Rewitalizacja. Prace w toku, a tu... już chcieli ukraść armatę

W tym miejscu ma powstać skwer z różami (fot. tcz.pl)
Rewitalizacja. Prace w toku, a tu... już chcieli ukraść armatę
Chociaż sezon urlopowy w pełni, na tczewskim Starym Mieście praca wre. Prowadzone są tam roboty związane z utworzeniem kolejnego szlaku spacerowego, tzw. drogi widokowej. Ostatnio zakończyły się roboty w rejonie niecki przy ul. Łaziennej. Okazuje się, że zaledwie w kilka dni po zniknięciu ekip budowlanych, ktoś już usiłował ukraść ustawioną w tym miejscu replikę armaty.

Prace w obrębie tczewskiej starówki ruszyły jeszcze w ub. roku - wymieniono nawierzchnię na części szlaku, pojawiały się nowe kwietniki i elementy małej infrastruktury:

- Teraz kończona jest ścieżka widokowa, która prowadzi od ulicy Dąbrowskiego ku Wiśle. W ubiegłym roku wykonano prace od brzegu rzeki do zbiegu ulic Mickiewicza, Krótkiej, Dąbrowskiego. W tym roku pozostał do zrobienia odcinek do ulicy Kościuszki. Chodzi głównie o to, by dopasować wszystko do staromiejskiego charakteru tej części miasta oraz wprowadzić oznakowanie w miejscu, gdzie był most zwodzony nad fosą, wprowadzający do miasta. - wyjaśnia prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.

W ramach prac nad drogą widokową jeszcze w tym roku powstanie nowa fontanna na placu Hallera. Z wtopionej w posadzkę kraty, mają tryskać podświetlane strumienie wody. Każdy z wodnych słupów może być niezależnie uruchamiany i sterowany. Fontanna ma ożywić tczewską starówkę i zachęcić do wypoczywania w tym nieco zapomnianym miejscu. Z kolei na rozwidleniu ul. Krótkiej i Mickiewicza powstanie skwer z różami, zaś na ul. Jarosława Dąbrowskiego wymieniona zostanie posadzka i zaznaczone miejsce, gdzie w średniowieczu znajdował się most zwodzony.


Tymczasem zakończyły się już prace w niecce przy ulicy Łaziennej - odnowiono tam średniowieczne mury obronne, powstała spacerowa alejka oraz ustawiono replikę armaty - ta ostatnia niektórym podoba się nawet za bardzo:

- Chcieliśmy upiększyć ten teren i ustawiliśmy tam armatę - stoi zaledwie od kliku dni, a dwa razy już usiłowano ją ukraść. - mówi Adam Burczyk, zastępca prezydenta Tczewa - Apelujemy do wszystkich mieszkańców miasta o szanowanie tego, co wspólnymi siłami udało się nam zrobić.

W ramach prac rewitalizacyjnych odbywa się również wymiana nawierzchni na ulicy Chopina (to jeden z elementów tworzenia tzw. drogi spacerowej). Remonty odbywają się też w kamienicach należących do miasta - przy ul. Chopina 33 (w budynku będzie działały warsztaty terapii zajęciowej) oraz na Zamkowej 26 (powstanie tam świetlica środowiskowa dla najmłodszych).

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (40)
dodaj komentarz

  • +22

    _gość

    27.07.2011, 00:40

    chcieli ukrasc armate, masakra takie cos to tylko moga malomiasteczkowi ludzie bez wyobrazni zrobic :/ tczewiacy chca by tczew byl wielkim miastem i by tu bylo cos fajnego a sami potem sobie szkodza :/ masakra

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx1 
  • +2

    echh_gość

    27.07.2011, 07:17

    Myślenie nie boli

    Nie Tczewiacy tylko jakies menele, chyba ze lunatykuję i w nocy poszedłem ukrasc armate.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx7 
  • +1

    staromiejskomieszczanin_gość

    27.07.2011, 00:42

    starówka po zmroku

    --- Treść komentarza została usunięta ze względu na jego obraźliwość ---

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx4 
  • +17

    lukee

    27.07.2011, 01:03

    Dosłownie - łapy obciąć ! "Co nie twoje to nie ruszaj". Co to komu przeszkadza? A może łakomy kąsek dla złomiarzy ?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +8

    złomiarz Mietek_gość

    27.07.2011, 01:58

    hej ho na złom by sie szło

    pieniądze nie leżą na chodniku panie, a wiesz pan ile za taką armate na złomie dajo, hoho :)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx4 
  • -32

    Pan Klex_gość

    27.07.2011, 02:02

    Po co ładować pieniądze w stare miasto?

    Wiadomo, że Tczew by padł bez Suchostrzyg, ich mieszkańców i firm tam zgromadzonych, a się remontuje dzielnicę degenerusów - czyli stare miasto. Bez sensu znowu utopione pieniądze!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • +11

    Raf_gość

    27.07.2011, 13:30

    Ale z tego co widzę to na Suchostrzygach jest dużo więcej menelstwa, i wcale nie powiedziane że to ktoś z twojego osiedla!!!

    Cytuj
    IP: 91.206.xx4.xxx 
    +8

    @

    27.07.2011, 14:35

    ...

    HE HE dobre sobie - bez Suchostrzyg Tczew by padł ... co za bzdura!!! :) jakoś całkiem dobrze Tczew funkcjonował bez Suchostrzyg :) Panie Klexie na każdej dzielnicy są degeneraci i powiem szczerze, że na Suchych jest ich najwięcej. Są tam zbiorowiska meneli, ćpunów i chyba najwięcej agresywnej młodzieży, którzy tylko szukają zaczepki i pod byle pretekstem prowokują bójki. Poza tym jest tam najwięcej interwencji Straży Miejskiej i Policji. A nawiązując do tej nieszczęsnej armaty, to albo jakaś grupa podlotków chciała sobie żarcik zrobić - bo to takie zabawne ukraść armatę(osobom pod wpływem środków wiadomo jakich różne pomysły przychodzą do głowy) albo jacyś drobni menele, pijaczki, bezdomni chcieli sobie ucztę zrobić, bo taka armatka to na pewno sporo by ważyła na złomowisku... I tyle na ten temat... pozdrawiam mieszkańców Tczewa!!!

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    william_gość

    28.07.2011, 16:10

    kończ waśc wstydu oszczędż...

    ... wytrzeźwiej, zastanów się nad swoją opinią i wróć tu jeszcze raz ... haha :) żyjesz na innych suchostrzygach? w innym mieście? masz na mysli firmy znajdujące poza osiedlem? patologię której nie brakuje na suchych? :)

    Cytuj
    IP: 79.187.xx0.xx6 
  • +3

    mulan11

    27.07.2011, 02:48

    Pytanie

    Czy nasi rajcy są idiot... ,przecież wiadomo że te żule i tak tę armatę wyniosą na skup lub na jakiś portal aukcyjny.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +6

    tczewiak_gość

    27.07.2011, 07:10

    błoto i nic nie robią

    Panowie którzy robią ul.dąbrowskiego siedzą i nic nie robią, może dla ludzi z zewnątrz, przechodzących ulicą wygląda to na pracę. Pracuje na tej ul i widzę co się dzieje.Kostka jest przywożona a potem zabierana tym samym autem. Są tu na pewno fachowcy i wiedzą ile zajmuje położenie kostki tzn ile można położyć dziennie kostki. Prace trwają 2tygodnie i nie ma ani m2 a z tego co wiem prace mają trwać jeszcze 2mc. Bzdura a jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę. Wygląda na to, że ktoś skasował grubą kasę a teraz żeby głupio nie wyglądało posiedzi na budowie 3mc. A można by to zrobić w 2tygodnie. Widać o co chodzi tczewskim władzą nie o rewitalizacje, nie o wygląd miasta ale o kaskę.

    Odpowiedz
    IP: 62.152.xx2.xx1 
  • +4

    mieszkanka_gość

    27.07.2011, 15:54

    Zgadzam się prace ,postępują wolno a nikt z władz nie uzgodnił z właścicielami sklepów jak długą potrwa utrudnienie w prowadzeniu działalności. W ogóle ten teren nie jest zabezpieczony ,nie oznakowany.Partyzantka i nikt nie wie jak długo potrwa.

    Cytuj
    IP: 83.23.xx0.xx4 
  • +18

    stary tczewiak_gość

    27.07.2011, 07:35

    to po co są kamery monitoringu a druga sprawa to podsłuchałem w Starogardzie rozmowę dwojga młodych ludzi (tam do Tczewa na stare miasto nie ma po co chodzić bo tam są tylko lumpeksy żule i banki) o czymś to świadczy

    Odpowiedz
    IP: 79.162.xx8.xx2 
  • +5

    @

    27.07.2011, 14:43

    ...

    Monitoring jest niemal na każdym rogu tylko po co ??? nikt się nawet nie pofatygował , żeby odnaleźć winowajcę... (mandacik trochę ostudziłby jego entuzjazm) a z tymi lumpeksami i bankami to prawda w 100%!!! tam praktycznie nic innego nie ma... A pomysł z modernizacja Starego Miasta popieram, tylko ludzie szanujcie pracę innych, to będzie się nam lepiej w zadbanym mieście mieszkało!!!

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +12

    _gość

    27.07.2011, 07:40

    "W szóstym armata, o! jaka wielka! Pod każdym kołem żelazna belka! W siódmym dębowe stoły i szafy, W ósmym słoń, niedźwiedź i dwie żyrafy, W dziewiątym - same tuczone świnie..."

    Odpowiedz
    IP: 79.188.xx3.xx4 
  • +12

    ka_gość

    27.07.2011, 07:52

    do trzech razy sztuka

    Dla mnie jest rzeczą oczywistą, że w końcu się uda. Nie pomogą apele, monitoring, patrole. Upatrzyli sobie, to ukradną. Cały czas trąbię, że rewitalizacja starówki bez wysiedlenia obecnych mieszkańców, to pieniądz wyrzucony w błoto.

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx2.xx1 
  • +7

    x_gość

    27.07.2011, 08:02

    co wy z tym wysiedlaniem, gdzie wysiedlic i kogo ? i kto bedzie decydowal? wysiedlic na czyzykowo czy na nowe miasto? Wkurzajace jest to ze na suchostrzygach,czyzykowie, nowym miescie od 5 lat wyremontowano moez 2 metry chodnika lacznie, a tu w stare miasto co rusz coś. To nie fair, nie mozna robic tak ze za 10 lat bedzie konieczna rewitalizacja suchostrzyg bo same menelstwo sie tu zagniezdzi. Nie wspominajac o bajkowym, ktore stana sie predzej czy pozniej slamsami miasta, z uwagi na to jak to osiedle zbudowano, w jakim standardzie i z jaką przestrzeniąmiejską, to ttylko kwestia czasu.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • +5

    ..._gość

    27.07.2011, 09:13

    nie pisz bzdur

    że niby tylko stare miasto rewitalizują http://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wiadomosci&item=faaaa6189c35eb23&title=Czas-na-rewita lizacje-Suchostrzyg chcesz żeby tczew odzył to niestety trzeba wrzuci w stare miasto nie tylko kasę ale i trochę serca no i jak już rewitalizują to zamiast tych wszystkich lumpexów to niech knajpy w ich miejsce powstaną!!! bo wstyd wrzucają kasę w rewitalizację a pozwalają na to aby tu na starym mieście same banki i lumpy były NIE ROZUMIEM jak to ma wspomóc przemianę na lepsze i bardziej atrakcyjne dla turystów i mieszkańców

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx7 
  • +5

    ???_gość

    27.07.2011, 08:02

    ????

    A CO Z RUINAMI W CENTRUM MIASTA???

    Odpowiedz
    IP: 62.152.xx0.xx0 
  • -1

    __gość

    27.07.2011, 09:30

    Ja się pytam, co się dzieje z wywożoną kostką z ulicy Dąbrowskiego?

    Odpowiedz
    IP: 81.210.xx6.xx8 
  • +3

    odpowiadam_gość

    27.07.2011, 09:35

    składowana jest w ZUKu - będzie wykorzystywana podczas remontów i drobnych napraw. Pzdr

    Cytuj
    IP: 89.200.xx2.xx4 
  • +7

    jerry_gość

    27.07.2011, 09:43

    W tym miescie nic sie nie zmieni dopoki gospodarze miasta wraz z policja beda tolerowac bande zuli i zdegenerowanych gowniarzy,jezeli ta zgraja nie potrafi zyc w miescie to jedyna sluszna decyzja jest wylapac ich co do jednego i eksmitowac z miasta.

    Odpowiedz
    IP: 92.239.xx4.xx9 
  • +6

    Imię, login, pseudonim, nick (_gość

    27.07.2011, 10:03

    Temat komentarza (max 50 znaków)

    najpierw trzeba zrewitalizować społeczeństwo na starym mieście bo to jest główny czynnik szkodzący starówce. Kamienice i tak maja już x-dziesiąt lat to im już i tak nic nie będzie jeżeli odrestaurowane zostaną za parę lat. bo po co im teraz robić nowe fasady skoro za dwa do pięciu dni po remoncie zostaną pobazgrane wiadomo jakimi napisami... dodatkowo sama fontanna nie przyciągnie spacerowiczów ponieważ tam i tak nic nie ma poza lumpexami. powinno się na mocy ustawy zakazać tego typu sklepów wokół palcu Hallera i ulic Krótkiej i Mickiewicza i w to miejsce zrobić restauracje+ ogródki z parasolami aby można było sobie fajnie posiedzieć wokół tejże fontanny. bo tak to będzie jak jest do tej pory...

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx7 
  • +4

    BASIA .CZAS .ALTERNATYWA. .FRU_gość

    27.07.2011, 10:27

    armata

    No,no...proszę jakich mamy przedsiębiorczych żuli,to się nazywa zaradność co się dziwić przykład idzie z góry.A tak poważnie to oni się niczego nie boją bo co im nasze Prawo zrobi.Zamkną ich to szybko wypuszczą i tak koło się zamyka.Brakuje u nas przepisu ,że jeżeli alkoholizm to choroba należy bezzwłocznie gościa zamknąć i oddać na leczenie.W ten sposób na pewien okres czasu byłby spokój z nimi, a także może niektórzy wróciliby do normalnego życia w społeczeństwie.Tylko poprzez przymus można coś z tym problemem zrobić,niech siedzą na leczeniu choćby ze 4lata.Pewnie powstaje pytanie kto za to zapłaci,odpowiedż- my społeczeństwo,jak szkodzą kradnąc i są na utrzymaniu MOPSU też za to płacimy.

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx6.xx8 
  • lgh_gość

    27.07.2011, 12:34

    Ci żule, to pewno nie żule, tylko magistrzy historii, którzy w trosce o tożsamość historyczną miasta zadali pytanie "po ch... to tam stoi?" W armacie miały kwiatki rosnąć, czy Tczew wsławił się jakąś bitwą, czy to tylko taki miś na miarę naszych możliwości?

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx1 
  • -6

    mropenvitamine_gość

    27.07.2011, 13:14

    Armate dac na Suchostrzygi, staromiejskie patole nie zasluguja na armate. A ci porzadni zozumieja, ze na Suchych lepiej sie przyda, krzewiac zamilowanie do historii wsrod najmlodszych.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx2 
  • +3

    jan z kosmosu_gość

    27.07.2011, 18:08

    Tak, bo na suchostrzygach nie ma złodziei i patoli.. Jak mnie niszczą takie komentarze jak Twój. Tu nie chodzi o dzielnice czy miasto. Tu chodzi o nasz ciężko chory kraj gdzie ludzie zawiną z ulicy wszystko, co można sprzedać.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx2.xx6 
  • +2

    stary tczewiak_gość

    27.07.2011, 13:27

    kostka J. DĄBROWSKIEGO pewnie zostanie zagospodarowana tak samo jak cegły kuta brama oraz inne ozdobne elementy muru który otaczał park przy szkole(dawna jedynka stare czasy) miało być wyjaśnione gdzie się to podziało i do dziś nie wiem oraz byly jakieś wyjśnienia w tej sprawie

    Odpowiedz
    IP: 31.60.xx7.xx4 
  • +2

    tczewiak_gość

    27.07.2011, 14:10

    nic sie nie dzieje

    Na ul dąbrowskiego nic nie robią siedzą i patrzą na siebie mogę podesłać fotki

    Odpowiedz
    IP: 213.241.xx7.xx8 
  • +5

    bankowiec_gość

    27.07.2011, 15:23

    do pana prezydenta P

    Na ul dąbrowskiego rano przywożą kostkę a po 15 ją wywożą tyle robią, jaki jest tego sens?

    Odpowiedz
    IP: 213.241.xx7.xx8 
  • -3

    Nowa Prawica!_gość

    27.07.2011, 18:32

    Prawda jest taka, że to są pieniądze wyrzucane w błoto. Po co oni zmieniają bruk? Było dobrze, dobrze się chodziło, jeździło samochodem czy innym środkiem transportu, a oni zmieniają to. Pieniądze są marnowane, a drogi tak złe, że aż się prosi, by je w końcu porządnie zrobić. Co jest najśmieszniejsze albo najtragiczniejsze, brukarze rozebrali to wszystko i stoi to już długo, a prac nie widać. Ah, tak to jest w Polsce. Dopóki rządzić będzie Banda Czworga, to nie ma się co spodziewać normalności nie tylko w kraju, ale i na płaszczyźnie lokalnej. Tyle rzeczy można byłoby zrobić, a zmieniana jest to, co było dobre i użyteczne.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • +4

    mieczyslaw

    27.07.2011, 19:17

    Nowa Prawica!_gość

    Zmień trochę język, bo szkodzisz bardziej Nowej Prawicy niż jej pomagasz.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +2

    Kazik_gość

    27.07.2011, 18:42

    Chodniki na ul. Jedności arodu nie są tak piękne

    Zmienia się cementową kostkę brukową po paru latach od ułożenia na ul. J. Dabrowskiego a na ul. Jedności Narodu i okolicach chodniki dziurawe, że goła ziemia wychodzi ! Tak marnuje się publiczne pieniądze.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx2 
  • +3

    gość_gość

    28.07.2011, 09:58

    Fakt,po raz kolejny remontuje sie cos ,co jest dobre,bo przeciez trzeba dac zlecenie kolesiom,a przy okazji samemu zarobic.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx4 
  • tczewiak_gość

    28.07.2011, 11:09

    no własnie

    trzeba się nachapać puki jest się u władzy. pewnie za rok beda znowu zmieniać kostkę

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx6.xx1 
  • +1

    bankowiec_gość

    28.07.2011, 17:55

    28.07.2011

    dzis znowu nic nie zrobili na ul. dąbrowskiego wiec nie wiem czy w tym roku bedzie kostka:) jutro znowu napisze czy coś robią. Wydaje się ze nie wiadomo czemu nic nie robią czyli wiadomo że chodzi o kasę im dłużej robią tym więcej kasy miasto zapłaci.Głupio by było skasować jak za 2mc roboty i zrobić to w 2tygodnie

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx6.xx1 
  • +1

    mieszkanka_gość

    28.07.2011, 21:11

    Potwierdzam,nic nie robiono!

    Cytuj
    IP: 83.23.xx1.xx4 
  • xxx_gość

    28.07.2011, 21:53

    Niecka bardzo fajnie zrobiona aczkolwiek słabo zagospodarowana jak na tak duży teren. Szkoda tylko że mieszkańcy nie potrafią tego uszanować i wypuszczają tam psy po czym nie sprzątają po swoich pupilach.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • _gość

    28.07.2011, 22:25

    O chryste panie niemożnością jest to

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx3 
  • bogdan_gość

    29.07.2011, 08:39

    nic nie robia

    Nic nie robia siedza i tyle

    Odpowiedz
    IP: 178.183.xx1.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.