Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Ostatnio, robiąc zakupy w jednym z marketów budowlanych obok centrum"Echo", postanowiłem kupić żarówkę typu żarnik halogenowy. Niestety kupiona przeze mnie żarówka była mniejszej wielkości, więc na podstawie paragonu spróbowałem ją wymienić.
Jednak jedna z Pań w punkcie obsługi klienta stwierdziła, że żarówek nie można reklamować i wyraźnie wisi kartka - szkoda tylko, że przy kasie, a nie na dziale żarówek i napisana drobnym maczkiem.
Myślałem sobie - co tam - w końcu to tylko ok.4 zł. Tym razem wybrałem żarówkę większą, która pasuje do mojej lampy, lecz postanowiłem ją sprawdzić, czy działa. Pani w punkcie powiedziała, że nie można jej sprawdzić, gdyż nie mają próbki to tego typu żarówek. Czy to nie absurd, że kupując żarówkę nie mogę jej ani reklamować, ani sprawdzić, czy działa. Co o tym myślicie ?
Jednak jedna z Pań w punkcie obsługi klienta stwierdziła, że żarówek nie można reklamować i wyraźnie wisi kartka - szkoda tylko, że przy kasie, a nie na dziale żarówek i napisana drobnym maczkiem.
Myślałem sobie - co tam - w końcu to tylko ok.4 zł. Tym razem wybrałem żarówkę większą, która pasuje do mojej lampy, lecz postanowiłem ją sprawdzić, czy działa. Pani w punkcie powiedziała, że nie można jej sprawdzić, gdyż nie mają próbki to tego typu żarówek. Czy to nie absurd, że kupując żarówkę nie mogę jej ani reklamować, ani sprawdzić, czy działa. Co o tym myślicie ?
Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Komentarze (47) dodaj komentarz
DBSS_gość
23.01.2012, 22:19
hee
Polacy jak zwykle maja problemy ze wszystkim . to mi nie pasuje,to mi nie pasuje. Dajcie sobie wkoncu spokoj z marudzeniem. moim zdaniem idz do programu typu "trudne sprawy" ta, ludzie maja podobne "problemy"
Odpowiedz_gość
24.01.2012, 10:27
przeciez autor nie pisze ze to czy tamto mu nie pasuje tylko wymienia rzeczy które w normalnym sklepie, cywylizowanym kraju sa normalne. Normalne jest sprawdzenie zarówki, oraz normalne jest zwrot paragonu. Wiec nie rozumiem Twojego zawistego komentarza...
Cytujjahoo!_gość
24.01.2012, 16:34
Do lapsa o ksywie DBSS!
Zastanów się troszeczkę, wytęż swoją mózgownicę i zadaj sobie sam pytanie po co jest TCZ.PL i po co są tutaj takie fora!? A no po to żeby takie lamusy jak ty mogły w przyszłości wiedzieć jak maja zareagować, postępować i do kogo mogą się zwrócić z danym problemem. Kapujesz? No ale to Polska a nie elegancja Francja tu nic nie można!? Prawda? Nawiązując do tematu to ja będąc na twoim miejscu poprosił bym o kierownika i wyjaśnienie mi tej sytuacji jaka zaistniała, bo jakoś nie chce mi się wierzyć że posiadając paragon nie mógł byś tej żarówki wymienić! Normalnie szkoda słów, masz dowód zakupu to jak najbardziej możesz wymienić towar na inny. Idź do adwokata i sprawdź jakie prawa ci przysługują. Dałbym sobie rękę uciąć że wygrasz tę sprawę! Tu już nie chodzi o tę żarówkę tylko o prawa konsumenta, po to żeby przestali nas rolować na lewo i na prawo. To musi się wreszcie skończyć. Walczcie nie tylko o swoje ludzie ale także o nasze!
Cytujpawel_gość
23.01.2012, 22:24
Sorka za off top, ale zdanie "Tym razem wybrałem żarówkę większą, która pasuje do mojej lamy, lecz postanowiłem ją sprawdzić, czy działa." jest co najmniej dziwne ;)
OdpowiedzSzlachcik_gość
23.01.2012, 22:25
xxx
Myślę, że z tą sprawa powinieneś się zgłosić do Uwagi albo nie...do Trudnych Spraw, to byłby dla nich wspaniały scenariusz...
Odpowiedzlukee
23.01.2012, 22:34
Ja proponuję zmienić sklep ;) Bo sklepy od wszystkiego są do niczego ;) Skoro ta Pani nie mogła sprawdzić żarówki to nie masz pewności czy jest sprawna - sam narażasz się na ryzyko, że nie będzie działać, a ... systemu nie oszukasz i Pani kasjerka będzie broniła się rękoma i nogami by jej nie przyjąć.
Odpowiedzmieczyslaw
23.01.2012, 23:46
Kierownik sklepu.
Nie do kasjerki, a do kierownika sklepu należało pójść. Kasjerka nie decyduje w takich sytuacjach, a paragon jest podstawą do zwrotu/ reklamacji przecież, prawda?
Odpowiedzlukee
24.01.2012, 23:06
Ale żarówek wiele punktów nie przyjmuje do zwrotu - nie wiem czy to wynika z prawa czy z widzi mi się sprzedawców.
Cytuj_gość
27.01.2012, 07:45
Niekoniecznie. Sklep nie ma obowiązku przyjmować towaru z tego powodu, że ktoś dokonał złego wyboru. To nie jest reklamacja.
CytujMagda_gość
23.01.2012, 23:47
przepisy
gdybys sie znal na przepisach to nie mial bys problemu . klient ma swoje prawa . wlasnie studiuje handel i powiem ci ze ona MUSI przyjac twoja reklamacje jezeli masz dowod zakupu czyli paragon . mozesz sie odowylac do inspektora od spraw klienta . mozesz nawet nie zla kase dostac odszkodowania jezeli bedzie sprawa w sadzie . radzilabym ci sie nad tym zastanowic isc do prawnika ( pierwsza porada jest darmowa ) i walcz o swoje tysiace ;] mozesz isc takze do kierownika danego sklepu zlozyc skarge na pracownika i pani ktora nie chciala przyjac reklamacjii bedzie zwolniona . sprzedawca powinien znac nie tylko swoje prawo ale takze prawo konsumenta ktorym jestes ty .
Odpowiedzka_gość
24.01.2012, 10:35
Skąd to wzięłaś?
Z tego co ja wiem, to przyjęcie zwrotu jest dobra wolą sklepu, a nie obowiązkiem. Trabią o tym przed każdymi świętami.
CytujJa_gość
24.01.2012, 12:44
Studiujesz handel?
Coś słaby z Ciebie handlowiec będzie skoro nie znasz pawa. Pan chciał wymienić żarówkę na inny model a nie ją reklamować. Sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu towaru i to jako studentka handku powinnaś wiedzieć.
Cytujmanix_gość
24.01.2012, 19:44
Studiujesz chyba na jakiejś prywatnej uczelni? I do tego z bardzo niskim poziomem i wysokim czesnym.... źle z tobą jak nie odróżniasz reklamacji od zwrotu... do tego nie trzeba mieć mgr przed nazwiskiem:)
Cytujaga_gość
25.01.2012, 19:10
co z bzdury kobieto!!!
Cytujzaratustra83
01.02.2012, 01:11
przepisy
Przedsiębiorca nie ma obowiązku przyjęcia wolnego od wad towaru lub wymiany na inny model. Taki obowiązek istnieje tylko przy sprzedaży na odległość, czyli sklepy internetowe itp, lub przy sprzedaży poza siedzibą firmy czy sklepu np. na pokazach. To jest aktualny stan prawny. Obowiązek wymiany jest gdy towar jest wadliwy lub ma inne parametry niż mieć powinien.
CytujMACIEJ77_gość
24.01.2012, 07:07
do DBSS
Dbss ty chyba spisz na kasie wiec jak nie jest to dla ciebie problem to daj temu klientowi na nową żaróke i bedzie po kłopocie a nie wyupisuj głupot o jakis programach telewizyjnych bo to sa dopiero pierdoły
Odpowiedzjack_gość
24.01.2012, 07:17
....
zadzwoń do rzecznika praw konsumenta w warszawie i od razu zmienią zdanie
Odpowiedz_gość
24.01.2012, 08:26
po co do Warszawy tu też jest rzecznik praw konsumenta chyba w Urzędzie Pracy można sie dowiedzieć gdzie przyjmuje i telefon.
Cytuj_gość
24.01.2012, 08:36
tu jest kontakt do Rzecznika w Tczewie http://powiat.tczew.pl/rzecznik/index.php ? option=com_content&task=blogcategory&id=28&Ite mid=49
Odpowiedz_gość
24.01.2012, 08:39
przyjmuje w Starostwie na Piaskowej
Odpowiedz_gość
24.01.2012, 09:39
sprzedawca nie ma obowiązku przyjmować zwroty.Jet to tylko jego dobra wola.
Odpowiedzjahoo!_gość
24.01.2012, 16:39
do goscia
Że co!? Jaka dobra wola? Dobrą wole to ty możesz mieć w domu! Widać że co poniektórzy na tym forum żyją jeszcze PRL-em!
Cytuj_gość
25.01.2012, 15:05
p.jahoo prosze się zapoznać bardziej z prawem handlowym, zwrotów sklep nie ma obowiązku przyjmowac. Co innego reklamacje, do której ma 2 tygodnie na ustosunkowanie sie , a rozpatrzenie jej nie jest uregulowane terminem. "Jak producent uwzględni i dośle towar to będzie" . I tak to sie odbywa.
Cytujsds_gość
24.01.2012, 10:26
Myślimy ... że to jest absurd !
Myślimy ... że to jest absurd !
Odpowiedz==Gość==_gość
24.01.2012, 10:43
reklamacje,.
we wszystkich sklepach są uwzględniane reklamacje tylko trzeba miec paragon,tylko gdy kupisz w aptece a lekarstwo ci nie służy to reklamacji nie ma i pieniądze wydasz i masz straconą kasę.
Odpowiedzmonia_gość
24.01.2012, 17:09
nie wszystkie sklepy
niestety nie wszytskie sklepy przyjmuja towar do reklamacji czy tez wymiany nawet jeszcze nie otwartego produktu na podstawie paragonu- sklep BOMBA na placu hallera rowniez nic nie przyjmuje i do tego niemily personel nawet sama kierowniczka-zero porozumienia "klient-sprzedawca"
Odpowiedzmanix_gość
24.01.2012, 19:42
Prawo
Proszę poczytać: http://firma.wieszjak.pl/abc-malej-firmy/85839,Kiedy-sprzedawca-musi-przyjac - zwrot-towaru.html Zgodnie z polskim prawem Pani w "N..I" nie musiał przyjąć towaru , to nie była reklamacja wadliwego towaru tylko próba zwrotu.... nieznajomość prawa szkodzi
Odpowiedz_gość
25.01.2012, 14:59
OCZYWIŚCIE.HANDEL TO DOBROWOLNA WYMIANA: TOWARU ZA PIENIĄDZE. PRZYJĘCI ZWROTU JEST TYLKO KWESTIA POLITYKI SKLEPU. (MOŻE TO ZROBIC ALE NIE MA NAKAZU)REKLAMACJA JEST ZUPEŁNIE INNĄ SPRAWA.
Cytujgość_gość
24.01.2012, 20:24
żal....
nic tylko zostać producentem żarówek...
Odpowiedzpani R_gość
24.01.2012, 21:21
musi
i tak musi przyjac towar poniewaz jest paragon . to tak jak z butami lub ciuchami jak kupujesz dla kogos na prezent i nie znasz rozmiaru to tak samo za okazaniem paragonu mozesz oddac . niektore tępe pały sie nie znaja na przepisach i wypowiadaja . jak sie nie znacie to sie nie wypowiadajcie . ja mam 32 lata i ucze sprzedazy towarow w jednej z tczewskich szkol i wiem dobrze co to jest prawo konsumenta . Magda ktora wyzej pisala o przepisach ma doskonala racje . idz do starostwa w tczewie i skosultuj sie z rzecznikiem praw konsumenta to chyba nic nie kosztuje .
Odpowiedzzaratustra83
01.02.2012, 01:19
szkolnictwo pada
Radze się Pani dokształcić bo uczy Pani totalnych bzdur. Prawo nakazujące wymiany towaru wolnego od wad zostało zmienione kilkanaście lat temu. Sprzedawca nie ma obowiązku wymiany towaru wolnego od wad, jest to jego dobrą wolą. Sklep to nie wypożyczalnia, nie ma takiej możliwości że weźmiesz sobie telewizor 50" obejrzysz mecz i następnego dnia oddasz bo już ci nie jest potrzebny. Wyjątkiem jest sprzedaż na odległość i poza siedzibą firmy ale to już osobna sprawa. Co do braku możliwości sprawdzenia czy żarówka działa to powiem tak. Jeżeli nie możesz sprawdzić towaru to go nie kupuj. Inne podejście powiedzieć że zakupiło się niesprawną żarówkę i chcemy zwrotu pieniędzy. Skoro nie mają możliwości ich testowania to nie udowodnią że żarówka jest sprawna.
Cytuj_gość
24.01.2012, 22:05
przeczytajcie sobie prawo konsumenckie
zwroty towarów wolnych od wad to dobra wola sprzedawcy za komuny obowiązywał termin zwortu 7 dni,takiego wymogu prawnego w RP nie ma i być nie musi,wolna gospodarka rynkowa....pracuję w handlu i sieć handlowa w której pracuję przyjęła zasadę dobrowolnie wymiany,zwrotów itp EFEKT -KTOŚ KUPI W APARAT ZA 250 ZŁ ROZPAKUJE Z ORYGINALNEGO OPAKOWANIA A ZA 3 DNI ODDAJE,WYMYŚLA BZDURY,BY TYLKO MÓC ODDAĆ BO ZNALAZŁ TAŃSZY NA ALLEGRO... DOROSŁE OSOBY A ZACHOWUJĄ SIĘ JAK DZIECI...SKĄD SPRZEDAWCA MA WIEDZIEĆ ŻE REKLAMOWANA ŻARÓWKA TO TA ZAKUPIONA A NIE PRZEPALONA W DOMU...CHOCIAŻ TU CHODZI O NIE WŁAŚCIWY GWINT,ALE SKORO NIE MAJĄ MOŻLIWOŚCI SPRAWDZENIA CZY DZIAŁĄ TO NIE WIEDZĄ TEŻ JAKĄ DOSTAJĄ DO ZWROTU... CO DO ZWROTU TOWARU PRAWO PRZEWIDUJE TYLKO I WYŁĄCZNIE TOWAR SPRAWNY DO ZWROTU PRZEZ 10 DNI JEŚLI KUPUJEMY W SIECI...W INNYCH PRZYPADKACH TO DOBRA WOLA SPRZEDAWCY....
Odpowiedzania_gość
25.01.2012, 10:43
żal.pl
najlepiej idź do adwokata i powie ci co masz w takich sytuacjach robić. A nie słuchać porad prawnych na tcz.pl ! Jeśli masz wątpliwości to możesz też zadzwonić do Inspekcji Handlowej. Chociaż jak dla mnie dobry towar NIE podlega wymianie.! powinieneś wiedzieć na drugi raz co kupujesz ( to tak jakbym kupiła sweter, a potem chciała go wymienić na spodnie)
Odpowiedz_gość
25.01.2012, 16:02
o matko nie macie czego tu zamieszczac ? ; o . też się wam pochwalę pewną anegdotką, pewnego letniego popołudnia poczułem coś w brzuchu,,,,,, o tak,,,,,, to był głód,,,, zajrzałem do lodówki,,,,,,,, a tam pusto,,,,,, wiec poszłem do sklepu,,,,,,,,,,,,, i kupiłem jogurt,,,,,,, truskawkowy,,,,,, firmy nie podam,,,,,,,,bo to nie istotne,,,,,,, przychodzę do domu,,,,,,,,, otwieram jogurcik,,,,,,,, a tam ; o ,,,,,,,,, pleśń ; o ,,,,,,,, patrze,,,,, data ważności skończy sie za tydzień,,,, wiec poszedłem do sklepu,,,,,, i pokazałem ekspedientce,,,,,, wraz z paragonem oczywiście,,,,, po bez paragonu by nie uwierzyła,,,,, no ale zeby sie nie rozpisywac,,,,,, pokazałem jej to a ona przyjęła jogurcik ,,,,,,,,, i dała nowy ,,,,,,,, do dziś jestem tej Pani wdzięczny,,,,,,, należy jej sie awans, podwyzka oraz medal od prezydenta miasta,,,,, szkoda ze inni nie maja tyle szczęścia co ja tylko borykają się z problemami z żarówką,,, świat jest niesprawiedliwy
Odpowiedzre:_gość
27.01.2012, 13:54
ale jesteś zabawny.. mogłeś napisać reklamację do firmy i napisać o tym jakie jogurty produkują oraz zagrozić im złą opinią w domu/ mieście i nie tylko i zażądać odszkodowania. ale skoro wystarczy ci tylko nowy jogurt...
Cytujmropenvitamine_gość
25.01.2012, 17:03
Z wypowiedzi najbardziej podoba mi się wypowiedź pani Magdy i nie dlatego, że p. Magda imponuje mi wiedzą, ale dlatego że tak idiotycznej wypowiedzi dawno nie czytałem. Jeśli ludzie z taką składnią i wiedzą studiują handel to uchowaj nas Panie przed tymi handlowcami. A może pani Magda studiuje handel na Manhattanie? I nie jest potencjalnym handlowcem a handlarzem? Bez urazy ale dawniej student był jak erudyta, obecnie coraz częściej kojarzy mi się z debilem.
Odpowiedzaga_gość
25.01.2012, 19:07
Nie prawda,że w każdym sklepie można oddać towar jeśli nie jest wadliwy!!! w sieciówkach tak można zrobić i tylko wtedy kiedy sklep przyjmuje zwroty. Prywaciarze nie mają żadnego obowiązku tego robić i wiem to właśnie od rzecznika praw konsumenta więc co poniekturzy niech nie wypisują takich bredni, a to,że żarówek się nie wymienia to nic nowego.
Odpowiedzre;_gość
27.01.2012, 13:58
co za różnica czy sieciówka czy prywaciarz? wg przepisów prawa nie ma żadnej różnicy. Problem polega jedynie na tym że sieciówki stać na wymianę i nie leci im 10 zł w tą czy tamtą i zależy im na klientach, natomiast prywaciarze chcą zedrzeć skórę i nie uznają nic- żadnych reklamacji , czy też zwrotów. NIestety może się to dla nich skończyć tragicznie - Inspekcja Handlowa im nie popuści, a wierzcie mi że niektórzy klienci nie są aż tacy głupi..
Cytuj_gość
25.01.2012, 20:29
4 złote a ile mądrych ludzi na forum ile radości
Odpowiedzjahoo!_gość
28.01.2012, 13:49
No no, na pewno
a tyj jesteś jedną(nym) z nich
Cytujgadzina_gość
29.01.2012, 23:50
reklamacja a zwrot to calkiem co innego, reklamacje musi przyjąć ale zwrot nie :)
Odpowiedzre:_gość
30.01.2012, 16:11
dlatego że reklamujesz towar jak jest wadliwy ( wady fizyczne, prawne), a wymienić można dobry towar tylko...i nie każdy sprzedawca jest taki miły że go wymieni bezinteresownie..
Cytujgadzina_gość
30.01.2012, 19:12
jesli sklep z góry ustala, że nie wymienia żarówek to chyba logiczne, że ich zwrócić nie można, z prostego względu - ludie kombinują jak mogą, a sklep nie jest akcją charytatywną... nie zalezy od tego czy sprzedawca jest miły czy nie, on poprostu wykonuje polecenia odgórne, dajcie innym ludziom normalnie pracować a zakupy trzeba robic z glową, a nie na "oko"
Cytujromek_gość
31.01.2012, 12:06
Przecież to jest normalne, że jak kupujesz towar i on nie działa to MASZ PRAWO go wymienić, a jeśli sklep nie uznaje reklamacji to trzeba to zgłosić pewnej instytucji :)
Odpowiedz_gość
31.01.2012, 17:25
jak cos nie dziala to spisuje sie reklamacje, a nie robi zwrot i żadna PEWNA instytucja Ci nie pomoże
Cytujgość_gość
30.11.2012, 00:34
wymiana lampy halogenowej (nie żarówki)
temat ze stycznia 2012, ale dla czytających: wymiana zakupionych towarów w świetle obowiązujących przepisów prawa nie jest możliwa - to wyłącznie dobra wola sprzedawcy. Natomiast sprzedawca ma obowiązek umożliwić konsumentowi dokonanie sprawdzenia towaru - w tej sytuacji obowiązek sprawdzenia lampy. Jeśli chodzi o reklamacje, to mamy prawo reklamować każdy towar w terminie 2 lat od wydania na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 lipca 2002 r o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie kodeksu cywilnego (popularnie powoływanej jako "ustawa sprzedaży konsumenckiej"). Na jej podstawie możemy żądać nieodpłatnej naprawy lub wymiany towaru, a jeśli to nie jest możliwe możemy żądać zwrotu ceny.
OdpowiedzZAROWKA_gość
30.11.2012, 10:55
WYMIANA
SESRANYM OBOWIAZKIEM JEST ZAROWKIE WYMIENIC JESLI MA PARAGON ZE KUPIONA W TYM SKLEPIE I TAK SAMO MA OBAWIAZEK SPRAWDZIC CZY SIE PALI TAK JEST PRZYNAJMNIEJ WSZEDZIE.
Odpowiedz