Tczewski ratusz szuka przewoźnika, który będzie woził tczewian przez 7 miesięcy. Firma będzie musiała dostarczyć 30 autobusów, które wyjadą na ulice Tczewa od września br.
Umowa z obecnym przewoźnikiem - Przedsiębiorstwem Autobusowym Gryf obowiązuje do końca wakacji. Od września nowa firma ma prowadzić obsługę komunikacji miejskiej w Tczewie. Od 1 września br. przez minimum 7 miesięcy (z możliwością przedłużenia do czerwca 2026 r.) operator będzie realizował przewozy w ramach lokalnego transportu zbiorowego.
Co zakłada przetarg?
- 30 autobusów: 27 klasy MAXI (11-13,5 m) i 3 klasy MEGA (czyli przegubowe: 17,5-18,75 m)
- Rozkład jazdy przygotowany pod 26 pojazdów
- Szacunkowa liczba wozokilometrów: 853 125 (plus/minus 10%)
Kryteria oceny ofert:
- 60% cena
- 40% średni rok produkcji taboru (minimum rok 2012 - preferowany młodszy)
- Wymagana klimatyzacja, automatyczna skrzynia biegów, norma czystości spalin co najmniej Euro 5
- System geolokalizacji w każdym autobusie
Otwarcie ofert ma nastąpić 26 maja.
Umowa z obecnym przewoźnikiem - Przedsiębiorstwem Autobusowym Gryf obowiązuje do końca wakacji. Od września nowa firma ma prowadzić obsługę komunikacji miejskiej w Tczewie. Od 1 września br. przez minimum 7 miesięcy (z możliwością przedłużenia do czerwca 2026 r.) operator będzie realizował przewozy w ramach lokalnego transportu zbiorowego.
- Okres świadczenia usługi został zaplanowany tak, by zakończyć się przed planowanym wprowadzeniem do użytkowania 10 nowych autobusów elektrycznych, zakupionych przez Miasto Tczew oraz stacji ładowania, która powstanie niebawem na węźle transportowym przy dworcu PKP. Infrastruktura ta zostanie uruchomiona po kolejnym przetargu. Tymczasem, dzięki obecnemu postępowaniu już teraz planujemy m.in. odmłodzenie taboru w naszym mieście oraz powrót do klimatyzowanych autobusów. - zapowiada w mediach społecznościowych prezydent Tczewa, Łukasz Brządkowski.
Co zakłada przetarg?
- 30 autobusów: 27 klasy MAXI (11-13,5 m) i 3 klasy MEGA (czyli przegubowe: 17,5-18,75 m)
- Rozkład jazdy przygotowany pod 26 pojazdów
- Szacunkowa liczba wozokilometrów: 853 125 (plus/minus 10%)
Kryteria oceny ofert:
- 60% cena
- 40% średni rok produkcji taboru (minimum rok 2012 - preferowany młodszy)
- Wymagana klimatyzacja, automatyczna skrzynia biegów, norma czystości spalin co najmniej Euro 5
- System geolokalizacji w każdym autobusie
Otwarcie ofert ma nastąpić 26 maja.
Komentarze (15) dodaj komentarz
Kierowca_gość
22.04.2025, 15:53
2012?
To będzie drogo kosztować, bo takie autobusy ma tylko jeden przewoźnik w Polsce i sobie za nie słono policzy, bo skoro mu miasto samo konkurencję wycięło, to po co ma się ograniczać.
OdpowiedzBdbs_gość
22.04.2025, 17:31
Co Ty gadasz. 2012 to są 13 letnie autobusy. To optymalne rozwiązanie. Autobusy 20 letnie to bylyby trupy
CytujBananiarz_gość
22.04.2025, 16:29
Wszystkie autobusy gryfa w Tczewie w tej chwili nie spełniają warunków tego rocznika nie starszego niż 2012. I jeszcze do tego ta klimatyzacja co oni sobie wyobrażają. Jak to ogarnąć na zaledwie siedem miesięcy. Czy naprawdę nikt się nie martwi o mojego banana
OdpowiedzTczewiak _gość_gość_gość_gość__gość
22.04.2025, 16:55
może przedłużymy
7 miesięcy , wielkie wymagania, najlepiej za Bóg zapłać
Odpowiedzgoośśśccc_gość
22.04.2025, 17:35
A czy nie byłoby dla miasta taniej, gdyby w Tczewie powstał przewoźnik będący własnością miasta Tczewa?
OdpowiedzHehe_gość
23.04.2025, 15:48
Otóż nie tym razem
Ale po co to komu skoro można pchać kabze w czyjeś kieszenie, Tczew miał kiedyś dużą bazę i ją sprzedali, dlatego grube miliony idą teraz w kieszenie obcych ludzi a kierowcy i reszta obsady musi latać z firmy do firmy co parę lat.
CytujG_gość
22.04.2025, 17:48
Trochę mało czasu szczerze mówiąc
Odpowiedzgośśćcio_gość
22.04.2025, 20:30
A czy nie byłoby bardziej opłacalne finansowo, gdyby w Tczewie założono podmiot, który stanowiłby miejską komunikację, skoro Tczew będzie miał nowe elektryczne autobusy?
Odpowiedzqq _gość
23.04.2025, 05:15
Nie bo MP wolał to zaorać
CytujStach_gość_gość
23.04.2025, 07:03
Bła ha ha ha
Kolejna spółka z prezesem i całą machiną administracji
Cytujqq_gość
23.04.2025, 06:07
przegubowy tylko na 7 i 17
OdpowiedzBezsrejtu_gość_gość_gość_gość__gość
23.04.2025, 09:11
Ubogacenie postępuje
Najważniejszym kryterium powinien być odsetek zatrudnionych obcokrajowców!
Odpowiedzsobol_gość_gość_gość
23.04.2025, 10:46
decyzje
Wprowadzić ponownie płatny transport miejski chociaż za bilet 2,30 zł. Tczew jest biednym miastem kasy wciąż brakuje, a obecne autobusy nadają się tylko do remontu w większości i bez klimy a w czasie jazdy słuchać odgłosy podwozia, pootwierane okna co powoduje przeciągi
OdpowiedzSłusznie _gość
23.04.2025, 11:18
I przynajmniej
Bezdomniaki zginą z autobusów bo teraz to ich prywatne taksówki
CytujPrawda!_gość
23.04.2025, 15:52
RE: Decyzję.
Dokładnie, ten darmowy transport to potrzebny ludziom jak pani do towarzystwa bielizna;) Płatna komunikacja niesie za sobą wiele atutów których zwykli ludzie nie zauważają, chociażby mniejsza dewastacja taboru wewnątrz poprzez niezrównoważonych pasażerów którzy muszą nakleić jakieś wlepki albo wyryć coś w plastikach, mniej rozrzuconych papierków bo chipsach i samych chipsów, większy luz i nie zapchane autobusy. Jak już mamy tą kartę mieszkańca, to może warto byłoby ją wykorzystać w jakiś sposób i zachęcić ludzi do większego zaangażowania w korzystanie z niej? Gdzie jest FALA? System o którym było głośno dobre 2 lata temu?
Cytuj