Reorganizacja w Urzędzie Miasta. Znikają 4 wydziały

Zmiany wejdą w życie najprawdopodobniej w lipcu (fot. tcz.pl)
Reorganizacja w Urzędzie Miasta. Znikają 4 wydziały
Jeszcze w lipcu w życie mają wejść zapowiadane już od jakiegoś czasu zmiany związane z reorganizacją w Urzędzie Miasta. Znikają cztery funkcjonujące dotąd wydziały magistratu - m. in. Biuro Promocji i Wydział Planowania Przestrzennego. Z początkiem miesiąca zmieni się również osoba zajmująca stanowisko sekretarza miasta.

W ciągu najbliższych tygodni w tczewskim ratuszu dojedzie do sporych zmian - prezydent, jeśli uda się dopiąć wszystkie kwestie organizacyjne, chce je wprowadzić w życie jeszcze w lipcu. Chociaż nie będzie zwolnień, to znikną niektóre stanowiska i wydziały:

- Nowy układ powstał na podstawie analizy obecnej struktury. Chodzi o likwidację pewnego dualizmu, który funkcjonował do tej pory, jeżeli chodzi o podział kompetencji. W przypadku kilku wydziałów było tak, że realizowały bardzo podobne działania. Czasami występowały wątpliwości, czy dany problem podlega jednemu, czy drugiemu wydziałowi. Tak było np. w przypadku mieszkaniówki, która podlegała nie dość, że pod dwa różne wydziały, to dodatkowo pod różne piony i wiceprezydentów. To nie było najbardziej szczęśliwe rozwiązanie. Teraz za sprawy związane z gospodarką mieszkaniową będzie odpowiadał zastępca prezydenta ds. społecznych u jeden wydział - tłumaczy prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.

Co zmieni się w najbliższym czasie? Za całość spraw związanych z polityką mieszkaniową (przydziały na listy mieszkań, ale także remonty) będzie odpowiadał Wydział Spraw Społecznych. Ze struktury urzędu znikną cztery wydziały. Funkcjonowanie kończy Wydział Planowania Przestrzennego - jego zadania zostaną rozdzielone pomiędzy Wydział Rozwoju Miasta (tu przejdą sprawy związane z tworzeniem strategii rozwoju Tczewa i planem zagospodarowania przestrzennego) i Wydział Gospodarki Mieniem Komunalnym (tu przejdzie była naczelnik wydziału Danuta Morzuch-Bielawska, która będzie odpowiadała tam za wypisy i wyrysy z planu). Z kolei miejski konserwator zabytków, jaki do tej pory działał w ramach likwidowanej komórki, stanie się stanowiskiem samodzielnym, podległym bezpośrednio prezydentowi. Znika także Wydział Zarządzania Kryzysowego - jego zadania będzie realizował Wydział Spraw Obywatelskich - jak tłumaczył prezydent do tej pory zadania tych dwóch jednostek dublowały się. Trzecią likwidowaną jednostką jest Wydział Gospodarczy, który zostanie połączony z Wydziałem Organizacyjnym i Kadr. Po wprowadzeniu zmian przestanie też funkcjonować Biuro Promocji:


- Jego zadania zostaną rozdzielone pomiędzy różnego typu komórki - Centrum Kultury i Sztuki, które będzie realizować teraz wszystkie imprezy, Tczewskie Centrum Sportu i Rekreacji w przypadku promocji turystycznej oraz Dom Przedsiębiorcy, jeśli chodzi o promocję gospodarczą miasta - tłumaczy prezydent - Ludwik Kiedrowski, dotychczasowy naczelnik, przechodzi do CKiS, gdzie będzie zajmował się organizacją imprez masowych.

W miejscu Biura Promocji zacznie funkcjonować zespół prasowy - rzeczniczką magistratu zostanie Małgorzata Mykowska, dotychczasowa redaktor biuletynu "Panorama Miasta" i samorządowej witryny tczew.pl. Zmiany czekają również Wydział Oświaty Kultury i Sportu - teraz ma zajmować się tylko sprawami związanymi z edukacją. Dotychczasowy naczelnik Krzysztof Szlagowski odchodzi z ratusza i najprawdopodobniej trafi do TCSiR. Nie wiadomo jeszcze, kto zajmie jego miejsce. Z początkiem przyszłego roku ma powstać również Miejski Zarząd Dróg, który ma działać w oparciu o Zakład Usług Komunalnych. Drobnych zmian organizacyjnych ma być więcej - znika m. in. Biuro Informacji Niejawnych.

Z początkiem lipca nastąpi także zmiana na stanowisku sekretarza miasta - dotychczasową sekretarz, Zytę Myszkę, która przechodzi na emeryturę, zastąpi Katarzyna Mejna - dotychczasowa szefowa Wydziału Organizacyjnego i Kadr.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (32)
dodaj komentarz

  • +16

    Kazio_gość

    28.06.2011, 00:30

    Znikną 4 wydziały a i tak pojawi się 10 sztucznych miejsc pracy? ^^

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx8 
  • +5

    _gość

    28.06.2011, 05:53

    Pani Mejna dobra kobieta. Szkoda tylko, że kryje swojego kolegę pozwalając mu na to by zamiast 8 godzin pracował dziennie dwie.

    Odpowiedz
    IP: 212.227.xx8.xx2 
  • +8

    _gość

    28.06.2011, 07:30

    A co z Panem Laskowskim, najlepsza beka będzie jak Miejskim Zarządem Dróg będzie dowodził Pan Wojciech Rytlewski, który ma własną firmę zajmującą się drogami, słyszałam, że jest faworytem Pana Prezydenta oczywiście do objęcia tego stanowiska, drżyj konkurencjo.

    Odpowiedz
    IP: 195.205.xx3.xx6 
  • +5

    _gość

    28.06.2011, 08:58

    Potwierdzam. Też to słyszałam.

    Cytuj
    IP: 91.121.xx5.xx9 
  • +7

    _gość

    28.06.2011, 08:20

    Jeszcze zrobić miejsce dla bezrobotnychmłodych ambitnych zwalniając emerytów!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • +2

    _gość

    28.06.2011, 12:03

    Młody, ambitny i ....bezrobotny. Dobre, kurde. Dodaj jeszcze, że wykształcony, ha, ha, ha!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • +1

    wiedźma_gość

    28.06.2011, 09:14

    "Zmiany czekają również Wydział Oświaty Kultury i Sportu - teraz ma zajmować się tylko sprawami związanymi z edukacją. Dotychczasowy naczelnik Krzysztof Szlagowski odchodzi z ratusza i najprawdopodobniej trafi do TCSiR. " I to jest zmiana na plus. Pan Sz. lubi jazdę na rowerze. Potrzebny jest ktoś kto przemyśli cele tczewskiej edukacji i zacznie je wdrażać pokonując "chroniczny brak pieniędzy". Polskie kobiety to potrafią ;-D

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx9 
  • +4

    xxx_gość

    28.06.2011, 11:55

    Super ! Gratulacje dla pani Kasi M.

    Odpowiedz
    IP: 79.190.xx7.xx8 
  • +3

    _gość

    28.06.2011, 13:01

    Oczywiście, że nie będzie zwolnień. Jakby to mogło być, żeby się nasza biurokracja sama ograniczała. Należałoby zadać pytanie, czy ta reorganizacja nie jest przeprowadzana po to, żeby zatrudnić dodatkowo następne osoby i stworzyć kilka sztucznych, nie potrzebnych etatów dla kolesi i krewnych i znajomych naszych znajomych.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • +5

    elite_gość

    28.06.2011, 13:16

    Co???????!!!!!!!!!!!!!!! Pani Zyta M. odchodzi na emeryturę? To już nie będzie to samo miasto bez Zyty i jej "pomysłów".

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx9.xxx 
  • +7

    Prot_gość

    28.06.2011, 13:26

    Ciepła posadka dla Szamborka

    Szamborek nie może pozostać bez pracy...

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx2 
  • +3

    mieszkanka grodu_gość

    28.06.2011, 13:31

    czas na zmiany

    Bardzo dobrze ,że Pan szlagowski daje dyla ,nic przez ten czas dla oświaty nie zrobił martwy naczelnik myslał tylko jak pokonać kilometry na rowerze.To był niewypał w tym wydziale. Balagan totalny brak kompetencji pracowników w tym wydziale marna wiedzia doprowadzała nieraz do wyśmiania z ich kompetencji. A co z tą Olek to też czas na zmiany tej pracownicy.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx7 
  • +2

    ksksks_gość

    28.06.2011, 13:39

    3 koperty

    po przejęciu władzy otrzymuje się od poprzednika 3 koperty: w 1 jest następująca rada, jak będzie szło jak po grudzie zwal wszystko na poprzednika 2 koperta, jeżeli nadal będzie ciężko zrób reorganizację 3 koperta, jeżeli nadal będzie źle to ........ to przygotuj 3 koperty :) aktualna władza jest na etapie z drugiej koperty, zobaczymy jak długo pociągną :)

    Odpowiedz
    IP: 83.16.xx1.xx4 
  • +2

    _gość

    28.06.2011, 14:48

    Pani O...k mierna ale wierna aktualnej władzy więc nie musisz sie o nią martwić

    Odpowiedz
    IP: 195.205.xx3.xx6 
  • +12

    średnio życzliwy wyborca _gość

    28.06.2011, 15:30

    Długo to trwało, oj długo. Po 8 latach pracy jako vice, pan prezydent powinien mieć gotowy plan działania od następnego dnia po wyborach, a on przez 6 m-cy walczył ze skostniałą, układową strukturą UM, strukturą, która pieści nieudaczników, szkodników, wazeliniarzy i zwykłych leni. Szkoda, że cała ta reorganizacja dla osób naprawdę odpowiedzialnych za wiele problemów tego miasta kończy się happy endem. No weźmy na ten przykład taką p. Bielawską. Doprowadziła miasto do kompletnej zapaści inwestycyjnej swoimi eksperymentami urbanistycznymi, zdławiła w zarodku każdą inicjatywę, rugała wszystkich inaczej myslących i co? I zostaje zastępcą naczelnika z zakresem obowiązków - wydawanie wypisów z planu. Ludzie, toż to potrafi robić osoba o zdolności czytania ze zrozumieniem, a nie kształcony architekt (choć z drugiej strony mówi się, że ona ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem, a już z mówieniem to na 100%, sam słyszałem). Zamiast podziękować tej pani za świadczenie pracy, to pan prezydent przesuwa ją na stołek z zakresem czynności "nicnierobnienie", a ponoć, słyszałem to od znajomego urzędnika, robi to z zachowaniem wynagrodzenia ze stołka naczelnikowskiego. Ot zwykły skandal, albo zasada kruk krukowi oka nie wydziobie. To samo tyczy panów Kiedrowskiego i Szlagowskiego, dwóch specjalistów od robienia zadymy wokół siebie, tylko po to, żeby w tej zasłonie kryć swoje nieudolności, niewiedzę i zwykłe leserstwo. Ponad pół roku trzeba było czekać na wymianę EMERYTOWANEGO sekretarza miasta, osoby obrośniętej tak złą sławą, że nie ma co nawet o tym pisać. Takie ruchy robi się natychmiast, zepsute zęby należy usuwać jak najprędzej, żeby zakażenie nie rozchodziło się po całym organizmie. Nie doczytałem się, czy pozostaje p. Skarbnik, bo to też nie najmocniejszy członek urzędowego teamu, mało kreatywna księgowa, a nie finansista z pomysłami, którego nam potrzeba na trudne czasy. Teraz będą wakacje, potem wspominanie wakacji i minie pierwszy rok kadencji, zmarnowany, nieefektywny, pozbawiony sukcesów. Pytam co z programem wyborczym? Bo jeśli będzie tak realizowany jak reorganizacja, to marnie to widzę.

    Odpowiedz
    IP: 83.29.xx4.xx6 
  • -7

    do sredniego malkontenta_gość

    28.06.2011, 17:42

    jad czasami trafia w tego,co go wypuszcza ...

    Tak dlugo wytrzymales z tym jadem,ze teraz to chyba sie z tego cale wiaderko uzbieralo.Mam wrazenie,ze ciezko Tobie zrozumiec pewne pojecia.Pytac zas o program to mogles nie tak dawno na spotkaniu z ludem.Ciekawe czy w tym natloku puszczania jadu wokol siebie starczylo Tobie czasu aby tam pojsc i zadac pytania wprost Prezydentowi.Pamietaj,ze kto od miecza wojuje ten od miecza ginie i oby Ciebie tak ktos kiedys nie uzadlil...Zal mi takich ludzi,ktorzy ciesza sie z czyjegos potkniecia u siebie widzac tylko same zalety.Niech Tobie slonce zawsze w zyciu swieci tylko uwazaj aby nie wypalilo za duzo dziur w tym czyms co uawazasz u siebie za glowe!

    Cytuj
    IP: 188.67.xx0.xx3 
  • +3

    xxx_gość

    28.06.2011, 16:01

    gratulacje

    serdeczne gratulacje, pozdrawiamy

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx7 
  • Jasnowidz_gość

    28.06.2011, 16:21

    Wszystko zgodnie z planem

    Ludwik przyszłym dyrektorem CKiS!

    Odpowiedz
    IP: 178.181.xx6.xx7 
  • +7

    zdziwiona_gość

    28.06.2011, 19:44

    heheheheheheheheheheheheheheh dobre!!!!!!!!!!!! ale niestety może okazać się prawdą...

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx3 
  • harpo_gość

    28.06.2011, 18:04

    znaleziono pendrive

    28.06.2011 ok 16.00 na Suchostrzygach znaleziono pendrive. Właściciela proszę o kontakt harpo@op.pl

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx7 
  • +1

    semcia6_gość

    28.06.2011, 18:33

    Gratuluję Pani Kasiu awansu ;)

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx8 
  • _gość

    28.06.2011, 19:13

    dokładnie na 100%, bo Żmijewski stracił szansę startując do Rady Powiatu z list RiO

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx8 
  • -1

    do średnio życzliwy wyborca_gość

    28.06.2011, 19:30

    "mało kreatywna księgowa, a nie finansista z pomysłami, którego nam potrzeba na trudne czasy....................." czy Ty wiesz co to ustawa o finansach publicznych??? kreatywna księgowość w budżetówce!!! ha, ha, ha!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx2.xx2 
  • +4

    śżw_gość

    29.06.2011, 08:24

    drogi kolego/koleżanko, najgorzej jak ktos nie potrafi czytać ze zrozumieniem i stara się wkładać w usta innych słowa nie wypowiedziane. Mało kreatywna księgowa, nie oznacza kreatywnej księgowości, tylko osobę wykonującą mechanicznie czynności księgowe, a nie budujące budżet. Skarbnik to nie księgowy zliczający słupki, to finansista, z pomysłami jak pozyskiwac pieniądze, gdzie warto zainwestować 100zł, żeby za pół roku wyciągniąć z tego 120zł itd, to podstawowy człowiek wspomagający i radę i prezydenta, a nie osoba, która po zliczeniu winien i ma stwierdza, nie ma kasy, nic nie bedziemy robić. Tak daleko nie ujedziemy.

    Cytuj
    IP: 83.17.xx1.xx4 
  • +4

    zdziwiona_gość

    28.06.2011, 19:47

    W głowie się nie mieści

    Jestem wielce zdumiona takimi posunięciami prezydenta. Jego decyzje pokazują jak słabym jest prezydentem i człowiekiem. Chronić tyłki wieloletnim urzędnikom upychając ich na ciepłych posadkach. To jest skandal. Skoro to tacy specjaliści to dlaczego pan ich przesuwa? Brak mi słów na tą cała sytuację... Ręce opadają...

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx3 
  • gosc_gość

    28.06.2011, 20:16

    komentarze

    przykre jest to, ze na forum można bezkarnie wszystkich obrażać, nikt nie ma odwagi cywilnej, by powiedzieć te wszystkie słowa wprost, ciekawi mnie także kto z tych, którzy tak śmiało wyrażają swoje opinie jest ambitny, wykształcony, nieomylny etc., zapewne wszyscy

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx7.xx4 
  • -1

    Lokis_gość

    28.06.2011, 22:02

    To chyba ludzie z tej piosenki Kukiza

    "...lata bączek po błękitnym niebie krowy ryczą świnki śmierdzą w chlewie rośnie owies gryka i przenica łapie józek górę dla sołtysa..." http://www.youtube.com/watch?v=B4isZk7ij5Y

    Cytuj
    IP: 89.200.xx9.xx1 
  • +7

    _gość

    28.06.2011, 21:56

    Prezydencie nie rób sobie ....

    Każdy kto trochę się zna na finansach w budżetówce wie iż taki Pan Kiedrowski zarabia ok. 4000 zł na stanowisku kierowniczym w urzędzie miasta. Zrozumiałbym gdyby ze względu na reorganizację nie traci pracę ale zarobki i przechodzi na stanowisko - np referenta za ok 1500 zł. No ale to radny powiatu więc nie można mu nic złego zrobić. I teraz mamy taka oto sytuacje że przez pół roku w CKiS-ie będzie Pan dyr Żmijewski i przyszły Pan dyr Kiedrowski. Ze względu na oszczędności w CKiS-ie będzie dwóch "dyrektorów" z pensją (zapewne) na tym samym poziomie lub zbliżonym. Trzeba zadać Panu Żmijewskiemu pytanie - jakie imprezy zostaną odwołane aby budżet CkiS-u się domknął lub może Pan Żmijewski zrobi reorganizacje i zwolni kilka osób u siebie aby mieć na pensję dla pana Kiedrowskiego. Poza tym skoro (jak ktoś tutaj nadmienił na forum) pan Kiedrowski to taki "fachowiec" od imprez masowych to czemu organizowane przez UM imprezy masowe nie zostały przez pana Kiedrowskiego prowadzone (no chyba że Familia to "duża impreza masowa"). Panie Prezydencie Pobłocki - robi pan z ludzi idiotów i myśli że my ciemny naród to kupimy. Nie łatwiej zostawić sobie pana Kiedrowskiego w UM niż powodować palpitacje serca u niektórych mieszkańców a może Panu nie zależy na zdaniu Tczewian a wszystkie te zebrania i społeczne działania to tylko zasłona dymna na swoje poczynania. Panie Prezydencie - jeśli masz Pan ....to tych co nie potrzebujesz zwolnij a jeśli nie możesz to nie podrzucaj komuś zgniłego jaja. Życzę dobrej nocy naszym władzom. Już za 3 lata będą nas prosić o pomoc :)

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx3 
  • +2

    wacek_gość

    28.06.2011, 23:04

    szansa

    no to rosną szanse Sosnowskiego........... za trzy lata będzie wymiana..........

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx6 
  • _gość

    29.06.2011, 11:23

    a co z obiecankami cacankami wyborczymi kiedy realizacja

    Odpowiedz
    IP: 195.205.xx3.xx6 
  • meloman_gość

    29.06.2011, 22:25

    Byłby Sosnowski, byłby święty spokój. Takiego prezydenta sobie wybraliście- pogratulować...

    Odpowiedz
    IP: 95.108.xx9.xxx 
  • +3

    mieszkanka_gość

    30.06.2011, 00:17

    Nareszcie jest nadzieja!!! Najbardziej niekompetentna osoba czyli P. Bielawska nie będzie wydawała głupich decyzji ,blokujących piękne inwestycje w naszym mieście. Hura....... Długo na to czekaliśmy ,teraz będzie dużo lepiej.

    Odpowiedz
    IP: 83.27.xx5.xx5 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.