Tcz.pl logo

Szukaj

Prezydent Tczewa podjął decyzję o odwołaniu swojej zastępczyni

Urząd Miejski w Tczewie (fot. tcz.pl)
Prezydent Tczewa podjął decyzję o odwołaniu swojej zastępczyni
Prezydent Tczewa, Łukasz Brządkowski podjął decyzję o odwołaniu ze stanowiska swojej zastępczyni - Joanny Grabowskiej. Informację potwierdziło dzisiaj Biuro Prasowe Urzędu Miejskiego.

O kłopotach wiceprezydent Tczewa informowaliśmy tutaj - Cztery wykroczenia w Rossmanie? Sprawa wiceprezydentki trafi na wokandę.

W związku z informacjami otrzymanymi w tym tygodniu z Sądu Rejonowego w Tczewie, p. prezydent podjął decyzję o odwołaniu p. Joanny Grabowskiej ze stanowiska wiceprezydent Tczewa. - poinformowała dzisiaj Małgorzata Mykowska, rzeczniczka Urzędu Miejskiego w Tczewie.

Jak ustaliliśmy, policjanci prowadzili postępowanie w sprawie o czyn z art. 119 kw. Co oznacza, że żadne ze zdarzeń nie zostało zakwalifikowane jako przestępstwo. Wartość towarów nie przekroczyła 800 zł. Czyn ten zagrożony jest karą aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny. Teraz sprawą zajmie się Sąd, który będzie m. in. ustalał, czy czyny miały charakter umyślny, czy np. doszło do nich w wyniku pośpiechu. Rozprawa odbędzie się w kwietniu.

Sprawa wpłynęła do Sądu Rejonowego w Tczewie. Wykroczenie z art. 119 § 1 k.w. (kradzież mienia o wartości nie przekraczającej 800 zł) zagrożone jest karą aresztu (od 5 do 30 dni), karą 1 miesiąca ograniczenia wolności (wykonywanie nieodpłatnej kontrolowanej pracy na cele społeczne w wymiarze od 20 do 40 godzin, ewentualnie potrącenie od 10% do 25% wynagrodzenia za pracę) albo karą grzywny (od 20 do 5000 zł). - wyjaśniał nam rzecznik prasowy Sądu Okręgowego w Gdańsku do spraw karnych, sędzia Mariusz Kaźmierczak.

Teraz o winie lub niewinności urzędniczki zdecyduje sąd. W roli oskarżyciela publicznego występować będzie tczewska policja. Sąd może doprowadzić do złagodzenia lub odstąpienia od wymierzenia kary w szczególnych przypadkach, biorąc pod uwagę okoliczności czynu oraz warunki osobiste sprawcy.

Joannę Grabowską poprosiliśmy o komentarz. Jeśli go otrzymamy, dodamy go do artykułu.

Jeśli zauważyłeś/aś błąd w artykule, prosimy o kontakt. Twoja pomoc jest dla nas bardzo cenna i pozwala nam utrzymywać wysoką jakość treści.
Jesteśmy otwarci na Twoje pomysły! Chcesz podzielić się ważną informacją, napisać o ciekawym wydarzeniu, które miało miejsce w Twojej okolicy, czy po prostu wyrazić swoją opinię na jakiś temat? Zapraszamy Cię do tworzenia treści razem z nami. Wyślij swój tekst, zdjęcia lub wideo poprzez formularz, a my opublikujemy je na naszej stronie. Pokaż, co jest ważne dla Ciebie i Twojej społeczności! Pamiętaj, że każdy głos ma znaczenie.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (98)
dodaj komentarz

  • +35

    w koncu_gość

    11.03.2026, 13:25

    dotarło

    bardzo długo zabrało mu dochodzenie .... czy to prawda że kradła czy nie prawda ... a jak lawirował przy tym ... oj jak ogonem chciał zakryć - ale nic się nie udało

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx1.xx7  #
  • +17

    a_gość_gość_gość

    11.03.2026, 15:41

    W końcu- myślisz że to ci pomoże wątpię Rumcajs zrobił darmową komunikację i też poleciał on miał chociaż jakieś zasługi ty nie masz żadnych co dotkniesz to porażka

    Cytuj
    IP: 88.156.xx8.xx3  #
    +11

    Oblech_gość

    11.03.2026, 19:43

    Teraz trzeba wyjaśnić

    Pewna sytuację w jednym z biur w UM. Coś dużo tam wakatów obecnie......

    Cytuj
    IP: 37.109.xx3.xx0  #
    +11

    cd_gość

    12.03.2026, 07:25

    Interia.pl (strona główna), Onet.pl (strona główna), TVN24, TVP, Panorama, RMF, Fakt i inni. Spełniła się obietnica wyborcza. Tczew jest jednak znany w całej PL.

    Cytuj
    IP: 77.111.xx5.xx0  #
    +2

    kolbudy_gość

    23.03.2026, 14:03

    Gratulujemy Mariusz

    Gratulujemy Mariuszowi, dyrektorowi CUW awansu na stanowisko w-ce prezydenta Tczewa. Ekipa z Kolbud

    Cytuj
    IP: 185.243.xx8.xx9  #
  • +75

    q_gość

    11.03.2026, 13:27

    tak bardzo prezydent. ręczył za kolezanke to i siebie proszę odwołać bo nic dobrego dla miasta i obywateli pan nie zrobił. glosowalem na pana, miał pan w kampani inne poglądy polityczne liczylem ze zrobi pan pożądek z kliką pispo a gdzie teraz pan skręcił wszyscy wiemy. zmarnowany głos

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx3.xx2  #
  • -10

    tcz_gość

    11.03.2026, 16:11

    Nie obserwuję, żeby Prezydent gdzieś skręcił. A co do odwoływania zastępcy, to chyba musiał poczekać do wyroku/ infromacji, czyli potwierdzonych infromacji z policji. Bez tego nie mógł nic zrobić, a pani zastępczyni nie była w pracy i nie pełniła funkcji. Postąpił sprawiedliwie - otrzymał pismo z policji i odwołał.

    Cytuj
    IP: 31.175.xx0.xxx  #
    +26

    Ja_gość

    11.03.2026, 16:58

    Również żałuję, że na Niego głosowałam.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx1.xx8  #
    +21

    Nie Ty jeden_gość

    11.03.2026, 19:19

    Zawiodłeś się

    Na tym człowieku. Pokazał już aż nadto dużo co dla niego znaczy mieć władzę w mieście. Jedno widać, że po objeciu swojego stołka zaprosił niezwłocznie na stołki ludzi niekompetentnych, marnej klasy i reputacji. Trzeba przyznać, że to jedno realizował konsekwentnie, no ale rodzi się pytanie czy o to chodzi w zarządzaniu miastem?

    Cytuj
    IP: 37.109.xx3.xx0  #
  • +34

    qq_gość

    11.03.2026, 13:38

    A co. Marcinem K?

    Przecież też prezydent ma o nim informacje z sądu i to grube. Sprawa się toczy on pracuje w cyfryzacji urzędu. Zarzuty za oszustwa na 30 mln i praca w urzędzie? To za 800 zł można odwołać a za 30 mln już nie? http://youtube.com/watch?v=tni1Kx8bV1A

    Odpowiedz
    IP: 107.189.xx4.xxx  #
  • +52

    Gośćina_gość

    11.03.2026, 14:08

    Za ten sam już fakt, że Prezydent wiedział o wniesionym akcie oskarżenia wobec Pana Marcina i zatrudnienił jego w Urzędzie oraz za wykazywanie wyższości domniemania niewinności nad ustawowym wskazaniem na niposzlakowaną opinią, Prezydent wykazał zignorowanie obowiązującego prawa i lekcewagę mieszkańca Tczewa - powinien być odsunięty od stanowiska. Demokracja ma jednak swoje prawa i szanujmy je, patrząc Prezydentowi "na ręce". A jest wiele Jego poczynań wstydu miastu przynosząch.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx5.xx3  #

    tcz_gość

    11.03.2026, 16:12

    o kogo chodzi konkretnie?

    Cytuj
    IP: 31.175.xx0.xxx  #
  • +26

    Q_gość

    11.03.2026, 13:40

    Jakie stanowisko pracy teraz?

    Z artykułu w Dzienniku Bałtyckim wynika, że pomimo odwołania dalej pozostaje pracownicą Urzędu Miasta, a jej planowa nieobecność została teraz przedłużona do 27 marca. Jest tam też wzmianka o opisach zdarzeń w drogerii, do których dotarli dziennikarze GW: tnij.tcz.pl/?u=eeec73

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx3.xx0  #
  • +6

    TCZ_gość

    11.03.2026, 16:15

    Być może Pani jest na L4. Jeśli tak, to nie mozna nikogo zwolnić kto przebywa na L4 - nawet dyscyplinarnie. Kodeks pracy się kłania. Dopiero jak wróci można podjąć kroki

    Cytuj
    IP: 31.175.xx0.xxx  #
    +5

    Q_gość

    11.03.2026, 17:45

    @TCZ

    Ale naprodukowałeś tych komentarzy obronnych. ;) No dobra, uściślijmy. Zajrzałem sobie do przepisów i jest tak: osobę na podstawie powołania (jak np. wiceprezydenta) można zwolnić od razu, w każdej chwili, nawet na L4, ale: 1/ jeżeli jest to dyscyplinarka, to zwolnienie chorobowe (czy jest czy go nie ma) nie gra tu roli; 2/ jeżeli to zwykłe odwołanie, to bieg wypowiedzenia rozpoczyna od 1 dnia miesiąca następującego po miesiącu odwołania lub po miesiącu, w którym wrócił ze zwolnienia L4. W tym wypadku nie podano, że JG przebywa na L4, ale kto wie... Natomiast z racji tego, że jest to zwykłe odwołanie - to faktycznie do czasu upływu okresu wypowiedzenia Joanna pozostanie pracownikiem urzędu. Wiceprezydent pracowała krócej niż 3 lata i dłużej niż 6 m-cy w UM, więc jej okres wypowiedzenia wyniesie 1 miesiąc.

    Cytuj
    IP: 83.21.xx3.xx0  #
  • +3

    Jan_gość_gość_gość_gość_gość_g_gość

    11.03.2026, 13:42

    x

    Nie będzie odpowiadać a przynajmniej nie powinna z Art 119 kw a z Art 12 &2 kk jest to czyn ciągły Nie wiadomo czy ją skażą może miała pomroczność jasną

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • -4

    Brak słów _gość

    11.03.2026, 19:26

    Chciałeś coś mądrego napisać i ci nie wyszło. A kwota ???? Łączna wartość MUSI przekroczyć 800 zł.

    Cytuj
    IP: 37.31.xx2.xx1  #
    -1

    Dikembe_Mutombo_gość_gość_gość_gość

    12.03.2026, 20:57

    Nie będzie odpowiadać bo wzięła "w kredo" na SAFE 0%. Odda jak Glapiński sprzeda złoto NBP.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx8  #
  • +15

    Wieśmin z PGR_gość

    11.03.2026, 13:44

    Hmmm, a dzisiaj ukazał się artykuł w "Wyborczej" opisujący co było przedmiotem kradzieży i jak o całej sytuacji informowała Policja. Co za przypadek.

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx1.xx8  #
  • -1

    Fgf_gość

    11.03.2026, 20:10

    Na szczęście nie czytam wyborczej

    Cytuj
    IP: 185.167.xx3.xx5  #
  • +19

    dd_gość

    11.03.2026, 13:59

    To dlatego Związek Miast Polskich odwołał konferencję i wszelkie informacje ze strony miejskiej i tym zniknęły? Wstyd na całą Polskę!

    Odpowiedz
    IP: 192.121.xx4.xx6  #
  • +3

    Komandos_gość

    11.03.2026, 15:20

    Nie odwołał, "wisi" na ich stronie, na tcz. i na Radio Tczew. Próbowałem się zarejestrować i mnie wywaliło albo brak miejsc albo sami zajęli wszystkie miejsca. Prelegenci nie wszyscy są zwolennikami rozszerzenia z tego co widzę, raczej naukowcy badający problem, nikt nie powie wprost, że należy rozszerzać. Porozmawiają, wypija kawę i pojadą. warto jednak posłuchać, bez emocji po prostu. Pozdrawiam ze Starogardu.

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx0  #
    +4

    Nie kłam_gość

    11.03.2026, 15:27

    Nic nie odwołał, ani nie usunął ze strony: tnij.tcz.pl/?u=80dadf

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx0  #
  • +67

    NN_gość

    11.03.2026, 14:18

    Prezydent do dymisji, natychmiast!

    Odpowiedz
    IP: 195.128.xx0.xx1  #
  • +19

    Goś"io_gość

    11.03.2026, 14:50

    Niestety - najprawdopodobniej i tego swojego błędu Prezydent nie zrozumie. Został wybrany demokratycznie i jedynie prawnym działaniem może nie dokończyć kadencji - dla dobra Tczewa.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx5.xx3  #
  • +32

    Jolka _gość_gość_gość_gość_goś_gość

    11.03.2026, 14:22

    Tczew

    Wstydu kobieta nie miała. Dobrze że tak się stało bo poza spacerami z pieskiem i sztucznym uśmiechem i tak nic nie robiła.

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xxx.xx3  #
  • +42

    Rocky_gość

    11.03.2026, 14:58

    Brządkowski do wymiany

    O tym, czy miała wstyd, czy nie nie orzekaj, bo nie znasz sprawy. Nie widziałem nagrań z monitoringu. Ty pewnie też nie. Wiem natomiast, że prezydent jest do wymiany, bo nie wykazuje się troską o dobre postrzeganie miasta. Mógł zawiesić Grabowską lub ją zdymisjonować od razu. Na co czekał? Po co kluczył? Dlaczego zatrudnił Marcina K. Co z plotkami o mobbingu? Bardzo źle to wygląda.

    Cytuj
    IP: 185.252.xx0.xx5  #
    -39

    Ola_gość

    11.03.2026, 15:01

    Bzdura

    Grabowska akurat świetnie wykonywała swoje obowiązki.

    Cytuj
    IP: 212.104.xx5.xx8  #
    +28

    -_gość

    11.03.2026, 16:04

    wstyd!!!

    WSTYD to małe określenie, żeby za 6zł kret do WC narobić sobie problemów opartych na informacjach publicznych Po drugie przy takim wynagrodzeniu nie mieć środków ,aby zapłacić i wyjść z paragonem w ręku po trzecie w godzinach pracy Urzędnika n wysokim szczeblu zajmować się zaopatrzeniem w prywatne nabycie podstawowego artykułu. Jest powiedzenie::"KOGO Pan BÓG chce ukarać temu rozum odbierze"

    Cytuj
    IP: 83.8.xx1.xx3  #
    -18

    tcz_gość

    11.03.2026, 16:25

    A jeśli to choroba ? Kleptomania ma swoją jednostkę chorobową(f63.2), tak jak depresja i inne zaburzenia psychiczne. Nie oceniajmy dopóki nie poznamy szczegółów. Można człowiekowi wyrządzić naprawdę krzywdę i zaszczuć. To samo było z Prezydentem Adamowiczem, ciągle dziennikarze szczuli, dogadywali, pisali artykuły. Szykalowali nazwisko, a w sumie nic nie udowodniono Pani Joanna w poprzednich latach była osobą zaufaną, gdyż była zatrudniona przez Prezydenta Pobłockiego - jako dyrektor TCK oraz przez Prezydent Dulkiewicz w Gdańsku . Wykładała też na Uniwersytecie, więc chyba nie była "zwykłą złodziejką"? Opamiętajmy się, dopóki nie poznamy szczegółów. Nie oceniajmy, bo można komuś wyrządzić nieodwracalną krzywdę.

    Cytuj
    IP: 31.175.xx0.xxx  #
    -8

    Tcz._gość

    11.03.2026, 17:03

    Nie oceniamy kobiety. Nie znamy faktów. Wielką krzywdę można zrobić.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx1.xx8  #
  • +46

    Dar_gość

    11.03.2026, 14:28

    Gość

    Może referendum nad odwołaniem Prezydenta?

    Odpowiedz
    IP: 46.205.xx9.xx3  #
  • +10

    Ku _gość

    11.03.2026, 15:34

    Temu

    Idzie.

    Cytuj
    IP: 31.175.xx0.xxx  #
    +28

    b_gość_gość

    11.03.2026, 15:47

    Jestem za Kraków się zmobilizował my tez możemy ,do końca kadencji do końca zniszczą to miasto czas działać i to szybko z każdym dniem coraz gorzej.

    Cytuj
    IP: 88.156.xx8.xx3  #
  • +23

    qq_gość

    11.03.2026, 14:30

    dlugo myślał nad tym. to już powinien zrobić zaraz po akcji w drogerii

    Odpowiedz
    IP: 46.175.xx6.xx8  #
  • +24

    ?_gość

    11.03.2026, 16:09

    długo myślał......

    Dlugo trzymał kciuki za Asię ,ale kciuki dalej odmówili posłuszeństwa i nie wytrzymały być trzymane ..............

    Cytuj
    IP: 83.8.xx1.xx3  #
  • -13

    Zenon Nieodyja_gość_gość

    11.03.2026, 14:44

    Superpartia

    Brawo Pani Joanno! Nie bać Tuska!

    Odpowiedz
    IP: 94.40.xx8.xx4  #
  • +23

    i_to_jest_gość

    11.03.2026, 14:55

    głos

    "Za ten sam już fakt, że Prezydent wiedział o wniesionym akcie oskarżenia wobec Pana Marcina i zatrudnienił jego w Urzędzie oraz za wykazywanie wyższości domniemania niewinności nad ustawowym wskazaniem na niposzlakowaną opinią, Prezydent wykazał zignorowanie obowiązującego prawa i lekcewagę mieszkańca Tczewa - powinien być odsunięty od stanowiska. Demokracja ma jednak swoje prawa i szanujmy je, patrząc Prezydentowi "na ręce". A jest wiele Jego poczynań wstydu miastu przynosząch."

    Prawda. Nic dodać nic ująć. OdNowa tak właśnie wygląda. Dobrze że czas mija... Niedługo wybory. Obudźcie się.

    Odpowiedz
    IP: 145.237.xxx.xx4  #
  • +36

    janek_gość

    11.03.2026, 15:51

    za kilkaset złotych

    pogrążyła siebie, prezydenta i całe ugrupowanie. Trochę wstyd, co pani Joanno? Tak tanio skórę sprzedać i zrobić z obecnej ekipy rządzącej Titanica... To już okręt nie do uratowania, wszyscy przez panią pójdą na dno.

    Odpowiedz
    IP: 193.105.xx1.xx0  #
  • +9

    Aniemowilem_gość

    11.03.2026, 20:08

    Każdy odpowiada za siebie. To się nazywa odpowiedzialność. Nie ma czegoś takiego jak odpowiedzialność zbiorowa. W każdej partii zdarzają się osoby, które zawiodą - a to zegarek, a to patelnia nie zapłacona itd. itd.Znamy to. Najważniejsze, żeby wyciągnąć wnioski i iść dalej z ludźmi, którym można zaufać. Przykładem może być Wiceprezydent Gockowski który jest bardzo dobrym i pracowitym człowiekiem. Mam nadzieję, że nowym wickiem nie zostanie ani Michał (jeden i drugi), ani Marcinek. Może któraś z Pań naczelniczek UM, są tam kompetentne osoby. Ale to już Pan Prezydent zadecyduje.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx3.xx5  #
  • +18

    KD _gość

    11.03.2026, 16:00

    Współczuję współpracownikom

    To torby, plecaki na klucz .. kto jest złodziejem - to nim pozostanie! My nie mówimy o przypadku, tylko kilkukrotnej premedytacji- jak wskazują doniesienia. Zniesienie ze stanowiska niczego tu nie zmieni. Nie oceniam tej konkretnej osoby, ale sytuację - wiceprezydent "nie powinien" kraść , ale można już być pracownikiem Urzędu .. ???? Najlepiej w Finansach jeszcze może ... Tak bardzo się zawiodłam na tym całym Brzadku .. po tym co piszą, a także on pisze i jak odpisuje ludziom na SM.. mega niski poziom...

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xxx.xx5  #
  • +20

    Wstyd_gość

    11.03.2026, 16:10

    To co się wyrabia w tym mieście to po prostu wstyd. Wstyd, że niektórzy wstydu nie mają.

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx2.xx4  #
  • +7

    kjk_gość

    11.03.2026, 16:13

    "Za ten sam już fakt, że Prezydent wiedział o wniesionym akcie oskarżenia wobec Pana Marcina i zatrudnienił jego w Urzędzie oraz za wykazywanie wyższości domniemania niewinności nad ustawowym wskazaniem na niposzlakowaną opinią, Prezydent wykazał zignorowanie obowiązującego prawa i lekcewagę mieszkańca Tczewa - powinien być odsunięty od stanowiska. Demokracja ma jednak swoje prawa i szanujmy je, patrząc Prezydentowi "na ręce". A jest wiele Jego poczynań wstydu miastu przynosząch."

    a czy urzędnik / radny nie musi przynieść zaswiadczenie o niekaralności z KRK?Tam powinno być napisane, czy jest karany, czy nie. Niech ktos mnie oświeci, czy radni u rzędnicy nie muszą dostarczać taki papier

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx0.xxx  #
  • +8

    Gościnia_gość

    11.03.2026, 17:22

    Radny Miejski nie jest pracownikiem Urzędu Miejskiego. Natomiast pracownik UM, zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych powinien cieszyć się niposzlakowaną opinią. To więcej niż zaświadczenie o niekaralności. Pan Marcin K. prawomocne orzeczenie otrzyma dopiero w przyszłości. Aktualnie w tej sprawie nie ma jeszcze orzeczenia. Pan Prezydent uznał zasadę domniemania niewinności, co publicznie mówił, ponad ustawowy obowiązek posiadania nieposzlakowanej opinii. Sam fakt wniesienia do Sądu aktu oskarżenia, w znanej Prezydentowi sprawie, to już przeczy nieposzlakowanej opinii. Szkoda, że i tego nie rozumie Pan Prezydent. W mojej ocenie - nie potrafi czytać ze zrozumieniem regulacji ustawowych.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx5.xx3  #
  • +21

    Ja_gość_gość_gość_gość_gość_gość

    11.03.2026, 16:53

    Śmiech na sali kolejna porazka

    Brzadkowski liczył że ukryje to przed ludźmi a tu patrz znowu klęska.Prezydent porażka wstyd i hańba! Miasto zarośnięte zabrudzone dziurawe a karawana jedzie dalej.Teraz pisowcy patrzą jak woły a to przecież wy za Brzadkowskim stoicie!

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx6.xx8  #
  • +18

    QWERTY_gość

    11.03.2026, 17:48

    A co gościem afery z krypto za 30 mln

    Skoro odwołał za wykroczenie ca. 800 zł, to za oszustwo na 30 mln zł chyba też się należy

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx4.xx9  #
  • +5

    =_gość

    11.03.2026, 19:29

    GDY BEDZIE DIAGNOZA BIEGŁYCH

    "Nie oceniamy kobiety. Nie znamy faktów. Wielką krzywdę można zrobić."

    GDY będzie diagnoza biegłych to ,absolutnie z taką jednostką chorobową nie można zatrudniać na takim stanowisku wysoko postawionego urzędnika samorządowego nawet na etacie serwisu sprzątającego.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx1.xx3  #
  • -4

    Fdd_gość

    11.03.2026, 20:16

    To jak ktoś ma depresję, czy inne orzeczenie, to też nie można? Nie, żebym był za, ale jeśli .. to..

    Cytuj
    IP: 185.167.xx3.xx5  #
    +3

    Nie_gość

    12.03.2026, 00:25

    Nie będzie diagnozy biegłych. W jakim celu?

    Cytuj
    IP: 195.128.xx0.xx1  #
  • +5

    Laps_gość

    11.03.2026, 19:33

    Ta władza kroczy do samo zaorania tik tak tik tak wybory coraz blizej

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xxx  #
  • +3

    B._gość_gość

    11.03.2026, 19:36

    Ten Marcin K. działał w Warszawie

    "Za ten sam już fakt, że Prezydent wiedział o wniesionym akcie oskarżenia wobec Pana Marcina i zatrudnienił jego w Urzędzie oraz za wykazywanie wyższości domniemania niewinności nad ustawowym wskazaniem na niposzlakowaną opinią, Prezydent wykazał zignorowanie obowiązującego prawa i lekcewagę mieszkańca Tczewa - powinien być odsunięty od stanowiska. Demokracja ma jednak swoje prawa i szanujmy je, patrząc Prezydentowi "na ręce". A jest wiele Jego poczynań wstydu miastu przynosząch."

    Można domniemywać, który poseł go sprowadził. W zasadzie nietrudno zgadnąć z jakiego ugrupowania tenże poseł. Bardzo aktywny w obronie krzyża w Kielnie, gdzie zwyczajnie ośmieszył wiarę katolicką. Inne dokonania podobne. Nieustannie zadowolony z siebie, jak to pisior.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx0.xx9  #
  • +4

    Nie_gość

    11.03.2026, 20:21

    Nie sprowadził. To jest człowiek z Tczewa. Kopalnia kryptowalut zarejestrowana w Warszawie.

    Cytuj
    IP: 195.128.xx0.xx1  #
  • +9

    Olo_gość

    11.03.2026, 19:53

    "Grabowska akurat świetnie wykonywała swoje obowiązki."

    Ty tak na poważnie?

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx6.xx5  #
  • +5

    A _gość

    12.03.2026, 00:27

    Tak na poważnie, to nie.

    Cytuj
    IP: 195.128.xx0.xx1  #
  • +1

    Jan_gość_gość_gość_gość_gość_g_gość

    11.03.2026, 21:10

    x

    "Chciałeś coś mądrego napisać i ci nie wyszło. A kwota ???? Łączna wartość MUSI przekroczyć 800 zł."

    Tak ale dwa kradzieże w styczniu były warte 550 zł tak przynajmniej podano i pozostałe dwa ze stycznia mogły być warte 250+ i co tu ci nie pasuje MĄDRALO

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • +1

    Jan_gość_gość_gość_gość_gość_g_gość

    11.03.2026, 21:18

    x

    Uzupełniam miało być z grudnia

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • -17

    Wojtek_gość

    11.03.2026, 21:36

    Kochani kobieta sie pogubiła czy jest ktoś kto może jej pomóc?najlepiej ja oczernić wiadomo ukradła ale szansa ze moze byc uratowana zrej choroby.napiscie do p .Asi coś zachejacego potrzebuje wsparcia

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx3.xx1  #
  • +12

    B._gość

    12.03.2026, 02:20

    Wojtku, Wojtusiu

    Ależ są specjaliści od uzależnień. Jeśli to uzależnienie. Nie jesteśmy w przedszkolu, nazywanie dorosłej osoby , która piastowała wysokie stanowisko Asią, jest tak infantylne, jak owa pani. Tak , niektórym się podoba, bo, proszę wybaczyć, mamy infantylne społeczeństwo.

    Cytuj
    IP: 46.112.xx0.xx9  #
    +5

    W Sztumie wspierają _gość

    12.03.2026, 03:48

    wsoarcie na kracie

    takie osoby zwane recydywami

    Cytuj
    IP: 109.197.xx1.xx9  #
    +17

    gośścine_gość

    12.03.2026, 07:45

    Pełnienie funkcji Z-cy Prezydenta to nie przebywanie w lecznicy zdrowia lub w sanatorium. Szkoda jedynie, że Prezydent wcześniej nie odwołał Jej ...., że pozwolił na potęgowanie niszczenia wizerunku Tczewa. Prezydent tym samym dowiódł, że kolesiostwo stawia ponad prawo, że nie zrozumiał domniemania niewinności, że prawo nie przewiduje trzymania kciuków, że ... nie potrafi zarządzać miastem w sytuacji, gdy bieg sprawy toczy się nie po Jego myśli. Szkoda ...

    Cytuj
    IP: 185.167.xx5.xx3  #
  • -13

    JarosławKaczyński_gość

    12.03.2026, 00:00

    Współczuję Pani Joannie, dobry z niej człowiek, robiła wiele dobrego, noga jej się powinęła, jest tylko człowiekiem. Ale jak widać wszyscy katolicy są bardzo nienawistni, a powinni wybaczyć? Nadstawić drugi policzek? haha no way, każdy katol to penera i ch**

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx1.xx3  #
  • +11

    janek_gość

    12.03.2026, 08:33

    powołujesz się na katolicyzm?

    7 przykazanie: nie kradnij. Mówi ci to coś?

    Cytuj
    IP: 193.105.xx1.xx0  #
    +6

    o_gość

    12.03.2026, 15:48

    dlaczego wybaczac.

    Jak można i komu wybaczać ,robiła to z premedytacją w oświadczeniu majątkowym tak zadłużona w kredytach ,że nawet z wynagrodzenia nie zostało na zakup "kreta do WC" ,a często jedzenie za darmo w ŚRODOWISKOWYM Domu Pomocy na ul. Niepodległości buty rozebrała i przed uczestnikami w tym domu na bosaka tańczyła kankana ,aby zarobić na posiłek. Sąsiadka która tam uczestniczy moówiła my płacimy ,a ona za darmo się żywi. To była V-CE !!!1

    Cytuj
    IP: 83.8.xx1.xx3  #
  • +3

    Bart_gość

    12.03.2026, 01:51

    "(...)Teraz sprawą zajmie się Sąd, który będzie m. in. ustalał, czy czyny miały charakter umyślny, czy np. DOSZŁO DO NICH W WYNIKU POŚPIECHU. Rozprawa odbędzie się w kwietniu." No proszę. Do rozprawy jeszcze nawet nie doszło, a tcz.pl już podało w treści artykułu jak ten czyn zostanie zakwalifikowany i jaki zapadnie wyrok. To dopiero rzetelna robota. Wręcz dziennikarstwo śledcze.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx2  #
  • +4

    Lll_gość

    12.03.2026, 05:07

    "Nie sprowadził. To jest człowiek z Tczewa. Kopalnia kryptowalut zarejestrowana w Warszawie."

    A co tam z aferą w Banku Pocztowym w Tczewie?

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx6.xx3  #
  • +7

    InstagramowyHejter_gość

    12.03.2026, 08:42

    Złodziej złodziejowi złodziejem

    Zamieciona pod dywan. Tu w Szymankowie gdzie mieszkam jedna z umoczonych babek chodzi na wolności. Wstyd dla pws...

    Cytuj
    IP: 94.40.xx8.xx4  #
    +3

    Maria _gość

    12.03.2026, 18:34

    Co ma być?

    Panny N. i C. wyszły z aresztu. Karolinka chyba u starej mieszka a mężuś zapewnia wikt i opiekunek.

    Cytuj
    IP: 185.177.xx5.xx1  #
  • +1

    B._gość

    12.03.2026, 06:16

    To protegowal.

    "Nie sprowadził. To jest człowiek z Tczewa. Kopalnia kryptowalut zarejestrowana w Warszawie."

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx0.xx9  #
  • +4

    B_gość

    12.03.2026, 11:51

    Nie musiał protegować. On go po prostu zatrudnił.

    Cytuj
    IP: 195.128.xx0.xx1  #
  • +2

    B._gość

    12.03.2026, 06:23

    Może trzeba było trzymać za Joannę

    "Dlugo trzymał kciuki za Asię ,ale kciuki dalej odmówili posłuszeństwa i nie wytrzymały być trzymane .............."

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx0.xx9  #
  • +22

    Richard Sorge vel Zbigniew _gość

    12.03.2026, 07:22

    3...2...1 START!

    To dopiero początek. Teraz zacznie się dziać! Jeśli Grabowska ma "jaja" to stanie w szranki z Brządkowskim i nie będzie miło. Pamiętajcie, że wiceprezydent może piękne punktować swojego szefa. Liczę na to, że Joanna na odchodne rzuci trochę niusów i otworzy niektórym oczy. Ja już patrzę w przyszłość i zastanawiam się, jak SoN chce rządzić bez większości w radzie miejskiej. W miasto poszła informacja, że PO jednak nie chce, ale z nimi to nie wiadomo, bo niby jedna partia, ale 2/3 frakcje. PnP to wiadomo, że anty Brzdąc. PiS da się wyseksić do reszty? Nielada wyzwanie przed tobą Dziki. Pracuj nad większością. Radnym życzę odawgi. Możecie zatrzymać odnowę miasta w wykonaniu bobrowników.

    Odpowiedz
    IP: 205.147.xx7.xx3  #
  • +12

    JareK_gość

    12.03.2026, 08:22

    To się sypie. Nie ma co się oszukiwać. Fundamenty władzy SoN & Łukasz się kruche. Nie wiem, kto doradza Brządkowskiemu. Wykonuje jednak dobrą pracę :) Oby tak dalej. Kadencja I i ostatnia. Skończą się rady nadzorcze i Skarszewy.

    Cytuj
    IP: 149.40.xx2.xx0  #
    -5

    Michał_gość

    12.03.2026, 08:58

    Daj spokój

    PiS jest śliski i trudny do współpracy. Im się marzy jakaś spisana na papierze koalicja, a SoN jako ugrupowanie lokalne chce współpracować ze wszystkimi. Nie może pozwolić sobie na przypięcie łatki PiS. Z resztą ci ludzie chyba zapomnieli, kto wygrał wybory. Stanowiskami chcieliby przypieczętować współpracę? Kogo oni mają? Basię na wiceprezydent? Może Macieja, który nie ma urzędniczego doświadczenia? To nawet ciężko komentować. Zamiast lawirować, niech się określą. Jeśli chcą z SoN zmieniać miasto, to niech głosują należycie. Jeśli nie, to niech nie udają i grają do jednej bramki z opozycją totalną z PnP. Matematyka jest prosta. SoN ma 6 radnych. Wraz z 5 z PO daje 11. Do tego dwóch Kazików i jest stabilna większość. Chcecie robić podchody z większością? Proszę bardzo - karty na stół. Złóżcie wniosek o odwołanie przewodniczącego. Policzymy głosy. Dostaniecie wciry i poznacie miejsce w szeregu. Co wam zostało PiSie kochany? W Prawym Tczewie z chłopcami z MW obchody robić ma złość ratuszowi? Ile wniosków złożyliście, żeby mieszkańcom żyło się lepiej?

    Cytuj
    IP: 138.199.xx1.xx1  #
    -3

    Jan_gość_gość_gość_gość_gość_g_gość

    12.03.2026, 09:05

    x

    Oczernianie Brządkowskiego przez Grabowską nie leży w jej interesie Ona teraz potrzebuje szerokich pleców aby znależć jakąkolwiek robotę ,w Tczewie będzie to trudne Może znajdą co dla niej w Skarszewach ale tam też nie jest tak spokojnie ,prokuratura trzepie pewną fundację powiązaną z PIS Tylko własna działalność gospodarcza może ją uratować ale na tym trzeba się znać i zap.....a nie o godz 13 jechać służbowym samochodem do domu jak miało to miejsce do tej pory

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
    +5

    Franz_gość

    12.03.2026, 12:31

    Trzymaj zwieracze Michał

    Titanic idzie na dno. Już szalupy ratunkowane i kapoki szykowane. SON dostał szansę. Jedną szansę i więcej nie będzie. Pochwalcie się pasmem niekończących się sukcesów ;) Macie takie? Głosy chcecie liczyć? Na ostatniej sesji wyszła wasza większość.

    Cytuj
    IP: 185.98.xx1.xx7  #
  • -4

    Bą żur _gość

    12.03.2026, 09:52

    Żuli papą

    "Interia.pl (strona główna), Onet.pl (strona główna), TVN24, TVP, Panorama, RMF, Fakt i inni. Spełniła się obietnica wyborcza. Tczew jest jednak znany w całej PL."

    Czyli media głównego ścieku. Też mi sukces. Czy już wytrzaskałeś Rafałka przed monitorem?

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx1.xx0  #
  • +7

    B._gość_gość

    12.03.2026, 11:26

    Zwyczajny spacer w Parku Oliwskim

    "Interia.pl (strona główna), Onet.pl (strona główna), TVN24, TVP, Panorama, RMF, Fakt i inni. Spełniła się obietnica wyborcza. Tczew jest jednak znany w całej PL."

    Kilka dni temu spacerowałam sobie z ledwo poznaną sympatyczna mieszkanka Oliwy ( nie, nie starszą panią). Rozmawiałyśmy sobie o różnych ciekawych miejscach kultury w Trójmieście. Powiedziałam, że jestem z Tczewa, otóż owa sympatyczna pani oczywiście wiedziała o aferze w Rossmanie.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx0.xx9  #
  • +1

    B._gość

    12.03.2026, 11:28

    A tak w ogóle, to coś czytasz?

    "Na szczęście nie czytam wyborczej"

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx0.xx9  #
  • +6

    max_gość

    12.03.2026, 12:09

    brak rzetelnych informacji

    Wyborcza z dnia 11 03 pisze że były 4 kradzieże 22 listopad , 9, 11 , i 29 grudzień na łączną kwotę 638 ,29 zł Podobno jeszcze były kradzieże w innych drogeriach Portal Zawsze Pomorze pisał o dwóch kradzieżach 3i 5 stycznia na kwotę 550 zł i dwóch w grudniu więc jak ostatecznie było ?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • +8

    hrh_gość

    12.03.2026, 16:38

    Ciekawe, ile razy się udało.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx7.xx1  #
  • +16

    Heh_gość

    12.03.2026, 12:23

    Ta kobita nigdy mi nie pasowała. Jestem zdystansowany wobec takich "pozytywnych" i wiecznie uśmiechniętych ludzi dbających o swój nieskazitelny wizerunek w mediach społecznościowych. W tle bardzo często jest samo nieszczęście.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx8.xx0  #
  • +1

    max_gość

    12.03.2026, 15:38

    do tcz

    Ktoś odwołuje sie do Adamowicza ze niczego mu nie udowodniono Nie udowodniono bo nie było woli politycznej Jego dzieci miały duże sumy na kontach ,na pytanie sąd takie kwoty to odpowiadał że dostali od dziadków , a dziadkowie skąd mieli , to trzeba się ich zapytać , a gdzie są nie żyją Ilość mieszkań jakie posiadał nie zgadzała się z zarobkami w UM

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • B._gość

    12.03.2026, 15:49

    Poseł mógł zatrudnić?

    "Nie musiał protegować. On go po prostu zatrudnił."

    Chyba nie rozumiesz.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx0.xx9  #
  • +1

    B_gość

    12.03.2026, 18:37

    Rozumiem. Wyjaśnię. Pan prezydent nie protegował Marcina K., bo niby komu? Pan prezydent go zatrudnił

    Cytuj
    IP: 195.128.xx0.xx1  #
  • -3

    Gość _gość

    12.03.2026, 23:09

    Już chyba dość tej dzikiej nagonki na c

    Może iuz dość tej dzikiej nagonki na człowieka- pewnie niejednokrotnie z dużą ilością,wad, balastem ciężkim życiowym przy którym niejeden z nas by zapewne pobporostu sobie nie potadzif

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx6.xx2  #
  • -1

    B._gość_gość

    13.03.2026, 03:00

    Nie potrzebuję wyjaśnień.

    "Rozumiem. Wyjaśnię. Pan prezydent nie protegował Marcina K., bo niby komu? Pan prezydent go zatrudnił"

    Nie, nie rozumiesz. Protegowal go poseł. Komu? Prezydentowi, który był zmuszony go zatrudnić.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx0.xx9  #
  • +3

    max_gość

    13.03.2026, 09:17

    x

    Tym posłem mógł być tylko Smoliński

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8  #

    B_gość

    13.03.2026, 11:39

    Nie.

    Cytuj
    IP: 195.128.xx0.xx1  #
  • -2

    Paczacz_gość

    13.03.2026, 07:32

    Ta pani zrobiła błąd, kilka błędów, ale teraz co się z tą sprawą dzieje, to totalna nagonka i to w całej Polsce. Współczuję jej, bo kradzież to nie takie wielkie przestępstwo. Prawdopodobnie wyjedzie za granicą, bo w Polsce jest spalona.

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx3.xx3  #
  • +7

    Gość_gość

    13.03.2026, 13:06

    Ta kobieta pokazała kompletny brak szacunku dla ludzi. Każdy szanujący się mieszkaniec Tczewa stoi w kolejce i płaci za swoje zakupy a taka pani wiceprezydent może sobie to olać i wynieść co chce ze sklepu? W czym ona jest lepsza ode mnie i tych przeszło 15 tysięcy innych mieszkańców Tczewa? Nie wiem człowieku kim jesteś ale odejdźże od klawiatury bo p***isz jak połamany. Może jesteś jakimś zatrudnionym lizodupem?

    Cytuj
    IP: 31.175.xx6.xx6  #
  • B._gość_gość

    13.03.2026, 11:30

    Bingo, to nie było trudne.

    "Tym posłem mógł być tylko Smoliński"

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx5.xx1  #
  • +8

    Gość_gość

    13.03.2026, 13:01

    Nie rozumiem tej kobiety. Gdyby to był ktoś kto rzeczywiście nie miał pieniędzy na te wszystkie pachnidełka to bym jeszcze zrozumiał. Ale to cholera wiceprezedent Tczewa zarabiająca grube pieniądze za siedzenie na dupie i jeszcze jedną rękę oczywiście trzyma w miejskim budżecie. Myślała że jest powyżej prawa albo że jest zbyt ważna by zniżać się do stania w kolejce i płacenia jak każdy inny mieszkaniec Tczewa? Ch** z tymi pieniędzmi i pachnidełkami, ale to po prostu pokaz absolutnego braku szacunku dla ludzi. Mam nadzieję że nikt tej kobiety nie zatrudni na żadnym poważnym stanowisku, ona się nie nadaje to pracy z ludźmi.

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx6.xx6  #
  • +1

    78_gość

    19.03.2026, 18:11

    NAWET

    Nawet w serwisie sprzątającym!

    Cytuj
    IP: 83.8.xx4.xx2  #
  • +4

    Zbigu_gość

    16.03.2026, 10:06

    Kapitanie Brządkowski

    Co pan robi? Dymisja Grabowskiej? Dobrze, ale czemu tak późno? Dymisja? Kto za nią? Chyba mamy prawo wiedzieć, kto będzie pełnić tak ważną funkcję. Wszyscy wiemy, że ławeczka SoN jest krótka, ale kogo to obchodzi?

    Odpowiedz
    IP: 212.8.xx9.xx0  #
  • -1

    Dsd_gość

    16.03.2026, 16:38

    Zbyszku, Ty przecież w gminie mieszkasz, to po co Ci to wiedzieć? Nie wypowiadaj się w liczbie mnogiej. Fajnie, że piszesz o różnych sprawach, ale zawsze są to złe wiadomości, czesto obrażające drugą osobę. Co do pani Grabowskiej, to jak to sobie wyobrażasz, że bez podstaw prawnych prezydent miał ją odwołać? Głosowałam na Ciebie w wyborach prezydenckich ( jak zresztą cała moja rodzina) bo chciałam zmian w mieście, ale patrząc na to co robisz - czyli hejtujesz, a nic nie proponujesz, to chyba dobrze się stało. Nigdy nie poznałam Twoich propozycji, jaką masz wizję dla rozwoju miasta, jak zamierzasz to zrobić, jakie masz zaplecze kadrowe - z kim idziesz. Tylko ciągle niezadowolenie, "dowalenie", pisanie, krytykowanie. Ludzie są już tym zwyczajnie zmęczeni. Potrzebują kogoś kim będą mogli sie zainspirować, że ma pomysł, działa i wtedy zdobędzie elektorat. Nie zawsze ma się zaplecze ludzi do obsadzenia, często w pobliżu są karierowicze i pijawki, którzy tylko czekają na stołek. Ty też byś nie miał zaplecza kadrowego i na pewno w Twoich szeregach znalazłby się niejeden nieprofesjonalny człowiek. Nie jest łatwo. Wszyscy powinniśmy kibicować Prezydentowi, bo stało sie to co kazdy chciał - nadeszła zmiana. On jest za krótko, żeby wszystko od razu zmienić, zwłaszcza, że przez lata było wszystko takie jakie było. Wszystko potrzebuje czasu. Przemyśl to i zwyczajnie zmień nastawienie

    Cytuj
    IP: 185.167.xx3.xx5  #
    +4

    Obserwator_gość

    18.03.2026, 10:07

    @Dsd

    Drobna uwaga - prezydent (tak samo jak wójt czy burmistrz) ma prawo odwołać swojego zastępcę w każdej chwili (także, gdy ten jest na L4) i nie musi się z tego nawet tłumaczyć. Takie ma po prostu uprawnienia. Częste są przypadki takich odwołań, kiedy np. wybuchnie jakiś skandal albo są podejrzenia o popełnienie przestępstwa lub poważnego wykroczenia. Może się zdziwisz, ale wielu włodarzy nie czeka do wyroku sądu tylko działa, bo nie chce kalać swojego wizerunku. Poza tym prezydent może zrobić tak - odwołać zastępcę i przekazać jego uprawnienia np. sekretarz (co zresztą zrobił). Jeżeli sąd całkowicie oczyściłby daną osobę z zarzutów, wyrok stał się prawomocny i nie byłoby innych przeciwwskazań zdrowotnych (w szerokim tego słowa rozumieniu), to nie ma przeszkód, żeby taką osobę ponownie powołać na stanowisko wiceprezydenta. Ale póki trwa naruszenie nieposzlakowanej opinii, lepiej wybrać rozwiązanie bezpieczniejsze. PS. Masz rację, że w sprawie Tczewa wypowiada się wiele osób, które nie są jego mieszkańcami tylko mieszkańcami gminy. Aczkolwiek ZbigU może mieć w tym wypadku słuszność - źle to zostało rozegrane przez prezydenta.

    Cytuj
    IP: 83.21.xx1.xx5  #
  • -3

    Znużony_gość

    18.03.2026, 19:03

    Tczewskie piekiełko

    Każdy jest niewinny do czasu udowodnienia mu winy przed sądem i skazania prawomocnym wyrokiem. Obrzucanie ludzi błotem to chyba taka polska tradycja może coś cię przyklei, a może uda się komuś zaszkodzić. Domniemanie niewinności dotyczy absolutnie każdego.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx4.xx1  #
  • +6

    O_gość

    20.03.2026, 10:23

    Jak grochem o ścianę...

    Znużonym można być też niezrozumieniem różnicy, że domniemanie niewinności nie oznacza zachowania nieposzlakowanej opinii. To są dwie różne sprawy i nie działa to na zasadzie zerojedynkowej. Wszystko zależy od przypadku. Zarzuty i dowody mogą być np. na tyle poważne, że nie tyle istnieje wątpliwość co do samego popełnienia czynu, ale dlaczego tak się stało. Jak już ktoś pisał, nawet jeśli ktoś popełnił zabroniony czyn z powodu choroby, to funkcja zastępcy włodarza gminy miejskiej nie jest lecznicą. I trzeba pamiętać o jednym - skazany za wykroczenie nie będzie i tak figurował w KRK, chyba że miał karę aresztu.

    Cytuj
    IP: 83.21.xx1.xx5  #
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.