Alkohol po 23.00 tylko w pubie i restauracji?

Piwo, zakaz (fot. tcz.pl)
Alkohol po 23.00 tylko w pubie i restauracji?
Po 23.00 alkohol tylko w pubie, czy w restauracji? Komisja polityki społecznej Rady Miasta opracowała projekt uchwały w tej sprawie. W uzasadnieniu napisano, że nocny zakaz sprzedaży ma pozwolić poprawić bezpieczeństwo, porządek i wizerunek miasta. Część osób uważa jednak, że nocna prohibicja stanowi ograniczenie praw konsumentów. Na razie nie wiadomo - kiedy i czy w ogóle - uchwała trafi pod obrady. Swoją opinię mają wyrazić przedstawiciele wszystkich klubów Rady Miasta,

Zakaz sprzedaży alkoholu może być wprowadzany na podstawie Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Decyzję mogą podjąć samorządy. Okazuje się, że przymiarki do wprowadzenia nocnego zakazu sprzedaży ruszyły w Tczewie. Temat nagłośnił na portalu społecznościowym radny miejski, Maciej Skiberowski:

- No to na koniec kadencji mamy uchwałę, którą zaproponowali niektórzy radni. Radni chcą wprowadzić na terenie miasta Tczewa zakaz sprzedaży alkoholu w godzinach 23-6 (nie dotyczy to alkoholu spożywanego na miejscu czyli pubach i restauracjach). Zdania będą podzielone, ale moja opinia jest jasna - "nie można zakazywać ludziom kiedy chcą kupić alkohol - PROHIBICJA WRACA". To nie prima aprilis - napisał radny na facebooku.

Projekt uchwały został przygotowany przez komisję polityki społecznej Rady Miasta. W treści uchwały, która ma być przedmiotem głosowania Rady Miasta, napisano:

- Zmiana wychodzi naprzeciw oczekiwaniom zgłaszającym uwagi dotyczące zakłócania porządku publicznego, związanego ze sprzedażą alkoholu w późnych godzinach nocnych i wczesnych porannych. Proponowana uchwała będzie miała pozytywne skutki społeczne - działania na rzecz trzeźwości, kulturę spożywania alkoholu oraz pozwoli poprawić bezpieczeństwo, porządek i wizerunek miasta, a przede wszystkim poprawi wizerunek miasta - czytamy.

O projekt pytamy przewodniczącego Rady Miasta, Zenona Drewę.

- Rzeczywiście taki projekt przygotowała komisja polityki społecznej. Na konwencie zaproponowałem radnym, by poszczególne klubu przedyskutowały ten pomysł w swoim gronie. Umówiliśmy się, że po lutowej sesji szefowie klubów przedstawią swoje stanowisko. Na razie nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle uchwała trafi pod głosowanie - mówi Zenon Drewa.

Od pomysłu radnych dystansuje się prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki:

- To nie mój pomysł, nie mam z tym nic wspólnego. Wyszedł od części radnych. A żeby było dziwniej, wśród autorów pomysłu są też młodzi radni. Jestem przeciwnikiem takich pomysłów, uważam, że nic nie dają. Osoba, która będzie chciała kupić alkohol, i tak go kupi. Taki zakaz może jedynie pomóc stworzyć szarą strefę - prohibicja jeszcze nikomu się nie udała. Jestem przeciwny, ale to rada będzie decydować.

Przypomnijmy, że na początku lat 90-tych samorządy zyskały prawo do ustalenia sposobu przyznawania zezwoleń na sprzedaż alkoholu powyżej 4,5 proc. W kilku gminach ustalono tę liczbę na tak wysokim poziomie, że do tej pory nie ma tam problemu z otrzymaniem pozwolenia i koncesję można dostać praktycznie "od ręki". W Tczewie wybrano inną drogę - na początek wydano 30 koncesji, a gdy pojawią się wnioski o wydanie pozwolenia, głosowana jest uchwała nad zwiększeniem liczby koncesji. Obecnie na terenie miasta Tczewa jest 99 punktów ze sprzedażą napojów alkoholowych poza miejscem sprzedaży pow. 4,5% zawartości alkoholu. Tylko niewielka część z nich prowadzi sprzedaż całodobową.

Już 10 proc. polskich gmin skorzystało z zakazu...

Jak na początku kwietnia 2023 roku poinformował "Dziennik Gazeta Prawna", "już 10 proc. polskich gmin skorzystało z możliwości wprowadzenia nocnego zakazu sprzedaży alkoholu". Na takie rozwiązanie zdecydował się m. in. Gdańsk, Katowice, Kraków. To rozwiązanie, które służyć ma przede wszystkim bezpieczeństwu publicznemu, a dopiero w drugiej kolejności zdrowiu publicznemu. Najczęściej samorządy wprowadzają je właśnie z inicjatywy mieszkańców, którzy mają dość zakłócania porządku publicznego przez imprezowiczów - dodaje Dziennik GP.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (67)
dodaj komentarz

  • +34

    _gość

    19.02.2024, 09:10

    tylko dlaczego przed wyborami

    Czyżby sobie policzyli, że zyskają u wyborców, dla takich pomysłów było kilka lat pracy i nagle szukają rozwiązań pod publiczkę. Zwiększcie nadzór nad miejscami sprzedaży i miastem, zagonić do roboty SM, a będzie bezpiecznie. Równie dobrze ogłoście godzinę policyjna to przestepczośc, w tych godzinach spadnie.

    Odpowiedz
    IP: 94.101.xx1.xx5 
  • +19

    Heh_gość

    19.02.2024, 09:46

    W ilu miejscach można w Tczewie kupić alkohol po 23? W 5-6 sklepach? Myślę, że nie więcej. Uchwala ewidentnie wymierzona w pojedynczych przedsiebiorcow

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx4 
    +41

    _gość

    19.02.2024, 10:42

    mój wpis nie jest...

    ani pochwałą alkoholizmu, ani nocnego niekontrolowanego życia miasta, ani też alkoholowego biznesu za wszelka cenę ale.... taki wniosek można było w innym momencie kadencji, teraz ci którzy są zwolennikami tego rozwiązania będą zadowoleni, a ci którzy nie są, nie odczują tego bo to przymiarki, takie klasyczne win, win. Ludzie obudźcie się mogli koncesji nie wydawać przez 5 lat, to zwykła kiełbasa wyborcza. Alkohol nie jest problemem, tylko to, że w Tczewie nie działa SM, jest brak kontroli nad monitoringiem itp. Jak działa w nocy monitoring miasta, ktoś wie? Ile ci sami co teraz chcą ograniczyć handel alkoholem wydali koncesji.

    Cytuj
    IP: 94.101.xx1.xx5 
    +24

    Gosia_gość_gość

    19.02.2024, 13:05

    Pogonić starych dziadków z RM

    Pogonić stare Trudy, Brygidy ,Bożęki, Józki, Kaziki z Rady Miasta. Nie powinni rządzić ludzie z epoki kamienia łupanego:((( Ludzie ...dziadki i pradziadki rządzą miastem:((((

    Cytuj
    IP: 83.21.xx4.xx6 

    bolo_gość

    19.02.2024, 17:53

    Godzinę policyjną? Tobie się już dobrze obwody przegrzały albo marzysz o powrocie niektórych systemów

    Cytuj
    IP: 84.38.xx0.xx7 
    +12

    szanowna komisjo_gość

    19.02.2024, 23:01

    kto ma problem z alkoholem w komisji?

    Chylicka, Matysiak, Borzyszkowski, Brządkowski, Pierzynowska, Ziółek-Radziszewska, przecież prezydent powiedział: Jestem przeciwnikiem takich pomysłów, uważam, że nic nie dają. Osoba, która będzie chciała kupić alkohol, i tak go kupi. Taki zakaz może jedynie pomóc stworzyć szarą strefę - prohibicja jeszcze nikomu się nie udała. NO CHYBA PREZYDENT WIE, CO MÓWI? no nie? Ja też jestem przeciw, pijanym narodem łatwo zarządzać, władza powtarza to do pokoleń. Wszyscy wiedzą, kto wprowadził na rynek tczewski BORYSA, który szybko wyciął konkurencje. Jak nie wiecie, to sprawdźcie, kto był pomysłodawcą DUUUŻEGO, jednorazowego zwiększenia ilości zezwoleń. Lufa!

    Cytuj
    IP: 192.166.xx4.xx1 
    +13

    Ociepka_gość

    19.02.2024, 23:02

    rada gieriatryczna

    Gośka, ty się nie czepiaj przewodniczącej koła POP w SP nr 10

    Cytuj
    IP: 192.166.xx4.xx1 
    +1

    Z_gość

    19.02.2024, 23:15

    wóda to temat zastępczy

    Obejrzałem KOMEDIĘ: "Jak zmienił się Tczew (2019-2023)", a teraz chcę obejrzeć DRAMAT: "Jak zmienił się prezydent (2019-2023)" kto nakręci?

    Cytuj
    IP: 165.231.xx2.xx4 
    +2

    a_gość_gość_gość

    20.02.2024, 22:28

    Jeśli byłaby normalna policja która działa a nie śpi po nocach w swoich miejscówkach to alkohol nikomu nie przeszkadza w tych kilku sklepach ,bo kto chce to zawsze znajdzie ale jeśli dzwonisz i pały przyjadą po 2 godzinach to są takie skutki jak widać ,a nasz guru nie egzekwuje nic od służb w końcu dokłada się z naszych podatków do zakupu auta itp ,to powinien wymagać bezpieczeństwa zadzwoń w nocy na policje przyjadą jak już jest po problemie .Co do reklamy to zblokowali komentarze bo ludzie by napisali co sądzą o tej kiełbasie wyborczej Rumcajs ŻENADA ten film ,ale to słowo jest obce

    Cytuj
    IP: 5.173.xx3.xx7 
  • +14

    ola_gość

    19.02.2024, 09:31

    Tczew popiera zakaz

    Panie Skiberowski zapraszamy do nas - pomieszkaj trochę nad i obok takich Cortezów, Borysów to zmienisz zdanie. Zejdź na ziemie!

    Odpowiedz
    IP: 45.141.xx5.xx1 
  • +15

    licencjonowany bełt_gość

    19.02.2024, 23:05

    sprawdź w jakich latach ile punktów

    Idź do tych, co zwiększyli ilość punktów sprzedaży alkoholu, za Odyji był porządek, a jak dwa Mirki zabrały się za punkty dystrybucji, to masz pan efekty

    Cytuj
    IP: 192.166.xx4.xx1 
  • -10

    korg_gość

    19.02.2024, 09:34

    Znowu ktoś myslał, że taki zakaz to zły pomysł. Niestety ten pomysł jest akurat OK w tym mieście pełnym pijaństwa i dewastacji. I żadna Straż Miejska, komandosi czy Grom nic tu nie zdziałają. Plagę trzeba niszczyć od odcięcia pożywienia.

    Odpowiedz
    IP: 92.205.xx5.xx2 
  • +2

    m_gość

    21.02.2024, 09:09

    a ty tak serio?

    Wierzysz, że nawalony Kowalski dalej nie będzie darł ryja pod domem, szlajał się po ulicy czy zaczepiał bo po 23 źródełko wyschnie? Słyszałeś o czymś takim jak butelki, dzięki którym płyn można magazynować, aż do momentu w którym pojawi się chęć wypicia. Ludzie którzy są problemem z powodu wypitego alkoholu są napruci już od 8.00. Policja i straż miejska. która reaguje zawsze kiedy coś się dzieje i po problemie będą łobuzy siedzieć w domu. Wystarczy, żeby koncesję obłożyć określonymi warunkami i wydawać je dla miejsc których nie tworzą one problemów dla mieszkańców. Pojawia się problem odbieramy koncesje (tak wiem może dochodzić do nadużyć ). Sprzedawcy samemu będzie zależało na zawiadomieniu służb żeby z delikwentem zrobiły porządek i w jego rewirze był spokój.

    Cytuj
    IP: 94.101.xx1.xx5 
  • +5

    gooośśćć_gość

    19.02.2024, 09:36

    prohibicja

    Nie popieram dobowego ograniczenia sprzedaży alkoholu. Stanowisko Prezydenta Miasta, w tej sprawie jest konkretne: "prohibicja jeszcze nikomu się nie udała". Lepiej byłoby, gdyby Radny nagłaśniający temat dokładniej wykonywał przyjęte na siebie dotychczasowe obowiązki Radnego a nie próbował "kijem zmieniać bieg Wisły".

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx2.xx0 
  • +4

    EkO_gość

    19.02.2024, 09:37

    Dobrze

    Pomysł jest słuszny. Przeciwni są Ci, którzy mają chyba jakiś problem. Nocami dochodzi do awantur, dewastacji i różnego rodzaju aktów wandalizmu. Alkohol ma w tym swój udział. Będzie bezpieczniej.

    Odpowiedz
    IP: 82.160.xx7.xx5 
  • -29

    _gość

    19.02.2024, 09:41

    Bardzo dobry pomysł

    Za dużo patologii w tym mieście.

    Odpowiedz
    IP: 78.9.xx7.xx7 
  • +29

    Maario Tcz._gość

    19.02.2024, 09:41

    Prohibicja?

    1920-1933,czyli 13 lat prohibicji w USA nabił tylko kabzę Al Capone i jemu podobnych,wiec na pewno ten co będzie chciał,to kupi alkohol w różnych szemranych miejscach.Z drugiej strony,artykułów pierwszej potrzeby,jak chleba w tych godzinach też się nie kupi,więc nie widzę problemu,by alkoholu w tych godzinach nie sprzedawano.

    Odpowiedz
    IP: 5.184.xx1.xx0 
  • elo_gość

    22.02.2024, 12:11

    To było 100 lat temu świat sie troche zmienił od tamtego czasu. Dzisiaj w niektórych krajach jest prohibicja i mają się dobrze. :)

    Cytuj
    IP: 5.173.xx1.xx6 
  • -3

    Andersen_gość

    19.02.2024, 09:43

    Problem alkoholowy

    Zakaz nie podoba się szerokiemu gronu z problemem alkoholowym. Ktoś kto musi dokupić alkohol po 23ciej ma duży problem z nałogiem.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx2.xxx 
  • qq_gość

    19.02.2024, 09:48

    a co na to wszystkie cortezy i borysy?

    Odpowiedz
    IP: 46.175.xx6.xx8 
  • +25

    gosssc_gość

    19.02.2024, 09:48

    cd.

    Jeżeli inicjator wprowadzenia prohibicji będzie kandydował na kolejną kadencję do Samorządu, to tym samym warto się zastanowić nad oddaniem głosu na Takiego kandydata. Radny powinien umieć wykazać społeczne a zarazem logiczne myślenie dla korzyści mieszkańców a nie lansowania jedynie siebie. W tym przypadku popieram stanowisko obecnego Prezydenta Miasta.

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx2.xx0 
  • +11

    baron_gość

    19.02.2024, 10:19

    to pomysł Pierzynowskiej, babcia 74 lata nie ma już nic ciekawego do zaproponowania i wymyśla, pogonić ją w kwietniu

    Cytuj
    IP: 77.111.xx7.xx4 
    -11

    i_gość

    19.02.2024, 10:45

    To pomysł (dobry) Pierzynowskiej i Brządkowskiego. A Skiberowski prezydentem? Śmiechłem, sami widzicie

    Cytuj
    IP: 185.220.xx1.xx7 
    +15

    stefan_gość

    19.02.2024, 12:21

    mirek dobrze ci radzę, wyślij trudzię na zasłużoną emeryturę, bo ściąga na was tylko kłopoty - najpierw incydent z potrąceniem pieszej, a teraz jakieś dziwne uchwały. wystarczy

    Cytuj
    IP: 144.217.xx0.xx0 
    +11

    oraz_gość

    19.02.2024, 13:59

    pęd do koryta

    jeszcze lepiej, Trudzia jest rocznik 1946 czyli ma 78 lat; jeżeli się dostanie na kolejną kadencję to będzie miała na jej koniec 83 lata - dożyje?

    Cytuj
    IP: 77.111.xx7.xx6 
    +1

    liczydło_gość

    19.02.2024, 23:08

    średnia wieku podium PNP z suchych?

    1.Ickiewicz 2.Pierzynowska 3.Drewa

    Cytuj
    IP: 192.166.xx4.xx1 
  • +13

    thd_gość

    19.02.2024, 09:52

    Mogliby coś zrobić z monopolowym przy wiatraku na Wojska Polskiego. Od czasu otwarcia tego sklepu okolica zaroiła się od meneli i nizin społecznych w samochodach z przed ćwierć wieku. Automaty obok tylko pogarszają, zagłębie problemów społecznych, a przecież w sąsiedztwie jest szkoła specjalna i kilka przedszkoli.

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx7.xx5 
  • +30

    gość _gość_gość_gość

    19.02.2024, 10:34

    SM policja do roboty!

    Tam zakaz sprzedaży nietrzeźwym alkoholu chyba nie obowiązuje, masa pijaków kupuje non stop.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx1 
    +16

    Gosc_gość

    19.02.2024, 12:05

    Tak jest. Prezydent niech się zajmie eliminacją problemu alkoholowego np. na deptakach prowadzących do SP 12, SP 4 czy w parku, na który ma widok z okien urzędu, a nie rozdawaniem kolejnych koncesji. Spółdzielnia tak samo...

    Cytuj
    IP: 178.235.xx5.xx8 
  • Piotr Sońko

    19.02.2024, 09:57

    Problemu by nie było gdyby kamery monitoringu i służby porządkowe działały prawidłowo.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    EkO_gość

    19.02.2024, 11:29

    hehe

    tdf_gość Co ma piernik do wiatraka?

    Cytuj
    IP: 82.160.xx7.xx5 
    +28

    tw bolec_gość

    19.02.2024, 13:10

    na ochocką nic nie trzeba pisać bo sama robi z siebie paszkwila. co zrobiła dla miasta? krzyczenie "wypier*alać" na protestach to za mało, teraz jeszcze się lansowała na otwarciu komunikacji gminnej i robiła sobie zdjęcia z wójtem jakby ona to załatwiła, śmiechu warte

    Cytuj
    IP: 192.42.xx6.xx4 
    +7

    tw_stolec_gość

    19.02.2024, 23:09

    ona ze wsi a nie miasta jest

    ochocka to krypto ochucki rysio jest, tak mi wygląda

    Cytuj
    IP: 192.166.xx4.xx1 
  • +16

    skup butelek_gość

    19.02.2024, 09:58

    wódko pozwól żyć

    Pamiętam jak w młodości , w nocy na imprezie zabrakło wódy i się szło na metę . Było ich sporo w Tczewie i ludzie sobie radzili. Ja proponuję na kartki i po 13 do 22...komuna wraca brawo PO http://www.youtube.com/watch?v=rIiYVjqSDTE

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx3 
  • +49

    ona_gość

    19.02.2024, 10:06

    Meliny się otworzą :) tak jak było kiedyś podczas "zakazów" A co ze sklepami-pracownikami? Mamy wybór -kto chce niech pije ,ograniczenie nic nie zmieni . Może zamiast alko Maryśkę zalegalizować ?

    Odpowiedz
    IP: 217.254.xx2.xxx 
  • +2

    Aiki_gość

    20.02.2024, 06:33

    prohibicja?

    Ograniczenie sprzedaży alkoholu nic nie daje? Zapraszam na ul. Gdańską obok Borysa i Bena . Jak oba punkty są nieczynne to nie widać bezdomnych stojących i spożywających alkohol. W okolicach tych sklepów wygląda , jak w melinie- niedopałki papierosów , zasikane wejścia do domów itp. W okolicy koło kościoła przy tujach odchody ludzkie z zabrudzonym papierem toaletowym. To jest obraz miasta w XXI wieku, które nie umie poradzić sobie z kilkunastoma osobami bezdomnymi. W okresie letnim problem narasta. Nie piszcie, że SM i Policja całkowicie nie działa - działa ale z mizernym skutkiem (jest ich zbyt mało, aby zalew bezdomnych spożywających alkohol upilnować ). Na odcinku 200 metrów mamy w tej okolicy 6 punktów sprzedaży alkoholu . Czy Was tam w tej Radzie Miejskiej Bóg już opuścił? Na leczenie i skutki alkoholizmu "idą" dużo większe pieniądze niż wpływa pieniędzy ze sprzedaży alkoholu. Nie piszemy tutaj o całkowitym zakazie sprzedaży alkoholu tylko o ograniczeniu przez raptem 7 godzin. Czy ktoś trzeźwy o godzinie 00.58 idzie kupić alkohol? - Duży Ben w piątki jest czynny do godziny 01.00. Czy normalny człowiek nie ma prawa wyspać się z piątku na sobotę ?.Ponadto chyba jako naród mamy problem alkoholowy - w 2023 r zatrzymano ponad 93000 pijanych kierowców . Wydłużenie odsiadki w więzieniu z 2 do 3 lat nic nie dało. Tym osobom należy zapewnić obowiązkową terapię przeciwalkoholową, bo dalej po spożyciu alkoholu będą zabijać innych uczestników ruchu. Kto wprowadzi zakaz sprzedaży alkoholu i ograniczy koncesje na alkoholu w okolicach dworca PKP ma mój głos oraz mojej rodziny .

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx8 
  • -20

    Ix_gość

    19.02.2024, 10:08

    I bardzo dobrze! Normalny człowiek kupi sobie wcześniej, albo obejdzie się bez. Żurki nie muszą mieć dostępu 24h/dobę. Wiem coś o tym, jestem dzieckiem alkoholika w najgorszym wydaniu:(

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx1.xx6 
  • +1

    elo_gość

    22.02.2024, 12:07

    20 żurków już cie zminusowało xd

    Cytuj
    IP: 5.173.xx1.xx6 
  • -20

    san marino_gość_gość_gość

    19.02.2024, 10:25

    alkohol po23

    przeciez tak jest od dawna w cale europie dziwie sie dlaczego tak pozno pomysleli

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx8.xx3 
  • +11

    _gość

    19.02.2024, 10:31

    my tu gadu gadu o wódzie...

    a newsa wyżej rekalma o wątpliwych dokonaniach kilku lat władzu PnP, z poziomu drona i cięć to i wysypisko ładnie wyglada.

    Odpowiedz
    IP: 94.101.xx1.xx5 
  • +10

    _gość_gość

    19.02.2024, 10:55

    Skoro się zmieniał....

    To dlaczego wyłączyli komentarze, co jest, boją się informacji zwrotnej...

    Cytuj
    IP: 94.101.xx1.xx5 
    -11

    p_gość

    19.02.2024, 12:25

    Wyłączyli bo tak, życzył sobie reklamodawca

    Cytuj
    IP: 88.181.xx6.xx0 
    +33

    _gość

    19.02.2024, 13:02

    no własnie

    reklamodawca wie, że by po jego wątpliwych dokonaniach pojechali

    Cytuj
    IP: 94.101.xx1.xx5 
  • +10

    Wizerunek miasta_gość

    19.02.2024, 10:56

    Xd

    Poprawić co? Wizerunek miasta? Wy sobie żartujecie?

    Odpowiedz
    IP: 188.47.xx6.xx4 
  • -20

    Gościu _gość_gość

    19.02.2024, 11:21

    Ja jestem za. Koniec z menelstwem. Prezydent jak cwanie się odcina od tematu żeby nie stracić głosów

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx5.xx0 
  • +15

    Deny_gość

    19.02.2024, 11:41

    Mirek?

    Pobłocki to koniunkturalista. Teraz przeciw,a zaraz może być za. Wszystko zależy od nastrojów społecznych.

    Cytuj
    IP: 138.199.xx2.xx1 
  • -18

    Gość _gość_gość

    19.02.2024, 11:39

    Na moje to zlikwidować alkohol.Alkohol to nic dobrego tylko się mnoży w tym mieście pełno zachłannych scierw

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx9.xx5 
  • TPAG_gość

    19.02.2024, 12:28

    WISŁA lll

    http://www.youtube.com/watch?v=1qwB62lat6g

    Odpowiedz
    IP: 5.180.xx7.xx3 
  • +3

    Henry_gość

    19.02.2024, 12:40

    Apel

    Zamiast manipulować plusami i minusami, przedstawiajcie swoje pomysły na miasto lewackie ułomki. Co zrobiliście dla mieszkańców? Krzyczeć wypier... to za mało.

    Odpowiedz
    IP: 89.187.xx0.xxx 
  • -33

    sopel_gość_gość_gość_gość

    19.02.2024, 12:52

    decyzje

    Bardzo trafne pociągnięcie o zmianie handlu artykułami alkoholowymi, skoro apteki ograniczyli sprzedaży leków w godzinach nocnych to można i alkohol ograniczyć, tylko różnica jest taka że leki służą do ratowania życia i leczenia, alkohol natomiast nie jest produktem pierwszej potrzeby, są po to reklamy które mówią o szkodzie picia alkoholu i paleniu tytoniu, wiadomo że zdania będą podzielone nie zasłaniając się wyborami, ale większość jest za tym by picie alkoholu ograniczyć, są wypadki komunikacyjne ze skutkami śmiertelnymi giną nie winni ludzie nawet na chodnikach i przejściach dla pieszych po spożyciu go są nocne awantury, skoro alkohol u nie których jest taki ważny to jak zwalczać ten nie zdrowy nałóg, handel powinien być dla wszystkich równy bez wyjątków, po godzinie 18-tej można alkohol wypić z kulturą w barze, pizzerii, restauracji i w domu

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xxx 
  • +2

    Adi_gość

    19.02.2024, 13:16

    Jeszcze trochę i Wiosna i zaś libacje zaczną sie do białego rana na fontannie na zwirki niech zamkną ten sklep ludzie chcą spokojnie spać po nocach a nie słuchać darcie rozbijanie butelek i inne śpiewy

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx6.xx7 
  • +13

    x_gość

    19.02.2024, 13:42

    wiek jej mówi.....

    "mirek dobrze ci radzę, wyślij trudzię na zasłużoną emeryturę, bo ściąga na was tylko kłopoty - najpierw incydent z potrąceniem pieszej, a teraz jakieś dziwne uchwały. wystarczy"

    Wiek jej mówi i kondycja zdrowotna daje jej szanse by radną i bezradną już nie być. Tym bardziej przewodniczącą osiedla Suchostrzygi, wykorzystuje społeczne środki oraz wynagrodzenie z Sp-lni Mieszkaniowej w uzupełnienie swojej emerytury finansowo. Nikt tego nie zauważa i podaje rękę takim starczym praktykom . Jak może być osoba schorowana ledwie mówiąca i chodząca radną i zajmować się sprawami osiedla , taka osoba wymaga niezwłocznie opieki w Domu Pomocy na ul.Niepodległości nie w Radzie Miejskiej decydować o tym co w mieście zmienić.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx7.xx0 
  • +13

    Gość_gość_gość_gość

    19.02.2024, 19:40

    Pewnie pierwsze miejsce z Suchostrzyg?

    Pewnie babinka znowu będzie miała z innymi dziadkami jedno z pierwszych miejsc na liście? I pewnie znowu ją wybiorą jak Kazia, Józka, i innych ....... Młodych wyjadacze nie dopuszczą. Geriatria sama niestety!!!!!!!!!!!

    Cytuj
    IP: 83.21.xx4.xx6 
  • rthrt_gość

    19.02.2024, 13:59

    Gdzie tych tczewskich biedaków będzie stać na piwo za 10 zl jak tylko stoją i żebraja na taterke za 2 zl

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx6.xx2 
  • +15

    Łupaszko_gość_gość

    19.02.2024, 14:13

    "a 'la long"

    Tak świetny przepis może warto się też zastanowić nad kupnem świeżych bułek do godz.8 ,fryzjera do godziny 10 i wizyty w urzędzie od godziny 7 di 7.05 . Można jeszcze coś głupszego wymyślić????

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx8.xx2 
  • +8

    kowalski gosc_gość_gość

    19.02.2024, 14:50

    alkohol po23

    dokladnie zamknac tego corteza na zwirki jak go nie bylo to byl spokoj ateraz burdy ichlanie

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx8.xx3 
  • +8

    michał_gość

    19.02.2024, 15:30

    wybory

    idą wybory wiec trzeba dać szansę nowym radnym

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx8.xx2 
  • Gość _gość

    19.02.2024, 16:21

    Czemu nie odwrotnie?

    Czemu nie wprowadzić zakazu w kanjpach? Lepiej przecież by ktoś kupił alkohol w sklepie a później wypił w domu. Mieszkając na starym mieście miewałem wymiociny na samochodzie a to raczej nie robią tego ci co kupią w sklepie lecz prędzej ci co z kanapy wracają

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx7.xx2 
  • +17

    X_gość

    19.02.2024, 19:33

    POGONIĆ to znaczy nie dać im możliwości

    "Pogonić stare Trudy, Brygidy ,Bożęki, Józki, Kaziki z Rady Miasta. Nie powinni rządzić ludzie z epoki kamienia łupanego:((( Ludzie ...dziadki i pradziadki rządzą miastem:(((("

    Pogonić nie tylko jak kandydują na radnych w samorządzie i otrzymają odpowiednią ilość głosów by zasiąść w Radzie Miejskiej to tam są.Świadomi wyborcy co interesują się środowiskiem dla dobra Miasta nie wybiorą starców i osoby o małym ilorazie wiedzy o samorządach.SĄ ROZWIESZONE PLAKATY z ich wizerunkiem ,wiekiem wykształceniem oraz tym czym mogą świadczyć swój udział w decyzjach na rzecz miasta. A tak na prawdę czy te osoby są rzetelnie wybierane do Rady Miejskiej i uczestniczenia w komisjach i decyzjach o sprawach mieszkańców mam wrażenie ,że głosy wyborców nie są brane w przeliczeniu rzeczywistym ponieważ Trudzie, Bożenki itd to i wiekowo i merytorycznie nie są aktywne w nowych wezwaniach samorządowych ,są tworami zasiedziałymi co tylko czerpią korzyści z diety ,a mało przydatne jako radne.Są 07.04.2024r wybory samorządowe i tu warto to towarzystwo ,które nadal uparcie będzie chciało kontynuować swoje bycie w RM zbojkotować i wybrać osoby o zdrowym rozsądku i wiedzy samorządowej inaczej będą dalej pięć lat z naszych podatków reperować swój budżet do emerytury i dostaną taką przepustkę od wyborców.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx7.xx0 
  • +2

    Jacho_gość

    19.02.2024, 19:44

    Zakaz

    Ale. Beka przecież są stacje pełne alkocholi. A. Po. 2gie powstaną znowu meliny i każdy bedzoe zadowolony

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx8.xx2 
  • +7

    Zomo_gość

    19.02.2024, 20:38

    Listę proszę.

    Proszę o konkretną listę, kto wyszedł z taką propozycją i kto ją poparł. Chciałbym wiedzieć czy ktoś mnie reprezentuje w tym gronie. Może trzeba będzie zmienić mojego reprezentanta w radzie miasta, by dbał o moją wolność wyboru.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx0 
  • +5

    radek_gość

    19.02.2024, 21:25

    To ja stawiam wniosek o zakaz sprzedaży benzyny i oleju napędowego od 22 do 6, bo nocą są wypadki. Taki mam pomysł. Wiem, może bez sensu, ale jak niczego nie wymyślę, to nikt już mnie do rady miasta nie wybierze. Zwyczajnie pomyślą ludzie, że jestem niepotrzebny. Fakt, przez całą kadencję nic innego nie wymyśliłem, więc może chociaż to się spodoba..... Pozdrawiam moich wyborców!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx9 
  • +12

    xxx_gość

    19.02.2024, 22:20

    Starcy w organach samorządowych

    "Pewnie babinka znowu będzie miała z innymi dziadkami jedno z pierwszych miejsc na liście? I pewnie znowu ją wybiorą jak Kazia, Józka, i innych ....... Młodych wyjadacze nie dopuszczą. Geriatria sama niestety!!!!!!!!!!!"

    Być radną władzy lokalnej na Osiedłu SUCHOSTRZYGI to obowiązki nie tylko rozdawanie upominków osobom ubogim z osiedla ,ale dbanie i zarządzanie wizerunkiem osiedla. ,a tu głównym celem bycia RADNĄ jest czerpanie osobistych korzyści w celu wspomagania w własnego budżetu .Wyborcy z Suchostrzyg ogarnijcie się w wybieraniu kandydatów na radnych !!!!! .

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx7.xx0 
  • +3

    gosscc_gość

    20.02.2024, 00:01

    starcy

    Dostrzegam, w rozpoczętej kampanii wyborów do samorządu, efekt sprzymierzeńców obecnego Pana Prezydenta, który dalszą swoją obecnością w Urzędzie krzywdę miastu czyni a dobo jego poplecznikom. Warto to dostrzec aby dać szanse miastu Tczew na ruszenie do przodu a nie zmierzanie ku zapyziałości (określenie z wypowiedzi Prezydenta o sąsiednim mieście). Wystarczy posłuchać dzisiejszej, pięknie prowadzonej przez redaktora, rozmowy z Prezydentem Miasta w programie "Pytania do Prezydenta" (publikowanej na "youtybe"), w zakresie "szlabanu" przy Szkole Sportowej. Prezydent "przyparty do muru" przez rzeczowo prowadzącego program Krzysztofa Repińskiego, nie będąc zapewne dokładnie poinformowany o wypracowanym w sprawie "szlabanu" stanowisku prowadzącego, najpierw twierdził, z lekką ironią, np. "... no niektórzy radni powiedzmy sobie szczerze", jak i że "... problem jest w tym, że gdyby rodzice potraktowali to ...", wykazał nieumiejętność słuchania tego co mówił Pan Krzysztof Repiński, gdzie pod koniec rozmowy w tym temacie zmienił jednak zdanie na "... zdecydowanie tak ...", "(...) temat jest podjęty ...". Typowy "kameleon". Wskazuję, że warto więc odsłuchać tę rozmowę "Pytania do Prezydenta" i wyrobić sobie własne zdanie o obecnym Prezydencie Miasta, czyniąc to jeszcze przed wyborami, gdyż jaki Prezydent Miasta taki Urząd, w którym pracują także wspaniali, merytoryczni i rzeczowi pracownicy.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx0 
  • +2

    Uświadomiony _gość

    20.02.2024, 10:46

    Bez sensu uchwała

    Jeśli by to weszło to nigdzie nikt nic nie kupi ani nigdzie się nie napije. Proszę mi pokazać jakikolwiek pub lub restaurację w Tczewie czynna po godz. 23.00. A w szczególności w dni powszednie

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx0.xx5 
  • Dat_gość

    20.02.2024, 16:28

    Alko po 23

    Świetny pomysł ???? popieram.Powinno być jak w Norwegii godz.18 i alko nie kupisz!

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx5.xx9 
  • +1

    Paweł _gość

    22.02.2024, 17:13

    Bardzo dobrze

    Jestem z Krakowa. U nas w mieście też jest prohibicja od 24 do 5 rano. To się nawarstwiało od dłuższego czasu. Zamiast sobie kupić, i kulturalnie wypić, to pod sklepem i kamienicami się drą, przeklinają w nocy. Ludzie, którzy za czynsz płacą nie mało oczekują spokoju. Nie wiem w czym jest coś złego wypić trochę z kolegami w krzakach, czy bramie, a resztę u siebie w domu, i się rozejść. Wtedy by zakazów nie było. Takim zachowaniem sami je sobie wprowadzamy. Zapraszam do Krakowa :)

    Odpowiedz
    IP: 89.64.xx2.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.