Ulica Jagiellońska - jaka jest, każdy widzi. Ta jedyna droga wojewódzka w Tczewie - poza granicami miasta została kompletnie przebudowana. Zarząd Dróg Wojewódzkich nie ma na razie jednak planów przebudowy na terenie samego miasta, choć stan ulicy jest daleki od ideału.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku zapytaliśmy, jaka jest perspektywa remontu ulicy Jagiellońskiej w Tczewie - nawierzchnia trasy jest zła, brakuje drogi rowerowej (w przeciwieństwie do odcinków drogi nr 224 - ulica Jagiellońska jest jej częścią - poza granicami miasta, gdzie aż do granicy z powiatem starogardzkim jest bezpieczna trasa rowerowa). To jedyna droga wojewódzka w mieście, dodatkowo wjazd od strony A1 - a niestety nie stanowi wizytówki.
Nie udało się nam ustalić, kiedy mogłaby nastąpić kompleksowa przebudowa ulicy.
Władze Tczewa mają o to zabiegać bezpośrednio u marszałka.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku zapytaliśmy, jaka jest perspektywa remontu ulicy Jagiellońskiej w Tczewie - nawierzchnia trasy jest zła, brakuje drogi rowerowej (w przeciwieństwie do odcinków drogi nr 224 - ulica Jagiellońska jest jej częścią - poza granicami miasta, gdzie aż do granicy z powiatem starogardzkim jest bezpieczna trasa rowerowa). To jedyna droga wojewódzka w mieście, dodatkowo wjazd od strony A1 - a niestety nie stanowi wizytówki.
- W roku bieżącym na przedmiotowym odcinku drogi wojewódzkiej w Tczewie planowane są do wykonania remonty cząstkowe nawierzchni oraz prace utrzymaniowe. W planach dokumentacyjnych i realizacyjnych na rok 2023 zadanie rozbudowy/przebudowy drogi wojewódzkiej nr 224 nie zostało ujęte. - mówi Anna Mątewska, Zastępca Dyrektora ds. Inwestycji w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.
Nie udało się nam ustalić, kiedy mogłaby nastąpić kompleksowa przebudowa ulicy.
- Zadanie nie jest ujęte w planie realizacji na najbliższe lata. Komórki merytoryczne takie jak Rejon Dróg składają co roku potrzeby w zakresie sporządzenia dokumentacji projektowej, a potem realizacji robót, analizując stan techniczny wszystkich dróg im podległych i określając kolejność potrzeb. Na tej podstawie tworzony jest plan działań na następny rok oraz potrzeb dodatkowych, dla których w planie zabrakło środków. Potrzeb w skali województwa jest bardzo dużo, a środki oraz potencjał kadrowy jest ograniczony. - podsumowuje Anna Mątewska.
Władze Tczewa mają o to zabiegać bezpośrednio u marszałka.
Komentarze (11) dodaj komentarz
KODi _gość
03.04.2023, 13:11
Jak wygra PO to przebudują.
W planach jest droga czteropasmowa, po dwa pasy w każdą stronę i ronda oraz wiadukt nad torami. Pamiętajcie gdzie postawić krzyżyk ze złamanymi ramionami.
OdpowiedzGość _gość
03.04.2023, 19:10
Postawie napewno lecz ty nie będziesz decydował gdzie
CytujZiomek z Tczewa _gość_gość
03.04.2023, 14:07
w naszym Tczewiku ...
... taka "małoistotną " drogę po co remontować. Za to w planie mamy większe inwestycje jak zabetonować i postawić bloki ;)
Odpowiedzgosciu_gość
03.04.2023, 14:57
Kazik ruszy do boju to załatwi remont tak jak most i wiele innych spraw
OdpowiedzOko_gość
03.04.2023, 18:13
Po co remontować tak mało istotna drogę ,lepiej postawić kolejny zegar słoneczny za 180 000 zł albo wiatę taka jak na malinowie za 150 000zl do tego kilka siłowni pod chmurką bo przecież ludzie się dopchnąć do nich nie.moga . Ehhh Rumcajs ty złodzieju.
OdpowiedzGość _gość
03.04.2023, 19:12
Ile ta szopka tfu wiata ??? Żona mi mówiła że mam zrobić taką wiatę grillowa JPRD nie stać mnie na nią kupie namiot ogrodowy w brico
CytujSmiesz_gość
04.04.2023, 08:40
Tak, droga wojewódzka i jak zwykle wina prezydenta miasta. Ludzie naprawdę nie mają pojęcia. Taki sam argument jak ten, że w mieście przez prezydenta jest za dużo kebabów, jakby miał wpływ kto jaki biznes mieście otwiera. Widzę w głowach komuno wróć, ciągle żywe.
CytujGość _gość
03.04.2023, 20:42
W pierwszej kolejności powinni wyremontować ul. Bałdowska. Pracownicy zakładów produkcyjnych jak np. Huber (znajduje się na terenie Tczewa) muszą chodzić poboczem dziurawej drogi, chodnika nie ma, ścieżki rowerowej również. Ponadto przez ciągnący się latami remont tczewskiego mola (dawny most lisewski) ruch na Baldowskiej jest dużo większy, ponieważ cały ruch idzie przez most knybawski. Nawierzchnia jest w tragicznym stanie
Odpowiedzuyuj_gość
05.04.2023, 00:37
Jechałem ostatnio i nie jest tak źle . Trochę słabo że nie ma chodnika , ścieżki rowerowej ani oświetlenia
CytujSławek EU07_gość
05.04.2023, 08:43
Utrudnienia
Przebudowa tej ulicy w granicach administracyjnych miasta wiązałaby się z ogromnymi utrudnieniami w ruchu.
OdpowiedzRece opadaja_gość
06.04.2023, 20:02
Moze wkoncu ktos pojdzie po rizum do glowy i przebuduje ta ulice na dwie jezdnie po dwa pasy, albo zrobi lewo/prawo skrety ktore udroznia ruch w godzinach szczytu. Miejsca jest dosc, a za czasow minionego ustroju ulica byla planowana na dwujezdniowa po dwa pasy.
Odpowiedz