Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Brudnymi, zimnymi, a przede wszystkim starymi, bo nawet ponad 20-letnimi autobusami wożeni są od 2012 roku pasażerowie komunikacji miejskiej w Tczewie.
Kolejny przetarg samorząd ogłosi w tym roku. Wiele wskazuje na to, że znów stanie do niego - "Meteor". Jako pasażerowie tymczasem zastanawiamy się kiedy w końcu przyjdzie nam podróżować w cywilizowanych warunkach, bo wygląd autobusów, które dziś jeżdżą po ulicach miasta (wysłużone, sztukowane, każdy z "innej parafii"), woła o pomstę do nieba.
Nie tylko stare autobusy są problemem. Wyświetlacze które są w autobusach wyświetlają wszystko a właściwie nic. Jak były sprawne to pokazywana była nieczytelna mapa i nieaktualny pasek z wiadomościami. Na dzień dzisiejszy większość z nich nie wyświetla nic bo po prostu nie działają. Za czasów poprzedniego przewoźnika był duże i czytelne wyświetlacze z numerem linii, datą, imieninami. Wystarczyłoby je zaprogramować aby wyświetlały nazwę przystanku.
Biletomaty: Biletomaty - na dworcu i ich funkcje... W przeciwieństwie do innych miast można w nich tylko kupić bilety jednorazowo za odliczoną gotówkę. Na dodatek jest problem z monetą 10gr bo często jej nie akceptuje. W większości miast automat wydaję resztę, można doładować bilet miesięczny itp.
Najważniejszym problem jest jednak rozkład jazdy. W raz ze zmianą przewoźnika zmienił się rozkład i trasy autobusów. Drastycznie ograniczono ilość kursów linii "3" i autobusów.
Obecnie w godzinach szczytu jeżdżą tylko 23 autobusy. Jeszcze kilka lat temu było ich dwa razy więcej. W 1999 roku ZKM posiadał 52 autobusy.
W 2009 roku linia "3" miała 115 kursów w każdą stronę, linia "4" 40 kursów. Obecnie linia "3" ma tylko 61 kursów a linia "4" 56 połączeń. Wniosek taki że przez ostatnie lata zlikwidowano aż 38 kursów.
Drastyczne cięcia widać zwłaszcza w godzinach wieczornych . Osoby które wracają z pracy w Gdańsku lub stref ekonomicznych mają koszmarny dojazd a właściwie jego brak. Na Czyżykowo o 21szej odjeżdżają ostanie autobusy bezpośrednie. W późniejszych godzinach można jechać tylko zwiedzając miasto linią 3. Przejazd taki mija się z celem gdyż autobus jeździ z częstotliwością PKS co 30min. Szybciej można dojść pieszo.
Ostatnia sprawa. Zgonie z obietnicami wyborczymi już od 2012 jest u nas teoretycznie bilet metropolitalny. Jednak praktycznie go nie ma i nie zapowiada się na to przez kolejne 5lat.
Im częściej jeżdżę naszą komunikacją, tym bardziej zastanawiam się nad innym środkiem komunikacji.
Zdjęcie przedstawia skan z artykułu gazety Newsweek z 2007r.
Link do artykułu w którym Tczew stawiany był za ogólnopolski wzór.
https://biznes.newsweek.pl/socjalistyczne-samorzady,12157,1,1. html
Kolejny przetarg samorząd ogłosi w tym roku. Wiele wskazuje na to, że znów stanie do niego - "Meteor". Jako pasażerowie tymczasem zastanawiamy się kiedy w końcu przyjdzie nam podróżować w cywilizowanych warunkach, bo wygląd autobusów, które dziś jeżdżą po ulicach miasta (wysłużone, sztukowane, każdy z "innej parafii"), woła o pomstę do nieba.
Nie tylko stare autobusy są problemem. Wyświetlacze które są w autobusach wyświetlają wszystko a właściwie nic. Jak były sprawne to pokazywana była nieczytelna mapa i nieaktualny pasek z wiadomościami. Na dzień dzisiejszy większość z nich nie wyświetla nic bo po prostu nie działają. Za czasów poprzedniego przewoźnika był duże i czytelne wyświetlacze z numerem linii, datą, imieninami. Wystarczyłoby je zaprogramować aby wyświetlały nazwę przystanku.
Biletomaty: Biletomaty - na dworcu i ich funkcje... W przeciwieństwie do innych miast można w nich tylko kupić bilety jednorazowo za odliczoną gotówkę. Na dodatek jest problem z monetą 10gr bo często jej nie akceptuje. W większości miast automat wydaję resztę, można doładować bilet miesięczny itp.
Najważniejszym problem jest jednak rozkład jazdy. W raz ze zmianą przewoźnika zmienił się rozkład i trasy autobusów. Drastycznie ograniczono ilość kursów linii "3" i autobusów.
Obecnie w godzinach szczytu jeżdżą tylko 23 autobusy. Jeszcze kilka lat temu było ich dwa razy więcej. W 1999 roku ZKM posiadał 52 autobusy.
W 2009 roku linia "3" miała 115 kursów w każdą stronę, linia "4" 40 kursów. Obecnie linia "3" ma tylko 61 kursów a linia "4" 56 połączeń. Wniosek taki że przez ostatnie lata zlikwidowano aż 38 kursów.
Drastyczne cięcia widać zwłaszcza w godzinach wieczornych . Osoby które wracają z pracy w Gdańsku lub stref ekonomicznych mają koszmarny dojazd a właściwie jego brak. Na Czyżykowo o 21szej odjeżdżają ostanie autobusy bezpośrednie. W późniejszych godzinach można jechać tylko zwiedzając miasto linią 3. Przejazd taki mija się z celem gdyż autobus jeździ z częstotliwością PKS co 30min. Szybciej można dojść pieszo.
Ostatnia sprawa. Zgonie z obietnicami wyborczymi już od 2012 jest u nas teoretycznie bilet metropolitalny. Jednak praktycznie go nie ma i nie zapowiada się na to przez kolejne 5lat.
Im częściej jeżdżę naszą komunikacją, tym bardziej zastanawiam się nad innym środkiem komunikacji.
Zdjęcie przedstawia skan z artykułu gazety Newsweek z 2007r.
Link do artykułu w którym Tczew stawiany był za ogólnopolski wzór.
https://biznes.newsweek.pl/socjalistyczne-samorzady,12157,1,1. html
Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Komentarze (31) dodaj komentarz
_gość
24.01.2014, 16:16
nie przesadzaj - nie jest super, ale nieco przesadziłeś - rozkład jest realizowany. co do liczby kursów - to i owszem zmniejszono ją mocno - ale zauważ, że od 2008 roku spadła liczna pasażerów o połowę! (http://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wiadomosci&item=b2d45e4d8838b00b&title=37-procent-tc zewian-z-karta-miejska-najwiecej-pasazerow-korzysta-z-czworki#.TIEBvawwi00). co do biletu metropolitalnego, to nie będzie go dopóki nie dogada się prezydent gdyni z preziem gdańska. a na to się nie zanosi - gdynia nie jest w stanie tworzyć metropolii pod kierownictwem gdańska - a przez ambicje i kompleksy szczurka - traci całe Pomorze - a szczególnie jego południowa część
Odpowiedzst_gość
24.01.2014, 17:55
Rozkład wcale nie jest realizowany prawidłowo - opóźnienia na starcie przy dworcu, czy niewykonane kursy, jak wczoraj koło 17:30 nie odjechała ósemka...
Cytuj_gość
24.01.2014, 18:08
po przeczytaniu tego komentarza od razu wiadomo , że nie korzystasz na co dzień z komunikacji miejskiej, myślę że jesteś miejskim urzędnikiem, więc bronisz swoich. Natomiast ja (pasażerka z konieczności - niestety) uważam, że autor nie przesadza, a liczba pasażerów spadła bo przerwy między kursami są na tyle długie że nie opłaca się czekać na autobus, szybciej pieszo przejdziesz. Taniej, zdrowiej, no i życia nie narażasz bo to przecież ruiny, a nie autobusy.
Cytujq
24.01.2014, 21:21
~~Rozkład jest tragiczny i żaden urzędas nie przekrzyczy pasażerów. Bilety drogie, sam rozkład to jakaś kpina, warunki takie, że 63 lata temu do obozów pracy w lepszych warunkach ludzie jechali. Porażka na całej linii, zresztą jedna z wielu jeśliby wyliczać ''działania'' UM. Jak można tak mieszkańców traktować? ~~Jeśli na przystanek idzie osoba starsza lub rodzic z dzieckiem i ucieknie autobus (a ostatnio zdarzało się im kilka razy jechać przed czasem-lub tak spóźniony poprzedni) to zostaje jedynie taxi. A dziś jak szłam...coś nadlatywało...hałas jak przy starcie rakiety...smród spalin straszliwy...jechał meteor...i tylko brakowało żeby się z niego meteoryty na ulicę posypały
CytujKolo_gość
24.01.2014, 21:30
Pobłocki załatwił swoje interesy naszym kosztem
Z Kartą Miejską wprowadzaną przez Urząd Miejski były problemy. Veolia się postawiła bo miała straty z tytułu niedziałającego systemu. Kolejne warunki przetargu Urząd Miejski określił tak, że Veolia musiałaby zrezygnować z nowego taboru kupionego dla Tczewa (Mercedesy) i kupić nowy bo... Mercedesy (niektóre przecież nowe) warunków tych nie spełniały. Za to zlikwidowano kryterium wieku. To dlatego po Tczewie jeździ stary 20 letni zdezelowany tabor, z przeciekającymi dachami i nie otwierającymi się drzwiami, nie spełniający pewnie żadnych norm spalin. Nie pamiętam żebym zmarzł w autobusie Veolii. Z pewnością nie było to standardem. W Meteorze jest zimno bo grzejniki są zdemontowane (oszczędności). Dodatkowo większość autobusów Veolii była klimatyzowana. W Meteorze też - jak się otworzy okno. Autobusy Meteora są znacznie mniejsze od tych które jeździły na popularnych trasach za czasów Veolii. To dlatego bywa że są przepełnione co udowodniło kilka kontroli Policyjnych. A kierowcy czyli to na co narzekali wcześniej wszyscy zostali ci sami.
Cytujjocker_gość
24.01.2014, 19:07
meteor
Taką komunikację sprawili nam nasi radni. Pamietajmy o tym przy wyborach.
Odpowiedzwyborca_gość
26.01.2014, 20:40
Wybory niedługo!
Oni na niczym się nie znają!
Cytujxxx_gość
24.01.2014, 19:21
te autobusy to kpina - nigdy nie pomyslalabym, ze moge zostac zmoczona przez autobus... BEDAC W NIM! cholerna rura, ktora zwykle sie przytrzymuje stojac w autobusie, nad siedzeniami byla rozwalona - nie zauwazylam tego poki autobus nie hamujac spowodowal tego ze polecial z niej na mnie potok wody!!!!!!!!!
Odpowiedzgosc00
24.01.2014, 19:22
meteor
W specyfikacji bylo okreslone jakie maja byc autobusy, niska podloga ,trzy drzwi ,nawet byla poddana szerokosc drzwi itd. ,przetarg sie odbyl tylko nie te autobusy przyjechaly co mialy,ktos jest zato odpowiedzialny,ale u nas tak to jest malo osob jezdzi bo autobusy co pol godziny do tego Smolinski takie trasy opracowal ze 7 demka trzy dni w jedna strone jedzie ,kierowcy maja taki metlik w glowie ze nikt tam niechce jezdzic za te grosze.most za waski.super rondo przy cmentarzu,zkm skasowany,sita skasowana,pks skasowany,nowa baza zkm skasowana,pamietajcie o tym przy wyborach kto nas tak urzadzil 😁
Odpowiedzjezdziec_gość
24.01.2014, 20:06
50-tka jest sexi
Lubię jezdzić50-tką.Zostawiam na parkingu auto i sru jedynką.Właczam komóre i sru po internecie do samego Gdańska...
OdpowiedzEwa_gość
24.01.2014, 21:03
autobusy
Autobusy bez tylnych drzwi to nieporozumienie, nikt nie przechodzi do końca, bo jest problem przy wysiadaniu, trzeba się przepychać. I tak jak pisali inni, brudne, śmierdzące i stare klekoty. Tak właśnie nasi kochani radni, wybrani przez nas, zgotowali nam ten los!
Odpowiedzxyz_gość
24.01.2014, 21:29
To nie radni o wszvstkim decyduje Poblocki jemu wszystko sie marzy m/in park technologiczny ,budowa sadu na takich terenach.Nie slucha ludzi robi bo mu sie marzy.
Odpowiedz_gość
25.01.2014, 17:46
Oj, Oj!!
Prezydent Pobłocki i inni NIE CHCĄ widocznie uczestniczyć w kolejnej kadencji rady Miasta Tczewa
Cytujgość_gość
24.01.2014, 21:32
wszystko prawda
nic dodać ,nic ując .A ten tam IP: 78.31.xx7.xx5 miejski sługus niech sie od...od prezydenta Szczurka bo mu nikt do pięt nie dorasta,ani pochodzeniem ,ani wykształceniem ani wiedzą.To świetny samorządowiec ,wierny ideałowi Komitetu Obywatelskiego ,jedyny juz chyba na Pomorzu.Ale cóż jaki ojciec taki syn?No właśnie a jakich to tatusiów maja nasi włodarze.Plotki mówią że jeden z vice to resortowe dziecię?Czy to prawda?
OdpowiedzKolo_gość
24.01.2014, 21:34
Fatalny standard to i ludzie nie chcą jeździć
Urząd Miasta wychodzi z założenia że jak się pogorszy standard to ludzie nie będą jeździć, a za tym idą oszczędności. Już to widać w statystykach. Do tego znowu podrożały bilety. Urzędasy nie zauważają tylko jednego. Mniej ludzi w autobusach to więcej w samochodach. Potem się dziwią że miasto zakorkowane. Jeszcze raz dziękuję prezydentowi za to że pozbył się Veolii! To oczywiście sarkazm.
Odpowiedz_gość
24.01.2014, 22:27
Ja współczuję KIEROWCOM i pasażerom. Niemiły widok patrzeć na kierowce, który pracuje w takich warunkach, z kocem na kolanach, bo przecież te starocie wcale nie grzeją.. pasażerowie, tak samo.. meteor to jeżdżący zamrażalnik.
Odpowiedzklijent autobusu_gość
25.01.2014, 13:11
najgorsze ruiny
za czasow komuny byly lepsze atobusy niz dzis.
Odpowiedz_gość
25.01.2014, 17:42
Wstyd dla Miasta
Ludzie to skandal . Kase robią , a ludzie z 60 tysięcznego miasta jak by pod przymusem upychani sa w tych śmieciowych "AUTOBUSACH "
OdpowiedzRaiders
25.01.2014, 18:23
przywrócić IKARUSA I JELCZA wtedy przynajmniej autobusy jeździły zgodnie z planem i były odpowiednio dostosowane do klienta
Odpowiedzpasażer_gość
26.01.2014, 11:49
Szokująca prawda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ostatnio na końcowym przystanku rozmawiałem z kierowcą, że te autobusy to ogólny złom. On mnie na to: " Tak, ma pan rację. Ja i inni kierowcy jeźdźiliśmy do Holandii i w bazie wyeksploatowanych autobusów, wybieraliśmy takie które jeszcze były trochę na chodzie. To są właśnie te". BYŁEM ZSZOKOWANY!!!!!!!
OdpowiedzWalentynek _gość
26.01.2014, 12:08
meteor
Ludzie w tych starych autobusach jest ogrzewanie tzn(piec i większość jest wyposażona w klimatyzacja tylko ze na polecenie P.Kzieła prezesa tej pożal się Boże firmy piece zostały odłączone a paski od klimatyzacji odcięte!!!Osobiście apelowałem o naprawę w styczniu 2011 lecz prezes ma pracowników i mieszkańców gdzieś.Pozdrawiam byłe koleżanki i kolegów z Meteor-a.Trzymam kciuki za przegrany przetarg do zobaczenia w Styczniu 2014 w nowej na miarę 21 wieku firmie
Odpowiedzania_gość
26.01.2014, 18:00
a mnie bardziej martwi "bilet miesięczny" - jeżeli ktoś codziennie dojeżdza autobusem do pracy za 1,78 plus weekendy wyda ponad 100 zł na doładowanie karty !! dlaczego nie ma biletów z nielimitowaną ilością przejazdów w miesiącu za np. 60-70 zł ???
Odpowiedzrobson_gość
26.01.2014, 18:00
i niech ktoś w końcu zapyta pasażerów, czy wolą kartę miejską, czy wolą wrócić do starych dobrych biletów miesięcznych
Odpowiedzaga_gość
27.01.2014, 08:56
to durne przetargi
jeżdzę co dziennie rano ok 6.30 linia nr 4 jak to jest ze juz z rana syfiasty autobus na zewnątrz i wewnątrz wniosek jeden nie posprzątany po wczorajszym dniu.wyślwietlacze dla ludzi z super wzrokiem szczegónie rano gdy jeszcze ciemno poznaje sie po ludziach w autobusie i kto wsiada jaki to nr autobusu.fakt przewożnik lipa ale przetarg wygrywa zawsze najtańszy oferent wiem u nas w firmie to samo a potem dostawca sie nie wywiązuje.ale niestety takie są przetargi
Odpowiedzpasażerka czwórki_gość
27.01.2014, 20:09
Brud w autobusach
Potwierdzam, panujący i wszechobecny brud w autobusach. Dzisiaj w "4", jadącej ok. 6.30 w kierunku dworca siedzenia, które pierwotnie miały kolor bordowy, były tak brudne że aż odrzucało mnie, aby zająć miejsce siedzące. Pełne plam o różnym zabarwieniu (ciekawy materiał dla badaczy brudu), o kurzu wewnątrz siedzisk nie wspomnę. Ma się wrażenie, że jak zajmie się miejsce to na przystanku końcowym pasażer się nie odklei od siedzenia, brrr. Czy tego brudu i syfu nie mogą sprawdzić służby sanitarne? Chyba, że autobusy mają dodatkowo za zadanie spełniać rolę ruchomych bomb biologicznych. Po wybuchu epidemii o mieście o tczewskich autobusach będzie głośno w całym kraju.
Cytujja_gość
28.01.2014, 17:22
podziękujcie
facetowi z brodą w czarnym płaszczu - kto wie o kogo chodzi?
Odpowiedzidę pobłocie_gość
28.01.2014, 19:25
No i po co to gadanie meteor i tak z nami zostanie to już jest dawno zaplanowane.
Odpowiedzgosssssssc_gość
30.01.2014, 05:45
urzad miasta
Szkoda, ze malo kto zdaje sobie sprawe, ze to nie Meteor ustawia rozklady, ilosc kursow itd, a wlasnie Urzad Miasta. A ze kursy dopasowane sa tak, ze nie nadazaja dojechac do konca trasy i juz maja opoznienienia, to tez nie d konca wina kierowcow a zle ulozonych rozkladow jazdy.
OdpowiedzDario
30.01.2014, 14:46
:-)
A może by tak na radnych wybrac zwyklych ludzi co pracują fizycznie i jeżdżą autobusami bo nie stac ich na auto ? Dlaczego ciągłe wybieramy te same osoby to juz zakrawa na ironię i przypomina zjazd PZPR :-)
Odpowiedzkociol._gość
30.01.2014, 19:20
.
W pełni popieram autora tematu. Obecnie tabor firmy 'Meteor' składa się z kilkunastu zaniedbanych, trzeszczących, piszczących rzęchach które mogą powodować wielki dyskomfort dla samych pasażerów. My, jako osoby korzystające z usług publicznego transportu które płacą, żądamy szybkiego dojazdu do wyznaczonego miejsca. Ponadto kierowcy powinni zachować większy komfort, bezpieczeństwo - bo co do dzisiejszej jazdy, to jest ona szalona. Odnosząc się do samej konstrukcji dworca, a dokładnie do przystanków autobusowych, to jest ona zrobiona chyba z korzyścią dla estetyki, bo ani nie zatrzymuje podmuchu wiatru jak i również spadającego deszczu, śniegu. Płacimy to wymagamy!
Odpowiedzmmm_gość
31.01.2014, 10:55
Nie jeżdżę tczewską komunikacją i mam nadzieję nie będę musiał, więc nie wypowiem się za dużo na temat firmy meteor. Ale nawiązując do opinii o dworcu: jakim ........................ (tu wstaw odpowiedni epitet) trzeba być żeby zaprojektować przystanek autobusowy z którego potem pojazd po zabraniu pasażerów musi z niego wycofać??????? Takie rzeczy tylko w Tczewie. Niestety takie 'kwiatki' można w tym mieście mnożyć.
Odpowiedz