Wójt Gminy Tczew ogłasza nabór wniosków w ramach konkursu "Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Tczew".
Konkurs ogłasza się na podstawie wytycznych Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku (zwany dalej Funduszem).
Dotowane będą koszty wynikające z realizacji zadań polegających na usuwaniu i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest w postaci płyt azbestowo-cementowych płaskich i falistych, stanowiących pokrycia dachowe, tj.:
demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest;
transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest zdemontowanych i znajdujących się w miejscach do tego nieprzeznaczonych na terenach nieruchomości do których Wnioskodawca posiada tytuł prawny i objętych inwentaryzacją wyrobów zawierających azbest.
Wnioski należy składać w terminie do 19.07.2019r. (liczy się data wpływu do Urzędu Gminy w Tczewie).
Wnioski przyjmowane są wyłącznie w formie wypełnionego formularza wraz z załącznikami:
- dokumentację fotograficzną obrazującą stan istniejący (wydruk oraz wersja na nośniku elektronicznym CD/DVD),
- aktualny wyciąg z księgi wieczystej nieruchomości,
- tytuł prawny do dysponowania nieruchomością w przypadku, gdy wnioskodawca nie jest jej właścicielem,
- mapa terenu z zaznaczeniem obiektu będącego przedmiotem wniosku,
- ewentualne pełnomocnictwo udzielone przez współwłaścicieli nieruchomości, z której planuje się usunięcie wyrobów zawierających azbest,
- ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest wg wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.).
- informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania wg wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31).
Informacja o uzyskaniu dotacji na usuniecie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Tczew ogłoszona zostanie przez Fundusz w terminie do 06.09.2019 r.
Po pozytywnej decyzji Funduszu w sprawie przyznania dotacji, Urząd Gminy Tczew wybierze wykonawcę zadania. Ogłoszenie o wyborze wykonawcy umieszczone zostanie na stronie internetowej pod adresem www.gmina-tczew.pl. Wnioskodawcy po opublikowaniu informacji zobowiązani będą do spełnienia wszystkich warunków koniecznych do wykonania zadania w zakresie przedstawionym we wnioskach o dofinansowanie. Zadanie realizowane będzie od momentu wyboru Wykonawcy do końca października 2020 roku.
Konkurs ogłasza się na podstawie wytycznych Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku (zwany dalej Funduszem).
Dotowane będą koszty wynikające z realizacji zadań polegających na usuwaniu i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest w postaci płyt azbestowo-cementowych płaskich i falistych, stanowiących pokrycia dachowe, tj.:
demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest;
transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest zdemontowanych i znajdujących się w miejscach do tego nieprzeznaczonych na terenach nieruchomości do których Wnioskodawca posiada tytuł prawny i objętych inwentaryzacją wyrobów zawierających azbest.
Wnioski należy składać w terminie do 19.07.2019r. (liczy się data wpływu do Urzędu Gminy w Tczewie).
Wnioski przyjmowane są wyłącznie w formie wypełnionego formularza wraz z załącznikami:
- dokumentację fotograficzną obrazującą stan istniejący (wydruk oraz wersja na nośniku elektronicznym CD/DVD),
- aktualny wyciąg z księgi wieczystej nieruchomości,
- tytuł prawny do dysponowania nieruchomością w przypadku, gdy wnioskodawca nie jest jej właścicielem,
- mapa terenu z zaznaczeniem obiektu będącego przedmiotem wniosku,
- ewentualne pełnomocnictwo udzielone przez współwłaścicieli nieruchomości, z której planuje się usunięcie wyrobów zawierających azbest,
- ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest wg wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.).
- informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania wg wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31).
Informacja o uzyskaniu dotacji na usuniecie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Tczew ogłoszona zostanie przez Fundusz w terminie do 06.09.2019 r.
Po pozytywnej decyzji Funduszu w sprawie przyznania dotacji, Urząd Gminy Tczew wybierze wykonawcę zadania. Ogłoszenie o wyborze wykonawcy umieszczone zostanie na stronie internetowej pod adresem www.gmina-tczew.pl. Wnioskodawcy po opublikowaniu informacji zobowiązani będą do spełnienia wszystkich warunków koniecznych do wykonania zadania w zakresie przedstawionym we wnioskach o dofinansowanie. Zadanie realizowane będzie od momentu wyboru Wykonawcy do końca października 2020 roku.
Komentarze (8) dodaj komentarz
As_gość
10.07.2019, 08:05
Wojt proponuję demontaż eternitu z dachu w październiku. Trzeba zaznaczyć że to już bliżej jesieni i chyba mieszkaniec idiota skorzysta z tego zaproszenia Wojta. Trzeba popukac się Wojcie w łeb.
OdpowiedzSP_gość
10.07.2019, 13:15
Czytanie ze zrozumieniem umiera w tym kraju. Napisane jest "...do końca października 2020 r.", czyli mamy 12 miesięcy na demontaż.
Cytujdo As_gość
10.07.2019, 13:35
poczytaj trochę
Ogłoszone konkursy przez gminy są odpowiedzią na konkurs WFOŚiGW w Gdańsku, więc jak masz problem to pisz tam. Gmina startując do konkursu akceptuje warunki udziału.
Cytujasdasd_gość
10.07.2019, 13:40
a co z usuwaniem azbestu na terenie miasta ?
OdpowiedzGość_gość_gość_gość_gość
10.07.2019, 19:49
szkodliwa azbestowa rura
a co z usuwaniem rury fi 200 doprowadzająca wodę pitną znajdującą się przy ulicy Żwirki.
OdpowiedzGość _gość
11.07.2019, 21:40
A mnie na to nie stać żeby azbest czy eternit zdjąć z mojej altanki
Odpowiedzgośśćć_gość
12.07.2019, 09:26
Coś nie tak ...
Wyroby zawierające azbest, w tym tzw. eternit, były (legalnie) kupowane w handlu. Skoro dopuszczone zostały do sprzedaży przez państwo (polskie), to teraz koszt demontażu i utylizacji nie powinien bezpośrednio obciążać mieszkańca. Mieszkaniec powinien zostać zobowiązany, np. do wymiany pokrycia dachowego (poprzez umożliwienie tego) przy organizacji sprawy (demontażu) i jej kosztu po stronie państwa.
Odpowiedzgość_gość_gość_gość
14.07.2019, 13:26
To chyba bankrut kierownik inwestycji to wymyślił.
Odpowiedz