Wyremontować jednostkę pływającą zamiast muzeum Ciechowskiego?

Wyremontować  jednostkę pływającą zamiast muzeum Ciechowskiego?

zobacz galerię zdjęć: 2
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
"Były poseł Platformy Obywatelskiej z Tczewa, a obecnie etatowy asystent europosła Jana Kozłowskiego - Jan Kulas napisał list otwarty do prezydenta tego miasta Mirosława Pobłockiego w sprawie ratowania domu rodzinnego Grzegorza Ciechowskiego" Taką informację można przeczytać ma jednym z lokalnych portali informacyjnych. A może lepiej zainwestować w niszczejący sprzęt pływający?

Mnie zastanowiło, czy warto tracić publiczne pieniądze dla człowieka, który czegoś tam dokonał w Polskiej muzyce, ale nie przyznawał się do rodzinnego miasta. Ostatnio i tak go uhonorowano wystarczająco: J.K napisał o nim książkę, amfiteatr nazwano jego imieniem, stoi na węźle lokomotywa pomalowana w czarno białe pasy. Coroczne koncerty To wszystko niesie koszty. Może już wystarczy.

Ja ostatnio będąc na spacerze fotograficznym, zwróciłem uwagę na niszczejące jednostki pływające, które są zacumowane na terenie już nieczynnej stoczni tczewskiej. Może by tak chociaż jedną z nich uratować od złomowania i postawić na bulwarze. Byłaby atrakcją dla spacerowiczów. To też koszt, ale jednorazowy. A taki dom mauzoleum to ciągłe koszty utrzymania.

To tylko taka moja propozycja, poddaję ją pod dyskusję na tcz.pl.




Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (101)
dodaj komentarz

  • +56

    Tczewianin_gość

    04.01.2013, 20:23

    dobre

    Pewnie że lepiej stateczek niż debilny dom.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx3 
  • +38

    dzoni_gość

    05.01.2013, 11:05

    ;)

    Jestem za remontem stateczku...może po remoncie..będzie atrakcja turystyczną...i wizerunkiem Tczewa....i dawnej żeglugi przedwojennej...;)

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx9 
    +19

    _gość

    05.01.2013, 13:42

    To nie są jakieś tam STATECZKI!

    To są lodołamacze, ostatnie jakie zaprojektowano i zbudowano w Polsce. Bardzo udana konstrukcja, projekt L-1000. Wszystkie zostały zbudowane w gdyńskiej stoczni Nauta. Do dziś pływają, m.in. lodołamacz TYGRYS i LEW (podczas ubiegłorocznej akcji łamania lodu na Wiśle). Te lodołamacze powinny zostać zakupione przez RZGW Gdańsk lub inny oddział i dalej służyć zapewnieniu bezpieczeństwa przeciwpowodziowego na Wiśle. A Ciechowskiemu dajcie już spokój. Zazdrość Was żre? Czy o co chodzi? Tego się już nie da czytać. Skąd w Was ten poziom frustracji?

    Cytuj
    IP: 195.177.xx6.xxx 
    +13

    Dorota_gość

    05.01.2013, 14:27

    pomyślcie Panowie!

    My Tczewianie potrzebujemy na co innego pieniądze,przy parku jest plac po ''skupie makulatury'' zróbcie tam wybieg dla psów,a nasz park odżyje.Zawsze można trafic na niezłą ''mine''.A statek owszem ale nie ''dom dla G.C''

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx3 
    +1

    _gość

    05.01.2013, 23:52

    Przypomnij o stateczku w przyszlym stuleciu...

    Obudz sie z letargu, muzeum nie bedzie, statku rowniez .Podjaralista sie jak malolaty z gimbola .Remont,legalizacje,obsluga codzienna i zaloga .Za darmoche też plywac nie bedzie .Chyba ze idzie Wam o kolejne muzeum tyle ze na wodzie . http://www.youtube.com/watch?v=O48-kM__K-s

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx5 
  • +21

    LUXOR_gość

    04.01.2013, 20:50

    Może lepiej niech zrobią chodnik ludziom z górek, aby mogli się spokojnie dostać na suchostrzygi czy też nowe miasto. Niektórzy nawet nie zdają sobie sprawy że idąc z górek jedynką są niewidoczni (chodzi i godziny wieczorne i nocne). Niestety nie mają innej drogi. I nie chodzi tlyko o mieszkańców, ale też o kierowców, którym po śmiertelnym potrąceniu pieszego siada psycha...

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx2.xx7 
  • +2

    mx_gość

    05.01.2013, 11:19

    Ludzie z górek mają samochody....

    Cytuj
    IP: 109.207.xx0.xx4 
    +8

    _gość

    05.01.2013, 13:24

    Dla kierowców są niewidoczni bo nie mają nic odblaskowego a potem wszyscy się dziwią, że tragedia - kamizelka odblaskowa dużo miejsca nie zajmuje a uratuje pieszemu poruszającemu się w nieoświetlonym miejscu życie.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx1 
    +5

    qwerty_gość

    05.01.2013, 16:28

    qwerty

    podobno maja zrobić chodnik wraz ze ścieżką rowerową z górek na suche i kładką nad torami podczas remontu dk 91

    Cytuj
    IP: 83.21.xx7.xx7 
  • +6

    ooo_gość

    04.01.2013, 21:22

    Popieram!!!!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx6 
  • +21

    xx_gość

    04.01.2013, 21:49

    jestem za

    fajnie byłoby pływać takim kutrem po wiśle ,choć jakaś atrakcja byłaby w sezonie

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx7 
  • +3

    baniak_gość

    04.01.2013, 22:34

    .

    no hdr ładny, ale za te krypy pewnie chcą po 2 mln od sztuki.

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx0.xx4 
  • +44

    _gość

    04.01.2013, 23:10

    Tym bardziej że G.C. nigdy nie przyznawał się że pochodzi z Tczewa. Zawsze uważał że pochodzi z Torunia.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx9 
  • +41

    Miszczu_gość

    04.01.2013, 23:29

    ;)

    Dużo fajniejszy pomysł niż tam jakieś muzeum. Mnie osobiście kij obchodzi jakiś Cichowski który nie przyznawał się do rodzinnych stron. I to wielkie halo wobec jego osoby jest przesadzone i się zygać chce :) I jeśli Tczewskie władze uważają że zrobią na tym jakiś wielki biznes to płakać się chce na co wydaja pieniądze z podatków.

    Odpowiedz
    IP: 31.11.xx4.xx3 
  • +22

    Dzoni_gość

    05.01.2013, 11:03

    nic dodać,nic ujać....

    Tak nigdy sie nie przyznawał...a to samo z lokomotywą to też wydanie kasy w błoto i nie z sensem..lokomotywe mogli pomalować na orginalny kolor..np koła czerwone,lokomotywa czarna,zderzaki białe....i coś tam jeszcze zgodnie z pierwotnym stanem..;)

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx9 
    -1

    gosc_gość

    07.01.2013, 14:18

    do "Dzoni"

    lokomotywa w ten sposob wymalowana osobiscie mi sie podoba jak ci sie nie podoba to nie patrz, popatrz sobie na ta druga orginalna i albo kup sobie lokomotywe i wymaluj sobie na orginal i przestan marudzic !

    Cytuj
    IP: 5.146.xxx.xx3 
  • +43

    tedi_gość

    05.01.2013, 00:21

    popieram

    Dość już ciechowskiego w Tczewie,że był tczewianinem dowiedziałem się po jego śmierci.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx4 
  • -20

    _gość

    05.01.2013, 19:46

    To raczej źle świadczy o Tobie, nie o Ciechowskim.

    Cytuj
    IP: 195.177.xx6.xxx 
    -2

    _gość

    07.01.2013, 13:57

    zapewnam Cie ze o CIechowskim który się nie przyznawał, robił koncerty w Tczewie co kolwiek by pokazac ze jest z Tczewa? odpowiedz Nie !!

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx3 
  • +30

    siedzący byk_gość

    05.01.2013, 08:33

    A ja mam inny pomysł - proponuję, zamiast remontowania domów, łodzi, samolotów czy czego tam jeszcze chcecie, zacząć lobbować na rzecz uregulowania Wisły i jej wykorzystania. Szczerze to wolę pooglądać jednostki pływające po rzece i kupić bilet na rejs u prywatnego przedsiębiorcy, niż finansować w podatkach publiczną krypę. Wydatki na to bliskie zeru, a w razie pełnego powodzenia będziemy mieli nie tylko statki, ale też miasto które ma szanse zostać największym centrum logistycznym w północnej Polsce.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx6 
  • +18

    no ladnie_gość

    05.01.2013, 08:38

    to jest 100% leprzy pomysł bo ten Cichowski to już niema się czym podniecać a ta barka to już jakaś atrakcja

    Odpowiedz
    IP: 80.203.xx6.xx0 
  • +1

    _gość

    05.01.2013, 13:49

    Sam jesteś barka. I to chyba betonowa! :P

    Cytuj
    IP: 195.177.xx6.xxx 
  • -16

    ka_gość

    05.01.2013, 09:01

    Pytanie do przedmówców

    Co chcecie udowodnić (lub co osiągnąć) obrażając się na Ciechowskiego?

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx9.xx2 
  • -9

    ka_gość

    05.01.2013, 11:11

    Do tego, który minusuje

    Podobno nie ma złych pytań - są tylko złe odpowiedzi. Dlaczego więc minusujesz konkretne, rzeczowe pytanie?

    Cytuj
    IP: 83.25.xx3.xx7 
    +3

    _gość

    05.01.2013, 13:44

    Ka, bo to miasto frustratów najwyraźniej. Jak przysłowiowe stado wron - zadziobią każdego, kto się wyróżnia lub odstaje. Również nie rozumiem, co chcą osiągnąć w ten sposób. Wstyd.

    Cytuj
    IP: 195.177.xx6.xxx 
    -1

    _gość

    06.01.2013, 17:31

    d

    pewnie z rodizny jego ejstes ze go tak bronisz,nieroba

    Cytuj
    IP: 109.197.xx2.xx8 
    +2

    ka_gość

    07.01.2013, 08:49

    Do d

    A gdzie Ty widzisz, że ja go bronię?

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • +9

    Ali-gator_gość

    05.01.2013, 09:20

    Najlepszym rozwiązaniem będzie postawienie na bulwarze pomnika smoleńskiego z repliką krzyża jaki stał przed pałacem w Warszawie! Takiego okazałego i wielkiego. Dużo ławeczek wokoło, żeby można było sobie przyjść, usiąść i podumać o tragedii... Na to pieniądze napewno by się znalazły... A może jeszcze niedaleko pomnik posła J.K ? Może na koniu?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx9 
  • +31

    stas_gość

    05.01.2013, 09:40

    po wisle juz dawno powinny byc regularne polaczenia miedzy tczewem a gdanskiem(spbieszewo) i gniewem.to by byla atrakcja.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx4 
  • +9

    Tak_gość

    05.01.2013, 10:58

    Ten lodołamacz jest świetny i do tego chyba ostatni? w posiadaniu Tczewa napewno jestem za! :D

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx1 
  • +15

    _gość

    05.01.2013, 13:45

    A ja jestem przeciw, lodołamacz powinien pływać, a nie sterczeć na bulwarze.

    Cytuj
    IP: 195.177.xx6.xxx 
  • +19

    onyx_gość

    05.01.2013, 11:24

    Takkkkk

    Lepiej wyremontować stateczek i popłynąć wisłą do gdańska czy do gniewa super atrakcja :D a pytanie ile osób przyjdzie do muzeum Ciechowskiego ??? nawet niektórzy nie wiedzą kto to był

    Odpowiedz
    IP: 95.41.xx2.xx8 
  • +11

    Flexmen_gość

    05.01.2013, 11:48

    :D

    Super Extra sprawa. Wreszcie ktoś wpadł na coś lepszego niż zaś coś związanego z GC, bo to zaczyna już być męczące i głupie.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx7 
  • ooooo_gość

    05.01.2013, 11:56

    CHODNIK Z GOREK !

    dokladnie POPIERAM !!! .. na gorki trudno sie dostac idac spacerem .. decydujac sie na taki spacerek mozna ryzykowac zycie !

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • +6

    gosc_gość

    05.01.2013, 12:40

    statek

    nie mowie ze nie tez by sie przydala droga ale to jest tylko dla niektorych a statek jest dla wszystkich

    Cytuj
    IP: 5.146.xxx.xx3 
  • +5

    _gość

    05.01.2013, 12:05

    gdzie one sie znajdują? pierwszy raz je widze, a chciałbym odwiedzić :)

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xxx 
  • -4

    _gość

    05.01.2013, 12:08

    Niech się dzieje w Tczewie

    Jestem za tym i za tym

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx0 
  • +2

    Kychu_gość

    05.01.2013, 12:21

    Jestem za ;)

    Odpowiedz
    IP: 31.11.xx4.xx9 
  • +3

    _gość

    05.01.2013, 12:28

    Śmieszna ta pseudodyskusja. Tak jakby była jakaś kasa i tylko jeden problem: na co ją wydać :). Nie będzie ani domu GC ani stateczku. Kryzys jest, a wy o pierdołach. Stateczek, też mi coś! Może kredyt na niego wziąć????

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • +3

    z_gość

    05.01.2013, 19:51

    dokładnie to samo chciałem napisać

    Cytuj
    IP: 83.25.xx7.xx2 
  • +4

    Obywatel_gość

    05.01.2013, 12:39

    Niestety statek też generuje koszty, chyba, że chcemy go wyremontować i nie używać. Dom Ciechowskiego polecam uwadze jego fanklubu, który ponoć prosił prezydenta o pomalowanie lokomotywy w pasy. Może teraz zainteresują się budynkiem, zrobią zbiórkę na jego wykupienie i remont, stworzą muzeum i je będą prowadzić?

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx6.xx4 
  • +3

    wojtekTcz_gość

    05.01.2013, 13:03

    do Autora Tekstu te statki stoja w dawnej siedzibie PBW TCZEW

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx8.xx8 
  • +4

    _gość

    05.01.2013, 13:10

    No tak jeszcze statek,i co wtedy?drugą część "Rejsu" z rolą główną Jana?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx0 
  • +5

    _gość

    05.01.2013, 13:13

    Najpierw byłoby się zastanowić nad pogłębieniem wisły ,jest stanowczo za płytko

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx1 
  • +4

    _gość

    05.01.2013, 13:48

    Nie jest! Rzek się nie pogłębia ot tak. Bzdury "kolego" wypisujesz. Rzeka potrzebuje odmulenia w miejscach, gdzie zalegają nanosy, a nie pogłębiania. Potrzeba również naprawienia poprzecznych tam oraz umocnień brzegowych. Samo pogłębianie nic nie da, jest wręcz szkodliwe.

    Cytuj
    IP: 195.177.xx6.xxx 
  • +12

    jan_gość

    05.01.2013, 13:21

    xx

    Było w Tczewie stowarzyszenie ktore postawiło sobie za cel wybudowac statek rzeczny o niewielkim zanuzenie Ale spotkało sie z brakiem zainteresowania ze strony władz miasta powiatu a nawet marszałka wojewodctwa Skonczcie z tym Ciechowskim on nie zrobił nic dla miasta nawet sie nie przyznawał do Tczewa

    Odpowiedz
    IP: 89.229.xx0.xx5 
  • +1

    gregi8322_gość

    05.01.2013, 13:33

    stateczki

    statek niech wyremontuja a nie jakis dom ciechowskiego kogo on obchodzi wystarczy ze amfiteatr nazwali jego imieniem,i robia tam koncerty co roku tak nudne ze zygac sie chce wyrematujcie statek.a hodniki z gurek??? kto im tam kazał isc mieszkac?? ich wola wiec niech teraz nie marudza a zreszta jast tam tak duzo ludzi ze moga sobie sami zafundowac taka atrakcje jak chodnik:P pozdtawiam:)

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx4 
  • +7

    _gość

    05.01.2013, 13:47

    Mi by wystarczyło, gdyby ktoś Ci zabrał dostęp do komputera i internetu. I weź mi wyjaśnij, co to jest "hodnik z gurek"? Zupa, którą wczoraj jadłeś? :P

    Cytuj
    IP: 195.177.xx6.xxx 
    +1

    _gość

    07.01.2013, 13:59

    ja dodam tylko ze watpie by ktoś do tego muzeum chodził :) Ba co miałoby tam stać?? obrazy dzieła sztuki? hmm nie pasują do muzyka pewnie bylyby 2 stare koszule magnetofon i w nim kaseta.... co to za atrakcja dla ludzi ?

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx3 
  • +11

    grzegorz_gość

    05.01.2013, 13:34

    dosc

    wiekszosc mieszkancow ma dosyc juz sluchania o panu G.Ciechowskim i nazywania wszystkiego jego nazwa pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx4.xx1 
  • -5

    _gość

    05.01.2013, 13:46

    Jakieś badania robiłeś? Jaka większość? Przecież to właśnie Wy-wieczni narzekacze ciągle o Ciechowskim wspominacie, piszecie - dajcie już spokój człowiekowi. Wieczne marudy.

    Cytuj
    IP: 195.177.xx6.xxx 
  • +13

    obserwator_gość

    05.01.2013, 13:34

    dobre miejsce

    Rudere Kulas przeniesie do Ciechowa i postawi oczywiscie za swoje w tej wersji problem zniknie .

    Odpowiedz
    IP: 87.153.xx2.xx2 
  • -4

    fanka_gość

    06.01.2013, 17:55

    Obywatel G.C.

    Tczew grodem Ciechowskiego. Jego wielkość docenił Prezydent Kwaśniewski. Czemu w swej małej ojczyźnie tak niechciany ?

    Cytuj
    IP: 46.134.xx9.xx1 
  • +6

    STATKI GÓRĄ _gość

    05.01.2013, 13:48

    oo te statki to by była niezła atrakcja oczywiście STATKI GÓRĄ a nie tam jakis śmieszny Ciechowski

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx2 
  • +5

    _gość

    05.01.2013, 13:56

    niech lepiej za te pieniądze lepiej drogi niech zrobia

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx1.xx7 
  • +9

    mikpod_gość

    05.01.2013, 14:01

    Pantera

    Pantera-piękny i potężny lodołamacz, moc 1000KM. Jeszcze kilka lat temu pływał po Wiśle krusząc lód, a teraz stoi bez silnika i niszczeje. No ale co poradzić, PBW Tczew już nie ma. Z resztą nawet gdyby go odbudować to Wisła jest na niego za płytka a koszty pływania ogromne. Pali 200l diesla na godzinę pracy. Chętnie bym go zobaczył na bulwarze jako ozdobę, byle nikt nie wpadł na pomysł pomalowania go na różowo ;)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • +5

    N0NE

    05.01.2013, 14:08

    Osobiście pomysł z renowacją statku bardzo mi się podoba. Myślę, że muzeum Ciechowskiego przyciągnęłoby niewiele pasjonatów jego osobą czy muzyką i inwestowanie w ten pomysł to totalna porażka. Oczywiście jest jeszcze jedna alternatywa, swego rodzaju kompromis - fani mogliby porozmawiać z władzami Centrum Wystawienniczo - Regionalnego Dolnej Wisły w Tczewie i zaproponować stałą wystawę poświęconą Ciechowskiemu. Skoro mamy już muzeum, w którym każdy może zobaczyć, lecz nie dotykać pradawnych jednostek pływających - pomysł z udostępnieniem statku na bulwarze wydaje się bardzo dobry. Żywa lekcja historii ;)

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +8

    Marionetka_gość

    05.01.2013, 15:09

    Nikt po Wiśle i tak nie chce pływać!

    Dajcie już sobie spokój z tą atrakcją turystyczną w postaci statku. W ubiegłym roku przy przystani cumowała jednostka i co? Gość po dwóch, trzech tygodniach wyniósł się do innego miasta, bo nie miał klienteli. A brał zaledwie 5-10 zł za godzinny rejs. W Tczewie ludzie są skąpi.

    Odpowiedz
    IP: 31.62.xx4.xx9 
  • +12

    spoko_gość

    05.01.2013, 15:10

    uzyteczność

    Powiem szczerze, Tczew to małe i biedne miasto, wolę rzeczy użyteczne niż kolejne zabawki, co cieszą oczy, ale kosztują podatników. Obywatel G.C. już jest uhonorowany po uszy. A statek jeśli nie ma szans na zarabianie na siebie - to będą pieniądze wyrzucone w błoto. I tyle na ten temat

    Odpowiedz
    IP: 37.209.xx9.xx8 
  • -3

    przyjezny_gość

    05.01.2013, 15:37

    brzydke kaczatko

    faktem jest to ze GC urodzil sie w Tczewie i to nikt nie zmieni, a to ze nie przyznawal sie do Tczewa to byla jego sprawa, i dacie sobie juz spokuj i tak juz ON nie moze sie wypowiedziec, tak naprawde ja rowniez kiedys tez nie przyznawalem sie ze jestem z Tczewa (nie bylem wyjatkem) powodem bylo to ze miasto Tczew byl zaniedbany, brudny, malomiasteczkowy itp. po prostu wstyd ! a teraz jest odwrotnie dumny jestem ze urodzilem sie w Tczewie, przez kilka lat nastapila taka zmiana w Tczewie zacytuje " z brzydkiego kaczotka robi sie piekny labedz " a pro po to nie jest tylko moja opinia

    Odpowiedz
    IP: 5.146.xxx.xx3 
  • +30

    Gościu_gość

    05.01.2013, 16:03

    Ciechowski

    Otwieram lodówkę... patrzę, wynurza się Ciechowski... Jego przesyt mnie obezwładnia....RATUNKU! (czas na minusiki)

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx8.xx9 
  • +20

    RAF_gość

    05.01.2013, 16:31

    Oszołom KULAS

    Jan Kulas to dla naszego miasta wstyd. Co on osiągnął, jak wszyscy członkowie PO ma społeczeństwo gdzieś.Bzdurny pomysł z domem Ciechowskiego. Co prawda urodził się w domu przy mleczarni ale jego śp. ojciec dom ten zamienił na mieszkanie przy ulicy Jedności Narodu. Pośle Kulas byłeś wybrancem narodu i zostałeś posłem czyli benificjentem naszych podatków. Skoro odłożyłęś sobie dużo kasy jako poseł to wykup ten dom od pana Zawadzkiego i ufunduj muzeum imieniem, Grzegorza. Wara od moich podatków nie poto płącę 40 procentowy podatwk od wynagrodzenia byś Ty mógł go w tak idiotyczny sposób wykorzystać. Brzydzę się takimi politykami co wydają publiczne pieniądze bez głowy. Mam 4 synów pracuję 6 dni w tygodniu po 14 godzin by godnie żyć w ojczyźnie, którą zafundował mi JAN KULAS. Pośle wstydu oszczędź . Do normalnej uczciwej pracy.

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx2.xx0 
  • +1

    bezdomny_gość

    05.01.2013, 22:10

    chory czlowiek jestes

    nie lubie pisu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Cytuj
    IP: 5.146.xxx.xx3 
  • +3

    Wanda_gość

    05.01.2013, 16:44

    muzeum G.Ciechowskiego

    Zostawcie P.Grzegorza w spokoju.Trzeba najpierw wiedziec ,iz budynek ten zostal juz prze pol rokiem sprzedany i jego przeznaczenie jest zupelnie inne niz muzem.Nie wylewajcie pomyjow na czlowieku ,ktory nie moze sie bronic.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx1 
  • +8

    Tom_gość

    05.01.2013, 16:46

    A może inaczej?

    Właśnie skonczylismy rodzinna wycieczkę po centrum nauki Kopernik w Warszawie, ludzie inwestujmy w przyszłość tworzymy nawet jesli jakies muzeum czy coś innego to to co bedzie miało wartość poznawcza, rozwojowa edukacyjna, najlepiej zrobić stypendium ciechowskiego dla najlepszego małego muzyka w Tczewie a nie kolejna laurke zakurzona !!!

    Odpowiedz
    IP: 91.94.xx7.xx0 
  • -2

    Nie inaczej_gość

    05.01.2013, 18:28

    edukacja

    Jeżeli jesteś taki rozwinięty edukacyjnie, to pisz poprawnie i po polsku!! Bełkot w jednym dużym i chaotycznym zdaniu z błędami!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx9 
  • -7

    mropenvitamine_gość

    05.01.2013, 17:01

    Dobra, ja was pogodze niczym Aleksander Macedonski przecinając węzeł gordyjski. Proponuje wyremontowac ten statek, łajbę, łodkę czy co to tam jest i pomalowac w bialo-czarne pasy.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx0 
  • +9

    _gość

    05.01.2013, 17:33

    Już wymiotuje tym GC

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx0 
  • +7

    satyryk_gość

    05.01.2013, 17:49

    obłęd

    Ironicznie - lodołamacz atomowy C I E C H O W S K I. Ludzie skończcie z tym tematem! Dlaczego, to wiadomo. Jest amfiteatr im. Ciechowskiego to i tak dużo, aż za dużo!! Kicz jakim jest opaskudzona w zebrę lokomotywa jest nieczytelny. Mało kto wie co to paskudztwo przedstawia!!!!!!! Dość głupoty w tym temacie!!!! Dość nietrafionych inwestycji w Tczewie które przynoszą wstyd Prezydentom i Radzie Miasta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx9 
  • +5

    _gość

    05.01.2013, 18:34

    wybieg dla psów imieniem GC

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • +6

    grzes_gość

    05.01.2013, 19:13

    moze i nikt nie przyjdzie do muzeum ale ile ''swoich'' mozna zatrudnic.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx4 
  • +2

    _gość

    05.01.2013, 19:18

    Chce statek !!!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx2.xx2 
  • +3

    stas_gość

    05.01.2013, 19:21

    do marionetki

    godinny rejs polegal na przeplynieciu od mostu knybawskiego do naszegop. zadna atrakcja . rejsy do innych miast to jest atrakcja.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx4 
  • gość_gość

    05.01.2013, 21:27

    gość

    Zrobić biało czarną łódź podwodną o pełnych godzinach będzie się wynurzać widać że w ratuszu ktoś się nudzi

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx6.xx5 
  • +2

    pablo_gość

    05.01.2013, 21:38

    Wypiaskować,pomalować i za parę złotych rejs do mostu Knybawa (jego historia), potem kościół w Gorzędzieju (jego historia), zawracamy i omawiamy most Lisewski i zapraszamy do dawnego Muzeum Wisły. Tylko cena biletu musi być taka aby zarobić na utrzymanie łodzi (promocja miasta) a nie wygórowana cena tak aby KTOŚ mógł zarobić.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xxx 
  • +4

    _gość

    05.01.2013, 22:35

    lol

    co ma piernik do wiatraka co ciechowski ma wsólnego ze statkiem a tak nawiasem mówiąć na siłę szukanie kogoś popularnego w tczewie pieniądze przeznaczcie lepiej na coś pożytecznego .,a radni niech zajmą się czymś ważnym a nie takimi duperelami

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx9 
  • +7

    nemo_gość

    05.01.2013, 22:42

    statek i nie tylko

    Panie Europośle - pozyskanie nieruchomości i utworzenie muzeum poświęconego prywatnej osobie nawet odznaczonej pośmiertnie Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski, to raczej zadanie dla np. fundacji im. Grzegorza Ciechowskiego, nie zadanie do realizacji za pieniądze podatników, w sytuacji kiedy nie potrafimy utrzymać mostów na terenie miasta, czy chociażby zapewnić dojazdu dla potencjalnych wycieczek mających zwiedzać remontowany Most Tczewski (czy jak go dawniej bardziej prawidłowo ze względu na położenie nazywano: Lisewskim - jakoś nie słyszałem o próbach przemianowania ulicy Gdańskiej na Tczewską :) Już dużo bardziej przemawia do mnie pozyskanie i udostępnienie do zwiedzania, bo o rejsach to chyba tylko możemy pomarzyć, jednego z lodołamaczy w ramach ożywienia ekspozycji dawnego Muzeum Wisły i jako dodatkowej atrakcji dla potencjalnych wycieczek zwiedzających (jak już zostanie wyremontowany) Most. Nie oszukujmy się, turystycznie nie uda się Tczewowi przebić potencjału Gdańskiej Starówki, Skweru Kościuszki z Mariną, Błyskawicą i Darem Pomorza. Nie uda się zapewne wybudować w Tczewie mariny z prawdziwego zdarzenia, czy chociażby zaadaptować do tego celu basenu po stoczni, bo nie ma inwestora, a i sezon żeglarski krótki. Niestety, nie udaje się nam wykorzystać położenia nad Wisłą, ożywić i upowszechnić żeglarstwa, kajakarstwa. Chwała włodarzom miasta za ścieżki rowerowe, które chociaż latem może odciążyłyby odrobinę nasze zakorkowane drogi i ulice, ale tu jak ktoś słusznie zauważył jeszcze wiele do zrobienia - brak połączenia wszystkich dzielnic miasta. Mieliśmy w tym roku choinkę rowerową, ale spróbujmy znaleźć jakiekolwiek oznaczenia tras przy ścieżkach rowerowych, czy chociaż ustawionych w kluczowych miejscach planów miasta z minimum informacji turystycznej. Może to jest właśnie szansa na ożywienie turystyczne Tczewa - baza wypadowa turystyki rowerowej na Żuławy, do Malborka, Gniewu, może kiedyś Elbląga i Kwidzyna. Jest już ścieżka rowerowa Elbląg - Stare Pole. Może we współpracy z wyżej wymienionymi miastami udałoby się przywrócić turystykę rowerową na Żuławach, ściągnąć z Trójmiasta na weekendowe wycieczki cyklistów tłoczących się na Bulwarze Nadmorskim nad Zatoką.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx8.xx4 
  • +3

    _gość

    05.01.2013, 23:25

    Dobry pomysł,tylko przyklasnąć!Brawo!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx6 
  • +11

    Kasia_gość

    06.01.2013, 00:44

    Kulas cwaniaczek z PO

    Kulas cwaniaczku z PO - pomysły masz może jakieś. Więc wrzuć milion z własnej kasy na dom Ciechowskiego a ja ci pomogę i pomaluje go w biało czarne paski. Umowa stoi? Daj od siebie bo inaczej mam cię głęboko w D.

    Odpowiedz
    IP: 31.11.xx4.xx4 
  • +2

    john_gość

    06.01.2013, 04:49

    na te lodołamacze będzie przetarg.I na pewno nie pójdą za 2mln zł max 100tys od lodołamacza

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx5.xx1 
  • +5

    krokodyl_gość

    06.01.2013, 09:02

    statek

    Wreszcie sensowna propozycja od włodarzy miasta, pewnie statek - tak trzymać. Ciechowski nie przyznawał się do Tczewa ,a i tak Tczew o nim pamięta . Panie Kulas a co pan zrobił dla Tczewa nic ,ludzie o tym pamiętali i jest pan teraz byłym posłem ,to i tak za dużo dla Pana za zmarnowane lata gdzie można było coś zrobić dla ludzi miasta. Jeśli Pan to przeczyta proszę o ripostę jeśli nie to mam rację.Z poszanowaniem człowiek który na Pana głosował i zmarnował jeden głos.

    Odpowiedz
    IP: 113.146.xx1.xxx 
  • +4

    _gość

    06.01.2013, 11:38

    Od jakich włodarzy???!!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx9 
  • -5

    as_gość

    06.01.2013, 10:23

    Mam inną propozycję. Sprzedac budynek z zastrzeżeniem, że nowy właściciel przeznaczy 1 lub 2 pomieszczenia na Izbę Pamięci Grzegorza Ciechowskiego. Na pewno wyjdzie dużo taniej!

    Odpowiedz
    IP: 83.4.xx5.xx0 
  • +7

    _gość

    06.01.2013, 11:19

    HHH

    nazwijcie jeszcze tczew ciechowem ŻENADA

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx9 
  • +2

    ewa_gość

    06.01.2013, 11:35

    stateczek

    zgadzam się na remont statku,bardzo dobry pomysł.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx9 
  • +1

    Gość_gość

    06.01.2013, 12:32

    stateczek

    to jest dobry pomysł chociaz stocznia upadła a pamiątka by była

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xx6.xx1 
  • +4

    S_gość

    06.01.2013, 17:29

    S

    nie wspominając przez kogo upadla:)

    Cytuj
    IP: 109.197.xx2.xx8 
  • +6

    ela_gość

    06.01.2013, 13:51

    Nie był to dom Ciechowskiego ,tylko biurowiec mleczarni, w której mieszkanie słuzbowe miał Pan Prezes czyli ojciec Grzegorza Ciechowskiego.Dajmy sobie z tym spokój .Może by tak jeszcze zrobić muzeum Kołotko, Aleksandry Justy i innych znanych tczewian.Ale Ci chociaż się do nas przyznają.I tyle w temacie.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx0.xx3 
  • +3

    anka_gość

    06.01.2013, 16:35

    smutne

    kogo obchodzi jakis G.Ciechowski nikomu nieznany

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx4.xx1 
  • +4

    s_gość

    06.01.2013, 17:28

    s

    zas.rany dom na CO go remontowac!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx8 
  • +5

    sss_gość

    06.01.2013, 17:30

    ss

    ZBURZYĆ G... a nie remontowac

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx8 
  • kasia_gość

    06.01.2013, 17:47

    Oczywiscie,że lepiej statek!!!

    Odpowiedz
    IP: 93.154.xx3.xx8 
  • md_gość

    06.01.2013, 22:40

    tor dla motocykli wybudować !!!

    :)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx1 
  • +4

    muzeum mięciela i wszołka :)_gość

    06.01.2013, 22:41

    hehe

    hehe

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx1 
  • +6

    g_gość

    07.01.2013, 07:16

    g

    TCZEW POTRZEBUJE ZIELENI. SKWERKÓW, INWESTUJCIE W ZIELEŃ BO ZABETONUJEMY SIĘ.

    Odpowiedz
    IP: 193.227.xx3.xx1 
  • +4

    //_gość

    07.01.2013, 09:43

    //

    panie Kulas, skoro jest pan tak przedsiębiorczy, czas założyć własna działalność gospodarczą, oczywiście trzeba mieć pomysł na biznes I INTELIGENCJĘ, i finansować ze swojej kieszeni swoje durne pomysły...w innym wypadku oświadczam, że jeżeli mieścina biedy z nędza zakupi slums naćpanego grajka, ja ze swoim biznesem zejdę do szarej strefy i przestane płacić podatki na kretyńskie pomysły...czas sie przebadać, panie Kulas...POZA TYM, WYBORCY, JAK SĄDZICIE? CZY WSZYSCY STARTUJĄCY W POLITYKĘ POWINNI MIEĆ WYKONANE RZETELNE, NIEZALEŻNE BADANIA PSYCHIATRÓW? NALEŻAŁOBY PRZEPROWADZIĆ SONDAŻ... DZIAŁANIA KULASA BUDZĄ NIEPOKÓJ, A JA MU JESZCZE ZA TO PŁACĘ...

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx6.xx3 
  • +2

    Kajtek_gość

    07.01.2013, 14:46

    Pomnik

    Jestem za wybudowaniem 10 metrowego posągu na kanonce !!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx3.xx6 
  • +1

    reggi

    08.01.2013, 13:56

    Zdecydowanie wolałbym stateczek, niż muzeum Ciechowskiego? Po co nam to muzeum i co niby miałoby sie w nim znaleźć? Kilka płyt Republiki i jakies stare spodnie? Toż to paranoja juz by była. A stateczek i owszem - ładnie by się prezentował. Gdyby to jeszcze była jednostka stale pływająca, a nie pomnik, to jeszcze lepiej.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +4

    ryba_gość

    08.01.2013, 19:16

    bar mleczny pobudować

    Odpowiedz
    IP: 83.29.xx4.xx9 
  • +3

    herman_gość

    10.01.2013, 03:30

    co tam moje odczucie jest takie że z byle kamienia i drzewa robią parki krajobrazowe a żeby jakoś tą naszą Wisłę wykorzystać chociażby do turystyki to na to nigdy kasy nie mają

    Odpowiedz
    IP: 83.27.xx0.xx8 
  • +1

    kazio_gość

    10.01.2013, 14:58

    dot.G.ciechowskiego

    Tczewiacy-wiesniacy. Dobrze ,ze P.Grzegorz lezy na Powazkach.bo niejeden bylby gotowy ze swojej glupoty ,narobic, na JEGO pomnik.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx1 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.