Rowerowy Maj 2017. Aż 65 tysięcy przejazdów!

Rowerowy maj w "11" (fot. UM Tczew)
Rowerowy Maj 2017. Aż 65 tysięcy przejazdów!
65 tys. razy na rowerze, hulajnodze, rolkach czy też deskorolce… to nie żaden maraton, a efekt II edycji kampanii „Rowerowy Maj” w Tczewie. W II edycji „Rowerowego Maja”, brało udział aż 8 placówek (w 2016 roku były 4), w tym 3 niepubliczne, czyli ponad 3600 uczestników, (w 2016 roku było 1751), a wśród nich jest 354 pracowników szkół.

- Wyniki kampanii pokazują, że tczewscy uczniowie i uczennice uwielbiają jeździć rowerami, hulajnogami, na rolkach czy też na deskorolce. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem aktywności uczniów i frekwencji w szkołach. Liczmy, że dzieci będą jeździły tak samo aktywnie przez cały rok - mówi Prezydent Tczewa Mirosław Pobłocki


Kampania trwała od 4 do 31 maja czyli 20 dni szkolnych. Przez cały maj uczniowie i uczennice podstawówek z Tczewa wklejały pilnie naklejki w książeczkach „Rowerowego Maja” i na szkolnych plakatach. Otrzymywało je każde dziecko, które przyjechało do szkoły na rowerze, hulajnodze lub na rolkach. Zbierane w ten sposób punkty zliczali szkolni koordynatorzy akcji Rowerowy Maj, przekazując je następnie organizatorowi akcji.

W tym roku, w ramach kampanii „Rowerowy Maj” szkoły zostały podzielone na dwie kategorie: dużą i małą szkołę. Pomimo początkowo niesprzyjającej pogody w pierwszym dniach „Rowerowego Maja”, II edycja w Tczewie wypadła lepiej niż zeszłoroczna. Aż 80,5% uczniów tczewskich szkół, co najmniej raz przyjechało do szkoły rowerem, hulajnogą, na rolkach lub desce. Jest to o 11% więcej niż w zeszłym roku! Poziom rowerowej frekwencji jest również wyższy i wyniósł 49,7%. Bardzo się cieszymy, że dzieci tak chętnie zaangażowały się w kampanię.

Znamy już dwie najbardziej rowerowe szkoły. W kategorii szkół dużych, najwyższą rowerową frekwencję miała Szkoła Podstawowa nr 11 (55,30%), a w kategorii szkół małych Szkoła Podstawowa nr 7 (60,70%). Warto również zwrócić uwagę na Niepubliczną Szkołę Podstawową Montesorii, która co prawda była brana pod uwagę w zestawieniu jako klasa (z uwagi na 6 uczniów), ale osiągnęła niesamowity wynik tj. 100% aktywności oraz 88,30% rowerowej frekwencji. Gratulacje!

Wśród najbardziej rowerowych klas z wszystkich szkół, zdeklasowała wszystkich klasa 2 D z SP 11, która osiągnęła 100% aktywności oraz 94,32% rowerowej frekwencji!
„Rowerowy Maj” to przede wszystkim świetna zabawa, kształtowanie zdrowych nawyków. Dla rodziców to dobra okazja, by brać przykład z dzieci - towarzyszyć im na rowerach w drodze do szkoły i dalej jechać do pracy.

- Celem kampanii jest promowanie zdrowego trybu życia oraz popularyzacja komunikacji rowerowej. „Rowerowy Maj” ma również na celu podnoszenie poziomu bezpieczeństwa w okolicach szkół, ponieważ im więcej dzieci przyjeżdża do szkoły na rowerze, tym mniej zostaje dowożonych samochodem, przez co zmniejsza się natężenie ruchu przed szkołą. - mówi Grzegorz Pawlikowski, oficer rowerowy Tczewa.


Kampania zakłada rywalizację w formie zabawy na trzech poziomach:
a) szkolnym,
b) klasowym,
c) indywidualnym.
O wyniku szkoły lub klasy decyduje liczba przyjazdów do szkoły na rowerze w stosunku do liczby wszystkich uczniów w danej placówce szkolnej lub klasie.
Oto szkoły, które zgłosiły się do kampanii „Rowerowego Maj”:
- Sportowa Szkoła Podstawowa nr 2
- Szkoła Podstawowa nr 7
- Szkoła Podstawowa nr 8
- Szkoła Podstawowa nr 11
- Szkoła Podstawowa nr 12
- Niepubliczna Szkoła Podstawowa im. św. ojca Pio
- Niepubliczna Szkoła Podstawowa Montesorii

- Fontanna Marzeń - Prywatna Szkoła Podstawowa w Tczewie
Kampania organizowana jest przez Gminę Miejską Tczew w partnerstwie z Miastem Gdańsk, pomysłodawcą wydarzenia.
OSTATECZNE WYNIKI KAMPANII „ROWEROWY MAJ” 2017



- Warto jednak pamiętać o idei kampanii - mobilizujmy się sami i zachęcajmy dzieci do aktywnych podróży do szkoły, które pozytywnie wpływają na zdrowie, zwiększenie koncentracji oraz osiąganie lepszych wyników w nauce, a walka o wygraną swojej klasy wzmacnia w dzieciach poczucie pewności siebie i samodzielności. - dodaje Pawlikowski.

SPONSORZY KAMPANII

Nagrody dla tczewskich uczniów i uczennic szkół podstawowych ufundowali: Akwarium Gdyńskie​ ; Europejskie Centrum Solidarności I European Solidarity Centre ; Fun Climb Gdańsk​ ; Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie​ ; Fabryka Sztuk​ ; Helios Polska​ ; JUMPCITY - Park Trampolin ; Loopy’s World Gdańsk​ ; Tczewskie Centrum Sportu i Rekreacji​

Więcej o nagrodach na naszej stronie https://www.rower.tczew.pl/edycja-2017/

Przypominamy, że patronami medialnymi kampanii są:
- Telewizja Tetka, Radio Tczew, Tcz.pl, Dziennik Bałtycki i Tczew NaszeMiasto.pl


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (2)
dodaj komentarz

  • +1

    as_gość

    08.06.2017, 07:33

    Sympatyczna i bardzo potrzebna akcja.

    Odpowiedz
    IP: 79.186.xx0.xx2 
  • +1

    fun_gość

    08.06.2017, 20:21

    I to jest dowód, że dzisiejsze dzieciaki nie tylko siedza na kompach czy smartfonach :)

    Odpowiedz
    IP: 94.174.xx1.xx1 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.