Bezsensowna wycinka drzew. Tak łatwo marnuje się trud naszych dziadków?

Bezsensowna wycinka drzew. Tak łatwo marnuje się trud naszych dziadków?
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Wycieli starodrzew i nic, a nie jest prowadzona żadna nowa inwestycja.

Takie drzewa muszą rosnąć około 100 lat. Dlaczego tak łatwo marnuje się trud naszych dziadków?

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (61)
dodaj komentarz

  • +40

    erere_gość

    25.04.2016, 15:23

    jezeli wycinka tych drzew pozwolila zmniejszyc obrazenia chociaz jednej osoby z tytulu wypadku to warto bylo je wyciac

    Odpowiedz
    IP: 159.205.xx0.xx1 
  • -12

    ka_gość

    26.04.2016, 08:56

    domy

    Ja myślę, że również trzeba wyburzyć wszystkie domy. W Gdańsku po wybuchu gazu zawalił się wieżowiec (1995) i zginęły 22 osoby. Gdyby mieszkały na trawniku, nikt by nie zginął.

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 
    +5

    Instytut Darwina_gość

    26.04.2016, 09:44

    Oświadczenie

    Zgodnie z regulaminem, nagroda Nagroda Darwina może być przyznawana tylko jednej osobie. Zatem, bezmózgi kierowca powinien odebrać swoją nagrodę osobiście, wpadając na drzewo niż w przystanek z ludźmi czy pieszych. Uniemożliwienie innym kandydatom zdobycie Nagrody Darwina w kolejnej edycji konkursu jest niezgodny z zasadą fair play i skutkuje dyskwalifikacją.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx1 
  • +6

    tczews_gość

    25.04.2016, 15:32

    jaka to ulica ? to Tczew ?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx0.xx2 
  • +8

    lukee

    25.04.2016, 22:17

    U nas ostatnio wycinają drzewa w Bałdowie, na dojazdówce do DK22, ale nie wygląda mi to na tę okolicę. Poza tym coś mi się wydaje, że ta skoda ma tablice FSA. Autor tekstu nie postarał się o rzeczywiste zdjęcie ;)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +13

    _gość

    25.04.2016, 15:41

    Jak bys sie rozdupcyl na drzewie to niebyla by bezsesowna

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx9.xx2 
  • +7

    _gość

    26.04.2016, 15:52

    To się nie rozdupczaj! Jak można trafić w drzewo, któe rośnie poza jezdnią, jadąc po drodze? To chyba tylko po pijaku

    Cytuj
    IP: 165.225.xx8.xx4 
  • +15

    _gość

    25.04.2016, 15:46

    Jak ktoś z twoich bliskich rozwali się na tym "trudzie dziadków", to ciekawe co wtedy powiesz. Nie ma gorszej rzeczy jak drzewa tak blisko drogi..

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx3.xx6 
  • +5

    Instytut Darwina_gość

    26.04.2016, 11:17

    Są gorsze rzeczy jak "drzewa tak blisko drogi", np. gruba przedszkolaków na spacerku. Ich ciała wpadając do kabiny mógłby stanowić zagrożenie dla życia kierowcy.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx1 
    +2

    Mm_gość

    27.04.2016, 08:21

    ?

    Grupa przedszkolaków na drodze poza miastem.hmmm ciekawe bo ja bym nie pozwoliła żeby przedszkolanka zabrała na taki spacer moje dziecko.sama z dziećmi tak nie chodziłam i nie bede.drzewa blisko jezdni rosną przeważnie na drogach poza miastami.żadna rozsądna przedszkolanka nie wyjdzie z dziećmi na ulice ludzie .

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx5 
  • +9

    _gość

    25.04.2016, 15:50

    aby nie było smiertelnych wypadków

    Odpowiedz
    IP: 141.0.xx2.xx0 
  • +14

    _gość

    25.04.2016, 16:04

    Jakieś dwa lata temu na terenie lidla też wycięto wszystkie drzewa, teraz osiedla Bema - Szklane domy wyglądaj jak cmentarzysko. Jako przeciętny Kowalski nie mamy szans aby usunąć choć jedno drzewo na swojej działce. Ale niemiecka sieć dostała pozwolenie na wycięcie kilkudziesięciu młodych, zdrowych drzew.

    Odpowiedz
    IP: 37.152.xx9.xx4 
  • +10

    LIDL_gość

    26.04.2016, 09:34

    Zdaje się że to były topole - alergogenne śmiecące, łatwo łamiące się na wietrze drzewa, które nie powinny być sadzone w miastach.

    Cytuj
    IP: 37.248.xx5.xx0 
  • +13

    _gość

    25.04.2016, 16:08

    To jest debilizm z tymi "przycinkami"

    Na osiedlach tak przycinają te drzewa,że zostają same pałąki! Kretynizm ludzki nie zna granic. Wycinają drzewa np bo im liście na samochody spadają

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx8 
  • ona_gość

    26.04.2016, 15:07

    tak trzeba

    przycina się gałęzie aby wyrosły nowe,zaraz będą listki....

    Cytuj
    IP: 84.157.xx1.xx6 
  • +13

    _gość

    25.04.2016, 16:35

    I bardzo dobrze,powinni powycinać przy wszystkich drogach.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx0 
  • +5

    ._gość

    25.04.2016, 16:44

    posadź sobie drzewko szczęścia w mieszkaniu jak masz jakiś problem

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx0 
  • +1

    Tczewiak_gość

    25.04.2016, 16:51

    Co to za droga?

    Czy to droga w Bałdowie

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx3.xx3 
  • +1

    gość_gość

    26.04.2016, 14:32

    tak to ta droga.,jestem kierowcą i nie widzę związku aby wycinano wszystkie drzewa i wtedy będzie bezpieczniej to głupota.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xx7 
  • +1

    Mamaia

    25.04.2016, 17:25

    No dobra, a gdzie zostało zrobione to zdjęcie?

    Odpowiedz
    IP: 185.55.xx5.xx6 
  • +4

    ..._gość

    25.04.2016, 17:33

    Tartacznego z tego nie da.

    Głównie to S4. Dziadek się nie natrudził.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • +5

    Rogi

    25.04.2016, 17:35

    A jak inaczej zbudować nową drogę?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +16

    lukee

    25.04.2016, 17:50

    Wszystko się zmienia, świat idzie do przodu, a drzewa rosnące przy drodze stwarzają bardzo duże zagrożenie dla zdrowia i życia. Nie jestem za niszczeniem lasów, parków itp. jednak przy drodze to zbędny element. Tym bardziej jeśli droga akurat ma być remontowana.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +2

    ka_gość

    27.04.2016, 10:17

    drzewa

    Postaram się udzielić odpowiedzi: 1. Rzeczywiście drzewa musza być zdrowe, 2. Drzewa to nie tylko zagrożenie (albo inaczej: zagrożenie dla idiotów). Przy nisko położonym słońcu (wschód, zachód słońca) zacieniają drogę, a tym samym POPRAWIAJĄ bezpieczeństwo, 3. Chyba każdy wie jaka jest rola zieleni. Z jednej strony obrońcy przyrody blokuję inwestycje niszczące środowisko (w tym również drzewa), a z drugiej strony wycinają setki drzew, żeby "poprawić bezpieczeństwo" na drodze dziesiątej kategorii. 4. Dla mnie racjonalne rozwiązanie to takie, że jeżeli już wycina się drzewa, to wcześniej posadzić taką samą ilość drzew - nawet w dowolnym miejscu - zeby "bilans wyszedł na zero". Przecież o remoncie tej drogi mówi sie przynajmniej 10 - 15 lat. Posadzone wtedy drzewa byłyby już olbrzymie. I jeszcze jedna uwaga: Zabijają nie drzewa. Zabijają idioci. Wyjątek stanowi uwaga z pkt. 1. Chore drzewa mogą się złamać nawet pod własnym ciężarem.

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • +4

    walek_gość

    25.04.2016, 18:41

    a

    całe szczęście

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx1 
  • +3

    werek_gość

    25.04.2016, 18:50

    Bardzo dobrze! Mamy XXI wiek a te drzewa stwarzają zagrożenie dla pojazdów. Kiedyś nasi "pradziadowie" sadzili drzewa przy drogach aby ich konie miały cień ...

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx9 
  • +8

    _gość

    25.04.2016, 18:51

    Tu jest Polska!!! Tu drzewa się tnie, a śmieci wywozi do lasów.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • Vela _gość

    01.06.2022, 23:52

    Drzewa

    Zgadzam się z Panem ???? Takie jest właśnie rozumowanie co niektórych Polaków ???? Wyciąć drzewa bo zagrażają kierowcom .,,,,głupszej teorii nie słyszałam ???? Jakim kierowcom zagrażają drzewa przy drodze ? - tym pijanym czy tym trzeźwym i rozsądnym ??? Może zlikwidować również przystanki autobusowe bo zdarzają się tragiczne przypadki gdzie pijany kierowca taranuje przystanek i zabija ludzi czekających na autobus ....

    Cytuj
    IP: 37.47.xx3.xx3 
  • +1

    nico_gość

    25.04.2016, 22:49

    wycinka drzew

    Krew mnie zalewa jak czytam takie idiotyzmy typu "drzewa stwarzają duże zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi" pogięło was pół mózgi. Wystarczy jechać zgodnie z prędkością jaka widnieje na znakach, a nic złego nie powinno się stać. Uświadomcie sobie, że to nie drzewa są winne tego że rosną tam gdzie rosną ktoś je tam posadził. Zanim coś napiszecie pomyślcie trochę to naprawdę nie boli.

    Odpowiedz
    IP: 79.184.xx5.xx2 
  • +3

    drzewołazy_gość

    26.04.2016, 09:38

    Powiedz to rodzinom ofiar wypadków, w któych np. ktoś z naprzeciwka jadąc uderzył a Ci niewinni zabili się na drzewie.

    Cytuj
    IP: 37.248.xx5.xx0 
    +1

    Kamil_gość

    26.04.2016, 10:06

    ...

    Tylko ciekawe czy trafiajac na jakiegos pirata, ty jadac przepisowo bedziesz miala gdzie odbic.. po drugie nie znamy projektu.. jezeli droga jest remontowana a prawdopodownie jest to droga w kierunku starogardu to zazwyczaj jest poszerzana robione sa chodniki i sciezki rowerowe.. jechalas kiedys tam noca? Ludzi chodzacych droga jest pelno o wypadek nie trudno. Jezeli dzieki temu beda sciezki, chodniki i dobra droga jestem za. To poprawi bezpieczenstwo.

    Cytuj
    IP: 77.112.xxx.xx0 
    +2

    Edi_gość

    26.04.2016, 11:00

    Hahahahaha

    Człowieku takiego śmietnika to ja nie czytałem od ostatniej wizyty na krańcu internetu. " to nie drzewa są winne tego że rosną tam gdzie rosną ktoś je tam posadził" A co, one mają świadomość tego że rosną, jak leci żywica to płaczą tak? "Krew mnie zalewa jak czytam takie idiotyzmy typu "drzewa stwarzają duże zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi"" A fakt, że ludzie mimo wszystko giną na tych drzewach bo "zieloni" się do nich tulą i nie można ich wyciąć nie jest idiotyzmem? Pominę kwestię liści na drodze w jesień które robią za ślizgawkę, pominę tez popękane drogi przez korzenie. Zostawmy tutaj tylko i wyłącznie czynnik ludzki. Czy wciąż warto pozwalać by ludzie ginęli bo drzewko rośnie 100 lat? Posadzimy nowe, w innym miejscu i statystyka się wyrówna.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx7.xx0 
  • _gość

    25.04.2016, 23:04

    Polecam aby nasze kochane miasto zaopatrzyło się w  tahttp://www.youtube.com/watch?v=hyGznkp1PYkk ą przydatną maszynę :)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx4 
  • -2

    dziki tcz_gość

    26.04.2016, 02:51

    Drzewa

    A w głębinach mam te drzewa i ten artykuł. Czasy się zmieniły bezpieczeństwo na drodze ważniejsze a tam było tragicznie. Zabytki natury to nie były więc wyjazd z tym cholerstwem. Dobrze z tym zrobili. P.S. czy tcz .pl to księga skarg i zażaleń? ?????

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx0 
  • +5

    Tomk_gość

    26.04.2016, 08:42

    Drzewa nie zabijają a rosły tam przed całym syfem. Zabija głupota ludzka która siedzi za kierwonicą.

    Odpowiedz
    IP: 188.116.xx5.xx9 
  • +5

    _gość

    26.04.2016, 09:02

    W kierunku Gorzedziej , Mala Slonca , Garc bardzo dobrze ze drzewa rosna bo przy najmniej widać gdzie biegnie droga jak jest bardzo gęsta mgła.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx3.xx2 
  • Ja_gość

    26.04.2016, 09:04

    Bezsensowna?

    Do autora: drzewa sluzyly kiedys za wyznaczanie drogi. Kiedys byla sobie sciezka, nie asfalt, nie brum - po prostu wydeptana sciezka. Jadac konikiem nie bylo widac gdzie trzeba isc i drzewa wyznaczaly punkty orientacyjne. Np za ile godzin bede musial skrecic zeby dojechac do tego, czym byl kiedys Tczew. Teraz jest to nie potrzebne i dodatkowo poteguje zagrozenie zycia podczas wypadku. Szansa praktycznie stuproc na spotkanie z drzewem podczas poslizgu - i nie pisz prosze ze ludzie za szybko jezdza czy cos. Wystarczy zajac czy sarna z okolicznych pol wiosna i poslizg gotowy. Tez mi smutmo ze tak stare drzewa sa wycinane no ale taka jest kolej rzeczy.

    Odpowiedz
    IP: 213.55.xx4.xx4 
  • +1

    Czytelnik_gość

    26.04.2016, 09:20

    Nowa inwestycja

    Jeśli do droga do Baldowa a dalej do Gorzedzieja i Greblina. To ten cały odcinek ma być remontowany, nowa nawierzchnia, chodniki itp.

    Odpowiedz
    IP: 84.48.xx4.xx2 
  • +8

    Alkoholik1234_gość

    26.04.2016, 09:40

    Aż się odechciewa czytać..

    Ludzie ogarnijcie d**y!! Nie drzewa a brawura kierowcy i nadmierna prędkość są przyczyną wypadków!! Przypominam że takie "głupie" drzewo wytwarza potrzebny nam do życia tlen, pochłania duże ilości dwutlenku węgla ! Więc w czym nam przeszkadzają? W tym żeby jechać 20 km/h więcej?! Nie wydaje mi się żeby aż tak przeszkadzały w jeździe..

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx4.xx3 
  • -7

    Adam W._gość

    26.04.2016, 10:07

    Bardzo dobrze, wszystkie drzewa rosnące bliżej niż 5 metrów od krawędzi jezdni powinny zostać wycięte! Oczywiście powinny zostać posadzone nowe w odległości co najmniej 10 metrów.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx9 
  • +6

    Józef Maryn_gość

    26.04.2016, 10:39

    Winne drzewa?

    Dziwne. Czy to drzewa rzucaja sie pod koła samochodom i stwarzają niebezpieczeństwo? To raczej łamiący przepisy i brawurowi kierowcy wpadaja na te drzewa i sami robią sobie krzywde.

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx3 
  • -4

    Edi_gość

    26.04.2016, 10:43

    Drzewka

    Powinno się wyciąć WSZYSTKIE drzewa które znajdują się przy drogach. Korzenie niszczą asfalt, mokra nawierzchnia, koło podskoczy na pękniętym asfalcie, i lecimy prosto na drzewko. Poza tym i tak w szkółkach leśnych za każde wycięte drzewo sadzone jest nowe więc strata to żadna. Poza tym to drzewo raczej się nie zmarnuje. Powiedzcie mi z czego macie meble i podłogę?

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx0 
  • +3

    _gość

    26.04.2016, 13:34

    Z płyty wiórowej = odpadów drewna w większości polskich domów!

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx6 
    +1

    Rogi

    26.04.2016, 14:51

    Z IKEI.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -3

    _gość

    26.04.2016, 11:30

    Wszystkie drzewa przy drodze powinny byc ścięte !

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx8 
  • +1

    _gość

    03.05.2016, 15:30

    popieram 100%

    Cytuj
    IP: 78.31.xx7.xx0 
  • +4

    Mm_gość

    26.04.2016, 12:11

    Za blisko drogi

    Człowieku wyobraź sobie ze jedziesz sobie taką drogą pomiędzy narkowy a berlinka i z naprzeciwka wyprzedza coś zwariowany kierowca ty chcąc uniknąć zderzenia uciekasz w prawo prosto w drzewa które rosną tam dosłownie przy drodze.Ty nie zawiniles owszem ale co z tego jak to drzewo odebrało życie tobie lub komuś ci bliskiemu.korzenie tych drzew rozsadzaja asfald. Jeśli tamta droga nie jeździsz to zapraszam sam zobacz. Tam wcale nie trzeba zapieprzac żeby mieć wypadek a to tylko jeden z przykładów na baldowskiej jest podobnie.drzewa ok ale nie tak blisko drogi.niech je podadzą za rowami wtedy ok niech rosna

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx2 
  • majk3_gość

    26.04.2016, 14:52

    będzie poszerzana droga

    wycinają te drzewa ponieważ ma byc poszerzona droga.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx9 
  • +1

    _gość

    26.04.2016, 15:56

    wszystkie drzewa są nasze....

    Odpowiedz
    IP: 5.60.xx8.xx4 
  • +3

    _gość

    26.04.2016, 16:12

    zdjęcie z google

    zdjęcie ściągnięte z pierwszej strony grafiki google, artykuł bezsensowny.. po co dodajecie takie bzdury

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx1.xx5 
  • bax75_gość

    26.04.2016, 16:43

    remont

    tak jak napisał majk3_gość , Bałdowska idzie do remontu i dlatego ta wycinka drzew

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx6 
  • -2

    gomatigo_gość

    26.04.2016, 17:08

    dziadek

    lepiej jak dziadków sie chowa niz dziadkowie nas chowaj z powodu wypadku w drzewo

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xx5.xx2 
  • +1

    Pancio_gość

    26.04.2016, 18:00

    kominek

    Wystarczy dowiedzieć się gdzie poszło drewno z wycinki żeby wiedzieć czy była potrzebna

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx0 
  • +2

    _gość

    26.04.2016, 18:02

    Te drzewa powinny rosnąć, bo wycinają głupich kierowców. Wycinać trzeba głupich urzędników, którzy dają na to zezwolenie. Wszelkie wycinki i ogołacanie drzew, to dobry biznes. Są na to pieniądze i są firmy z pilarkami. Jest kasa ku ogólnemu zadowoleniu, więc nic innego tylko tną i tną co popadnie, aby wysmarować faktury.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • +3

    Mm_gość

    27.04.2016, 08:18

    Hahaha

    Urzędnicy dawajcie zezwolenia na budowę nowych dróg. Inwestorzy róbcie remonty dróg ale zostawcie nam drzewa to nic ze bada rosły na środku drogi-wyminiemy.tak tylko gada ten co albo mało jeździ albo nie ma prawa jazdy.wypadek nie zawsze musi być z twojej winy.Ja zawsze mówię ze na drodze trzeba myśleć za każdego kierowcę i pieszego.dzakiemu myśleniu prawo jazdy mam 15 lat ani jednego wypadku czy stłuczki i ani jednego mandatu a jeżdżę dużo.można? Jasne że można.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx5 
  • -2

    Gość gość_gość

    27.04.2016, 08:59

    Puknij się w głupi łeb jak byś sam się wpieprzyl w drzewo to byś inaczej śpiewał trzeba się martwic o ludzi a nie o sprochniale drzewa.Przy drogach nie powinno byc żadnych drzew i by było bezpieczniej.Ale palantow nie brakuje zeby chronic drzewa a nie ludzi.

    Odpowiedz
    IP: 88.156.xx8.xx8 
  • +2

    lamasterium_gość

    29.04.2016, 13:26

    cięcia

    Cięcia, cięcia na 500+ potrzeba

    Odpowiedz
    IP: 165.225.xx6.xx1 
  • -1

    paddy_gość

    01.05.2016, 17:55

    wycinka

    bez tych drzew kierowcy sa oslepiani przez slonce a jak bedzie gorace lato to asfalt splynie na pola.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx1.xx3 
  • -1

    Marcin_gość

    03.05.2016, 12:33

    Drzewa

    Dlaczego tak nie płakaliście jak wycinali 10 m drzewa koło lidla? A tu faktycznie drzewa co ciekawe są tylko koło dróg? Kto mi wytłumaczy ten fenomen?

    Odpowiedz
    IP: 5.172.xx7.xx0 
  • żaba_gość_gość_gość

    05.06.2022, 17:51

    nnn

    Do jakiego złodzieja to drewno trafia? I dlaczego jest wycinka wbrew prawu, zdrowemu rozsądkowi? Gdzie ekolodzy?

    Odpowiedz
    IP: 79.163.xx3.xx0 
  • Sławek EU07_gość

    06.06.2022, 08:44

    Wina gazu

    "Ja myślę, że również trzeba wyburzyć wszystkie domy. W Gdańsku po wybuchu gazu zawalił się wieżowiec (1995) i zginęły 22 osoby. Gdyby mieszkały na trawniku, nikt by nie zginął."

    To wina gazu, a nie budynku.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.