Spór o bulwar. Nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej w Tczewie

Nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej w Tczewie w dniu 27.07.2017 odnośnie dalszej zabudowy Bulwaru Nadwiślańskiego w Tczewie. Z inicjatywą obywatelską wyszli mieszkańcy skupieni wokół grupy "Ratujmy bulwar" - chciała ona wykluczenia w okolicach bulwaru zabudowy niepasującej do charakteru Starego Miasta, oraz ochrony konserwatorskiej dla panoramy Tczewa i widoku na mosty. Inicjatywę poparło podpisami ponad 1500 osób. Ostatecznie została ona odrzucona głosami Rady Miejskiej w Tczewie. Zapis audio bez cięć i komentarza.
© Zabrania się kopiowania, przetwarzania, bądź dalszego publikowania materiałów wideo bez podania ich autora i źródła pochodzenia!
Kontakt w sprawach audiowizualnych usług medialnych na żądanie - tutaj.
    
Jak oceniasz ten materiał wideo?
Ocena ogólna tego wideo: 5
Subskrybuj kanał Tcz.pl
YOUTUBE 12200 SUBSKRYBCJI
Filmy Tcz.pl w YouTube
Kanał wideo Telewizji Tczew w YouTube
12 157 523 wyświetleń wszystkich filmów
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (91)
dodaj komentarz

  • -4

    Marcin_gość_gość

    27.07.2017, 22:27

    Historyczna część miasta a tu taki BOHOMAZ z pustak?w(!).No to turyści sie ucieszą kt?rych i tak tu nie widu i słychu.A swoją drogą jakim to trzeba byç IMBECYLEM,żeby sie pod tą kupą podpisać...Po wyborach tą kupe rozbiorą...

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx8.xx5 
  • +15

    lipa_gość

    28.07.2017, 07:25

    hahaha turyści no to się uśmiaem

    Cytuj
    IP: 165.225.xx6.xx9 
    +2

    .._gość

    31.07.2017, 17:19

    ...

    Czy prawdą jest, iż grupa deweloperów się połączyła aby niezdrową konkurencją wykończyć firmę która wygrywa większość przetargów??

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx4 
    -1

    nnn_gość

    01.08.2017, 07:37

    Margaret Thatcher, na wykładzie w jednym z amerykańskich uniwersytetów, mówiła: "My nie baliśmy się tyle ich rakiet i bomb, bo mieliśmy czym odpowiedzieć. Baliśmy się ich wzrostu gospodarczego, olbrzymich zasobów surowców, dobrego systemu szkolnictwa, dobrej kadry. Gdyby utrzymała się tendencja ich wzrostu gospodarczego, rozwoju przemysłu i sprzedaży surowców, przejęliby większość naszych rynków i to byłby koniec Zachodu. Dlatego należało ich zniszczyć od wewnątrz, zniszczyć najtańszym trickiem - biorąc na listy płac ich opozycjonistów i dysydentów". Czytaj więcej na tnij.tcz.pl/?u=14f17a

    Cytuj
    IP: 83.20.xx9.xxx 
  • -8

    olo_gość

    27.07.2017, 22:33

    Jest Rada Miejska? Jest! Jest odpowednie ministerstwo / organ od spraw zagrożeń, które ocenia sytuację? Jest! Wszystko odbyło się zgodnie z prawem i za zgodą właściwych organów? Tak! Nie ma zagrożenia? Nie ma! A więc proszę przestać się błaźnić komitecie obrony bulwaru. Prawo obowiązuje każdego. I jeszcze jedno? Ile jeszcze razy ludzie dadzą się na polityczne gierki Brządkowskiego? Nikt nie widzi, że on walczy o kolejny stołek? Co teraz Łukaszu? Rada Miejska? Startujesz z okręgu Misiewicza?

    Odpowiedz
    IP: 5.9.xx8.xx5 
  • czemu_gość

    28.07.2017, 00:24

    czemu minusowanie tej wypowiedzi jest zablokowane ?

    Cytuj
    IP: 83.20.xx0.xx3 
    +19

    aga_gość

    28.07.2017, 07:05

    ale napisała

    śmieszna jesteś tu nie chodzi o to żeby nic tam nie budować tylko żeby nie budować molochu. Wielkiego bloku. Już jeden taki jest nad Wisłą i zasłania widok na krajobraz. Ciekawe jak byś miła mieć za oknami taki wielki blok cy wtedy byś była zadowolona. a od Łukasza się odwal młody człowiek który chce coś pozytywnego dla miasta robić.

    Cytuj
    IP: 94.40.xx2.xx0 
    +3

    LukaszB_gość_gość

    28.07.2017, 08:13

    Nie znam Ciebie i nie wiem czy jesteśmy na Ty, ale jak już do mnie piszesz Łukaszu to odpisze Tobie Olku. Napisz mi proszę o jaki "kolejny stołek" walczę bo jedyny, który mam to ten we własnym domu. To jest pomówienie, ale wiem że nie macie za bardzo jak mnie atakować więc piszecie bzdury wyssane z brudnego palucha. Brudnego nie od uczciwej pracy, tylko od trzymania go prosto sam wiesz gdzie i sam wiesz komu. Tak się boicie, ze wystartuje do rady? Bójcie się dalej :) A Misiewicz "nie wiem czy jestem za czy przeciw zabudowie bulwaru" niech się mnie nie boi, bo mieszkam na drugim końcu miasta. Chociaż znam parę sensownych osób z jego okręgu. PS. Zgadzam się z Tobą, że wszystkie organy z zadziwiającą wręcz troską zadbały o dobro dewelopera, ale pozwolenia na budowę nie ma i długo nie będzie....

    Cytuj
    IP: 185.167.xx5.xx0 
    +1

    .._gość_gość

    28.07.2017, 08:25

    ...

    Boją się boją Łukaszu tego ze wystartujesz w wyborach na prezydenta miasta. Wiedzą że wygrasz i rozgonisz rodzinną sitwę w cztery strony świata.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx4 
    +4

    czemu_gość

    28.07.2017, 13:59

    Dla pewności tą uwagę jak było -2 zaplusowałam i zrobiło się -3 . A to ciekawe???? Proszę o sprawdzenie.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx0.xx2 
    +4

    Krzytsztof Misiewicz_gość

    28.07.2017, 17:49

    Do ŁukaszaB

    Łukasz niepotrzebnie dajesz się wkręcać w jakieś komentarze. Szkoda czasu. Odpowiadając na Twój sarkazm, zawsze byłem przeciw zabudowie Bulwaru i doskonale o tym wiesz. Na resztę tematu nie ma sensu się wypowiadać. Pozdrawiam ?.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx7.xx0 
    +6

    LukaszB_gość_gość

    29.07.2017, 08:29

    Do Krzysztofa Misiewicza

    Gdybyś był przeciwko zabudowie bulwaru to oddałbyś głos ZA inicjatywą mieszańców. Rozumiem Twoje kalkulacje, ale dla mieszkańców to jest jasne - nie poparłeś ich.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx5.xx0 
    +5

    ..._gość

    29.07.2017, 11:02

    Panie Łukaszu, cy może radny oddać głos za czymś co jest niezgodne z prawem? To niepisowski sejm, gdzie prawo i konstytucja nie istnieje.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx4.xx4 
  • karola_gość

    27.07.2017, 22:45

    Chcesz widok na Wisłę rusz d.. na spacer

    Ludzie, przestańcie robić z siebie pośmiewisko. Jak KODziarze z tym samym marym skutkiem. Tak trzymać władzo! Robić swoje i się nie uginać. Przede wszystkim rozwój miasta a nie staganacja bo ktoś przywołuje nieudolnie getto. Wstyd, niech się Pani wstydzi. Mieszkam blisko i mi to nie przeszkadza. Chcesz widok na Wisłę rusz tyłek na spacer a nie siedzisz w oknie.

    Odpowiedz
    IP: 93.115.xx5.xx2 
  • -3

    .._gość_gość

    28.07.2017, 08:19

    ..

    Widać że komuch jesteś. Władza to była w PRL-u.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx4 
    +4

    aga_gość

    31.07.2017, 06:52

    życzenia

    Więc życzę Ci z całego serca aby zaraz za twoimi oknami postawili ogromny blok który będzie Twoim jedynym widokiem. Nie wspominając o innych utrudnieniach. Ze będą lokale do wynajęcia. Już w drugim dużym bloku jest kilka od kilku lat pustych

    Cytuj
    IP: 94.40.xx2.xx0 
  • +11

    tczewianka_gość

    27.07.2017, 22:50

    radni bezradni

    nie będą działac na niekorzyść władz miasta dlatego poparli ich działanie.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx9.xx9 
  • +1

    ...ja_gość

    28.07.2017, 22:15

    zaplusowałam a wyszedł minus ?????

    Cytuj
    IP: 83.20.xx0.xx2 
  • -4

    gość_gość_gość

    27.07.2017, 23:21

    super

    bardzo dobrze radni zrobili.Gratulacje,W Tczewie mieszka około 58 tysięcy osób.Działka ma właściciela ,działają zgodnie z prawem.Bardzo fajnie,że idzie nowe .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx3 
  • +7

    kik_gość

    28.07.2017, 12:33

    Właściciel działki się odezwał

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • +3

    Do radnego Misiewicza_gość

    28.07.2017, 02:21

    Panie Misiewicz, dlaczego na nadzwyczajnej sesji mówi Pan nieprawdę ! Twierdzi Pan , że właściciele kamienic ustalają za wysokie czynsze. To czemu Mocca , która nie płaciła czynszu bo właściciele prowadzili sami , poddała się i zamknęła ? Bo na Starówce nie ma ludzi. Dlaczego dawny Dom Towarowy na rynku stoi pusty a nie jest w prywatnych rękach. W większości kamienic właściciele sami prowadzą działalności i w obecnej sytuacji pójdą śladem Mocci. Pan też jako właściciel kamienice wynajmuje powierzchnię w niej na kawiarnię Sowa / nie za małe pieniądze/. Więc niech nie krytykuje / nie słusznie zresztą/ Pan właścicieli kamienic. Sowa też w styczniu 2017 chciała opuścić Pański lokal bo za drogo. Nie trzeba kopać dołków bo można samemu w nie wpaść.

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx0.xx2 
  • +30

    ..._gość

    28.07.2017, 13:49

    jakby Mocca, została wyremontowana, zrobiona wg europejskich standardów i miała właściciela biznesmena, a nie płaczka, któremu ponoć wszyscy od górkę robią, tylko nie on sam, to by dzisiaj była super restauracją. Niestety poległa, bo nie dała rady z Kociewiakiem, który sympatyczną obsługa, prostym jadłem i cenami zabił płaczliwego roszczeniowca.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx4.xx4 
    -8

    Panie Misiewicz_gość

    28.07.2017, 14:31

    Mocca była restauracją z tradycjami i z bardzo dobrą kuchnią. Jako jedyna wystawiała okazały ogródek letni. Można było wstąpić na kolację, kawę ,czy drinka. Nie można jej porównać z barem mlecznym. Kociewiak proponuje smaczne obiady i tylko obiady. Typowy bar , stołówka miejska. I to jest na Starówce potrzebne , wśród lumpeksów, sklepów za 5 zł. i ludzi tam mieszkających. Tak jest potrzeba i rzeczywistość tego rejonu. To jest rejon martwy i nie właściciela Moccki to wina.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx0.xx2 
    +2

    co się dzieje_gość

    28.07.2017, 16:57

    co się dzisiaj dzieje ???? System wariuje ? czy duszki? Przy wypowiedzi ..._gość--jakby Mocca została wyremontowana............ , było 0 , zrobiłam minus i wyszło +1. A przy wypowiedzi Panie Misiewicz_ gość, Mocca była restauracją z tradycjami....... Było +2 dodałam jeszcze jeden + i zamiast +3 pojawiło się +1. proszę sprawdzić o co tu chodzi.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx0.xx2 
    +1

    Krzysztof Misiewicz_gość

    28.07.2017, 17:40

    Odpowiedź

    Proszę najpierw sprawdzić fakty, a dopiero później zarzucać mi kłamstwo. Osobiście w zeszłym roku obdzwoniłem większość pustych lokali na starym mieście. Według mnie żądanie średnio 40-50 złotych za metr na Starym Mieście w dzisiejszych czasach jest grubą przesadą. Dom Towarowy nie jest prywatny, ale też nie jest własnością miasta i stoi pusty, bo jest obiektem który będzie trudno wynająć ze względu na jego powierzchnię. Proszę nie rozpowiadać plotek, które Pan/Pani usłyszy od kogoś tylko zapytać mnie osobiście dlaczego cukiernia chce zrezygnować. Nie dlatego, że jest za drogo (od 9 lat nie zmieniłem czynszu który ustaliliśmy na początku, a jest on o wiele niższy niż ten którego żądają właściciele dzisiaj), tylko dlatego, że wynajmujący muszą dokonać zmiany wystroju i jest to dla nich zupełnie nieopłacalne. Jeżeli nic się nie zmieni cukiernia będzie funkcjonować do końca przyszłego roku zgodnie z umową. Uważam, że można wynająć lokal na starym mieście, tylko trzeba trochę chcieć się dogadać z najemcą. Podałem przykład lokalu po Orange, który stał pusty, a po zmianie właściciela po miesiącu zastał wynajęty. Tan temat to temat rzeka i trzeba każdy przypadek rozpatrywać oddzielnie. Chce Pan/Pani porozmawiać o konkretnych przykładach zapraszam na rozmowę. O Mocce się nie wypowiadam, mogę tylko napisać, że tak jak ktoś napisał, że nie jest to wina właściciela, (chyba myśląc, że ja pisze komentarze, ale niestety ten jest pierwszym po około trzech latach który napisałem), to również nie jest moja wina, że restauracja została zamknięta, czego żałuję bo lubiłem tam chodzić.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx7.xx0 
    -2

    ...._gość

    28.07.2017, 19:39

    Panie Misiewicz sam sobie pan odpowiedział. Użytkownicy Pana lokalu nie mogą dokonać zmiany wystroju, bo jest to dla nich nieopłacalne i muszą zakończyć działalność w tym miejscu. Jak to możliwe? Płacą w/g Pana niski czynsz i nie stać na zmianę wystroju. To zwolnij ich Pan przez jakiś okres z dzierżawy , będą mieli na remont z korzyścią dla Starówki. Takie poselskie podejście dla ożywienia Starego Miasta. Sam Pan przekonuje nas, że na Starym Mieście nie da się zarobić i remont jest nieopłacalny. A jednocześnie krytykuje Pan właścicieli Mocci , że nie robili remontów w/g europejskich standardów. A za co??? Dodatkowo obraża Pan prowadzących wiele lat działalność w tym najtrudniejszym rejonie Tczewa, kiedy Pan jeszcze chodził w krótkich spodenkach, że są słabymi biznesmenami, to przegięcie. A jakie były Pana działania jako radnego tego obszaru , żeby wesprzeć prowadzących działalność w Pana rejonie wyborczym w celu ożywienia Starówki???

    Cytuj
    IP: 83.20.xx0.xx2 
    +3

    Krzysztof Misiewicz_gość

    29.07.2017, 01:17

    Odpowiedź

    Czy Pan/Pani nie potrafi czytać ze zrozumieniem? To nie ja piszę komentarze anonimowo. Proszę sobie dyskutować z ich autorem, nie ze mną. Dla Pana/Pani informacji trzykrotnie obniżałem czynsz dla mojego najemcy żeby było mu trochę lżej. Do zmiany wystroju zmusza go umowa franczyzowa nie ze mną a z właścicielem cukierni, której zasad funkcjonowania jak widzę Pan/Pani nie potrafi zrozumieć. Jest to tak wielki koszt o którym Pan/Pani może tylko pomarzyć. A mój i radnej Chylickiej przykładowy wkład w rozwój Starówki to np. zwolnienie z podatków od nieruchomości dla podmiotów prowadzących działalność gastronomiczną na terenie Starego Miasta z którego Mocca w pełni korzystała. Państwa sąsiedzi nie mieli takich przywilejów! To mój ostatni komentarz w tej sprawie do Pana/Pani którzy nawet nie macie odwagi ujawnić swojego nazwiska, które jest oczywiste z treści komentarzy.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx7.xx0 

    ...._gość_gość

    29.07.2017, 12:36

    Panie Misiewicz , krytykuje pan właścicieli kamienic za Starówki, /nie mając racji/ , którzy na Pana głosowali. Krytykuje Pan i obraża właściciela Mocci, krytykuje Pan francyzodawcę, który zgodził się na wynajem u Pana lokalu. Jak wyjdzie Sowa zobaczymy jak długo Pana lokal będzie stał pusty a może w końcu Pan sam otworzy i poprowadzi coś przyciągającego ludzi na Stare Miasto . W teorii każdy jest dobry , gorzej z działaniem. Powodzenia.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx0.xx7 
  • +4

    .._gość_gość

    28.07.2017, 08:16

    kolo

    "hahaha turyści no to się uśmiaem"

    Uśmiałeś się chyba z samego siebie. Czytaj ze zrozumieniem.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx4 
  • +12

    ala_koala_gość

    28.07.2017, 08:23

    Wy chyba ludzie czegoś nie rozumiecie. Inwestor kupił działkę. Działka ma jakieś określone przeznaczenie w MPZP. W związku z tym inwestor chce ją zagospodarować i wykorzystać, by na niej zarobić. To chyba logiczne, że nikt nie chce tracić na inwestycji. Inwestor opracował projekt zgodny z planem i warunkami technicznymi. A teraz jak inwestor ma wszystko dopięte na ostatni guzik i chce ruszać z pracami, ktoś budzi się, że coś mu nie pasuje. Ja rozumiem, że komuś może być przykro, że stracą ładny widok z okna. Tylko, że wprowadzając się do lokalu zabudowy miejskiej trzeba mieć świadomość, że widok z okna może się zmienić, to chyba normalne, gdy miasto się rozrasta i zmienia. Jeżeli komuś zależy, by mieć zapewniony ładny widok, to należy zapoznać się z MPZP przed przed wprowadzeniem się/kupnem inwestycji lub wybrać zabudową wiejską na odludziu. Mieszkańcy mogli przygotować się i nastawić na to, że w przyszłości zostanie im odebrany ładny widok z za okna. Zatem powiedzmy sobie szczerze, że robienie teraz protestów, to musztarda po obiedzie i nie fair wobec inwestora. Inwestor kupił działkę zgodnie z prawem, zgodnie z prawem też ją chciał zagospodarować. Trzeba się postawić w jego sytuacji. Z jakiej racji on teraz ma tracić na przedsięwzięciu? Bo komuś nie podoba się, że ktoś coś robi zgodnie z literą prawa? Jest to nauka na przyszłość, by bardziej interesować się tym co dzieje się w mieście i owszem interweniować, ale wtedy kiedy jest na to czas.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx7 
  • +9

    .._gość

    28.07.2017, 09:11

    ..

    Nikt nie ma pretensji do inwestora, że kupił i że chce. Z tym że chcieć nie zawsze znaczy można.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx4 
    +21

    ktoś nie zrozumiał_gość

    28.07.2017, 11:37

    ala- koala chyba nie rozumiesz faktycznie zagadnienia. Uczepiliście się tego okna, a nic nie tłumaczycie najważniejszych nieprawidłowości przedstawionych na sesji. A mianowicie : że budynek ma być usytuowany po obrysie działki, że ostatnia kondygnacja jest o podwójnej wysokości, że nie ma tam możliwości zaparkowania tak ogromnej ilości samochodów. Chyba że między zjeżdżalniami i karuzelami. No i co najważniejsze betonowa, kolosalna /największa w Tczewie/ bryła , w żaden sposób nie współgra z architekturą i historycznym charakterem Starego Miasta. CZY W GDAŃSKU NAD MOTŁAWĄ WŁADZE WYDAŁYBY ZGODĘ NA TAKĄ ZABUDOWĘ ??? NIGDY! NIGDY! CZY W ELBLĄGU LUB MALBORKU WŁADZA WYDAŁA BY ZGODĘ NA BETON BEZ WSPÓŁGRANIA Z HISTORYCZNĄ CZĘŚCIĄ MIASTA----NIE!!!! Ta sprawa śmierdzi na odległość.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx0.xx2 
    -14

    ala_koala_gość_gość

    28.07.2017, 12:11

    To chyba dawno nie byłeś nad Motławą i chyba rzeczywiście nie wiesz jak obecnie wyglądają tam zabudowy. Zalecam spacer.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx1.xx7 
    +23

    mieszkanka_gość_gość

    28.07.2017, 13:17

    Tylko dlaczego stawia obiekt po obrysie działki ? A gdzie przestrzeń dla mieszkańców- parking , plac zabaw dla dzieci ?Dlaczego musi się posiłkować przestrzenią publiczną ? Nie zmieniam zdania inwestor po prostu jest bardzo łakomy .Zresztą nie jedyny w naszym mieście.Klasycznym przykładem jest osiedle bajkowe , gdzie uliczki są tak wąskie, że zaparkowane samochody utrudniają normalny ruch samochodowy , gdzie wśród domków jednorodzinnych " walnięto " blok i jeszcze go potem wydłużono. Oczywiście wszystko zgodnie z prawem.Nawiasem mówiąc inwestor kupując działkę chyba wiedział , gdzie ona jest. Czy może wziął się z nie wiadomo skąd ?

    Cytuj
    IP: 83.23.xx0.xx5 
    +6

    gość_gość_gość

    31.07.2017, 11:15

    określenie sprawy

    nadal podkreślam nikt nie ma pretensji o widok z okna. Nikt nie ma pretensji do inwestora że kupił działkę. Jedyne ogromne zastrzeżenia są do władz miasta że nie potrafią łączyć nowych inwestycji z dotychczasowymi pracami nad rewitalizacją. Do władz miasta są pretensje że nie określiły max powierzchni zabudowy, nie zobowiązały do zagospodarowania części działki na teren zielony a tak bardzo chętnie władze oddały plac zabaw i parkin na potrzeby nowego inwestora... trochę dziwne prawda????? Władze miasta zamykają teren bulwaru dla pozostałych mieszkańców Tczewa bo nikt nie będzie miał ochoty przyjechać na przepełniony parking i zajęte sprzęty przez mieszkańców nowego bloku tak jak nikt nie jeździ na plac zabaw na Bajkowe.....no i pytanie gdzie inwestor posadzi nowych 50 drzew wyciętych po usuniętych topolach????? na betonowym patio??????? dziwna sprawa..... wręcz podejrzana......

    Cytuj
    IP: 79.190.xx3.xx0 
  • +15

    gość_gość_gość_gość

    28.07.2017, 09:42

    Proponuję wyburzać po kolei wszystkie zaszczurzone i zagrzybione rudery. W ich miejsce wybudować piękne, nowe kamienice, a potem rozdać mieszkania najemcom z wyburzonych nor. To będzie prawdziwa rewitalizacja.

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx4 
  • +1

    ..._gość

    28.07.2017, 13:53

    rozumiem, że chcesz zasponsorować takie działania, nie ma sprawy poproś o nr konta UM

    Cytuj
    IP: 83.20.xx4.xx4 
    +14

    bloki_gość

    28.07.2017, 14:10

    Słusznie. Wyburzyć i postawić betonowe bloki jak ten z Resteksu. To będzie SUPER REWITALIZACJA STARÓWKI !!!!

    Cytuj
    IP: 83.20.xx0.xx2 
    +1

    ..._gość

    08.08.2017, 12:08

    ,,rozdawaj" swoje, pajacu...plebs wywalic do kontenerów, a mieskania SPRZEDAc W ŚWIETNEJ cENIE DLA M I A S T A...!!! Wyprowadzic patologię ze STARÓWKI na bezludną wyspę...

    Cytuj
    IP: 83.20.xx4.xx8 
  • +3

    gość_gość_gość

    28.07.2017, 12:41

    MASAKRA

    jak prezydent miasta nie rozumie co się do niego mówi to już jest źle... szkoda było czasu tych ludzi bo prezydent nie miał nawet zamiaru pogodzić stron dawno ma ukształtowany pogląd na własnego ego i nieomylność

    Odpowiedz
    IP: 79.190.xx3.xx0 
  • OLE_gość

    06.08.2017, 12:28

    OLE

    Bo jego sąsiad jest inwerstorem.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx6.xx7 
  • +11

    mieszkanka_gość

    28.07.2017, 13:08

    A więc zbudują kolejny koszmarek. Nie mam nic przeciwko budynkom na starym mieście , ale czy naprawdę nie można zaprojektować budynku wkomponowującego się w przestrzeń ? Czy musi przeważać łakomstwo dewelopera ? Tak mało mamy porządnych obiektów architektonicznych - a ten w tym miejscu na pewno takim tez nie będzie.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx0.xx5 
  • +13

    mieszkanka_gość_gość

    28.07.2017, 13:10

    "To chyba dawno nie byłeś nad Motławą i chyba rzeczywiście nie wiesz jak obecnie wyglądają tam zabudowy. Zalecam spacer."

    Tak, ale nie ma tam betonowych klocków.Jednak w jakiś sposób nawiązują do architektury otoczenia

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx0.xx5 
  • +1

    w_gość

    28.07.2017, 17:20

    W żaden. Kombinujesz jak koń pdod górę

    Cytuj
    IP: 188.146.xx3.xx3 
  • +4

    ..._gość

    28.07.2017, 13:58

    cała ta żenująca dyskusja jest efektem braku wiedzy prawnej i nie zrozumienia jak działają organa gminy i jakie są prawne uwarunkowania inwestowania w gminie, a co najważniejsze całe to dyskutujące towarzystwo może chociaz raz pofatygowało się na wyłożenia nowych mpzp i spróbowało stać sie uczestnikiem procesu uchwałodawczego, bo takie ma prawo i obywatelski obowiązek. I żeby nie było, minus już sobie postawiłem, nie krępujcie się, stawiajcie, lata mi to koło pióra.

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx4.xx4 
  • +7

    ...._gość_gość

    28.07.2017, 14:16

    Skoro lata Ci to koło pióra to po co zabierasz głos w tej sprawie ! A dyskusja wynika z tego , że głos mieszkańców jest dla decydentów bez znaczenia,. Oni sami powinni mieć wiedzę , że takich betonów i kolosów nie pozwala stawiać się na Starym Mieści. Gdyby mądrze podeszli do sprawy nie byłoby problemu. To nie wina mieszkańców , że góra nie myśli.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx0.xx2 
  • +11

    Tczwiactwo, wiem kto to_gość

    28.07.2017, 16:08

    Łukasz wytyka innym pomówienia ale...

    Łukasz wytyka innym pomówienia a w rzeczywistości sam pomawia i to nie jedną instytucję. Jak możesz insynuować cyt. "zadziwiającą troskę o developera" - to jest dopiero pomówienie Rady, Prezydenta, RZGW, Resteksu - a przynajmniej niesmaczna insynuacja.

    Odpowiedz
    IP: 193.70.xx6.xx5 
  • +9

    widz_gość

    28.07.2017, 17:17

    ŁB prawdopodobnie uczy się od najlepszych, np. od 201?

    Cytuj
    IP: 188.146.xx3.xx3 
    -8

    LukaszB_gość_gość

    29.07.2017, 08:33

    Urzędowy rap

    Jak będziesz miał w poniedziałek przerwę w pracy, wyjdź ze swojego pokoju i podejdź na pierwsze piętro do wiceprezydenta i zapytaj kto zapraszał Starostę na spotkanie do RZGW i czego ono dotyczyło. Zapytaj ile takich spotkań było i o czym rozmawiano. Wtedy tez będziesz zdziwiony troską o dewelopera.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx5.xx0 
    -3

    Julian_gość

    29.07.2017, 20:50

    Brawo

    Trzeba iść z postępem ! Niech budują :) . Atrakcyjne miejsce, mieszkania pójdą na pniu.

    Cytuj
    IP: 83.21.xx1.xxx 
  • -2

    kati_gość

    28.07.2017, 16:11

    Bardzo dobrze, budować!

    Nie oglądać się za siebie i na tych krzykaczy co wypominają, że getto.

    Odpowiedz
    IP: 51.255.xx6.xx8 
  • +12

    stare miasto_gość

    28.07.2017, 16:16

    Władza zawsze ma obywateli w du... Tylko w czasie wyborów udają że są dla nas a nie odwrotnie

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx5 
  • +2

    pawlikoski_gość

    28.07.2017, 16:19

    Kto zapłaci karę? Brządkowski?

    Dobrze, że radni nie poszli na populizm. Kto zapłaci karę inwestorowi? Brządkowski? Robi sobie kampanię na waszych plecach. Miasto ma się rozwijać a nie zamieniać w skansen.

    Odpowiedz
    IP: 199.249.xx3.xx4 
  • -16

    Grzegorz Pawlikowski_gość

    28.07.2017, 17:02

    Podszywanie ?

    Jakby co nazywam się Pawlikowski a nie Pawlikoski więc błędnie gościu napisałeś moje nazwisko :) Pozdr. Grzegorz

    Cytuj
    IP: 31.0.xx2.xx2 
    +16

    Do GP_gość

    28.07.2017, 17:15

    Nawet cię nie znam w związku z czym pisownia twojego nazwiska, gościu, mi wisi.

    Cytuj
    IP: 188.146.xx3.xx3 
  • -4

    s_gość

    28.07.2017, 16:47

    budować i nie oglądać się ludzi patrzących wstecz....

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx1 
  • +16

    mieszkanka_gość_gość

    28.07.2017, 17:03

    Oczywiście budować TYLKO Z GŁOWĄ. W tej inwestycji nic nie jest OK. Jest przeciw mieszkańcom, przeciw architekturze Starego Miasta o co walczymy latami, wydając na to mnóstwo kasy i unijne środki, przeciw zdrowemu rozsądkowi. Tu jest potrzebna TV.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx0.xx2 
  • -9

    cet_gość

    28.07.2017, 17:13

    "ala- koala chyba nie rozumiesz faktycznie zagadnienia. Uczepiliście się tego okna, a nic nie tłumaczycie najważniejszych nieprawidłowości przedstawionych na sesji. A mianowicie : że budynek ma być usytuowany po obrysie działki, że ostatnia kondygnacja jest o podwójnej wysokości, że nie ma tam możliwości zaparkowania tak ogromnej ilości samochodów. Chyba że między zjeżdżalniami i karuzelami. No i co najważniejsze betonowa, kolosalna /największa w Tczewie/ bryła , w żaden sposób nie współgra z architekturą i historycznym charakterem Starego Miasta. CZY W GDAŃSKU NAD MOTŁAWĄ WŁADZE WYDAŁYBY ZGODĘ NA TAKĄ ZABUDOWĘ ??? NIGDY! NIGDY! CZY W ELBLĄGU LUB MALBORKU WŁADZA WYDAŁA BY ZGODĘ NA BETON BEZ WSPÓŁGRANIA Z HISTORYCZNĄ CZĘŚCIĄ MIASTA----NIE!!!! Ta sprawa śmierdzi na odległość."

    Jedź do gdańska nad Motławę i obejrzyj apartamentowce - kolosy. Gadasz głupoty

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx3.xx3 
  • +12

    gość_gość

    28.07.2017, 19:49

    Zgadza się , ale po drugiej stronie Motławy a nie po stronie Starówki Gdańskiej. Po drugiej stronie Wisły niech Resteks buduje nawet drugie Suchostrzygi. Nie myślisz logicznie.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx0.xx2 
    +12

    do cet_gość_gość

    28.07.2017, 20:06

    Zgadzam się , są apartamentowce ale po drugiej stronie Motławy . Nie po stronie Starówki Gdańskiej. U nas też po drugiej stronie Wisły można zrobić blokowisko. Pomyśl czasem.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx0.xx2 
  • Kolo_gość

    28.07.2017, 21:11

    Również popieram budować jak najszybciej . Zasłonić te rudery obdrapane

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx6 
  • +8

    WK_gość

    29.07.2017, 00:15

    Łukasz B.... / Oprowadza turystów po starówce Tczew. "...Turystów jest nie mało"! To chyba jakiś żart! Słabe to było! Kto i ile ci obiecał za takie działanie ($ czy stołek)?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx5 
  • +2

    byłem widziałem_gość

    29.07.2017, 08:09

    Pan radny Bartosz Paprot popłynął i odpłynął...

    Odpowiedz
    IP: 91.197.xx4.xx2 
  • +5

    a_gość_gość

    29.07.2017, 09:03

    Lepiej nowy budynek niż strasząca dziura otoczona blaszanym płotem. To by dopiero szpeciło bulwar i panoramę miasta.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx7 
  • +12

    Oburzony_gość

    29.07.2017, 17:51

    Na płocie wisi taka reklama z której można się dowiedzieć co to za jedni!

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx8 
  • .._gość_gość

    29.07.2017, 12:30

    ..

    Widziałem sesję w tv myślałem że padnę jak usłyszałem (nie wiem czy jakoś tego nie przekręce) "dlaczego ten slajd się pokazał".

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx4 
  • +1

    O_gość

    29.07.2017, 14:15

    Ja też widziałem i nie wyrywaj zdań z kontekstu

    Cytuj
    IP: 94.254.xx1.xx2 
    +4

    fakt_gość

    29.07.2017, 16:00

    tak było pokazał się slajd , który miał być zakamuflowany.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx0.xx7 
  • -1

    Misiewicz_gość

    29.07.2017, 20:01

    "Jak będziesz miał w poniedziałek przerwę w pracy, wyjdź ze swojego pokoju i podejdź na pierwsze piętro do wiceprezydenta i zapytaj kto zapraszał Starostę na spotkanie do RZGW i czego ono dotyczyło. Zapytaj ile takich spotkań było i o czym rozmawiano. Wtedy tez będziesz zdziwiony troską o dewelopera."

    To do mnie? Do kogo?

    Odpowiedz
    IP: 191.96.xx9.xx0 
  • -4

    LukaszB_gość_gość

    30.07.2017, 18:44

    Do Tczewiactwo_wiem_kto_to. Jeżeli się nie myle to pracownik UM.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx5.xx0 
    +1

    Gc_gość

    30.07.2017, 20:09

    Mylisz się Łukaszu B. Ja pracuję w Veolii. Którego więc pracownika UM chciałeś pomówić o udział w Tczewiactwie? Przyznam, robi się ciekawie...

    Cytuj
    IP: 193.70.xx6.xx5 
  • +4

    Zamkowa_gość

    29.07.2017, 20:07

    Może nie chcemy widzieć waszych "ruder"?

    Po raz kolejny Łukasz z jednej strony chce dobrze ale z drugiej blokuje na dłuższy czas kolejna inwestycję, już podaję przyklady: most Tczewski, ok chłopak ma wizję, chce dobrze ale jednocześnie zablokował mieszkańców Lisewa, którzy przez b. długi okres nie mają przejazdu przez most krótszą drogą. Czy Łukasz wie jak go w Lisewie "nienawidzą"? Teraz ta sprawa. Owszem cześć mieszkańców nie chce takiej zabudowy nad Wisłą, inna cześć jest za. Po środku stoi prawo, którego zdaje mi się Łukasz nie respektuje tak jak powinien. Tak samo zachowują się Ci protestujący na sesji. Dlatego ja się pytam, w czym jesteście lepsi od innych? Za kogo się uważacie? Za bogatsza kaste bo macie domy nad Wisłą? Czy w momencie gdy potrzeba nam rozwoju ktoś ma pytać sąsiednich mieszkańców czy taki widok z okna będzie im odpowiadał? To samo z obwinianiem obecnej władzy Tczewa, radnych, RZGW, Misiewicza i innych za stan obecny, Łukasz nawet posunął się tutaj dalej insynuujac złamanie prawa, faworyzowanie i wzajemna adoracje organów władzy i dewelopera co jest moim zdaniem skandalem, ale wracając do meritum i konkluzji: obecna władza, RZGW, rada czy Miśkiewicz nie są niczemu winni. Winny jest ten kto pozwolił na powstanie PIERWSZEGO budynku w tym rejonie. Już rozpoczęcie zabudowy tego terenu wiele lat temu było być może błędem. Teraz jest za późno i to co robicie nie ma sensu. Władza z jednej strony ma wolną drogę do zabudowy z drugiej krzykaczy. Wyborem jest mniejsze zło, czyli miliony w kasie miasta. A ta kasa to NASZA kasa, której chcą wszyscy. 100% mieszkańców, więc wygrywa większość a Wy się kompromitujecie.

    Odpowiedz
    IP: 65.19.xx7.xx2 
  • +3

    KM_gość

    29.07.2017, 20:16

    100%

    Brawa za trafny komentarz!

    Cytuj
    IP: 195.228.xx5.xx6 
    +16

    ...._gość_gość

    29.07.2017, 21:12

    Oczywiście jak piszesz, winny był ten kto pozwolił na postawienie PIERWSZEGO budynku w tym rejonie ,/ ale nie jest to taki kolos/. I to , że popełniono już raz taki błąd nie upoważnia do robienia takich samych dalej. Wręcz przeciwnie tylko gł..... i lub pazerny nie wyciąga wniosków. To pokazuje jak bardzo mimo popełniania błędów można rządzić w tym mieście. To deweloper uważa się za stojącego ponad prawem i lekceważy mieszkańców.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx0.xx7 
    +2

    proZamkowa_gość

    29.07.2017, 23:52

    W punkt trafiona wypowiedź. Można jeszcze dołożyć, ale lepiej spuścić zasłonę milczenia na tę listę/petycję. Idę o zakład, że połowa ludzi nie miała pojęcia co podpisuje. Np. kilkoro moich znajomych. A te insynuacje pana B. to skandal! Pomówienia metodą niby niedopowiedzeń, taki cwany lisek

    Cytuj
    IP: 188.146.xx6.xx1 
    +16

    Jeste z Lisewa_gość

    30.07.2017, 00:07

    Co za brednie. Most był zamykany przez lata! Najpierw na wakacje, później był zakaz dla dużych samochodów i co nikt nic z tym nie robił! Nigdy nie było kasy, czy na nową czy na starą wersje, na jakąkolwiek, władze Tczewa uważały most za problematyczny i uciekały od tematu, a wielu chciało go wyburzyć. Teraz nagle stoisz po stronie ludzi z Lisewa? Daruj sobie udawanie, że przejmujesz się mieszkańcami.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx8 
    +10

    ,,,,,-gość_gość

    30.07.2017, 11:11

    Bo właściciel Resteksu sam mieszka po drugiej stronie Wisły , za Lisewem. I ma problem.

    Cytuj
    IP: 83.23.xx3.xx2 
    +4

    LukaszB_gość_gość_gość

    30.07.2017, 19:52

    Lisewiak z Zamkowej?

    Pisanie o zablokowaniu odbudowy mostu przez walkę o jego historyczną wersję jest oczywistą bzdurą. Szkoda, że mieszkańcy Lisewa zajmują się wymyślaniem takich teorii, a nie potrafili zdobyć jakiejkolwiek kasy na odbudowę poza gminą Lichnowy. Wasz starosta dopiero teraz dał 100 tyś, co jest promilem przy tej inwestycji, a zrobił to dzięki naciskom z naszej strony Wisły. Zarówno ja jak i przedstawiciele inicjatywy respektują prawo, dlatego zgłosili Inicjatywę Obywatelską, która jest narzędziem prawnym ustanowionym przez radę miejską. Gdyby rada zagłosowała za ich inicjatywą to niedługo zmieniliby Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego dla tego terenu, co jest jak najbardziej zgodne z prawem. Jakoś radzie nie przeszkadzało kilka miesięcy temu tak zmienić MPZP dla działki innego dewelopera, że musi teraz na niej budować domki jednorodzinne zamiast bloków. Te 2 miliony zarobione na sprzedaży działki na Zamkowej nie starczą na odszkodowanie dla niego. Na to pójdzie NASZA kasa. Nie wiem dlaczego uważasz, że mieszkańcy, którzy stoją za inicjatywą czują się lepsi od innych. Jest wręcz przeciwnie, bo nie mają żadnej możliwości decydowania nawet o swoim najbliższym podwórku. Nie nazywałbym ich też krzykaczami bo jak obejrzysz sobie sesję to zobaczysz że wypowiadają się kulturalnie i merytorycznie w odróżnieniu od przedstawiciela Resteksu. Co do "insynuacji" to czekam na kilka dokumentów z urzędów i przedstawię cały całą sprawę w oparciu o twarde dowody. Wtedy będzie pole do prawdziwej dyskusji. Z jednym trafiłeś w punkt. Winny jest ten kto pozwolił na budowę pierwszego bloku. Od tego czasu władze miasta się nie zmieniły to są ci sami ludzie. Nie zrobiono nic, pozwolono na kolejne budynki. Powiem więcej, teren ten został nawet wyłączony z ogłaszanych zmian MPZP. Kiedy mieszkańcy wzięli sprawy w swoje ręce Ty ich nazywasz krzykaczami.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx5.xx0 
  • +7

    1_gość

    29.07.2017, 20:34

    Gdzie Kamieni kupa? Tam wy

    "Jakby co nazywam się Pawlikowski a nie Pawlikoski więc błędnie gościu napisałeś moje nazwisko :) Pozdr. Grzegorz"

    A Pobłocki wie, że udzielałeś się w Tczewiactwie?

    Odpowiedz
    IP: 87.118.xx5.xx6 
  • +6

    Bocian_gość

    29.07.2017, 23:25

    Gdynia

    W Gdyni są konsultacje z mieszkańcami w Tczewie nie wybór jest jeden zmiana władzy w Tczewie to już przebrało miarę pozdrawiam tych którzy nie głosowali w wyborach

    Odpowiedz
    IP: 95.160.xx4.xx4 
  • +1

    + - + - + - + -_gość

    30.07.2017, 11:14

    Cały czas system często się myli !!!!!! To nie jednostkowy przypadek. Szczególnie przy wypowiedziach znanych osób.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx3.xx2 
  • +7

    A_gość

    30.07.2017, 15:08

    Przecież Tczew jest bardzo ładnym miastem a wszyscy na nie plują i się wyśmiewają. Zazadroszczą? Popatrzie lepiej jaka jest wasza estetyka miast.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx7 
  • +8

    mietko_gość

    30.07.2017, 22:01

    Jestem ciekaw kto imiennie dal komu w łapę za odrzucenie inicjatywy obywatelskiej.Tak czas najwyzszy zmienic tego Prezydenta i cala Rade Miasta.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx1.xx4 
  • +7

    Mati_gość

    30.07.2017, 22:35

    Masz racje Łukaszu Przedstawiciele zamkowej na sesji zachowywali się bardzo kulturalnie co chwile przewodniczacy musiał ich uciszać i prosić o kulturalne zachowanie.

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx1.xx8 
  • LukaszB_gość

    31.07.2017, 11:41

    Mati przedstawiciele zachowywali się bardzo dobrze, a że któryś z mieszkańców co jakiś czas odpowiadał na nieprawdy wypowiadane przez przedstawiciela Resteksu to się nie dziw, jak słyszeli takie banialuki to krew ich zalała.

    Cytuj
    IP: 83.23.xx7.xx0 
  • +8

    Kloska_gość

    31.07.2017, 13:00

    Do Łukasza B.

    Nie uciekaj teraz tchórzu. Pomówiłeś jakiegoś urzędnika o udział czy związek z Tczewiactwem. To dokończ kogo miałeś na myśli. Widzę, że na serio bierzesz przykład ze swojego kolegi 201. Aby tylko rzucić gów...m a być może coś się przyklei (twoje słowa, cyt. może się mylę). Właśnie w tym momencie poznałam się na tobie. Jesteś tak samo wart jak ci na których "krzycysz". Albo się mylisz i pomawiasz albo masz dowody i wtedy się odzywasz. Fuj!

    Odpowiedz
    IP: 185.100.xx7.xx0 
  • +1

    z_gość_gość_gość

    04.08.2017, 00:05

    Pozdrawiam Pawlikowskiego i Kajzera oraz Radomskiego

    Cytuj
    IP: 94.254.xx8.xx9 
  • +6

    Mati_gość

    31.07.2017, 14:05

    Łukaszu pomyśl zanim napiszesz . Zachowywali się bardzo dobrze tylko co jakiś odpowiadali - czyli krzyczeli z sali. Przewodniczący udzielał każdemu głos, ale tylko przedstawiciele inicjatywy nie dawali dojść do głosu wyszykim innym, nawet prezydentowi, czy radnemu misiewiczowi. Czyli według ciebie jak ktoś przestawiał swoje argumenty to można przeszkadzać a tylko inicjatywa ma racje inni się mylą wniosek można go przekrzykiwać Kultura wymaga jeżeli nawet nie zgadzasz się z oponentem aby pozwolić dokończyć wypowiedz

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx1.xx8 
  • +4

    sen_gość

    31.07.2017, 14:26

    niebywała buta człowieka z resteksu mówiąc ,że nie budują na bulwarze ! czy wy macie mieszkańców za idiotów ? a jaki adres będzie miał ten budynek? Zamkowa czy Bulwar Wiślany , wasz budynek na wieki będzie przynależeć do bulwaru czy chcecie czy nie . to nie osiedle bajkowe, gdybyście kierowali się szacunkiem do miejsca a nie czystym zyskiem to sami byście wyczuli że jest coś nie tak , obniżyli budynek choćby o pół kondygnacji albo rozbili budynek na mniejsze części z prześwitami, prosty ruch a wiele by zmienił w tym monotonnym budynku, jak spojrzycie na panoramę Tczewa to co się pierwsze rzuca w oczy to rozczłonkowanie i stopniowanie budynków wasz blok do długa szara masa dachu nie pasująca do tektoniki starego miasta, jest po prostu za długa , rozbijacie elewacje na mniejsze "kamieniczki " co jest dobrym zabiegiem ale zaraz potem łączycie to długim na kilkadziesiąt metrów dachem z lukarnami. inspiracji trzeba szukać tu na miejscu , dlaczego kamienica na rogu Okrzei i Kościelnej nie jest tak wysoka jak jej sąsiedzi ? odpowiedź jest prosta : aby nie zasłonić widoku z placu Hallera na wieżę kościoła szkolnego....zwykła rzecz pokora i widzenie w szerszej perspektywie a nie w granicach działki..

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx0.xx2 
  • z_gość_gość

    04.08.2017, 00:02

    Co ty bredzisz?

    "Brawa za trafny komentarz!"

    Ile tych MILIONÓW?

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx7.xx8 
  • +1

    Yar_gość

    04.08.2017, 21:32

    Ratujmy Bulwar

    To jest wołanie na puszczy jeśli w grę wchodzi kapusta bo panowie urzędniki są nieczuli na nic bo już wielkie biznesmany już z urzędnikami dawno działeczki podzielili, kapustkę podzielili a tłuszcza pokrzyczy, pokrzyczy i się rozejdzie do domów

    Odpowiedz
    IP: 46.170.xx8.xx7 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.