#ZnamTeNumery. Kampania społeczna

Telefon, komórka
#ZnamTeNumery. Kampania społeczna
#ZnamTeNumery - to kampania społeczna realizowana przez Komendę Główną Policji wspólnie z Telewizją Puls oraz Fundacją "Pod Dębem". Do działań włączyła się również Poczta Polska. Kampania adresowana jest do seniorów i ich bliskich, a jej twarzami są bohaterowie serialu Telewizji Puls "Lombard. Życie pod zastaw".

Celem działań w ramach kampanii #ZnamTeNumery jest wypracowanie zasad bezpieczeństwa dla seniorów (łatwy i zrozumiały algorytm zachowań w sytuacji potencjalnego zagrożenia oszustwem). Ponadto uświadomienie seniorów oraz ich najbliższych na temat niebezpieczeństw i metod oszustw, z jakimi mogą się nieświadomie spotkać. Natomiast młodsze pokolenie ma stanowić ekipę wsparcia dla bliskich osób, w starszym wieku.

Nazwa kampanii #ZnamTeNumery nawiązuje do kultowych tekstów i mówi o numerach (telefonu) do dzielnicowego i bliskich oraz o "numerach" jakie robią oszuści.

Twarzami akcji są znani i lubiani aktorzy z flagowego serialu Telewizji Puls "Lombard. Życie pod zastaw", tj. Dominik Dąbrowski, Małgorzata Szeptycka i Henryk Gołębiewski. 6 listopada o 19.00 TV Puls zaplanowała specjalny odcinek "Lombardu", poświęcony tematyce niebezpieczeństw, jakie grożą Seniorom.


Główne obszary, które będą poruszane w ramach kampanii to:

- bezpieczeństwo w sieci,
- oszustwa na "legendę".

-Założenia Kampanii #ZnamTeNumery to:

- uświadomienie sobie jak ważne jest ustalenie hasła "rodzinnego" - to tajne słowo klucz, które znają tylko najbliżsi, które potwierdzi, że po drugiej stronie jest osoba prawdziwa, a nie podszywająca się;
- poznanie dzielnicowego i posiadanie do niego numeru telefonu, który Senior powinien mieć zapisany w widocznym miejscu np. na lodówce i w kontaktach telefonicznych;
- posiadanie listy telefonów do najbliższych osób, do których w każdej chwili mogą zadzwonić/napisać i te pomogą w weryfikacji sytuacji (tzw. 3 numery bezpieczeństwa);
- zapamiętanie motta "sprawdzaj, nie ufaj" - czyli, aby Seniorzy nie przekazywali np. osobie podającej się za pracownika banku hasła do konta, a rozłączyli się i zadzwonili do banku np. do opiekuna konta. W sytuacji, kiedy dzwoni pseudopolicjant, że wnuczek miał wypadek, to również by zadzwonili do wnuczka, rodzica, żeby zweryfikować sytuacje, a nie przekazywali pieniędzy.

Na potrzeby kampanii uruchomiona została strona internetowa https://znamtenumery.pl/.

Drukuj
Prześlij dalej
 
KOMENTARZ DNIA