Wieczór poetycki pt. "Czas umierania i życia"

Ksiądz Janusz Pasierb (fot. januszpasierb.eu)

odbyło się
19
11.2013
Wtorek
Wieczór poetycki pt. "Czas umierania i życia"
Dyrektor Zespołu Szkół Ekonomicznych im. ks. Janusza Stanisława Pasierba w Tczewie, Jerzy Cisewski, ma zaszczyt zaprosić na wieczór poetycki pt. "Czas umierania i życia" z cyklu "Wtorkowe wieczory z Pasierbem", który odbędzie się 19 listopada 2013 r. o godz. 17.00 w Internacie Zespołu Szkół Ekonomicznych przy ul. Gdańskiej 17 w Tczewie.

człowiek zawsze jest miejscem spotkania

W programie:

1. Kilka słów tytułem wstępu - Jerzy Cisewski.

2. Refleksje na temat umierania w tekstach Janusza Stanisława Pasierba - Hanna Molesztak.
3. „Czas umierania i życia”- wybór wierszy i fragmentów esejów J. St. Pasierba
w interpretacji uczniów Internatu ZSE.

„człowiek zawsze jest miejscem spotkania”

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (8)
dodaj komentarz

  • -3

    Antychryst_gość

    18.11.2013, 08:39

    .

    Kolejny dowód na to, że chrześcijaństwo to trupia religia - "refleksje na temat umierania". Jakie tu można mieć refleksje, przestają działać narządy następuje śmierć mózgu z powodu braku tlenu, człowiek umiera, puszczają mu zwieracze, robi pod siebie i koniec. Nie ma w tym nic szlachetnego i wzniosłego ale trupia religia zrobiła z tego coś pozytywnego, przez co u większości chrześcijan (jak pokazuje historia) nastąpiło całkowita lub częściowa utrata ludzkich odruchów, brak empatii (bo empatia to choroba - tak mówią niektórzy katolicy) i współczucia dla cierpiącego człowieka, bo cierpienie to przecież coś co "zbliża nas do Jezusa", "dzięki cierpieniu jesteśmy lepszymi ludźmi". Chrześcijaństwo wychowuje bezduszne istoty, potwory i skrajnych egoistów. Przykładem są tu kato-prawicowi posłowie, którzy chcą zmusić kobiety do wydawania na świat uszkodzonych płodów, np. takich: http://www.wyliczanka.pl/news/476/bezmozgowie_[+18 ] żeby zaspokoić swoje katolickie ego i zapewnić sobie miejsce w niebie obok Jezuska, kosztem tych kobiet oraz cierpienia i zapewne niewyobrażalnego bólu tych uszkodzonych płodów. Kościół to ZŁO! Świat nie zmieni się na lepsze dopóki ludzie tego nie zrozumieją.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx1 
  • -4

    Antychryst_gość

    18.11.2013, 08:58

    .

    SŁOWO "okaleczonym językiem obracam rozżarzony węgiel przytrzymuję wargami żeby nie upadł na ziemię nie rozumiem nigdy jak z tego bełkotu. z świadectwa kaleki ludzie mogą czerpać coś co im pozwala żyć cierpieć umierać " WIERZĘ "Wiem że Twoje Słowo jest mieczem bo jestem rozcięty na dwoje Wiem że ofiaruję prawdziwe Ciało i Krew z buntu mojej krwi i mojego ciała Wiem że twoje Królestwo jest ziarnem bo mnie rozdziera gdy rośnie Wiem że jesteś Światłem bo nic nie widzę Wiem że jesteś Drogą nie wiem dokąd idę Wiem że jesteś Życiem przecież umieram " Poproszę o refleksje na temat tych wierszy.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx1 
  • +3

    GOŚĆ_gość

    18.11.2013, 14:14

    Do "umysłowej elity"

    Do Pana Antychrysta. Mówisz językiem nienawiści. Tytułujesz się właściwie, nazwa jest równoznaczna ze sposobem myślenia. Widać, że nie masz pojęcia o religii chrześcijańskiej. Refleksje nad życiem i śmiercią nie służą temu, by ktoś się zasmucał i dołował. Rozważania na ten temat mają pobudzić ludzi do refleksji nad własnym życiem, czy przeżyli je tak jak powinni? Czy postępują dobrze? Może warto by coś zmienić? Człowiek mija drugiego na ulicy bez zastanowienia - może najwyższy czas pomyśleć? Prawdziwy katolik wykazuje zainteresowanie drugim człowiekiem, kieruje się sercem i szacunkiem. Po śmierci każdy zostaje rozliczony ze swojego postępowania na ziemi. Cierpienie powoduje, że nie jesteśmy egoistami i zauważamy drugiego człowieka. Empatia pomaga w relacjach międzyludzkich, uczy zrozumienia sytuacji w jakiej znaleźli się inni. Piszesz: "Chrześcijaństwo wychowuje bezduszne istoty, potwory i skrajnych egoistów. Przykładem są tu kato-prawicowi posłowie, którzy chcą zmusić kobiety do wydawania na świat uszkodzonych płodów". Posłowie nie są na to dobrym przykładem. Polityka to scena kłamstw i świat bezbożności. Ponadto nie zmuszają oni wydawać na świat uszkodzonych płodów. Nie Tobie decydować o życiu i śmierci drugiego człowieka. Dodam również, że płód - nawet uszkodzony jest od poczęcia małym człowiekiem. Jeśli chcesz wziąć na siebie odpowiedzialność wydawania wyroków na żywych istotach, poszerzaj dalej ideę morderstwa nienarodzonych dzieci, a najlepiej postaw się na ich miejscu, gdyby tak z Ciebie matka chciała zrezygnować? Przypominam o przypadkach, gdzie lekarze nie zawsze stawiają dobrą diagnozę i dzieci często rodzą się zdrowe. Cytuję: "...żeby zaspokoić swoje katolickie ego i zapewnić sobie miejsce w niebie obok Jezuska, kosztem tych kobiet oraz cierpienia i zapewne niewyobrażalnego bólu tych uszkodzonych płodów. Kościół to ZŁO! Świat nie zmieni się na lepsze dopóki ludzie tego nie zrozumieją." Ten fragment potwierdza Twoją niekompetencję i klapki na oczach.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx3 
  • -1

    Antychryst_gość

    18.11.2013, 21:31

    .

    Mówię o faktach a nie "językiem nienawiści". Kiedy mówi się wam prawdę prosto w oczy zawsze staracie się zrobić z przeciwnika stukniętego frustrata. Czy Nietzsche też mówił językiem nienawiści? - "... Potępiam chrześcijaństwo, podnoszę przeciwko Kościołowi chrześcijańskiemu najstraszliwsze z wszystkich oskarżeń, jakie kiedykolwiek oskarżyciel jakiś miał na ustach. Kościół chrześcijański jest dla mnie najwyższym, jakie sobie można wyobrazić, zepsuciem, jego wola dążyła do ostatecznego, czy choćby tylko do możliwego zepsucia. Kościół chrześcijański niczemu nie oszczędził swego zepsucia, z wszelkiej wartości uczynił bezwartość, z wszelkiej prawdy kłamstwo, z wszelkiej prawości nikczemność duszy... Nazywam chrześcijaństwo jednym wielkim przekleństwem, jednym najbardziej wewnętrznym zepsuciem, jednym wielkim instynktem zemsty, dla którego żaden środek nie jest dość jadowity, potajemny, podziemny, małostkowy - nazywam chrześcijaństwo jednym, nieśmiertelnym piętnem pohańbienia ludzkości..." To wszystko prawda. "Refleksje nad życiem i śmiercią nie służą temu, by ktoś się zasmucał i dołował."- jakoś nie widzę radości i refleksji na katolickich pogrzebach, jest dokładnie odwrotnie - klecha wygłosi z ambony jakieś frazesy, które pewnie już zna na pamięć, bo w kółko macieju je klepie bez refleksji właśnie a reszta stoi i czeka jak na ścięcie. Wy patrzycie na życie tylko i wyłącznie z perspektywy życia wiecznego, a więc jak żyć żeby dostać się do nieba, całe wasze życie jest temu podporządkowane, wciąż myślicie o śmierci i żyjecie w strachu a tak nie można życia przeżyć dobrze i godnie. „Prawdziwy katolik wykazuje zainteresowanie drugim człowiekiem, kieruje się sercem i szacunkiem.” - zdefiniuj „prawdziwego katolika”. Czy Michalik i inni pedofilianie są prawdziwymi katolikami? Wg. Kościoła świętym może zostać każdy zboczeniec i morderca, wystarczy, że przeleje swoją krew w obronie Kościoła - oto wychowywanie waszego Kościoła, to ma uczyć miłości do bliźniego? Wielu ludobójców jest dzisiaj świętymi Kościoła. „Po śmierci każdy zostaje rozliczony ze swojego postępowania na ziemi.” - mówicie tak tylko wtedy kiedy ktoś chce rozliczać was, bo wy rozliczacie wszystkich tu i teraz. „Cierpienie powoduje, że nie jesteśmy egoistami i zauważamy drugiego człowieka.” - dokładnie o tym pisze Nietzsche w tym fragmencie - zastanów się, rozejrzyj dookoła, kim są ludzie siedzący w więzieniach, popełniający ohydne zbrodnie, to ludzie szczęśliwi, pochodzący z dobrych rodzin? Nie twierdzę, że to reguła, że cierpienie z KAŻDEGO zrobi potwora ale na pewno nie uczyni kogoś lepszym człowiekiem. „Empatia pomaga w relacjach międzyludzkich, uczy zrozumienia sytuacji w jakiej znaleźli się inni.” - nie widać tego w katolickich krajach, najbardziej podli ludzie żyją w krajach gdzie władzę na umysłami motłochu ma kler, np. kraje islamu i katolickie, np. Meksyk, Brazylia, Polska, najniższa przestępczość jest w krajach gdzie kler nie ma wpływu na społeczeństwo. To udowadnia, że ja mam rację a nie ty. „Posłowie nie są na to dobrym przykładem. Polityka to scena kłamstw i świat bezbożności. Ponadto nie zmuszają oni wydawać na świat uszkodzonych płodów” - a co, posłowie to nie ludzie, nie klęczą przed klechą i nie jedzą mu z ręki? Dlaczego to zły przykład, Rydzyk wciąż wychwala swoich żołnierzyków. Zmuszają, chcą przegłosować całkowity zakaz aborcji nawet gdy płód jest uszkodzony. Chyba nie jesteś w temacie. „Nie Tobie decydować o życiu i śmierci drugiego człowieka.” - ani posłom i klechom, niech kobieta decyduje. Na pewno nie pozwoliłbym urodzić się dziecku, które przyjdzie na świat tylko po to żeby umrzeć po kilku dniach albo miesiącach w niewyobrażalnym cierpieniu. Trzeba być właśnie potworem a takich tworzy właśnie wasz Kościół. Wystarczy spojrzeć na ramię tego „tatusia”, rodzinka Adamsów, psychopaci. http://perezhilton.com/tag/anencephaly/ „Dodam również, że płód - nawet uszkodzony jest od poczęcia małym człowiekiem.” - nie, nie jest. „…gdyby tak z Ciebie matka chciała zrezygnować?” - to na pewno nigdy bym się o tym nie dowiedział. Śmieszne gadki na poziome przedszkola. „Przypominam o przypadkach, gdzie lekarze nie zawsze stawiają dobrą diagnozę i dzieci często rodzą się zdrowe.” - ile znasz takich przypadków? Ja tu nie mówię o Zespole Dawna, ale o takich skrajnych przypadkach, oni chcą zmusić ludzi do rodzenia takich „dzieci”. Kiedy ginekolog widzi. Że płód nie ma czaszki a wodach płodowych pływają same gałki oczne to gdzie tu jest miejsce na pomyłkę? W kwestii chrześcijaństwa i religii w ogóle mam więcej kompetencji niż duża większość waszych tzw. katolików a nawet części kapłanów.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 
  • GOŚĆ_gość

    19.11.2013, 15:55

    Do wypowiedzi powyżej

    Wylewasz swoje frustracje na religię katolicką, radzę zajrzeć tam, skąd się cała obłuda i fałsz biorą - w polityce. Wówczas zgodzę się, że politycy całują ręce księżom żeby dodać sobie wartości. Jeden ksiądz to potępi, a drugi poczuje się wyróżniony. W polityce polskiej jest tyle kłamstwa, że hej. Garstka nieuczciwych frustratów i złodziei rządzi kasą publiczną, na pewno nie krajem. Nic dla ludzi, idą tam dla kariery. Jesteś jednym z tych osób, które oskarżają cały Kościół Katolicki za występki kilku ludzi, np. księdza, który zgrzeszył, unosił się pychą, dumą, z komórą i furą... Media wydobywają tego typu sprawy, ponieważ one podwyższają oglądalność. Polityka nakręca ten biznes. Jeśli wierzysz we wszystko, co TV podaje Ci na tacy, to gratuluję. Bez własnych poglądów i wyszukanych faktów niewiele można zdziałać. Piszesz "Jakoś nie widzę radości i refleksji na katolickich pogrzebach, jest dokładnie odwrotnie - klecha wygłosi z ambony jakieś frazesy, które pewnie już zna na pamięć, bo w kółko macieju je klepie bez refleksji właśnie a reszta stoi i czeka jak na ścięcie." - Dziwne, żeby nie stała jak na ścięcie, skoro zmarła komuś bliska osoba. Następnym razem zobaczą się u Boga. Co do sposobu przeprowadzania pogrzebu itp. Zgadzam się, że nie wszystkie kazania księży są udane. Frazesy...Nie wiesz po co człowiek modli się przy pomocy gotowych modlitw? Być może dlatego, że wielu ludzi nie potrafi sklecić słów modlitwy? Jest to pewne ułatwienie. Jeden mówi taką modlitwę schematycznie, a drugi jest świadomy słów, które wypowiada. Inni, którzy tego nie tolerują modlą się własnymi słowami. "Wy patrzycie na życie tylko i wyłącznie z perspektywy życia wiecznego, a więc jak żyć żeby dostać się do nieba, całe wasze życie jest temu podporządkowane, wciąż myślicie o śmierci i żyjecie w strachu a tak nie można życia przeżyć dobrze i godnie." - myślenie o śmierci, to nic złego. Trzeba być świadomym, że uczynki życia doczesnego zostaną nam policzone. Nie nazywaj tego życiem w strachu, ja nie żyję w strachu. W strachu żyje ten, kto boi się śmierci. Ten kto boi się umrzeć, zazwyczaj ma nieczyste sumienie, albo wierzy, że po drugiej stronie nic nie ma. Człowiek, który w należyty sposób przeżywa życie, żyje dla innych, naprawianie świata rozpoczyna od siebie, nie musi się bać. Życie można przeżyć godnie i dobrze, gdy uśmiechasz się do ludzi i masz otwarte serce. Nienawiścią nie pokonasz zła na świecie, tylko miłością. Każdy polak ma swoje problemy i żale, zwłaszcza w dzisiejszych czasach. Z tego co piszesz zauważam, że masz w sobie dużo pytań, na które brakuje Ci odpowiedzi. Może najwyższy czas ich poszukać? Odpowiedź na wszystkie pytania masz w Biblii. "to na pewno nigdy bym się o tym nie dowiedział. Śmieszne gadki na poziome przedszkola." - Proste porównanie. Zdefiniuj mi przedszkolne gadanie, bo ja doskonale wiem jakim językiem mówią dzieci. Nigdy byś się nie dowiedział? Nie masz tej pewności.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx3 
  • Antychryst_gość

    21.11.2013, 22:34

    .

    Piszesz, ze polityka w Polsce to bagno, ale kto tworzy tę politykę? Od 8 lat w większości katolicy wychowani przez księży i katolickich rodziców. Europejską politykę przez ostatnie 1700 lat kształtowali chrześcijanie - na każdym europejskim dworze to klecha był odpowiedzialny za wychowanie następców tronu, czym to skutkowało wszyscy, którzy znają historie Europy wiedzą - permanentną wojna religijną trwająca z krótkimi przerwami do końca XIX wieku. I właśnie Kościół katolicki i inne sekty chrześcijańskie (Luteranie, Anglikanie)są za to odpowiedzialne. Ksiądz nie ma prawa grzeszyć, ma być wzorem moralności i skromności, jeżeli nie jest, to znaczy, że cała ta świętość i wyjątkowość Kościoła to zwykłe kłamstwo, bo jeżeli nawet urzędnicy instytucji, która stawia siebie za nauczyciela ludzkości i drogowskaz moralny nie potrafią przestrzegać jej nauk to nikt nie potrafi. Jednym słowem Kościół jest zbędny i przynosi więcej szkody niż pożytku. Co z tego, że zmarła bliska osoba, poszła przecież do nieba i jest szczęsliwa, wolna od wszelkich trosk i smutków. Gdybym w to wierzył to cieszyłbym się, ze ktos kogo kocham trafił do takiego miejsca. Poza tym czym jest długość zycia w porównaniu z wiecznością? Zycie to jak pstrykniecie palcem, jak sekunda do 15 mld lat. Dlaczego mam się smucić, przed nami cała wiecznośc a bliska mi osoba jest wolna od cierpienia - same pozytywy. Nie czerpię wiedzy z TVN-u ale z książek, TVN jest prokatolicki i żałosny. Ja nie wiem po co w ogóle człowiek się modli, przecież bóg zna wasze myśli. Nie rozumiesz o czym mówię kiedy mówię o zyciu w strachu. Żeby dostac sie do nieba musicie przestrzegac pewnych ustalonych przez kler na soborach reguł, a kiedy tylko pomyślicie o złamaniu ich, bo życie was do tego zmusza zaczynacie się bać a jest to strach, który pozostaje na całe życie. Nie mów mi że masz czyste sumienie, jezeli tak myślisz to jesteś nienormalny. Każdy kto myśli, że jest bez skazy jest niebezpieczny dla otoczenia, to cecha największych zbrodniarzy i morderców. Nie ma na świecie nawet jednej osoby, któa nie zrobiłaby czegos złego. Nieprawdą jest, że boi sie umrzeć ten kto nie wierzy w życie po śmierci, przeciwnie, ja nie boje się umrzeć, bo wiem, że nic złego mnie tam nie spotka. Kiedyś przeprowadzono badania w hospicjach na ten temat właśnie i osobami, które najbardziej bały się śmierci byli katolicy. Nie ma pytań na temat boga, juz poznałem odpowiedzi - przeczytałem m. in. Biblię i zostałem ateistą. Nigdy nie czytałem książki, która byłaby tak przepełniona nienawiścią do "innego" i w której byłoby tyle bezmyślnego okrucieństwa - a to wszystko za sprawą twojego boga. Przedszkolne gadanie - ostatnio mój 5 letni syn zadał mi pytanie w związku z Hallowen: co robiłyby zombi gdyby istniały? To mniej więcej przedszkolne gadanie.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 
  • Gość_gość

    23.11.2013, 13:34

    do rozpisujących się

    Jeden uwłacza, drugi broni. Informacja dotyczyła wieczoru poetyckiego. Mogliście się tam wybrać oraz wyrazić swoje opinie. Macie dużo czasu,żeby się tak rozpisywać. Może zajmiecie się swoim życiem a swoje opinie zatrzymajcie dla siebie, bo żeby się tak rozpisywać trzeba mieć dużo czasu. Może tak pobawić się z synkiem albo wyjść z nim na spacer i wywiązywać się ze swoich obowiązków w pracy i domu. Pomóc żonie w sprzątaniu a nie rozpisywać się i chełpić się jaki to ja jestem mądry bo niewierzący. Może nie pracujecie i Wam się nudzi.

    Odpowiedz
    IP: 178.56.xx6.xx3 
  • Antychryst_gość

    24.11.2013, 06:33

    .

    Czep się lepiej tych, którzy chełpią się tym jacy są mądrzy bo wierzący, nie pracują i jeszcze każą sobie za swoją wiarę płacić.

    Cytuj
    IP: 91.241.xx2.xxx 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.