Manifestacja w Obronie Edukacji przejdzie ulicami Tczewa

Strajk nauczycieli, szkoła (fot. Tcz.pl)
Manifestacja w Obronie Edukacji przejdzie ulicami Tczewa
Od tygodnia trwa Ogólnopolski Strajk Nauczycieli. W Tczewie w akcji biorą udział wszystkie szkoły samorządowe. Na wtorek została zaplanowana Manifestacja w Obronie Edukacji, która ma być wyrazem poparcia nauczycieli i potrzeby zmian w oświacie.

Wszystkie szkoły z Tczewa - zarówno - podstawowe, jak i ponadpodstawowe, a także przedszkole samorządowe - przystąpiły do strajku. Nauczyciele wyjaśniają, że walczą o godność i szacunek, a także przyszłość polskiej szkoły.

W piątek w Zespole Szkół Ekonomicznych w Tczewie miało miejsce bardzo spotkanie przedstawicieli komitetów strajkowych wszystkich szkół średnich z terenu powiatu tczewskiego oraz części podstawówek z samego miasta. Nauczyciele wymieniali się doświadczeniami z przebiegu akcji strajkowej. Nauczyciele z "jedenastki" zaprosili również na zaplanowaną na wtorkowy wieczór manifestację:

- Wszystkich, którym los oświaty leży na sercu i nie zgadzają się na sprowadzanie aktualnej sytuacji do prostych politycznych schematów, zapraszamy! Spotykamy się we wtorkowy wieczór przed Jedenastką. - zachęcają.

Plan:

18.30 zbiórka przed sp11, przejście do Delegatury Kuratorium Oświaty (Gdańska 17)

19.00 Ustawianie zniczy w formie wykrzyknika
19.15 krótkie wystąpienia przedstawicieli szkół

Około 20.00 światełko do nieba.

Aktualizacja:

Poniżej informacja nadesłana do redakcji przez organizatorów akcji:

Ważna korekta organizacyjna naszego wtorkowego spotkania. By dopełnić wszystkich względów formalnych, na którym nam bardzo zależy, rezygnujemy z przejścia spod Jedenastki na teren ZSE i spotykamy się od razu pod siedzibą Delegatury Kuratorium Oświaty (Internat ZSE przy ulicy Gdańskiej). Czas spotkania (18.30, wtorek) i jego program pozostaje bez zmian. Przypominamy także wszystkim chętnym o przyniesieniu pomarańczowych balonów oraz białych zniczy. Osoby, które chciałby zabrać w czasie spotkania głos, proszone są o jak najszybszy kontakt z organizatorami (tel. 533 949 663).

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (112)
dodaj komentarz

  • +69

    Edek_gość

    15.04.2019, 12:17

    Plan Kramka jak widać jest realizowany

    To jakiś żart? Z tego co wiem, to są zaplanowane rozmowy wszystkich stron łącznie z ZNP przy okrągłym stole więc proszę tam jechać i dyskutować. Co ma dać palenie zniczy i pochody pewnie z Kulasami i innymi zadymiarzami politycznymi. Widzę, że im naprawdę nie chodzi o dobro nauczycieli i porozumienie, oni realizują plan wywołania ulicznych rozrób, na tym głównie im zależy.

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx7.xx9 
  • +37

    uczeń_gość

    15.04.2019, 13:57

    Broniarz do brony i protest skończony

    Broniarz do brony i protest skończony.

    Cytuj
    IP: 195.47.xx1.xx0 
    +1

    Jan Mosdorf_gość

    15.04.2019, 17:05

    Polecam przeczytać ;)

    tnij.tcz.pl/?u=a4715a

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx0 
    +14

    Edek_gość

    15.04.2019, 17:50

    W artykule z linku cytują Kulasa " Nie obchodzą mnie Wasze dzieci piszące egzamin, ani Wasze kredyty Wy tchórzliwi egoiści. Jest mi za Was tak bardzo wstyd, że mam do Was tylko jedną prośbę. Odejdźcie natychmiast z zawodu nauczyciela, hańbicie nas."

    Cytuj
    IP: 188.147.xx7.xx9 
    -18

    tedi_gość

    15.04.2019, 21:23

    protest jest potrzebny

    Trzeba wyraźnie pokazać poparcie dla protestujących nauczycieli!!!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx4 
  • +124

    Koleżanka _gość

    15.04.2019, 12:18

    List nauczycielki do koleżanek i kolegów

    Drogie koleżanki, drodzy koledzy! Z niektórymi z Was pracuję kilkanaście lat, z niektórymi jeszcze dłużej. Razem zjedliśmy beczkę soli. Bywało lepiej, bywało gorzej, ale zawsze mogliśmy liczyć na wzajemne wsparcie, pomoc, zrozumienie, również kiedy kogoś z nas dotykał los, spotykała go tragedia. Staliśmy za sobą murem. Umieliśmy współpracować, rozmawiać, dobrze się bawić. Lubiliśmy się i szanowaliśmy. Również ze względu na Was przychodziłam do szkoły chętnie, nawet gdy czułam się przytłoczona obowiązkami i wydawało mi się, że nie dam rady. Kiedy pojawiły się pierwsze pogłoski o możliwości strajku, głośno i wyraźnie mówiłam o tym, że nie wezmę w nim udziału, wyjaśniając, dlaczego. Wielu z Was stanęło wtedy na stanowisku, że każdy musi zadecydować sam. Nigdy Waszej decyzji nie krytykowałam, choć forma planowanego protestu była dla mnie nie do przyjęcia. Na zewnątrz broniłam Waszego stanowiska, dementując mity na temat pracy nauczyciela, mówiąc o odpowiedzialności, jaka na nas spoczywa, bezsilności wobec rozszalałej w szkołach biurokracji. Z niepokojem obserwowałam rosnące niezadowolenie społeczne, widoczne w mediach społecznościowych, coraz silniejszą falę krytyki skierowaną przeciw nauczycielom. Wiedzieliście o tym, co sądzę o strajku podczas egzaminów i konsekwencjach takiej decyzji. Tylko jedna z Was wykrzyczała mi w twarz, że jeśli wywalczy dla mnie podwyżkę, powinnam się jej zrzec. Za nią i za Was pracowałam przy organizowaniu egzaminu gimnazjalnego. To jej dziecko będzie także dzięki mnie od poniedziałku zdawało egzamin ósmoklasisty. Reszta z Was milczała. W środę przyszliście ubrani na czarno, żeby okazać mi swoją dezaprobatę. W czasie kiedy siedzieliście przy kawie, wzajemnie utwierdzając się w słuszności swojej niechęci do mnie i przestrzegając się wzajemnie, żeby nikt z Was przypadkiem ze mną nie rozmawiał, pomagałam przy organizacji egzaminów, dziękowałam wolontariuszom, którzy umożliwili jego przeprowadzenie, wspierałam na duchu uczniów, uśmiechałam się do nich, próbowałam żartami rozładować i stres i tremę. Nie utworzyliście wprawdzie czarnego szpaleru, przywodzącego na myśl zomowskie "ścieżki zdrowia" jak w niektórych szkołach, ale kto wie, jak mało brakowało. Nie wiem, czy są z siebie dumni autorzy plakatów "Tylko świnie siedzą na egzaminie" albo ci, którzy doprowadzili szykanowaniem do tego, że jedną z ich koleżanek zabrało wczoraj pogotowie z podejrzeniem udaru. Nie wiem, czy Wy jesteście z siebie dumni. Jestem jednak przekonana, że kiedy strajk dobiegnie końca, wspólne przebywanie w pokoju nauczycielskim będzie dla Was trudniejsze niż dla mnie. Już nigdy nie będziemy sobie ufać. Nawet Wy sami nie będziecie potrafili obdarzyć zaufaniem siebie nawzajem, wiedząc już, jacy potraficie być okrutni, bezwzględni i jak łatwo wejść Wam w rolę prześladowcy. Wasza postawa podczas strajku pokazała dokładnie to samo, czego dowiódł stanfordzki eksperyment więzienny Philipa Zimbardo z 1971 roku. Cieszę się, że nie znalazłam się w Waszym "eksperymencie" po stronie strażników. A kiedy myślę o przyszłości naszych wzajemnych relacji, z tyłu głowy kołacze mi się fraszka Sztaudyngera: Żyłem z wami, kochałem i cierpiałem z wami, Teraz żyjcie, kochajcie, cierpcie sobie sami. Wasza koleżanka z pracy

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx9.xx1 
  • -76

    Edukacja głupcze!_gość

    15.04.2019, 12:38

    Tyle tekstu a wystarczy jedno słowo: ŁAMISTRAJK

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx4 
    +97

    stand_gość

    15.04.2019, 12:52

    Brawo dla Pani. Bardzo Pani współczuję w związku z zaistniałą sytuacją i gratuluję odważnej postawy. Zastanawiam się, jak Pani koleżanki i koledzy, ludzie bądź co bądź wykształceni mogli nisko upaść pod wpływem partyjnej propagandy, i jak łatwo jest ludzi ogłupić. Pani wygrała.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx7.xx3 
    -34

    xyz_gość

    15.04.2019, 16:52

    Czy to jest anonim? Nigdzie nie znalazłam nazwiska. Czyli ta osoba, jednak wstydzi się swego zachowania.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xxx 
    +15

    Knaga_gość

    15.04.2019, 17:29

    Pani-autorka tego listu jest doktorem nauk humanistycznych i nauczycielem w Poznaniu.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx8.xx9 
    -7

    Mr.X_gość

    15.04.2019, 20:38

    Szkoda, że to troll

    Wpiszcie sobie treść tego listu w Google. Ten list został przygotowany i jest wklejany w forach takich jak to w całej Polsce. Dziękuję i tyle w temacie rzetelności wypowiedzi tej Pani - rzekomej nauczycielki jednaj z tczewskich szkół.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx4 
    -3

    tedi _gość

    15.04.2019, 21:30

    trolowanie

    Nie chce mi się wierzyć że coś takiego mogła naśladować nauczycielka!????

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx4 
    -3

    tedi _gość

    15.04.2019, 21:32

    trolowanie

    NASMAROWAĆ

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx4 
    +6

    bogus_gość

    16.04.2019, 09:56

    odpowiedz

    To jest prawdziwy nauczyciel. Takich należy popierać i tylko takim należy się podwyżka

    Cytuj
    IP: 81.95.xx0.xxx 
  • +71

    Wykrzyknik_gość

    15.04.2019, 12:23

    Wezcie wy sie do pracy! Ile bedziecie jeszcze to ciagnac?! Zaraz bedziecie plakac ze w wakacje ktore przeciez wam przysluguja beda sluzyly do nadrobienia materialu i wtedy co znow pojdziecie na L4?! Jestescie bardzo pozyteczni przed zblizajacymi sie wyborami, niby ludzie po studiach a dajecie sie tak kiwac. Nikt wam nie da takich podwyzek! A znicze pali sie na grobach!

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx4.xx6 
  • +9

    matka_gość_gość

    15.04.2019, 23:42

    Wynagrodzenia stosowne do liczby przepracowanych godzin!!!!

    Cytuj
    IP: 83.20.xx5.xx9 
  • +53

    Viva_gość

    15.04.2019, 12:34

    Nauczyciele - proszę nie kompromitujcie się! Kolejne brawa dla Tcz.pl: "w Tczewie miało miejsce bardzo spotkanie(...)".

    Odpowiedz
    IP: 165.225.xx4.xx9 
  • +65

    Wąs_gość

    15.04.2019, 12:35

    Manifestacja oczywiście apolityczna i czystym przypadkiem na czele marszu i wśród organizatorów będą etatowi kodziarze i POlitykierzy? Szkoda mi was nauczyciele bo dajecie się wykorzystywać politycznie.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx9.xx0 
  • +68

    Mati_gość_gość

    15.04.2019, 12:43

    Czoło pochodu

    Na czele pochodu będzie dumnie kroczył Bartek Kulas, przebrany za krowę.

    Odpowiedz
    IP: 77.115.xx0.xx9 
  • +11

    Ee_gość

    15.04.2019, 19:31

    Bardziej do niego pasuje świnia i to przy korycie. Wtedy nawet nie musiałby się przebierać

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx9 
  • +73

    Franek_gość_gość

    15.04.2019, 12:43

    Gdzie byliście jak Tusk pensje zamrażał?

    ?

    Odpowiedz
    IP: 185.233.xx2.xxx 
  • +3

    KL_gość

    16.04.2019, 07:55

    folksdojcze i bolszewia

    Folksdojcze są gotowi umrzeć za IV Rzeszę i jej królika Tuska, tak jak ich przodkowie za Adolfa.

    Cytuj
    IP: 195.47.xx1.xx0 

    Specjalista _gość

    16.04.2019, 16:08

    Franek !?

    Franek ty pewnie byłeś u psychiatry ! Dzban kompletny ! To słychać i czuć !!!!

    Cytuj
    IP: 188.146.xx8.xx7 
  • +52

    stand_gość

    15.04.2019, 13:01

    Jestem pod wrażeniem listu nauczycielki do koleżanek i kolegów, a szczególnie fragmentu;"Tylko jedna z Was wykrzyczała mi w twarz, że jeśli wywalczy dla mnie podwyżkę, powinnam się jej zrzec. Za nią i za Was pracowałam przy organizowaniu egzaminu gimnazjalnego. To jej dziecko będzie także dzięki mnie od poniedziałku zdawało egzamin ósmoklasisty. Reszta z Was milczała". Co można powiedzieć o nauczycielce - matce dziecka, które dziś zdaje egzamin? Kto to jest? Jak ją nazwać? Nie znajduję słów.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx7.xx3 
  • +9

    kik_gość

    15.04.2019, 16:41

    Jak to jak nazwać? Zwyczajnie: HIPOKRYTKĄ!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • -67

    nauczyciel fizyki_gość_gość

    15.04.2019, 13:01

    Pisowskie trolle w akcji!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • +41

    esteta_gość

    15.04.2019, 13:50

    A może jakiś poważny argument? Słabe, jak na nauczyciela fizyki

    Cytuj
    IP: 193.200.xx0.xx6 
    -41

    nauczyciel fizyki_gość_gość_gość

    15.04.2019, 14:00

    Oooo! już 11 na minusie, hahaha! Dalej płatne trolle, do 100!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
    +41

    L_gość_gość_gość

    15.04.2019, 14:21

    Nauczyciel

    Taki to poziom intelektualny dzisiejszych nauczycieli i oni chcą podwyżki a zerowe nauczanie

    Cytuj
    IP: 5.173.xx4.xx7 
    +38

    stand_gość

    15.04.2019, 14:42

    Najpierw w ZOMO, potem w ORMO, teraz jesteś za platformą. Życzę ci, aby twoje dzieci też nie mogły zdać egzaminów. Żadnych.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx7.xx8 
    +34

    N_gość

    15.04.2019, 14:46

    Wszędzie płatnych troli widzisz, a prawda taka, że "zwykli" ludzie nie popierają takiej formy strajku. Co do płatnych troli to raczej kodomici są oplacani ze zbiórek by uczestniczyć w manifestacjach

    Cytuj
    IP: 5.173.xx4.xx4 
    -10

    Patriota niezależny_gość_gość__gość

    15.04.2019, 15:16

    RZĄDY DEMONÓW !

    RZĄDY DEMONÓW BRNĄ POLSKĘ W CZELUŚCI PIEKŁA! NARODZIE NALEŻY POWSTRZYMAĆ ZAPĘDY DEMONÓW DLA DOBRA SWOJEGO I POTOMNYCH! POLSKO POWSTAŃ Z KOLAN! OBECNA POLSKA TO TA Z OKRESU MIĘDZYWOJENNEGO! OBY NIE Z ROKU 39 ?!

    Cytuj
    IP: 188.146.xx6.xx7 
    +21

    Troll_gość

    15.04.2019, 15:37

    Idioci po studiach za swiniaka

    Nie życzę sobie aby byle jaki magisterek od fizyki nazywał trolle, gdyż sam jesteś trolle żyjącym na państwowym wikcie. To dla Ciebie biedny fizyku czasy się nie zmieniły i żyjesz w Prlu, żyjąc na państwowym i uważając, że Ci się należy. Gdyby nie takie trolle jak ja to jalmuzna jeszcze miejsza byś zarabiał. Chyba fizyk zapomniał o ekonomii. To dzięki takim trollom jak ja masz pracę, dzięki temu że trolle maja dzieci, gdyż inaczej był byś bezużytecznym odpadem studyjnym????

    Cytuj
    IP: 31.0.xx6.xx5 
    +18

    gość_gość

    15.04.2019, 17:06

    Ciekawe który to fizyk ma przepalony mózg od TVN. Poproszę nazwisko i szkolę w której Pan fizyk uczy.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx8 
    -3

    Gość_gość

    15.04.2019, 18:34

    Polnische folklore ...

    Czy tak mają wyglądać wybory jak manipulacja przy ocenie komentarza ! ? Tak już było , a zakończenie było tragiczne dla Narodu !

    Cytuj
    IP: 188.146.xx7.xx8 
    +19

    Ergo_gość

    15.04.2019, 20:24

    Niestrajkujący nauczyciel

    Myli się pan. Nikt mi nie zapłacił za napisanie tego komentarza. To, co wyprawiają niektórzy strajkujący nauczyciele woła o pomstę do nieba. Całkowite zaprzeczenie głoszonych przez siebie haseł. Gdzie ta tolerancja dla poglądów innych, szacunek, kultura. Mobbing, prostactwo. O moją godność proszę nie walczyć. Ja ją mam i dlatego nie biorę udziału w tej żenującej "zagrywce". Żal mi tych koleżanek, które pod wpływem terroru '"komitetu strajkowego", dały się w to wciągnąć.

    Cytuj
    IP: 79.186.xx0.xx3 
  • +30

    Łatwe _gość

    15.04.2019, 13:07

    Rozwiązanie

    Zrobić szkoły prywatne i problem sam się rozwiąże. Tak samo jest w tych czasach ze żłobka i przedszkolami i nie widziałem żeby tam strajkowali????

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx9.xx7 
  • +9

    Gty_gość

    15.04.2019, 17:02

    Dokładnie! Szkoły tylko prywatne z opłatą ok 500zł miesięcznie najlepiej- tak jak przedszkola! A jak kogoś nie będzie stać to niech zmieni pracę.

    Cytuj
    IP: 83.238.xx9.xx1 
  • +33

    FELIX_gość

    15.04.2019, 13:21

    A KIEDY NAUCZYCIELE UDADZĄ SIĘ NA BADANIE DO PSYCHIATRY.POWINNI SIĘ LECZYĆ NA GŁOWĘ.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx4.xxx 
  • +23

    MK_gość

    15.04.2019, 14:26

    mocno POlityczne

    Puszczą sobie światełko do nieba i będzie gites.

    Cytuj
    IP: 82.160.xx8.xx8 
    -10

    Gośc_gość_gość_gość

    15.04.2019, 15:18

    FELIX !?

    Ty już tak upadłeś na głowę że już nic w niej nie pozostało !!!

    Cytuj
    IP: 188.146.xx6.xx7 
    +1

    mu_gość

    15.04.2019, 15:32

    Do FELIX

    Są długie kolejki.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx4.xx5 
  • +57

    gosc_gość_gość_gość

    15.04.2019, 13:23

    nauczyciel

    nauczyciel nie opuszcza dzieci.Może nie każdy jest Korczakiem ale to chyba idealny wzorzec.Dziekuje tej nauczycielce która napisała ten list i broni godności i przyzwoitości a w zasadzie człowieczeństwa.Każdy kto wybierał ten zawód wiedział na co sie pisze również w kwestii płac ale brał pod uwage pozapłącowe korzysci.Branie dzieci jako zakłądników do kolejnego projektu walki politycznej ,w sumie bezwględnie kompromitując srodowisko nauczycieli wypuszczając ich demony tego nie da się poprzeć.Wrecz nalezy to potępić.To sieje zgorszenie i ohydę.Nie jest to świat przyjazny dla dzieci.Dzieci przed takim światem trzeba chronić.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx5 
  • +52

    Fresh_gość

    15.04.2019, 13:33

    Że jak?

    Obrona edukacji? Chodzi o kasę a nie o edukację. Nie wycierajcie sobie mordy dobrem edukacji

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx8 
  • -6

    dg_gość

    15.04.2019, 14:30

    Fresh poczytaj

    Poczytaj, czego zgodnie z ustawą o sporach zbiorowych , może dotyczyć strajk!

    Cytuj
    IP: 79.188.xx0.xx3 
  • +45

    ._gość

    15.04.2019, 13:41

    Manifestacja

    To już jest komedia. Oni jeżdza do oklicznych miejscowosci nawzajem aby zwiekszyc frekwencje w tych marszach. Zrozumcie uczyciele ze ludzie maja swoje rozumy i nie zapomna wam tego. Wielki szacunek dla prawdziwych nauczycieli ktorzy nie zostawili uczniow. Powinni zostac za to nagrodzeni ekstra. A strajkujacym za nie swiadczenie pracy nie placic i ani kroku w tyl. Rzadnych ustepstw. Idzcie sobie w tym marszu przbierzcie sie za świnki, krowki i pokarzcie społeczeńswu, kolegom z pracy swoje prawrdziwe oblicze.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx3.xx1 
  • +40

    Polak_gość_gość_gość

    15.04.2019, 13:52

    Strajk

    Szacunek dla osoby ,która napisała ten list.To co robią teraz nauczyciele z uczniami to barbarzyństwo oni nie są godni żeby nazywać ich nauczycielami.Zadam pytanie co robiliście jak PO zamroziło wam pensje,podniosło wiek emerytalny,chcieli znieść kartę nauczyciela,a pani minister powiedziała ,że nauczyciele zarabiają 5 tyś złotych i pieniędzy na podwyżki nie ma.Jeżeli dobrze pamiętam to w PO był nasz wspaniały poseł nie jaki Jan Kulas ,który miał tyle wystąpień w sejmie, że zapomniał przez tyle lat rządzenia Platformy Obywatelskiej powiedzieć ,że nauczyciele zarabiają bardzo mało i trzeba ich docenić. Rozmawiałem z rodzicami i zastanawiają się nad złożeniem pozwów do sądu.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx1 
  • +35

    Ja_TCZ_gość

    15.04.2019, 14:43

    I z chęcią przyłączę się do rodziców i podpisze się pod pozwem do sądu. Zapytam się tylko strajkujących nauczycieli tegorocznych maturzystów: Co ma robić moje dziecko przez cały rok jak nie podejdzie do matury?? Nakarmi go któryś z wspaniałomyślnych nauczycieli???

    Cytuj
    IP: 94.254.xx9.xx8 
  • -46

    MK_gość

    15.04.2019, 13:57

    Zmiana programu manifestacji!

    Szanowni Państwo! Ważna korekta organizacyjna naszego wtorkowego spotkania. By dopełnić wszystkich względów formalnych, na którym nam bardzo zależy, rezygnujemy z przejścia spod Jedenastki na teren ZSE i spotykamy się od razy pod siedzibą Delegatury Kuratorium Oświaty (Internetem ZSE przy ulicy Gdańskiej). Czas spotkania (18.30, wtorek) i jego program pozostaje bez zmian. Przypominamy także wszystkim chętnym o przyniesieniu pomarańczowych balonów oraz białych zniczy. Osoby , które chciałby zabrać w czasie spotkania głos, proszone są o jak najszybszy kontakt z organizatorami (tel. 533 949 663). Komitet Strajkowy SP 11 w Tczewie

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx1 
  • +28

    Rodzic_gość

    15.04.2019, 14:42

    W życiu nie wyślę swoich dzieci do SP 11. Sprawa druga - godności i szacunku pozbawiliście się sami dając się wmanipulować w polityczną hucpę. poparł bym jednak waszą manifestację gdybyście mieli baner o treści:" Tusku, łajzo!! Dlaczego nie zwiększałeś nam pensji przez 8 lat?" Sprawa trzecia - dlaczego piszecie wyrazy "Manifestacja w Obronie Edukacji" dużą literą?

    Cytuj
    IP: 83.20.xx4.xx5 
    +1

    Xxx_gość

    15.04.2019, 15:40

    Balony

    Mogą być zużyte prezerwatywy o smaku pomarańczy?

    Cytuj
    IP: 31.0.xx6.xx5 
  • +26

    lolo_gość

    15.04.2019, 13:58

    Takich nauczycieli jak ta Pani jest więcej. Niestety ale części odbiła palma. Zaraz "opozycyjni" zaczną to wykorzystywać i dzielić społeczeństwo.

    Odpowiedz
    IP: 91.212.xx2.xx0 
  • +8

    POpierdzielilo_gość

    15.04.2019, 14:02

    Wszystko przez tuska rudego śmiecia i tych jego przyd**asów

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx0.xx3 
  • +6

    Gośc_gość_gość_gość

    15.04.2019, 18:41

    Dzbanów w Tczewie dostatek !!

    Dzbanów pomimo suszy i przy łagodnej zimie namnożyło się ! Pewnie kupili sobie krowę ?!

    Cytuj
    IP: 188.146.xx7.xx8 
  • +35

    esteta_gość

    15.04.2019, 14:04

    "nauczyciele"

    Próbą zablokowania egzaminów obnażyliście swoje prawdziwe podejście do uczniów i swojego zawodu. Nie oczekujcie w tej sytuacji wsparcia od normalnych ludzi. Dostaniecie je za to od tych, którzy zaślepieni nienawiścią do PiS i rządu, wykorzystają każdą sytuację, żeby swojej nienawiści dać ujście. I niech was to poparcie nie cieszy, bo wcale nie wynika z sympatii do was.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx0.xx6 
  • +17

    Lis_gość

    15.04.2019, 14:55

    Czyżby miała się zawiązać nowa organizacja? KOE - Komitet Obrony Edukacji? ;-)

    Odpowiedz
    IP: 165.225.xx4.xx9 
  • -44

    Edukacja głupcze_gość

    15.04.2019, 15:09

    Kochani nauczyciele! Pomimo, że pisowska propaganda próbuje was zmieszać z błotem (co niestety trafia na podatny grunt w postaci ludzi, którym do szkoły zawsze było pod górkę oraz innych bolszewików), wiedzcie że rodzice są za wami murem! Nie pozwólcie na powtórke z 93' i walczcie do końca. Na końcie już ponad 5 mln :) tnij.tcz.pl/?u=f6268f

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx4 
  • +15

    ._gość

    15.04.2019, 16:03

    Teraz widzę jak antagonizuje się społeczeństwo. Jestem za PO i nie popieram takiej formy protestu. Dlaczego wyzywa się mnie od pisowców, bolszewików itp? Takie postępowanie jest bolszewizmem, tak samo jak ta cała karta nauczyciela. Zadziwiające jak odwraca się kota ogonem- PZPRowski związek ZNP mówi o bolszewickich metodach.

    Cytuj
    IP: 188.147.xx7.xx9 
  • -26

    Ojciec nauczycielki_gość

    15.04.2019, 15:19

    Nauczyciele

    Jeżeli teraz nauczyciele nie będą walczyć do końca, zostanę załatwieni tak jak osoby niepełnosprawne w sejmie

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx8.xx3 
  • +22

    W_gość

    15.04.2019, 15:51

    Główna prowodyrka, za którą środowiska niepełnosprawnych wstydzą się dostała miejsce na liście wyborczej opozycji. Pamiętam jak krzyczała, że to nie jest protest polityczny. Tak jak piszesz. z tym protestem skończy się tak samo bo nie jest to przecież protest polityczny, zatem Broniarz lub inny prowodyr dostanie miejsce na liście w wyborach. ...a naiwni nauczyciele dają się rolować.

    Cytuj
    IP: 188.147.xx7.xx9 
  • +11

    Tczewianka_gość_gość_gość_gość_gość

    15.04.2019, 15:33

    manifestacja

    Dlaczego zmiana co boisz się pokazać przez miasto by cię lidzie widzieli tylko w kącie umiesz szczekać. A tak będziesz udawała,że przypadkiem tam się dostałaś HAŃBA< Wstyd za takich nauczycieli dwulicowców, dla mnie to już jest nikim i niczym taki nauczyciel wyrzucić go z zawodu.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xxx 
  • +21

    Yxz_gość

    15.04.2019, 15:46

    Nauczyciel

    Zastanawiam się jak po tym strajku nauczyciele będą mogli spojrzeć rodzicom w twarz po tych wszystkich obraźliwych określenia Ch rodzicow i dzieci? A może myślą, że mają taką władze iż czarna masa będzie dalej okazywać im szacunek? Bo co? Bo nie dasz promocji dziecku do następnej klasy? Szkoda że będę w pracy, gdyż stanęła bym pod ekonomikiem żeby was opluc i nie zdziwi mnie wasz lincz tam.

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx6.xx5 
  • +3

    człowiek bez nicka_gość

    16.04.2019, 13:48

    głupi głupszy peowiec

    eeeej a może jakies spotkanie ludzi niezadowolonych ze strajku? może mała antydemonstracja? i zamiast balonów i zniczy (serio, znicze? jesteście tak tępi ze będziecie palic znicze? ktoś wam umarł?) przyniesiemy zgnite jajka i pomidory...

    Cytuj
    IP: 178.183.xx4.xx5 
  • +23

    Hegemon_gość

    15.04.2019, 15:49

    Pasożyty i głąby!

    Reforma edukacji jest już niezbędna i nieunikniona, by przynajmniej 3/4 tych starych krów, które teraz okupują szkoły wysłać tam, gdzie ich miejsce: na zieloną trawkę.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • -1

    Gośc_gość_gość_gość

    16.04.2019, 13:59

    Hegemon ?!

    Hegemon , próżna postać tczewskiego Dzbana !!!!!!

    Cytuj
    IP: 188.146.xx5.xx3 
  • +18

    gość_gość

    15.04.2019, 17:33

    Proszę szanownych nauczycieli o przeczytanie jaka jest definicja słowa ''negocjacja", bo teraz bardziej przypomina mi to terroryzm. ( Bierzecie dzieci i młodzież na zakładników). Aha przed stanem wojennym pensum wynosiło 26 godzin. Na początku byłem za i popierałem Wasz strajk, ale teraz już jestem przeciwny. To co robicie jest POlityczną hucpą na życzenie POpaprańców którzy chcą z powrotem do koryta. Jeżcie jedno jak górnicy strajkowały za czasów zielonej wyspy w EU to w nagrodę dostały gumowe kule, palkami wyprostowanie pleców, gaz pieprzowy i zimną wodę pod dobrym ciśnieniem. Życzę Wam powodzenia i jak jutro będą Wam robić zdjęcia to się tak nie chowajcie byśmy mogły zobaczyć Wasze ryjki i łaciate mordeczki. Pozdrowionka dla Barka K. przecież jego nie zabraknie.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx8 
  • -11

    ja_gość

    15.04.2019, 19:10

    brak słów

    A może tak od razu nas gumową pałką, co ? Brawo. Zdjęcia ? Proszę bardzo. Widać, że niewielu nauczycieli w życiu widziałeś. To może choć na zdjęciach ? ...

    Cytuj
    IP: 37.249.xx2.xx1 
  • +21

    Polak_gość_gość

    15.04.2019, 17:48

    Strajk

    Przed chwila oglądałem wypowiedź pani nauczycielki ,że zawsze byli szanowani zwłaszcza przez PO,która zamroziła im pensje i podniosła wiek emerytalny.W oczach tej pani widziałem już strach myślę ,że wiedzą jakie poniosą konsekwencje opuszczając dzieci w tak trudnym okresie egzaminacyjnym .Myślę ,że ten czas będziecie pamiętać do końca swojego życia.Mam jeszcze pytanie do nauczycieli czy macie dzieci i czy pobieracie 500+ jeżeli tak to proszę o zwrot bo to nie dała ta wspaniała Platforma Obywatelska i wspaniały pa Broniarz .A jeżeli chodzi o wasze spotkanie to na pewno będzie ciekawe do zobaczenia.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx1 
  • +9

    Dovistowski pan.._gość

    15.04.2019, 17:57

    to ja...

    albo moja mam zapierać się za nauczycielami? A jak nam marnie płaca to nikt się nie upomni bo jak bym strajkować chciał to z roboty wywala bo na moje albo mojej żonki jest następca! A w czy oni lepsi ze tam powiem są?

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx8.xx4 
  • -19

    D_gość

    15.04.2019, 18:09

    Wszyscy którzy tak bardzo krytykujecie i nienawidzicie nauczycieli: czy zdajecie sobie sprawę, że to bardzo ważne osoby w życiu waszych dzieci? Czy zdajecie sobie sprawę ile czasu spędzają z waszymi dziećmi, jak często z nimi rozmawiają, pocieszają, tłumaczą im świat? Często wychowawcy wiedzą o dzieciach więcej niż zapracowani rodzice, często rozwiązują ich problemy. Za co wy ich tak hejtujecje? Ludzi, którzy dbają o wasze dzieci i poświęcają im swój czas. Gdzie tu logika?

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xx1 
  • +5

    Zu_gość_gość_gość

    15.04.2019, 18:57

    O czym Ty człowieku piszesz? Chyba za krótko chodziłeś do szkoły.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx6 
    +1

    Jan_gość

    15.04.2019, 19:52

    Tak było, kiedyś. Teraz zła królowa zamroziła ich serca.

    Cytuj
    IP: 205.201.xx5.xx7 
  • -9

    Michał Kargul_gość

    15.04.2019, 18:36

    Wielce Niesympatyczni Hejterzy płci obojga. Tak chętnie, anonimowo obrzucający nas inwektywami i groźbami karalnymi. Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że organizatorami tego konkretnego wydarzenia, nie są jacyś mityczni Broniarze czy Kijowscy ani nawet "młodzi Kulasowie", ale konkretni, podpisani z imienia i nazwiska ludzie. Niezaangażowani partyjnie, reprezentujący całe spektrum poglądów politycznych, jakie można spotkać w naszym kraju. Którzy żadnemu dziecku nie zablokowali nawet sekundy egzaminu, ani nawet nie pomyśleli by komukolwiek utrudniać jego edukacyjną karierę. Zwracam uwagę, że ten strajk to kolejna odsłona protestu, który jest także w obronie naszych uczniów - tych z klasy ósmej, siódmej i szóstej, którzy są królikami doświadczalnymi nieprzemyślanej i źle przeprowadzonej reformy. Ich przemęczenie, stres, niemożliwe do nadrobienia dziury programowe jakoś przez ostatnie dwa lata mało obchodziły dzisiejszych obrońców "branych za zakładników uczniów". Przypomnę, że MEN jeszcze przed strajkiem zdecydowanie deklarował, że protest nie będzie miał na procedury egzaminacyjne większego wpływu, więc późniejsza, wywołana zresztą przez stronę rządową, histeria na tym tle jest tylko zwykłą zagrywką negocjacyjną, która ma nas zmusić do zaprzestania strajku. Strajku, który jest ostatnim naszym orężem w walce o lepszą edukację. Poprzednie protesty, wnioski, czy nawet strajk ostrzegawczy sprzed dwóch lat, zostały zignorowany. Gdy zebraliśmy prawie milion podpisów pod projektem referendum w sprawie oświaty, nie pozwolono nawet zaprezentować go w sejmie - co jest całkowitym ewenementem, patrząc na to jak kuriozalne propozycje referendalne były w tej kadencji w parlamencie jednak procedowane. Wracając zaś do powyższych komentarzy, to cały paradoks polega na tym, że nasza główna groźba, jaką tu artykułujemy, jest tożsama z życzeniami wielu krytyków naszego strajku. Jak się nic nie zmieni, to faktycznie większość z nas nie będzie już uczyć. Średnia wieku nauczyciela to 50 lat, więc za góra kilkanaście lat dramatycznie będzie brakowało jakichkolwiek nauczycieli w publicznej oświacie. Także ci młodsi, coraz częściej dziękować będą za tę niewdzięczną, kiepsko płatną, a niezwykle wymagającą pracę i poszuka innej. Już dziś jesteśmy do takowych zresztą kaperowani. Jedyną grupą, która tak naprawdę, realnie i odczuwalnie ponosi koszty tego strajku, jesteśmy My - nauczyciele. Każdy dzień to mniejsza wypłata i już w tym momencie nasze pensje będą mniejsze w kwietniu o 1/4. Strajk to także ogromny stres i emocje. Czytanie i słuchanie tego typu nienawistnych i chamskich komentarzy, a nawet gróźb. I kiepskim pocieszeniem jest fakt, że chyba jednak naszym krytykom brakuje rzeczowych argumentów, skoro potrafią wydobyć z siebie głównie tego typu inwektywy. Biorąc to wszystko pod uwagę mam mały apel. My protestujemy z otwartą przyłbicą. Wiemy, że walczymy o sprawy o wiele istotniejsze niż tylko nasze pensje. Wiemy także, że nikt poza nami nie jest w stanie o polską oświatę dzisiaj powalczyć. Widzimy, że jesteśmy obiektem licznych prowokacji, mniej lub bardziej zorganizowanych prób kompromitacji, ofiarami masowych ataków zorganizowanego trollingu. Dlatego Małoszacowni Hejterzy z tcz.pl, naprawdę dajcie sobie spokój z komentowaniem, jak nic sensownego w temacie nie macie do napisania. A jak ktoś się jutro wybiera na naszą manifestację "z bejsbolami", to na pewno policja i straż miejska przywita go z otwartymi ramionami. Jednak mam nadzieję, że to tylko głupi żart, bo smutnym by było ścigać tyle osób za podżeganie do przestępstwa... Michał Kargul - nauczyciel

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx0 
  • -5

    gosia_gość

    15.04.2019, 19:02

    brawooo

    BRAWO !

    Cytuj
    IP: 37.249.xx2.xx1 
    +8

    Polak_gość_gość

    15.04.2019, 20:53

    Strajk

    Nic nie słyszałem o bejsbolach i nie chciałbym żeby do takiej sytuacji doszło .Proszę napisać uczciwie bo nikt nie chce tego zrobić co zrobiła Platforma Obywatelska przez wszystkie lata swoich rządów dla szkolnictwa .Ja myślę, że macie krótką pamięć.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx1 
    -7

    Donata_gość

    15.04.2019, 22:31

    Popieram nauczycieli.

    Brawo panie Michale. Tylko czy tczewskie towarzystwo to zrozumie. Większe miasta, gdzie poziom inteligencji jest znacznie wyższy zdecydowanie popiera nauczycieli, ich trud i zaangażowanie. Popieram tczewskich nauczycieli, walczcie o swoje. Zaznaczam, że nie oglądam telewizji reżimowej tvp i i innym proponuję to samo.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx7 
    +2

    stand_gość

    16.04.2019, 19:32

    Kto jest podpisany imieniem i nazwiskiem? Michał Kargul? Może Władysław Pawlak? A gdzie reszta podpisanych? Znowu ściema.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx7.xx4 
  • -18

    Gość_gość

    15.04.2019, 18:54

    Zapożyczone, ale w punkt ... szacunek

    Drodzy Rodzice Jestem nauczycielką w klasach I-III. Pracuję w oświacie 35 lat. Strajkuję i będę strajkować do końca, choć już dziś wiem, że rząd rozjedzie nas walcem, tak jak to się stało z Trybunałem Konstytucyjnym, sędziami, lekarzami i osobami niepełnosprawnymi. Wielu z was nas wspiera i za to im serdecznie dziękuję, ale wielu będzie się cieszyć, że tak się stanie, bo nauczyciele to nieroby i lenie, mają za dużo wakacji itd. Szkoła po tym strajku już nigdy nie będzie taka sama jak do tej pory. Odarci z resztek godności, upokorzeni nauczyciele na głodowych pensjach są już innymi ludźmi. Dotarło do nich, że do tej pory rzeczywiście pracowali dla idei, ale wcale nie muszą robić tego dalej. Poświęcali czas waszym dzieciom i tego czasu nie liczyli- kosztem własnej rodziny. To dla was i waszych dzieci przygotowywali przeróżne imprezy klasowe i szkolne, organizowali wycieczki, dyskoteki, wymyślali rozmaite innowacje pedagogiczne, przygotowywali uczniów do licznych konkursów, prowadzili za darmo koła zainteresowań, o sprawdzaniu zeszytów i klasówek nie wspomnę. Na własnych komputerach, drukarkach, kupionym tuszu i papierze tworzyli wieczorami i nocami ciekawe karty pracy i dodatkowe zadania. Teraz się to na pewno zmieni. W końcu zrozumieliśmy, że jedyne dzieci ważne dla nas, to nasze własne. I to naszym dzieciom i naszym wnukom będziemy poświęcać więcej czasu. Chodziliśmy do pracy chorzy, albo zostawialiśmy chore dzieci naszym rodzicom, żeby być w pracy z waszymi dziećmi. Pracowaliśmy ponad siły bo : pasja, misja, dzieci. Ponieważ nikt tego nie widzi, nie docenia, a wręcz przeciwnie, uważa się nas za "nierobów", to najwyższa pora powiedzieć: KONIEC, DOŚĆ, BASTA! Brak głośnego wsparcia dla strajku nauczycieli oznacza milczącą zgodę na politykę rządu wobec nauczycieli. My pedagodzy wiemy, że to niewłaściwa postawa i polityka. Wy rodzice dowiecie się tego już wkrótce. Drodzy rodzice, którzy macie do nas milion pretensji. Mówicie, że pracujemy tylko 18 godzin. Więc tak będziemy pracować. Wszelkie imprezy zorganizujecie sobie sami. Mówicie, że jeździmy za darmo na wycieczki. Nie będziemy już jeździć. Nawiasem mówiąc, jaka to przyjemność jechać na wycieczkę po raz piąty do Krakowa, Warszawy czy Torunia i zamiast 5 godzin w szkole spędzać na wycieczce 12 godzin? - wycieczka jednodniowa. Pomijam czas przygotowania a potem dokładnego rozliczenia wycieczki. Mówicie, że zadajemy za dużo prac domowych. Możemy nie zadawać ich wcale. Mówicie, że gnębimy wasze dzieci i za dużo wymagamy. Możemy tego nie robić. Czy to nam tylko ma zależeć na wykształceniu waszych dzieci? Mówicie, że uczniowie muszą chodzić na korepetycje. A kto ma dopilnować, żeby wasze dziecko nauczyło się np. 10 słówek z języka angielskiego na sprawdzian albo tabliczki mnożenia? My? W jaki sposób? Otóż nie my, to wasze zadanie. Jeśli tego nie robicie od pierwszej klasy, to potem zbieracie żniwo. Nauczyciel nie ma magicznego lejka i nie zrobi uczniowi dziury w głowię, żeby wlać mu wiedzę. Mówicie, że mamy za dużo wakacji. Tylko nie wiecie, że właśnie w wakacje mamy końcowe rady pedagogiczne, prowadzimy rekrutację, organizujemy egzaminy poprawkowe, przygotowujemy plany pracy na następny rok szkolny, piszemy sprawozdania, przygotowujemy różne innowacje pedagogiczne, które wdrażamy od 1 września, a także- choć to błahostka- zmieniamy dekoracje, żeby wasze dzieci powitać po wakacjach w pięknej sali lekcyjnej itd. Konkludując. Wiele rzeczy będziemy musieli robić nadal, ale z wielu działań na pewno zrezygnujemy. Jak płaca taka praca.

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx5.xx2 
  • +19

    Zu_gość_gość_gość

    15.04.2019, 19:04

    Dopiero ja siedzę z dzieckiem po godzinach z zadaniami domowymi to moje dziecko zaczyna rozumieć. Nie mam pojęcia co się dzieje na lekcjach, że jest tyle pozadawane. Przeginacie pałę z tym strajkiem. Nie jestem pisowskim trollem.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx6 
    +18

    Jan_gość

    15.04.2019, 20:11

    Stop agresji w szkole. Jeszcze nigdy nie spotkałem się z taką agresją między uczniami, jak strajkujących do tzw. łamistrajków.

    Cytuj
    IP: 205.201.xx5.xx7 
    +7

    Oj_gość

    16.04.2019, 03:59

    Jojo

    Mówisz i masz. Zalatwione. A poza tym to wy nie uczycie !!!!!!!!!!!!!!! Zapamiętaj to. Wy realizujecie program bezmyślnie program. Zr, ut lekcji na rodziców.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx5 
    +4

    stand_gość

    16.04.2019, 19:39

    Odarci z resztek godności? Upokorzeni głodowymi pensjami? Wolne żarty droga pani. Pracujecie najmniej w Europie, macie roczne płatne urlopy i wcale nie niskie płace. Tymi strajkami w oczach Polaków sami odarliście się z godności.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx7.xx4 
  • -9

    Gość_gość_gość

    15.04.2019, 19:01

    Strajk

    Nie mogę czytać tego: ludzie otwórzcie oczy rząd cały czas manipuluje informacjami tnij.tcz.pl/?u=221ff4

    Odpowiedz
    IP: 77.113.xx9.xx3 
  • -12

    ja_gość

    15.04.2019, 19:14

    proszę o obiektywizm

    "Dopiero ja siedzę z dzieckiem po godzinach z zadaniami domowymi to moje dziecko zaczyna rozumieć. Nie mam pojęcia co się dzieje na lekcjach, że jest tyle pozadawane. Przeginacie pałę z tym strajkiem. Nie jestem pisowskim trollem."

    Bo mamy klasy 36 osobowe, proszą nas o zindywidualizowanie pracy ... Ja się pytam JAK ?? Zadania domowe ? Bo taka podstawa programowa. Właśnie przeciwko temu protestujemy ! Nie chcemy zadawać do domu. Chcemy, żeby dzieci miały dzieciństwo, a młodzież młodość. Tu już naprawdę nie chodzi o podwyżkę ... z tym się pożegnliśmy. Nie widzicie Państwo co się dzieje ?

    Odpowiedz
    IP: 37.249.xx2.xx1 
  • -14

    On..._gość

    15.04.2019, 19:44

    opisuje Pani....

    oczywistości niekoniecznie trafiające do przekonania osobom kompletnie niezorientowanym w systemie edukacyjnym. Im także nie zależy na tej wiedzy, ponieważ ścieżkę "kariery" zawodowej własnych pociech widza w Eatonie, Flex lub innej firmie zapewniającej wygodne miejsce stojące przy taśmie. Oni tak właśnie realizują aspiracje zawodowe i społeczne, a więc i dla swoich dzieci dopatrują się podobnej recepty na życiowy sukces...

    Cytuj
    IP: 37.47.xx4.xx9 
    +15

    Jan_gość

    15.04.2019, 20:19

    Skąd agresją przeciw nie strajkującym? Dlaczego przeszkadzacie w egzaminach?

    Cytuj
    IP: 205.201.xx5.xx7 
  • -19

    Zwykły człowiek_gość

    15.04.2019, 19:16

    Aaaaaaa........Was też wylapiemy płatne pisowskie trolle.Po zmianie bedziecie pracować dla ideii.Obiecujemy!!!!!!!????

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx0.xx7 
  • -1

    człowiek bez nicka_gość

    16.04.2019, 13:59

    ooo niemiecka łachudra chce wyłapywać, jak żydów w czasie wojny...masz cos tępa pało z głową? podaj adres to się przejdę i Ci łachu wytłumaczę jak bardzo jesteś głupi!

    Cytuj
    IP: 178.183.xx4.xx5 
  • +10

    helga_gość

    15.04.2019, 19:48

    wezta ze soaba grabie lopaty worki na smieci i do parku porzadki wiosenne robic

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx3.xx5 
  • -11

    tedi _gość

    15.04.2019, 21:36

    trol

    Zmasowany atak pisowskiej trolowni ????????????????

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx4 
  • +1

    wrukwiony na maksa_gość

    16.04.2019, 14:00

    chodz mi to powiedz w twarz, to nie zostaniesz z jednym całym zębem peowski smieciu

    Cytuj
    IP: 178.183.xx4.xx5 
  • +19

    Gość _gość_gość

    15.04.2019, 21:53

    Nie dla strajku

    Najpierw podnieście swój poziom nauczania to wtedy dostaniecie większe pieniądze, bo teraz za Was pracuje Internet.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx9.xx3 
  • -3

    Gośc_gość_gość_gość_gość

    16.04.2019, 14:20

    Trole pisowskie !!

    Kiedy nastąpi odbudowa tczewskiego mostu nad Wisłą ! Głosiliście pis dojdzie do władzy rekonstrukcja będzie zakończona , a tu daleko w polu , teraz reforma edukacji - kolejna klapa ! Państwo zadłużone , kredyty na 500 plus od banków niemieckich i chińskich ! Ile pokoleń po was będzie je spłacać ! Chleb, lekarstwa , prąd , gaz, paliwo drogie i ceny w górę i w górę! Tak już było ! Czy Gowin przetrwa do pierwszego ?? Czy Szydło się wszystko należy , czy minister edukacji idzie edukować PE ?! Hipokryzja !!

    Cytuj
    IP: 188.146.xx5.xx3 
  • -13

    Wioletta_gość

    15.04.2019, 22:39

    trzymajcie się drodzy PEDAGODZY

    Całym sercem wspieram nauczycieli. Pozdrowienia szczególne przesyłam do pedagogów z SP11. To właśnie do tej szkoły uczęszcza moje dziecko, które oczywiście tęskni za swoją panią i koleżankami z klasy. Jestem bardzo zadowolona z pracy nauczycieli w tej szkole, ich zaangażowania i empatii względem drugiej osoby. Pragnę napisać, iż są osoby w Tczewie, które dostrzegają wasz trud i wysiłek. Wierzę, że ta trudna sytuacja wkrótce się skończy i niedługo spełni się marzenie córki o powrocie do szkoły. Pozdrawiam Was serdecznie Drodzy Nauczyciele.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx7 
  • -11

    Gabi_gość

    15.04.2019, 22:46

    Nauczyciel

    Te komentarze to upadek społeczeństwa tczewskiego. Bardzo żałuję, że społeczność tczewska prezentuje tak niski poziom intelektualny. Jak można pisać w tak chamski i arogancki sposób. Widać, że piszą to osoby, które nie mają pojęcia o sytuacji edukacji w Polsce. Pozdrawiam wszystkich nauczycieli w Tczewie. Udowodniliście, że jesteście mocna grupą społeczną. To dobrze, inni również powinni pójść waszym śladem.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx7 
  • +5

    Polak_gość_gość

    16.04.2019, 14:55

    Strajk

    Pisząc komentarze nikogo nie obraziłem i prosiłem nauczycieli o rzetelną odpowiedź dla czego nie strajkowali jak rząd PO zamroził im pensje,chciał likwidacji karty nauczyciela,podwyższyli wiek emerytalny ,nauczyciele zarabiali 5 tys złotych i dla nich podwyżek nie ma to były słowa polityków PO. Jeżeli uważacie ,ze podwyżka 15 procent za 18-20 godzin pracy jest za mała to możecie zmienić pracę.Tak jak ktoś wcześniej napisał o firmach Eaton ,Flex,Dovista tam trzeba pracować na linii produkcyjne i nie tylko 8-12 godzin i myślę ,że mało kto z was by sobie poradził z taka inteligencją jaką wy posiadacie.a tak na marginesie w tych firmach pracują ludzie z bardzo dobrym wykształceniem i proszę nie porównywać ich do siebie.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx1 
  • -10

    Rodzic_gość

    15.04.2019, 22:52

    brawo

    Brawo panie Michale. Pana wypowiedź pozwoliła mi zrozumieć problem. Dziękuję i pozdrawiam pedagogów. To był dla Was trudny czas. Wracajcie na swoje stanowiska z podniesioną głową.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx7 
  • -7

    Nie jestem nauczycielem._gość

    15.04.2019, 23:00

    Popieram nauczycieli.

    Nigdy nie zrozumiem arogancji i braku kultury względem drugiej osoby. Nie rozumiem dlaczego ludzie wypowiadają się tak ordynarnie względem drugiej osoby. Jestem przekonany, że w większość tych osób negatywnie ustosunkowanych do nauczycieli, a przecież codziennie oddajecie swoje dzieci pod ich opiekę, ufacie im. Nigdy nie chciałbym być nauczycielem-wychowawcą dzieci, którzy mają takich rodziców jak Wy. Tak wychowujecie swoje dzieci, podziękują Wam wkrótce, a potem nie płaczcie.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx7 
  • -9

    raz_gość

    15.04.2019, 23:10

    Dlaczego?

    Dlaczego w tak obrzydliwy sposób piszecie o osobach, które do tej pory zajmowały się Waszymi dziećmi. Nie jestem nauczycielem, ale jestem oburzony, że w chwilach trudnych dla tej grupy społecznej zachowujecie się tak podle. Kim jesteście? Bo człowiek nie zachowuje się w ten sposób. CZŁOWIEK jest osobą godną, z poczuciem przyzwoitości i poszanowania dla drugiej istoty.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx7 
  • -9

    Rodzice_gość

    15.04.2019, 23:14

    Wracajcie do nas.

    Pozdrawiamy Was Kochani Nauczyciele. Wracajcie do Nas jak najszybciej. Dzieci już tęsknią. My też chętnie się z Wami spotkamy i podyskutujemy o przyszłości edukacji. Z poszanowaniem Rodzice

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx7 
  • -7

    Nadia_gość

    15.04.2019, 23:19

    Doceniam

    Mam nadzieję, że ten trudny spór wkrótce się skończy. Doceniam Waszą pracę, ponieważ jestem rodzicem i codziennie obserwuję Waszą pracę. Pozdrawiam Nauczycieli i życzę Wam wszystkiego dobrego.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx7 
  • +5

    Zu_gość_gość

    15.04.2019, 23:44

    Wioletta, Gabi, Rodzic, Nadia, Raz, Rodzice, Nie jestem Nauczycielem - właśnie pokazałaś jaki jest stan nauczania. Nie zrobisz z nas głupków. Z dziećmi możesz jeszcze próbować ale nie z dorosłymi. Pani Jedno IP.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx6 
  • +7

    Stary Tczewiak z Garnuszewskie_gość

    16.04.2019, 04:19

    Były uczen

    Wy realizujecie program, nie uczycie. Czas na prawdę. Uczą to mamy w domu. Szkoła zrzuca naukę na rodziców. Realizatorzy programowi do roboty.!!!!!!! Potem przychodzą takie lajzy do pracy tępe nic nie nauczone a niby po szkołach a betony totalne. A.... bo zapomniałem z czasów słusznie minionych: 1. precz z komuno!!! 2. na zdrowie, dziabnij profesor 3.pani srararapolwolska się rozchorowala i lekcji nie będzie 4. zajęcia z w-f odbędą się na swietlicy 5. posiedzcie sobie cicho w klasie i zajmijcie się czyms 6. jutro z rodzicami do szkoly 7. pójdziesz do dyrektora 8 gdzie rodzice pracujo Dziś jako rodzic myślę jak przed wami chronić dzieci. Nie dać im się ostrzec o te paranoja.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx5 
  • -4

    Szamot_gość

    16.04.2019, 08:17

    Info

    Komentarz Pani nauczycieli z Poznania anonimowy oraz słowa Michała Kargula z Tczewa pod nazwiskiem. Ja popieram Pana Michała na tcz.pl. każdy ma wybór, komentarze z zewnątrz wywołują tylko agresję, może o to chodzi?

    Odpowiedz
    IP: 95.142.xx2.xx4 
  • +5

    Rodzic_gość

    16.04.2019, 08:48

    Szanowni nauczyciele Jak już wszystko wywalczycie, zakończycie strajk i wrócicie do swojej ciężkiej pracy, to mam nadzieję, że nikt z was nie odważy się czegokolwiek wymagać od uczniów albo rozliczać ich z frekwencji. Przecież od tygodnia dzięki Wam uczniowie są na legalnych wagarach.

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx1.xx3 
  • +7

    widz z boku_gość_gość

    16.04.2019, 09:17

    strajk

    "Czy to jest anonim? Nigdzie nie znalazłam nazwiska. Czyli ta osoba, jednak wstydzi się swego zachowania."

    NIE WIEM KIM JESTEŚ ALE WIDZĄC W OCZACH I PO ZACHOWANIU NIENAWIŚĆ TWOICH KOLEŻANEK I KOLEGÓW( zob. co było w szkole przy ul. Jagiełły- tupanie ,buczenie ,wyzwiska ) W STOSUNKU DO TYCH OSÓB KTÓRE JEDNAK MYŚLĄ CHOCIAŻ TROCHĘ O DZIECIACH I POZWALAJĄ IM ZDAWAĆ EGZAMINY TO SAMA RACZEJ BYM NIE OPUBLIKOWAŁA SWOICH DANYCH. MACIE I MIELIŚCIE( tylko gdzie byliście parę lat wstecz) PRAWO DO WALKI O SWOJE PRAWA ALE TERAZ OPRÓCZ DZIECI KTÓRE SĄ TEGO OFIARAMI JESTEŚCIE DLA MNIE GRUPĄ MANIPULOWANYCH POLITYCZNIE MARIONETEK . WYKONYWANY PRZEZ WAS ZAWÓD NIGDY( od kilkunastu już lat na własne życzenie) JUŻ NIE BĘDZIE SZANOWANY SPOŁECZNIE !!!! MACIE CHYBA JESZCZE TROCHĘ INTELIGENCJI I CHYBA TO WYCZUWACIE. PRAWDĄ JEST TEŻ TO ŻE MAŁO KTO POPIERA WASZ POLITYCZNY STRAJK ZOB. KOMENTARZE. WSPÓŁCZUJĘ DZIECIOM, RODZICOM ORAZ NAUCZYCIELOM KTÓRZY KIEDYŚ BYLI PRAWDZIWYMI NAUCZYCIELAMI . TAKIEJ POLITYCZNEJ BANDZIE BAŁABYM SIĘ ODDAĆ SWOJE DZIECI DO NAUCZANIA.

    Odpowiedz
    IP: 79.188.xx3.xx5 
  • +3

    q1_gość

    16.04.2019, 09:47

    nauczyciele nieroby

    zbrodniarza do pierdla reszte choloty na bruk i pozamiatane

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx9 
  • +5

    q1_gość

    16.04.2019, 09:53

    nauczyciele

    a kodo--masochisci z ku---sem bedzie zadyma za sarosowskie srebrniki

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx9 
  • +7

    gość_gość

    16.04.2019, 11:33

    IP Komputera

    Tyle słów wsparcia dla szacownego grona od Nadia, Rodzice, Stary Tczewiak itd. za każdym razem inny nick tylko dlaczego ten mądry nauczyciel - elka pisze z tego samego IP komputera 109.207.xxx2.xxx7 podaje się za różne osoby..... Niestety społeczeństwo Was nie popiera to boli ale weźcie się do roboty. Myślałem, że najbardziej nie lubi się ZUS, czy Skarbówki ale wychodzi, że ludzie widzą co wyprawiacie z dziećmi i tego nie darują....

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx3.xx9 
  • +2

    gość_gość

    16.04.2019, 12:41

    i jeszcze jedno

    kto zabezpiecza ten przemarsz ... bo jak rodzicom puszcza nerwy to mogą też się tam zjawić......

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx3.xx9 
  • +2

    gość_gość

    16.04.2019, 15:06

    Psychiatryk

    Do osoby która w/w raz pisze nick jako nauczyciel, raz , ze nie jest nauczycielem, podaje się za rodzica, rodziców itd, i przybiera wiele imion - tobie potrzeba psychiatry skoro piszesz jako różne osoby i tak bardzo zależy ci na poparciu tego strajku... napisz gdzie uczysz nauczycielu - elko o w/w komputer ip 109.207.xxx2xx7 w twoich czasach szkolnych informatyki nie było albo byłaś - byłeś nieobecny...ale jaja..he..he zbliża się Wielkanoc..

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx3.xx9 
  • -3

    Kajtek_gość_gość_gość

    16.04.2019, 23:35

    Protest

    Ten protest to pytanie: czy w naszym życiu publicznym opowiemy się za nauką, kulturą, uczciwością, czy też pozwolimy na dyktat chamstwa, głupoty, pogardy i niemocy. Politycy tzw. "Dobrej zmiany" tak mimowolnie, od niechcenia rzucają incydentalnie i wymijająco w mediach o nauczycielach, którzy mają najwięcej czasu wolnego w Europie, od innych grup zawodowych, maja szanse na podwyżki, kiedy wyrzekną się celibatu to dostaną 500+ na dzieci,które mogą spłodzić, tak od niechcenia wspominają o dwumiesięcznych wakacjach, wszystko po to, aby skłócić nauczycieli zresztą społeczeństwa. To są chamskie wycieczki i insynuacje. A podstawowy problem to brak państwowego systemu, w którym czołówka intelektualna, którą są nauczyciele jest niedoceniana, pogardzana w tym finansowo. Osobiście uważam, że nauczyciel powinien być urzędnikiem państwowym a nie samorządowym.Nie dajmy sobie wmówić, że dzieci są zakładnikami tego protestu, bo to nauczycielom razem z rodzicami na nich najbardziej zależy. Chciałbym, aby mi wytłumaczono jak to się stało, że związek zawodowy, który był symbolem dla całego świata walki o prawa pracownicze, stał się "ŁAMISTRAJKIEM". Działacze tego związku będą wam wmawiać, że sercem są z wami, ale to hipokryzja. Liczą się czyny a serce nie ma tu nic do znaczenia. Podpisano porozumienie, które było przygotowane miesiąc temu na Nowogrodzkiej i tego faktu nikt nie zmieni. Nie wiem jak potoczą się losy tego protestu, ale wczoraj z ust wiceministra edukacji usłyszałem, że ten strajk będzioe zduszony i obawiam się, że tak się stanie z jednego tylko powodu. Rząd podpisał porozumienie ze związkiem - łamistrajkiem i się nie wycofa. Będzie tak jak ze strajkiem pielęgniarek, niepełnosprawnymi czy lekarzami rezydentami, rząd ich i was przeczeka, naobiecuje i niezrealizuje. Nie wiem czy ZNP ma plan wyjścia z tego protestu z twarzą. Wczoraj Pan Janas symbol Pierwszej Solidarności zasugerował, aby strajk zawiesić do 2 września i wtedy ponownie rozpocząć strajk do skutku. Dziś rządzący chcą skłócić poszczególne grupy społeczne szczując jednych na drugich, nauczycieli z rodzicami i młodzieżą, a czas pracuje dla nich. Może warto się zastanowić nad wspólnym ogólnopolskim protestem w/w grup zawodowych. Reforma szkolnictwa to fikcja. W Dniu Kobiet Premier zaapelował do samorządów, aby nie oszczędzały na subwencjach oświatowych kosztem nauczycieli. Pan Premier albo ma złych doradców, albo nie zna się na oświacie albo łże jak pies albo to wszystko razem. Jako wieloletni samorządowiec wiem, subwencja oświatowa to tzw. "pieniądze znaczone", które mogą być wydane jak tylko na oświatę, powiem więcej, nie znam samorządu, który by nie dopłacał do subwencji. W Tczewie jest to ponad 30 mln złotych. Reforma doprowadziła do tego, że w Tczewie dyrektorzy szkół, aby nie zwalniać nauczycieli ograniczyli im nadgodziny do ustawowego pensum i nauczyciele stracą ok. 20 -30% zarobków. Podwyżka o 1000 zł, o które toczy się między innymi spór, ledwie im to zrekompensuje, i tak wygląda ta reforma. Podczas strajku nauczyciele nie przestają być nauczycielami, i dają lekcje jak należy postępować, jak się walczy, gdy ktoś poniża innych.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx5 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.