Zakończył się remont budynku przeznaczonego na rowerownię. Teraz czas na zagospodarowanie i wyposażenie obiektu.
Wyremontowany przez miasto budynek to pomieszczenia po dawnej przepompowni ścieków na Czyżykowie. Budynek jest przeznaczony na rowerownię, czyli miejsce, gdzie rowerzyści będą mogli się spotkać, naprawić swój rower korzystając z dostępnych tam narzędzi.
Pomieszczenia wymagają jeszcze wyposażenia - tym mają się zająć rowerzyści, którzy będą się opiekować rowerownią.
Wykonane zostało m.in. nowe pokrycie dachowe, uzupełnione tynki zewnętrzne, wykonano izolację ścian fundamentowych, opaskę wokół budynku, zalano schody zewnętrzne, uzupełniono ogrodzenie. Wewnątrz budynku odmalowano ściany. Uporządkowano otoczenie budynku, posiana została trwa.
Wykonawcą inwestycji była firma z Gniewa (Zakład Ogólnobudowlany Usługi Stolarskie, Transportowe i Elektryczne Konstanty Nowak). Koszt inwestycji to niespełna 56 tys. zł. Zadanie zostało sfinansowane z budżetu miasta Tczewa.
W sąsiedztwie, wzdłuż niecki czyżykowskiej, wykonywana jest ścieżka prowadząca od rowerowni nad Wisłę. W pobliżu budynku zamontowane zostało oświetlenie.
Źródło: UM Tczew / Wrota Tczewa / M. Mykowska
Wyremontowany przez miasto budynek to pomieszczenia po dawnej przepompowni ścieków na Czyżykowie. Budynek jest przeznaczony na rowerownię, czyli miejsce, gdzie rowerzyści będą mogli się spotkać, naprawić swój rower korzystając z dostępnych tam narzędzi.
Pomieszczenia wymagają jeszcze wyposażenia - tym mają się zająć rowerzyści, którzy będą się opiekować rowerownią.
Wykonane zostało m.in. nowe pokrycie dachowe, uzupełnione tynki zewnętrzne, wykonano izolację ścian fundamentowych, opaskę wokół budynku, zalano schody zewnętrzne, uzupełniono ogrodzenie. Wewnątrz budynku odmalowano ściany. Uporządkowano otoczenie budynku, posiana została trwa.
Wykonawcą inwestycji była firma z Gniewa (Zakład Ogólnobudowlany Usługi Stolarskie, Transportowe i Elektryczne Konstanty Nowak). Koszt inwestycji to niespełna 56 tys. zł. Zadanie zostało sfinansowane z budżetu miasta Tczewa.
W sąsiedztwie, wzdłuż niecki czyżykowskiej, wykonywana jest ścieżka prowadząca od rowerowni nad Wisłę. W pobliżu budynku zamontowane zostało oświetlenie.
Źródło: UM Tczew / Wrota Tczewa / M. Mykowska
Komentarze (33) dodaj komentarz
zaratustra83
12.08.2014, 10:26
56000 zł
56000 zł to moim zdaniem sporo kasy. Przecież rowerzyści chcący korzystać z tej rowerowni mogli to odremontować czynem społecznym. Podejrzewam że gdyby sfinansować sam materiał to wyszła by o wiele niższa kwota.
Odpowiedzka_gość
12.08.2014, 10:41
nie trzeba podejrzewać
Nie trzeba podejrzewać. Jest to chyba oczywiste, ze koszty materiałów, robocizny plus koszty pośrednie i zysk są wyższe, niż koszty materiałów. Jednak przekazując tylko materiały miasto nie miałoby wpływu na wykonawstwo - jakość i sam fakt, czy prace zostaną wykonane.
Cytujqq_gość
12.08.2014, 12:00
chłopie, za dużo korwina się nasłuchałeś. Zejdź na ziemię.
CytujPiS da_gość
12.08.2014, 13:59
...
Taaaa, miasto ma wpływ na jakość. Nie bądź śmieszny.
Cytujka_gość
12.08.2014, 15:33
do pisdy
Jesteś bardzo ograniczony. Trochę wiedzy i wyobraźni pomagają w życiu.
Cytuj_gość
12.08.2014, 17:05
Jest tyle więźniów, którzy kosztują nas podatników miesięcznie ponad 2 tys. złotych. Dlaczego nie mogą wykonywać takich prac w ramach kary? Taniej byłoby kupić materiały. Za każdą taką inwestycję płacą podatnicy - Polska. 56 tys. to kupa pieniędzy. Naród cierpi, ludzie nie mają pracy, godnej płacy za pracę na umowy śmieciowe i szans na przetrwanie. W tym kraju liczą się inwestycje, które potem i tak zostaną puste. Wszyscy wyjadą za granice. Pomysł fajny, ale zbyt kosztowny.
Cytujzaratustra83
12.08.2014, 19:02
odp
Do ~ ka_gość: Na jakość wykonania zawsze można mieć wpływ stosując odpowiednią umowę. Innymi słowy na wykonanie powierzonego zadania zostają przekazane określone środki, po wykonaniu, wykonawca jest rozliczany z efektu, jeżeli środki zostały sprzeniewierzone, zostaje obciążony ich kosztem. Proste. Każdy kto zleca wykonanie czegokolwiek z powierzonych przez siebie materiałów stosuje takie podejście. Do ~ qq_gość: Stąpam mocno po ziemi i nie lubię jak się rozpieprza pieniądze z naszych podatków na czyjeś widzi mi się. Nadmiar biurokracji powoduje wzrost kosztów wszelkich działań. Jedną z niewielu rzeczy jakie bym przywrócił z czasów PRL to właśnie "czyn społeczny" Myślę tez że jego formą dzisiejszą jest to co robią niektóre wspólnoty mieszkaniowe jakie nie do wszystkich działań zamawiają firmy, a po prostu mieszkańcy wykonują je we własnym zakresie bo tak jest taniej.
Cytujka_gość
13.08.2014, 09:06
do zaratustra83
Dokładnie to miałem na mysli. Natomiast brak mozliwości kontroli dotyczył przekazania materiałów rowerzystom, aby w czynie społecznym odremontowali budynek.
Cytujzaratustra83
14.08.2014, 09:53
do ~ ka_gość
Ja jestem przeciwnikiem realizowania jakichkolwiek inicjatyw prywatnych z naszych podatków i to jasno stwierdzam. Jednak jeżeli już się to robi to powinno się dbać o minimalizację kosztów. Wychodzę jednak z założenia że miasto powinno ten obiekt w ramach takiej inicjatywy społecznej nieodpłatnie oddać w użytkowanie przykładowo tego klubu rowerowego na określonych zasadach. Klub już we własnym zakresie powinien zebrać środki na wyremontowanie i bieżącą eksploatację tej nieruchomości. Podatnicy nie zapłacili by za to, dla miasta plus bo budynek był by wyremontowany i zadbany, dla rowerzystów możliwość wykazania się nie tylko w pedałowaniu i gadaniu o ścieżkach rowerowych. No ale że mamy socjalizm to i rozdawnictwo publicznych pieniędzy trwa w najlepsze.
Cytujka_gość
15.08.2014, 00:21
do zaratustra83
Masz rację. Mój komentarz dotyczył sytuacji bieżącej. Obawiam się, że rowerzyści nie sa organizacją w świetle prawa, więc jakiekolwiek darowizny na ich rzecz są mocno podejrzane.
Cytujzaratustra83
15.08.2014, 12:43
do ~ ka_gość
Prawo zostało zmieniona i nawet osoba prywatna może zorganizować sobie zbiórkę pieniędzy. Niemniej nie ma przeszkód by zarejestrować stowarzyszenie (o ile jeszcze zarejestrowane nie jest). Jeżeli chce się działać w świetle prawa to należy to robić zgodnie z nim.
CytujMieszkaniec_gość
12.08.2014, 10:35
..
Znając życie spodziewajmy się artykułu o zniszczonej i rozkradzionej rowerowni...
OdpowiedzJustyna_gość
12.08.2014, 11:38
Tam mogła być toaleta
Taki fajny budyneczek - mogli tam zrobić toaletę publiczną - przydałaby się...
Odpowiedzhehehe
12.08.2014, 12:56
...
kwestia czasu - żule sami to przerobią na kibelki ...
Cytuj_gość
12.08.2014, 12:07
W artykule brakuje kilku informacji. Na jakich zasadach będzie działala rowerownia? Czy będzie osoba nadzorująca rowerownię? Są na to pieniądze?bo w przeciwnym razie żywot tego przybytku nie będzie chyba zbyt długi..
Odpowiedz_gość
12.08.2014, 12:41
Skąd ja wiedziałem, że tczewskie marudy uaktywnią się w komentarzach. Pozdrowienia dla ludzi chcących coś zmienić ;-)
Odpowiedz_gość
12.08.2014, 13:13
TY Zaratustra co nagle Cię oświeciło, że tak się udzielasz, czy ci Korwin kazał czyn społeczny odwalać?
Odpowiedzzaratustra83
12.08.2014, 20:21
Korwin tu i tam.
Udzielam się od dawna z przerwami. He he za to co niektóre marudy nagle spostrzegły moją obecność bo awatar zmieniłem, Zrobiłem to też z czystej ciekawości jaki wpływ będzie to miało na odbieranie mojej osoby. O dziwo gdy nie miałem znaczka KNP to jakoś pytań o Korwina nie było teraz nagle się pojawiły. Co najciekawsze w wielu kwestiach nie zgadzam się ze wspomnianym prezesem KNP no ale to dostrzegą tylko osoby znające jego poglądy, znające program partii i czytający moje komentarze. Na różne tematy mam wiele do powiedzenia ale jak ktoś chce znać stanowisko partii lub pana JKM to powinien zaciągnąć języka od zainteresowanych. Ja nie jestem ani Panem Januszem, ani rzecznikiem KNP, no nawet członkiem tej partii nie jestem, choć kto wie może i kiedyś zostanę :D Na pewno jestem gadatliwą osobą i lubię rozmawiać z ludźmi na różne, często ważne tematy, Od i znowu się rozpisałem :D
Cytuj_gość
12.08.2014, 13:39
Pamięt
Odpowiedz_gość
12.08.2014, 13:40
Pamiętajcie, że to wszystko z naszych podatków!!
Odpowiedzmm_gość
12.08.2014, 14:34
fajnie
Czy będzie stróż i monitoring?
Odpowiedzcoś przyniosę_gość
12.08.2014, 17:43
chętnie doposażę rowerownię,czego potrzeba i jak dostarczyć?Po sąsiedzku.
Odpowiedzwiola_gość
12.08.2014, 18:36
Tylko smęcić i narzekać potrafimy...i dlatego nic w tej Polsce nie ma i nie będzie! Polityka, fakt beznadziejna, ale my Polacy nie robimy nic, żeby było lepiej, a samo się nie zrobi. Zazdrośni, wredni, wiecznie obserwujący innych, obgadujący i ciągle niezadowoleni, to cechy Polaka. Może chcenie drugiej Ukrainy?
OdpowiedzxXx_gość
12.08.2014, 22:15
Najgłupiej wydane pieniądze o których słyszałem. Po co to komu panie ja sie pytam?
Odpowiedz~+_gość
12.08.2014, 23:07
Jesteś tak niedorozwiniętym przygłupem, i twierdzisz że jest to niepotrzebne? Tczew ma bardzo wielu rowerzystów i będzie to bardzo dobre przedsięwzięcie
Cytuj_gość
12.08.2014, 22:32
Bury pamiętaj, że będziemy Cię obserwować...
Odpowiedz_gość
12.08.2014, 23:43
jest tam jakis monitoring? bo niewiem czy mozna pic piwo na lawce obok zeby zaraz milicja nie zajechala
Odpowiedz_gość
13.08.2014, 00:32
56000 a 2000 na narzędzia się nie znalazły. Brak zaufania?
Odpowiedz_gość
13.08.2014, 08:31
Polaczki zakichane...
OdpowiedzA _gość
13.08.2014, 18:54
Kiedy
Rower mogę naprawić ?
Odpowiedzmały_gość
14.08.2014, 08:42
Wygląda to jak kibel w borównie ;d
po lewej męski , po prawej damski ;d
Odpowiedzkondrad_gość
14.08.2014, 10:20
jak tam dojechać
Pomysł dobry ale małe pytanko a jak tam dojechać ? chodzi mi o ścieżki rowerowe ...........,proszę wskazać choć jedną ścieżkę rowerową na Czyżykowie ! Pozdrawiam
Odpowiedzmar_gość
01.05.2015, 13:41
...
Jak zwykle sami malkontenci wypowiadają się pod artykułem... Proponuję wam przyswoić sobie cytat z Juliana Tuwima: "Błogosławieni ci, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego faktu w słowa"
Odpowiedz