Nowy pociąg na torach Pomorza

(fot. mat. prasowe)
Nowy pociąg na torach Pomorza
Na Pomorze trafił ostatni z dziesięciu elektrycznych pojazdów typu Impuls. Samorząd województwa pomorskiego odebrał pociąg od producenta we wtorek, 18 lutego 2020 roku. Pojazd obsługuje linię Słupsk - Elbląg i już wjechał na tory. Producent zrealizował zamówienie ponad siedem miesięcy przed terminem.

W lipcu 2018 roku Zarząd Województwa Pomorskiego podpisał z firmą Newag z Nowego Sącza umowę na dostawę pięciu fabrycznie nowych pociągów elektrycznych z opcją zakupu kolejnych. Dzięki uzyskaniu dodatkowych środków, możliwe było dokupienie kolejnych składów. Jesienią ub. roku zamówiony został ostatni, dziesiąty pociąg. W związku z tym na pomorskich torach od końca 2018 roku łącznie z odebranym pociągiem jeździ dziesięć najnowocześniejszych Implusów.

Wi-Fi na torach z prędkością 160 km/h

Impulsy to jedne z najnowocześniejszych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), jakie kursują po polskich torach. Nowe pociągi kosztowały samorząd województwa pomorskiego 221 mln zł. Pomorskie Impulsy mogą jeździć z prędkością nawet do 160 km/h. W każdym składzie jest 195 stałych miejsc siedzących oraz co najmniej 20 miejsc dla rowerów. Wygodne, szerokie drzwi i obniżona podłoga ułatwiają wejście na pokład, także osobom niepełnosprawnym. Pociągi są klimatyzowane oraz wyposażone w monitoring i system dynamicznej informacji pasażerskiej. Podróżni korzystają z wzmacniaczy sieci Wi-Fi. Na pokładzie dostępne są także defibrylatory.


- Cieszę się, że ostatni pociąg dotarł do nas tak wcześnie. Dokładnie 225 dni wcześniej niż zakładała umowa, co jest zjawiskiem niespotkanym w tego typu zamówieniach - mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego. - Nowy Impuls, tak jak poprzednie, będzie jeździł na trasie Słupsk-Elbląg, a po planowanej elektryfikacji linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej część nowoczesnych pociągów na pewno pojedzie też w kierunku Kartuz i Kościerzyny - informuje marszałek Struk.

Cena jednego pociągu to 20 mln zł netto.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (4)
dodaj komentarz

  • Michał_gość

    25.02.2020, 10:42

    Kolej na pomorzu z początku lat 80tych.

    I to by było na tyle, jeżeli chodzi o polepszenie warunków podróży koleją na Pomorzu. :) IC nie zamierza kupować nowego taboru, PRy(polregio) ma gdzieś inwestycję na pomorzu i będzie wozić nas starymi kiblami, bez modernizacji, a województwo zakończyło aktualnie zakupy, które są tylko kroplą w morzu potrzeb dla naszego województwa. ;) Zostaje polowanie na nowy tabor, szczęście, jak przyjedzie coś nowego albo własny samochód lub PKSy.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx4.xx7 
  • AGA_gość_gość

    25.02.2020, 18:26

    Nie najgorzej

    W pomorskim nie jest najgorzej. Przynajmniej nie jeżdżą u nas ciuchcie, jak w wielkopolskim.

    Cytuj
    IP: 31.0.xx3.xx9 
  • gośc_gość_gość

    25.02.2020, 13:08

    ciasnota

    może i ładne nowe ale w godzinach dojazdu do pracy i z powrotem za mało miejsca, ciasnota i nie ma si czego chwyci w razie gwałtowniejszego hamowania....

    Odpowiedz
    IP: 213.192.xx0.xx0 
  • Pasażer PR_gość

    25.02.2020, 16:38

    Za mało kursów rano do Gdyni

    To nie składy są za krótkie, ale kursów jest za mało. Pociągi powinny odjeżdżać co 10-15 minut, a problem byłby mniejszy. Obecnie sensowne pociągi (te które pokonują trasę do Gdańska w 24 minuty) odjeżdżają zbyt rzadko. 7:06, 7:56. Przydałby się dodatkowy pociąg o 7:20.

    Cytuj
    IP: 188.147.xx5.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.