By mieszkańcy południowej części województwa pomorskiego zyskali lepsze możliwości podróży koleją, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotują projekt modernizacji linii: między Tczewem i Czerskiem, ze Szlachty do Bąka oraz ze Szlachty do Lipowej Tucholskiej. Dokumentacja to krok do przygotowania szybszych przejazdów i lepszego komfortu obsługi na stacjach i przystankach.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na dokumentację projektową z nadzorem autorskim dla zadania "Prace na linii kolejowej nr 203 na odcinku Tczew - Czersk" w ramach projektu "Prace przygotowawcze dla wybranych projektów w sieci TEN-T". Dokumentacja będzie gotowa na przełomie II i III kwartału 2023 r.
Projekt obejmuje linie: z Tczewa do Czerska (nr 203), z Szlachty przez Czersk do Bąka (nr 215), oraz niewykorzystywaną z Lipowy Tucholskiej do Szlachty Zachód ( nr 744). Dokumentacja ma także dotyczyć budowy dwóch łącznic między linią Chojnice - Tczew (nr 203) i linią Bydgoszcz - Gdynia Port (nr 201). Łącznie to ok. 100 km linii.
Dokumentacja dotyczy inwestycji istotnej dla ruchu pasażerskiego. Planowane łącznice mogą usprawnić przewóz towarów linią od Bydgoszczy (nr 201) do i z portu w Gdyni. Po wykorzystaniu dokumentacji i realizacji projektu dla mieszkańców Pomorza mogą być lepsze i sprawniejsze połączenia kolejowe z Tczewem i Bydgoszczą.
- Projekt ma uwzględnić przebudowę stacji i przystanków m. in. w Starogardzie Gdańskim, Czarnej Wodzie i Czersku. Przewiduje się przebudowę oraz budowę nowych wiaduktów, mostów oraz przejść pod torami. Dokumentacja ma uwzględnić elektryfikację, która ograniczy wpływ linii na środowisko, a pociągi będą jeździć sprawniej i ciszej.
Dzięki dokumentacji, na którą ogłoszono przetarg, możliwa będzie modernizacja odcinka linii nr 203 między Tczewem i Czerskiem, co skróci czas podróży. Pociągi pasażerskie będą mogły jechać do 160 km/h, a towarowe 120 km/h. Podobny zakres i efekty prac ma określić dokumentacja dla linii nr 215, gdzie planowana jest przebudowa przystanków w Będźmierowicach i Karsinie. - mówi Przemysław Zieliński, zespołu prasowego Przemysław Zieliński.
Termin składania ofert w postępowaniu na dokumentację projektową dla zadania "Prace na linii kolejowej nr 203 na odcinku Tczew - Czersk" mija w połowie marca br. Realizacja inwestycji będzie możliwa po zabezpieczeniu środków finansowych.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na dokumentację projektową z nadzorem autorskim dla zadania "Prace na linii kolejowej nr 203 na odcinku Tczew - Czersk" w ramach projektu "Prace przygotowawcze dla wybranych projektów w sieci TEN-T". Dokumentacja będzie gotowa na przełomie II i III kwartału 2023 r.
Projekt obejmuje linie: z Tczewa do Czerska (nr 203), z Szlachty przez Czersk do Bąka (nr 215), oraz niewykorzystywaną z Lipowy Tucholskiej do Szlachty Zachód ( nr 744). Dokumentacja ma także dotyczyć budowy dwóch łącznic między linią Chojnice - Tczew (nr 203) i linią Bydgoszcz - Gdynia Port (nr 201). Łącznie to ok. 100 km linii.
Dokumentacja dotyczy inwestycji istotnej dla ruchu pasażerskiego. Planowane łącznice mogą usprawnić przewóz towarów linią od Bydgoszczy (nr 201) do i z portu w Gdyni. Po wykorzystaniu dokumentacji i realizacji projektu dla mieszkańców Pomorza mogą być lepsze i sprawniejsze połączenia kolejowe z Tczewem i Bydgoszczą.
- Projekt ma uwzględnić przebudowę stacji i przystanków m. in. w Starogardzie Gdańskim, Czarnej Wodzie i Czersku. Przewiduje się przebudowę oraz budowę nowych wiaduktów, mostów oraz przejść pod torami. Dokumentacja ma uwzględnić elektryfikację, która ograniczy wpływ linii na środowisko, a pociągi będą jeździć sprawniej i ciszej.
Dzięki dokumentacji, na którą ogłoszono przetarg, możliwa będzie modernizacja odcinka linii nr 203 między Tczewem i Czerskiem, co skróci czas podróży. Pociągi pasażerskie będą mogły jechać do 160 km/h, a towarowe 120 km/h. Podobny zakres i efekty prac ma określić dokumentacja dla linii nr 215, gdzie planowana jest przebudowa przystanków w Będźmierowicach i Karsinie. - mówi Przemysław Zieliński, zespołu prasowego Przemysław Zieliński.
Termin składania ofert w postępowaniu na dokumentację projektową dla zadania "Prace na linii kolejowej nr 203 na odcinku Tczew - Czersk" mija w połowie marca br. Realizacja inwestycji będzie możliwa po zabezpieczeniu środków finansowych.
Komentarze (4) dodaj komentarz
Michał_gość
25.02.2020, 10:46
Jak dobrze, że planują, bo planować można zawsze, a same plany mogą się zmienić. Jeszcze w latach 90tych można było przejechać w 40min z Gdyni do Tczewa, teraz, po modernizacjach, jest 70min - 90min. Postęp, modernizacja wydanie polskie. :)
OdpowiedzMarian_gość
25.02.2020, 11:34
Pociąg z Oliwy wyjeżdża o 15:06, do Tczewa wjeżdża o 16:04. Dramat, dwa dłuższe postoje w Głównym i w Pruszczu, i to wszystko po ostatniej zmianie rozkładu jazdy. Z każdą zmianą chyba gorzej, nie wiem co one mają na celu, skoro nie potrafią odpowiednio tego poustawiać. Zaraz marzec i kolejna zmiana...
Cytujmaszynista_gość
25.02.2020, 11:37
a po kolejnych modernizacjach wystarczy 120 min i będziesz w Pruszcz Gdańskim :D
CytujBogdan_gość_gość
25.02.2020, 14:16
NIeprawda
O 14:46 jedzie pociąg z Gdyni który do Tczewa dojeżdża w 44 minuty, Intercity. JAk ktoś lubi zatrzymywać się na każdym przystanku to może jeździć polregio, ale ma wybór bo w Tczewie zatrzymują się w tym czasie wszystkie pociągi IC. I z tego co widzę to pociąg w latach '90 jeździł 90 minut do Gdyni.
Cytuj