Wkrótce ma ruszyć modernizacja jednego z trzech kolejowych wiaduktów leżących w ciągu ulicy Malinowskiej. Właśnie trwa przygotowywanie koncepcji organizacji ruchu w tym rejonie miasta. Wszystko wskazuje na to, że ze względu na spory zakres remontu, będą występować bardzo duże trudności podczas przejazdu ulicą. Mówiło się nawet o jej całkowitym zamknięciu. Jednak, aby zapewnić dojazd do firm usytuowanych na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, pojawił się pomysł, by umożliwić przejazd pod remontowanym wiaduktem w określonych godzinach. Inaczej spory problem mieliby kierowcy ciężarowych aut.
Tczewskich kierowców czeka na tym roku duża próba cierpliwości - remont mostu przez Wisłę, prace na wiadukcie przy ul. 1 Maja, planowane rozpoczęcie modernizacji obiektu na ul. Wojska Polskiego oraz budowa zintegrowanego węzła transportowego. Zanosi się na to, że postoimy w korkach. Do tego dochodzi modernizacja wiaduktu kolejowego przebiegającego nad ulicą Malinowską, która może poważnie utrudnić przejazd zmotoryzowanym. Prace, prowadzone w ramach modernizacji magistrali kolejowej E65, mają ruszyć lada dzień:
- To zadanie wiąże się z budową i remontami wielu wiaduktów leżących w okolicach magistrali - wszystko po to, by przystosować pociągi do przejazdów z prędkością 160 km/h. Wykonawca zleconych przez nas prac ustala wspólnie z policją, władzami miasta, zarządcami dróg, taką koncepcję ruchu, by spowodować jak najmniejsze utrudnienia - wyjaśnia Robert Kuczyński, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Podczas planowanego remontu mają zostać m. in. wymienione elementy nośne budowli i wykonany będzie remont przyczółków wiaduktu. Remont ma kosztować 700 tys. zł i potrwać do sierpnia tego roku. Właśnie trwa przygotowywanie koncepcji organizacji ruchu w rejonie planowanych robót. Ulica Malinowska jest drogą Pomorskiej Strefy Ekonomicznej, ale łączy drogi powiatowe:
- Zakres prowadzonych tam prac jest bardzo duży, co może spowodować utrudnienia w ruchu. Właśnie trwa przygotowywanie koncepcji organizacji ruchu - odbyło się spotkanie wykonawcy z przedstawicielami tamtejszych firm i pojawił się pomysł tymczasowego umożliwienia przejazdu pod wiaduktem w określonych godzinach. To bardzo ważne dla kierowców ciężkich pojazdów. Kierowcy osobówek mogliby korzystać z dojazdu od strony ul. Łąkowej. TiRy nie mogą tędy jeździć, bowiem wiadukt łączący ul. Nowy Rynek z ul. Kolejową ma nośność 15 ton. - wyjaśnia Maria Witkowska, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg.
Wykonawca chce rozpocząć remont lada dzień, jak tylko aura na to pozwoli. Najpierw jednak będzie trzeba przygotować koncepcję ruchu, która nie spowoduje paraliżu komunikacyjnego. Przede wszystkim trzeba pomyśleć o dojeździe dla ciężarówek, obsługujących przedsiębiorstwa zlokalizowane na terenie "strefy" - a tych jest sporo - tylko do samego Flextronicsa dojeżdża około 200 TIRów tygodniowo.
Tczewskich kierowców czeka na tym roku duża próba cierpliwości - remont mostu przez Wisłę, prace na wiadukcie przy ul. 1 Maja, planowane rozpoczęcie modernizacji obiektu na ul. Wojska Polskiego oraz budowa zintegrowanego węzła transportowego. Zanosi się na to, że postoimy w korkach. Do tego dochodzi modernizacja wiaduktu kolejowego przebiegającego nad ulicą Malinowską, która może poważnie utrudnić przejazd zmotoryzowanym. Prace, prowadzone w ramach modernizacji magistrali kolejowej E65, mają ruszyć lada dzień:
- To zadanie wiąże się z budową i remontami wielu wiaduktów leżących w okolicach magistrali - wszystko po to, by przystosować pociągi do przejazdów z prędkością 160 km/h. Wykonawca zleconych przez nas prac ustala wspólnie z policją, władzami miasta, zarządcami dróg, taką koncepcję ruchu, by spowodować jak najmniejsze utrudnienia - wyjaśnia Robert Kuczyński, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Podczas planowanego remontu mają zostać m. in. wymienione elementy nośne budowli i wykonany będzie remont przyczółków wiaduktu. Remont ma kosztować 700 tys. zł i potrwać do sierpnia tego roku. Właśnie trwa przygotowywanie koncepcji organizacji ruchu w rejonie planowanych robót. Ulica Malinowska jest drogą Pomorskiej Strefy Ekonomicznej, ale łączy drogi powiatowe:
- Zakres prowadzonych tam prac jest bardzo duży, co może spowodować utrudnienia w ruchu. Właśnie trwa przygotowywanie koncepcji organizacji ruchu - odbyło się spotkanie wykonawcy z przedstawicielami tamtejszych firm i pojawił się pomysł tymczasowego umożliwienia przejazdu pod wiaduktem w określonych godzinach. To bardzo ważne dla kierowców ciężkich pojazdów. Kierowcy osobówek mogliby korzystać z dojazdu od strony ul. Łąkowej. TiRy nie mogą tędy jeździć, bowiem wiadukt łączący ul. Nowy Rynek z ul. Kolejową ma nośność 15 ton. - wyjaśnia Maria Witkowska, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg.
Wykonawca chce rozpocząć remont lada dzień, jak tylko aura na to pozwoli. Najpierw jednak będzie trzeba przygotować koncepcję ruchu, która nie spowoduje paraliżu komunikacyjnego. Przede wszystkim trzeba pomyśleć o dojeździe dla ciężarówek, obsługujących przedsiębiorstwa zlokalizowane na terenie "strefy" - a tych jest sporo - tylko do samego Flextronicsa dojeżdża około 200 TIRów tygodniowo.
Komentarze (34) dodaj komentarz
Dyńka_gość
22.02.2010, 00:39
... ale urwał ... ale to będzie piękne ...
Odpowiedzlukee
22.02.2010, 02:26
Tczew - najbardziej zakorkowane miasto 2010 ?
Odpowiedzstefan_gość
22.02.2010, 08:33
!!!
taa i najwieksze miasto w europie...
Cytujbigel
22.02.2010, 06:42
mosty
a może by tak zacząc od remontu mostów wjazdowych do miasta,które są wizytówką????
Odpowiedzflextronics_gość
22.02.2010, 06:44
skoncze najpierw jeden remont! a pozniej sie wescia za nastepny!!, pracownik flextronics
OdpowiedzRogi
22.02.2010, 06:52
Będzie masakra.
OdpowiedzSaper_gość
22.02.2010, 07:05
kto jest odpowiedzialny ?
Witam. Kto jest odpowiedzialny w Tczewie za koordynowanie remontów dróg i mostów ?
Odpowiedzkakadu_gość
22.02.2010, 07:59
Remonty
Już zaczynają ! --Tczewiacy to sami malkontenci------Chcemy ,aby wokół nas było piękniej,bezpieczniej,ale remonty mają robić w nocy krasnoludki?
CytujANDROMEDA_gość
22.02.2010, 08:58
NIE ZACZYNAJA NIE ZACZYNAJA. TRZEBA SKONCZYC NAJPIERW NA 1 MAJA WIADUKT A POTEM SIE BRAC ZA NASTEPNY! PRZECIEZ WIADUKTEM NA 1 MAJA TEZ MOZNA DOJECHAC Z MIASTA DO FLEXA!
CytujMTTczew
22.02.2010, 08:37
coś kosztem czegoś, trzeba wycierpieć...
OdpowiedzNikt specjalny_gość
22.02.2010, 08:55
Jeszcze trochę i odetniecie nas od reszty świata ;D Który by tu most jeszcze zamknąć? Z jednej strony dobrze, ale z drugiej... nie lepiej poczekać na koniec remontu jednego mostu? Po co wszystkie w tym samym czasie.
OdpowiedzŁukasz
22.02.2010, 09:05
Witkowska...
... najbardziej niekompetentny urzędnik w mieście!!! Jak można tak planować remonty? Może nie wiedziała ta Pani o planach kolei??? SKANDAL
Odpowiedztom
22.02.2010, 09:19
Chyba ktos nie zrozumiam zakresu robot. prace beda dotyczyc polepszenia warunków kursowania pociagów a nie samochodów. tczewiacy postoja w korkach a dziury na drodze pozostana i dalej bede klopoty z przejazdem pod wiaduktem wyzszych samochodów. tczew od kazdej strony wjazdowej ograniczony jest zrujnowanym wiaduktem. moze warto sie zastanowic nad modernizacja drogowa w miescie. starograd, pruszcz, skarszewy, chojnice, zukowo, malbork, wszestkie miasta maja wyremontowane drogi- a tczew to zacofanie. droga nr 1 wyremontowana ale tczewski fragment nieruszony. gigantyczna niegospodarnosc wlodarzy, ktorzy potrafia tylko zwalac wine i cytowac argumenty ze droga nie nalezy pod ich juryzdykcje.
OdpowiedzLudek_gość
22.02.2010, 09:27
"...wszystko po to, by przystosować pociągi do przejazdów z prędkością 160 km/h". Wlasnie, PRZYSTOSOWAC. Bo jezdzic z taka predkoscia i tak nie beda. Na pewno nie te zolto - niebieskie szroty, ktore na nowe beda wymienione za 100 lat. MOZE.
Odpowiedzposzerzenie_gość
22.02.2010, 09:34
To ja od siebie dodam, nie wiem który z tych wiaduktów, zakładam że nie pierwszy od drogi krajowej nr 1 więc następne niech podwyższą i poszerzą (wybiegając w plany radnych Tczewa, chcą robić drogi rowerowe, a tam pod mostami to aż strach rowerem jechać, więc minimalnie przydała by się osobna ścieżka rowerowa ;) ) !!! Pzdr :)
Odpowiedzka_gość
22.02.2010, 09:59
Czy na zdjęciu na pewno jest ul. Malinowska?
Czy na zdjęciu na pewno jest ul. Malinowska? Moim zdaniem to krajowa jedynka. Pozdrawiam ka
Odpowiedzrewelancja_gość
22.02.2010, 10:42
mój drogi - może i drogi krajowej nie są u nas najlepsze, ale nie aż tak gówniane. to na stówę malinowska -w tle po lewej stronie, za wiaduktami zjazd do schroniska
Cytujka_gość
22.02.2010, 10:05
Objazdy?
Pytanie do Pani Marii Witkowskiej. Co się stało, że nagle interesuje się Pani objazdami. Remont przepustów na Bałdowskiej zaplanowano bez objazdów i zarówno Pani, jak i Zarząd Powiatu nie przejmowaliście się tym. Pozdrawiam ka
Odpowiedzpierre.dzoncy
22.02.2010, 10:22
W tym szaleństwie jest metoda.
Jak wolicie - żeby było jak u dentysty - raz zaboli i to mocno - a potem spokój, czy żeby tak długo męczyć się i męczyć, nie mając gwarancji że jeszcze coś gorszego w międzyczasie nie stanie? Ja już rok 2010 uznałem za rok korków i teraz może być już tylko lepiej. Korki to norma, przyzwyczajajcie się - później trochę powinno się poprawić, a bez tych remontów sytuacja i tak dość szybko zmieniłaby się na podobną do obecnej, a raczej nie wyobrażam sobie, żeby nagle w połowie roku miasto znalazło ileś tam milionów na naprawę wiaduktu... a potem czekanie kolejne pół roku na rozpoczęcie remontu + pół na jego skończenie. Jednego tylko nie zdzierżę - dziury w drogach. Jak zaczęły się mrozy napisałem, że przez sypanie solą szkody będą dużo większe niż spóźnienia przez brnięcie w śniegu... Mrozy puszczają, a w asfalcie powstają małe kratery. Przykładów wiele nie trzeba szukać, praktycznie na każdej drodze (prócz tych niedawno zrobionych na nowo)... Np okolice wyjazd z J. Narodu na W. Polskiego - tych dziur tam jeszcze niedawno nie było, a teraz można zrobić sobie kuku...
OdpowiedzM_gość
23.02.2010, 19:20
Rzeczywiście pozostałości po zimie są makabryczne, w całym mieście są dziury, a chyba najwięcej na ulicy Sobieskiego (może się mylę). Co do remontów, dobrze że coś robią w tym mieście (pomimo tego iż nie zawsze wszystko jest dopracowane) a korki...da się przeżyć! DO WSZYSTKICH TYCH CO JAK ZWYKLE NARZEKAJĄ - NIE PRZESADZAJCIE!!! Pozdrawiam.
Cytujaaaa_gość
22.02.2010, 10:48
..
co za paranoja, a może tak nam ktoś zwróci za paliwo? przez to stanie w korkach trace dwa razy tyle. Skończcie jedno i zacznijcie nastepne. Wszystko zaczete, a nic skonczone do konca.
Odpowiedz_gość
22.02.2010, 10:58
a co z jagielońską miala byc modernizacja teraz zrobią wiadukt a potem będą go przerabiać normalnie BANDA ale tak to juz jest w tym naszym mieście
Odpowiedzlukee
22.02.2010, 11:16
Dziwi mnie trochę, że w innych państwach remonty ważnych elementów komunikacyjnych potrafią robić o wiele sprawniej, na trzy zmiany i trzymają się przede wszystkim wyznaczonych terminów. A u nas? Powoli, powoli...wszystko się jakoś da zrobić. Chociaż nie wiem, może za dużo Discovery oglądam, a przecież w TV wszystko jest możliwe...
Odpowiedzharjokari_gość
22.02.2010, 12:24
LUKEE Bez urazy, ale chyba oglądasz za dużo Discovery. Przecież KAŻDY przetarg w Polsce wygrywa firma, która spełni jedno kryterium - CENA. Firma która wygrała przetarg - zakłada gaz, nie ma koparki tylko 4 kolesi z łopatami. Jak układają kostkę to nie mają zagęszczarki tylko udeptują nogami i polewają wodą. Firma która wygrała przetarg na kostkę - kostka i krawężniki po zimie wyglądają jak kupki gruzu, cementu czy czegoś tam. A Ty chcesz żeby pracowali na trzy zmiany, dobrym sprzętem?? U nas nikt jeszcze nie wpadł na pomysł - RAZ A DOBRZE. Zawsze stosuje się półśrodki. Zrobili jakiś tam remont wiaduktu na Wojska Polskiego. NIedługo bedą go rozbierać. i wiele innych spraw, które mogą wołać ( o ile mogą) o pomstę do nieba. Polska widać jest bogatym krajem, bo stać nas na poprawki co roku, niż na jedno gruntowne zamknięcie danego tematu.
OdpowiedzZnawczyni_Bikini
22.02.2010, 12:53
droga wewnętrzna?
"Ulica Malinowska jest drogą wewnętrzną Pomorskiej Strefy Ekonomicznej" skoro tak, to policja chyba nie może karać mandatami za przekraczanie prędkości na tej właśnie drodze, prawda? - Art. 1 prawa o ruchu drogowym: Ustawa reguluje zasady ruchu na drogach publicznych oraz w strefach zamieszkania. - Art. 8 ust. 1 ustawy o drogach publicznych: Drogi niezaliczone do żadnej kategorii dróg publicznych, w szczególności drogi w osiedlach mieszkaniowych, dojazdowe do gruntów rolnych i leśnych, dojazdowe do obiektów użytkowanych przez przedsiębiorców, place przed dworcami kolejowymi, autobusowymi oraz pętle autobusowe, są drogami wewnętrznymi. no ciekawe, ciekawe.
Odpowiedzgość_gość
22.02.2010, 15:12
Nie tylko Flex!
Remont wiaduktu i przejazd w określonych godzinach! Co za głupota !!!!przecież nie wszyscy zaczynają i kończą pracę tak jak Flex dlaczego nie bierzecie pod uwagę ludzi pracujących w innych zakładach pracy trochę dalej niż Flex?
Odpowiedzlukee
22.02.2010, 15:46
Przecież napisane jest, że to dotyczy transportu ciężarówkami do fabryk, i to z myślą o tym będzie ten przejazd, a nie dla zwykłych mieszkańców - my mamy zasuwać objazdami.
Cytujdojeżdający_gość
22.02.2010, 19:07
"Wszystko ładnie pięknie, jakoś to będzie" mówią przedstawiciele tczewskich władz, im łatwo mówić, pracują przecież w Tczewie!!!
Odpowiedz123_gość
22.02.2010, 22:24
A może od razu 2 mosty by remontowali...
... żeby utrudnienia wystąpiły 2 razy, a nie 3... I jeszcze proponuję umożliwić przejazd autem aż do Dworca PKP (zmiana organizacji ruchu), żeby upłynnić ruch przez ul.Gdańską - bo to przecież objazd tędy będzie prowadził.... A TIR-y można przeładować do mniejszych ciężarówek... tyle, że to podnosi koszty transportu.... :((((
Odpowiedzgość_gość
23.02.2010, 21:02
??
zastanów się kto miałby przeładowywać te TIRY???
CytujRogi
23.02.2010, 23:17
Taa przeładować, chyba nie wiesz co piszesz.
Cytujmikus
23.02.2010, 18:48
To dobrze, że będą remontować, Do objazdu przydałby się nigdy niewybudowany wiadukt nad torami w Zajączkowie. Nasypy do dziś pozostały i widać je nawet jadąc DK1 w stronę Gdańska. Samochody wyjechałyby na skrzyżowaniu przy Flexie. Szkoda, że tak oszczędnie inwestują w modernizacje linii kolejowej, bo była to dobra okazja dla powstania ów wiaduktu.
Odpowiedzja_gość
03.03.2010, 20:11
Nam sugerują żeby gasić żarówki a paliwo spalane w korkach przez remont nieszczęsnego mostu zrobiło już więcej szkód niż Czernobyl ! Jaka to oszczędność ,że dwóch gości z łopatą remontuje wiadukt ! Porządna firma załatwiłaby to w 6 miesięcy ,z dobrym sprzętem i pracownikami na trzy zmiany !Mało tego tam powinny pracować trzy firmy !
Odpowiedzdavidoo
02.11.2010, 23:26
a Wy tylko potraficie narzekać, jak zwykle zresztą, zamiast tu pisać swoje wypociny to może wybralibyście się do Urzędu Miasta i to wszystko powiedzieli co tutaj napisaliście. Zero optymizmu, ludzie otwórzcie oczy, puki mają kasę to niech robią.
Odpowiedz