Nocna prohibicja stanie się faktem. Uchwała przegłosowana

Rada Miejska przyjęła uchwałę w sprawie wprowadzenia na terenie Tczewa nocnej prohibicji. Ma to wpłynąć na podniesienie bezpieczeństwa na terenie miasta. Przepisy wejdą w życie za trzy miesiące i zgodnie z nimi nie kupimy alkoholu w sklepach i na stacjach benzynowych pomiędzy godziną 23.00 a 6.00. Radni nie byli jednomyślni, a głosowaniu towarzyszyła gorąca dyskusja.

Na grudniowej sesji Rada Miasta miała głosować uchwałę w sprawie ograniczenia sprzedaży napojów alkoholowych w godzinach nocnych. To efekt petycji, którą złożył jeden z mieszkańców Tczewa, który wnioskował o nocną prohibicję. Jego pomysł zdobył poparcie radnych - zatem teraz stosowną uchwałę przygotowały władze miasta. To ma wpłynąć m. in. na podniesie bezpieczeństwa na terenie miasta. Uchwała została zdjęta z programu grudniowej sesji - ale wróciła w styczniu. Zanim rada przyjęła zapisy, do ratusza wpłynęły petycje przeciwne temu pomysłowi. "Problem nadużywania alkoholu należy zwalczać przez działania społeczne i profilaktyczne, a nie restrykcje ograniczające swobody obywatelskie" - napisał autor jednej z nich, a popiera go ponad 150 osób. Obie zostały uznane przez radnych za bezzasadne.

- Obecność alkoholu w życiu codziennym z definicji powoduje pewną ilość szkód i zagrożeń. Wielkość tych szkód zależy w dużej mierze od skuteczności i zasięgu działań profilaktycznych i naprawczych. Do takich działań należy między innymi nałożony na organy samorządu terytorialnego obowiązek podejmowania kroków zmierzających do ograniczenia spożycia napojów alkoholowych, dostępności alkoholu oraz przeciwdziałania powstawaniu jego negatywnych następstw. Dostępność alkoholu w godzinach nocnych często prowadzi do upijania się, zakłócania spokoju, chuligańskich wybryków i dewastacji mienia. Konsekwencją tego rodzaju zachowań są skargi mieszkańców, interwencje policji oraz skutki uboczne, takie jak rozboje, zniszczenia mienia, czy awantury domowe. Wprowadzenie ograniczenia sprzedaży napojów alkoholowych między godziną 23:00 a 6:00 niewątpliwie przyczyni się do poprawy komfortu życia mieszkańców oraz ich bezpieczeństwa. - napisano w uzasadnieniu uchwały w sprawie wprowadzenia nocnego zakazu.


Głosowaniu uchwały towarzyszyła długa dyskusja. Radny Maciej Skiberowski zwrócił uwagę na to, że policyjne dane dotyczące interwencji w sąsiedztwie miejsc, gdzie sprzedawany jest alkohol, nie zawierały rozróżnienia czy interwencje miały miejsce w dzień, czy w nocy.




- Najpierw trzeba powziąć inne działania. Zacząć kontrolować miejsca nocnej sprzedaży. Wprowadzić patrole nocne Straży Miejskiej - dopiero później zakazywać - mówił radny Maciej Skiberowski.

Przeciwny uchwale był także radny Krzysztof Misiewicz.

- Dla mnie absurdem jest to, że procedujemy tę uchwałę na wniosek jednego mieszkańca - mówił - Wydaje mi się, że skutek będzie słaby. Z historii każdy wie, że prohibicja się nie udaje.

Radny Michał Ciesielski podkreślał natomiast, że uchwała i tak jest kompromisem - bo pierwotny projekt zakładał zakaz sprzedaży już od godziny 22.00 - zatem dotknąłby także tzw. żabki i duże sklepy czynne do 23.00.

- Taki zakaz istniał za komuny - dzisiaj wracamy do tej niechlubnej historii - mówiła radna Iwona Nitza.

Z kolei radny Jarosław Kowalczyk podkreślał, że włodarze miast, które wprowadziły już prohibicję, są zadowoleni z jej efektów - szczególnie w kontekście podniesienia poziomu bezpieczeństwa.

Ostatecznie uchwałę przyjęto 16 głosami za, 4 przeciw i przy dwóch wstrzymujących. Zakaz wejdzie w życie za trzy miesiące.



Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (126)
dodaj komentarz

  • +18

    AA_gość

    30.01.2025, 12:30

    Będzie trzeba zawsze kupić większą ilość tak żeby starczyło do rana

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx2.xxx 
  • +14

    S.Z._gość

    30.01.2025, 18:39

    Głosowanie

    Widać, że ,,ZA'' głosowali sami abstynenci. Komuna wróciła , przedłużcie jeszcze od rana do godz 13:00 bara.ie łby.

    Cytuj
    IP: 88.199.xx2.xxx 
    +15

    Gość_gość_gość_gość

    30.01.2025, 20:25

    100 petycji jednoosobowych???

    Może złożyć 100 petycji jednoosobowych w kwestii przywrócenia nocnej sprzedaży alkoholu:):)?????

    Cytuj
    IP: 83.25.xx3.xx3 
    +2

    xxx_gość

    02.02.2025, 13:13

    Albo po prostu jak kesteś alkoholikiem idź na leczenie

    Cytuj
    IP: 178.235.xx9.xx5 
    -1

    Ziom_gość_gość

    04.02.2025, 06:38

    Prochibicja powinna zaczynać się od 22:00 do 8:00.Obejmujac tak że stacje paliw, a z piątku na sobotę i soboty na niedzielę do godzin popołudniowych.

    Cytuj
    IP: 46.113.xx2.xx1 
  • -5

    felipe_gość

    30.01.2025, 12:37

    Koniec chlania robaki

    W tym miescie jest tyle do roboty poza chlaniem, mozna na przyklad isc spac o 23 i o 6 za******** do roboty! I bezpieczniej będzie! Zamykamy miasto i koniec!

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx7.xx4 
  • +16

    Obi_gość_gość

    30.01.2025, 13:12

    Będą cpic

    Nie problem jest alkohol tylko ćpanie substancji po których młodzieży i starszej młodzieży się mózgi kurczą.

    Cytuj
    IP: 192.166.xx4.xx9 
    -6

    BA_gość

    30.01.2025, 20:09

    Bardzo dobrze, tu ludzie pracujom i ma być spokuj żeby sie do pracy wyspać. Jak chcesz się bawić to kedz do Gdańska. Tczew to sypialnia i ma być cicho w nocy a nie rozrywki.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx6.xx8 
    -3

    Misio_gość

    30.01.2025, 21:57

    Ordnung

    Zgadza się! Tu jest Tczew i tu się pracuje! Chcesz chlać, naj**... się to do 3miastka. Pozdro 600 na rejonie!

    Cytuj
    IP: 37.47.xx6.xx3 
    +3

    BJA_gość

    30.01.2025, 23:47

    Tak? Jakie? Bo może coś mi umknęło. Poza atrakcyjnym (wyłączając godziny nocne) dojazdem do Gdańska oczywiście ;)

    Cytuj
    IP: 37.47.xx6.xx8 
  • +9

    trfopl_gość

    30.01.2025, 13:04

    bla

    Po co, kolejne zakazy...?!?!?! Nie chcę nikogo martwić, ale to i tak nic nie da.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx2.xx7 
  • +4

    Rowerowy_johny_gość_gość

    31.01.2025, 14:09

    To nie będę mógł rowerem w nocy ....

    .... po piwo podjechać? To to jest ta nowa wizja Tczewa?

    Cytuj
    IP: 157.25.xx0.xx6 
  • +5

    luciano italiano_gość

    30.01.2025, 13:04

    puk puk pół litra proszę

    spokojne w kioskach OPEN kupisz...nowe promocje dla nowych klientów.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx5 
  • +1

    Kopsne grzdyla i pojarke ziom_gość

    30.01.2025, 13:15

    Ja zawsze mam na zapas.

    Inaczej jestem zdenerwowany. O 23 to już raczej nie wychodzę, bo bym się przewrócił. Ale co gdybym jednak chciał kogoś wysłać, bo mam imprezę?

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx0.xx1 
  • +19

    felipe_gość

    30.01.2025, 13:16

    "Nie problem jest alkohol tylko ćpanie substancji po których młodzieży i starszej młodzieży się mózgi kurczą."

    W tym mieście ze wszystkim jest problem, począwszy od dostępnych atrakcji, przez samorząd po to, że to za.srana dziura. Nie ma nic do roboty, jedzenie restauracyjne jest podłe albo/i drogie, wynajem jak stolicy, samorząd to leśne dziady, patologia aż furczy - za to można pograć na automatach. Jeszcze dodać do tego nieudolność, most tczewski i mamy pełny obraz.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx7.xx4 
  • -2

    dick_gość

    30.01.2025, 15:05

    Smutne masz życie na to wygląda. Ja tam znajduje parę atrakcji.

    Cytuj
    IP: 83.18.xx8.xx1 
  • +7

    Elon _gość

    30.01.2025, 13:18

    Dobra decyzja

    Odpowiedzialna decyzja radnych. Szanuję. Nie można zamykać oczu na problem tylko dlatego, że jakaś część osób będzie obrażona. Co zrobili radni dla poprawienia bezpieczeństwa i spokoju w miejscach sprzedaży alkoholu nocą? No proszę! Mnie najbardziej oburza to, że przy tak ważnych glosowaniach znajdują się tacy, którzy wstrzymują się od głosu. Brawo! Czy po to wybrali was mieszkańcy, abyście pewne kwestie omijali łukiem?

    Odpowiedz
    IP: 195.94.xx7.xx5 
  • +8

    ja_gość_gość_gość_gość_gość

    30.01.2025, 13:21

    TCZEW

    Miasto Tczew upada tylko robić i niczego od władz nie oczekiwać.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx2 
  • -2

    Upada_gość

    30.01.2025, 18:10

    Upada, bo trudniej będzie z chlaniem po nocach w okolicach sklepów C. I małpki nie kupisz na dalszą jazdę samochodem na stacji benzynowej. Pijusy

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • +5

    Gość_gość_gość_gość_gość

    30.01.2025, 13:24

    Pieprzone alkoholiki

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx8 
  • +1

    Barbara _gość_gość_gość

    30.01.2025, 13:29

    Mieszkaniec, który zgłosił wniosek

    Właściwie mieszkanka, radna Lucyna Pytka. PiS, a jakże .Taka nieustannie zatroskana.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx8.xx0 
  • -6

    Radny_gość

    30.01.2025, 13:41

    Fake

    To nie Pani Lucyna. Proszę nie wprowadzać w błąd

    Cytuj
    IP: 5.184.xx0.xx3 
  • +5

    Emi_gość

    30.01.2025, 13:32

    Nic naprawdę nic nie pomoże. .,,

    No super nie dość że tu wgl nic nie ma to jeszcze piwa sobie człowiek nie kupi do filmu jak nie może spać .Nie wszyscy to patologia ludzie potrąca pieniądze a może nawet pracę naprawdę brawo.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xx7 
  • +2

    Echh_gość

    30.01.2025, 13:50

    Jeśli nie mogąc spać to otwierasz piwo to poszukaj aa w naszym mieście i nie pie..l głupot.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx7.xx7 
    +5

    Jan _gość_gość_gość_gość_gość__gość

    31.01.2025, 19:28

    do Emi

    Kto chce się napić to ma czas na zakupy do 23 Tylko patologia chleje po nocy Bardzo dobra uchwała RM

    Cytuj
    IP: 109.197.xx3.xx3 
  • -7

    Emi_gość

    30.01.2025, 13:34

    I jeszcze jedno

    Niech zabronią w takim bądź razie również na stacjach benzynowych tam gdzie drogo to wolno bo zamożni to nie patologia tylko ludzie którzy kupują w miarę normalnych cenach

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xx7 
  • +13

    Ryży Dojcz_gość

    30.01.2025, 14:00

    Gdybyś przeczytał projekt uchwały to byś wiedział że stacje benzynowe zostaną również objęte zakazem.

    Cytuj
    IP: 143.244.xx4.xx3 
    +2

    Tu_gość

    30.01.2025, 18:11

    Czytać umie osoba?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 

    Jan _gość_gość_gość_gość_gość__gość

    31.01.2025, 19:31

    x

    Na stacjach benzynowych które znajdują się w granicach administracyjnych miasta też będzie zakaz sprzedaży alkoholu

    Cytuj
    IP: 109.197.xx3.xx3 
  • -5

    Rrr_gość

    30.01.2025, 13:36

    Taa

    Jadąc na 5 do pracy przed godziną 4 nie raz kupowałem tam papierosy i jakiś napój brawo rada miejska Pobłocki był lepszy.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xx7 
  • +7

    Ufnf_gość

    30.01.2025, 13:51

    Jestes po prostu głupi czy nie przeczytałes? Podpowiem ci, że napoje i fajki to nie alkohol.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx7.xx7 
    +12

    Elon_gość

    30.01.2025, 13:55

    Halo! Tu Ziemia!

    Kto ci broni kupić napój czy picie w sklepie? Ty w ogóle wiesz o czym zaczynasz pisać?

    Cytuj
    IP: 195.94.xx7.xx5 
    +3

    Gość _gość

    30.01.2025, 21:52

    I tu się zgodzę Pobłocki był sto razy lepszy

    Cytuj
    IP: 164.127.xx6.xx7 
  • kolo_gość

    30.01.2025, 13:50

    NIE!!!

    Same nakazy, zakazy itd...

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx2.xx7 
  • +3

    XD_gość

    30.01.2025, 14:08

    W mieście w którym nic nie ma, nie ma być jeszcze więcej. Młodzi nie mają co robić dlatego sięgają po butelkę, miasto jest tylko dla osób starszych nie dla młodych

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx4.xx3 
  • +3

    Ja_gość

    30.01.2025, 14:11

    Ha

    Papa cortezy :)) i dziewczyny w nich pracujące:)

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx8.xx1 
  • -3

    Tczewianka_gość

    30.01.2025, 16:34

    Twoje myślenie....

    Jakie papa dla pracowników Cortezika? Jak to wnioskujesz, że pracownicy nagle pracy nie mają? Posiadasz takie coś jak mózg? Czy wypadł Ci przy najbliższym zakręcie? Przestańcie obwniac sklep czy pracowników. Oni winni tego nie są a służby które powinni zająć się porządkiem zawiedli ???? Myślę, żeby każdy spojrzał na swój czubek nosa niż wypisywać nie wiadomo jakie treści Pozdrawiam cieplutko każdego

    Cytuj
    IP: 31.0.xx9.xx4 
    +6

    Hazik_gość

    30.01.2025, 17:48

    A co te babki niby będą tam sprzedawać?

    Kobieto jak myślisz, co się stanie z nocną zmianą w cortezie? Co będą kompotem handlować?

    Cytuj
    IP: 37.47.xx1.xx0 
    +7

    Misio_gość

    30.01.2025, 22:12

    Cortezyyy

    Emi, ale żeś się z choinki urwała. A co będą sprzedawały herbatniki z kawusią? Hehe Zdecydowana większość stoi tam za alko

    Cytuj
    IP: 37.47.xx6.xx3 
  • -4

    Martin 76_gość_gość

    30.01.2025, 14:19

    Głupota

    Czym różni się rozwydrzony drący mordę po wyjściu z lokalu po 23 po dancingu zalany w trupa żygający na chodniku od tego co kupił w nocnym czy na stacji flasz?ę no czym Jak zrobić zakaz to również w knajpie po 23 po wyjściu z lokalu już też nachlany jest bez kontroli . Cofamy się do komunizmu

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx0.xx9 
  • Amba_gość

    30.01.2025, 16:00

    Amba

    Amba

    Cytuj
    IP: 46.112.xxx.xx5 
    +5

    Ala_gość_gość

    30.01.2025, 23:13

    Znajdź mi w Tczewie imprezowanie jakąś że tak piszesz?

    Cytuj
    IP: 178.235.xx7.xx7 

    xxx_gość

    02.02.2025, 13:29

    Tym się różni że taki z imprezy idzie już do domu albo mało wypije a taki co kupuje w cortezie chleje na ławce całą noc cymbale!

    Cytuj
    IP: 178.235.xx9.xx5 
  • +5

    Śmiech na sali_gość

    30.01.2025, 14:39

    Prohibicja

    Śmiech na sali że jakiś jeden pajac,znając życie anonimowy alkoholik napisal petycje która przegłosowali starzy komuchy. Tczew to jednak stan umysłu. Brawo

    Odpowiedz
    IP: 188.47.xx6.xx5 
  • +4

    Tak_gość

    30.01.2025, 17:43

    Albo zawistna baba, bo jej chłop w nocy znika że niby po piwko, a odwiedza sąsiadkę

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • Bubuś_gość

    30.01.2025, 15:07

    Tak było i tak będzie

    http://m.youtube.com/watch?v=hxMPKOb3I3A

    Odpowiedz
    IP: 185.107.xx6.xx0 
  • +6

    Gość _gość

    30.01.2025, 15:11

    "Wprowadzić patrole". Obudzili się, czemu do tej pory ich nie było?

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx1.xx9 
  • +8

    gosc_gość

    30.01.2025, 15:24

    prohibicja

    nareszcie brawo a skiberowski nie bedzie taki madry bo nie wie co dzieje na zwirki i wokol fontanny w nocy policji nigdy mie ma a kamery to chyba pewnie atrapy moze bedzie troche spokoju bo przez tego corteza nigdy nie bylo spokoju w nocy tylko krzyki awantury

    Odpowiedz
    IP: 37.109.xx6.xx3 
  • +4

    Jakby co_gość

    31.01.2025, 01:35

    Skiberowski ma poziom jaki ma. Co chłopina na to poradzi. "Jakby co", hhaa

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • +2

    Op_gość

    30.01.2025, 15:38

    Te staruchy co już swoje cysterny wychlały a teraz już nie mogą układają życie innym. Czy to spowoduje spokój? Nie jeden lombardziarz wybije szybę w sklepie żeby się nachylać jak zabraknie.

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx6.xx4 
  • -2

    a_gość_gość

    30.01.2025, 15:54

    Wszyscy święci a kilku co głosowali za można wskazać jak stali w kolejce na Shelu nad ranem . Trzeba wymagać od służb ,a nie zakazywać wszystkiego kolejny kamyk do tego żeby to miasto upadło już na muł bo na dnie już jest .Ktoś ma jeszcze wątpliwości czemu nas ubywa, tu tylko zakazy i walenie nas w rogi np. przez policję mierzącą na zakręcie i przez nieudolnego prezydenta (sam byłem głupi i głosowałem na niego ale już nie popełnię tego błędu)

    Odpowiedz
    IP: 37.201.xxx.xx0 
  • -4

    Emi_gość

    30.01.2025, 15:58

    Sam poszukaj

    "Jeśli nie mogąc spać to otwierasz piwo to poszukaj aa w naszym mieście i nie pie..l głupot."

    Sam poszukaj empatii mam okropna sytuację rodzinną a jak poszłam po leki nasenne to myślałam że jestem zoombiiee wolę 3 piwa i jest git umiera ci pół rodziny na to co najgorsze nie życzę

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xxx.xx5 
  • +4

    gosc_gość

    30.01.2025, 17:19

    alkoholizm

    w odpowiedzi do Emi_gość w takiej sytuacji idzie sie na terapie a nie popada w alkoholizm, przykro mi ze spotkalo pana/panią coś złego ale alkohol jest jeszcze gorszym:)

    Cytuj
    IP: 109.197.xx1.xx9 
  • Emi_gość

    30.01.2025, 16:06

    I w sumie to zamknijcie La grotte

    Bo tylko po tych imprezach tam był burdel na suchych a tak to nie kojarzę

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xxx.xx5 
  • +1

    Misio _gość

    30.01.2025, 22:09

    Oj Emi...

    Przestać już pić, bo widzę że masz urojenia. AA czeka

    Cytuj
    IP: 37.47.xx6.xx3 
  • +5

    weteran z Tczewa_gość_gość_goś_gość

    30.01.2025, 16:14

    cyrk

    Dlaczego tak lubią wpieprzać się w cudze życie? Zakazuje się zakazywać !

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • -2

    El D**a_gość

    30.01.2025, 16:34

    Prohibition

    tnij.tcz.pl/?u=08a4d6

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xxx.xx0 
  • +9

    elo_gość_gość

    30.01.2025, 16:49

    "Nie problem jest alkohol tylko ćpanie substancji po których młodzieży i starszej młodzieży się mózgi kurczą."

    Tak tak alkohol który jest najbardziej szkodliwym społecznie narkotykiem nie jest problemem. xD No gorszej bzdury nie słyszałem.

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xxx.xx5 
  • -2

    qq_gość

    30.01.2025, 16:55

    no nic trzeba odkurzyć instalacje do domowych specjałów :) dooobre i zarobić jeszcze bedzie mozna :) dzieki um

    Odpowiedz
    IP: 138.199.xx1.xx7 
  • Kawalarz_gość

    30.01.2025, 17:05

    Co za bzdura

    Co za bzdura! Więcej nakazów na pewno na dobre wyjdzie :). Zamiast pochylić się nad problemem pijalni przy całodobowych sklepach to lepiej je zamknąć, ha! Straż miejska nadaje się do prostowania bananów co najwyżej. Skończy się tak, że menelnia będzie piła dentkę albo jakiś lewy alkohol. A po dupie dostanie jak zwykle "normalny obywatel". Ta lista co głosowali za to powinna być lista wstydu. Nie pozdrawiam.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xxx 
  • +8

    Cortez_gość

    30.01.2025, 17:26

    Sprzedawczynie

    Gdybyście nie sprzedawały alkoholu osobom pod wpływem to może by was to ominęło sąsiedzi z wojska polskiego pozdrawiają

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx5.xx2 
  • +1

    Dokladnie_gość

    31.01.2025, 01:37

    Dokładnie.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • +2

    pięknie_gość

    30.01.2025, 17:30

    stare dziady

    Same stare dziady głosowały, cofnijcie się tam do PRLu z powrotem naprawdę. Gdzie Ci ludzie 30+? dziadki starsze od moich rodziców nawet głosują, 13 osób aż decyduje o kilkudziesiesieciu tysiacach. Trzeba czekac naprawde az to pokolenie wymrze

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx5.xx4 
  • -1

    qq_gość

    30.01.2025, 18:14

    cały czas to powtarzam...patrząc na to podwórko tu w wigwizdowie a skończywszy na kaczce i np tym co ma moszne pod oczami...

    Cytuj
    IP: 138.199.xx1.xx4 

    Tczewiaczek_gość_gość

    30.01.2025, 23:26

    Do mlodzieniaszka

    Ostrzegam, to będzie długie oczekiwanie. Lepiej od razu się wyprowadź, szkoda czasu. Dla pocieszenia dodam, że wyprowadzić się z Tczewa można o każdej porze, nie ma tu żadnych ograniczeń czaswych.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xx5 
    +1

    Jan _gość_gość_gość_gość_gość__gość

    31.01.2025, 19:39

    x

    Jak to pokolenie wymrze to ty będziesz starym dziadem Doczekasz się na pewno

    Cytuj
    IP: 109.197.xx3.xx3 
  • +5

    Tak_gość

    30.01.2025, 17:37

    Jak zwykle ludzie oddają całą swobodę w imię bezpieczeństwa... Władza zawsze wie, jak nas uszczęśliwić na siłę.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx4.xx1 
  • +2

    _gość

    30.01.2025, 17:52

    Koniec chlania patolusy

    A skiberowski może sobie jedynie we flexie brylować....

    Odpowiedz
    IP: 88.255.xx3.xx6 
  • +2

    Klips_gość

    30.01.2025, 18:16

    Bardzo dobrze. Popieram.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • +5

    alojzy_gość

    30.01.2025, 18:20

    wnioskuję o zakaz jazdy na rowerze

    powinno się zakazać jazdy na rowerze bo mozna się przewrócić , aaa i jak wprowadzimy zakaz jazdy samochodem to nie będzie wypadków !!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xx4 
  • +1

    elo_gość_gość

    31.01.2025, 17:38

    oj dupka boli ze nie ma picia po 23? xD haha

    Cytuj
    IP: 46.113.xxx.xx5 
  • felipe_gość

    30.01.2025, 18:23

    "Smutne masz życie na to wygląda. Ja tam znajduje parę atrakcji."

    prosze prosze, mamy tutaj poszukiwacza!

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx7.xx4 
  • +7

    inij_gość

    30.01.2025, 18:54

    No to nie będzie piwka o 5 w pociągu przed robotą dla co niektórych

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx0.xx5 
  • +2

    Max_gość

    30.01.2025, 19:10

    Tczew i rządzący nim to od wielu lat stan umysłu Ościenne miasta się rozwijają a Tczew upada tutaj nic się nie dzieje stajemy się sypialnią Gdańska

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx6 
  • +1

    Ja_gość

    30.01.2025, 20:16

    Ha ha Ciemny lud

    Chcieliscie pis macie pis! Ps. celowon z malej literki... Pozdr

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx6.xx4 
  • +4

    Art_gość_gość

    30.01.2025, 20:48

    To trzeba będzie jeździć na Rokitki

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx6 
  • -1

    Alko Okrąg. _gość

    30.01.2025, 21:34

    Wędrowcy blokowisk dziś wsi tczewa

    Po robocie każdy kupi bo lekarz morfiny nie przepisze. A dla sportowców blokersów po alko rzut beretem na tczewskie łąki, bałdowo, czarlin i zajączkowo. A reszta dokupi na zapas do filmu, na domówkę kratę i żubrówkę. Walcie się społeczne urzędasy walicie komunistycznym mydłem lepiej niż żule, których wychodowaliście dla waszego pseudo luksusu hahahaha

    Cytuj
    IP: 94.254.xx7.xx0 
  • -3

    Gość_gość_gość_gość

    30.01.2025, 21:27

    NITZA, KUCHARSKI,SKIBEROWSKI, MISIEWICZ

    Tylko NITZA, KUCHARSKI,SKIBEROWSKI, MISIEWICZ logicznie myślący? Niewątpliwie sukces na miarę naszych możliwości ?? Zamiast konkretnie przeciwdziałać alkoholizmowi w dzień to wybrany został najmniej racjonalny konkret zakazu.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx3.xx3 
  • +3

    Bolo_gość

    31.01.2025, 01:39

    Same, ku. a, orły. Jeden zalosniejszy od drugiego.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • FL_gość

    30.01.2025, 22:34

    Zakaz biegania

    Muszę złożyć petycję na ten purkrun Tobiańskiego. Hałasy, wyspać się nie można w sobotę. Niech biegają na terenach wojskowych.

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx6.xx9 
  • +2

    Rep_gość

    31.01.2025, 10:09

    Też jestem za zamykanie ulic bo oni muszą biegać

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx0 
  • +3

    Tczewiaczek_gość

    30.01.2025, 22:43

    Koniec z walesaniem się po nocy moczymor

    Bardzo dobra decyzja, popieram. Jeżeli chcesz kupić alkohol możesz zrobc to przed 23-cia. Nikt nikomu nie zabrania kupowania alkoholu w ciągu dnia, czy nawet w odzinach wieczornych. Nie jest to żadna prohibicja tylko ograniczenie sprzedaży. Broblem z tym mogą mieć jedynie osoby uzależnione, albo nie mające umiaru. W każdym razie i jednym i drugim wyjdzie to na dobre.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx5 
  • -1

    Alkoholik_gość

    31.01.2025, 11:29

    I co

    A ja jestem alkoholikiem i lubię pić i co pije za swoje jest coś takiego jak kultura picia niestety nie u wszystkich nie rozumiem picia w mięsach publicznych którzy załatwiają się gdzie popadnie przestańcie palić to bardziej szkodzi zdrowiu rąk płuc jest najgorszym do wyleczenia zgodnie z opinią onkologów niech się każdy zajmie sobą swoją drogą gdyby było jak w Warszawie takie miejsca jak nad Wisłą gdzie ludzie głównie młodzi jest ciepło spotykają się i piją piwo nikomu nie robiąc krzywdy to nie widzę problemu

    Cytuj
    IP: 46.112.xxx.xx5 
    +5

    elo_gość_gość

    31.01.2025, 16:45

    kultura picia xd. Kultura ćpania też jest?

    Cytuj
    IP: 46.113.xxx.xx5 
  • Tczewiaczek_gość

    30.01.2025, 23:11

    Do kwiaciareczki

    To prawda, że w okresie PRL sklepy z alkoholem otwierano o 13-tej. Nie krytykowalbym jednak ówczesnych władz za to rozwiazanie. Zresztą podobne ograniczenia stosowane są nadal w niektórych krajach europejskich. Jeżeli Pani radna pragnie mieć dostęp do alkoholu także w nocy, nich kupi na zapas. Alkohol to nie kwiaty, może postać.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx5 
  • +6

    Policjant_gość

    30.01.2025, 23:19

    Narkohol

    Alkohol to inaczej etanol substancja psychoaktywna zaliczana do narkotyków notabene legalnych . Alkohol rozwiązuje wiele rzeczy np rodziny , małżeństwa itp. Większość przestępstw , zabójstw, pobić jest po spożyciu alkoholu. Cierpią małe dzieci. Bardzo dobrze że będzie to ograniczenie. Alkohol nie ma żadnej pozytywnej cechy. Najwięcej krzyczą w komentarzach osoby uzależnione. No bo komu normalnemu to przeszkadza że po 23 nie kupi flaszki?

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx7.xx7 
  • +1

    Blad_gość

    31.01.2025, 10:57

    Blad

    Komu będzie się opłacało płacić za nocki kiedy nie będzie można sprzedawać alkoholu? Jakie to będzie opłacalne pewnie pójdzie po pensjach albo będą zwolnienia nikt po inne produkty spożywcze czy wyroby tytoniowe tyle nie będzie przychodził co po alkohol

    Cytuj
    IP: 46.112.xxx.xx5 
  • +4

    Gość _gość

    31.01.2025, 06:30

    Nocna prohibicja

    Wycie nocne przy fontannie szczególnie letnią porą gdy masz otwarty balkon lub okno ......mam nadzieję że to się skończy.A w blokowiskach to się decybele roznoszą podwójnie.

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx5.xx9 
  • -2

    Trudno_gość

    31.01.2025, 10:50

    Egoisci

    Nie można mierzyć wszystkich jedną miarą Ja żyję w nocy w dzień śpię pracuje zdalnie jak się obudzę po 1 to zawsze skoczę do Cortera po pakiet nie jestem z patologi nie drę się po nocach cóż teraz trzeba będzie kupować szybciej trudno kiedyś była Boryna tam była patologia żyliśmy bez przeżyjemy bez corteza

    Cytuj
    IP: 46.112.xxx.xx5 
    -1

    Ewa_gość

    31.01.2025, 16:34

    Policja

    To dzwońcie na policję

    Cytuj
    IP: 94.254.xx4.xx6 
  • -1

    Łupaszko _gość_gość_gość_gość__gość

    31.01.2025, 08:45

    "a 'la long "

    Debile ,imbecyle i idioci !!!!

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx6.xx1 
  • +4

    Art_gość

    31.01.2025, 09:48

    szacun

    Naprawdę Łupaszko - szacun za samokrytykę. Jedno małe "ale" - jak piszesz o sobie, to rób to w liczbie pojedynczej, no chyba że cierpisz na rozdwojenie jaźni.

    Cytuj
    IP: 158.116.xx5.xx1 
    +4

    ._gość

    31.01.2025, 10:38

    .

    ...fajną masz rodzinę, ale nie musisz nam ich przedstawiać...

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx2 
  • -1

    Cortez_gość

    31.01.2025, 08:49

    !

    Fakt, to zgromadzenie zakłóca porządek!

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx6.xx2 
  • -1

    Łupaszko _gość_gość_gość_gość__gość

    31.01.2025, 10:06

    "a 'la long "

    Jeżeli w innych lokalach w tym czasie będzie można kupić alkohol - to jest klasyczny przykład dyskryminacji.To nie może się udać .Na miejscu przedsiębiorców złożyłbym stosowne pisma i obciążył bym radnych kosztami finansowymi za swoje straty - proste jak budową cepa !!!

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx6.xx1 
  • +1

    Jan _gość_gość_gość_gość_gość__gość

    31.01.2025, 19:49

    do Łupaszki

    Gdzie będzie można kupować alkohol ? Do restauracji patologia nie przyjdzie bo za drogo i gdzie są takie restauracje w Tczewie pracujące po 23

    Cytuj
    IP: 109.197.xx3.xx3 
  • +1

    You_gość

    31.01.2025, 10:06

    Widać do czego nadają się tczefscy włodarze

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx0 
  • Ger_gość

    31.01.2025, 10:15

    Wrócą meliny haha

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx0 
  • Łupaszko _gość_gość_gość_gość__gość

    31.01.2025, 11:09

    "a 'la long "

    A Smoliński jaki mąż stanu(jaki głos :) Pamiętam jak mnie pobił za małolata na podwórku :) Ale nie mam mu tego za złe .Dzisiaj bym go zniszczył :)

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx6.xx1 
  • +3

    Denis_gość

    31.01.2025, 11:22

    "Nie można mierzyć wszystkich jedną miarą Ja żyję w nocy w dzień śpię pracuje zdalnie jak się obudzę po 1 to zawsze skoczę do Cortera po pakiet nie jestem z patologi nie drę się po nocach cóż teraz trzeba będzie kupować szybciej trudno kiedyś była Boryna tam była patologia żyliśmy bez przeżyjemy bez corteza"

    Proponuję skoczyć zamiast do Corteza to na jakąś terapię. Jesteś uzależniony od alkoholu.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx7.xx7 
  • +2

    Trudno_gość

    31.01.2025, 16:26

    No i

    Kto pozwala komuś na układanie mu życia jedni chodzą do domów publicznych(zamknąć) inni do salonów gier ( zamknąć) inni są zapkupoholikami sklepy(zamknąć) na odwyku poszło z 70 tysięcy może i nic nie dało żyje jak żyje nikogo nie krzywdzę nie kradnę i nie zachowuje się jak bydło jak wam tak przeszkadza ta patologia to dzwońcie pod wiadomy numer parę razy się obudzą gdzie trzeba to znikną !

    Cytuj
    IP: 94.254.xx4.xx6 
    +1

    Ktoś _gość

    01.02.2025, 06:53

    Pan smol.. niech na odwyk syna

    Niech syna na odwyk narkotykowy lepiej wyśle dobrze radzę...

    Cytuj
    IP: 94.254.xx3.xxx 
  • +1

    Taaak_gość

    31.01.2025, 11:32

    Taak

    "Bardzo dobrze, tu ludzie pracujom i ma być spokuj żeby sie do pracy wyspać. Jak chcesz się bawić to kedz do Gdańska. Tczew to sypialnia i ma być cicho w nocy a nie rozrywki."

    To dajcie nam pociągi ????

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xxx.xx5 
  • +3

    Mała Mi_gość

    31.01.2025, 11:36

    Najlepiej

    Najlepiej niech oni się zamkną.A jeszcze lepiej ich.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xxx.xx5 
  • -1

    Mała Mi_gość

    31.01.2025, 11:46

    Więcej wypadków

    Ale wielki problem tylko czekać jak będzie więcej wypadków bo po chlanie będą jeździć do Pruszcza na cpn albo pod Turze czy Bóg Wie???? Alkoholik zawsze znajdzie sposób.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xxx.xx5 
  • dr alkohol_gość

    31.01.2025, 12:16

    decyzje

    Dlaczego dopiero za 3 miesiące ma wejść w życie ten zakaz sprzedaży nocnej alkoholu, co bawicie się ludżmi??

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xxx 
  • -2

    Hx_gość

    31.01.2025, 14:44

    Głupota

    To głupota, nic to nie zmieni.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx1 
  • -2

    Jan_gość

    31.01.2025, 16:07

    Pewnie rada miasta w Tczewie ma problemy z alkoholem. Bo na trzeźwo takiej głupoty by nie uchwalili.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx1 
  • +5

    jp_gość_gość

    31.01.2025, 17:01

    Narkotyki powinny być całkowicie zakazane a nie tylko po 23 :)

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xxx.xx5 
  • -4

    Ktoś _gość

    31.01.2025, 17:45

    Ćpanie jest nielegalne

    "kultura picia xd. Kultura ćpania też jest?"

    Nie pijesz nawet piwa?

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx2.xx8 
  • +4

    elo_gość_gość

    31.01.2025, 20:11

    Nie zażywam żadnych narkotyków legalnych i tych nielegalnych. Jak już bym "musiał" to bym wolał zapalić śmiesznego papierosa niż jakieś piwo. Tak na marginesie to samo ćpanie nie jest nielegalne. Nielegalne jest posiadanie i handlowanie.

    Cytuj
    IP: 46.113.xxx.xx5 
  • Meliniarz_gość

    31.01.2025, 18:04

    Meliny wznowią działalność

    Zapraszam wszystkich do mojej meliny . U mnie zawsze czynne 24H

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • -1

    Tczew_gość

    01.02.2025, 07:00

    Dilerów zamknąć Smoliński

    Smolińskiego syna na nrkotesty weźcie a potem na komendę niech wyda tych wszystkich roz ćpawczy tego miasta co się miasto oczyści a nie zwyczajnym obywatelom zakazy robią żeby człowiek nie mógł kupić piwa kiedy chce precz z komuną!????

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx3.xxx 
  • +2

    Jan _gość_gość_gość_gość_gość__gość

    01.02.2025, 10:15

    x

    Gdybyś wypił to zakupione piwo po 23 w domu to zakazu by nie wprowadzili A chlejesz pod murem i tam sikasz Wiem co odpowiesz że ty tego nie robisz ,ale twoi koledzy juz tak To przez takich meneli są zakazy , co by się stało jakbym w upalny dzień w parku wypił jedno piwo ,nic , ale jak pozwolą to mendy będą tam siedzieć i pić cały dzień Bardzo dobra uchwała RM

    Cytuj
    IP: 109.197.xx3.xx3 
    +1

    elo_gość

    01.02.2025, 20:13

    Czyli sam zażywasz narkotyki ale chcesz wysyłać innych na narkotesty bo zażywają inne narkotyki niż ty? Typowy alkoholik degenerat.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx1.xx6 
  • -1

    Bad Boy_gość

    01.02.2025, 11:29

    A to nie miało być monitoringu AI z dofinansowania z UE, który miał monitorować wykroczenia w Tczewie? Prohibicja kiedyś była w stanach. Jak się skończyło każdy wie ;)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx2 
  • +3

    Obywatel PL_gość

    01.02.2025, 12:46

    Nie ma problemu niech zamykają o23 to ja wam dam na miary gdzie kupicie w nocy alkohol będą meliny dostępne i w tyle w temacie niech sobie robią włodarze miasta hehee będzie dill ????????

    Odpowiedz
    IP: 77.252.xx5.xxx 
  • +1

    Mateusz_gość

    01.02.2025, 13:33

    A ja mam to w d.u.p.i.e

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx5 
  • Gość _gość_gość_gość_gość_gość_gość

    01.02.2025, 23:37

    Nieudaczność władzy!

    Nieudaczników w Radzie mamy i wprowadzili prohibicję!!! Tczew się zawija zupełnie

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx1.xx2 
  • -1

    Ziomkowy _gość

    02.02.2025, 03:02

    Będzie lepiej

    Dla chcącego nic trudnego , mam nadzieję że ludzi może więcej w pubach będzie to i bar zarobi a Tczew wcale duży nie jest , tylko czekać aż Cortezy przeniosą się tuż za znakiem z przekreślonym Tczewem to i pan taksówkarz na nocnej zmianie zarobi

    Odpowiedz
    IP: 109.180.xx4.xx4 
  • +1

    xxx_gość

    02.02.2025, 13:25

    zamieszkajcie przy takim monopolowym

    Zamieszkajcie przy takim monopolowym to zobaczycie jak ludzie się zachowują... gdyby zachowywali się cicho, nie tlukli szkła i nie sikali z fujarą na wierzchu przy dzieciach to co innego, ale nasi cebularze nie potrafią się zachowywać meneli trzeba tempić. I bardzo dobrze, a te 150 osób co podpisało petycję przeciw niech uda się na leczenie puki jest w stanie co kolwiek podpisać bez kielicha... A policja to na nich nie można liczyć gdyby czlowiek nie dzwonił latem to by nawet się nie pofatygowali - jak tu się nie wkurzyć i nie zadzwonić, gdy jedni skończą pić na ławce lub policja 8ch przepędzi to drudzy przychodzą, trochę zrozumienia ludzie niekórzy chcą normalnie tu funkcjonować

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx9.xx5 
  • -2

    Gość _gość_gość_gość_gość_gość_gość

    02.02.2025, 23:00

    To się wyprowadz ze starówki

    Pozamykać bary na starym mieście? BO HAŁAS?

    Cytuj
    IP: 37.47.xx1.xx2 
  • +1

    cxx_gość

    03.02.2025, 13:03

    "Pozamykać bary na starym mieście? BO HAŁAS?"

    Ja mieszkałem tu zanim powstał cortez to niech cortez się dostosuje

    Odpowiedz
    IP: 78.133.xx9.xx0 
  • Ktoś _gość

    04.02.2025, 20:01

    Nie wiesz

    "kultura picia xd. Kultura ćpania też jest?"

    Jest ale rzadko spotykana w Polsce ????

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx3.xx0 
  • +1

    Ktoś _gość

    04.02.2025, 20:08

    Ktoś

    "Gdybyś wypił to zakupione piwo po 23 w domu to zakazu by nie wprowadzili A chlejesz pod murem i tam sikasz Wiem co odpowiesz że ty tego nie robisz ,ale twoi koledzy juz tak To przez takich meneli są zakazy , co by się stało jakbym w upalny dzień w parku wypił jedno piwo ,nic , ale jak pozwolą to mendy będą tam siedzieć i pić cały dzień Bardzo dobra uchwała RM"

    Pije w domu przy dobrym filmie z pizzą przez takich meneli są zakazy

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx3.xx0 
  • +2

    m_gość_gość_gość

    05.02.2025, 08:43

    m

    Alkoholicy precz od urn wyborczych. Brawo. Ograniczać, edukować, leczyć pijaków.

    Odpowiedz
    IP: 195.164.xx4.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.