W dniach 24-28 marca uczniowie i nauczyciele I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Tczewie mieli okazję gościć 27 uczniów i 16 nauczycieli ze szkół z całej Europy oraz z Turcji. Była to ostatnia wizyta partnerska w ramach projektu unijnego Comenius "Uczenie się przez całe życie".
Od dwóch lat w I Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej-Curie w Tczewie trwa projekt edukacyjny zatytułowany „Szlaki wodne w Europie: szansa czy zagrożenie?”(tytuł oryginalny: „Waterways in Europe: Opportunity or Danger?”). W projekcie biorą udział szkoły zarówno z krajów Unii Europejskiej, takie jak Belgia, Niemcy, Hiszpania , Bułgaria i Polska oraz z Turcji jako kraju kandydującego. Celem projektu jest przyjrzenie się problematyce szlaków wodnych łączących kraje partnerskie oraz wzmacnianie współpracy między młodymi europejczykami przy równoczesnym doskonaleniu umiejętności porozumiewania się w języku angielskim.
Głównym koordynatorem jest szkoła belgijska a międzynarodową współpracę przy projekcie udało się nawiązać dzięki Aleksandrze Krzemińskiej. Pracę zespołu polskiego koordynuje Monika Chabałowska przy wsparciu Doroty Sobkiewicz i Joanny Idem uczących języka angielskiego w I LO. Od początku roku szkolnego 2012/2013 uczniowie wszystkich szkół partnerskich pod opieką nauczycieli pracowali nad szeregiem zadań przygotowujących do wizyt w krajach partnerów oraz wspólnej pracy w zespołach międzynarodowych.
Do zadań takich należały m.in. współtworzenie mapy szlaków wodnych łączących szkoły partnerskie, wyznaczenie wodnych szlaków turystycznych i zaprezentowanie broszury turystycznej, wspólne przygotowanie festiwalu sztuki w oparciu o temat projektu oraz zmierzenie się z problemami jakie wiążą się z gospodarką wodną, szukanie rozwiązań i możliwości wykorzystania szlaków wodnych w dziedzinie turystyki i ekologii.
Na początku projektu wybrano logo projektu, ośmiornicę zaprojektowaną przez uczniów hiszpańskich, oraz polską maskotkę, bobra o imieniu Sambor, który stał się twarzą projektu i podróżował do wszystkich krajów partnerskich.
Wizyta w Polsce była świetną okazją do podsumowania zdobytej dotychczas wiedzy. Każdy zespół przygotował inny rodzaj gry o tematyce związanej z hasłem projektu. 25 marca w I LO odbył się turniej gier. Ponadto udało nam się przybliżyć kulturę i historię Tczewa i okolic poprzez zwiedzanie miasta, wyjazd do Gdyni i zwiedzenie Błyskawicy, daru Pomorza oraz Działu Nawigacji Akademii Morskiej, oraz spacer po gdańskiej starówce. Był również czas na przedstawienie działań uczniów podczas spotkania z dyrekcją I LO, Jadwigą Andrzejewską i Katarzyna Etmańską, oraz zaproszonymi gośćmi, Józefem Puczyńskim, Starostą Powiatu Tczewskiego, Wojciechem Wanke, Naczelnikiem Wydziału Edukacji Powiatu Tczewskiego, Magdaleną Olszewską, Głównym Specjalistą Biura Prezydialnego Starostwa Powiatu Tczewskiego oraz Prezesem Rady Rodziców przy I LO w Tczewie, komendantem powiatowym policji w Tczewie mł. insp. Robertem Sudenis.
Najważniejsze jest dla nas jednak to, że uczniowie naszej szkoły okazali się sprawnie pracującym zespołem młodych ludzi, otwartych na wyzwania i poznawanie nowych kultur. Cieszymy się również z owocnej współpracy z rodzicami i już planujemy kolejne działania w ramach projektu, który potrwa do końca roku szkolnego 2013/2014.
Od dwóch lat w I Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej-Curie w Tczewie trwa projekt edukacyjny zatytułowany „Szlaki wodne w Europie: szansa czy zagrożenie?”(tytuł oryginalny: „Waterways in Europe: Opportunity or Danger?”). W projekcie biorą udział szkoły zarówno z krajów Unii Europejskiej, takie jak Belgia, Niemcy, Hiszpania , Bułgaria i Polska oraz z Turcji jako kraju kandydującego. Celem projektu jest przyjrzenie się problematyce szlaków wodnych łączących kraje partnerskie oraz wzmacnianie współpracy między młodymi europejczykami przy równoczesnym doskonaleniu umiejętności porozumiewania się w języku angielskim.
Głównym koordynatorem jest szkoła belgijska a międzynarodową współpracę przy projekcie udało się nawiązać dzięki Aleksandrze Krzemińskiej. Pracę zespołu polskiego koordynuje Monika Chabałowska przy wsparciu Doroty Sobkiewicz i Joanny Idem uczących języka angielskiego w I LO. Od początku roku szkolnego 2012/2013 uczniowie wszystkich szkół partnerskich pod opieką nauczycieli pracowali nad szeregiem zadań przygotowujących do wizyt w krajach partnerów oraz wspólnej pracy w zespołach międzynarodowych.
Do zadań takich należały m.in. współtworzenie mapy szlaków wodnych łączących szkoły partnerskie, wyznaczenie wodnych szlaków turystycznych i zaprezentowanie broszury turystycznej, wspólne przygotowanie festiwalu sztuki w oparciu o temat projektu oraz zmierzenie się z problemami jakie wiążą się z gospodarką wodną, szukanie rozwiązań i możliwości wykorzystania szlaków wodnych w dziedzinie turystyki i ekologii.
Na początku projektu wybrano logo projektu, ośmiornicę zaprojektowaną przez uczniów hiszpańskich, oraz polską maskotkę, bobra o imieniu Sambor, który stał się twarzą projektu i podróżował do wszystkich krajów partnerskich.
Wizyta w Polsce była świetną okazją do podsumowania zdobytej dotychczas wiedzy. Każdy zespół przygotował inny rodzaj gry o tematyce związanej z hasłem projektu. 25 marca w I LO odbył się turniej gier. Ponadto udało nam się przybliżyć kulturę i historię Tczewa i okolic poprzez zwiedzanie miasta, wyjazd do Gdyni i zwiedzenie Błyskawicy, daru Pomorza oraz Działu Nawigacji Akademii Morskiej, oraz spacer po gdańskiej starówce. Był również czas na przedstawienie działań uczniów podczas spotkania z dyrekcją I LO, Jadwigą Andrzejewską i Katarzyna Etmańską, oraz zaproszonymi gośćmi, Józefem Puczyńskim, Starostą Powiatu Tczewskiego, Wojciechem Wanke, Naczelnikiem Wydziału Edukacji Powiatu Tczewskiego, Magdaleną Olszewską, Głównym Specjalistą Biura Prezydialnego Starostwa Powiatu Tczewskiego oraz Prezesem Rady Rodziców przy I LO w Tczewie, komendantem powiatowym policji w Tczewie mł. insp. Robertem Sudenis.
Najważniejsze jest dla nas jednak to, że uczniowie naszej szkoły okazali się sprawnie pracującym zespołem młodych ludzi, otwartych na wyzwania i poznawanie nowych kultur. Cieszymy się również z owocnej współpracy z rodzicami i już planujemy kolejne działania w ramach projektu, który potrwa do końca roku szkolnego 2013/2014.
Komentarze (4) dodaj komentarz
lili_gość
04.04.2014, 08:29
oczywiście///
Jak zwykle mało wiadomości o samym projekcie, o odczuciach uczniów, uczestników , tylko najważniejsze są nazwiska nauczycieli, włodarzy...jednym słowem JEDNA WIELKA PROMOCJA!!!
Odpowiedzlux_gość
04.04.2014, 08:55
Widze, że gra w słoneczko popularna w całej Europie :)
Odpowiedzabel_gość
04.04.2014, 12:07
dobra szkoła
zero homofobii, nawet gra w "słoneczko" dla każdej orientacji
Odpowiedzuczestniczka projektu _gość
04.04.2014, 16:00
porażka
ach, te żarty ze słoneczkiem... były modne w podstawówce czy jeszcze w gimnazjum? ;)
Odpowiedz