Jest list otwarty w sprawie obrony ogniska

Jest list otwarty w sprawie obrony ogniska

zobacz galerię zdjęć: 2
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Wciąż nie wiadomo, jaka będzie przyszłość Ogniska Wychowawczego im. Kazimierza Lisieckiego "Dziadka" w Tczewie. Trwa walka o jego utrzymanie. Teraz powstał list otwarty do władz powiatu i władz miasta, którego sygnatariusze chcą, by placówka - obchodząca w tym roku 25-lecie powstania - działała dalej dla dobra swoich wychowanków.

W obronie ogniska stanęły m. in. Stowarzyszenie"Zawsze Solidarni", Tczewskie Towarzystwo Kulturalne "Brama". Przypomnijmy, że finansujący do tej pory jego działalność placówki powiat zapowiada, że będzie utrzymywał je tylko do końca roku. Miasto nie wie jeszcze, w jakiej formie nastąpi przejęcie. Wkrótce sprawa zostanie przedstawiona komisjom społecznym - i Rady Miasta, i Rady Powiatu.

Ognisko działa w budynku przy ul. Wojska Polskiego przy tczewskim Domu Dziecka, od 1988 roku. Nie sposób policzyć, ilu młodych ludzi udało się przez ten czas wyprowadzić na prostą. Teraz pod opieką ośmiu pracowników ogniska (trzy etaty to wychowawczynie, reszta to pracownicy biurowo-techniczny, niektórzy zatrudnieni na część etatu) znajduje się 30 wychowanków w wieku od 7 do 18 lat. Zadaniami ogniska są m. in. wspieranie rodziny w sprawowaniu jej podstawowych funkcji, zapewnianie pomocy rodzinie i dzieciom sprawiającym problemy wychowawcze, zagrożonym demoralizacją, przestępczością lub uzależnieniami, współpraca ze szkołą, ośrodkiem pomocy społecznej i innymi instytucjami w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i tworzenie dzieciom warunków fizycznego, psychicznego i poznawczego rozwoju.

Od redakcji


Na prośbę dyrekcji Centrum Kultury i Sztuki prezentujemy stanowisko w tej sprawie. Nadmieńmy, że informację o poparciu CKiS dla całej akcji przekazali nam inicjatorzy powstania listu otwartego.

Zwracam się z uprzejmą prośbą o sprostowanie informacji zamieszczonej w publikacji na Państwa stronie o tytule "List otwarty w sprawie obrony ogniska" - zamieszczenie nazwy placówki, którą zarządzam, w kontekście instytucji wyrażających swoje stanowisko i opinie.

Do Centrum Kultury i Sztuki nie napłynęła żadna dokumentacja w tej sprawie - a ja jako dyrektor tej instytucji - nie zostałem powiadomiony o zaistniałej sytuacji. Nie mogłem zatem podjąć stanowiska, a tym bardziej wyrazić swojej opinii.

Proszę więc o zamieszczenie sprostowania i usunięcia z publikacji nazwy CKiS.

Z poważaniem,

Dyrektor CKiS
Krystian Nehrebecki


Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (41)
dodaj komentarz

  • +22

    Jas_gość

    28.07.2012, 12:41

    Brawo

    Brawo, brawo Obrońcy Ogniska Wychowawczego! Widać jak wielu dobrym ludziom zależy na pomocy dzieciakom z problemami , a nie tylko na wyliczaniu kosztów i wydanych pieniędzy na Ognisko. Co do tych kosztów to trochę dziwne, że miasto twierdzi, że nie ma 300 tyś złotych na prowadzenie Ogniska, a kilka milionów złotych przeznacza na zagospodarowanie budynku byłego CED-u. I na to nagle są pieniądze?

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx9 
  • -11

    _gość

    29.07.2012, 11:52

    Straż pożarna

    Drodzy czytelnicy przekazuję bardzo ważną informację. Schronisko powinno być prowadzone i finansowane przez prezysenta miasta. To nie należy do obowiazków starosty powiatowego. Trzeba te błędy naprawić i przekazać ognisko z powiatu do miasta, dlatego apeluję do Was, jeżeli chcecie aby ono nadal działało, to proszę umówić się na wizytę do prezydenta. Przyjmuje w środy po południu.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xxx 
  • -14

    pasażer - 11_gość

    28.07.2012, 14:01

    CK i S

    Co tam szuka CKiS SAMO CIERPI NA CIĄGŁY BRAK pieniędzy , dyrektora już powaliło niech lepiej weżmie się do roboty.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx8 
  • +17

    _gość

    28.07.2012, 20:16

    Co szuka CKiS? - nie zgadza się z likwidacją Ogniska. To jest list w obronie Ogniska a nie lista instytucji finansujących je.

    Cytuj
    IP: 88.198.xx0.xx2 
  • +20

    mieczyslaw

    28.07.2012, 17:49

    Nie podoba mi się, że tego typu decyzje zapadają pod wpływem emocji, niestety w przeważającej mierze, tych złych. Porażające jest to, że znaczna część zmian w tym kraju nie zachodzi na zasadzie otwartej, merytorycznej dyskusji, natomiast nacechowane są emocjami, które podniecają słowa typu "walka", "likwidacja", itp.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +19

    niunia

    28.07.2012, 22:04

    jest nadzieja

    Zgadzam się z Tobą Mieczysławie, jednak jakkolwiek to nie zabrzmi, mamy nadzieję i nadal będę walczyła o Ognisko. W nosie mam polityków i ich zagrania, Ognisko musi pozostać!!!!!!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +23

    Absolwentka_gość

    28.07.2012, 22:31

    Nie!!!

    Byłam wychwanką Ogniska Wychowawczego kilka lat temu.Gdyby nie wychowawcy pewnie nie wyszłabym na prosta.Oni bardzo dużo pomogli mi i mojej rodzinie.A ja po ich naukach i dobrych radach,zrozumiałam co robiłam w życiu żle i naprawiałam swoje błędy.Teraz jestem szczęśliwa mam dziecko i męża.Nie raz wspominam tamte dobre czasy.Nie likwidujcie Ogniska Wychowawczego bo zabierzecie dzieciom coś wspaniałego. K.

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx4.xx6 
  • -28

    Gość_gość

    28.07.2012, 22:51

    A może?

    A może zamiast pisać listy otwarte, robić protesty i marsze po prostu wyjmiecie kasę z portfeli i ją oddacie ognisku? Nie? Łatwiej (i na bank taniej) się krzyczy niech ktoś coś zrobi zamiast samemu się wysilić...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • +22

    _gość

    29.07.2012, 12:09

    Ależ, my już wyjmujemy kase z własnych portfeli. A Ty myślisz, że podatki, różnego rodzaju składki to na co idą - właśnie na to aby Państwo zarówno na szczeblu krajowym i samorządowym funkcjonowało. Skoro do zadań gminy miejskiej leży finansowanie i utrzymywanie placówek typu Ognisko Wychowawcze, podkreślam: nie likwidowanie tylko tworzenie nowych - jak informuje Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej to chyba dobrze że komuś się chce jak Ty to piszesz krzyczeć, robić prostesty i marsze, pisać listy otwarte, chodzić od drzwi do drzwi urzędniczych, od instytucji do instytucji. Chce się poświęcić swój wolny czas, dla dzieci z Ogniska. Bez żadnych profitów finansowych, bo ludzie robią to z poczucia obowiązku, z dobrego serca. I uwierz robią dużo więcej niż pisanie komentarzy! Więc jak masz już pisać komentrze to pisz merytorycznie, podaj jakieś argumenty, konkrety z któymi można podyskutować Jak Ty byś nie dostał pensji za przeprawcowany miesiąc to byś pierwszy krzyczał jaka to niesprawiedliwość i oszustwo, a jak Ognisko nie dostaje swojej "pensji" na działaność, którą podkreślam jeszcze raz za MPiPSgmina miejska ma obowiązek "mu wypłacić" to lepiej i tym nie mówić, milczeć i udawać że wszystko jest oki?

    Cytuj
    IP: 146.185.xx3.xx9 
    -15

    Ala_gość

    29.07.2012, 12:35

    ... Monitoring rodzin prowadzą kuratorzy, poradnie i Mops... Jeszcze ktoś ma je monitorować?! Dość tego! Wiecznie trzeba dopłacać do kogoś, kto woli spychać swoje obowiązki rodzica na innych... Więc może trzeba myśleć zanim powstanie myśl o posiadaniu kolejnych dzieci...

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx6 
  • +3

    ._gość

    29.07.2012, 09:24

    ,,

    --- Treść komentarza została usunięta ze względu na jego obraźliwość ---

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xx8 
  • -20

    Ala_gość

    29.07.2012, 12:31

    CED otwiera coraz to nowe kierunki, aby Ci, którzy chcą, mogli się dokształcać. I wszystkie inwestycje, dotyczące funkcjonowania CED-u są jak najbardziej zasadne. Jestem oburzona tym, że dla kilkunastu dzieciaków ma być utrzymywany kolejny- pomocowospołeczny- twór. Są już rozmaite świetlice, domy kultury, animacje, opieka psychologa w szkole, jakieś kółka przy parafialne, kuratorzy, mops... Jeszcze mało??? A może Należy zacząć od tego, że przede wszystkim są / a właściwie powinni być/ rodzice. Ciągle jakieś instytucje, fundacje, ośrodki mają wyręczać tych, którzy ciągle twierdzą, że im się przecież należy. Ognisko NIE MUSI pozostać, bo to nie jest żaden argument! I jak na razie, całe szczęście, że żaden list o tym nie będzie decydował. Krzykacze... A może zabrać się za robotę, pracować na siebie i wychowywać swoje dzieci. A nie ciągle spychać na szkołę, na poradnię, na wszelkiej maści instytucje... Brawo dla decyzji urzędu miasta!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx6 
  • +17

    _gość

    29.07.2012, 20:59

    No brawo, brawo , zobojętniała komentatorko ciesz się , że życie Cię nie doświadczyło w taki a nie inny sposób. To że Ty masz dobrze , nie znaczy że inny mają tak samo - a co z tymi matkami co ojcowie ich nagle opuścili ot tak, albo co nagle okazało się ze dopadła ich choroba i trzeba zrezygnować z pracy, nie ma pieniędzy na codzienne życie a co dopiero na leczenie. Dla Twojej informacji - Ognisko istnieje 25 lat a świetlice tylko 10 lat, więc to Ognisko jest od wielu lat instytucją pomocową dla rodzin a nie świetlice. Ognisko musi pozostać, bo ono nie funkcjonuje jako zastępowanie wychowawcze rodziców tylko jako pomoc. Tam jest ścisła współpraca: rodzic - wychowawca. To czego nie zrobimy w Ognisku dokańczamy w domu. Co do Ced-u to ile się nie mylę już nie istnieje w Tczewie. Budynek przejęło miasto wiec nie wiem skąd masz informacje o nowych kierunkach. Dlaczego wyliczasz jako instytucje pomocowe świetlice, domy parafialne, kuratorzy, mops.... a pomijasz Ognisko które istniało dużo wcześniej zanim ktoś w Tczewie pomyślał o świetlicach. Skoro Państwo Polskie tworzy takie instytucje jak Ognisko Wychowawcze, mało tego - jest zadowolone z ich działalności i nakazuje gminom miejskim tworzyć nowe Ogniska, to czemu w Tczewie mamy działać wbrew pozytywnym trendom i nakazom ministerstwa. Widać jak mało doświadczyłaś życia skoro takie płytkie komentarze piszesz. Jak matka samotnie wychowuje dzieci, bo ojciec poszedł nagle w siną dal, i go nic nie obchodzi a rachunki trzeba płacić, dzieci nakarmić i Ty śmiesz twierdzić że taka matka źle wychowuje swoje dzieci!! Że Ognisko wyręcza ją w wychowaniu dzieci ?? Wstydź się Twojego komentarza, bo pokazuje on niestety jaki jest nisko Twój poziom postawy obywatelskiej!. Kurde powtarzam jeszcze raz - czemu nie wymieniałaś w organizacjach pomocowych Ogniska działającego 25 lat a wymieniłaś świetlice działające tylko 10 lat w Tczewie??

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx9 
    +17

    Ja_gość

    29.07.2012, 21:17

    Do Ali

    Ala Ty tak na poważnie myślisz, czy jaja sobie robisz? Co do CED-u to było nawet na tcz.pl że CED będzie zlikwidowany, albo już jest, a budynek przejmuje miasto. Twoje obudzenie jest dla mnie dziwne - nie oburzasz się że w Tczewie istnieje aż 5 takich samych placówek - świetlić działających od 10 lat a placówke działająca od 25 lat kolejym tworem. Zgodnie ze słownikiem synonimów wyraz "kolejny" oznacza to samo co następujący, więc to świetlice są " kolejnym tworem pomocowo społecznym a nie Ognisko. Nie zakłamuj faktów! Pytasz czy jeszcze mało - odpowiadam - tak jeszcze mało, są takie sytuacje życiowe że nawet szereg instytuvji pomocowcych będzie niosło za małą pomoc. Ale widocznie Ciebie to nie obchodzi, bo Ty wkładasz wszytkich do jednego wora. Poczytaj komentarze na tcz.pl tam są konkretne argumenty dlaczego Ognisko musi zostać. Nie przypominam sobie aby ktoś podawał argument pozostania ogniska- "bo musi". Sama jesteś krzykacz, zakłamywacz faktów, ignorantka na wielką skalę. Poczytaj najpierw o problemie, o funkcjach i zadaniach Ogniska, o ustawach organizujących pracę ogniska, zadania gminy miejskiej związane z pomocą i wtedy się wypowiadaj.Bo na razie Twoja wiedza na ten temat jest zerowa i tylko bijesz pianę nie mając pojęcia o co chodzi w tej sprawie.

    Cytuj
    IP: 109.163.xx3.xx5 
    +8

    Oburzony..._gość

    04.08.2012, 14:32

    ...do owej "ALI", obrońcy urzędników

    Syty głodnego nigdy nie zrozumie! Brak tu kompleksowej opieki, pomocy i wsparcia rodzin. Te wszystkie świetlice, domy kultury, kółka przyparafialne - to żadne instytucje czy placówki! Mydlenie oczu i pic na wodę! Z informacji zawartych w komentarzach to właśnie ognisko rozsądnie wiąże pomoc w zakresie rodziny. Może tak poczytać i rozsądnie podejść do zagadnienia!!! Zrozumiesz wówczas specjalistko od pomocy potrzebującym, że to jednak nie to samo. Psycholog szkolny - proszę bardzo! Wyślij tam swoje dziecko i ocenisz jakość pomocy! Trzeba jednak trochę wiedzieć, zanim zabierze się głos w sprawie... Ci rodzice jeszcze na razie nie zaczęli krzyczeć!!!! A jeśli zaczną, np. przy pomocy nieco szerszych mediów???

    Cytuj
    IP: 178.36.xx8.xx9 
  • +19

    Gość_gość

    29.07.2012, 22:36

    Spoko, za chwilę samorządy będą doprowadzone pod ścianę przez Tuska, który wszelkie możliwe obciążenia zrzuca na samorządy. Będą miały wybór np taki: - sprzedać ogródki działkowe by dofinansować dzieciaki. A kto na tym skorzysta? Oczywiście nadziani kolesie - by żyło się lepiej.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xxx 
  • +20

    maks_gość

    29.07.2012, 22:54

    ognisko wychowawcze

    Ognisko wychowawcze to drugi - a wiekszosci przypadkow pierwszy dom! wielu dzieci! dlaczego likwiduje sie cos co perelka w naszym powiecie? Jedna z wychowawczyn byla dla mnie jak mama, ktorej zabraklo.... Do tej pory moge liczyc na jej pomoc. Wiem ze zawsze moge na nia liczyc. Jestem przekonany ze wielu jeszcze dzieciom takim jak ja moga pomoc.

    Odpowiedz
    IP: 79.185.xx8.xx5 
  • +20

    Była wychowanka:-)_gość

    30.07.2012, 09:50

    Ognisko

    Mam nadzieje ze nie zlikwiduja ogniska wychowawczego bo to czsami jedyne dobre miejsce dla niektorych dziaciaków... Sama byłam wychowanka i duzo sie nauczylam w tym miejscu,gdyby nie ognisko to niewiem jak bym dzis zyla a tak dzieki wsparciu p.Ewy i reszty pedagogów jestem dumna z tego co teraz mam.. Trzymam kciuki za ognisko aby przetrwało dla dobra dzieci:-) Pozdrowienia dla wszystkich z ogniska wychowawczego...M...

    Odpowiedz
    IP: 80.254.xx8.xx5 
  • +8

    ADA_gość

    31.07.2012, 09:58

    Odnosząc się do kolejnego artykułu w tej niepokojącej sprawie, napiszę tylko, że Ognisko Wychowawcze w ponad 60 tys. mieście winno być chlubą dla władz i mieszkańców, a nie "kulą u nogi", której każdy chce się pozbyć. Znam z własnego doświadczenia zasady funkcjonowania placówki i naboru wychowanków. Pracowałam w Ognisku ponad 14 lat na stanowisku wychowawcy i z całą odpowiedzialnością stwierdzam, iż to miejsce jest potrzebne tym młodym ludziom i ich następcom! Możemy być dumni, że taka placówka obchodzi 25-lecie swojej pracy w naszym mieście, a nie w ramach prezentu jubileuszowego - zamykać ją! Ale przecież w naszym kraju tak jest "najprościej", zamknąć, sprzedać, nie dokładać... Ile jeszcze czasu minie zanim ktoś się zatrzyma, pomyśli, powie "Nie zamykajmy, spróbujmy, dofinansujmy, znajdźmy kasę!". W tym konkretnym przypadku z całą odpowiedzialnością stwierdzam "WARTO"!!!

    Odpowiedz
    IP: 217.72.xx6.xx5 
  • +7

    mabe_gość

    31.07.2012, 13:18

    zgadzam się...

    Ado -wielkie dzięki za poparcie- lepiej bym tego nie ujął - tez tak uważam !!!

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx3 
  • +9

    Ross87_gość

    31.07.2012, 16:54

    Ognisko wychowawcze

    Witam bylem wychowankiem Ogniska wychowawczego parte lat i mim zdaniem powinna dzialac ta placowka tam gdzie przed tem dziala tzn .. Przy ul Koscielnej tam bylo prawdziwe Ognisko wychowawcze !!!! a teraz ten budynek sie niszczy !!!!! Bez sensu Panie Prezydencie !!!!! Macie na pieniadze dla pijakow i meliniarzy a nie macie pieniedzy na dobry cel ! Wstyd dla Tczewa !!!!!

    Odpowiedz
    IP: 92.41.xx5.xx0 
  • +7

    ada_gość

    08.08.2012, 12:40

    zgadzam sie

    zgadzam sie z tym wstyd dla tczewa

    Cytuj
    IP: 95.48.xx6.xx2 
  • +13

    Pedagog - Doświadczony _gość

    01.08.2012, 12:56

    ~podsumowanie~

    Witam Wszystkich Przejętych Sprawą Zagrożenia Tczewskiej Placówki! Powyższy LIST OTWARTY, dotychczasowe informacje o planowanej likwidacji, podane na portalu tcz.pl, przy dodatkowych artykułach w lokalnej prasie, i niezwykle liczne, treściwe komentarze pod nimi są już chyba wystarczającym materiałem poglądowym dla naszych lokalnych WŁADZ!!!

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx3.xx1 
  • +10

    _gość

    02.08.2012, 10:45

    P.S.

    .... Czytać, czytać i jeszcze raz - czytać z uwagą, DRODZY RADNI, ZARZĄDCY MIASTA i POWIATU. To lektura dla Państwa właśnie!

    Cytuj
    IP: 78.88.xx4.xx3 
  • +6

    izabella 727_gość

    01.08.2012, 13:06

    ognisko

    odnoszę się do komentarza Ady , z którą się w pełni zgadzam takie ognisko musi być w naszym mieście nie zgadzam się żeby zlikwidować ognisko jest ono potrzebne i musimy zrobić wszystko by trwało jak najdłużej przystańcie ,pomyślcie, likwidowanie ogniska to błąd WIELKI BŁĄD

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx6 
  • -10

    ula_gość

    02.08.2012, 08:20

    Nieodpowiedzialni!

    Przydałoby się ognisko wychowawcze dla rodziców!!To oni skazują te dzieci na TAKIE życie.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx2.xx5 
  • +11

    wolontariusz_gość

    02.08.2012, 10:05

    Nie zawsze nieodpowiedzialni !!!

    Nie zgadzam się z określeniem wszystkich Rodziców, potrzebujących wsparcia, jako "nieodpowiedzialnych" (a tym samym "wrzucaniem wszystkich do jednego wora") !!! Wielu wśród nich UWAŻAM ZA ODPOWIEDZIALNYCH właśnie dlatego, że w obliczu skomplikowanych sytuacji życiowych (choroby terminalne, kalectwo, ubóstwo, wiek-dziadkowie tworzący rodziny zastępcze) sięgają po POMOC ! Wtedy i tylko wtedy mają szansę na przetrwanie KRYTYCZNYCH SYTUACJI, a dzieci SZANSĘ NA ROZWÓJ i spokojne chwile, wolne od trosk w ogniskowej przystani....Poza tym -OGNISKO właśnie DAJE WSKAZANIA PEDAGOGICZNE RODZICOM !!! Daje też wzorzec postępowania rodzicielskiego swoim wychowankom (przyszłym rodzicom !) Najlepiej przygotowuje się do życia w rodzinie przed dobry przykład ... I tu jest szansa dla wychowanków na przerwanie błędnego koła - powielania systemu wychowawczego swoich rodziców o ile był niewłaściwy !!! Ze znajomości losów absolwentów Ogniska "Tczew" wynika, że w większości sytuacji stało się, jak opisałam powyżej !

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx3 
  • +7

    wychowanego_gość

    05.08.2012, 17:28

    ...

    tak rodzice tylko że niektórzy dawają tam dzieci nie z powodu patologi w domu tylko braku finansów nauczenia młodego człowieka zasad jak sobie poradzić nie mogą z własnym dzieckiem bo teraz młodzież jest trudna .Takze ten kto napisał ze rodzice nas skazali na taki los nie wiedizął co pisze w ognisku są porządni rodzice chyba ktoś u zadzrosny ze tak walczą o dobro dzieci.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xxx 
  • +8

    jonek_gość

    06.08.2012, 09:49

    Do Uli

    A gdyby Ciebie ( tak hipotetycznie) nagle opuścił kochający mąż i zostawił z powiedzmy 2 bądź 3 dzieci. I musisz tyrać po 12 godzin dziennie albo i więcej aby zrobić opłaty, dzieci nakarmić, ubrać. I uważasz,że dla takiego rodzica, takiej matki przydałoby się ognisko? Że to taka matka skazuje swoje dzieci na takie życie? Proszę Cię pomyśl dwa razy zanim coś napiszesz, bo takimi stwierdzeniami krzywdzisz wielu rodziców będących w trudnych sytuacjach. Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak pomocne dla rodziców będących w podobnych sytuacjach życiowych, jak opisana przezemnie wyżej, jest tczewskie Ognisko Wychowawcze.

    Odpowiedz
    IP: 199.48.xx7.xx6 
  • -4

    ula_gość

    06.08.2012, 23:17

    Ojciec to nie rodzic?

    Ale ten ojciec je skazuje na takie życie--to przecież RODZIC!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx2.xx5 
  • +6

    Jaaa__0_gość

    07.08.2012, 08:30

    A ja się nie zgadzam się z Tobą. Dla mnie tej ojciec w momencie opuszczenia swojej rodziny przestaje być rodzicem, zostaje tylko ojcem. Rodzic to nie osoba która tylko spłodziła dzieci, ale daje im dom, opiekę, oparcie, poczucie bezpieczeństwa. A Ognisko pomaga właśnie matce i dzieciom a nie ojcu !

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx9 
  • +7

    izabella_gość

    07.08.2012, 10:08

    ognisko

    ognisko musi być i trwać pomaga . wspiera przeciwdziała złu żeby nasze dzieci wyrosły na ludzi dzieciaki po szkole maja zajęcia gdzie odrabiają lekcję.anie plątają się po ulicy z towarzystwem, które demoluje miasto wiec nie rozumiem co niektórych komentarzy jeżeli ktoś nie wie czym jest ognisko i jak ważną role odgrywa w naszym mieście to podziękujemy za takie komentarze zatrzyma dla siebie i zabierze swą złą energie ognisko musi być i trwać.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx6 
  • +7

    mabe_gość

    10.08.2012, 11:50

    Posiedzenie komisji w sprawie Ogniska...

    Mieszkańcy podpisujący petycję i zainteresowani losem Ogniska ! Oglądajcie proszę jutro relację w "tetce" i czytajcie relacje w prasie, po wczorajszym posiedzeniu Radnych Komisji Miasta i Powiatu...Wypowiadajcie się proszę NADAL w sprawie, utrzymania W OBECNEJ FORMIE, OGNISKA WYCHOWAWCZEGO im.KAZIMIERZA LISIECKIEGO - "DZIADKA" (podkreślam nazwę, ponieważ nawet osoby "znaczące" w temacie, nie podają nazwy w prawidłowy sposób !!!), działającego skutecznie i z dobrymi rezultatami dla Tczewa już 25 lat (kiedy jeszcze mało było jakichkolwiek świetlic środowiskowych) !!! Proszę też czytać komentarze na http://www.tcz.pl , pod pierwszym artykułem o likwidacji Ogniska...Osobom wspierającym Ognisko Wychowawcze w imieniu Wychowanków i Rodziców BARDZO MOCNO i SERDECZNIE DZIĘKUJĘ :))

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx4 
  • +7

    Wolontariusz_gość

    11.08.2012, 16:29

    Małe sprostowanie...

    Ognisko Wychowawcze im Kazimierza Lisieckiego-"Dziadka" owszem, istnieje od 1988 roku, ale do 2004 roku (16lat!) działało, bardzo pozytywnie, na rzecz SPOŁECZNOŚCI=kapitału ludzkiego Starówki Tczewskiej w BUDYNKU przy KOŚCIELNEJ (po jego adaptacji=rewitalizacji, stwarzając dobre warunki do życia i nauki, odpowiednie dla dzieci i młodzieży często pozostającej w mieszkaniach, które z różnych powodów trudno było takimi nazwać)!!! Dopiero po 2004 roku, po oszczędnościowych cięciach, zostało przeniesione do budynku Domu Dziecka i jedynie objęte wspólną dyrekcją (też dla oszczędności!). Jest nadal ZUPEŁNIE NIEZALEŻNĄ od Domu Dziecka placówką. Wg pracowników PCPR taka informacja jest potrzebna potencjalnym podopiecznym OGNISKA (aby nie czuli się zagrożeni odebraniem dzieci, bo prowadzą je do budynku, w którym mieści się dom dziecka) !!!

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx3 
  • +7

    wolontariuszka_gość

    12.08.2012, 19:27

    Sprostowanie...

    Zgodę ustną na umieszczenie CKiS w podpisach pod listem otwartym otrzymałam od zastępczyni dyrektora placówki, bo ów był wtedy na urlopie. Na pytanie, czy na pewno dyrektor poprze naszą sprawę, uzyskałam odpowiedź twierdzącą, więc umieściłam CKiS pod listem. Zaznaczam,że sprawa dla nas była bardzo pilna ! Zgodę Tczewskich Kuratorów uzyskaliśmy na ustną prośbę, więc nie sądziłam, że muszę wystąpić do CKiS z prośbą na piśmie- wynikło to z mojego braku doświadczenia (nie myli się tylko ten, który nic nie robi!). Bardzo MOCNO przepraszam WSZYSTKIE OSOBY, które poniosły niedogodne dla siebie konsekwencje tego zdarzenia!!! Swoją drogą, dziwię się, że Ognisko, które dobrze przygotowuje dzieci i młodzież do uczestnictwa w sferze szeroko pojętej kultury, nie może uzyskać poparcia od dyrektora CKiS :) Z poważaniem - Ewa Majewska-Boduch współtwórczyni Ogniska Wychowawczego, w ciągu 16 lat wychowawczyni tamże (pokazująca wychowankom wartość CKiS przez uczestniczenie w jego programach), a od 2003 r.,na emeryturze, wolontariuszka prowadząca w Ognisku zajęcia muzyczne.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx4 
  • +8

    kk21_gość

    12.08.2012, 21:41

    Zaczyna się

    Oj chyba zaczyna się spychologia i jakieś dziwne zagrania. Jednego nie rozumiem, skoro pan Dyrektor przebywał na urlopie to logiczne że wszystkie decyzje podejmuje jego zastępczyni - po to ta funkcja została stworzona, aby dana instytucja mogła cały czas funkcjonować. Skoro pani zastępczyni w okresie w którym zastępowała pana Nehrebeckiego, czyli innymi słowy pełniła funkcję dyrektora CKiS podjęła decyzję o podpisaniu się pod listem poparcia, nie jako osoba prywatna, ale jako ZASTĘPCZYNI DYREKTORA NEHREBECKIEGO, czyli jedyna władna osoba do podjęcia takiej decyzji w sytuacji gdy dyrektor jest na urlopie, to nie rozumiem reakcji pana Nehrebeckiego. Widać szwankuje tam komunikacja między Dyrektorem i jego Zastępcą, chyba że to jakaś zagrywka między kulisowa. Zamiast przesyłać sprostowania do tcz.pl należało porozmawiać z pana Zastępczynią ( notabene bardzo społeczną osobą, która potrafiła docenić pracę placówki z 25 letnim stażem, czego sądząc z zawartego stanowiska nie można powiedzieć o panu Nehrebeckim) i zgodzić się z jej decyzją jako oficjalnej osoby, która go zastępuje. Panie Dyrektorze, nie może być tak najpierw dajecie poparcie dla listu a potem nagle je odwołujecie. Coś mi tu pachnie kumoterstwem.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx9 
    +7

    Ja2a6_gość

    12.08.2012, 21:46

    Do pana Nehrebeckiego

    Panie dyrektorze, trzeba było na czas Pana urlopu zamknąć na 4 spusty CKiS, skoro uważa Pan, że decyzje podjęte przez Pana zastępczynie są niewłaściwe. Choć według mnie z kulturą to ona ma więcej wspólnego niż Pan skoro potrafi docenić Ognisko Wychowawcze i jego działaność.

    Cytuj
    IP: 198.100.xx5.xx5 
  • +7

    CKiSblee_gość

    12.08.2012, 22:00

    Czyżby...

    Biurokracja, biurokracja i jeszcze raz biurkokracja. Ja tego nie rozumiem skoro ktoś przychodzi osobiście z listem otwartym, przedstawia się z imienia i nazwiska, podaje swoje dane i prosi o popracię i osoba władna, bo uważam że zastępca dyrektora, gdy ten jest na urlopie jest osobą władną do podejmowania decyzji wyraża poparcie jako CKiS dla listu otwartego, to po cholere panu Dyrektorowi prośba na piśmie??? A mówi się że społeczeństwo niekulturalne, nie potrafi rozmawiać ze sobą twarzą w twarz, nie potrafi się komunikować osobiście, tylko maile, sms, telefony. A ja zwracam się z prośbą o przeprosiny pani Zastępczyni i pani Ewy Majewskiej-Boduch przez pana Nehrebeckiego dyrekora CKiS za potraktowanie rozmowy między tymi dwoma paniami jako niebyłej, nieważnej i nic nie znaczącej. Rozumiem że na urlopie wszelkie decyzje podejmuje za Pana Dyrekora pana zastępczyni - więc proszę jej decyzję uszanować..

    Odpowiedz
    IP: 77.79.xxx.xx2 
  • +7

    _gość

    12.08.2012, 22:06

    To po co pan Dyrektor wyznacza swojego zastępce skoro nie ma prawa pełnić swoich funkcji jako zastępca. Czyli rozumiem że pan Nehrebecki i tym samym CKiS jest przeciwne dalszemu istnieniu Ogniska Wychowawczego w Tczewie. Jak na dyrektora placówki związanej z KULTURĄ bardzo trafna decyzja. Ehh układy, układy, układziki

    Odpowiedz
    IP: 77.247.xx1.xx2 
  • +5

    wolontariusz _gość

    21.08.2012, 09:26

    Petycja rodziców...

    Kończymy zbierać podpisy pod petycją w sprawie ocalenia Ogniska!!! Proszę dostarczyć listy z podpisami w umówione miejsce :) Wszystkim zbierającym podpisy i dającym podpisy dziękujemy za pracę i zrozumienie dla SPRAWY !!!

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx3 
  • +8

    D. L._gość

    21.08.2012, 10:50

    PROŚBA!!!!!!

    Mam ogromną prośbę do ADMINISTRATORA portalu tcz.pl o podanie w całości powyższego LISTU OTWARTEGO. Z zamieszczonych komentarzy wynika, że planowana likwidacja placówki to bolesna dla MIESZKAŃCÓW TCZEWA sprawa! Brakuje tu jakby zakończenia listu, a jestem nim szczerze zainteresowany!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx2 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.