Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Tczew - wnioski do 19 lipca

Azbest (fot. mgprojekt.com.pl)
Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Tczew - wnioski do 19 lipca
Wójt Gminy Tczew ogłasza nabór wniosków w ramach konkursu "Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Tczew".

Konkurs ogłasza się na podstawie wytycznych Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku (zwany dalej Funduszem).

Dotowane będą koszty wynikające z realizacji zadań polegających na usuwaniu i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest w postaci płyt azbestowo-cementowych płaskich i falistych, stanowiących pokrycia dachowe, tj.:

demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest;

transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest zdemontowanych i znajdujących się w miejscach do tego nieprzeznaczonych na terenach nieruchomości do których Wnioskodawca posiada tytuł prawny i objętych inwentaryzacją wyrobów zawierających azbest.
Wnioski należy składać w terminie do 19.07.2019r. (liczy się data wpływu do Urzędu Gminy w Tczewie).

Wnioski przyjmowane są wyłącznie w formie wypełnionego formularza wraz z załącznikami:

- dokumentację fotograficzną obrazującą stan istniejący (wydruk oraz wersja na nośniku elektronicznym CD/DVD),

- aktualny wyciąg z księgi wieczystej nieruchomości,

- tytuł prawny do dysponowania nieruchomością w przypadku, gdy wnioskodawca nie jest jej właścicielem,

- mapa terenu z zaznaczeniem obiektu będącego przedmiotem wniosku,

- ewentualne pełnomocnictwo udzielone przez współwłaścicieli nieruchomości, z której planuje się usunięcie wyrobów zawierających azbest,

- ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest wg wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.).

- informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania wg wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31).

Informacja o uzyskaniu dotacji na usuniecie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Tczew ogłoszona zostanie przez Fundusz w terminie do 06.09.2019 r.


Po pozytywnej decyzji Funduszu w sprawie przyznania dotacji, Urząd Gminy Tczew wybierze wykonawcę zadania. Ogłoszenie o wyborze wykonawcy umieszczone zostanie na stronie internetowej pod adresem www.gmina-tczew.pl. Wnioskodawcy po opublikowaniu informacji zobowiązani będą do spełnienia wszystkich warunków koniecznych do wykonania zadania w zakresie przedstawionym we wnioskach o dofinansowanie. Zadanie realizowane będzie od momentu wyboru Wykonawcy do końca października 2020 roku.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (8)
dodaj komentarz

  • +4

    As_gość

    10.07.2019, 08:05

    Wojt proponuję demontaż eternitu z dachu w październiku. Trzeba zaznaczyć że to już bliżej jesieni i chyba mieszkaniec idiota skorzysta z tego zaproszenia Wojta. Trzeba popukac się Wojcie w łeb.

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx4.xx1 
  • +2

    SP_gość

    10.07.2019, 13:15

    Czytanie ze zrozumieniem umiera w tym kraju. Napisane jest "...do końca października 2020 r.", czyli mamy 12 miesięcy na demontaż.

    Cytuj
    IP: 195.191.xx1.xx8 

    do As_gość

    10.07.2019, 13:35

    poczytaj trochę

    Ogłoszone konkursy przez gminy są odpowiedzią na konkurs WFOŚiGW w Gdańsku, więc jak masz problem to pisz tam. Gmina startując do konkursu akceptuje warunki udziału.

    Cytuj
    IP: 79.188.xx0.xx3 
  • +1

    asdasd_gość

    10.07.2019, 13:40

    a co z usuwaniem azbestu na terenie miasta ?

    Odpowiedz
    IP: 157.25.xx5.xx2 
  • +1

    Gość_gość_gość_gość_gość

    10.07.2019, 19:49

    szkodliwa azbestowa rura

    a co z usuwaniem rury fi 200 doprowadzająca wodę pitną znajdującą się przy ulicy Żwirki.

    Odpowiedz
    IP: 46.76.xx6.xx8 
  • +1

    Gość _gość

    11.07.2019, 21:40

    A mnie na to nie stać żeby azbest czy eternit zdjąć z mojej altanki

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx2.xx2 
  • +3

    gośśćć_gość

    12.07.2019, 09:26

    Coś nie tak ...

    Wyroby zawierające azbest, w tym tzw. eternit, były (legalnie) kupowane w handlu. Skoro dopuszczone zostały do sprzedaży przez państwo (polskie), to teraz koszt demontażu i utylizacji nie powinien bezpośrednio obciążać mieszkańca. Mieszkaniec powinien zostać zobowiązany, np. do wymiany pokrycia dachowego (poprzez umożliwienie tego) przy organizacji sprawy (demontażu) i jej kosztu po stronie państwa.

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx6.xx3 
  • gość_gość_gość_gość

    14.07.2019, 13:26

    To chyba bankrut kierownik inwestycji to wymyślił.

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx1.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA