Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
O co chodzi?
Po remoncie drogi krajowej nr 22 od skrzyżowania Kończewice do przyczółka mostu knybawskiego jazda między barierkami.
Co o tym sądzicie?
Aktualizacja, godzina 20.00.
Poniżej wyjaśnienia w tej sprawie przesłane przez Mateusza Brożynę, rzecznika gdańskiego oddziału GDDKiA.
W odniesieniu do artykułu, który pojawił się na stronie tcz.pl - Tczew - Po co te barierki? - Wiadomości - Tcz24 chciałbym Państwu wyjaśnić, że w ramach przebudowy drogi krajowej nr 22 na odcinku Knybawa - Gnojewo zainstalowano pas separujący i drogowe bariery ochronne. To ich normalne zastosowanie na drogach o przekroju 2+1 w celu rozdzielenia pasów przeznaczonych do ruchu w przeciwnych kierunkach.
Zgodnie z najnowszymi obowiązującymi wytycznymi:
Pas separujący - część jezdni drogi o przekroju 1/2+1 wyłączona z ruchu, rozdzielająca pasy przeznaczone do ruchu w przeciwnych kierunkach przy zastosowaniu znaków poziomych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego; pas separujący nie jest pasem dzielącym.
Bariery ochronne umieszcza się przy krawędzi jezdni, na środkowym lub bocznym pasie dzielącym albo na pasie separującym drogi o przekroju 1/2+1.
Po remoncie drogi krajowej nr 22 od skrzyżowania Kończewice do przyczółka mostu knybawskiego jazda między barierkami.
Co o tym sądzicie?
Aktualizacja, godzina 20.00.
Poniżej wyjaśnienia w tej sprawie przesłane przez Mateusza Brożynę, rzecznika gdańskiego oddziału GDDKiA.
W odniesieniu do artykułu, który pojawił się na stronie tcz.pl - Tczew - Po co te barierki? - Wiadomości - Tcz24 chciałbym Państwu wyjaśnić, że w ramach przebudowy drogi krajowej nr 22 na odcinku Knybawa - Gnojewo zainstalowano pas separujący i drogowe bariery ochronne. To ich normalne zastosowanie na drogach o przekroju 2+1 w celu rozdzielenia pasów przeznaczonych do ruchu w przeciwnych kierunkach.
Zgodnie z najnowszymi obowiązującymi wytycznymi:
Pas separujący - część jezdni drogi o przekroju 1/2+1 wyłączona z ruchu, rozdzielająca pasy przeznaczone do ruchu w przeciwnych kierunkach przy zastosowaniu znaków poziomych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego; pas separujący nie jest pasem dzielącym.
Bariery ochronne umieszcza się przy krawędzi jezdni, na środkowym lub bocznym pasie dzielącym albo na pasie separującym drogi o przekroju 1/2+1.
Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Komentarze (23)
dodaj komentarz
ZYX_gość
30.08.2024, 10:06
To są barierki dla debili. Debili którzy przed remontem jechali na złamanie karku i wyprzedzali na trzeciego, czwartego czy nawet dziesiątego. Teraz dzięki tym barierkom nie będą mogli tego robić
Plk_gość
30.08.2024, 11:21
Moze nie bedą robić ale napewno bedą próbować. Jak nie poboczem, środkiem to rowem. Ważne żeby być u celu 2 sekundy wcześniej niż wyprzedzane auto. Bardzo mi sie podobają te barierki.
Lukas_gość
30.08.2024, 11:21
Debile
A chcesz się założyć że znajdą się debile którzy odpowiednio wcześniej wjadą na przeciwny pas i tak będą kontynuować jazdę
BPa_gość
01.09.2024, 20:04
Wyprzedzanie
Przed remontem odcinek między skrzyżowaniem z DK91 a mostem knybawskim by drogą jednojezdniową z czterema pasami ruchu, po dwa w każdym kierunku, niestety o "średnim" stanie jezdni. To że nie było oznakowania poziomego wydzielającego pasy ruchu to nie znaczy, że nie było tych pasów. Proszę przeczytać kodeks drogowy. A to, że kierowcy nie stosowali się do przepisów ruchu i nie jeździli danym pasem ruchu i nie trzymali się prawej krawędzi jezdni uniemożliwiając wyprzedzenie lewym pasem w tym samym kierunku to łamanie przepisów kodeksu drogowego.
PatoTczew_gość
30.08.2024, 11:26
Ludzi to mają za debili
Prosta droga, dobra widoczność to wstawia barierki ograniczenie do 70 i zakaz wyprzedzania... Czy na tym odcinku było aż tak dużo wypadków żeby robić takie bzdury?
Gość _gość
30.08.2024, 11:28
Patrzymy uważnie!!!! , po tej stronie barierek będzie ścieżka rowerowa, ruch samochodowy będzie po drugiej stronie w obu kierunkach , barierki będą takie same jak te po prawej po zainstalowaniu poziomych elementów chroniących, to właśnie barierki mają oddzielać ścieżkę od drogi więc ma to sens.????
Tczewiak _gość_gość_gość_gość__gość
30.08.2024, 11:54
barierki
ścieżka rowerowa jest z prawej strony drogi w dole za drzewami
Jaa_gość
31.08.2024, 10:15
Zbyt wąsko
A czy ktoś pomyślał co w razie karetki na sygnale jak rzed karetką pojedzie "L" gdzie liczy się każda sekunda żeby ratować człowieka, ja tam widzę że nie ma jak wyminąć auta. A co w razie awarii auta żadna laweta nie podjedzie.
Lisewiak_gość
31.08.2024, 14:02
Barierki
Rozumiem, że dobre to dla debili, by nie wyprzedzali. Rozumiem też tych którym auto się zepsuje. Powstaną korki i pomoc zanim dojedzie, to będzie długo trwać. Nie do końca to dobry pomysł... Niech postawią ograniczenia i nieoznakowani będą mieli zajęcie, a nie "na pączkach".
tczewczyk_gość
31.08.2024, 16:47
może i tak tylko czemu GDDKiA się plącze
Odpowiedź GDDKiA bez sensu "w celu rozdzielenia pasów przeznaczonych do ruchu w przeciwnych kierunkach". A na innych drogach gdzie nie ma barierek nie są rozdzielone pasy przeznaczone do ruchu w przeciwnych kierunkach ?? Nie mogli napisać po ludzku na pytanie po co te barierki że po to aby nie wyprzedzali w niedozwolonym miejscu ? Swoją drogą jeśłi ma to poprawić bezpieczeństwo to czemu nie ? (karetka czy laweta sobie poradzą)
Ola53gd_gość
01.09.2024, 01:16
Barjerki
Jeżdżę ta trasa już 16 lat takiej głupoty nie widziałam. Najwięcej jest wypakow właśnie tam , gdzie postawili barierki. Wiecie , co to będzie jak będzie jakiś wypadek , albo zima oblodzona jezdnia tam nie jeden wyląduje na tych sprytnych barjerkach.
tczewianin_gość_gość
01.09.2024, 11:37
Czyzby fotorady przestaly sie oplacac ? Jaki problem postawic kilka fotoradarow i lamanie przepisow przestanie byc probleme a nawet stanie sie dochodem , karetki czy straz nadal beda mogli szybko dojechac do wypadku czy tez osoby potrzebunacej pomocy , Pewnie to pomysl tego samego architekta drogowego ktory poszerza jezdnie podczas remontu a potem wstawia bezsensowne zwezenia na srodku prostej drogi zamiast robic zjazdy do ulic bocznych....
Tczew_gość
01.09.2024, 14:16
I bardzo dobrze, wiecej barierek, debil jeden z drugim zacznie myslec i w koncu dostoowywac sie do ograniczen predkosci, pasow etc
Krajan_gość
01.09.2024, 16:16
Bogacze
Jesteśmy bogatym krajem, który stać na barierki, światła, skomplikowane rozwiązania, nakazy, zakazy, miliardy znaków, ogromne mandaty, punkty. A co, bogaty może. Tylko po co to? Zawsze patrzę na skandynawski minimalizm i czytelnosc oraz mądrość w oznakowania dróg. A to bogate kraje, które stać na bzdurne barierki i te wszystkie drogowe gadżety jak w Polsce. Tylko, że oni poszli w egzekfowanie przepisów prawa. Przekroczenie, to wyegzekfiwana kara. U nas wydrukowane przepisy, tylko kto to egzekfuje? A odnośnie barierek oddzielajacych drogę od ścieżki rowerowej to radzę zapytać doświadczonych rowerzystów co bezpieczniejsze i ilu rowerzystów ucierpiało na tych barierkach.
drogowiec_gość
01.09.2024, 16:33
cytując to co napisał ktoś w artykule: "to pas rodzielający" a potem "pas separujący nie jest pasem dzielącym", te metalowe konstrukcje są dlatego, że drogi projktowane są "zdalnie", zapewne przez osoby, które później z nich nie korzystają. dlatego na DK91 w Tczewie nie można zjechać na Orlen jadąc z Gdańska w kierunku Łodzi - bo lepiej było zrobić wysepkę niż pas do lewoskrętu, z tego samego powodu na odcinku 40km między Pruszczem Gdańskim a Tczewem są 2 odcinki na których możesz wyprzedzić np. emeryta jadącego 40km/h - i teraz na DK22 będzie FIZYCZNA bariera zamiast pasów - żeby np. karetka pędząca na sygnale nie miała za bardzo jak wymijać innych pojazdów (jak na wiadukcie przy ul. Wojska Polskiego w Tczewie - gdzie wiadukt jest węższy niż ciąg jezdni przed i za nim)... Niestety ale przyszło nam żyć w czasach, gdzie teoretyczne rozważania biorą górę nad zdrowym rozsądkiem. Ani taka bariera nie jest bezpieczna, ani tania, ani trwała...
Qbc_gość
02.09.2024, 08:09
Hmm
Widać, że poza Polską nigdy nigdzie nie byliście to i nie rozumiecie.
aaa_gość
03.09.2024, 10:02
Dokładnie - rozwiązanie stosowane w wielu krajach w szczególności w Skandynawii.
citizen_gość
02.09.2024, 17:43
Tu się mylisz
"Przed remontem odcinek między skrzyżowaniem z DK91 a mostem knybawskim by drogą jednojezdniową z czterema pasami ruchu, po dwa w każdym kierunku, niestety o "średnim" stanie jezdni. To że nie było oznakowania poziomego wydzielającego pasy ruchu to nie znaczy, że nie było tych pasów. Proszę przeczytać kodeks drogowy. A to, że kierowcy nie stosowali się do przepisów ruchu i nie jeździli danym pasem ruchu i nie trzymali się prawej krawędzi jezdni uniemożliwiając wyprzedzenie lewym pasem w tym samym kierunku to łamanie przepisów kodeksu drogowego."
Słabo widoczne ale były podwójne przed skrzyżowaniami i przerywane w osi - przez co pasy wyznaczone były - szerokie ale dwa nie cztery.
1962_gość
03.09.2024, 07:56
BARIERKI
A TYLE SIĘ MÓWI O KORYTAŻU ŻYCIA JAK TO ZASTOSOWAC W TYM MIEJSCU
Adajio_gość
03.09.2024, 08:22
Dla mnie barierki to głupota do potęgi. Należy także pamiętać o zwierzynie, która przemieszcza się przez drogę . W dniu dzisiejszym przy barierkach leżała zabita sarna, ponieważ nie mogła przeskoczyć przez barierki i została potrącona przez samochód. Dużo podróżuję samochodem i takiego (głupiego) rozwiązania nie widziałem nigdzie. Jeszcze jedna kwestia która mnie nurtuje to mianowicie podwyższenie wysokości jezdni wraz z wykopaniem tak głębokich rowów przy poboczu. Jaki był zamysł projektanta tej drogi? W razie jakiegokolwiek wypadku nie ma gdzie uciekać na pobocze i konsekwencje będą bardziej drastyczne. Poprzedni budowniczy tej drogi wiedzieli co robią pod względem bezpieczeństwa i rozwiązań skrzyżowań dojazdów do miejscowości znajdujących się przy drodze. A co do wykonania samej jezdni to laserowy pomiar poziomu którym się posługiwali był prawdopodobnie uszkodzony, ponieważ różnica poziomów drogi jest duży i są uskoki na łączeniach odcinków.
aaa_gość
03.09.2024, 10:01
Sarna nie przeskoczy przez barierkę ;-) Głupotą jest twój wpis.
Anna_gość_gość_gość
03.09.2024, 10:00
Bariery zapobiegają zderzeniom czołowym.
GŁUPOTA_gość
29.06.2025, 23:21
A jeśli będzie wypadek???? Jak utworzyć korytarz życia lub jeśli auto tam komuś piardnie...to jak je wyminąć ??? Przeleciec autem nad nim? Tam nie ma żadnego przejezdnego pobocza !!!! Ten kto wymyślił te debilne barierki - nie raz ,,będzie miał kew na rękach '' !!!! Pomysł debilny !!!!