900 ton na moście - ostatnie próby obciążeniowe

Próby obciążeniowe mostu Opalenie - Kwidzyn (fot. tcz.pl)
900 ton na moście - ostatnie próby obciążeniowe

zobacz galerię zdjęć: 3
Nigdy już chyba w swojej historii most łączący gminę Gniew z Kwidzynem przez Wisłę nie będzie tak obciążony jak dzisiaj, 12 lipca, kiedy to na obiekt wjechało 28 ciężarówek o łącznej wadze 900 ton. Były to ostatnie już próby obciążeniowe mostu, przed dopuszczeniem go do użytku.

Dziś odbyły się testy obciążeniowe statyczne, polegające na ustawieniu trzech rzędów ciężarówek (każda o wadze ponad 30 ton) na moście i robieniu pomiarów ugięcia się konstrukcji budowli, co mierzono w sercu mostu, czyli jego wnętrzu, za pomocą specjalistycznych przyrządów. Jutro na moście odbędą się próby dynamiczne, czyli przejazd ciężkich pojazdów po konstrukcji mostu. Wszystkie testy prowadzone przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad oraz firmę Budimex jak do tej pory przebiegają pomyślnie.

Otwarcie mostu cały czas planowane jest na 26 lipca. Data ta może jednak ulec zmianie, co wyniknąć może z wyników prób obciążeniowych i kwestii administracyjnych.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (8)
dodaj komentarz

  • +8

    memiah_gość

    12.07.2013, 13:09

    a podobno

    witam a podobno za PO nic sie nie budeje nie robi. fakt iż niektóre inwestycje z opóźnieniami mniejszymi ale lub wiekszymi ale po tylu latach jest MOST.

    Odpowiedz
    IP: 91.208.xx6.xxx 
  • +1

    _gość

    12.07.2013, 14:50

    a przy budowie ile firm zbankrutowało?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx9 
    +7

    meme_gość

    12.07.2013, 15:42

    Jeden most - w Tczewie - niebawem sie zawali wiec aby wyrownac rachunek musial powstac nowy :)

    Cytuj
    IP: 158.116.xx4.xxx 
    +3

    R.D.S_gość

    13.07.2013, 15:37

    Most ...

    Jak myślisz który to już most z kolei ? Pierwszy ? Otóż nie pierwszy był między Opaleniem a Kwidzynem zbudowana zaraz po Tczewskim z podobną architekturą lecz mniej ozdobny, ale Polacy odzyskując niepodległość zniszczyli go w imię idei odbudowy innych a ten wydawał się niepotrzebny, może wiec drugi ? .... nie drugim byłą przeprawa kolejowa tymczasowa na czas budowy trzeciego głównego - pytanie po co ten pospiech ? ano II wojna i potrzeby transportowe machiny wojennej Trzeciej Rzeszy. Tymczasowy rozebrano a nowy posłużył niecały rok gdyż z racji cofania się frontu wysadzono go - do dziś widzimy jego filary które pomimo wysadzania jak i braku remontu maja się niezmiernie dobrze. Przystosowano ten most do dwutorowej linii kolejowej na ciężkie pociągi wojskowe więc nie ma się co dziwić. Zatem wychodzi ,że czwarty ale ... nie gdyż Armia Czerwona odbudowała tymczasową przeprawę dla swoich pociągów. Miała być do 45' ale ... przetrwała do połowy lat pięćdziesiątych zniszczona przez krę na Wiśle. zatem mamy piąty most który nie dość ,że wybudowano w miejscu gdzie nie było przygotowania jak i dobrego miejsca. Tam gdzie z takim uporem budowano poprzednie jest najwęższe koryto jak i teren jest przygotowany pod dwutorową linię kolejową która nie powstała więc jakby pość po rozum do głowy można by zrobić bezkolizyjny przejazd do autostrady i to na gotowym gruncie. Lub też odświeżyć pomysł z linią kolejową gdyż transport drogowy jest teraz opłacalny ale za kilka lat taniej będzie kolejowo - ceny paliw a cena prądu bo TIR na baterie to sen ekologa na wysokich procentach. W myśl praktyczności wybrano miejsce niedogodne i droższe uniemożliwiające budowę mostu drogowo-kolejowego , łączenie inwestycji by cena nie obciążała wyłącznie jednego źródła a i dofinansowanie z UE to już standardowo. Zapytam raz czy ten most ( nie jak poprzednie cztery) umożliwia żeglugę na Wiśle dla barek ? Moi drodzy o ile wiem ... grube miliony poszły w niebyt - uniemożliwia ! To jawny sabotaż ale cieszmy się PO buduje, podpisuje inwestycje, Jest dobrze, jest po Polsku ....

    Cytuj
    IP: 89.200.xx7.xx4 
  • papacior_gość

    12.07.2013, 15:08

    most

    teraz to juz tylko przyjedzie JAREK i ks. z TORUNIA TADZIU i most bedzie mozna uwazac za otwarty zycze wszystkim udanej przeprawy

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx0.xx9 
  • -2

    felon_gość

    12.07.2013, 20:04

    szkoda ze polaki nie budujom 3 pasuf w jedne stron

    6 pasuf to standard a 2 na 2 to 19 wiek

    Odpowiedz
    IP: 84.132.xx7.xx7 
  • -3

    _gość

    13.07.2013, 10:41

    TO CHYBA 3B FAJNY MOST

    A gdzie SKOM I DAWNY TCZEW I KORONOWANY KOORDYNATOR ????

    Odpowiedz
    IP: 79.195.xx8.xx5 
  • MAX_gość

    15.07.2013, 09:36

    Budimex zapłaci

    A kiedy święcenie ten most jest na granicy dwuch diecezji to powinno go swiecic dwuch biskupow Jest to za duza inwestycja aby mogł ją obsłuzyc proboszcz Zamek w Gniewie juz jest zarezerwowany na biesiade z tym związaną Oczywiscie koszty swięcenią to tajemnica pomomo ze z publicznych pieniędzy

    Odpowiedz
    IP: 89.229.xx0.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.