Zakończył się drugi etap modernizacji drogi wojewódzkiej 224 z Godziszewa do Autostrady A1. Kierowcy mogą w całości korzystać z nowej infrastruktury. Droga jest bezpieczniejsza zarówno dla kierowców, jak i pieszych.
Roboty na tym odcinku kosztowały ok 46 mln zł.
Wojewódzka 224
Droga wojewódzka 224 łączy Wejherowo z Tczewem. Stanowi także dojazd do węzła Stanisławie Autostrady A1. Każdego dnia korzysta z niej kilka tysięcy pojazdów. Jak wynika z wyników przeprowadzonego w 2020 r. Generalnego Pomiaru Ruchu korzystało z niej średnio ok 5000 pojazdów dziennie. Do tej pory jazda tą drogą nie należała do przyjemności. Jezdnia była wąska i niezbyt równa. W newralgicznych miejscach, takich jak skrzyżowania czy przejścia dla pieszych nie było oświetlenia. Dlatego ostała podjęta decyzja o modernizacji tej drogi.
Dwa etapy prac
Modernizacja tego ważnego wojewódzkiego traktu została podzielona na dwa etapy. Pierwszy dotyczył przebudowy drogi w Godziszewie, a drugi od miejscowości Marianka do węzła Stanisławie. Łącznie to prawie 10 km. Co zostało wykonane? Wzmocnione zostało podłoże drogi i została położona nowa nawierzchnia. Przebudowane zostały przepusty melioracyjne oraz zjazdy na boczne drogi. Z nowej infrastruktury skorzystają również piesi. Wybudowane zostały chodniki, a na przejściach powstały azyle. Dzięki budowie zatok przystankowych zadbano również o bezpieczeństwo komunikacji publicznej. Za pierwszy etap praco odpowiadała lokalna firma ze Starogardu Gdańskiego (Przedsiębiorstwo Budowy Dróg), zaś za drugi Colas Polska.
Kilka cyfr
Koszt robót na całej inwestycji wyniósł ponad 64 mln zł. W tej kwocie ok. 47 mln zł stanowiło dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej, a prawie 17 mln zł to wkład własny samorządu województwa pomorskiego.
Roboty na tym odcinku kosztowały ok 46 mln zł.
Wojewódzka 224
Droga wojewódzka 224 łączy Wejherowo z Tczewem. Stanowi także dojazd do węzła Stanisławie Autostrady A1. Każdego dnia korzysta z niej kilka tysięcy pojazdów. Jak wynika z wyników przeprowadzonego w 2020 r. Generalnego Pomiaru Ruchu korzystało z niej średnio ok 5000 pojazdów dziennie. Do tej pory jazda tą drogą nie należała do przyjemności. Jezdnia była wąska i niezbyt równa. W newralgicznych miejscach, takich jak skrzyżowania czy przejścia dla pieszych nie było oświetlenia. Dlatego ostała podjęta decyzja o modernizacji tej drogi.
Dwa etapy prac
Modernizacja tego ważnego wojewódzkiego traktu została podzielona na dwa etapy. Pierwszy dotyczył przebudowy drogi w Godziszewie, a drugi od miejscowości Marianka do węzła Stanisławie. Łącznie to prawie 10 km. Co zostało wykonane? Wzmocnione zostało podłoże drogi i została położona nowa nawierzchnia. Przebudowane zostały przepusty melioracyjne oraz zjazdy na boczne drogi. Z nowej infrastruktury skorzystają również piesi. Wybudowane zostały chodniki, a na przejściach powstały azyle. Dzięki budowie zatok przystankowych zadbano również o bezpieczeństwo komunikacji publicznej. Za pierwszy etap praco odpowiadała lokalna firma ze Starogardu Gdańskiego (Przedsiębiorstwo Budowy Dróg), zaś za drugi Colas Polska.
Kilka cyfr
Koszt robót na całej inwestycji wyniósł ponad 64 mln zł. W tej kwocie ok. 47 mln zł stanowiło dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej, a prawie 17 mln zł to wkład własny samorządu województwa pomorskiego.
Komentarze (7) dodaj komentarz
w_gość_gość
15.12.2022, 09:44
a co tam panie z 22? bedzie Narodowe Muzeum Remontu dróg Poniemieckich?
Odpowiedzw_gość_gość
15.12.2022, 09:46
22 co dalej
a co tam panie z 22? bedzie Narodowe Muzeum Remontu dróg Poniemieckich?
Odpowiedzmeme_gość_gość_gość
15.12.2022, 10:00
hehe
Kiedy Bałdowska?
OdpowiedzKmbg_gość_gość
15.12.2022, 11:11
"JUŻ" ? A to dobre !
Odpowiedza_gość
15.12.2022, 12:41
Już w końcu :)
CytujMieszkaniec_gość
15.12.2022, 21:04
Ciekawe
Droga wojewódzka 224 łączy Wejherowo z Tczewem.... ciekawy kierunek.
Odpowiedzj_gość
19.12.2022, 22:35
Tandeta
Dopiero zakończyli, a pasy na przejściu dla pieszych już prawie niewidoczne.
Odpowiedz