Flextronics. Kilkaset osób straci pracę jeszcze przed Nowym Rokiem?

Flextronics z lotu ptaka (fot. Marcin Burclaw/geo.tcz.pl)
Flextronics. Kilkaset osób straci pracę jeszcze przed Nowym Rokiem?
Kilkuset zatrudnionych u jednego z największych pracodawców w regionie - w firmie Flextronics - straci pracę jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia? Do naszej redakcji dotarła informacja, że wypowiedzenia - dla osób zatrudnionych przez Agencje Pracy - mogą trafić do pracowników dzień przed wigilią. Mowa o nawet 400 osobach. Usiłowaliśmy potwierdzić tę informację, jednak wciąż nie wiadomo, czy zwolnienia będą na pewno i jakiej liczby pracowników dotkną. Firma na razie nie komentuje sprawy, natomiast związki mówią, że nie spodziewają się aż tak licznych zwolnień.

Z informacji, jakie dotarły do naszej redakcji wynika, że pracę miałyby stracić osoby zatrudnione przez Agencje Pracy - a nie pracownicy zatrudnieni bezpośrednio przez firmę, zatem trudno byłoby egzekwować uprawnienia związane ze zwolnieniami grupowymi, dotyczące m. in. odpraw. Mogłaby być mowa o nawet 400 osobach, które miałyby pożegnać się ze stanowiskami od 23. grudnia, a według innych źródeł przed Nowym Rokiem. W dalszej perspektywie zwolnione miałoby zostać kolejne 200 osób. W tczewskim oddziale firmy pracują całe rodziny i perspektywa utraty pracy w przededniu świąt byłaby prawdziwą tragedią - jednak z informacji, które do nas dotarły, wynika, że w wypadku, gdy oboje małżonków było dotąd utrzymywane przez firmę, wypowiedzenie miałoby trafić do jednego z nich.

Oświadczenie dopiero 31 grudnia...

Całą sprawę wyjaśnialiśmy w tczewskim oddziale tej międzynarodowej korporacji. By uciąć wszelkie spekulacje, prosiliśmy o potwierdzenie liczby osób planowanych do zwolnienia oraz datę, kiedy mają się pożegnać z pracą. Jeszcze wczoraj mieliśmy otrzymać oświadczenie w tej sprawie, jednak ostatecznie zamiast pisma z tczewskiego oddziału firmy, krótki mail napisała do nas Gayle Paterson, dyrektor Marketingu i Komunikacji Flextronics Europe.


- W chwili obecnej nie mogę udzielić żadnego komentarza, jednak będę w stanie wydać stosowne oświadczenie 31. grudnia.

Sprawy nie komentuje także szefostwo tczewskiego oddziału firmy. Udało się nam natomiast skontaktować z przedstawicielami związków.

Co mają do powiedzenia związki?

- Mamy do czynienia z bardzo niepokojącą sytuacją. W mijającym tygodniu w życie zostały wdrożone zmiany produkcyjne w skutek, których znacząca grupa pracowników została zaszeregowana z systemu pracy ciągłej na system trzy zmianowy co w konsekwencji stwarza możliwość redukcji zatrudnienia . Mamy natomiast zapewnienie od dyrekcji HR że zmiany takie będą dotyczyć tylko pracowników zatrudnionych przez agencję. Niestety, nie mamy narzędzi ustawowych, by skutecznie chronić zatrudnionych w ten sposób. Z rozmów z Dyrekcją wynika , że sytuacja ustabilizuje się w ciągu dwóch/trzech miesięcy. Co roku w tym okresie następuje spadek produkcji. Nie mamy informacji, jakiej liczby osób miałyby dotyczyć redukcje. Z uzyskanych informacji wynika iż nie będzie to liczba 400 osób - w tej chwili mamy około 1000 osób zatrudnionych przez agencję. Z pytań kierowanych do dyrekcji HR dotyczących terminu wprowadzenia redukcji przewinął się termin między świętami a nowym rokiem. Będziemy na bieżąco monitorować cały proces - mówi Krzysztof Andraszewicz, przewodniczący Komisji Zakładowej NSZZ "Solidarność".

Nie pierwszy raz pracownicy boją się zwolnień

Od początku grudnia tczewski zakład ma nowego szefa działu HR. Dodajmy, że to nie pierwszy raz, kiedy pracownicy Flextronics boją się o swoje miejsca pracy. Gorąco było m. in. w 2009 roku. Nasz reportaż na ten temat można zobaczyć tutaj - Co się dzieje w Flextronics (wideo) Skandalem z powodu sposobu, w jaki zwolniono pracowników tymczasowych spółki skończyła się z kolei sytuacja z 2011 roku - więcej tutaj - "Tak nie można traktować ludzi". 100 osób bez pracy, będzie kolejne 200? .uj

Firma Flextronics działa w województwie pomorskim od 2000 roku i aktualnie zatrudnia około 4 000 pracowników. Usytuowana jest w Tczewie, w Pomorskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. W tczewskim kampusie znajdują się dwa budynki produkcyjne o powierzchni 50 tys. m². W pierwszym z nich, PCBA, odbywa się montaż płytek elektronicznych, modułów oraz urządzeń elektronicznych. W drugiej hali powstają szafy bazowe dla telefonii komórkowej oraz produkowane są obudowy i elementy metalowe.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (129)
dodaj komentarz

  • +25

    Ann_gość

    20.12.2014, 16:52

    ostatni gasi światło

    Z Tczewa trzeba wyjeżdżać, jeszcze tego nie zrozumieliście?! To uwaga nie tylko do młodych, ambitnych i chcących ale tych co nie czeka fajna emerytura.

    Odpowiedz
    IP: 188.33.xx7.xx8 
  • +8

    _gość

    20.12.2014, 20:33

    Jak tam współpraca ze strefą ?

    Czas wyjść z szafy i stawić czoła. tnij.tcz.pl/?u=5306d4

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx6 
    -19

    Mewa_gość

    21.12.2014, 10:39

    Kto ma odrobinę rozumu ten się odnajdzie w Tczewie i osiągnie co tam chce ;)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xxx 
    +81

    Kriss_gość

    21.12.2014, 10:56

    racja

    Mam 42 lata.Pracuję we Flexsie i dobrze zarabiam - na rękę dostaję 1125 złotych miesięcznie. Jest mi dobrze. Umowę mam na 3 miesiące , ale pani z agencji powiedziała , że mi ją przedłuży jak będę pracował po 12 godzin dziennie. Nawet trochę pieniędzy odłożę , bo odżywiam się karmą dla psów ( najtaniej mi wychodzi). Odkładam kasę bo chcę sobie kupić taki zegarek jaki ma pan minister Nowak. Trochę choruję, chyba z przepracowania, ale nie wiem bo zarejestrowano mnie do specjalisty na 2025 rok. Wtedy się dowiem. Nie przejmuję się swoją chorobą , bo przecież pan Tusk powiedział, że będę pracował do 67 lat, albo nawet parę lat więcej, a wtedy moja emerytura z ZUS będzie bajeczna.

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx3 
    +7

    cebulak_gość

    22.12.2014, 10:17

    umowy

    -Dzień dobry tutaj pani Magda, agencja pracy Niewolnik -Witam, -Czy nie zechciałby pan trochę popracować? Niewolnicy nam się kończą. -Oczywiście, gdzie? -We flexsie -Ok. -Wie pan o co chodzi, wykonywanie najgorszej pracy za najniższą stawkę. -Jasne proszę pani, od kiedy mogę zacząć? -Jutro, w niedziele, święta i w sylwestra ma pan tam być. -Ok, juz lecę!!

    Cytuj
    IP: 83.23.xx7.xx9 
  • +26

    C>K>M

    20.12.2014, 16:56

    Miedzy innymi dlatego nie powinno sie laczyc zycia zawodowego z prywatym, pracowac z zona/mezem w tej samej firmie...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +85

    tcz45

    20.12.2014, 17:25

    takie paskudne czasy

    Teraz taką prowadzi się politykę kadrową w pracy. Człowiek się nie liczy. Jak nic nie zmienią, to przyszłość należy do firm pośredniczących. Zatrudnienie na produkcji tylko za niskie płace na krótkie terminy. Niewolnictwo 21 wieku. ŻEBY TE FIRMY BYŁY CHOCIAŻ POLSKIE, ale wszystkie zyski idą dla obcych. Dla ludzi zwalnianych pozostaje zasiłek czytaj (okruchy rzucane psom). Ale naród wybiera takich mędrców. I mamy pracować do 67 , tylko gdzie i za co....Polak Polakowi wilkiem. Wesołych świąt....wkrótce powie prezydent Komorowski i te jego sługusy. Ohyda feee

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -3

    Panda_gość

    20.12.2014, 17:42

    świątynie przecież za darmo się nie wybudują

    Cytuj
    IP: 82.47.xx8.xx6 
    +40

    _gość

    20.12.2014, 17:47

    Jak potrzebują ludzi do pracy to w dupę wchodzą, a jak nie to won śmieciu Już dawno z tego bagna uciekłem i nigdy więcej tak powinni robić wszyscy jak im sie będzie palić to ich olać nie .

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx0 
    +24

    _gość

    20.12.2014, 18:19

    Już za rok wybory a naród jakby chory

    Naród grilluje i bezmyślnie ogląda TVN-y a jeszcze dowali sobie piwem - dopalaczami - to potem nie czuje jak ich byle kto kołuje. Wybiera sobie na  złość gnębicieli i się cieszy Palikotami albo innymi dewiantami.

    Cytuj
    IP: 83.23.xx4.xx4 
    +16

    febe_gość

    20.12.2014, 20:13

    bebb

    Żadne paskudne czasy tylko system w Polsce jest zj**....

    Cytuj
    IP: 83.8.xx4.xx1 
    +14

    _gość

    20.12.2014, 20:20

    tcz45 - 100 % racji

    Zapomniałeś jednak dodać, że pani premier Kopacz również powie, że Nowy Rok będzie dużo lepszy, kraj będzie się rozwijać, bezrobocie spadać... A co do Flexa to tak to jest jak pracownik pełnoetatowy dostaje umowę śmieciową. To jest absurd naszego kraju, którego rząd od 7 lat nie chce nawet dotknąć.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx8 
    +18

    C>K>M

    20.12.2014, 20:39

    Jeżeli praca jest na tyle nieskomplikowana, ze można ja wykonywać bez kierunkowego wykształcenia czy doświadczenia, po 2 -godzinnym przyuczeniu, to w takich firmach człowiek nigdy nie będzie się liczył, bo w każdej chwili pracodawca ma dostęp do praktycznie niewyczerpanego źródła pracowników w przypadku zwiększenia/odzyskania zamówień. Brutalne, ale takie jest życie.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +26

    gosc_gość

    20.12.2014, 17:53

    ludzie dla nich to zero

    w listopacie tez zwolniono ponad 100osob z agen cji pracy. dowiedzieli sie 1h przed koncem pracy

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx1.xx7 
  • +38

    Xxxxx_gość

    20.12.2014, 17:59

    Szczerze to ...

    Szczerze to Mogą mnie zwolnić .. I tak jest tam obóz pracy !! Wgl nie szanują pracowników . ;/ Śmieszy mnie ta cała sytuacja stresowa jaka Panuje tam .. Idziesz do pracy z myślą czy Cię zwolnią, czy też nie .. MASAKRA ;o .

    Odpowiedz
    IP: 46.169.xx0.xx9 
  • +40

    pp_gość

    20.12.2014, 18:01

    Obóz pracy 21 wieku

    Niestety w tym obozie pracy 21 wieku rządzi nepotyzm, kolesiostwo i kumoterstwo. Niedawno media tak radośnie rozpisywały się o "dobrotliwych gestach" tego wyzyskiwacza Flexa, a rzeczywistość jest całkiem inna, ale bojaźliwe media boją się ukazać prawdziwą "twarz" Flexsowskiego kierownictwa. Co do związkóœ zawodowych to "chodzą na pasku" szefostwa firmy i bronią tylko swojej d..y, a nie pracowników. Żenada i obłuda to najtrafniejsze określenie dla Flexa, związków zawodowych i bojaźliwych mediów.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx4 
  • +20

    _gość

    20.12.2014, 20:06

    I tu sie z Toba zgadzam w 100%. Nepotyzm wszechobecny małżeństwa ktore zostają brygadzistami i nie tylko. Kolesiostwo- wystarczy pojeździć na rybki z menadżerem a zostaje sie SL itp...ale cóż to jest flex i odkąd polacy zarządzają to z roku na rok zwykli pracownicy mają coraz gorzej. Naszemu zarzadowi brakuje kultury i szacunku dla zwykłych pracowników, w koncu bez nas oni by nie istnieli i nie mieli by swoich cieplych posadek....

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • +22

    tczewianka_gość

    20.12.2014, 18:17

    Zwolnienia z Flexsa

    To jest polityka naszego państwa ludzi oszukują Polskę zniszczyli i naród. Musi szukać chleba za granicą i też być poniżany Wstyd. A pachołki w sejmie kradną kilometrówki i delegacje czy tak miało wyglądać nasze państwo.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx6 
  • +18

    Gosc_gość

    20.12.2014, 18:43

    Czlowiek pracowal i pracuje jak wol i jak nas doceniaja wrzucaja na liste osob z ktorymi nie maja co zrobic, gdzie przeniesc jakas paranoja. Teraz musimy czekac ponad dwa tyg sters niesamowity co z nami bedzie, boimy sie ze nas zwolnia. Jak moga nas tak traktowac?!!! I co mamy z tych Swiat WIELKI STRACH czy za brama nie wyladujemy albo nie wiadomo gdzie...

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx3 
  • +9

    C>K>M

    20.12.2014, 20:28

    Jezeli codzinnie sie stresujesz czy Cie zwolnia, to czy nie warto w miedzyczasie szukac innej pracy?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +6

    _gość

    20.12.2014, 22:44

    ~ C>K>M

    Z choinki się urwałeś? Dobrze wiesz, że o pracę nie tak łatwo. To jest Polska a nie Niemcy czy choćby Wielka Brytania. Tutaj pracę dostaniesz jak powiesz, że jesteś homo i jak Cię nie zatrudnią to zostaniesz posądzony o dyskryminację

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx8 
    +7

    _gość

    21.12.2014, 14:36

    Polacy bez pamięci utracą wszystko

    PO-lski rząd zdecydował że UMOWY ŚMIECIOWE teraz są Prawem Pracodawcy wobec  śmieciowych tubylców. Może tubylcy wreszcie zdecydują, że ten PO-lski rząd  znajdzie się na śmietniku. Okazja za kilka m-cy i to raz na 4 lata.

    Cytuj
    IP: 83.23.xx4.xx4 
  • +10

    xyz_gość

    20.12.2014, 18:49

    taki zarzad

    Najpierw latem zarzad zrobil zebranie kazac chodzic na nadgodziny,bo jak nie to beda zwolnienia. Teraz zmuszali do wziecia bezplatnego wolnego czy urlopu,bo firma robi przestoj. Zwalniajac w tym samym czasie mase ludzi. Gdzie jest prawo sie pytam? Panstwo nie umie sobie z takini praktykami radzic??

    Odpowiedz
    IP: 37.209.xx5.xx9 
  • +10

    linux_gość

    20.12.2014, 20:38

    mafia sądownicza wspiera pracodawców

    Mafia sądownicza w Polsce wspiera tylko pasożytnicze szefostwa firm, a zwykłych pracowników gnoi na każdym kroku. To dzięki nim duże firmy czują się bezkarne i łamia prawo pracownicze bez skrupułów bo wiedzą, że sPOlegliwe sądy zawsze staną PO ich stronie, POdobnie jak media. To tzw. państwo jest rządzone przez okupantów polskojęzycznych, a oni będą bronić tych pasożytów korporacyjnych do upadłego.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx0.xx4 
  • +13

    xxxx_gość

    20.12.2014, 18:58

    Co roku jest ten sam problem. Tak działa rekrutacja i zatrudnienie w zagranicznych firmach na terenie RP. To na czym mogliby zarabiać Polacy za darmo oddaje się w ręce obcych. Nie wiadomo czy się śmiać czy płakać.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx3 
  • +2

    C>K>M

    20.12.2014, 20:42

    Tak działa zatrudnienie na całym świecie w przypadku nieskomplikowanych prac wykonywanych na masowa skale.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    noname_gość

    20.12.2014, 19:03

    A moja córka na to..

    A Ciotkę też?

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx5.xx9 
  • +12

    fkyy_gość

    20.12.2014, 19:11

    flex

    masakra ludzi nie szanują tam obóz pracy

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx2 
  • +9

    _gość

    20.12.2014, 19:15

    wielki sponsor hospicjum..........chyb wiedzą co ich czeka w przyszłości i szykują sobie miejscówki w tym miejscu......nie życzę nikomu tam się dostać,ale właścicieom Flexsa życzę tego z całego serca!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.....z kaczorami i basenami pod tyłkiem!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 164.126.xx5.xx0 
  • +1

    C>K>M

    20.12.2014, 20:35

    Przecież taki wielkie koncerny to zazwyczaj spółki akcyjne, właśnie pożyczyłeś raka kilkunastu tysiącom ludzi na całym świecie, ba może nawet jakiejś babci spod Mławy, która ma jedna akcje skitrana pod dywanem;) Ludzie, czy wy mentalnie żyjecie w XIX wieku lub na początku XX, gdzie kapitalista w cylindrze tłucze robotnika batem?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -8

    sw_ateista_gość

    20.12.2014, 19:46

    zrozumcie

    Zrozumcie, ze wszystko zależy od klienta, a nie zarządu...., jeżeli klient tnie zamówienia, naturalna koleją rzeczy jest "ciecie" załogi.....i tyle, a wy ubieracie to w jakieś bezsensowne dyskusje

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx3 
  • +15

    C>K>M

    20.12.2014, 20:30

    Po to management ma 5-cyfrowe pensje by zapewnić firmie stały napływ zamówień.... nie robią wahadłowców dla NASA, ze jak klient nie chce to trzeba gasić światło.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +1

    _gość

    21.12.2014, 11:12

    Dokladnie tak nikt dostajac i podpisujac umowe tymczasowa nie mial obiecane ze bedzie pracowal do emerytury... Ludzie sie godza wiedzac ze zazwyczaj na koniec roku beda wolnieni a potem sie dziwia....

    Cytuj
    IP: 78.88.xx9.xx5 
    +1

    malusia_gość

    22.12.2014, 15:15

    Zgadzam się z tym w pełni. Flex ma bardzo mały procent zarobku od zamówienia a w każdej firmie jest tak, że krzywa dochodów musi isć tak samo jak krzywa "zatrudnienia". Jest spadek zamówień- czyli spadek zysku firmy- jest spadek zatrudnienia... Wszędzie tak jest !

    Cytuj
    IP: 195.33.xx4.xx0 

    Je.....bac FLEXA_gość

    23.12.2014, 22:40

    przestan

    Do pracowników powinno sie miec szacunek - to co oni nie wiedzieli ze ko...wa beda ciecia od klienta kilka miesiecy wczesniej. Po ch,,,j zatrudniali nowych pracowników tylko po to by nam starym za...bac bony swiateczne i teraz tych nowych pozwalniac. NA hospicja i dla WOPR maja kase by ich sponsorowac a dla nas nie. Sam Polojko ma swoich przyd**a....sów co mu duu...pe woża do pracy i z pracy, na to maja kase. Je...bac Flexa - co na szybkiego 3 hale buduja bo przez tyle lat mieli ziemie nie uzytkową a jak Tczew sie upomnial o nieuzytki to co teraz na hura byle kor..wa nie zabrali.

    Cytuj
    IP: 87.204.xx3.xx2 
  • -23

    _gość

    20.12.2014, 19:47

    Jak komuś tak źle to dlaczego tam pracuje ,? Ludzie przecież nikt nikogo na siłę nie trzyma w firmie ... nie podoba się proszę się zwolnić ... droga wolna..

    Odpowiedz
    IP: 213.158.xx1.xxx 
  • +7

    Lavrokh_gość

    21.12.2014, 06:39

    Teraz to błysnąłeś...

    Cytuj
    IP: 109.207.xx1.xx4 
    +7

    _gość

    21.12.2014, 09:20

    Odezwała się lizajd**a !

    Cytuj
    IP: 109.197.xx7.xx2 
    +12

    _gość

    21.12.2014, 12:08

    żenada

    Zaleciało filozofią Rusieckiego albo Smagały.

    Cytuj
    IP: 193.200.xx0.xx2 
  • +18

    _gość

    20.12.2014, 20:18

    dalej CHWALCIE FLEXA

    Ile się naczytałem, że to taka wspaniała firma; że szanują pracownika itd. A co się okazuje? Rzeczywistość pokazuje jakie to szambo.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx8 
  • +9

    pracownik _gość

    20.12.2014, 20:21

    robota

    To prawda ze kilka set osób ma być zwolnione do konca roku niestety brak słów na to co się wyprawia

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx6 
  • on34_gość

    20.12.2014, 20:35

    ale gdzie znajdom prace ludzie którzy tak na prawdę za wiele nie potrafią.lub siedzieli przy taśmie.praca jest ale nie dla każdego.mimo wszystko żal ludzi ale w biznesie niema żalu i uczuć lecz prosty rachunek.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx5 
  • +11

    Piotr Olszewski_gość

    20.12.2014, 20:56

    Zgoda

    Zgoda zamówienia mniejsze to tnie się zatrudnienie - easy. Ale to zarząd ma szukać zamówień akwirowac choćby zanzibar i indie a nie ze oni za nic nie odpowiadają lider ma dbać o pracowników. maja dziure to niech doszukają zleceń bo tak naprawdę to to ich robota jest i za to maja więcej siana.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx0.xx8 
  • +18

    _gość

    20.12.2014, 21:38

    Powinno się rozpie....ć wszystkich pośredników - agencje pracy tymczasowej. Tam darmozjady się trzymają i ludzi w kulki nabijają za całkiem niezłe pieniądze.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx7 
  • swen_gość

    22.12.2014, 03:06

    Gdyby nie te pośrednictwa to do dziś byś na kuroniówce siedział, bo żadna duża firma nie bawi się w rekrutacje plebsu, po każdej rozmowie godzina wietrzenia gabinetu, nieopłacalne.

    Cytuj
    IP: 155.130.xx7.xx0 
  • +11

    anonim..._gość

    20.12.2014, 21:48

    Mój mąż pracuje tam od marca tego roku. Osobiście nie narzeka na prace i zarobki tym bardziej na ludzi z którymi współpracuje. Co roku jest ta sama historia... idzie wiosna/lato zatrudniają w piz*e ludzi a jak już pracy mniej na jesień/zimę to głowy lecą. Najgorsze w tym wszystkim nie są same zwolnienia a fakt że najbardziej obrywają agencyjni. Zapierd****ą przez cały okres jak są potrzebni a potem do widzenia.. :/ A taki co ma lenia a ma flexową umowę jest bezpieczny. Ja się pytam gdzie tu jest sprawiedliwość?! Nie patrzą na zaangażowanie i prace tylko na agencje. :/ bo tak łatwiej :/!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx0.xx8 
  • +7

    Lavrokh_gość

    21.12.2014, 06:41

    Szukasz sprawiedliwości, to wymierz ją sam. Nie licz na innych, bo oni mają Cię głęboko w ...

    Cytuj
    IP: 109.207.xx1.xx4 
    +1

    aniela_gość

    31.12.2014, 08:13

    gość

    Nie do końca się zgadzam,ponieważ mam umowę przez flexa,ale ja też ,,zapier...alam".Pracuję 7 lat i nie mam umowy na stałe i mam mniejsze zarobki niż te osoby zatrudnione przez agencję,więc proszę najpierw dokładnie zorientować się w sytuacji.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • ,_gość

    20.12.2014, 22:31

    ,

    tak 23 si dowiemz cyz ywolnienie czy przeniesienie na inna zmiane, bo ma bzc oszukana !!!!! szokk co tam jest

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx3 
  • +11

    _gość

    20.12.2014, 22:51

    ZLIKWIDOWAĆ POŚREDNIAKI I OGRANICZYĆ ŚMIECIÓWKI

    Po co w dzisiejszej Polsce są pośredniaki? Otóż są po to, aby dać etaty kilku osobom, które żerując na ludzkiej pracy będą firmie zapewniać zyski. Wtedy do jakiejś firmy przychodzi pracownik, z którym nikt nie rozmawiał i jest traktowany tylko jako cyferka i śmieć. Gdyby pracodawca sam z nim rozmawiał to miałby większy szacunek i nie traktował tak przedmiotowo... Niedługo blisko 3 miliony ludzi w PL będąc pracować na śmieciówkach, ale rząd z tym problemem nie ma zamiru nic robić, bo to bomba, która jak wybucnie to bezrobocie od razu wzrośnie o co najmniej 10% i pozwalają traktować pracowników jak psy, bo prawo pracy to fikcja!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx8 
  • +6

    _gość

    20.12.2014, 23:07

    nie bójcie się teraz zwolnią robota przestanie się kleić i na lato znowu będą przyjmować z agencji:) co roku ta sama historia... po co na lato robili tak wielka rekrutacje zwiększali normy aby ludzie sb żyły wypruwali a teraz klient się na sycił bo bo jest większy podaż niż popyt i obcina zamówienia nie rozumiem toku myślenia jakim się ta firma kieruje

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx3 
  • +10

    zaczepnie_gość

    20.12.2014, 23:10

    Kuźwa, weźcie się ludzie za tych co na prawdę Was drenują: ZUS`y, srusy itp. Idźcie w końcu k......a na wybory kiedyś i przestańcie beczeć jak baby. Też mnie kiedyś zwolnili z Flexa i bardzo się z tego cieszę. Nie opływam co prawda w bogactwa, ale jakoś żyję. Pozdrawiam zwolenników poprzedniego systemu.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx1 
  • +3

    _gość

    20.12.2014, 23:27

    ta firma powinna zatrudniac normalnie a nie przez posredniaków...to jest szczyt głupoty..takich ludzi traktuja jak nikogo....robia z ludzi wariatów jak doskonale wiedza ze duzo młodych ludiz nie ma pracy!!! BEZCZELNOŚĆ!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx9 
  • +8

    ludzie !!!!!!!!!!!_gość

    20.12.2014, 23:31

    ludzie zróbcie strajk,zaproście media i tyle w temacie...niech idzie na calą Polskę ...czas na zmiany ...czas na konkrety...

    Odpowiedz
    IP: 5.174.xx1.xx2 
  • -1

    _gość

    20.12.2014, 23:34

    PRACOWNICY ZATRUDNIENI PRZEZ FLEXA NIE DOSC ZE NIE SZANUJA LUDZI ZATRUDNIONYCH PRZEZ AGENCJE TO CHYBA MYSLA ZE SA BOGAMI ;-/ A PO DRUGIE ZATRUDNIENI PRZEZ FLEXA OPIER...SIE W PRACY JAK TYLKO MOGĄ ;-/ PATOLOGIA DO KWADRATU DOSLOWNIE..I ICH NIE ZWALNIAJA..ZERO POSZANOWANIA DLA INNYCH LUDZI

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx9 
  • +8

    _gość

    20.12.2014, 23:35

    POLSKI NIE MA...

    Polski gaz łupkowy w większej części należy już do Rosjan. W cywilizowanych krajach do budżetu idzie 20% zysku z jego wydobycia. Polska już wynegocjowała, że to będzie 1 % W czwartek nocą, w czasie nocnej sesji sejmu podjęto decyzję, że od maja można sprzedawać lasy państwowe obcokrajowcom. Nie muszę mówić jakie wałki będą kręcone - tak jak z ziemią - i jakie łapówy pójdą do kolesi. No cóż Polacy, wasze zasoby się kurczą. Rosjanie kupią też sektor energetyczne a PKP będzie DB. Wtedy tylko na mapie będziecie niepodlegli. Puppet-country czy też republika bananowa jak wolicie. Aha, Zachodowi nie opłaca się wasze bankructwo. Walą was doić niczym dojne krowy. Pozdrawiam Greater Manchester

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx1.xx7 
  • -2

    _gość

    21.12.2014, 14:41

    I dobrze ze opanują to Rosjanie wolę ich niż tryzubów i jankesów. Bo Putin załatwia sprawy konkretnie z oligarchami i oszustami.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • +6

    _gość

    20.12.2014, 23:51

    ZWALNIAJĄ NAJEMNIKÓW...

    Największym złem i przyczyną WOJNY NAPRAWCZEJ są, w kolejności: 1. Banki 2. Przemysł 3. Mechanizacja produkcji 4. Postępowe technologie 5. Praca najemna Przyszłość będzie należeć do gospodarowania jednego człowieka na jednym hektarze, przebywania na terenie jednej gminy i handlu wymiennym płodami rolno-hodowlanymi. UZASADNIENIE: ad.1. Działalność bankowa przyczynia się do destabilizacji rynku towarowo-pieniężnego i zadłużaniu się wielu ludzi u bankiera, który i tak nie posiada pieniędzy, a jedynie lokal i koncesję - przydział prawny. ad.2. Działalność przemysłowa przyczynia się do nadprodukcji i rabunkowej eksploatacji surowców, a dodatkowo w takim tempie, któremu nie mogą nadążyć siły odnawiania się przyrody. ad.3. Mechanizacja produkcji łącznie z chemizacją również przyczynia się do nadprodukcji, a także dyskwalifikuje ludzi pracujących ręcznie, takich jak rolnicy i rzemieślnicy posługujący się własnymi i prostymi narzędziami, a także przyczynia się do jałowienia ziemi i bezrobocia. ad.4. Tzw. "nowoczesne technologie" w większości finansowane centralnie pochłaniają znaczne środki celowe, a tym samym pozbawiają wielkie obszary możliwości egzystencji. Tworzą się wobec tego getta, slumsy, kraje 3-go świata, Polska B. ad.5. System pracy najemnej jest z gruntu niesprawiedliwy, szczególnie że pracodawcy są z urodzenia i nadania uprzywilejowani, na mocy prawnej dziedziczenia majątków, tytułów, szlachectwa, jaśnie państwa, co pozostaje w jawnej sprzeczności gdy się porówna gołe i wesołe Dzieci Boże.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx1.xx7 
  • +1

    :)_gość

    21.12.2014, 00:35

    Haha zycie :) agencyjni won a raczej nie przedluzeCi umowy xD

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx7 
  • +3

    zal.pl_gość

    21.12.2014, 00:42

    Ojj jestescie bardzo madrni to odejdzmy od maszyn i pokazmy zazadowi ze jestesmy ludzie wszystkich nie zwolnia tylko sie obesraja przyjedzie wielki mcnamara i co ?

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx7 
  • +4

    :_(_gość

    21.12.2014, 02:23

    żal

    najpierw dali prezent a teraz powiedzą wypier...przed samymi świętami.. Dzięki wielkie,ci co zwalniają niech postawią się na miejscu tych zwalnianych. niektórzy mają dzieci na utrzymaniu

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx5.xx1 
  • -1

    _gość

    23.12.2014, 08:54

    i kredyt na 30 lat.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx0.xx1 
  • -4

    wyrullezowany_gość

    21.12.2014, 06:46

    odpwoedz

    Boze nie macie co juz pisac ? co roku zwalniaja ludzi z tego syfu i po miesiacu zatrudniaja a robicie z tego takie halo jakby nie wiadomo co. Wciskacie taka scieme ludzia wezcie z tym jeszcze idzcie do tvnu zeby naglosnili na cala polske i do obamy telegram wyslijcie

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx9 
  • +3

    chose_gość

    21.12.2014, 09:17

    Poczuj magie tych świąt .. Prezent ładny dali ;F Ostatnio znajomy skrecił kostke , poszedł na zwolnienie 2 tyg i odrazu po tym go zwolnili :)

    Odpowiedz
    IP: 85.115.xx8.xx0 
  • +4

    znudzony_gość

    21.12.2014, 09:30

    co roku

    co roku, o tej samej porze jest bicie piany pt.: flex zwalnia. to już nudzi.

    Odpowiedz
    IP: 46.215.xx2.xx3 
  • +8

    gośśćć_gość

    21.12.2014, 09:32

    FLEX nie łamie prawa

    Flex nie łamie prawa, gdy kończy współpracę z osobą zatrudnioną poprzez Agencję. Po to Agencje pracy zostały utworzone. Na samym starcie liczyć się musi pracownik, zatrudniony poprzez Agencję, że z dnia na dzień może nie mieć pracy. Narzekanie w obliczu zwolnienia - to potwierdzenie swojej niewiedzy i bezzasadnej pretensji. Pretensję należy mieć do twórcy prawa, polityków, że podział zysków jest nieludzki, że niektórzy do polityki idą po pieniądze ... Skoro Parlamentarzyści okradali na kilometrówkach i próbuje się to rozmydlić - to stąd idzie zło. Co na to Prezydent. gośśćć

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx5 
  • +3

    _gość

    21.12.2014, 11:17

    no nie łamie ...

    ale zachowuje się po świńsku i nie wiadomo czy to nie gorsze od łamania tego prawa

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx8 
    +5

    pp_gość

    22.12.2014, 09:13

    Łamie i to na POtęgę

    Flex od zawsze łamał prowo tylko ludzie boją się o tym mówić i z tą patologią walczyć bo niestety ale mafia sądownicza w Polsce jest na usługach takich korporacji. Państwowa Inspekca Pracy też jest zależna od takich firm bo czesto mają zlecenia na szkolenia z zakresu prawa pracy od nich. Dopóki okupacyjny rząd matołów i mafia sądownicza będzie rządzić w Polsce to tak długo nic w tej mierze się nie zmieni na lepsze, a jedynie na gorsze.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx0.xx4 
  • +2

    luk_gość

    21.12.2014, 09:33

    Agencja Pracy Tymczasowej

    Nie rozumiem niektórych osób skoro zatrudnia Was Agencja Pracy Tymczasowej to chyba jest logiczne ,że wiele osób nie będzie miało przedłużonych umów ( w szczególności osób które mają drugą umowę gdyż 3 umowa zobowiązuje pracodawcę do podpisania z pracownikiem umowy na stałe) dodatkowo jeśli ktoś ma umowę na czas określony to chyba logiczne jest ,że powinien się spodziewać, że firma może z nim nie przedłużyć umowy celowo by móc obejść prawo pracy i podpisać znów z pracownikiem nową umowę jako pierwszą.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx8 
  • +1

    xyz_gość

    21.12.2014, 09:41

    Ludzie są sami sobie winni, że idą pracować do zakładu, o którym w Tczewie krążą legendy. Miałem kiedyś trudną sytuację, ale powiedziałem sobie, że wolę tynk ze ścian wpier... niż pracować w takim miejscu i ruszyłem dup... do Gdańska i jakoś żyję. Mieszkam w Tczewie i pracuję tam, ale ludzie są wygodni i nie mają zamiaru się ruszyć z ciepłego kur...dołka. Praca jest tylko trzeba poszukać i niestety nieraz coś poświęcić. Kolejna sprawa agencje pracy. Kto normalny idzie tam po pracę? Przecież to logiczne, że to agencje pracy tymczasowej i o stałej pracy mogą pomarzyć nieliczni. Też miałem trudną sytuację, dziecko w drodze, brak pracy ale ani przez moment nie pomyślałem, żeby dać się dymać w tej sytuacji na umowę śmieciową. Szkoda mi tych ludzi i niech to będzie nauczka dla kolejnych. Też miałem nóż na gardle i to rozumiem, ale trochę samozaparcia i da się znaleźć w miarę normalną pracę :)

    Odpowiedz
    IP: 178.36.xx7.xx1 
  • +3

    _gość

    21.12.2014, 09:57

    16 MILIONÓW NA SWIĄTYNIĘ OPATRZNOŚCI BOŻEJ SEJM PRZEZNACZYŁ, WIĘC NIECH WAS TA OPATRZNOŚĆ MA W SWEJ OPIECE...DO KOŚCIOŁA MARSZ I NA TACE RZUĆ WYPŁATĘ...

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx5.xx3 
  • -1

    /_gość

    21.12.2014, 22:07

    /

    Generalnie też mi się nie podoba pomysł z tym dofinansowaniem świątyni (powinna wyć sfinansowana z datków kiernych), ale jeśli to ma być przeznaczone na jakieś badziewie typu spot promujący tuska lub kampanię przeciw homofobii i jakies warszawskie tęcze to lepiej, że dali tą kasę na budowę kościoła

    Cytuj
    IP: 213.238.xx3.xx3 
  • +4

    _gość

    21.12.2014, 10:42

    Masz dużo racji ,tylko ze tam takich spraw praktycznie się nie załatwia ,powód bo polityk wobec którego są PODEJRZENIA sam odchodzi ,składa rezygnację ze stanowiska .Nasze standardy od lat są bardzo niskie i gangsterskie ,.niestety to się rozprzestrzenia bo jeśli X się udało to czemu Y ma się nie udać. Co do Unii od lat jesteśmy drwiną ,a że nas tolerują to bardzo proste jesteśmy już w ich kieszeniach ,takiego niemal 40 milionowego kraju który się wyprzedał rękoma polityków nie ma na świecie ,dziwiliście się Kaczyńskiemu który pochwalił Gierka ,powód był bardzo racjonalny ,jeśli przez dekadę zrobiono długi to służyło to wszystkim ,do dnia dzisiejszego mamy owoce tych kredytów ,a dzisiaj mamy kilkakrotnie więcej długów ,a niektórzy twierdzą ze kilkadziesiąt razy więcej długu , brak przemysłu ,brak gospodarki ,a kapitał zachodni hula sobie tak jak po pustych firmach i zakładach które z kredytów Gierka były postawione .Nie chwalę dekady Gierka ,jednak to on po 25 latach odbudowy kraju otworzył nieco furtkę na Europę, nawet czepiając się jego rządów muszę przyznać ze to jest fakt historyczny ,spłacaliśmy to długo jednak jakąś własną gospodarkę mieliśmy ,był biedniej ale równiej ,było mniej kolorowo ale bardziej rodzinnie i koleżeńsko .Teraz przez dekady będziemy spłacali i lizali nogi bankom i rządom zachodu .

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx5.xx3 
  • +8

    marmat_gość

    21.12.2014, 11:05

    umowy śmieciowe

    Także tam pracowałem 2,5 roku i w ten sam sposób straciłem pracę. Ludzie tam zatrudnieni na tzw umowy śmieciowe są jakby drugiej kategorii, nie mają żadnego "socjala" a umowy przedłużane z miesiąca na miesiąc urlopy wypoczynkowe latem w pierszej kolejności dla pracowników Flexa. Związki zawodowe we "FLEXTRONICS" to wielka kpina jadą do Warszawy na protesty polityczne a po nich zwiedzają muzea dosyć się o tym nasłuchałem od tzw członków. Związki nie potrafią lub nie chcą chronić pracowników z AGENCJI PRACY taki pracownik nie może się do ZWIĄZKÓW zapisać. Niech o tym opowie przewodniczący "S". Za 2-3 m-cę sytuacja się ustabilizuje tak twierdzą no i owszem bo zadzwonią do osób zwolnionych które nie będą miały pracy i przyjmą ich z powrotem na tych samych warunkach. CHAMSTWO I WSTYD !!!

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx2 
  • -1

    _gość

    21.12.2014, 11:13

    A PSIOCZYCIE NA PUTINA :)

    W Rosji jak jakiś oligarcha chciał zamykać zakład, to Putin przyjechał, wezwał na dywanik, zawołał jak psa i kazał podpisać papier, że nie zamyka, a u nas . . . Pod tym względem zazdroszczę Putina. A co np było w sprawie emerytur na Krymie-"Emerytury mają być wypłacone. Jak? Nie obchodzi mnie to. Macie to zrobić".

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx8 
  • +1

    C>K>M

    21.12.2014, 12:33

    Miedzy innymi przez takie akcje, gdzie wartość pieniądza nie jest ustala przez rynek, a przez kaprysy hospodara pieniądz jest g**** wart. No, ale jaki poklask dla hospodara wśród niewyedukowanej gawiedzi, nawet jak widać do Polski dociera. ;)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    21.12.2014, 20:02

    ~ C>K>M

    A co zwykły człowiek ma z tego "rynku"? Co mamy z tego, że Tusk zadłużył państwo bardziej niż ktokolwiek przedtem? Chyba wiesz co... Gospodarka jest dla człowieka, a nie człowiek dla gospodarki. System powinien być dla człowieka, a nie teorii cyferek, które łamią ludziom życie. Dlatego wnerwia mnie takie osadzanie się w ramach socjalizm-kapitalizm. Nie jestem niewyedukowany. Napisałem to trochę dla żartu, by pokazać pewną NORMALNOŚĆ-w dzikiej Rosji rządzi władza, a u nas... KTO?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx8 
    -1

    C>K>M

    22.12.2014, 18:43

    Możesz sobie zaklinać rzeczywistość takimi kawałkami jak "Gospodarka jest dla człowieka, a nie człowiek dla gospodarki. ", ale matematyka jest bezlitosna i zawsze upomni się o swoje. Z tego, ze cywilizowany świat, w przeciwieństwie do kacapowa, szanuje matematykę masz to, ze możesz być w 99% pewien, ze dziś, jutro i po jutrze za rzeczy z importu czy wakacje za granica zapłacisz mniej-więcej tyle samo.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +1

    _gość

    23.12.2014, 01:17

    ~ C>K>M

    Cywilizowany świat? Gdyby świat był cywilizowany to nie dopuściłby do dramatu milinów przez durne cyferki.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx8 
  • +7

    kass-bass_gość

    21.12.2014, 11:17

    Wesołych Świąt....

    Tak flex życzy pracownikom wesołych świąt..... Cudowną atmosferę zgotuje przy wigilijnym stole.... Dla niektórych, otrzymanie wypowiedzenia równa się sznurek... Wiem co piszę.... 

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx8.xx4 
  • _gość

    21.12.2014, 16:33

    selekcja naturalna, słabi się wieszają, silni trwają...

    Cytuj
    IP: 83.8.xx5.xx3 
  • +11

    gabber_gość

    21.12.2014, 11:27

    Marny Flex....

    Jako Inz. miale propozycje pojecia pracy w/w fabryce za stawke 2000 netto. przez agencje oczywiscie :) wyjechalem z Tczewa i nie zaluje!!!!! zarabiam miesiecznie 7 krotna pensje polskiego pracownika w wrok .......... Nie dajcie sie !!!!!!Zycze powodzenia Gabber aus Berlin!!!!

    Odpowiedz
    IP: 37.81.xx8.xx0 
  • +4

    _gość

    21.12.2014, 11:31

    Skandal! Rząd po cichu likwiduje bary mleczne Bary mleczne mogą zniknąć z naszych miast. Rząd chce je wykończyć. Trzeba zniszczyć wszystko po PRL-u ? Zniszczono przemysł, zniszczono żłobki i przedszkola oraz szkoły przyzakładowe, zniszczono ośrodki wypoczynkowe i wczasy rodzinne z zakładów pracy, zniszczono powszechną opiekę lekarską. Dziś liczy się tylko zysk, do którego dąży się po trupach. To co robi Rząd jest chore, ale taki rząd wybiera społeczeństwo. Niestety społeczeństwa nie obchodzi czy Rząd kradnie czy łamie prawo, ani to że niemal wszyscy są powiązani ze służbami specjalnymi. Ważne, że w telewizji mówią że jest OK

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx5.xx3 
  • +5

    _gość

    21.12.2014, 11:34

    MÓDLMY SIĘ, ŚWIATYNIA OPATRZNOŚCI DOSTAŁA 16 MILIONÓW ZŁOTYCH...

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx5.xx3 
  • +8

    Flex_gość

    21.12.2014, 11:57

    prawo

    Moi drodzy to biadolenie nic nie pomoże, jedynie ludzie wszyscy zatrudnieni przez agencję i Ci pracujący we Flexie i w innych zakladach pracy powinni się zebrać i ruszyć pod Sejm, tak dalej być nie może, bo całkiem na gębę padniemy, ale pytanie ilu z Was pojedzie ? Mam pomysł - kto jest za klikamy na łapkę.Rządzący znają polską mentalność-,, ludzie pobiadolą, pobiadolą i na tym się zakończy",a biedę będą dalej klepać.

    Odpowiedz
    IP: 164.126.xx8.xx5 
  • C>K>M

    21.12.2014, 12:38

    Czego oczekujesz od sejmu, ze posłowie po godzinach złapią za telefony zaczną szukać zamówień dla Flexa? Odpowiedz, jakie KONKRETNIE masz oczekiwania po takiej demonstracji? Czy jak zwykle 'powinni COŚ zrobić, żeby było dobrze"?;)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +6

    Nic Dziwnego :D_gość

    21.12.2014, 12:40

    Flex to wielki obóz pracy !!! zgadzam się !!! a zadajecie pytanie dlaczego ludzie tam pracują? skoro im się nie podoba? Bo chociaż sobie troszkę zarobią ludzie wolą się męczyć niż jeść chleb ze smalcem!!! też tam pracowałam i wiem jak tam jest LIZOD**Y zawsze mają lepiej , na układy nie ma rady . a stare klefty kablują byle siebie bronić i ratować. Flex nie daje szansy się rozwijać tylko musisz siedzieć cicho żeby PRZETRWAĆ to jest chore , ja uważam że stosowany jest tam mobing!!! widziałam wiele sytuacji !!! i mnie też dotkneły więc lepiej tam nie składać papierów bo ta firma ma najgorszą renome w Tczewie .! POZDRAWIAM

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx7.xx2 
  • +4

    marco_gość

    21.12.2014, 13:00

    kokokok

    Pracowałem tam kiedys,tam jest dopiero mexikana.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx8 
  • +4

    Pomorzanin_gość

    21.12.2014, 14:17

    dobra rada

    Moi drodzy jedyną szansą na jako takie godne życie jest niestety EMIGRACJA. Nasi rządzący ci byli i ci aktualni (wciąż te same osoby od 89) to ludzie, którzy już nic nowego nie zrobią dla kraju, przerzucają się co rusz to nowymi pomysłami na nową, lepszą, bogatszą, szczęśliwszą POLSKĘ lecz to tylko brednie i zamydlanie oczu. Gdyby nie wstąpienie Polski do UE a co za tym idzie otworzenie granic to mielibyśmy tu ... . Przez najbliższe 20 - 30 lat MOŻE dogonimy zachód i tamten standard życia. Życzę wszystkim Wesołych Świat

    Odpowiedz
    IP: 178.252.xxx.xx3 
  • +2

    asdsadsada_gość

    22.12.2014, 09:01

    To nie UE umożliwiła otworzenie granic tylko układ z Schengen np. Norwegia nie jest członkiem UE, ale jest w grupie państw strefy Schengen:) Wesołych Świąt wszystkim:)

    Cytuj
    IP: 78.88.xx9.xx8 

    C>K>M

    22.12.2014, 18:48

    Tak, ale nie oszukujmy się, Schengen to elitarny klub. Gdyby nie członkostwo w UE, to nikt, nigdy by nas do tego klubu nie zaprosił. Trochę jak z awansem naszej reprezentacji na Euro 2012 :p Norwegia ze swoimi zasobami, to mogłaby być przyjęta nawet w poczet Stanów Zjednoczonych, gdyby tylko wyraziła taka chęć;)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -3

    PRAOWNIK_gość

    21.12.2014, 14:46

    Tak piszecie negatywnie o tym flexie a prawda jest taka że gdyby nie ta firma to 4000 osob byloby bez pracy. trzeba sie cieszyc ze sie wgl ta prace ma. zarobki nie sa najmniejsze, obozu pracy tez tam nie widze. jezeli jestesmy dla kogos uczciwi to nam sie to odwraca. trzeba teraz sie starac o to zeby nas nie zwolnili a nie wymyslac plotki o firmie. pracuje tam od 3 lat i nie narzekam (stac mnie na inne rzeczy niz karma dla psa na obiad) Pozdrawiam ;)

    Odpowiedz
    IP: 77.112.xx0.xx9 
  • +3

    ja ja ja_gość

    21.12.2014, 18:17

    Ja pracuje tam długo i potwierdzam że jest tam kolesiostwo i nepotyzm . Najwyraźniej niektórym nie pszeszkadza bycie gnojonym za 1800

    Cytuj
    IP: 178.181.xx0.xx2 
  • +4

    Damik _gość

    21.12.2014, 17:07

    syf nic więcej

    Zakład flextronics to jeden wielki burdel ludzi mają za nic,Ci wyżej tylko sciemniaja nic nie robią tylko rozkazuja i się śmieją.Jedni się opierdalaja drudzy robią za dwóch niestety,te umowy miesięczne to nic nadaje się w śmietnik bo nie wiadomo co kolejny miesiąc przyniesie,pośrednicy tak mają a przez flexa to ciągle na chorobowych i wymyślają ale widocznie tak dobrze bo takich nie zwolnia...

    Odpowiedz
    IP: 77.115.xx4.xx1 
  • _gość

    21.12.2014, 17:16

    Grzegorz Braun: Kupujcie wnukom broń, nie łudźcie się demokracją" Brawo!!! Rozgonić bandę czworga! Tym którzy dalej łudzą się demokracją, przypominamy słowa towarzysza Gomułki: "Nie obrażajcie się panowie, że my Wam tylko ofiarujemy miejsca w rządzie, takie, jakie sami uznamy za możliwe. Myśmy bowiem gospodarze (…) Władzy raz zdobytej nie oddamy nigdy. (…) Zniszczymy wszystkich bandytów reakcyjnych bez skrupułów. Możecie jeszcze krzyczeć, że leje się krew narodu polskiego, że NKWD rządzi Polską, lecz to nie zawróci nas z drogi." tnij.tcz.pl/?u=f829a0

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx5.xx3 
  • -1

    _gość

    21.12.2014, 17:16

    Grzegorz Braun: Kupujcie wnukom broń, nie łudźcie się demokracją" Brawo!!! Rozgonić bandę czworga! Tym którzy dalej łudzą się demokracją, przypominamy słowa towarzysza Gomułki: "Nie obrażajcie się panowie, że my Wam tylko ofiarujemy miejsca w rządzie, takie, jakie sami uznamy za możliwe. Myśmy bowiem gospodarze (…) Władzy raz zdobytej nie oddamy nigdy. (…) Zniszczymy wszystkich bandytów reakcyjnych bez skrupułów. Możecie jeszcze krzyczeć, że leje się krew narodu polskiego, że NKWD rządzi Polską, lecz to nie zawróci nas z drogi." tnij.tcz.pl/?u=a71cd8

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx5.xx3 
  • +3

    _gość

    21.12.2014, 17:18

    Wierzę w Polskę i Polaków. Potrafili obalić komunizm, to będą potrafili obalić i taką władzę." Tyrmand: „Do władzy w miejsce komunistów dorwało cię coś na kształt nieusuwalnej mafii!”

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx5.xx3 
  • rencista_gość

    21.12.2014, 17:24

    10lat stażu

    czy inwalida może liczyć na pracę?

    Odpowiedz
    IP: 78.30.xx9.xx9 
  • +34

    _gość

    21.12.2014, 18:31

    DLACZEGO ZARZĄD NIE ROZMAWIA Z PRACOWNIKAMI?

    Dlaczego my pracownicy dowiadujemy się o zwolnieniach z mediów? W firmie nikt nas nie poinformował, że jest taka trudna sytuacja. Związki zawodowe we Flextronics również nie działają prawidłowo, być może dlatego, że Pan Krzysztof woli imprezować z ekipą zarządu i organizować wycieczki dla swojej świty zamiast zająć się obowiązkami.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx0.xx2 
  • +6

    _gość

    21.12.2014, 20:07

    JEDYNE WYJŚCIE TO WYJŚĆ NA ULICĘ

    Najgorsze jest to, że nasz naród się zmienił. Duma przodków upadła i jedyne co potrafimy robić to się żalić w internecie, jakby zapominając, że jeszcze niedawno ludzie organizowali strajki generalne i wychodzili na ulicę gdy ceny w sklepach poszybowały o paręnaście groszy... Daliśmy się nabrać na złudny kapitalizm i pełne pułki w sklepach. Hedonizm uderzył Polakom do głowy. Dopóki więc naród nie przyjrzy i nie zacznie rozliczać władzy to G**** będzie-wszędzie. Tylko siłą możemy coś zmienić. Nie? To poczekajcie... Jeśli Wam się wydaje, że wiek emerytalny nie dojdzie d0 70, podatki nie wzrosną, a bezrobocie nie wzrośnie to jesteście debilami.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx8 
  • -1

    Lavrokh_gość

    22.12.2014, 06:29

    Jak uczyłeś się historii, to powinieneś wiedzieć, że w Polsce zawsze tak było. My nie potrafimy rządzić się sami. Jesteśmy głupim narodem i za nas muszą myśleć inni. W chwili obecnej zgodziliśmy się by robiła to UE. Mądry naród już dawno pokazałby sprzedajnym politykom gdzie znajduje się Bereza Kartuska.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx1.xx4 
  • -10

    Tiger_gość

    21.12.2014, 20:17

    Problem to znaleźć dobrego pracownika do prostych czynności. Co będzie trzeźwy, sumienny i będzie miał chęci do pracy.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx8.xx4 
  • -16

    _gość

    21.12.2014, 20:41

    Przykre, kazdy pisze jak ciezko ,ale jak szukam od kilku miesięcy kogos do dzwonienia po firmach , za 1200 zł na rękę plus prowizja sprzedaży ,to bez odzewu

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xxx.xx6 
  • +6

    _gość

    21.12.2014, 22:34

    HAHAHA

    Dziwisz się?? Kto chce pracowac za śmieszną podstawę przy pozyskiwaniu Klientów?? No i co z tego, że premia.

    Cytuj
    IP: 46.112.xx9.xx7 
    -1

    Mentalność_gość

    22.12.2014, 13:55

    Bo w Polsce

    Jest taka mentalność, że do pracy się przychodzi pośmiać, pożartować, pogadać, poplotkować i uchroń Panie, aby rękę do pracy przyłożyć, a pracodawca ma za kabaret zapłacić. Nie bronię Flextronics - sam pracowałem tam prawie 10 lat - zmieniłem pracę w własnej nieprzymuszonej woli. Ktoś może zapytać dlaczego, a właśnie dlatego, że nie widziałem dla siebie już szansy rozwoju (kolesiostwo blokowało tą możliwość), że również byłem przeciwny praktykom stosowanym przez tego pracodawcę. Praktyki, których nienawidziłem potwierdziły się w 2011 roku (już tam nie pracowałem) ale podobno pracowników agencyjnych nie wpuszczono na teren zakładu. Lecz cóż każdy kij ma dwa końce: rynki pracy w Polsce mają raczej charakter lokalny. Polacy nie są mobilni wewnątrz kraju w poszukiwaniu pracy, ale młodzi ludzie coraz częściej wybierają emigrację (przyczyn tego stanu rzeczy chyba nie trzeba wypisywać) i tu należy pamiętać, że zawsze po gorszych latach przychodzą te lepsze o ile mnie pamięć nie myli to 2007/2008 każdy pracodawca miał problem ze znalezieniem wykwalifikowanej kadry, a nawet pracowników fizycznych. Jeśli emigracja utrzyma się na tym poziomie, a frustracja byłych / obecnych pracowników Flextronics będzie rosła, a w ślad za tym zła opinia o tym zakładzie może nadejść czas, kiedy to właśnie ta firma będzie miała problem ze znalezieniem pracowników.

    Cytuj
    IP: 83.3.xx0.xx4 
  • +7

    ?_gość

    21.12.2014, 23:09

    str

    No to zróbmy strajk dzień przed świętami

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx4.xx9 
  • +7

    xyz_gość

    22.12.2014, 01:07

    Dlatego uciekłem z tego obozu pracy i poszedłem do Eatonu :) Tam człowieka traktują jak trzeba, a związki mają dużo do powiedzenia. A dziadek ze związków z hali mechanicznej gów** robi. Taka prawda. Dyrekcja krótko go trzyma na łańcuchu i tyle.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx0.xx6 
  • +6

    linux_gość

    22.12.2014, 09:31

    Święta racja

    Oba związki zawodowe to jedna wielka lipa. Ten twój dziadek z ZZPF to jest "sierota" pod każdym względem, a szefostwu to w d..ę włazi bez wazeliny, podobnie jak ci z drugiego związku NSZZ. Oni się boją aby nie narażać związków i utracić intratne posadki. tak naprawdę są niestety niepotrzebni bo podpiszą wszystko co im szefostwo podsunie. Oczywiście robią ściemę chodząc na spotkania i niby to walczą o pracownika, a tak na prawdę to pilnują własnych interesów. Flex łamie nagminnie Kodeks Etyki biznesowej oraz prawa pracownicze, a "sierotne" związki siedzą cicho i nic w tej mierze nie mają zamiaru robić. Szkoda tylko pieniędzy na składki, bo za nie macie tylko paczki, które sami możecie sobie kupić jak odłożycie tą kasę ze składek.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx0.xx4 
  • +7

    ida _gość

    22.12.2014, 11:05

    po trupach

    Trzeba by zmienić kolesiostwo . Michał M . I cała ewa to parodie czy Połojko tego nie widzi co to za ludzie . To kapo z obozu . Smagała nitowacz wielki !!!!. W tej Firmie brakuje Andrewa Whelana to był szef a teraz co mamy . Gdzie nasz park maszynowy

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx0.xx8 
  • +5

    _gość

    22.12.2014, 13:16

    Jak co roku flextronics bierze ludziom wszystko co tylko może....

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx9 
  • +1

    _gość

    22.12.2014, 18:33

    Każdy ma prawo być rozgoryczony. Ale pomyślcie, że gdyby nie osoby zatrudnione przez agencje, zwolnieni byliby pracownicy którzy są na stałe zatrudnieni. Taki jest porządek rzeczy. Agencyjni wiedzą że w każdej chwili mogą zostać wycofani. Każda firma podpiera się osobami z agencji, takie jest prawo rynku. Czy dobrze to? Nie. Dlaczego ? Bo każdy chciałby mieć stałą pracę. Czasy się zmieniły i trzeba mieć dużo szczęścia. Więc zostaje założyć własną działalność i mieć pomysł na utrzymanie się albo wyjechać za granicę.

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx9.xx9 
  • +3

    _gość

    23.12.2014, 01:13

    dlaczego dyskryminujesz agencyjnych ?

    To nie są gorsi pracownicy. To tacy sami jak Ci co mają umowę. A wyboru innego nie mają/

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx8 
    +1

    _gość

    23.12.2014, 13:23

    To nie ma nic wspólnego z dyskryminacją, dziś dostać prace na umowę to cud, bo pozwolono wprowadzić to co jest w innych krajach. Jedni mają szczęście inni nie. Brak fachowców, rzemieślników. Wszystko stacza się na samo dno.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx8.xx6 
  • +2

    flex_gość

    22.12.2014, 19:24

    NSZZ

    Czy szefostwo krajowe NSZZ wie jakie dupki rządzą w flextroniks napiszmy do nich to Dudy wezwie Andraszewicza. Kiedy on zrobił zebranie z pracownikami??????????????????.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx9 
  • +2

    Alternatywa_gość

    23.12.2014, 13:00

    gość

    Do NSZZ-płać składki i nie marudż i ciesz się,że pracujesz.

    Odpowiedz
    IP: 164.127.xx0.xx9 
  • +3

    ,_gość

    23.12.2014, 17:27

    ,

    dzis zwalniali nawet w pracy !!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx3 
  • +2

    ,_gość

    23.12.2014, 17:29

    lolllolllo

    WESOŁYCH ŚWIĄT WSZYSTKIM I DOBREGO,SPOKOJNEGO NASTROJU !!;-D

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx3 
  • +1

    orszulka_gość

    24.12.2014, 02:37

    bez paniki

    ludzie bez paniki przeciez agencynjych tez jest dosc spora liczba osob i na pewno nie zwolnią wszystkich agencyjnych .. to raz .. a dwa nie zamartwiajcie sie na zapas sa swieta .. fakt faktem zwalniali wczoraj w pracy agencyjnych ALE NIE WSZYSTKICH TYLKO 3 os . z brygady ! a brygadzista nic nie powie bo ma zakazane to normalna kolej rzeczy .. a lizudupu jak ktos napisal u gory maja lepiej? nie sadze , to juz nie mozna gadac z brygadzista ? tylko trzeba siedziec cicho ? glupie myslenie troche .. od razu lizu d**a ale samemu sie nie ma jezyka aby zagadac .. no tak ..

    Odpowiedz
    IP: 89.71.xx2.xx2 
  • +1

    ola_gość

    24.12.2014, 02:39

    pewniak

    NAPEWNO SKARPECIARA POLEGNIE ..

    Odpowiedz
    IP: 89.71.xx2.xx2 
  • +1

    andrzej_gość

    24.12.2014, 04:36

    do wszystkich piszących komentarze, ludkowie przecież "nasz p"ł"emie"l" jest w Brukseli, na adaptację w nowym miejscu dostał 50.000 euro, do tego dochodzi 25.000 euro na miesiąc. I TO SĄ CUDA KTÓRE OBIECYWAŁ, i tak jak w starym powiedzeniu...módl się i pracuj a ....

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx7.xx7 
  • +3

    _gość

    29.12.2014, 11:56

    Już zaczynają dzwonić agencje do ludzi. Świetna sprawa na koniec roku. Bardzo motywujące zwłaszcza w okresie zimowym, a juz nie wspomnę o ludziach utrzymujących cala rodzinę z wynagrodzenia.

    Odpowiedz
    IP: 178.252.xxx.xx3 
  • +3

    On_23_gość

    29.12.2014, 18:06

    No i po wszystkim... wyj**ali ludzi na bruk po chamsku za 20 14:00 żeby uniknąć paniki. Zero szacunku do ludzi! Żal takiej polityki ale ten się śmieje kto się śmieje ostatni.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx3 
  • +1

    _gość

    30.12.2014, 20:42

    ~smg : O tym piszą POLACY: W wystąpieniu na spotkaniu z wyborcami w Starachowicach w sierpniu 1993 roku Tusk deklarował: "Mogę stanąć nago na głowie na szczycie Pałacu Kultury i powtarzać, że prywatyzacja już przyniosła Polsce biliony złotych, że polskie przedsiębiorstwa są mało albo nic nie warte i dlatego są tanio sprzedawane". Jeden z czołowych przywódców KLD Donald Tusk, który nie ukrywał absolutnej pogardy dla możliwości polskiego przemysłu, dając do zrozumienia, że cały nasz przemysł jest jakoby tylko kupa bezwartościowego złomu. Minister Janusz Lewandowski, należący do kliki Tuska, osobiście wyraził zgodę na to, by sprzedać Kwidzyn Amerykanom zaledwie za 120 milionów dolarów, choć była warta co najmniej 600 mln dolarów! Co najdziwniejsze, na początku rozmów, koncern amerykański proponował stronie polskiej kwotę nawet nieco wyższa, bo 150 milionów, która jednak Lewandowski łaskawie obniżył z nieznanych bliżej powodów do wspomnianych 120 milionów… Papiernia w Kwidzynie należy do najnowocześniejszych w świecie i mało ma sobie równych nawet w Stanach Zjednoczonych. Zbudowała ją znana w świecie firma kanadyjska H.A. Simmonsa i oddała pod klucz w 1980 roku. Koszt budowy tej papierni wynosił 400 milionów dolarów amerykańskich. Była ona wysoce konkurencyjna dla koncernów celulozowych na Zachodzie ze wspomnianym koncernem amerykańskim włącznie. Gdy jego szefowie dowiedzieli się, że mogą na interesujących warunkach zlikwidować konkurenta i wykupić papiernię w Kwidzynie, zgłosili się natychmiast w Warszawie na ul. Mysią, do Ministerstwa Przekształceń Własnościowych. Rozmowy w sprawie wykupienia tak nowoczesnego i kluczowego zakładu trwały niezwykle krótko. Od pierwszej rozmowy za granicą do podpisania umowy w Warszawie upłynęło zaledwie 75 dni! Firma Wedel, której właścicielem było państwo zapłaciła 153 miliardy zł podatków w 1991 r., czyli ponad 15 milionów dolarów. Za radą Bank of Boston Ministerstwo Przekształceń Własnościowych zdecydowało sprywatyzować Wedla, wypuszczając 40% akcji dla Pepsico za drobną sumę 25 milionów dolarów. Trudno zrozumieć dlaczego, skoro Nestle dawało 40 milionów dolarów.. Ponadto Pepsico otrzymało jako premię zwolnienie z płacenia podatków na 3 lata... Dogadali się przy "Okrągłym Stole" Wszystko zaczyna się już w 1989 roku, kiedy komuniści ściśle współpracujący z KGB kierując Bolkiem "obalają komunistów". Po 1989 roku tworzą oni potężne układy biznesowe. Wyprowadzają pieniądze z PZPR do swoich Banków (BIG Bank). Uwłaszczają i prywatyzują pod siebie zakłady, fabryki i spółki. Przejmują media by łatwiej kierować opinią publiczną. Grupa o kryptonimie "Basior" przygotowuje się na przejęcie bogactw naturalnych kraju. Kieruje nią jeden z bardzo prominentnych polityków lewicy powiązany z grupą Bilderberga. Od 1990 roku "Basior" manipuluje informacją geologiczną. Powstaje prawo geologiczne i górnicze, które w Art. 12 stanowi: "Ten, kto rozpoznał i udokumentował złoże kopaliny, stanowiące przedmiot własności Skarbu Państwa, oraz sporządził dokumentację geologiczną z dokładnością wymaganą do uzyskania koncesji na wydobywanie kopaliny, może żądać ustanowienia na jego rzecz użytkowania górniczego z pierwszeństwem przed innymi". Oznacza to, że wydanie koncesji na "rozpoznanie zasobów" jest równoznaczne z prawem do eksploatacji. Projekt nowego prawa geologicznego i górniczego zmierza do przejęcia wszystkich zasobów energetycznych przez organ koncesyjny - Głównego Geologa Kraju w jednym celu - przekazania tych zasobów bez żadnych przetargów w obce ręce. Dzieje się to z pominięciem interesu państwa, samorządów i obywateli, czyli obecnych właścicieli.

    Odpowiedz
    IP: 78.30.xx6.xx2 
  • +1

    pracownica_gość

    02.01.2015, 16:05

    A ja we flexsie pracuję już prawie 4 lata, z czego rok przez agencję. Miałam szczęście, ominęła mnie fala zwolnień, w których pracę straciło około 600 osób. Ja zostałam, w ciągu roku moja pensja wzrosła o 450 złotych, po roku zostałam przejęta przez firmę. Z pracy jestem zadowolona, mam czas, żeby usiąść i odpocząć, mam czas na porozmawianie i pożartowanie ze znajomymi. W ciągu tych kilku lat, kiedy pracuję we flexsie ukończyłam różne szkolenia, o które sama się dopominałam, na niektóre z nich jeździłam w swoje wolne dni. Dlatego uważam, że jeśli ktoś jest ambitny i zależy mu na czymś więcej, niż na stanowisku, na którym jedyne co trzeba umieć, to przykręcać śrubki, to jest duża szansa, że firma takiej osobie będzie chciała przedłużyć umowę. A jeśli chodzi o związki zawodowe, to są to związki zawodowe flexa, pracownicy agencyjni mogą założyć swoje związki. I jeszcze sprawa socjala, czyli dofinansowania do wczasów czy bonów na święta-dracownicy flexa płacą składkę na zfss i z racji tego dostaja te profity.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • +2

    robocik_gość

    02.01.2015, 17:01

    srubka

    Pracowalem tam i to byla przygodza zycia, nie zarabialem nic, ale chetnie tam uczeszczalem, specyficzny klimat, duzo robocikow, Panow i Pan w bialych fartuszkach- Chinczykow, Brazylijczykow, Polakow, ktorzy z zapartym tchem obserwowali moje zdolonosci manualne (jak na zlosc, zawsze mi srubka spadala ). Mialem nosa co do fleksowego biznes planu na koniec roku, dlatego zwolnilem sie osobiscie a nie zarzad. Wielka przykrosc spotkala ludzi, ktorzy o 4 nad ranem, zapierdalali wiele kilometrow, aby dotrzec do pracy- NA WLASNY KOSZT. Tak to juz bywa i nie zapowiada sie na zmiany.Pozdrawiam wszystkichz wyjatkiem cielaka, ktory mnie zaprosil na test babelkowy, po calym tygodniu nocek, chciales sie zabawic w Colombo, a tu lipa i wstyd. Twoja osoba motywuje mnie do tego, aby wrocic do Flexa na weekend i na osobnosci powiedziec co o Tobie mysle.

    Odpowiedz
    IP: 92.68.xx7.xx2 
  • +3

    Oczekujący_gość

    02.01.2015, 21:57

    Oświadczenie

    Gayle Paterson, dyrektor Marketingu i Komunikacji Flextronics Europe. " W chwili obecnej nie mogę udzielić żadnego komentarza, jednak będę w stanie wydać stosowne oświadczenie 31 grudnia". Jak ono brzmi ?

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx3.xx2 
  • +1

    _gość

    31.07.2015, 22:35

    ,,No i co z tego ? Polacy zasługuja na takie traktowanie, wiesz dlaczego ? Bo o wszystkim wiedzą, a i tak chu..a robią, wiec dlaczego by ich nie okradć,c skoro sami stworzyli takie koryto ? Zobacz, jeżeli wpuścisz do domu biedną cygankę i dasz jej coś do jedzenia,  a ona cie okradnie, to nie czyni z ciebie naiwniaka, ponieważ kierowaleś się dobrymi intencjami i chciałeś pomoc biednej, głodnej kobiecie . Naiwniakiem stajesz się, jak wiesz, że cie okradła, spotykasz ją po 2 tygodniach na ulicy i się uśmiechniesz, i powiesz - niech udławi sie np tymi pieniędzmi , co ci wyjęła z portfela czy coś w ten deseń . Tak Samo jest z Polską , to , że ktoś wybierał tuska, to nie dlatego, bo myslał,  że będzie, jak bedzie- tylko zaufał i został oszukany . Normalka w życiu, ale najgorsze jest to, że oczywistym faktem stało się, że Polska jest sprzedawana, nie dzieje sie nic w niej dobrego , a każdy, kto w niej żyje jest skazany na to, że z każdej strony go okradną, ale co z tego, że każdy o tym wie, jak i tak każdy ch..ja z tym robi ? Skoro każdy Polak wie, że okradła go grupa ludzi, robi to dalej i bedzie robić, to czemu k..rwa nie wyjdzie na ulice ( nie sam ) i jako zjednoczony naród nie wypier..oli świn z koryta ? Kazdy tylko potrafi narzekać, jaki to rzad nie jest spie...olony ... Oczywiście, że jest spie..dolony , oczywiście, że w Polsce jet chu..owo , oczywiście,  że każdy Polak jest okradany, ale co ku..wa z tego, jak na tym sie kończy ? Wiedza oczywista jest, że Kulczyk przy pomocy rządu niszczyli i przzejmowali firmy ( kazdy to wie ), następnym faktem jest ze zniknęło 170+ mld (wiedza tak oczywista , ze gościu w radiu sie pyta gdzie jest ku..wa chajs, a kobieta za to odpowiedzialna mowi no ten tego ... gdzies jest XD Móglbym tak wymieniać godzinami, a taka wiedze jak ja mam, to ma lub moze miec kazdy kto ma internet czyli wolne media ale co z tego jak i tak ch..ja z tym zrobimy . Wniosek ? skoro mamy na to wyj..bane to bedzie nam zabierane..."

    Cytuj
    IP: 83.20.xx9.xx8 
  • _gość

    03.01.2015, 10:45

    MASA ŚPI...

    Masa śpi "Masa śpi, bo przestała być narodem i zapomniała o swoich bohaterach. Nie łudźmy się pozorną bezczynnością: nowi przewodnicy, a w chwili próby nawet wojownicy, muszą wziąć na własne barki ciężar odpowiedzialności. Wyrastając z polskiej krwi i ziemi, nigdy nie poprzemy tzw. demokratycznej większości sprzeniewierzającej się dobru narodowemu. Władza winna zamiany narodu w stado, zaprzedana wrogom tradycji, nie jest warta nawet nienawiści, ale wyłącznie pogardy. (...) My nie uprawiamy demokratycznej polityki, ale jesteśmy przeznaczeni do misji odrodzenia Narodu. (...) Nasz Ruch jest Zakonem, w godzinie walki i poświęcenia nie możemy tłumaczyć się oklepanym frazesem: „Rezygnuję, bo mam rodzinę”. Wiedziałeś o tym od początku i nikt cię nie zmuszał do bycia nacjonalistą." Śp. Robert Larkowski

    Odpowiedz
    IP: 84.39.xx2.xx1 
  • Jozwa_gość

    21.04.2015, 13:56

    Flex

    Z chęcią bym coś napisał ale ten dupek moderator zanim to puści to 100 lat minie A tak ogólnie to gratuluję panu Krzysztof Andraszewicz z Flexa skończenia wyższych studiów na tzw WSG Malbork

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx2 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA