyszło oficjalne porozumienie gdzie miasto może wyłożyć koło 60 -70 tyś rocznie, więc co robi Starostwo?? Zwalnia tyle ludzi (administracja plus jeden wychowawca 5 osób, pozostanie w Ognisku 3 pracowników) aby do czerwca 2013r, nic nie płacić za Ognisko - tylko użyczać budynek. Pewnie płace tych trzech pozostawionych pracowników pokryje kwota którą chce wyłożyć miasto. I to jest to całe porozumienie. Starostwo nie chce Ogniska i robi wszystko, aby je zlikwidować, choć prawnie ma wszelkie podstawy aby je finansować. Tczewskie Ognisko jest zgodnie z regulaminem Ogniskiem ponadgminnym - a takie może finansować powiat! Zgodnie z porozumieniem do czerwca 2013r. w dotychczasoym kształcie na Ognisko wydali by w sumie 155tyś złotych odjąć to co może dać miasto - powiedzmy 35 tyś to zostaje 120 tyś na pół roku - śmieszne pieniądze dla tak dużego powiatu jak tczewski. Ale Starostwo CHCE likwidacji Ogniska !!! Stąd też jego dziwne i niezrozumiałe ekonomicznie działania ( utrzymywanie bardzo dorgiej karty nauczyciela).

    Odpowiedz
    IP: 216.17.xx7.xx5 
  • +18

    Dociekliwa_gość

    31.08.2012, 10:45

    Oszczędności wg Starostwa

    A ja dałaam sobie czas, znalazłam w necie regulamin Ogniska ( na stronce starostwa) aby wiedzieć jakie etaty tam są zatrudnione, znalazła rozporządzenie o wynagrodzeniu pracowników samorządowych : http://kadry.infor.pl/akty_prawne/wynagrodzenia/skladniki_wynagrodzenia/DZU.2009.050.00003 98,rozporzadzenie-rady-ministrow-z-dnia-18-marca-2009-r-w-sprawie-wynagradzania-pracowniko w-samorzadowych.html Założyłam, że wszyscy pracują na cały etat ( wiem z komenatrzy że są pracownicy pracujący tam na niepełne etaty) i obliczyłam. W rozporządzeniu są płace minimalne : samodzielny referent : 1250zł wychowawca: 1450zł sprzątaczka: 1140zł kucharka: 1200zł księgowa: 1250zł Z informacji z komentarzy wynika że od stycznia nie będzie pracować: kucharka,sprzątaczka, referent i wychowawca. Do każdej pensji minimalnej dodałam po 500zł. Za rok opłata tych 4 zwolnionych pracowników wyniesie : 84480zł. ( pewnie jst nizsza ja założyłam pełne etaty i podwyżki w stosnku do rozporządzenia 500zł) Z 200 000 pozostaje 115520 na 3 pracowników, w tym jeden wychowawca samorządowy ( roczny koszt: 23400) i księgowa ( roczny koszt: 21000). Założyłam pełne etaty. I wychowawca na karte : 71120zł !!! Jedna osoba zarabia prawie tyle ( 71120zł) przez rok co 4 (84480zł) !!! I to się nazywa oszczędnosciami!!!

    Odpowiedz
    IP: 80.237.xx6.xx3 
  • -11

    JJjjaa_gość

    31.08.2012, 13:37

    Odkrycie Ameryki

    Ameryki nie odkryłaś - nie jest żadną tajemnicą, że w takich placówkach wychowawca samorządowy wykonujący tą samą pracę ( tylko że 8 godzin musi być w placówce) jest trzy a nawet w niektórych przypadkach cztero krotnie droższy niż wychowawca pracujący na Karte Nauczycila ( tylko że on musi 4 godziny być w placówce)!!. Ale dzięki za konkretne liczby.

    Cytuj
    IP: 109.163.xx3.xx5 
    -9

    _gość

    01.09.2012, 10:14

    do jJjjaa

    W Twoim komentarzu jest pomyłka - powinno być iż to wychowawca pracujący na kartę jest 3, 4 razy droższy niż wychowawca samorządowy.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx9 
  • +14

    wolontariusz_gość

    06.09.2012, 10:56

    Meritum dyskusji...

    Dyskutuje się o forsie, a mało kto widzi efektywność pracy, FACHOWĄ pomoc dziecku i RODZINIE -codzienne, systematyczne wsparcie wg WSZELKICH NAPISANYCH SOBIE PRZEZ MIASTO I POWIAT PROGRAMÓW PRZECIWDZIAŁANIA ALKOHOLIZMOWI, NARKOMANII, PRZEMOCY itp. Zaznajomiłem się z nimi SZCZEGÓŁOWO !!! Ognisko spełnia wiele z wymienionych tam ZADAŃ !!! Czy te zadania są spisane tylko po to aby tworzyć wielostronnicowe programy nie poparte konkretnymi działaniami tylko INTERWENCJAMI ??? Jak coś jest bardzo dobre, to kosztuje... Dlaczego nie kupujemy w sklepach byle czego, bo tanie ? Tylko bierzemy trochę droższe, ale sprawdzone i dłużej służące rzeczy ? To samo tyczy usług społecznych. Mam opinię fachowców z Województwa, że Ognisko jest jak najbardziej potrzebną placówką, wpisującą się DOKŁADNIE w odpowiednie programy !!! Sprawa polega na tym, aby Samorządowcy zrozumieli sens jego istnienia i znaleźli środki na jego utrzymanie. Na to wg Województwa liczył USTAWODAWCA, kiedy przekazywał ustawą z czerwca 2011 r. PLACÓWKI WSPARCIA DZIENNEGO w gestię GMIN !!! Na to, że SAMORZĄDY SIĘ DOGADAJĄ, a nie będą sprzeczać o utrzymanie Ogniska !!! Jak powiedział jeden z Radnych na wspólnej komisji do sprawy Ogniska 300tys. przy 300 milionowym budżęcie miasta, to jest ta "szklaneczka wody, która stoi przede mną"...Widzę, że oszczędności Samorządy zaczynają, się jak zwykle, nie od siebie, tylko od najsłabszych i najbardziej potrzebujących !!!

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx4 
  • +1

    dfdf_gość

    24.10.2013, 19:07

    no nie

    Etat z kartą nauczyciela jest tylko 1 w całej placówce, na co prezydent się powołuje. Ludzie litości...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx5 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.