Pięć osób - w tym dwoje tczewian - zginęło w powiecie bytowskim

Auta zostały prawie całkowicie zniszczone w wyniku wypadku (fot. KWP Gdańsk)
Pięć osób - w tym dwoje tczewian - zginęło w powiecie bytowskim
Do tragicznego wypadku doszło wczoraj (24.10) na drodze wojewódzkiej nr 209. Czołowo zderzył się mercedes i opel vectra. Na miejscu zginęło pięć osób - w tym dwoje mieszkańców Tczewa. Bytowscy policjanci wyjaśniają okoliczności zdarzenia. Ze wstępnych ustaleń wynika, że przyczyną wypadku było prawdopodobnie niedostosowanie prędkości jazdy do warunków panujących na drodze przez kierującego mercedesem.

Wczoraj około godziny 12.00 na drodze wojewódzkiej nr 209, na odcinku pomiędzy Świątkowem i Borzytuchomiem, doszło do zderzenia dwóch pojazdów - mercedesa i opla vectry. W wyniku wypadku na miejscu śmierć poniosło 5 osób. Wstępne ustalenia policjantów wykazały, że mercedes jechał w kierunku Borzytuchomia. Na prostym odcinku drogi auto zjechało na lewy pas ruchu i czołowo zderzyło się z oplem vectrą. Po zderzeniu mercedes zapalił się.

Na miejscu zginął 28 - letni kierowca opla vectry, mieszkaniec powiatu sławieńskiego i jego rodzice - 60-letni mężczyzna i 50-letnia kobieta. W wypadku śmierć poniósł również 60 - letni kierowca mercedesa i jego 57 - letnia żona, mieszkańcy Tczewa. Przeżyła ich 12 - letnia wnuczka, która podróżowała na tylnej kanapie mercedesa. Została wyciągnięta z samochodu przez świadków zdarzenia i karetką przewieziona do szpitala. Jej życiu nie zagraża niebezpieczeństwo.

Przyczyną zdarzenia najprawdopodobniej było niedostosowanie przez kierowcę mercedesa prędkości do warunków drogowych. W chwili wypadku padał deszcz, a jezdnia była mokra i śliska. Czynności policjantów na miejscu nadzorował prokurator. Droga przez kilka godzin była nieprzejezdna, a policjanci zorganizowali objazdy. Bytowscy funkcjonariusze wyjaśniają okoliczności zdarzenia. W okresie jesienno - zimowym warunki na drodze diametralnie różnią się od letnich, dlatego policjanci apelują o rozwagę i rozsądek za kierownicą.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (38)
dodaj komentarz

  • lacky luck_gość

    25.10.2009, 13:24

    wszystkie wypadki są przez niedostosowanie prędkości do warunków jazdy nie oszukujmy się napiszmy prawdę droga była dziurawa auto wjechało w koleinę lub dziurę zarzuciło go i zjechał na przeciwległy pas ruchu

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xxx.xx5 
  • driver_gość

    12.02.2010, 12:16

    i tu masz Wielką rację

    Nie trzeba być geniuszem żeby wiedziec co jest na drodze. Owszem dużo wypadków jest przez nadmierną prędność ale nie przez to że ktoś jechał szybko, ale bezmyślnie. Jeżeli auto na prostej drodze zjeżdza na przeciwny pas ruchu to wieksze prawd. ze mógł zasłabnąć, zagapić sie, być pijany, zasnąć, etc. Wiadomo też że jechał -jechali szybko skoro takie skutki wypadku. Co do ekspertów od wypadków, dlaczego nie podają jaki to rzeczoznawca dokonał takiej analizy?? Póki moje auto jeździ mam dowód na fałszowanie wyników ekspertyzy jednego z rzeczozn.,niestety w naszym kraju rządzi kasa i znajomości.

    Cytuj
    IP: 195.74.xx1.xx1 
  • [*]_gość

    25.10.2009, 13:54

    Zapal Świeczkę!

    [*]

    Odpowiedz
    IP: 80.239.xx2.xx1 
  • C>K>M_gość

    25.10.2009, 18:00

    Przy normalnych prędkościach wjechanie w koleinę nie zarzuca i jest czas na ominięcie dziury, no ale każdą głupotę jakoś tam można usprawiedliwiać, bo przecież zawsze winne są drogi, drzewa, znaki, GPS, tylko nie idealni polscy kierowcy...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx6 
  • lacky luck_gość

    25.10.2009, 21:04

    C>K>M ty chyba nie masz prawa jazdy jadąc z prędkością 50km/h wjeżdżając w koleinę nie trudno o zarzucenie auta

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xxx.xx1 
  • C>K>M_gość

    26.10.2009, 08:24

    Przy 50km/h spokojnie jest czas na kontrę i reakcję a nawet jak to się nie uda to nie ma 4 trupów. Zgadzam się, że jak ktoś ma pecha to może zginąc nawet przy 10km/h,ale przestań usprawiedliwiać polskie buractwo drogowe, tu 99,9% wypadków jest z winy kierującego, pół biedy jak ginie on sam, ewentualnie ludzie którzy z wariatem wsiedli do samochodu, gorzej jak ginie ktoś postronny. Kraj samych Kubiców tylko jakoś co weekend 20 trupów.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx6 

    jar_gość

    12.02.2010, 12:25

    a wiesz co to jest koleina??

    Przejedź przez skrzyżowanie 50km/h, albo w nocy 60 przez skrzyżowanie armii kraj. w ul. malinowską. Lecąć z Tczewa na Łódź na wylocie z górek po za Tczewem przy 90 tam są koleiny a jak popada albo lekko sypnie śniegiem... nie każdy wie że akurat tam jest nienormalna droga. To tylko takie skróty ale drogi są u nas fatalne. O albo źle wyprofilowany zakręt zaraz za Tczewem w kier. autostrady(stanisaławia), zaraz za placem z ciezarowkami na samym dole, przecież tam juz poległo kilka samochodów, a przecież ogr. jest do 90. Co jakiś czas tam sie jakaś woda przelewała przez drogę, może kanalizy nie używają i robi sie tam nienaturalnie ślizgo, Latem była susza, a tam przez drogę sie lała woda, i było małe bym. Potem jakiś czas był spokój. Pewno sobie samochody myją

    Cytuj
    IP: 195.74.xx1.xx1 
  • Memory

    25.10.2009, 21:21

    współczucia dla rodzin zabitych

    Bardzo współczuję rodzinom - Oni jechali, niczym nie zawinili. Przeraża mnie to czasem, jadę zgodnie z przepisami a wariaci zabijają!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -1

    BazZz_gość

    26.10.2009, 04:20

    ludzka głupota i nic wiecej.. zero odpowiedzialności chociażby za dziecko z tyłu, które przeżyło pewnie tylko dzięki zapiętym pasom.. a najbardziej mi szkoda pasażerów drugiego pojazdu.. nikt nie zawinił, a zginęła cała rodzina. przez bezmyślność jakiegoś idioty =

    Odpowiedz
    IP: 80.53.xx2.xx2 
  • gosc_gość

    26.10.2009, 09:14

    proszę o umiar w komentarzach, przykro się czyta te, w których padają wyzwiska, pomyślcie, że może je czytać również rodzina tych, którzy tak tragicznie zginęli

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx4.xx4 
  • Memory

    26.10.2009, 09:49

    http://tczew.naszemiasto.pl/wydarzenia/55453,powiat-bytowski-tragiczny-wypadek-pod-borzytu chomiem,id,t.html Polecam ten artykuł. Ps. Współczuję także rodzinie osób z Tczewa. Jednak należny nagłaśniać takie sprawy. Mnie takie wypadki przerażają. Jadę sobie spokojnie a tu nagle taki .... "szalony" kierowca powoduje zagrożenie Inna kwestia to czy nie powinno wprowadzić się obowiązkowych badań dla osób starszych? Nie koniecznie po 60 ale np. po 65 czy 70?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -1

    hehehe

    26.10.2009, 12:46

    pytanie

    co oni tam robili ? zamiast w domku z rodziną siedzieć , to się szwędają gdzie się da , prawie jak te krzyżaki po Tczewie , normalnie maskara ...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -1

    KaBee_gość

    26.10.2009, 13:17

    Do C>K>M-a

    Sorry, ale twój tok myślenia jest prymitywny. Czy według Ciebie ograniczanie prędkości rozwiązuje problem tragicznego stanu dróg w Polsce? Jesteś kolejną osobą, według której należy leczyć skutki zamiast ZAPOBIEGAĆ!!! Dlaczego na nowych autostradach, gdzie rozwijane są o wiele większe prędkości i natężenie ruchu jest większe ilość wypadków jest niewielka? Radzę to przemyśleć...

    Odpowiedz
    IP: 77.254.xx4.xx9 
  • C>K>M_gość

    26.10.2009, 19:20

    Mój tok myślenia jest prymitywny? Na głupotę nie ma lekarstwa, ty postulujesz coś w rodzaju "rozdajmy wszystkim plastikowe sztućce, to ludzie nie będą się kaleczyć". Z Suchostrzyg na Stare Miasto też ma biec autostrada?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx6 
  • Memory

    26.10.2009, 14:49

    Ograniczenie prędkości a stan dróg

    Zgadzam się, że ograniczenie prędkości nie rozwiąże problemu - jednak co lepiej robić? W naszym kochanym kraju pieniądze są tylko dla kolesi i to bez znaczenia czy to PiS czy PO. Każdy polityk myśli tylko o własnej kieszeni. Podejrzewa zresztą, że tak samo bym robił -kto mnie rozliczy? Następcy no co Ty oni też będą kraść. Wyborcy - no co Ty - przecież na kogoś i tak zagłosują. Dopóki nie wymusimy na posłach wprowadzenia jednomandatowych okręgów wyborczych dopóki nie będziemy mieli wpływu na posłów, a co za tym idzie na to na co idą nasze pieniądze.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • czytelnik_gość

    26.10.2009, 19:39

    wypadek

    To był facet ktory wyganiał z koperty przy zurcie przy dawnym Retmanie

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx4 
  • ktoś_gość

    26.10.2009, 21:14

    współczuję rodzinie, to straszne!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx6 
  • Monika_gość

    26.10.2009, 22:31

    do CKM

    [*] znałam tych ludzi! CKMie czy ty do kazdego wydarzenia musisz dawac jakies glupie komentarze ?? a ci powiem ze przy predkości 40 km/h zginol moj kuzyn wiec nie mow ze przy predkosci 50 km/h da sie zapanowac nad autem!!!! i przestac ciagle jakies glupie komenttarze dawc bo to jzu zalosne sie robi jak sie czyta wszedzie twoje smieszne komentarze!!! Ludzie nie zyja to jest tragedia!!!! [*][*]

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx9.xx6 
  • wam_powiem_gość

    27.10.2009, 19:37

    [*]

    zbyt duża prędkość i tyle

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx4.xx7 
  • Marcos_gość

    28.10.2009, 20:17

    Sąsiad

    Z Górek. Sąsiad*

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx0.xx4 
  • driver_gość

    31.10.2009, 00:10

    bo zabrakło wyobraźni

    Nadmierna prędkość, koleiny, stan drogi, pogoda, PiS, PO, SLD................. A może brak wyobraźni???

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx1.xx7 
  • Kierowca_gość

    31.10.2009, 22:32

    do ckma

    CKM ciężko kapująca mózgownico najpierw zrób prawko potem pojeździj po naszych drogach a potem się wypowiadaj. Według ciebie pan 60letni szalał na drodze z własną wnuczką na tylnym siedzeniu? przejechałem już niejeden milion kilometrów i powiem ci że czasami trudno auto nawet przy 30km/h przez koleiny i dziury.Niedawno słuchałem w radio wypowiadał się biegły i stwierdził że 2 na 3 wypadki w których w/g policji winny jest kierowca spowodowane są stanem dróg!!! No ale ckm jest mądrzejszy od biegłych...

    Odpowiedz
    IP: 79.162.xx2.xx6 
  • kakadu_gość

    08.02.2010, 08:01

    Koleiny można ominąć!Przy bezpiecznej szybkości zauważasz je!

    Cytuj
    IP: 87.205.xx0.xx8 
  • ALL corneta_gość

    02.11.2009, 12:05

    wypadek

    CKM popieram Ciebie - ja również przejechałem ok.2mln km i widziałem wszystko na naszych drogach.Prawda jest jedna ,dziadkowie też jeżdżą bez wyobrazni,chyba dlatego , że śpieszą się do Pana Boga , ale dlaczego zabierają tych którzy mogli jeszcze żyć.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx1.xx5 
  • -4

    Kirkor

    02.11.2009, 18:02

    Z czego 1980000 w NFS :o)))

    Jak wyglądało naprawdę nigdy się nie dowiemy. Bezspornym faktem jest to, że wjeżdzając nawet 40 km/h w koleiny pełne wody można mieć problem z utrzymaniem auta w idealnym torze jazdy - przy 90 km/h zabawa jest już przednia. Ile w/g CKM-a ( skrót od rodzaju broni czy od Ciężko Kapującej Móżgownicy ? ) i ALL_cornety mamy się poruszać poza miastem ? 40, 30 a może 20 km/h - wtedy będzie bezpieczniej ? Tylko, ze wtedy taki mądrala powie - KOLEJNA ŁAJZA BLOKUJE MI RUCH !!! Odrobinę rozsądku w kreowaniu komentarzy na pewno się przyda. A co do braku wyobraźni - to jest to raczej domena młodych świerzo upieczonych kierowców.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -1

    ALL corneta_gość

    02.11.2009, 21:35

    wypadek

    Odezwał się dziadek ,takich najbardziej boję się na drodze - to do Ciebie Kirkor.Zyczę samych miłych dni.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx1.xx5 
  • -4

    Kirkor

    03.11.2009, 20:20

    no to gratuluję ....

    Mam dokładnie 36 lat ( małe ździwko ALL_corneto ? ). Podobnie jak większość normalnych kierowców- do których raczej niektórych osób trudno zaliczyć - irytują mnie niektóre zachowania na jezdni. I o dziwo choć irytuje mnie ( ciśnie się na usta inne słowo ) zachowanie tzw dziadków, czyli 30-40km/h po mieście i góra 80 poza miastem, to o wiele bardziej boję się kozaków typu " przejechałem w życiu 2 mln km i wiem najlepiej jak się powinno jeździć". Wypadek do którego doszło był nieszczęściem. I choś kierowca mercedesa popełnił błąd to podejrzewam, że ALL_corneta na pewno by błedu nie popełnił. Dlaczego ? Dlatego, że w przy lekko padającym deszczu jeździ z prędkością 50 km/h i jest po prostu bezpieczny/na, Ironia prawda ? Nawiase mówiąc - ile masz lat ALL_corneto ? Pytam, bo ciekawi mnie kiedy natłukłeś te 2 mln. Będąc w moim wieku musiałbyś/musiałabyś robić ( zakładając uzyskanie prawa jazdy w wieku 18 lat ) robić każdego dnia swojego życia ( bez jakiegokolwiek dnia wolnego ) ok 300 km. Kurcze, a może jesteć odemnie starszy/starsza. To by była dopiero ironia....

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • mambeke_gość

    13.11.2009, 20:14

    rozkminiacze mam z was beke

    facet zaslabl i zjechal na lewa strone ot co bylo przyczyna

    Odpowiedz
    IP: 79.162.xx1.xx9 
  • busik_gość

    13.11.2009, 20:53

    kirkor słabo liczysz

    pracuję 3 tygodnie tzw kółka po zachodzie raz na 3 tyg przyjeżdżam do domu na weekend dziennie robię od 500 do 1600km więc przelicz jeszcze raz ile można zrobić km rocznie! Mój busik ma rok i 185tys troszkę inaczej wychodzi nie?

    Odpowiedz
    IP: 79.162.xx3.xx1 
  • etal_gość

    12.02.2010, 12:36

    no raczej

    Ja sie w zyciu juz najezdilem, i jak ktos robi kolo 1000 km dziennie to juz ma kondycje ale jak kots pisze ze robi w ciagu doby 1600 to albo nie wie co pisze albo ma cos z główką, i jeździ na czuja z powiekami na tzw. zapałki albo na jakiejs amfie lub innych gownianych dopalaczach. Bo to normalne nie jest. Z tacho po polsce jak zrobisz w ciagu doby 600-700 km to musisz byc dobry ale łamiąc co drugie ogr. prędkości. Na zachodzie jest troche lepiej, ale nawet jak pogonisz do 90 to zrobisz z 850 km na dobe( oczywiście maz przy wydł. czasie jazdy do 10 godz). A busem co, pojedziesz dużo szybciej, 30 -40 /hA , a gdzie przeładunki, jedzenie itp. A nawet i jesli robisz to zostaw to sobie, bo to zaden autorytet a połowe swej jazdy i tak nie pamietasz - zgadza sie?

    Cytuj
    IP: 195.74.xx1.xx1 
  • gosciu_gość

    29.11.2009, 17:17

    ciekawe jak naprawde jezdza Ci co tak idiotyczne opinie pisza... ciekawe czy w ogole macie prawko i ato cwaniaczki????? albo jezdzicie maluchem 650 ktory daje wam mega kopa!!!!!!!!!!!!! :)

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx6.xx0 
  • nie wazne_gość

    07.12.2009, 19:58

    !!!

    Ludzie, zrozumcie to wreszcie, że tak naparwdę to nie była nikogo wina! Ten dziedek (kierowca mercedesa) zasłabł, miał zawał, dlatego zjechał na lewy pas jezdni i spowodował wypadek!!!!!!!!!!!!! Czy wy muscie Polacy byc tacy prymitywni i wszechwiedzący zawsze?! Nikt nie pomyslał,ze własnie taka może być to przyczyna wypadku, tylko lepiej wyzywać, ubliżać itd. Jak czytam wasze komenatrze, to zastanawiam się jakimi wy jestescie ludzmi?! Jestem tylko ciekawa tego, czy tak byście mowili o swoich bliskich!! Naparwde, czasem ludzi są gorsi niż zwierzęta!!!!! Ubolewam nad Wami!!!

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx2.xx0 
  • C>K>M_gość

    19.12.2009, 22:09

    Owszem, takie sytuacje również się zdarzają. Jest ich może z 2%. Reszta wynika z DEBILIZMU i BRAKU WYOBRAŹNI kierowców. Do wszystkich krytykujących mnie-prawo jazdy mam i czytając wasze opinie dochodzę do wniosku, że: a) przez całe swoje życie jeździcie(kulacie się) tylko po Tczewie b) sami jeździcie nieodpowiedzialnie i wiele razy mieliście na drodze miękko w gaciach przez własną głupotę, dlatego tak was wkurzają moje komentarze. Po prostu nie wierzę, że ktoś kto przejechał chociaż raz Polskę z góry na dół i widział co się dzieje na Polskich drogach, może szukać jakiś usprawiedliwień dla takich zachowań. Żeby nie było-każdemu zdarzają się błędy, lub tak zwane zbiegi okoliczności, ja również miałem na drodze kilka sytuacji w których bywało gorąco, jednak nigdy nie przyszło mi do głowy, by winić za to KOLEINY, DESZCZ, DZIURY, STAN DRÓG, DRZEWA, etc.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx6 
  • teges_gość

    12.01.2010, 03:15

    JA POWIEM TAK JA NIE MAM PRAWAK I AUTA A PO ULICACH SMIGAM I NIC

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx0.xx3 
  • CIABATTA_gość

    12.01.2010, 09:20

    WIESZ CO TEGES-DO CZASU TWOJE RUMAKOWNIE.AŻ KOGOŚ ZABIJESZ I POSIEDZISZ PARĘ LATEK ...BRAK SLÓW NA GLUPOTĘ...

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xx4.xx0 
  • asdf_gość

    18.01.2010, 15:54

    teges

    Ty sobie mozesz co najwyzej posmigać w Need For speeda dziecko ; ) Niewiesz nawet co to sprzeglo w samochodzie...

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx0 
  • xyz_gość

    07.03.2010, 21:51

    A może

    A może ktoś w końcu napisze co pozostawiają po sobie ludzie. Porozbijane butelki po alkoholu, niedopałki papierosów, opakowania po różnych produktach. Najwięcej jednak porozbijanego szkła. Nikt z Was tego nie widzi!!!!!!. Strażnicy miejscy też nie?!. Ale jak jakaś kobietka starsza idzie z pieskiem albo sprzedaje na rynku jajka by przetrwać to taką osobę najlepiej karać. W całym tym zafajdanym mieście psie kupki i tak giną w stercie innego brudu. A bezdomni jak załatwiają swoje potrzeby pod budynkami, też tego nie widzicie. Zwracaliście choć raz pijakom i lumpom uwagę aby nie zaśmiecali naszych ulic?!!!!??. Nie!!, bo strach, bo można oberwać!!!!!, ale o psach to wypisujecie różne rzeczy. Normalnej osobie zwracacie uwagę, a, gdzie pytam jesteście jak ludzie śmiecą. Ktoś napisał "zacznijmy od siebie", tak zacznijmy my jako ludzie dbać o czystość a wówczas właściciele piesków też o to zadbają , jestem tego pewien.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xxx 
  • _gość

    14.10.2010, 21:09

    50 to 50 tak sie jezdzi w Norwegii , i Ludzie nie gina .

    Odpowiedz
    IP: 88.88.xx6.xx2 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.