Jednostka się wyprowadza. Koszary przekształcą w Urząd Miasta?

Wojsko wkrótce rozpocznie wielką przeprowadzkę (fot. tcz.pl)
Jednostka się wyprowadza. Koszary przekształcą w Urząd Miasta?
W marcu przyszłego roku z Tczewa wyjedzie ostatni żołnierz, dlatego coraz częściej mówi się o przyszłym przeznaczeniu terenu po XVI Tczewskim Batalionie Saperów. Włodzimierz Mroczkowski, radny (PO) i były dowódca jednostki zaproponował, by miasto przejęło teren od Agencji Mienia Wojskowego i do koszarowca przeniosło siedzibę Urzędu Miasta. Tymczasem władze Tczewa są do pomysłu na przeprowadzkę nastawione sceptycznie.

Włodzimierz Mroczkowski (PO) interpelację w tej sprawie złożył podczas majowych obrad Rady Miasta, proponując, by urząd przygotował wniosek o pozyskanie obiektów i terenów koszarowych na potrzeby miasta. Radny ma już konkretne pomysły na przeznaczenie wojskowych nieruchomości - wniósł o przeniesienie do budynku koszarowego i innych obiektów socjalno-biurowych Urzędu Miasta wraz z pozostałymi wydziałami działającymi na terenie grodu Sambora - w tym straży miejskiej.

- W obecnym zabytkowym budynku magistratu proponuję rozmieścić Urząd Stanu Cywilnego - na parterze, w naszej obecnej sali obrad mogłaby znaleźć się sala ślubów. Pozostałe pomieszczenia można przeznaczyć na Muzeum Miasta Tczewa. Rozważenie mojej propozycji wymaga oczywiście szczegółowych rozmów na ten temat, w tym włączenie do działań panów posłów. Teraz trzeba wszystko rozważyć i sprawdzić, skąd wziąć na to pieniądze. - wyjaśnia radny Mroczkowski.

Tymczasem władze miasta tłumaczą, że miasto jest bardzo zainteresowane przejęciem atrakcyjnej wojskowej działki i już od jakiegoś czasu prowadzi rozmowy z Agencją Mienia Wojskowego, która najprawdopodobniej przejmie teren tczewskiej jednostki. Teraz prezydent spotka się ze starostą, by wspólnie opracować koncepcję celów publicznych, dzięki którym dawne wojskowe ziemie mogłyby zostać przejęte przez miasto. Jednak samo zaadaptowanie koszarowca na potrzeby Urzędu Miasta, zdaniem prezydenta Tczewa Mirosława Pobłockiego, nie wchodzi w grę:


- Nowa siedziba dla urzędu nie jest priorytetem tej kadencji - są inne ważniejsze sprawy - tłumaczy prezydent Pobłocki - Znam ten budynek i wiem, że wymaga olbrzymich prac remontowych. To stary obiekt z dużymi salami, kompletnie nieprzystosowanymi do pełnienia funkcji administracyjnej. Są tam jeszcze drewniane stropy, a cały obiekt trzeba by w zasadzie wyremontować prawie od podstaw. Poza tym nie ma tam wcale wielkiej powierzchni użytkowej - budynek jest długi, ale jednopiętrowy. Urząd mógłby się tam nie zmieścić i powstałby problem z tym, co zrobić z obecnie użytkowanymi obiektami. Biorąc pod uwagę obecną sytuację budżetu, nie widzę możliwości, by w najbliższym okresie miasto przeznaczyło pieniądze na stworzenie praktycznie urzędu od podstaw. - ucina temat.

Większość saperów ma wyprowadzić się z Tczewa do września br. Po tym okresie w jednostce zostanie tylko grupa likwidacyjna, która ma zakończyć całość procedur do marca przyszłego roku. Teren zajmowany dotychczas przez wojsko może być łakomym kąskiem dla przyszłych inwestorów - mowa o 140 hektarach w granicach miasta - w tym 20 hektarach zajmowanych przez koszary w sąsiedztwie głównych szlaków komunikacyjnych. Włodarze Tczewa tłumaczą, że chcą przejąć teren, bo z powodu istniejących tam rozwiązań drogowych, nie jest to dobra lokalizacja pod hipermarket. Wojsko będzie mogło przekazać swój dawny teren w drodze darowizny na cel publiczny, bądź sprzedać - samorząd może liczyć na bonifikatę. Dodajmy, że w przeszłości zastanawiano się m. in. nad przeznaczeniem dawnej jednostki na szpital. Pomysł upadł, ze względu na koszta, poza tym Tczewskie Centrum Zdrowia planuje rozbudowę kompleksu medycznego przy ul. 30 Stycznia.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (80)
dodaj komentarz

  • +38

    snake_gość

    01.06.2011, 00:09

    może zrobić szpital z wszystkimi odziałami w jednym budynku, boisko można by pzrzeksztalcić w lądowisko

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx5 
  • +26

    MTTczew

    01.06.2011, 06:43

    Dokładnie szpital z prawdziwego zdarzenia wszystko mieści się w jednym miejscu i w jednym budynku. Szpital z 30 stycznia i Paderewskiego oraz rehabilitacyjny... wraz z pogotowiem. Oczywiście dobudować, wyremontować i nie byłoby rozdrobnienia. A jeśli budynek nie spełniałby wymagań, zbudować coś na miarę tego w Kościerzynie.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -72

    _gość

    01.06.2011, 01:22

    ale to bylby bardzo dobry pomysl by urzad miasta byl wlasnie w tym budynku

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx1 
  • +17

    _gość

    01.06.2011, 08:50

    Urzędnik?

    Cytuj
    IP: 79.188.xx3.xx4 
    +1

    oj oj_gość

    01.06.2011, 12:58

    wiemy kto za tym wpisem stoi

    nie umiecie przegrywać panowie z PO

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx1 
    -1

    _gość

    01.06.2011, 20:03

    lepiej po niz pis

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx9 
  • +22

    _gość

    01.06.2011, 06:18

    Mroczkowski znowu tylko myśli o sobie

    Chce poczuć znowu zapach jednostki jak za starych dobrych lat. Stanowczo protestuję. To miejsce można wykorzystać lepiej!

    Odpowiedz
    IP: 212.227.xx8.xx7 
  • +17

    Julia_gość

    01.06.2011, 07:03

    URZĄD

    Tak i zrobić park dla urzędników i niech leżą na zielonej trawce bo i tak niewiele robią, A w Pałacu ślubów ,śluby odbywają się może raz w miesiącu i naprawdę stać nas ,żeby taki budynek utrzymywać cały rok , Panie Mroczkowski naprawdę za te pieniądze niech pan trochę myśli

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx9.xx2 
  • +4

    xxx_gość

    01.06.2011, 10:52

    pałac ślubów

    ponoć z sanepidu na westerplatte mieli zrobić a nie sanepid na starym mieście wyglądem straszy i gdzie ta rewitalizacja od zabytków powinni zacząć!!!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx7 
  • +18

    Tczewianin_gość

    01.06.2011, 07:10

    jaki Urząd???

    Tam będzie hipermarket na 100%. Zakład?

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx4.xx2 
  • psssotqa

    02.06.2011, 09:29

    Hipermarket?

    Byle nie kolejna biedronka czy jakieś inne Netto. Może w końcu market z prawdziwego zdarzenia. Jakieś całodobowe Tesco czy Auchan. A najlepiej oba na raz. He...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -5

    świstak_gość

    01.06.2011, 07:33

    teren jest ogromny i niezabudowany

    teren jest ogromny i niezabudowany poza jakimiś garażami i szopami. Trzeba to sprzedać, zaorać i niech inwestor postawi co chce: bloki, markety, szpitale, wesołe miasteczko.

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx8.xx7 
  • -2

    _gość

    01.06.2011, 08:52

    Zgadzam się. Sprzedać miejsce na aukcji. Inwestor zapłaci, miasto zarobi, inwestor zarobi trafiając w mieszkańców potrzeby.

    Cytuj
    IP: 79.188.xx3.xx4 
    +8

    xxzzyy_gość

    01.06.2011, 09:50

    miasto nie zarobi zarobi Agencja Mienia Wojskowego

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • +13

    kolo_gość

    01.06.2011, 07:55

    Idealne miesjce na szpital,juz teraz plac defilad wykorzystywany jest jako ladowisko. Problem polega na tym że jedynie lokalizacja jest bardzo dobra bo budynki koszarowe nie nadają się do przystosowania do potrzeb szpitala. Konieczne by było zbudowanie od podstaw jednego wilelooddziałowego budynku wraz z całą infrastrukturą, którego koszt to kilkadziesiąt milionów. TCZ nie ma takich srodków sarostwa ani miasto także nie. Nasi włodarze powinni wykorzytsać środki rządowe i zdobyc srodki z budżetu to szansa na budowę nowego szpitala. Drugą opcją jest prywatny inwestor tylko co z budynkami obecnego szpitala?

    Odpowiedz
    IP: 81.210.xx6.xx8 
  • -6

    a_gość

    01.06.2011, 08:05

    ta miasto mogloby wykupic a potem sprzedac z zyskiem deweloperowi pod bloki, spokojnie 3-4 bloki wejda i jeszcze starczy miejsca na porzadny parking i maly park, miasto mogloby zastrzec ze obowiazkiem dewelopera jest zagospodarwanie czesci terenu pod park ogolnosdostepny dla mieszkacnow lawczki na gorce itd .

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • +1

    xx_gość

    01.06.2011, 10:54

    co marnowanie miejsca!!!

    3 , 4 tam z 10 postawią he he

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx7 
  • -4

    gfhjgh_gość

    01.06.2011, 08:11

    bcjhkj

    nie fiem

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx4 
  • -7

    Gość_gość

    01.06.2011, 08:12

    Urzędnicy niech siedzą sobie w tych swych obecnych

    Biurach. Ten teren po J. wojskowej jest duży Więc mogli by tam zrobić ośrodek szkolenia. A nie trzeba jechać do Gdańska. Tam nic innego nie pasuje. Market?? po co ich i tak jest więcej niż powinno.

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx6.xx8 
  • +6

    Ali-gator_gość

    01.06.2011, 08:15

    Żadnych hipermarketów! Stanowcze - NIE! Wystarczy tych molochów w mieście. Następne siedlisko żebraków! Lepiej, gdyby faktycznie miasto przejęło te obiekty - o ile z głową je zagospodaruje - niż by miało potem być za późno. Poza tym wkur**ia mnie takie gadanie, że nie ma pieniędzy. A na fontannę są?! Na zegar były?! Teraz też się znajdą, tylko trzeba ruszyć du**ę i trochę poszukać i popisać! Ale jak zwykle znajdzie się powód, by tego nie zrobić! A to sesja rady, a to sezon urlopowy, a to kaszel... Zespół szpitali to chyba najsensowniejsze rozwiązanie... ps. Nie widziałem w jednostce żadnej szopy...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx9 
  • +9

    realista_gość

    01.06.2011, 08:15

    Motyw

    Posesja pana Mroczkowskiego sąsiaduje z terenem jednostki. To zrozumiałe że pan M. nie chce miec hipermarketu tuż za płotem.

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx9.xx2 
  • +18

    tcz45

    01.06.2011, 08:19

    Jestem za szpitalem

    przenieść szpitale w to miejsce , które idealnie się do tego nadaje. Doskonałe miejsce na leczenie i rehabilitację. Przenieść tam hospicjum. Lądowisko dla helikoptera. W jednym miejscu byłoby pogotowie i inne związane ze służbą zdrowia gabinety specjalistyczne. To mogło by być takie znaczące dla okolicy ,,Centrum Zdrowia'.A koszty hm..? sprzedać budynki i tereny po szpitalne i odzyskane z tego chociaż w części pieniądze, włożyć w zbudowanie tego centrum zdrowia. ,,Wszystko na swoim miejscu, wszystko ma swoje miejsce''.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +14

    realista_gość

    01.06.2011, 08:29

    Motyw

    Posesja pana Mroczkowskiego sąsiaduje z terenem jednostki. To zrozumiałe że robi wszystko żeby nie mieć hipermarketu za płotem.

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx9.xx2 
  • +12

    _gość

    01.06.2011, 08:53

    Ile jeszcze czasu prywata urzędasa ma górować nad potrzebami mieszkańców?

    Cytuj
    IP: 79.188.xx3.xx4 
  • -5

    klepsydra_gość

    01.06.2011, 08:41

    a ja mysle ze przydałoby się w naszym mieście

    PRZEDSZKOLE. i jakies miejsce rekreacyjne obok..

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • +2

    psssotqa

    02.06.2011, 09:33

    ??

    Przedszkola już są, brakuje nam żłobka.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +13

    mieszkanka_gość

    01.06.2011, 08:43

    TYLKO SZPITAL!!!!!! To jest mieszkańcom najbardziej potrzebne! I powinniśmy się tego domagać ,wręcz rządać od naszych władz!

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx8.xx3 
  • -1

    ja15_gość

    01.06.2011, 09:21

    A może.......!!!!!!!!!

    A może w końcu w Tczewie by powstała filia jakiejś renomowanej uczelni wyższej? zaplecze aż nadto się nadaje, na stołowce można by zrobić bar mleczny ;-) miejsc parkingowych pod dostatkiem, plac na promocje jest- Tczew, okoliczne miejscowości i powiaty by jak najbardziej były za w końcu dojedź np. z Morzeszczyna na uczelnie do Gdyni to jest jakaś paranoja.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx0 
  • -3

    ja15_gość

    01.06.2011, 13:38

    buhah

    oooo minusiki mi dali, nie popłaczcie się

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx0 
  • +3

    _gość

    01.06.2011, 10:12

    aquapark !!!!!!! 100% strzał w dziesiątkę!

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx0.xx2 
  • +2

    _gość

    01.06.2011, 10:31

    Albo fontanna.

    Cytuj
    IP: 79.188.xx3.xx4 
    -2

    grrrr_gość

    01.06.2011, 10:41

    POPIERAM !!!

    POPIERAM !!!

    Cytuj
    IP: 195.117.xx9.xx0 
    +1

    psssotqa

    02.06.2011, 09:35

    żadnej fontanny

    Po kiego grzyba nam fontanna? Ma stanąć jedna na Placu Hallera. I to dość kosztowna. Sama fontanna nie sprawi, że ludzie będą tam chodzić. Szybciej ją ktoś zdemoluje.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +11

    rubi_gość

    01.06.2011, 11:01

    SZPITAL - TO SUPER POMYSŁ

    Szpital to świetny pomysł. Taki specjalistyczny, z prawdziwego zdarzenia, po prostu Centrum Zdrowia. Obecna władza na pewno zostałaby doceniona za takie działanie. Po co przenosić Urząd, przecież jest w odpowiednim m-cu... Dość już myślenia o sobie, o innych urzędnikach, tylko czas popatrzeć na ludzi, czego najbardziej potrzebują i czasami warto wyjść zza biurka - do ludzi i ich posłuchać. W końcu po to Was wybraliśmy.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx5 
  • -1

    ka_gość

    01.06.2011, 12:05

    Pan Moroczkowski ma rację

    Przenieść Urząd, ale z wojskowych zatrzymać przynajmniej jednego kaprala. Co rano dla urzędników scieżka zdrowia. Jakość pracy urzędników poprawiłaby się przynajmniej o 300%. Pozdrawiam ka

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • +2

    Marionetka_gość

    01.06.2011, 12:10

    Jaki szpital?

    Ludzie na utworzenie szpitala w miejscu batalionu jest już za późno. Przy 30 Stycznia wyremontowano biurowiec, powstała stacja dializ, piękne pogotowie, inne inwestycje. I teraz co? Zostawić je i wszystko robić od nowa?

    Odpowiedz
    IP: 83.17.xx9.xx0 
  • +1

    psssotqa

    02.06.2011, 09:41

    Tu się zgadzam. Co prawda to, że szpital mieści się w kilku budynkach (co jest uciążliwe szczególnie w przypadku, gdy trzeba pacjenta ganiać na badania na około) jest głupotą, to jeszcze większą głupotą byłoby budowanie nowego i wyrzucanie zainwestowanych już pieniędzy w błoto.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -1

    pu_gość

    01.06.2011, 12:22

    Co to są za gamonie, to się w głowie nie mieści, może jeszcze sobie chate tam zbudujesz imbecylu ! Ważne żeby twoja du..a nie ucierpiała ;/

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx5.xx9 
  • +1

    jkkl_gość

    01.06.2011, 12:23

    haha! Te pomysły to do lamusa. Przeciętny tczewiak nic z tego nie będzie miał, kto za wyrzuceniem wojska stoi to nie bawem sie okaże napewno nie zyska na tym przeciętny " Kowalski" TYLKO PRYWATA .

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx9.xx2 
  • _gość

    01.06.2011, 12:31

    na szpital kilku milionow nie znajda ale na remont pod nowy urzad miasta to by sie znalazly i to pewnie wieksze niz by byly potrzebne na zmiane jednostki w szpital POPIERAM POMYSL SZPITALA fajne miejsce i nie trzeba byloby latac z jednego konca miasta na drugi.a urzedasy zrobili by sobie parking na samochody bo tam juz im sie nie mieszcza POZDRO DLA POMYSLODAWCY

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx0 
  • +1

    lukee

    01.06.2011, 12:58

    Kolejne pieniądze poszłyby na adaptację i remont budynków pod urząd. Źle im na pl. Piłsudskiego, za dużo pieniędzy mają? Można też ogłosić konkurs na wykorzystanie terenu po obecnej jednostce.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -2

    mintaj2_gość

    01.06.2011, 13:02

    tor dla zmotoryzowanych

    zrobić z koszarów tor dla debili z tczewa co przestaną terroryzować miasto i będą mogli poszaleć (pojeździć normalnie w ich mniemaniu) legalnie bo tam od wojska polskiego do osiedla kolejowego czy jak to tam się zwie jest ładny długi prosty i szeroki pas i dla dawców i dla tych co zap..rdalają samochodami amen

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx3.xx6 
  • +1

    Jom_gość

    01.06.2011, 13:49

    Muzeum

    Jak najbardziej zrobić muzeum!!! Warunek to pozostawić w nim urzędników - eksponaty jak się patrzy i na przewodnikach się zaoszczędzi - bo sami będą oprowadzać. I parę "muzealnych " spraw by się znalazło (drogi, mosty, basen itp) Można by wozić turystów z innych miast i pokazywać ich za pieniądze. Wreszcie super pomysł! GRATULACJE!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx3 
  • +2

    Imię, login, pseudonim, nick _gość

    01.06.2011, 15:05

    Temat komentarza

    Propozycja - utworzyć tam Zakład Karny.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx1 
  • psssotqa

    02.06.2011, 09:45

    Zakład karny? Powinniśmy się cieszyć, że takowego tu jeszcze nie ma. A z zewnątrz widok przepiękny - wysoki mur i kraty. Rekreacja jak cholera. Aż cieszy oko na samą myśl.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -1

    wodzionka_gość

    01.06.2011, 16:29

    szpital

    To dobry pomysł ze szpitalem na terenie jednostki. Przenieść porodówkę, chirurgię, ginekologię,a tak w ogóle pogotowia już nie ma na 30-go stycznia zlikwidować stary szpital wewnętrzny i przenieść na 30-go stycznia. Urząd Miasta niech zostanie z tą całą biurokracją i Mroczkowskim tam gdzie są.

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx8.xx8 
  • -1

    as_gość

    01.06.2011, 17:09

    pod warunkiem

    ze zatrudnia jeszcze z 500 osob i moze byc nawet z rodziny, oczywiscie jest to sarkazm

    Odpowiedz
    IP: 82.20.xx0.xx1 
  • -6

    anzi_gość

    01.06.2011, 18:44

    apteka

    pilnie tam zrobić aptekę, pilnie

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx8 
  • +1

    psssotqa

    02.06.2011, 09:47

    Apteka

    Jest w Carrefourze i jeszcze kilka innych na Wojska Polskiego. Po co kolejna?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    01.06.2011, 19:20

    tłumaczy prezydent

    To stary obiekt z dużymi salami, kompletnie nieprzystosowanymi do pełnienia funkcji administracyjnej. Są tam jeszcze drewniane stropy, a cały obiekt trzeba by w zasadzie wyremontować prawie od podstaw. Poza tym nie ma tam wcale wielkiej powierzchni użytkowej - budynek jest długi, ale jednopiętrowy. Widać jak Pan Prezydent zna budynek jak już to jest na całej długości budynku pomieszczenie piwniczne w którym znajdują się pomieszczenia jak sala wykładowa siłownia sala logistyczna oraz wiele innych. Na parterze znajduje się sztab oraz kancelaria Dowódcy jednostki , sala tradycji JW 3730 oraz kompania techniczna z zapleczem kancelarii oraz inne pomieszczenia. A na pierwszym piętrze to są pomieszczenia biurowe oraz kompania saperów oraz pluton rozminowania i kompania pontonowa i to tyle by było dla znajomości jednostki dla P........... .

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx0 
  • +1

    Zbych.ROK_gość

    01.06.2011, 19:47

    AQUAPARK

    W Tczewie nie powstanie nic co już istnieje i funkcjonuje (szpital). Przykładem jest most Tczewski na Wiśle. Póki stoi to jest dobrze. Zawsze nie ma pieniędzy na remont WIZYTÓWKI miasta. Jednak na węzeł komunikacyjny pieniądze jakoś pozyskali. Miasto musi zarobić na tym terenie. Aquapark byłby idealnym rozwiązaniem. Klientów by nie brakowało. W sopockim Aquaparku średnia tygodniowa to 15 tyś odwiedzających. A ceny SZOK. Zbudować porządny aquapark na wzór krakowskiego i do tego nie za wysokie ceny biletów. W ciągu 5 lat inwestycja już się zwróci i zacznie zarabiać. Hipermarket na pewno tam nie powstanie. Jednak władze miasta powinni za pomocą TCZ.PL zorganizować sondę dla mieszkańców z zapytaniem co woleliby w miejscu dawnej jednostki.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx2 
  • -1

    Agnieszka_gość

    01.06.2011, 20:10

    SZPITAL i tylko szpital.To jedyne sensowne rozwiązanie

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx8.xx7 
  • -1

    ja15_gość

    01.06.2011, 20:15

    sprzedać

    Sprzedać wszystko, temu co da najwięcej i za to wyremontować most !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx0 
  • gość_gość

    01.06.2011, 20:29

    Aquapark

    Tak Aqaupark, moze i Trójmiasto będzie przyjeżdżać, poroniony pomysł. To może od razu Hotel ***** z pełnym wypasem?

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx3 
  • wilk_gość

    03.06.2011, 15:15

    Hotel?

    Hotel? Niee :D Powiedz mi kto tu chce przyjeżdżać? <sarkazm> mnie wyobraźnia zawodzi, ale może ktoś zna osoby (chociaż OSOBĘ), która bierze urlop i przyjeżdża na wakacje/ferie do Tczewa? No raczej nie. Bo i po co? TU NIC NIE MA, NIE BYŁO i zapewne NIE BĘDZIE.

    Cytuj
    IP: 83.11.xx8.xx1 
  • +5

    osc_gość

    01.06.2011, 20:46

    Postawić burdel

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx9 
  • mieszkanka_gość

    01.06.2011, 22:53

    Burdel czyli Urząd!

    Cytuj
    IP: 83.25.xx8.xx3 

    As_gość

    20.08.2011, 23:23

    Popieram w 100%. Ludzie musza miec prace.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx4 
  • -5

    as_gość

    01.06.2011, 20:58

    puscic pielgrzymke z bozym cialem

    postawia krzyz ,a potem nikt krzyza nie ruszy bo to swietosc,nastepnie bedzie kapliczka i kosciol oczywiscie wszystkie grunty w kolo zostana sprzedane za zlotowke klerowi

    Odpowiedz
    IP: 82.20.xx0.xx1 
  • -1

    babcia ._gość

    01.06.2011, 21:36

    Mieszkam kilkadziesiąt metrów od jednostki i faktycznie SZpital byłby w dobrym miejscu jest toidealne miejsce na ten cel a Urząd Miasta nigdy malo jeszcze mają biur i innych takich ,a bydynek po Metrix,zobaczcie jakie cacy no jasne maży im się luksus jeszcze jeden ,daleko od ulicy no i swieżutkiego powietrza więcej bo dookoła prawie jak w lesie ,stanowcze nie dla urzędasów,szpital jeden drugi i Hospicjum na jednym terenie Panowie urzędnicy weżcie to sobie do serc i do waszych gLów napisała bym wiecej o Tczewskich urzednikach emerytach lae brak mimsłów i po co mam się denerwować przecież oni i tak nie słuchają nas tylko przed wyborami obiecują cuda i cudenka .Pozdrawiam .

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx0.xx3 
  • +6

    Natalia_gość

    01.06.2011, 22:19

    Pomysł

    Zbudujmy kosmodrom i przysłużmy się rozwojowi polskich pasażerskich lotów kosmicznych ;)

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx6 
  • +2

    Tczewianin_gość

    01.06.2011, 23:02

    Teren po Wojsku

    KFC lub AqaPark

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx7.xx6 
  • -2

    h_gość

    02.06.2011, 07:47

    co wy z tym szpitalem, szpital na 30 stycznia jest wyremontowany w 2/3 pwoierzchni, sprzet itd, czy wa mjuz zupelnie odbilo ?

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • +1

    Nostradamus_gość

    02.06.2011, 09:28

    de ja wu

    Pomyślcie wszyscy zanim coś napiszecie z sensem. Jaki normalny , prawdziwie polski rząd dobija przemysł, gospodarkę, bankowość, rolnictwo, edukację, służbę zdrowia, etc. i na koniec ARMIĘ. Zastanówcie się a potem piszcie bzdury o urzedach , aquaparkach, KFC i innych bzdetach. Czy wy naprawdę nie wiecie o co chodzi czy tylko nie chcecie wiedzieć? Czy nie wiecie o co chodziło podczas obrad zdrajców sejmu niemego z 1717 r. i co się w naszym kraju dzieje od blisko 300 lat . Ludzie obudźcie się! Polska to nie gierki komputerowe dla imbecyli. Czy nauki Jana Pawła II poszły w las? Słuchaliście Go ale nie słyszeliście. Nie płaczcie tylko jak będziecie wyciągać brudne ręce z nocnika!

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • -1

    kolo_gość

    02.06.2011, 10:04

    wyremontowany szpital to nie to samo co nowy, weź sobie wyremontuj malucha i porównaj do jakiegokolwiek innego nowego auta, da się jeździć tylko komfort jazdy jest zupełnie inny. Nowy szpital jest potrzebny, chirurgia budynek z XVII w, położniczy przerobiony ze stajni, paderewskiego- lazaret z poczatku XX wieku nie nadaje sie na szpital.

    Odpowiedz
    IP: 81.210.xx6.xx8 
  • Dawny Tczew_gość

    02.06.2011, 18:13

    Szpital to 1897 rok czyli XIX wiek, na Paderewskiego (1914) był dom starców

    Cytuj
    IP: 83.25.xx2.xx5 
  • -1

    danny_gość

    02.06.2011, 10:49

    Niech coś zrobią

    grunty napewno się przydadzą - niech tylko sprzedadzą to a inwestorzy którzy chcą zarobić zrobią coś ciekawego - to jest dobra lokalizacja!!! Lepiej będzie jak chociaż coś tam powstanie i będzie jakoś wyglądać niż żeby przez długie lata stało i czekało na pomysł miasta

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • -3

    iga_gość

    02.06.2011, 12:59

    Były pomysły żeby zrobić sąd, prokuraturę i policję w jednym- jak w Gdańsku... to jest najlepszy pomysł.

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xxx.xx1 
  • +5

    _gość

    02.06.2011, 13:28

    Już jakiś spekulant na tym terenie na pewno łapę trzyma. Będzie pewnie taka sama historia jak a tym terenem, na którym stoi teraz LIDL, Carrefour i PB. Miasto sprzeda teren jakiemuś gościowi za np 1 000 000zł a on podzieli na działki sprzeda po 1 000 000 zł za każdą działkę. Albo jak było z terenem po Zakładach Mięsnych. Miasto sprzedało Panom P i D Zakłady Mięsne. Panowie rozebrali i sprzedali co się dało a miasto odkupiło od nich tą działkę. Ciekawe za ile miasto sprzedało a za ile odkupiło? Ciekawe ile ci Panowie zarobili na sprzedaży tego co zostało po Zakładach Mięsnych? Czy miasto nie mogło samo wszystkiego sprzedać. Jeden z tych 2 Panów sporo już w życiu skorzystał na majątku miejskim, czyli naszym. Nieźle się dzięki temu ustawił. Ciekawe kto mu umożliwiał przez te lata osiąganie korzyści z majątku miasta?

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • -3

    ????_gość

    02.06.2011, 14:51

    jedn. woj.

    Według mnie jest to dobre miejsce na przeniesienie całego zespołu budynków związanych ze sądownictwem: sąd, prokuratura, policja, wydział paszportowy, księgi wieczyste, komornicy itp. W jednym miejscu, łatwiej załatwić różne sprawy. W tej chwili zainteresowani biegają od ul. Sadowej na Kołłątaja, na Sportową. Jest miejsce na parkingi, dojazd dogodny.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx5 
  • +3

    Sport's men_gość

    02.06.2011, 15:42

    A moz by tak co porządnego?

    Ja proponuje jakiś kompleks sportowy. Aqua park? Może. Na pewno jakieś zamknięte boiska, bo na tym zadupiu nie ma gdzie grać. Na marysieńce są tłumy, pilawa to dno.... Drużyny nie mają gdzie trenować. W tczewie NIC NIE MA. Nawet mniejszy Starogard ma lepsze boiska, sale, baseny, komunikacje... A czym się może pochwalić tczew? SZMATEKSAMI?

    Odpowiedz
    IP: 79.184.xx5.xx4 
  • +3

    jancio73_gość

    02.06.2011, 17:56

    Jestem za............

    jestem za tym by był aquapark....z prawdziwego zdarzenia np jak w Sopocie...i nie trzeba jezdzic do Trojmiasta

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx9 
  • -1

    yoap_gość

    02.06.2011, 18:37

    MIESZKANIA MIESZKANIA MIESZKANIA MIESZKANIA MIESZKANIA I JESZCZE RAZ MIESZKANIA wybudować - TCZEW już nie ma miejsca pęka w szwach więc budujcie mieszkania

    Odpowiedz
    IP: 83.7.xx4.xx5 
  • +1

    spacerowicz_gość

    02.06.2011, 18:54

    Kompleks: tor dla quadów, ścianka wspinaczkowa, strzelnica, tory dla rowerzystów, wiszące mostki itp. itd. Stąd przecież jest rzut beretem na basen (gdzie ma przecież być dobudowany aquapark). Po drodze trzeba by jeszcze "Ristocafe" by zyskało klientów. Tylko trzeba dobrej reklamy vis a' vis Mc Donalda , przy Shellu, "Dziczku"... :-D

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx9 
  • -1

    dostosowany _gość

    03.06.2011, 23:02

    warunki sadu sa fatalne, doszlo do tego ze podzielony na kilka budynkow i tylko problem w ktorym co zalatwic, policja wola o pomste do nieba, prokuratura ujdzie ale tez sie gniezdza. W Policje i Sad nie wlozono ani grosza wiec nie ma mowy stracie jak w przypadku szpitala, w ktory zainwestowano srodki. Prokuratura miala maly remont ale ma za malo miejsca. Policja, sad i prok w jednym to super rozwiazanie i obnizenie kosztow, obecnie z poczta trzeba jezdzic itd. jedno duze biuro podawcze itd. byloby super. a budowa szpitala nierealna SZKODA KASY JUZ ZAINWESTOWANEJ

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx4 
  • mała_gość

    21.08.2011, 15:57

    SZPITAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jak najbardziej jestem za szpitalem z oddziałami takimi ja interna,kardiologia,neurologia,laryngologia,okulistyka,chirurgia,porodówka,ginekologia,itd .po prostu SZPITAL z prawdziwego zdarzenia! przecież od ilu lat mieszkańcy Tczewa i nie tylko domagają się takiej placówki to wciąż tłumaczą nam że nie ma kasy jak jakimś ciemniakom!!! dosyć tego! panowie urzędnicy jest okazja to jej nie marnujcie! mamy już tego dość że kościoły powstają jak grzyby po deszczu (niech są),ale czy kościół nie mógłby zacząć też myśleć i zbierać ofiarę na szpital dla swoich parafian? jestem pewna że gdyby ogłosili na mszy że chcą dopomóc miastu zbierając fundusze na budowę takiego szpitala to w bardzo szybkim czasie uzbieraliby tyle kasy że ho ho i zdziwiliby się że nie tylko kościoły są potrzebne.Nie wolno wam urzędnikom i księżom myśleć tylko o sobie! Was stać na leczenie siebie i swoje rodziny w specjalistycznych klinikach odległych nawet w Warszawie a nas nie!!! pomyślcie o tym. A co do aquaparku to jest tak duży ten teren(poligon) że i to by się dało utworzyć, trzeba tylko trochę pomyśleć i przede wszystkim chcieć. Pozdrawiam mieszkańców Tczewa:)

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx3.xx9 
  • +2

    ciekawostka_gość

    21.08.2011, 20:25

    hihihi

    czy miasto stac na wykupienie tych terenów ?????? deweloperzy zacieraja rece bo maja kase na tak atrakcyjne tereny a nasi włodarze tez bo ten teren nie ma palanów zagospodarowania przestrzennego i beda okazje na lewe dochody za pozwolenia i plany zagospodarowania tam bedza mogli wszystko postawic jak dobrze posmaruja hiiiiiiiiiiiii.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx1.xx9 
  • Nocny gość 2_gość

    21.08.2011, 23:04

    jednostka woj

    Jak widzę co władze miasta wyprawiają na Starym Mieście, to lepiej żeby się nie brały za teren po wojsku. Szkoda publicznych (naszych) pieniędzy. Zamiast rozwiązać problem komunikacyjny w mieście to się wymienia kostkę na Starówce. Rudery dalej straszą ale Wadza ma radochę i nagrody na koniec roku. Nawet objazdów na czas nie wyznaczyli. !!! Niech teren po Wojsku sprzedadzą bez prawa do decydowania co tam ma być! Pewnie bedzie HIPER-BIEDRONKA lub GIGA-BIEDRONA. Włodarze miasta swoją nieudolność pokazali już nie raz. Niech wezmą "prowizję" i nie porywają się na coś co ich przerasta. Im mniej urzędniczych decyzji tym lepiej dla mieszkańców. Mógłby powstac aqua-park ale jak to w Tczewie, byłby całe wakacje w remoncie. Pożyjemy zobaczymy ile milionów się zmarnuje. Już pachnie aferą. A w ogóle to Tczew straci na wyjściu Saperów.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx6 
  • +1

    _gość

    22.08.2011, 11:50

    Prywatni developperzy już na pewno łapkę na tym terenie położyli. Będzie tam market, albo bloki mieszkalne. Ktoś kupi za grosze teren od miast jak to się nieraz w ostatnich kilkunastu latach zdarzało w Tczewie i odsprzeda za grubą kasę developperom czy innym inwestorom. Można by przypomnieć historię przejęcia przez pewnego pana radnego sklepów i restauracji po dawnym SS Społem i sklepów firmowych po tczewskich zakładach mięsnych, który nie miał kasy a dogadał się z bankami, żeby sypnęły forsą. Potem z resztą kupił razem ze wspólnikiem od miasta to, co zostało z zakładów mięsnych. Rozebrali te zakłady, sprzedali to co dało się sprzedać (instalacje z nierdzewki i miedzi itp) zdążyli się jeszcze pokłócić i odsprzedali miastu z zyskiem to co z tego zostało. Czy ktoś pamięta historię taj ziemi gdzie teraz jest LIDL, CArrefour, McDonalds, BP?

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • pucha_gość

    05.06.2012, 17:03

    moja mała ojczyzna

    tutaj służyłem tu oddałem trochę młodych lat służba lata 1987/1989

    Odpowiedz
    IP: 217.96.xx3.xxx 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.