Dyskryminacja niepełnosprawnych w galerii

Wózek adaptacyjny typu "Motus"
Dyskryminacja niepełnosprawnych w galerii
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Kino Helios… chyba każda osoba mieszkająca w Tczewie z utęsknieniem czekała, by wreszcie móc swobodnie iść do kina. Niestety pewna grupa w bezmyślny sposób jest dyskryminowana. Chodzi mi konkretnie o osoby niepełnosprawne na wózkach.

Owszem są miejsca dla niepełnosprawnych - co prawda w pierwszym rzędzie, jednak ja nie mam prawa na to narzekać, ponieważ oglądam film z pozycji leżącej i widok mam dobry. Prawdziwą parodią są windy, czynne jedynie do 21:00. Kino przecież czynne jest o wiele dłużej. Pozostają jedynie strome schody. Obsługa kina jest bardzo miła i pomocna. Osoby te zapewniają, że pomogą przy schodach, jednak czy obsługa kina to tragarze? Wiem, że to nie ich wina. Winę ponosi architekt i osoby, które zatwierdziły ten "projekt". Te osoby to zwyczajne… (powstrzymam się od obelg). Oni w ogóle nie znają sytuacji niepełnosprawnych, są bez wyobraźni. Co będzie jeśli osoba nieświadoma przyjedzie np. o 20:00 na wózku elektrycznym, film skończy się np. 22:00? Od razu mówię, że tego wózka znieść się nie da.

Dlaczego? Bo pusty wózek elektryczny waży około 120kg. Teraz pytam się genialnych twórców kina i galerii - co zrobić w takiej sytuacji? Sposób umiejscowienia tych wind to zwykły kruczek prawny. Niby wszystko jest dostosowane, ale jednak nie do końca. Minęły czasy, kiedy niepełnosprawni siedzieli w domu, a kiedy mogą wyjść są w euforii. Nie, tego już nie ma! Jak coś jest, powinno być zrobione do końca. Jestem klientem jak każdy i jak każdy wymagam.

Na zakończenie chciałbym wszystkim odpowiedzialnym za tą żenadę zaproponować, aby usiedli na wózek.

Ciekawe, czy fajnie im będzie, gdy będą dyskryminowani. Czy fajnie im będzie, gdy ktoś im z góry narzuci
godziny możliwości korzystania z różnych miejsc. Czy fajnie im będzie, gdy obcy ludzie będą mieli ich znosić
po schodach, a oni będą mieli im zawierzyć, że nie zrobią im krzywdy przez swoją niewiedzę.

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (35)
dodaj komentarz

  • +19

    gość_gość

    20.07.2012, 09:53

    ...

    Mam nadzieję że po twoim artykule będzie winda działać do ostatniego filmu. A tak poza tym, Ostatnio na Youtube krąży filmik jak kończy się jazda wózkiem po schodach ruchomych... http://www.youtube.com/watch?v=lB_pCoudppg&feature=g-comedy

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx8 
  • _gość

    20.07.2012, 10:52

    no niby tak, ale jak dla mnie to ta Pani na filmiku jakoś nie potrzebuje tego wózka.. doskonale radziła sobie odąc pieszo , na własnych nogach

    Cytuj
    IP: 109.197.xx0.xx7 
    +12

    mae_gość

    20.07.2012, 11:29

    Popieram

    Rzeczywiście , jak się powiedziało A to trzeba i B czyli dokładnie : winda ma działać od początku do końca godzin otwarcia !!! Chyb apo to wydano na nią pieniądze prawda ??? Inaczej poco taka "sztuka dla sztuki" czy to tylko pozoracja działań dla niepełnosprawnych dla tak zwanego "świętego spokoju" ?!

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx3 
  • +9

    Hmm_gość

    20.07.2012, 10:03

    Fakt, dość skandaliczne. Ale jak 80% rzeczy na tcz24, napisane w złym miejscu. Zawsze mi się wydaje, że niektórzy piszą tu o tym co im się nie podoba, licząc że ktoś się tym bardziej oburzy i coś z tym zrobi. Jeśli naprawdę to jest problem, proponuję poinformować "odpowiedzialnych za tą żenadę". Lub, jeśli to potrzebne, nie wiem, zebrać podpisy czy coś I WTEDY napisać o tym. Lub zaznaczyć przy opisaniu problemu, że się np. straciło cierpliwość i się tym zajmie w najbliższym czasie. Albo nawet w ostateczności poprosić tutaj kogoś o pomoc w załatwieniu sprawy. Bez tego wygląda to jak, za przeproszeniem, typowo polskie marudzenie i czekanie aż ktoś za mnie to zrobi. Niestety, trzeba działać samemu. I żeby była jasność - problem musi być rzeczywiście uciążliwy i rzeczywiście należałoby coś z tym zrobić, bo to zaniedbanie nosi znamiona dyskryminacji. I jedno słowo na koniec: jakim cudem jest to wina architekta? Czyżby w planach Galerii napisał on jakąś adnotację, że należy koniecznie zamontować silnik windy który samoczynnie wyłączy się o 21:00? To tak jakby po odłączeniu kablówki dzwonić z pretensjami do TVN, bo nie można oglądać "Tańca z Gwiazdami"...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx7 
  • -16

    dk7_gość

    20.07.2012, 10:11

    co mnie to obchodzi

    Nie ma KFC to i tak tam nie chodzimy !!!!! Kto ma w tym mieście kase to i tak jeżdzi do Gdańska na zakupy..POŁOWA SKLEPÓW ZAMKNIĘTA . DO WYNAJĘCIA . ale lipa.

    Odpowiedz
    IP: 62.189.xx8.xx9 
  • +9

    _gość

    20.07.2012, 10:56

    Ludzie przestańcie z tym KFC ! ;o . Jak już kiedyś ktoś napisał: 'Czy KFC to jest naprawdę szczyt waszych marzeń?' .. Tam jest tak samo sztuczny syf jak w macu. I bardzo dobrze że tego nie ma bo by same grubasy po mieście chodzili (o ile byliby jeszcze w stanie) ... . A co do sklepów to już pisano wcześniej że otworzą się na jesień, gdyż będzie to dla nich bardziej opłacalne niż otwieranie się tteraz. . pozdrawiam.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx0.xx7 
  • -13

    d_gość

    20.07.2012, 11:32

    d

    kfc powinno być !racja,ja bym tam codziennie chyba jadla,tak mam gdzies tą galerie

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx3 
  • _gość

    21.07.2012, 10:33

    No to gratuluję, i tak byś wyglądała jak to całe KFC. Przynajmniej o jedną idiotkę mniej w galerii... Ja jestem zadowolona,oczywiście mogłoby być lepiej,ale tak też jest ok i rzygać mi się chce jak czytam niektóre komentarze. Kupujcie sobie dalej na wiejskim i beznadziejnym manhatanie....

    Cytuj
    IP: 83.7.xx5.xx2 
  • Mike_gość

    20.07.2012, 12:42

    Cieszyłem się na kino w Tczewie... ale tu puszczają tylko 4-5 filmów. Ostatnio i tak musiałem jechać do Multikina...

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx2 
  • +17

    Czyzyk_gość

    21.07.2012, 11:03

    Tak... Mike - marudzisz

    Najpierw marudzono, że za drogo. Ceny spadły do poziomu poniżej gdańskich kin choć u nas konkurencji nie ma. Teraz marudzenie że repertuar za ubogi - a życie pokazuje że na te filmy (nie najgorsze) które są przychodzi garstka ludzi. Najwięcej marudzą Ci co raz w roku do kina chodzą... Ludzie chcieli galerii... ale chyba tylko po to żeby pooglądać... promocyjnych zakupów spokojnie nie można było zrobić w dniu otwarcia bo wszyscy przyszli popatrzeć albo pierwszy raz w życiu przejechać się ruchomymi schodami. Za chwilę zamarzy się im aquapark... taki wypasiony z dwudziestoma zjeżdżalniami, wielkim jacuzzi, ale za piątaka. Ale życie by pewnie i tak pokazało że i tak raz do roku jeździliby do Sopotu... bo to przecież WYCIECZKA... można się pociągiem przejechać, albo autostradą. Albo teatr, najlepiej z widownią na tysiąc ludzi. Za chwilę będziemy mieli stadion lekkoatletyczny - trybuny będą siały pustkami, tylko pieniądze trzeba będzie wydawać na utrzymanie. Ludzie! Nie umiecie korzystać z takich rzeczy więc zawsze będzie się Wam coś nie podobało...

    Cytuj
    IP: 78.30.xx6.xx3 
    -5

    Mike_gość

    21.07.2012, 22:30

    @Czyzyk. Nie marudzę. Chciałbym tylko żeby to co jest robione było robione z sensem. Zarabiamy w Tczewie mniej niż Gdańsk czy Warszawa. Chcę być tylko równo traktowany i mieć takie same ceny biletów (już są). Nie rozumiem czemu miałbym płacić za kino więcej niż bogatszy Warszawiak. Logika. Nie rozumiem też czemu mam mieć mniejszy wybór filmów. Wiem że jest mniej sal, ale przy dobrym pomyślunku dałoby się wrzucić coś jeszcze do repertuaru. Nie wymagam wiele i nie narzekam. :)

    Cytuj
    IP: 78.88.xx4.xx2 
    +8

    Czyzyk_gość

    22.07.2012, 09:17

    ~ Mike_gość - nie zgodzę się z Tobą

    Nie zgodzę się z Tobą odnośnie cen. Do kina w Heliosie pójdziesz taniej niż w Krewetce, czy Multikinie, a jakość obrazu masz najwyższą (w Krewetce np. wyświetla się jeszcze analogowo z taśmy). Też wolałbym, żeby repertuar był szerszy, ale zastanawiam się czy tczewiacy - skutecznie odzwyczajeni od kina - chodziliby na niszowe filmy, a nasze kino zapewne płaci za każdy dodatkowy film. Najpierw chodźmy na to co jest - do wyboru jest 5 filmów - tyle samo co w Heliosie w Pile i Piotrkowie Trybunalskim, o jeden film więcej niż w Gnieźnie, o dwa filmy więcej niż w Koninie, a są to miasta sporo większe od Tczewa. Nie możemy się porównywać do dwumilionowej Warszawy, w której łatwiej o widza dla niepopularnego filmu.

    Cytuj
    IP: 37.209.xx0.xx3 
  • +2

    ona niepelnosprawna_gość

    20.07.2012, 14:54

    Primo jest pfron, secundo sa ochraniarze trio wkonu nie caly swiat sie kreci wokol nas!!!! tercio winy sa zamkniete z dolu aby.... nieszczali tam menele z gory sa calkowicie sprawne i sprawdzilam to

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • _gość

    20.07.2012, 16:20

    owszem nie kręci się wokół nas, jednak jak wszyscy jesteśmy kliętami i mamy prawo wymagać godnych warunków.

    Odpowiedz
    IP: 82.145.xx0.xx2 
  • +4

    hmm_gość

    21.07.2012, 19:38

    Nie wiem jak reszta ludzi, ale ja na pewno nie jestem "kliętem". Jak juz to klientem :)

    Cytuj
    IP: 84.38.xx4.xx1 
  • +4

    Czyzyk_gość

    20.07.2012, 17:58

    Popieram!

    Ludzie niepełnosprawni i tak mają ciężko... trzeba szukać sposobności by choć trochę ułatwiać im życie!

    Odpowiedz
    IP: 78.30.xx6.xx3 
  • +8

    _gość

    20.07.2012, 18:13

    Tak... "każda osoba mieszkająca w Tczewie z utęsknieniem czekała" na kino, a na seansach maksymalnie 20 osób...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xxx 
  • +9

    _gość

    21.07.2012, 07:47

    Dokładnie!!!

    Bylam jakies pare dni temu w kinie i wczoraj, specjalnie zarezerwowalam bilety przez internet, a tu przychodze i garstka ludzi siedzi. Tczewiacy najpierw czegos wymagaja, a jak juz jest to zrobione to szukaja do czego by sie tu przyczepic ;/ ah szkoda slow na tych ponurakow...

    Cytuj
    IP: 195.74.xx1.xx6 
    -10

    _gość

    21.07.2012, 13:07

    Byłem z dziećmi w sobotę na Epoce 4 i do tego 3D,bilet za 3 osoby w łykient bagatela 71 zł w tym zaliczka na okulary co gorsza poplamione.9zaliczka nie zostaje oddana)Po 20 minutach reklam,gdy już dzieci zdążyły zjeść popcorn i wypić napój,łaskawie włączyła się tak długo oczekiwana bajka.Młodsze z dzieci było na tyle znudzone reklamami ,ze chciało już wyjść z kina.Ceny jak na Tczew bardzo wygórowane,powinni obniżyć zdecydowanie,co z tego ze wtorek tani,jak mi pasuje własnie w łikient pójsc z rodziną ukulturalniać się.

    Cytuj
    IP: 83.20.xxx.xx9 
    +14

    Czyzyk_gość

    21.07.2012, 15:20

    - gość - kolejny maruda

    Bagatela 71zł? W Krewetce zapłaciłbyś 74zł + dojazd. Opłaty za użytkowanie okularów nikt nie zwraca... można sobie kupić... wtedy nie trzeba wynajmować. Ja nie lubię 3D. Dla mnie to chwyt marketingowy. Mogłeś pójść na 2D... pewnie nie zauważyłbyś różnicy, a zapłaciłbyś znacznie mniej (53zł w weekend). Długie reklamy to też standard w każdym kinie... po za tym chciałoby się tanich biletów i brak reklam...?;P

    Cytuj
    IP: 37.209.xx2.xx0 
  • -14

    mo_gość

    20.07.2012, 19:07

    galeria to żenada, strome schody, niskie sufity wprowadzają prawie w klaustrofobię, jestem w szoku po przeczytaniu tego artykułu, wstyd dla tych co projektowali ten bunkier bo inaczej tego nie można nazwać, ciekawe kiedy sklapy zaczna się zamykać

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx1 
  • +2

    ktos_gość

    20.07.2012, 19:13

    a jaka ma być obsługa kina jak tam tylko znajomi jednej osoby robią wiadomo o kim mowa

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx5.xx7 
  • +5

    _gość

    20.07.2012, 21:57

    ja się pytam. co ma kfc, do windy prowadzącej do kina?

    Odpowiedz
    IP: 82.145.xx0.xx3 
  • aga_piet

    20.07.2012, 22:11

    Myślę, że nie byłoby problemem, gdyby osoba niepełnosprawna dogadała się z osobą decyzyjną (być może z wyprzedzeniem) aby tego dnia winda była czynna dłużej.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +9

    storczyk_gość

    20.07.2012, 23:08

    Na seansie maksymalnie 20 osób? Oceniasz coś po jednym razie? Zapraszam wtedy we wtorki lub w weekendy do kina, zobaczysz ile ludzi przychodzi i jaki ,,zapieprz" mają pracownicy kina Helios. A co do ilości filmów : To nie jest Gdańsk, że są 8/10 sal kinowych . Mamy 4 nowoczesne sale, nie wszędzie są dostępne kanapy. A co za tym idzie nie wszystkie filmy możemy mieć w repertuarze, dostajemy wszystkie nowości i hity. Niektórym ludziom nie dogodzisz, najlepiej puszczać to co oni chcą i najlepiej w danej godzinie.

    Odpowiedz
    IP: 164.126.xx4.xx4 
  • -4

    Mike_gość

    21.07.2012, 10:29

    Jakby ktoś pomyślał to by się udało wyświetlać o 2-3 filmy więcej pomimo 4 sal. Bo teraz Spiderman i Epoka to leci chyba co godzinę, a po co?

    Cytuj
    IP: 78.88.xx4.xx2 
  • -20

    erwin_gość

    21.07.2012, 09:28

    żałosna galeria a z byle czym !

    Jaka galeria takie podejscie do klienta... wiejska galeria handlowa dla buractwa z Tczewa... Nawet w Rumii są dwie galerie wynajęte tylko dla znanych marek sieciowych a tylko w Tczewie "lokalni" przedsiebiorcy otwieraja boksy w galerii "hura mamy chinczyka,mamy Alex ala manchatan czy buty Ray".

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx7.xx0 
  • +2

    gtr_gość

    21.07.2012, 11:46

    u nas nie ma niepelnosprawnych wiec o co cala afera ?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx6 
  • _gość

    21.07.2012, 17:18

    @Aga, właśnie o to chodzi, aby osoba na wózku nie musiała się wcześniej dogadywać i się prosić. Ze spontana stwierdzi się, że mam ochotę na kino, to idę i wszystko ma być dostosowane, a nie że znów trzeba planować z wyprzedzeniem itd. @gtr, tak bardzo ci się nudzi, że piszesz tu głupoty?

    Odpowiedz
    IP: 82.145.xx7.xx1 
  • +1

    Adzik_gość

    22.07.2012, 13:44

    @erwin Buractwem możesz nazywać kolegów!

    Odpowiedz
    IP: 188.125.xx1.xx6 
  • _gość

    25.07.2012, 08:17

    Wyjście z koina po 21

    Wczoraj miałem okazję osobiście przekonać się jak wygląda wyjście z kina po 21... a więc koniec seansu i wychodzimy ... i tu pada pytanie - którędy? Winda nieczynna, samochód stoi w garażu, więc wybieramy klatkę schodową (żadna dostępną klatką nie można dostać się na poziom parkingu)...pytamy ochroniarza, a on na to, że na parking to tak jak wjeżdżaliśmy samochodem - a ja odpowiadam, że tam nie ma schodów tzn. przejścia dla ruchu pieszego, a on na to, że inaczej się nie da... i klops - chcesz wrócić samochodem to skacz!! Podsumowując trzeba skakać po murkach, albo przejść pod barierką, aby dostać się po samochód - nie zapominając przy tym o opłacie za PARKING. Uważam to za karygodne. Należy całą sytuację nagłośnić. W 200% rozumiem osoby niepełnosprawne. Jeżeli nie możemy dostać się w normalny sposób na parking to powinien on być zamknięty i niedostępny po godz. 19, aby wychodząc z kina nie skakać i zbiegać po zjeździe do parkingu. Apeluję do zarządu galerii, albo kina Helios. Muszą coś z tym zrobić!!

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx5 
  • +2

    Koseniak_gość

    25.07.2012, 09:24

    Można wejść normalnie

    Jest wejście na parking od strony węzła... to wejście z poziomu chodnika, nie jest zamykane i nie trzeba skakać. Wystarczy wyjść z kina schodami obok HeliosBaru (tego z dużym oknem) i przejść 50 metrów chodnikiem. Fakt - ochroniarz nieogarnięty. Opłaty za parking w Galeriach są normalną praktyką - w Bałtyckiej, Madisonie itp. Chodzi o to by z parkingu korzystali klienci, a nie zostawały tam np. na cały dzień auta postronnych osób.

    Cytuj
    IP: 78.30.xx1.xx5 
  • +1

    Ochroniarz_gość

    26.07.2012, 16:54

    Jest wejście na parking

    Po zamknięciu kina można wejść od strony węzła, obok 2 automatów biletowych. Mówię o tym pytającym ludziom wyraźnie. Fakt, że w galerii jest słaba organizacja, nie jest winą ochrony. My mamy inne zadania niż funkcję informacyjną, za to powinna odpowiadać administracja (chociażby rozstawienie czytelnego oznakowania). Myślę, że za jakiś czas, kiedy ludzie "ogarną", gdzie co w galerii się znajduje to nie będzie problemu żadnego. Przy wejściach do galerii są już porozstawiane tablice z planami, dobrze by było gdyby ludzie z nich korzystali, a nie marudzili, że nie wiedzą gdzie co się znajduje.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx6 
  • Albert1_gość

    31.07.2012, 11:36

    galeria,niepełnosprawni

    W naszym kraju ilość bzdurnych przepisów,sami wiemy,jest delikatnie mówiąc nadmierna.Jednak dodałbym do obowiązkowych jeden: obligatoryjny odbiór budowli użytku publicznego przez organ działający na rzecz inwalidów ! Gwarantuję,że nie zasiliłby liczby tych bzdurnych.O ile silne jest lobby urzędów i organizacji działających w tym temacie na rzecz zwierzątek,to o wiele słabsze jest jest to działające na rzecz inwalidów.

    Odpowiedz
    IP: 77.254.xx4.xx5 
  • Migdałka_gość

    01.08.2012, 11:12

    Wejście do kina

    A czy ktoś z Was próbował wejść do kina po zamknięciu Galerii? Życzę powodzenia szczególnie dla tych którzy wybiorą się po raz pierwszy :( Dobrze że byłam wcześniej, po obejściu budynku dookoła, przepytaniu kilku osób udało się zdążyć na seans, a pan Maciej w spokoju odpowiedział że przecież wisi kartka na drzwiach - taka firma a tam zwykła karteczka przyklejona na taśmę - tam aż się prosi kolorowy neon. I nie należy się dziwić niskiej frekwencji, skoro potencjalny klient z obłędem w oczach szuka wejścia do kina, może inni nie znaleźli?

    Odpowiedz
    IP: 83.7.xx1.xx2 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.