Lodowisko przed szkołą ZSBiO


wydarzyło się
24
01.2023, 12:00
Wtorek
Lodowisko przed szkołą ZSBiO

zobacz galerię zdjęć: 2
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Od kilku lat w okresie zimowym ponawia się sytuacja. Wcześniej było to wielokrotnie zgłaszane w szkole, jednak bez reakcji.
Przed Zespół Szkół Budowlanych i Odzieżowych im. Henryka Sienkiewicza w Tczewie rok do roku znajduje się spora warstwa lodu, która nie jest w żaden sposób zabezpieczona.


Na osiedlu nieopodal mieszka dużo osób starszych, a to jest jedyna droga, aby iść do sklepu, na autobus etc.
Młodsze osoby mają problem z poruszaniem się po niej, a osoby starsze są praktycznie "odcięte świata". Alternatywą jest przebiec, niezgodnie z przepisami, przez ulicę Bałdowską i iść w wzdłuż ogródków ROD, co oczywiście jest nie możliwe dla osób starszych oraz niebezpieczne dla wszystkich, ponieważ samochody poruszają się tam znacznymi prędkościami.
Ktoś powinien zareagować zanim stanie się tragedia. Czy to szkoła czy to Starostwo Powiatowe (pod którego jurysdykcją jest szkoła oraz droga prowadząca obok).
To skandaliczne, że takie rzeczy mają miejsce przed szkołą, która powinna być przykładem.


Aktualizacja, 26.01

Poniżej stanowisko nadesłane przez ZSBIO:

Kwestię utrzymania chodnika w czystości i porządku, w tym odśnieżania zimą, reguluje ustawa z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - Rozdział 3 - Obowiązki właścicieli nieruchomości - szczegóły poniżej.
W myśl art. 5 ust. 1 pkt 4 "właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych".
art. 5 ust. 1 pkt 4 ustawy wywołuje określenie "bezpośrednio przy granicy nieruchomości". Powszechna jest interpretacja, że "bezpośrednie położenie chodnika przy granicy nieruchomości" oznacza, że chodnik styka się z granicą działki danego właściciela. Jeżeli pomiędzy chodnikiem a ogrodzeniem posesji znajduje się nawet niewielkiej szerokości pas zieleni, np. trawy, to w takiej sytuacji chodnik ten nie jest położony bezpośrednio przy granicy nieruchomości, a właściciel nie ma obowiązku utrzymania czystości chodnika przez usuwanie śniegu, lodu, błota i innych zanieczyszczeń. Wówczas obowiązek usuwania z niego śniegu ciąży na zarządcy drogi.


Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (25)
dodaj komentarz

  • Ula_gość

    24.01.2023, 18:06

    Tak, to prawda. Co roku to samo! Normalnie przjeść nie można. Strach chodzić!

    Odpowiedz
    IP: 195.246.xx0.xx4 
  • Adam_gość

    24.01.2023, 18:08

    Tak, to prawda, dyrekcja ZSBiO nie świeci przykładem, a powinna. Jest to bardzo zła postawa!

    Odpowiedz
    IP: 185.253.xx2.xxx 
  • Tadeusz_gość

    24.01.2023, 18:11

    Tak, to prawda, sam jestem osobą starszą, na szczęście jestem osobą z samochodem oraz uprawnieniami do ich prowadzenia, ale gdybym go nie miał, byłbym odcięty od świata. To skandaliczne, aby to miało miejsce w mieście, a do tego przed szkołą!

    Odpowiedz
    IP: 188.241.xx2.xx7 
  • Kamil_gość

    24.01.2023, 18:13

    Może starostwo i dyrekcja się w końcu obudzi zanim komuś stanie się krzywda.

    Odpowiedz
    IP: 185.225.xx8.xx2 
  • xxx_gość_gość_gość

    24.01.2023, 18:19

    Tak to jest .....

    Biorą 13 i 14 ? Niech mohery płacą za odśnieżanie !

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx9.xx3 
  • ani_gość

    24.01.2023, 18:36

    NIE życzę Tobie, aby Twoj dziadek lub babcia kiedykolwiek przewrócili się na lodzie i coś złamali!

    Cytuj
    IP: 185.225.xx8.xx0 

    13 i 14?_gość

    24.01.2023, 18:39

    Sam jestem przeciwny programom tego rządu. Ale co mają powiedzieć ludzie którzy mają 1300zł emerytury, po całym życiu pracy i muszę przeżyć cały miesiąc przy dzisiejszych cenach. Ludzie czemu w Was tyle jadu? Bo chyba nie tylko przez partę obecnie rządzącą.

    Cytuj
    IP: 154.6.xx0.xx0 

    Rafał_gość

    24.01.2023, 18:41

    Zobaczymy co zrobisz, gdy Ciebie dopadnie choroba lub nie daj jakakolwiek choroba. Zobaczymy czy też będziesz pluł na osoby starsze w Internecie.

    Cytuj
    IP: 95.181.xx6.xx7 

    Wwww_gość

    24.01.2023, 18:46

    Czekam kiedy mohery będą oddawać nasze pieniądze. 3nasteczki czternasteczki wyrwane z portfeli ludzi pracujących

    Cytuj
    IP: 78.31.xx7.xx0 
  • Basia_gość

    24.01.2023, 21:20

    Przed domami ludzie także nie potrafią odśnieżać a to ich zas... obowiązek aby odśnieżyć chodnik..gdzie jest policja lub straż miejska....czy w tej miejscowości ktoś w ogóle czymś się przejmuje chyba nie...żal ludziom odśnieżyć kawałek chodnika aby było lepiej...może jakby mandaty otrzymali wszyscy leniwi to odrazu by się polepszyło ..

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx8 
  • Tomasz_gość

    24.01.2023, 22:25

    Tak, w pełni się zgadzam! Powinny się mandaty posypać, tak samo jak za palenie śmiećmi. Jednak ulicy Bałdowskiej przed domostwami jest ok, najgorzej jest przez miejscami zarządzanymi przez samorządy, jak ZSBiO, chodnik przy Stadionie Lekkoatletycznym oraz na wysokości Skweru Konstytucji 3-go Maja (wieża ciśnień).

    Cytuj
    IP: 188.126.xx9.xx0 

    F GB gg_gość

    25.01.2023, 20:00

    Straż Miejska i Policja od lat jeździ samochodami to w czterech literach mają chodniki........

    Cytuj
    IP: 178.235.xx9.xx6 
  • Kacper_gość

    24.01.2023, 22:29

    Mam wrażenie, że Zieleń Miejska i ZUK ustawili mniej piaskowic po mieście niż w latach poprzednich. To również niedopuszczalne, oszczędzać na bezpieczeństwie!

    Odpowiedz
    IP: 95.181.xx2.xx0 
  • Greg_gość

    24.01.2023, 22:32

    Zauważyłem to samo. To skandaliczne!

    Cytuj
    IP: 91.90.xx4.xx1 

    Ania_gość

    25.01.2023, 22:44

    Lodowisko

    Bo jak co roku Zimma zaskoczyła nikt nie był przygotowany na to

    Cytuj
    IP: 188.147.xx8.xx8 
  • Urahara_gość

    24.01.2023, 22:35

    Nie ważne, czy to jest jurysdykcja szkoły czy nie, ale dyrekcja powinna zadbać, aby obejście szkoły było wystarczająco reprezentacyjne.

    Odpowiedz
    IP: 217.138.xx3.xx9 
  • Rychu_gość

    24.01.2023, 23:07

    Strzelam, że taniej jest wykupić "ubezpieczenie zimowe" na wypadek jakby ktoś fiknął orła i się połamał na nieodśnieżonym chodniku niż zatrudniać przez kilka zimowych miesięcy osobę na etacie (czy też umowie zleceniu) która miałaby to ogarniać. Wchodzi tu w grę rosnąca płaca minimalna (a to dopiero początek anomalii na rynku pracy). Wszystko mega podrożeje, a małe firmy będą padać jak muchy.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx6.xx4 
  • Guio_gość

    24.01.2023, 23:41

    Pewnie w większości przypadków tak jest. Jednak chodniki na samym terenie szkoły są odśnieżone i posypane, wiec to raczej nie to. Tutaj naprawdę mowa o dosyć krótkim odcinku. Wygląda na dużo złej woli, niż braki kadrowe.

    Cytuj
    IP: 181.214.xx4.xx3 

    Jan_gość

    24.01.2023, 23:44

    Możliwe, jednak tutaj chodzi o coś więcej. O pewne wykluczenie osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się, osoby starsze, osoby z niepełnosprawnościami. Z resztą jakoś reszta jest odśnieżona, również na samym terenie szkoły.

    Cytuj
    IP: 143.244.xx7.xx2 
  • Arek_gość

    25.01.2023, 22:49

    Zima

    Pamiętam, że dawniej ten odcinek był odśnieżany przez pracownika szkoły każdej zimy. Teraz tego pana nie widuję, ale wywiązywał się ze swoich obowiązków. Teraz nie ma osoby odpowiedzialnej, która wzięłaby łopatę i odświeżyła by teren. Trzeba zadzwonić o interwencję do Straży Miejskiej zanim ktoś się połamie.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx3.xx8 
  • a_gość

    26.01.2023, 15:15

    Rozumiem, że do schodów też ZSBiO się nie przyznaje? Tak to wygląda na zdjęciu.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx2 
  • Rafal_gość

    26.01.2023, 22:50

    Git

    Przecież chodnik nie graniczy z działką szkoły więc za utrzymanie chodnika odpowiada zarządzający drogą. Ludzie wygooglujcie sobie przepisy zanim zaczniecie takie głupoty wypisywać, ewentualnie w społecznym wolontariacie zawsze można samemu dobrowolnie odśnieżyć chodnik prawdopodobnie nikomu krzywda się nie stanie.

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx4.xx3 
  • Hyu_gość

    28.02.2023, 23:25

    Ale co robi dyrekcja? Powinna dbać o bezpieczeństwo uczniów, więc dyrektorka powinna chwycić za telefon i zadzwonić gdzie trzeba. A nie jak cała Polska, spychologia napędza spychologię.

    Cytuj
    IP: 185.253.xx0.xxx 
  • Dede_gość_gość

    27.01.2023, 00:55

    Lodowisko

    Przepisy przepisami,ale dyrekcja mogłaby to zgłosić gdzie trzeba. Widać ,że ma w dooopie zdrowie swoich podopiecznych.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx2 
  • dziabniety_gość

    10.02.2023, 11:02

    ja

    Czyli, według stanowiska szkoły, jak sobie ktoś coś tam złamie tuż obok, to wina miasta, czy gminy. Zamiast na zajęciach fizycznych dać chłopakom jakieś łopaty, żeby ten lód usunęli, to po co.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx0.xx6 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.