Przedsiębiorco. Zrób to sam na PUE

ZUS (fot. tcz.pl)
Przedsiębiorco. Zrób to sam na PUE
Jesteś przedsiębiorcą i pilnie potrzebujesz dokumentu z danymi z Twojego konta w ZUS? Teraz możesz utworzyć go samodzielnie i przekazać do instytucji, która tego od Ciebie oczekuje.

Właśnie wprowadzona samoobsługa na profilach płatników składek na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE) pozwala na samodzielne tworzenie elektronicznych dokumentów z wybranymi danymi z konta. W taki sposób można na przykład utworzyć dokument z informacją o saldzie w ZUS, o liczbie ubezpieczonych czy potwierdzenie, że jest się płatnikiem składek.

- Dotychczas, jeżeli przedsiębiorcy, potrzebowali tego typu potwierdzenia z danymi z ZUS, żeby przedstawić je w urzędzie czy w banku, najpierw musieli złożyć wniosek. Od tego tygodnia sami mogą utworzyć potrzebny dokument, potwierdzony elektroniczną pieczęcią ZUS. Dokument można zapisać w formie pliku PDF, XML lub wysłać na dowolny adres e-mail. Taka wysyłka jest rzecz jasna odpowiednio zabezpieczona. - mówi Regionalny Rzecznik Prasowy województwa pomorskiego, Krzysztof Cieszyński.


Przedstawiciel instytucji, w której przedsiębiorca złoży takie samodzielnie przygotowane potwierdzenie, będzie mógł je zweryfikować on-line specjalnej wyszukiwarce.

W najbliższych miesiącach na PUE pojawią się kolejne nowości, m.in. w zakresie formularzy A1 potrzebnych przy delegowaniu pracowników do pracy zagranicą, jak i rocznych rozliczeń składkowych. Dla lekarzy, ZUS wprowadzi nowy, przyjaźniejszy kreator e-zwolnień.

Drukuj
Prześlij dalej