"Obietnice były, a nie ma nic?". Co z miejscami pracy?

"Obietnice były, a nie ma nic?". Co z miejscami pracy?
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Skoro tcz.pl daje możliwość pisania artykułów swoim internautom, to chciałbym z tego skorzystać i zadać pytanie co z miejscami pracy w Tczewie, o których się tyle mówiło? Gdzie te inwestycje i gdzie te pieniądze?

Tczew jest rzekomo miastem rozwijającym się lecz tego rozwoju m.in na rynku pracy nie widać. Nie widać też widoków na lepsze jutro, bo jak można mieć widok na lepsze jutro mając tzw. średnia krajową i drożyznę w sklepach?

Czy jaśnie państwo tak szybko zapomnieli o swoich wyborcach? Czy może najdłuższy stażem pan poseł Kulas powie, co zrobił dla poprawy stanu rzeczy, jeśli chodzi o miejsca pracy w naszym mieście? (Smoliński był bardzo krótko).

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (64)
dodaj komentarz

  • +3

    tcz45

    19.07.2011, 15:34

    średnia krajowa

    na lipiec 2011 to około 3500 brutto, bardziej ciekawe jest jakie są zarobki w Tczewie.Może anonimowo wpiszcie ile i i gdzie zarabiacie. Ale proszę wpisywać stanowisko, zarobki bez nadgodzin i dodatkowych jakiś zleceń, bo wiem ,że w ten sposób sporo osób dorabia.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +6

    _gość

    19.07.2011, 15:46

    brutto

    Brutto to wiesz... Zobacz jaka jest płaca minimalna a nie z brutto wyjeżdżasz którego większość społeczeństwa nigdy nie będzie miała.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
    +10

    q_gość

    20.07.2011, 14:06

    wybacz a kto tyle ma? normalnie ciężko jest znaleść kogoś kto ma więcej niż 1500 na rękę a ty wyjeżdżacz z 3500zł powiedz mi gdzie w Tczewie można tyle zarobić to chętnie z podaniem pójde

    Cytuj
    IP: 83.11.xx5.xx4 
  • -6

    :)_gość

    19.07.2011, 15:40

    we flexie przyjmuja :)

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx6 
  • +12

    AG

    19.07.2011, 17:31

    no tak

    Przyjmują przez agencję za 1200 PLN.Może skoro taki obeznany jesteś powiesz jak za to przeżyć miesiąc? To już lepiej na czarno iść na dworzec pracować.Tam nawet jak Cię oszuka i Ci 30% stawki "ukradnie" to i tak na swoje wychodzisz a nie jak po wypłacie we Flexie losujesz czego nie zapłacisz w danym miesiącu.Flex to drugie LPP-za grosze pracujesz a jeszcze pretensje mają."Dziwny jest ten świat".

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Gość_gość

    20.07.2011, 07:34

    ?

    A ty byś chciał jak? Od razu za 10 tysi i żeby pracować nie trzeba było. To chyba normalne, że zaczyna się od najniższego wynagrodzenia/stanowiska i z czasem awansuje. Z tego co wiem, jak ktoś się sprawdzi we flexie to dostaje umowę bezpośrednią, a jak ktoś robi łaskę, że się opierdziela to do kogo ma pretensje?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 
    -4

    zzz_gość

    20.07.2011, 10:10

    zzz

    daj spokój - toć widać, że patologia ...

    Cytuj
    IP: 81.190.xx3.xx3 
    -6

    Vpanter

    20.07.2011, 12:39

    zzzz

    U Ciebie pewnie patologia była w domu że wyrosłeś na typa który się jara walką Arka/Lechia w necie. No chyba że masz 4 latka ale raczej nie bo byś się kompem nie potrafił wtedy obsłużyć.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -1

    i_gość

    27.07.2011, 13:14

    U mnie patologii w domu nie było i wyrosłem na kibica, więc o za bzdury piszesz Vpanter? Odbiegasz od tematu i sprawiasz, że mój post jest również nie związany z tematem. Masz jakieś żale do tych co kibicują to załóż bloga i tam pisz swoje wypociny.

    Cytuj
    IP: 46.205.xx7.xx6 
  • +12

    yeah_gość

    19.07.2011, 15:56

    no to po skonczonych studiach, 4 latach stazu pracy mam isc do flexa na produkcje i zarobic 1400 netto bo gdzie indziej nie mozna znalezc pracy... to jest żenada poprostu!!! spłacać kredyt,zjeść ubrać sie i kupić przybory szkolne dla dziecka do szkoły... ryczeć się chce poprostu. bez wielkich pleców w tym kraju jest się NIKIM!!!

    Odpowiedz
    IP: 79.190.xx7.xx4 
  • -10

    roman_gość

    19.07.2011, 19:58

    tak, tak

    miło nam, że się przedstawiłeś :)

    Cytuj
    IP: 89.200.xx7.xx3 
    +2

    Gość_gość

    20.07.2011, 14:49

    Po studiach?

    A co skończyłeś, że się spytam? Bo z tego co wiem flex właśnie ma ze 30 wolnych miejsc na stanowiskach inżynierskich lub specjalistycznych, których nie może zapełnić. No chyba, że studiowałeś hobby i nic nie potrafisz to faktycznie masz problem ... ale raczej na własne życzenie...

    Cytuj
    IP: 158.116.xx2.xxx 
  • +6

    Vpanter

    19.07.2011, 15:58

    Kulas?

    Kulas to człowiek któremu naiwne i zaściankowe społeczeństwo pozwoliło się obłowić na nic nie robieniu. 4 lata przy państwowym korycie to chyba najprostszy sposób na zarobienie niezłej kasy. Co on zrobił nie wie nikt ale przecież to nie ma znaczenia bo jest z PO a to wszystko usprawiedliwia. Za płacę minimalną w tym kraju się nie da wyżyć-do progu egzystencjalnego przy obecnych cenach itd przeciętnemu obywatelowi zarabiającemu tyle brakuje jeszcze podajże 161 zł co miesiąc. Skąd weźmie,jak ma żyć? Wczoraj przedstawicielka Przedsiębiorców RP powiedziała że jak pracownikowi źle,zarabia za mało to zawsze może zmienić prace-wolny wybór tylko nie powiedziała na jaką pracę może liczyć np 50 letni mężczyzna z 25 letnim stażem w danej firmie? Pracownicy wypracowują przychody firm a szefowie nawet im do tego progu przeżycia nie dołożą. Precz z tym bezdusznym kapitalizmem!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -3

    Cyrk_gość

    20.07.2011, 14:54

    Kilka spraw

    Po pierwsze: skąd ci się Kulas skojarzył? Po drugie: z jakim kapitalizmem? W Polsce kapitalizm był od reform Wilczka do momentu ich "uwalenia" czyli parę chwil. To co teraz mamy można nazwać PRL numer 2. Po trzecie: Płaca minimalna jest niecałe 1400 zł netto, przy czym pracodawcę taki pracownik kosztuje 2800 zł. Połowę z twojej pensji zabierają politycy na np. "walkę z ubóstwem". W kapitalizmie państwo brałoby ze 300 zł, czyli przy obecnych cenach minimalna wynosiłaby 2500 zł netto. I co ? Dalej socjalizm taki fajny?

    Cytuj
    IP: 158.116.xx2.xxx 

    _gość

    20.07.2011, 16:27

    Cyrk

    Ja mam pytanie do ciebie. co jest niby złego z socjalizmie co?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 

    Gość_gość

    20.07.2011, 23:09

    Co złego?

    Parę rzeczy jest złych: 1. Powoduje biedę. 2. Powoduje korupcję. 3. Powoduje nepotyzm. 4. Produkuje całe pokolenia wiecznych bezrobotnych. 5. Jest niewydolny ekonomicznie i spowalnia rozwój gospodarczy kraju. Mało?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 
    +2

    _gość

    21.07.2011, 11:02

    parę rzeczy

    1-Jak powoduje biedę?Właśnie odwrotnie-dba o to aby żaden obywatel nie był wykluczony i by miał równe szanse z innymi.To jest to czego wy kapitaliści i liberałowie nie potraficie pojąć jak ludzie mogą być równi bo wy uważacie się za lepszych.Uważacie że skoro jesteście w stanie indywidualnie więcej osiągnąć to jesteście lepszymi ludźmi zapominając że to nie grubość portfela świadczy o człowieku.Jak np można być równym w waszym systemie ala monarchia gdzie panuje z góry można powiedzieć ustalona hierarchia społeczna? 2-Powoduje korupcję?Korupcja jest wszędzie i trzeba z nią walczyć.To nie od socjalizmu to pojecie się wywodzi... 3-Powoduje nepotyzm? Haha-znajdź mi kraj w którym nepotyzm to pojecie nie funkcjonujące-podobnie jak korupcja był zawsze i trzeba z nim walczyć.Jest to zjawisko niezależne od systemu. 4-Produkuje całe pokolenia bezrobotnych?Raczej stara się dać pracę wszystkim którzy tego potrzebują.socjaliści patrzą się na to co jest w danym momencie a nie jak Ci rządzące u nas-trzeba pracować na przyszłość.Tylko już na tę przyszłość 20 lat się pracuje i nic z tego nie wynika.Oczywiście trzeba myśleć o przyszłości ale nie zapominając o teraźniejszości.Socjalizm daje gwarancję większej wartości pieniądza.Tak niedowiarki.Ingerencja państwa w gospodarkę to nie bzdura tylko rzecz niekiedy bardzo korzystna dla wszystkich.Np w czasach kryzysu kiedy przedsiębiorstwa tej pomocy potrzebują by nie zbankrutować i by ludzie tam pracujący nie stracili pracy.Poza tym socjalizm to ustrój dla większości społeczeństwa-biedniejszej części.Wy liberałowie chcecie dać wolność a my chleb tyle że wolnością dzieci w domu mnie wykarmisz. 5-Jest niewydolny ekonomicznie i spowalnia rozwój gospodarczy kraju?Nowoczesny socjalizm nie musi spowalniać kraju.Czasy się zmieniły i nikt nie mówi o sowieckim sojuzie.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
    +2

    Gość_gość

    21.07.2011, 14:47

    Że jak?

    1. No właśnie widzę jak rewelacyjnie dba o najbiedniejszych. 1/3 Polaków żyje na lub poniżej granicy ubóstwa. Świetny ten twój socjalizm... Liczą się efekty, a nie okrągłe słowa. I jak w kapitalizmie jest biednym tak źle to dlaczego w XIX wieku tyle osób uciekało z socjalistycznej Europy do dzikiego kapitalizmu w USA? 2. Powoduje korupcję, bo stwarza do niej okazję. Im więcej mamy sytuacji w których jednostki decydują w imieniu ogółu tym więcej jest okazji do załatwienia czegoś pod stołem. W liberalizmie nie ma tych okazji do korupcji, bo jest bardzo niewiele sytuacji w których jacyś-tam wybrańcy decydują za ogół. Każdy decyduje za siebie, więc nie ma komu wręczyć łapówki. 3. Patrz punkt 2. Nepotyzm jest szkodliwy jedynie w instytucjach publicznych. W prywatnej firmie każdy ma prawo zatrudnić kogo mu się żywnie podoba i nikt na tym nie traci. Dopiero w "państwowych" molochach nepotyzm staje się problemem, bo zatrudnienie znajomego bez umiejętności nie niesie za sobą żadnych strat osobistych, a wszelkie straty firmy pokryje państwo (czyli podatnicy). 4. Stara się? Liczą się efekty. Swoją drogą jak się stara? Dając pieniądze bez pracy (zasiłek)? Czy może pompując przerażające ilości kasy w nieskuteczne urzędy pracy? O czym ty bredzisz? 5. Nowoczesny socjalizm nie jest zły? A Grecja? A Hiszpania? A Włochy? (te kraje miały najmniej zapasów z kapitalistycznych czasów, więc najszybciej je przejadły). Ale widzę, że masz poważne braki w logicznym myśleniu, więc ci pomogę. Socjalizm jest stratny ZAWSZE, bo mechanizm sztucznej "sprawiedliwej" redystrybucji dóbr jest po pierwsze korupcjogenny (patrz p.2 i 3), po drugie utrzymanie tego mechanizmu kosztuje (kolejna stratność), a po trzecie niszczy w ludziach motywację do bycia obrotnym (więcej zarobię, to dużo więcej mi zabiorą, więc po co?). Proste?

    Cytuj
    IP: 158.116.xx2.xxx 
    +1

    _gość

    21.07.2011, 16:44

    tak tak

    Ja jestem socjalistą i twoje gadanie tego nie zmieni-każdy ma swój złoty środek. Liberalizm to egoizm. Patrz tylko na siebie i miej innych gdzieś. Może ci się to podoba ale mnie nie. Liberalizm byłby dobry gdyby ludzi było na niego stać. A poza tym o jakim ty chcesz mówić liberalizmie? O takim który nie istnieje? Patrz na realia. A co do tego co mamy w Polsce to nie jest to socjalizm-mamy prywatę,mamy "wolny rynek"? Mamy. U nas nie ma socjalizmu tylko gospodarka społeczno-rynkowa. Nie myl pojęć i nie manipuluj. Czegoś takie jak liberalizm gospodarczy nie ma bo nie ma takiego liberalnego kraju;). Już lata temu okazało się że liberalizm jako taki czyli bez wsparcia socjalizmu nie daje rady-patrz interwencjonizm w czasach kryzysu. Wszyscy go stosują hehe wielcy kapitaliści anty czerwoni;)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
    -1

    towarzysz

    21.07.2011, 17:15

    moje kilka słów

    Na wstępie chciałbym zaznaczyć tobie gościu,że jestem socjaldemokratą i również nie zgadzam się z tym co piszesz,choć oczywiście szanuje twoje poglądy.Nie wiem tylko kolego o czym piszesz tzn o jakim systemie?Muszę się przyznać,że ja np nie wiem jak wygląda liberalizm bo nie znam państwa,w którym on w krystalicznej,że tak powiem postaci występuje?Skoro chcemy żeby taki system u nas panował to chyba potrzebne są jakieś wzorce,prawda?Ale do rzeczy.Ty piszesz o państwach nie nowoczesno-socjalistycznych tylko o państwach które nie zdały egzaminu z umiejętności prowadzenia tego państwa,choć w sumie my też go nie zdajemy.Dlaczego nie dopisałeś do nich chociażby jeszcze Wielkiej Brytanii?Państwo o nowoczesnej polityce z lewa to nie państwo rozdawnicze jak ty to usiłujesz wmówić a państwo które jest pomocne obywatelowi.To państwo,w którym kiedy obywatel znajduje się bez pracy tę pracę mu daje a nie zasiłek,który po paru miesiącach się kończy.Nowoczesny socjalizm to system,który pozwala obywatelom osiągnąć pewien poziom niekoniecznie dając pieniądze jak wy to mówicie za nic.Tutaj chodzi o pomoc a nie dawanie.Powtarzam się ale chyba to konieczne?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -3

    Domanos

    19.07.2011, 16:05

    Nie ma pracy ?

    Dziwne jak nie ma pracy w Tczewie... Moich kilu znajomych właśnie dziś dostało pracę bez doświadczenia... Jak ktoś chce pracować to pójdzie tam gdzie aktualnie przyjmują. Np Flex przyjmuje tylko, że większość z tego co słyszę nie pójdzie pracować za 1200zł netto... Z tego co wiem przyjmują jak leci np na operatora maszyn SMT lub na fabrykację. Lepsze to niż nic. Na SMT nawet pracują ludzie z wyższym wykształceniem bo potrzebują i chcą pracować.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +7

    AG

    19.07.2011, 17:31

    A Ty tam pracujesz?

    Tak chwalisz ale chyba nie wiesz co?Chłopie przeciętna rodzina ma samych opłat w tym porąbanym kraju ok 1000 a piszesz żeby się cieszyli że mają te 200 na plusie i co z tym zrobić?Tak jak na tym obrazku jest-liczba bezrobotnych będzie gwałtownie spadać bo już się mówi o podwyżkach.I tylko daruj sobie tekst "było się uczyć" bo to nie ma nic wspólnego z prawem do godziwego wynagrodzenia za pracę. I ja też nie gardzę tylko nie rozumiem.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +1

    Julia_gość

    21.07.2011, 17:15

    praca

    Ja czekam od marca na pracę we flexie i nic, chodzę piszę proszę ....... czy to ja mam tylko takie cholerne szczęście ???!!!! żyć się już nie chce

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx4 
  • +11

    GryFFF

    19.07.2011, 17:25

    Bunt, kur.. bunt !

    Miejsca pracy są tylko dla znajomych królika w różnych urzędach państwowych. Ci ludzie w ogóle nie wiedzą o co chodzi, ale kawę potrafią zrobić. Co do średniej krajowej to jest to manipulacja rządzących by ludzie słyszący o średniej 3,5 tys. uwierzyli, że dużo zarabiają. Ja się pytam kto zarabia takie pieniądze? A pracy w Tczewie jak na lekarstwo. Zarabiać z wyższym wykształceniem 1200zł to śmiech na sali. Ale młodzi tak są ogłupieni przez MTV, że boją się wyjść na ulicę i pogonić tych starych dziadów okradających pracujących ludzi.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +10

    _gość

    19.07.2011, 17:35

    haha

    Ludzie w Polsce i wyjście na ulicę? Coś mi nie pasuje;) Jak byśmy tutaj Grecję choć na tydzień urządzili to Tusk by abdykował;)))

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • +10

    _gość

    19.07.2011, 17:29

    za 1200 to starcza na rachunki tylko a gdzie jedzenie i ubiór oraz spłata raty kredytu za mieszkanie ?? Wszystko co raz droższe a płaca mniejsza albo stoi w miejscu. To nie jest życie to wegetacja. Co do Flexa to ludzie uciekają z tamtąd jak tylko mogą. Nikt nie wytrzymuje tam psychicznie zbyt długo.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx0 
  • +1

    C>K>M

    19.07.2011, 17:58

    O to, to raczej pretensje do samorządów, poseł niewiele ma możliwości by (zgodnie z prawem) załatwić coś dla konkretnego regionu, a nawet nie powinien. Zapomnieliście już, jakie było oburzenie, gdy pewien Ś.P. poseł "załatwił" dla swojej wioski peron intercity? To władze lokalne są od tego, by włazić w tyłek inwestorom.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +4

    _gość

    19.07.2011, 18:24

    ale jednak mógł załatwić

    a ten nie może nic? Przecież jest z partii cudotwórców;)))))))

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
    -4

    C>K>M

    19.07.2011, 22:05

    Może nie może, bo już inni "załatwili" dla swoich wiosek i już nie starczyło?. Naprawdę uważasz, że polityka centralna powinna polegać na tym, by ogólnokrajowe środki przeznaczać na księżycowe pomysły tych, którzy akurat się dopchali? Posłowie niech się zajmą gospodarką na poziomie krajowy, a tym samym stworzą korzystny klimat dla inwestycji w Polsce jako kraju. A od tego, by inwestor, który już w ogóle spojrzał na Polskę wybrał Tczew a nie Gniew jest prezydent miasta "Czczewa" a nie poseł.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -7

    ja15_gość

    19.07.2011, 18:19

    jak to nie.........

    Jest nawet tysiąc miejsc pracy praktycznie od zaraz, a mianowicie na TAXI. Zniesiona została reglamentacja na linencje wiec panie i panowie kat. B, własne auto, kurs, egzamin taksometr ufiskalniony, własna działalność i heja na miasto. Zapomniałbym dodać, że łączny koszt na początek z przyzwoitym autem to 25 tyś zł, tam zarabia się kokosy, naprawde polecam.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx0 
  • -4

    ptasznik1982_gość

    19.07.2011, 18:24

    ...

    pracuje we flexie juz 5lat .najpierw 2 lata na integracji a potem na pcba.zaczynałam od 600zł brutto na 4/5 etatu przez adecco i jakos dawałam radę,teraz jestem na inspekcji wizualnej i lutuję i mam 1650 zł brutto i jakos daję rade,wolę te 1650 niż jałmużnę z opieki.chcecie pracowac to pracujcie a nie żalicie się że mała kasa.pracuj parę miesięcy za grosze a w tym czasie szukaj kokosów mądralo:)

    Odpowiedz
    IP: 188.33.xx1.xx2 
  • +1

    Vpanter

    19.07.2011, 20:52

    Gościu tylko odpowiedz mi proszę,czy za te pieniądze może wyżyć przeciętna rodzina-mężczyzna,żona,dziecko? Mi się wydaje że nawet tnąc koszta utrzymania jest ciężko. Żyjemy w chorym państwie gdzie rachunki spychają ludzi na skraj bankructwa przy właśnie niskich dochodach. Zapłać prąd,gaz,mieszkanie,ubierz siebie,dziecko,zapłać raty kredytu,kup jedzenie... Żyjemy w kraju gdzie się wydaje więcej niż zarabia chcąc nie chcąc więc nie miej pretensji do ludzi że są sfrustrowani i im się to nie podoba bo przecież jesteśmy w "rodzinie europejskiej" a Donald mów że jest dobrze a będzie jeszcze lepiej.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -2

    mieczyslaw

    19.07.2011, 21:52

    Vpanter

    Skończ z tym swoim socjalizmem. Co ma mnie interesować Twoja rodzina, skoro Ty nie potrafisz o nią zadbać? Ja wolałbym żeby pieniądze z moich podatków zostały wydane na budowę tego kraju, niż na konsumpcję bo Tobie jest "za mało".

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +1

    Vpanter

    19.07.2011, 22:04

    No tak,Ciebie inni ludzie nie interesują panie egoisto ale mnie tak. Mnie interesuje to,czy mój rodak,rodaczka ma co do garnka dzieciom włożyć a Tobie jak się nie podoba to droga wolna. Nikt Ci nie każe żyć w tym socjalistycznym rzekomo kraju. A o moją konsumpcję się nie martw. Co do budowy tego kraju to buduje się go od góry,czyli najpierw takich jak ty trzeba posprzątać którzy zwycięzców chcą widzieć tylko w sobie i sobie zawdzięczać wszystko. Nie osobno a razem możemy ten kraj budować tylko Ty tego nie zrozumiesz. Pewnie musisz być strasznie samotny i niechciany z tym swoim samolubstwem. Pamiętaj-społeczeństwo tworzymy wszyscy i każdy coś dokłada. Jeden więcej,drugi mniej ale każdy po trochu-tak jak w firmie,zakładzie pracy. Nie dziw się więc że ludzie coś "dając"(w przypadku firmy swoja pracę)liczą na godziwe wynagrodzenie. I jeśli jesteś na tyle rozumny to proszę Cie o jedno-nie obrażaj ludzi.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -4

    _gość

    19.07.2011, 22:29

    Panie Mieczysławie

    Czy mógłby pan już skończyć z tym liberalną demagogią dla ubogich umysłowo?

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx7 
    +6

    Gość_gość

    20.07.2011, 09:17

    ?

    Ciebie Vpanter interesuje zabieranie innym, żeby dać tobie i twojej rodzinie. To nie jest troska o dobro rodaków, tylko o własną dupę...

    Cytuj
    IP: 158.116.xx2.xxx 
    +3

    mieczyslaw

    20.07.2011, 10:12

    Vpanter

    Ty już raz dałeś popis tutaj pisząc co to jest >PATRIOTYZM<. I teraz dajesz kolejny o całkowitym niezrozumieniu koncepcji państwa. Dostaniesz pieniądze, zjesz, wysrasz i tyle z nich będzie, a na następny dzień znów będziesz głodny. Rozwiązaniem jest wędka, a nie ryba. Ale jak napisałem już kiedyś - nie ma sensu się wdawać z Tobą w dyskusje, bo najpierw obsmarujesz, a nawet przez chwilę się nie zastanowisz nad tym co napisałem. I tym razem nie jest inaczej - poczytaj swoje brednie.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +1

    Vpanter

    20.07.2011, 12:36

    Do gościa i miecia

    Pierw gość. Krótkie pytanie gdzie ja napisałem że chce komuś zabrać? A teraz Miecio. Ty zaś dałeś popis że SM powinna zajmować rozjechanymi ptakami. Ja też jestem za dawaniem wędki-pracy tylko że to za ile się pracuje ma znaczenie. Gdzie jest logika że właściciel który podpisuje tylko świstki ma 15 razy tyle ile zwykły pracownik,zwykły ale taki który ten cały kapitał wypracowuje? Czy te różnice nie powinny być mniejsze? A co do socjalizmu to tak-w kwestii polityki społecznej jestem socjalista ale nie w kwestii gospodarczej wiec nie myl.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -2

    _gość

    20.07.2011, 13:16

    meMENTORze

    Z jedną sprawą w głowę zachodzę kiedy czytam twoje wpisy przy tego typu artykułach a mianowicie jak ty możesz twierdzić że liberalizm byłby lepszy od np obecnego systemu skoro nigdy nie miałeś okazji prawdziwego liberalizmu doświadczyć bo przecież w Polsce nigdy go nie było a nie posądzam cię o mieszkanie w innym kraju bo po tygodniu by cię z tego kraju wyrzucili. Gęgasz te swoje teorie które się w krajach typu Polska nigdy nie sprawdziły i to możesz sprawdzić w necie.Żyjesz jakimiś teoriami z czasów feudalnej Europy mając nadzieje że one wrócą? Wrzuć na luz. Każdy ma prawo do własnych poglądów ale do ciebie to nie dociera bo uważasz że zawsze masz rację a to niezdrowy objaw.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
    +3

    mieczyslaw

    20.07.2011, 17:24

    meMENTORze ~ _gość

    Dopuściłeś się poważnego błędu logicznego w swojej wypowiedzi, ale domyślam się że nawet jakbym Ci wprost napisał, to i tak nie zrozumiesz. Vpanter - jeśli czytasz moje komentarze chociaż raz i dokładnie, to znak że powinieneś przeczytać jeszcze raz - może wtedy zrozumiesz. Odpowiadanie Tobie nie ma najmniejszego sensu.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +7

    krytyk_gość

    19.07.2011, 18:35

    praca

    Chcieliśmy zmian , to je mamy. Szkoda tylko że, nikt ich NIE ROZLICZA i w kolejnych wyborach ponownie DAJE władzę.

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx1.xx8 
  • +5

    _gość

    19.07.2011, 21:11

    co się dziwić

    Tacy są wyborcy PO-http://www.youtube.com/watch?v=CCK6nXktwlk , http://www.youtube.com/watch?v=L2vudp4qhWg . A na PiS się ciśnie nie;))

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
    +3

    Gość_gość

    21.07.2011, 07:09

    ?

    Ta pierwsza to chyba jest wyborcą tego tworu Palikota. Ale to i tak nie ma znaczenia, skoro PO, PiS i SLD w sprawach ważnych praktycznie niczym się od siebie nie różnią...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • +1

    gość_gość

    19.07.2011, 19:30

    widze że wielu ujmuje praca za 1200 zł, a potem narzekania ,że nie ma pracy i pieniędzy, ja tam wolałabym mieć to 1200 niż nie mieć nic, no i przecież kiedy znajdzie się jakaś lepsza oferta to można zmienić pracę

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx9 
  • +2

    Vpanter

    19.07.2011, 20:47

    a kogo ujmuje?

    Nikogo. Nikogo to nie ujmuje ale czy jest to godziwa wypłata za pracę? Czy 1200 polskich złotych to pieniądze za które można godziwie żyć? A tak poza tym to ciągle przewija się tutaj Flex. Czyżby to pracownicy chcący się przypodobać szefom że komentarz napisali tak tu szaleją?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +8

    q_gość

    20.07.2011, 14:05

    gościu_gościu

    dobrze, 1200zł....niech ci będzie tyle że ja np. mam tyle opłat latem a zimą dolicz 500-600 za ogrzewanie. u nas jedna osoba pracuje na rodzinę - ja już byłam przez parę miesięcy za 1000zł - nie dość że na czarno to płacone w ratach (a właściciel firmy miał kasy jak lodu tylko, że płacić ludziom mu było ciężko) na opiekunkę wydawałam 750zł miesięcznie (bo dziecko za małe na przedszkole) więc suma sumarum "rypałam" 10 godzin dziennie za 250zł z czego jeszcze musiałam kupić bilet miesięczny CZY TO SĄ GODZIWE PIENIĄDZE ??? jeśli mam wyjść na + 100zł to wolę siedzieć w domu z dzieckiem -----------ps. byłam na wielu rozmowach o pracę o najczęściej słyszałam tekst: "oj kobieta, no może i ma pani kwalifikacje ale jest pani mężatką z dzieckiem, pewnie za chwilę będą następne dzieci - a dzieci chorują więc pani co chwila na zwolnieniu - dziękuję ale szukam kogoś innego" - nie ważne że mam opiekunkę która zostanie z chorym dzieckiem, taki potencjalny pracodawca od razu wie co TY będziesz robić przez następne 5 lat a jeśli już jesteś kobietą to najlepiej: 21 lat przy 25 letnim doświadczeniu, panna chętna do zostawania po godzinach i na wyjazdy służbowe (nie chcę tu nikogo obrażać - takie tylko jest wrażenie moje i mioch koleżanek, które też mimo doświadczenia nie mogą znaleść pracy)

    Cytuj
    IP: 83.11.xx5.xx4 
  • +7

    roman_gość

    19.07.2011, 20:02

    tak, tak

    podsumowując wszystkie powyższe wypowiedzi - chciało się wam POpeliny - to głosowaliście na platformę, tyle w temacie - a czekajcie jak nas udupią wspólną walutą - wtedy dopiero zobaczycie co to za wynagrodzenia na poziomie 300-400 eur i na co was będzie stać :))) dobrej nocy :)))

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx3 
  • +1

    Vpanter

    19.07.2011, 20:44

    Romuś ;D

    Tylko nie NAM,ok? Ja na PO nie głosowałem. To partia dla ludzi którzy lubią słuchać obietnic bo ta partia nie ma ani konkretnych poglądów ani programu.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -1

    Gość_gość

    20.07.2011, 09:25

    Romek. Ty naprawdę uważasz, że gdyby rządził PiS albo SLD to byłoby inaczej? Problem biedy to problem gospodarczy. A w sprawach gospodarczych nie ma różnicy pomiędzy PO, PiS i SLD (tak po prawdzie to PiS ma najbardziej lewicowe poglądy gospodarcze z tych trzech partii). I nikogo nie interesuje na która z tych partii oddaliście głos - to co się teraz dzieje to WASZA zasługa...

    Cytuj
    IP: 158.116.xx2.xxx 
    +2

    stef

    26.07.2011, 20:26

    tak tak -roman-gość

    atk było dobrze a kaczki nie wybrali,,,,,czemu????/

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +10

    Gość_gość

    20.07.2011, 07:31

    Brawo

    Po tylu latach życia w końcu dotarło do ciebie, że POLITYCY KŁAMIĄ. A tak przy okazji: czy ktokolwiek z was uważa, że gdyby rządziło SLD albo PiS to cokolwiek byłoby inaczej? A w dziadka Mroza też wierzycie?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • +9

    kajot551_gość

    20.07.2011, 10:04

    praca

    BEZROBOCIE w TCZEWIE jest jedne z najwyzszych w okregu.Poraża gdy ponad 30% mlodych nie ma pracy,a calkiem kpina jest zeby pracowac np.do 67 lat ,gdy majac 50 lat moze sobie pomarzyc o pracy chyba na "czarno"miejscami na kilka dni.Czesto w ogloszeniach cwaniaki pisza praca dla ludzi z grupa inwalidzka,to co urwac noge.Kiedys jeszcze byla praca chalupnicza /skladanie elementow,szycie,nitowanie/dzis posucha.Przy takim bezrobociu -takie tez stawki- żenujace.Czy mozna wyzyc za 1200zl mozliwe,tyle ze kiedy sa dzieci platne przedszkola,szkola,drozyzna /chleb,cukier/nie daj BOG choroba to nie ma mowy/tym co jeszcze pala papierosy-rzuć od razu/.Jest okazja zmienic WYBORY>

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • +9

    _gość

    20.07.2011, 19:01

    Mieszkam w Tczewie i pracuję w Tczewie mam 55 lat i zarabiam 1001 zł na rękę wstaję codziennie o godz 4 rano pracuję 8 godzin.i żeby nie emerytura mojego mę za zdechła bym z głodu po opłaceniu rachunków zostają ,mi grosze a gdzie opał na zimę ,wiadomo kto w Tczewie zarabia dużą kasę ,urzędasy i ich rodzinki oni resztę ludzi mają w D....E Pozdrawiam Tczewianka .

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx0.xx7 
  • +4

    tereska_gość

    20.07.2011, 20:51

    .

    W Polsce można godziwie żyć, mając PORZĄDNE. SOLIDNE WYKSZTAŁCENIE, działalność gospodarczą, albo koloratkę...ten ostatni zawód już robi niezłą furorę wśród młodych ludzi bez pomysłu na życie, narzekają tylko na celibat, no ale cóż, to jest marginalny problem dla młodego, cwanego chłopaczka...reszcie pozostaje Norwegia, Irlandia, Niemcy...adieu!!!

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx2.xx3 
  • +7

    gosc_gość

    21.07.2011, 19:09

    Tak nazekaliscie na KOMUNE ze zle itd.chcieliscie wolnosci to ja macie wiec nie nazekajcie ale powiem szczeze ze za KOMUNY bylo duzo lepiej jako pracownikowi fizycznemu nie martwil sie o prace i ze nie starczy do pierwszego a teraz nie wiesz kiedy cie wolnia bo pracodawcy maja w 4literach wiec jaki jest fakt jest bieda a rudy z PO muwi ze kryzysku nie ma a biety tez nie ma i w polsce jest wspaniale owszem dla pracodawcow tylko i zlodziji za biurkiem wiec macie biede i glosujcie na PO A BEDZI EWIKSZA BIEDA BO RUDY i tak oszukuje

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx2 
  • +7

    BASIA .CZAS .ALTERNATYWA. .FRU_gość

    22.07.2011, 16:04

    kapitalizm

    Moi kochani to co tu czytam to przyznaję niektórym rację ,ale niepokoi mnie fakt,że w Tczewie brakuje ludzkiej Solidarności.Jeden chce być mądrzejszy od drugiego,to prawda że Flex tyle daje zarobić bo sama tam pracuję od 5 lat na produkcji.Jednemu Żywicielowi rodziny jest bardzo trudno wyżywić rodzinę przeszłam to życiowe piekiełko.Ale nic nie poradzimy bo pseudo kapitalizm jest okrutny,a już ta szalona konkurencja,która powoduje zachłanność człowieka,egoizm abym tylko ja miał więcej nikt inny.....Zdecydowanie wolę socjalizm bo każdy miał na zaspokojenie podstawowych potrzeb bytowych rodziny.,nie było takiej nienawiści i zazdrości ,nam biedakom pozostaje albo się zjednoczyć i walczyć w słusznej sprawie,albo poddać się i pracować za miskę ryżu.Wybory nic nie zmienią bo ciągle te same osoby przy korytku nie dopuszczą innych nowych ludzi ,które być może mają inną wizję państwa.Do bani z taką demokracją.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx6.xx5 
  • +5

    _gość

    22.07.2011, 17:54

    no no

    Tylko są tacy których to nie obchodzi-nie obchodzi ludzka krzywda. Oni mówią "my mamy przecież prawo do wolności" ale czy tej wolności ktoś wan naprawdę broni? W tyłkach się wam od tego dobrobytu poprzewracało. Co wy naprawdę myślicie że każdy z was może zostać Rockefellerem przy innym ustroju? Zejdźcie na ziemię. Przestańcie patrzeć tylko na swój czubek nosa i rozejrzyjcie się. Nie jesteście najlepsi,najmądrzejsi,najbardziej wartościowi. Ta wasza malutka grupka nie jest pępkiem świata.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • +4

    tereska_gość

    25.07.2011, 18:15

    ZNAM WAS...SZKODA

    NAJLEPSZE W TYM WSZYSTKIM JEST TO, ŻE RADNI POUSTAWIALI SIE NA MAXA, ZAŁATWIANIE POSADEK WYGLĄDA TAK: JA ZATRUDNIĘ CIEBIE, TY MOJĄ CÓRECZKĘ, JA KOMUS DODATKOWE PÓŁ ETEU, A TY MOJĄ BRATANICĘ NA STOŁECZEK- I TO NIE SA FIRMY PRYWATNE, TYLO ETACIKI W PLACÓWKACH PUBLICZNYCH...ŻAL IŚĆ NA WYBORY, BO ZNAM WIELU Z TYCH CWANIAKÓW, I N I K T ! Z TYCH ŚWIĘTYCH KRÓW NIE KIWNIE PALCEM W CUDZREJ SPRAWIE Z POWODU UCZCIWOŚCI( ZNAJA TO SŁOWO?), LITOŚCI CZY PO PROSTU, BO TAK WYPADA... LUDZIE BEZ SERCA, ZAKŁAMANI, BEZ SKRUPUŁÓW...

    Odpowiedz
    IP: 213.241.xx9.xx9 
  • +3

    MARUDA_gość

    25.07.2011, 21:23

    Ile ukradniesz to twoje

    A ja na te wszystkie bolączki tego państwa sr................!!! Ja poszukuję pracy ale, mam też warunek tak jak i nasi pryncypałowie mają tak i ja mam. PRACA ma być lżejsza od spania i dobrze opłacana min 5000 PLN albo lepiej w € A wszystkim wara od mojego portfela bo com ukradł to moje!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx8 
  • +4

    BASIA .CZAS .ALTERNATYWA. .FRU_gość

    26.07.2011, 16:00

    do TERESKI

    Ludzie bez serca,zakłamani,bez skrupułów ale katolicy....

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx2.xx1 
  • +4

    /_gość

    26.07.2011, 21:47

    /

    Racja, niektórzy z kościoła domowego, księża też zimni, wyrachowani... CHRYSTUS WSZYSTKICH ROZLICZY, W PIEKLE BĘDZIE PŁACZ I ZGRZYTANIE ZĘBÓW...

    Odpowiedz
    IP: 213.241.xx9.xx9 
  • +5

    ._gość

    27.07.2011, 11:10

    .

    NO PRZECIEŻ RADNI MAJĄ PRACE ROŻNORODNE, W SZKOŁACH, W KOMISJACH, RADZIE, KASA LECI, AŻ MIŁO...NO I OBIECALI SOBIE WZAJEMNĄ POMOC, POZATRUDNIALI SWOJE MIERNE DZIECI I NIEUDOLNE ŻONY...

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx0 
  • -3

    d_gość

    29.07.2011, 11:01

    urzednik urzedu skarbowego 1300 na reke na poczatek (rok), urzednik starostwa na poczatek 1200 na reke, urzednik urzedu miasta 1195 na poczatek. W TCZEWIE. faktycznie urzedasy maja kokosy, ło ho ho ho

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • +3

    ._gość

    29.07.2011, 15:10

    .

    ZA PIERDZENIE W STOŁEK REGULARNA PENSJA + PREMIA TO O WIELE ZA DUŻO...W STAROSTWIE NIKT PRACY NIE DOSTANIE BEZ PLECÓW, PEŁNO PANIENEK BEZ PORZĄDNEGO WYKSZTAŁCENIA, NIEKOMPETENTNYCH...ALE CIOCIA ZAŁATWIŁA...

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx9.xx5 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.