Czy w szczytowych godzinach dojazdu i powrotu z Gdańska w pociągach brakuje miejsca? Tak sygnalizują niektórzy czytelnicy, zwracający uwagę na to, że czasami składy są za krótkie. Co na to Urząd Marszałkowski, organizujący transport kolejowy na terenie województwa?
Nasi czytelnicy pytają, czy jest szansa na dodatkowe połączenia Tczew - Gdańsk w godzinach szczytu? Pojawiają się też prośby o wydłużenie składów w pikowych godzinach.
Sygnał przekazaliśmy do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Dyrektor Departamentu Infrastruktury UMWP zapewnia że:
Ze względu na ograniczone możliwości finansowe Samorządu Województwa Pomorskiego UMWP nie planuje obecnie zwiększenia liczby kursujących pociągów w szczytach przewozowych.
Nasi czytelnicy pytają, czy jest szansa na dodatkowe połączenia Tczew - Gdańsk w godzinach szczytu? Pojawiają się też prośby o wydłużenie składów w pikowych godzinach.
- W godzinach szczytowych bywa różnie. Czasem jak w epoce słusznie minionej. Straszny ścisk - oczywiście najgorzej mają ci, którzy dosiadają na kolejnych stacjach. Pasażerów przybywa, bo dojazd do Gdańska autem to koszmar z powodu ciągłego paraliżu obwodnicy. - pisze nam Michał.
Sygnał przekazaliśmy do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Dyrektor Departamentu Infrastruktury UMWP zapewnia że:
- Operator (Polregio S.A.) na bieżąco analizuje zapełnienie pociągów i w przypadku zwiększonej liczby osób korzystającej z transportu kolejowego wprowadzane są dodatkowe składy. Takie zmiany zostały np. wprowadzone w zakresie zestawienia pociągu nr 50226 relacji Elbląg - Tczew (odj. godz. 6:36 )- Gdańsk Główny (przyj, godz. 6:58) - Gdynia, który obecnie kursuje w zwiększonym zestawieniu. - mówi Krzysztof Czopek.
Ze względu na ograniczone możliwości finansowe Samorządu Województwa Pomorskiego UMWP nie planuje obecnie zwiększenia liczby kursujących pociągów w szczytach przewozowych.
Komentarze (31) dodaj komentarz
EkO_gość
03.11.2023, 10:17
Jaki wniosek?
Rozumiemy, ale nic z tym nie zrobimy? Nie ma kasy? A na co ona idzie? Przecież były podwyżki! Polska kolej jest zapóźniona, ale nikt nie chce poprawiać tego stanu rzeczy! Popatrzcie np. jak wygląda sytuacja u naszych sąsiadów z Kuj-Pomu!!! Skąd oni niby mają kasę?
Odpowiedzlgh_gość
03.11.2023, 10:30
A na jakiej linii w województwie kujawsko-pomorskim jest podobne obłożenie pasażerami jak na linii Tczew (Elbląg / Malbork) - Gdańsk?
Cytujpkp_gość
03.11.2023, 11:44
U nas w Pomorskim w porównaniu z innymi województwami to najstarszy skansen jeździ.
Cytujdfd_gość
03.11.2023, 10:20
Lepiej dopłacić i intercity jechać jak człowiek
Odpowiedzlgh_gość
03.11.2023, 10:28
Pociągi jeżdżące w porannych godzinach mają wielkość "dla każdego miejsce (przynajmniej stojące)". Ciekawe jaka byłaby różnica w cenie biletu, gdyby kursowały zgodnie z zasadą "każdemu miejsce siedzące". Taki pytanie mam tylko jako ciekawostka w temacie - bo niemożliwe dla przewoźnika jest zakupienie takiej ilości wagonów, aby to obsłużyć. Zwyczajnie.
OdpowiedzPasazer_gość
04.11.2023, 00:48
Rezerwacja miejsc
Rozumiem, iz oczekujesz gwarantowanego miejsca siedzącego bo stanie przez 20 min od Tczewa do Gdańska to koszmar. Pewnie wskazane byłoby jeszcze obniżenie cen biletów.
Cytujlgh_gość
05.11.2023, 11:27
Właściwie tak. Co w tym złego?
Cytujzgrywus_gość
03.11.2023, 11:15
za krótkie składy
Jak zauważono słusznie w artykule, można wydłużyć skład. Pociąg odjeżdżający o 07:09 z Tczewa bywa tak zapchany, że w Pszczółkach już jest problem żeby się upchnąć, a w Pruszczu to przydałby się "upychacz" jak w tokijskim metrze, bo ścisk jest niemiłosierny. Tylko co to kogo obchodzi, osoby decyzyjne nie jeżdżą pociągami więc co ich to obchodzi, a dodatkowo już jest po wyborach więc tym bardziej mają to gdzieś.
OdpowiedzKret_gość
03.11.2023, 11:17
Pamiętajcie Państwo, że kolejarze są w pracy - My jedziemy przy okazji. XD
Odpowiedzja_gość_gość
03.11.2023, 11:29
Tak, pociąg jadący o 6,36 z Tczewa miał wydłużony skład przez chwilę, jak kobieta straciła przytomność, a dzisiaj powrót do jednego składu i znowu tłok i gorąc.
Odpowiedzpkp_gość
03.11.2023, 11:40
W tym pociagu o 6:36 można by czasem zaprosić ludzi od rekordów Guinnessa bo ilość osób na m2 jest powalająca. Swoją drogą ciekawe kto kantuje Marszałek czy kolejarze, bo on w ostatnich dniach dalej jeździ jednym składem.
Cytujqq_gość
03.11.2023, 11:57
nie e jest zajeiscie..
Odpowiedzmirooo_gość
03.11.2023, 11:59
Ja na szczęście pracuję na Oliwie i wsiadając tam na dworcu mam niemal 99% szans na miejsce siedzące. A że jestem młody i chamski, to zawsze sobie siadnę i udaję, że śpię, aby nikomu nie ustępować. Wiem, że to brzydkie, ale nie po to roboty szukał ja na Oliwie, żeby teraz niewygodnie wracać... W przyszłym roku może się na Gdynię przeniosę, to jeszcze lepiej ja miał będę. Pozdrawia ruska onuca
OdpowiedzJa_gość
03.11.2023, 12:13
No tak kto ma lepiej jak d**y autami wożą. Zapraszam do przejazdu pociągiem z Gdyni do Smętowa kurs o 20.21
OdpowiedzGosia_gość
03.11.2023, 12:28
Pkp
Do Starogardu to samo,zawsze siedzę na schodach.
Odpowiedznie interesuje mnie _gość
05.11.2023, 11:06
wies Starogard !
spadaj z ta wiocha !
Cytujadams _gość
03.11.2023, 12:44
Niech wyp***ą poj**aną ŁÓDŹ FABRYCZNĄ o godzinie 14.00 to gówno p***one wiecznie spóźnione i inne pociągi za nim. do j**anej Warszawy są samoloty . Niech przesuną pociąg do Tczewa z 13.20 na 13.40 to już będzie lepiej. Ponieważ ten pociąg o 14,19 z Gdańska Głównego jest obładowany po 1 godzinnej przerwie. A po godzinie 14.00 jest tych pociągów za dużo.
Odpowiedzadams_gość
03.11.2023, 13:04
Pociągi przed 14.00
Niech wyp***ą Łódź Fabryczną o godzinie 14.00 z Gdańska Głównego, przez ten osrany pociąg który przyjeżdza wiecznie spóźniony pozostałe pociągi są spóźnione. DO Warszawy można polecieć samolotem szybciej i taniej. Niech dadzą pociąg regionalny o 13.40 z Gdańska.A nie jest godzinna przerwa i pociągi obładowane.
OdpowiedzOk_gość_gość_gość
03.11.2023, 20:52
Prawda, z Gdyni już startują opóźnione. Ten z Sopotu 14:06 nigdy nie dociera do Tczewa planowo czyli 14:51. Dodając do tego busy np widmo linię nr 5 mamy antyreklamę komunikacji miejskiej
CytujAsia _gość
03.11.2023, 16:13
Nikogo nie interesuje w jakich warunkach dojeżdżają ludzie. Dojeżdżam już 10 lat z Tczewa do Gdańska i nie widzę żadnej poprawy. Składy są nie dość, że za krótkie, to stare . Skoro nie można dołożyć składu, to może da się puścić jeszcze jeden pociąg pomiędzy 7 a 8 rano do Gdańska i pomiędzy 15 a 16 do Tczewa . Podsumowując wożą ludzi jak bydło.
OdpowiedzPodróżnik_gość
07.11.2023, 09:18
Przecież do Tczewa z Gdańska Gł. odjeżdżają w ciągu godziny cztery pociągu w kierunku Tczewa, do Elbląga o 14:19, 14:30 do Malborka, i bezpośredni do Tczewa o 15:01 i nawet 15:04 do Bydgoszczy. Podróżni z linii do Bydgoszczy i Laskowic nie mają takiego luksusu, a i tak większość składów luzuje się w Tczewie
CytujPassenger_gość
03.11.2023, 18:12
Tczew 6:37
Przez dwa dni o 6:37 jeździł podwójny skład złożony z dwóch zabytkowych EN57 i każdy miał miejsce siedzące (to po tym omdleniu kobiety w pociągu, gdzie ludzie nie chcieli nawet jej miejsca siedzącego ustąpić po tym, jak się ocknela). A teraz znowu powrót do 1x szynobusa, one są koszmarnie zaprojektowane... Miejsca dla rowerów z siedzeniami jak w metrze, plecami do okien, co daje 10 krzeseł (w normalnym ustawieniu "autobusowym" jak w EN57 byłoby z 20 krzeseł na tej samej przestrzeni). Więc nie dość, że składy pojedyncze, to jeszcze zaprojektowane nieprzyjaźnie dla pasażera... Ale ze wszystkim tak jest, że im nowsze, tym gorsze, nie bez powodu przez kilkadziesiąt lat wypracowali pewien schemat, bo sprawdzał się on najlepiej.
OdpowiedzOk_gość_gość_gość
03.11.2023, 20:13
6:37 to jest dramat, wile jechać 6:30 i spokojnie wejść do pociągu. Podobnie powrotne z Sopotu 14:06 i późniejsze w kierunku Bydgoszczy, XXI wiek a PKP zatrzymało się w latach 80-90.
OdpowiedzPasazer_gość
03.11.2023, 20:53
Kłamstwo
Poprawka- pociąg odjeżdżający o 6:37 był wydłużony przez 3 dni. Teraz znowu jeździ pojedynczy skład :)
OdpowiedzKay_gość_gość
03.11.2023, 22:47
Prawda, ludzie rzucają się na miejsca, biegiem przez cały skład. Groteskowe i smutne zarazem. W szczycie od 6:00 do 7;30 takie pociągi powinny kursować co kwadrans i na przemian z mniejszą lub większą liczbą przystanków.
CytujAdi_gość
04.11.2023, 11:38
Dla tego ja nie pcham sie na to polregio bo zawsze zawalony pociąg jest wolę jechać intercity
OdpowiedzLotka_gość
05.11.2023, 14:47
Proste rozwiązanie
Jesteście z Tczewa to pracujcie w Tczewie. Sami głosujecie na władze które was zmuszają do tego żeby spieprzać z Tczewa i szukać roboty prawie 30 km od niego. Gorzkie żale i troski to tylko do siebie możecie mieć. A jak nie to na przykład sprzedajcie mieszkanie i kupcie w pobliżu Gdańska. Bo to wypisywanie nie przysporzy wam większego wagonu.
OdpowiedzAdela_gość_gość
05.11.2023, 19:24
to jest POlska
-kraj zepsucia, hip-hop`u, złodziejstwa i absurdu.
Odpowiedzqq_gość
06.11.2023, 11:54
a 6;36 jest dłuższy bo sami kolejarze z PLKi zabiegali u starosty żeby wydłuzyli skład. Resza co mnie obchodzi. niech sie inni martwią
OdpowiedzPasażer_gość
06.11.2023, 21:01
Pociąg 5.52 z Pelplina do Gdyni w Tczewie jest tak pełny,że ludzie stoją jak śledzie.Dodatkowo następni wsiadający po drodze do Gd. Pszczółki,Cieplewo itd.wciskają się na styk.Czy nikt tego nie widzi?!A wystarczy podstawić dłuższy pociąg.
OdpowiedzNick_gość
08.11.2023, 22:19
Pasażer polregio
"A na jakiej linii w województwie kujawsko-pomorskim jest podobne obłożenie pasażerami jak na linii Tczew (Elbląg / Malbork) - Gdańsk?"
OdpowiedzNa linii Bydgoszcz - Toruń, ale poza tym to w kujawsko-pomorskim git