Smród na Bajkowym

ZUOS Tczew (fot. Tcz.pl)

wydarzyło się
01
08.2018
Środa
Smród na Bajkowym
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Rano i wieczorem czuć smród z wysypiska. Przez upały musimy mieć otwarte okna, a smród jest nie do zniesienia. Proszę o interwencję w tej sprawie., jak długo jeszcze będziemy to znosić.

Od redakcji:

Poniżej sygnał nadesłany przez innego czytelnika:

W dniu 31.07.2018 oraz dziś w godzinach wieczornych nie można otworzyć okna, zróbcie coś z tym smrodem, telefon ZUOS podobno czynny całą dobę jest odłożony. Teraz troche przewiało ale o 21:20 było nie do zniesienia.


Od redakcji:

O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy Marcina Cejera, prezesa ZUOSu.

- Upały i duża wilgotność sprawiają, że niestety uciążliwości zapachowe są większe. Czuć stabilizat. Problem rozwiąże się, kiedy nad placem dojrzewania stabilizatu zostanie wybudowana specjalna hala - inwestycję planujemy rozpocząć jeszcze w tym roku - mówi prezes ZUOS.


Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (45)
dodaj komentarz

  • nj_gość

    02.08.2018, 09:31

    tak śmierdzi ziemia z oczyszczali, która przysypują te śmieci na ich terenie. Pecunia non olet czyli Pecunia non olet (pieniądze nie śmierdzą) - łacińska sentencja, której autorstwo rzymscy historycy Swetoniusz i Kasjusz Dion przypisali Wespazjanowi. Wprowadził on ok. 70 roku n.e. podatek od toalet publicznych[1]. Krytykowany m.in. przez własnego syna Tytusa za zajmowanie się tak niepoważnymi aspektami gospodarki, miał odpowiedzieć: "pecunia non olet". Według innych źródeł sentencja ta miała zostać wypowiedziana nie w związku z podatkiem od toalet, ale za sprawą podatku nałożonego na garbarzy gromadzących mocz do celów przemysłowych, m.in. oczyszczania skór[2].

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx1 
  • Kik_gość

    02.08.2018, 10:13

    Wcześniej twierdzono, iż powodem jest mokra jesień. Teraz suche lato. Zapewniano nas, iż zakład bedzie super nowoczesny i nie uciążliwy. Jest inaczej. Czy ktoś zostanie pociągnięty do opowiedzialność? Zaklad można bylo wybudować w dowolnym miejscu . Wartość naszych nieruchomości spadła. Rożnicę powinni pokrycić ci którzy zapewniali iż obecna sytuacja się nie wydarzy. Ci ktorzy wydali zgody na taka lokalizację. Słowo się rzeklo.

    Odpowiedz
    IP: 83.12.xx6.xx6 
  • EkO_gość

    02.08.2018, 12:49

    prawda 50/50

    Nie jest prawdą, że zakład mógł powstać wszędzie. Po pierwsze wielu takich miejsc nie ma w naszym mieście, a po drugie z reguły buduje się je na obrzeżach. Inwestycja nie była do końca przemyślana-to fakt, ale z drugiej strony, czy kupujący tam mieszkania i budujący się nie zdawali sobie sprawy z tego czym jest takie składowisko i że ma ta swoje "uroki"?

    Cytuj
    IP: 94.40.xx2.xx0 

    kik_gość

    02.08.2018, 15:47

    do EkO

    A niby dlaczego miał powstać w mieście? Nie było konieczności by istniało to w miescie. I jeszcze raz: STARE WYSYPISKO NIE ŚMIERDZIAŁO! Śmierdzi super nowoczesna nowo wybudowana sortownia śmieci, która powstała od zera, do której wybudowano droge, moglo powstać z dala od domów. Śmierdziel ma 6 lat a Bajkowe 23 lata, pratnica na której też śmierdzi ma 60 lat

    Cytuj
    IP: 95.160.xx6.xx0 
  • EkO_gość

    02.08.2018, 12:12

    jedno pytanie

    Dlaczego zakład zaczął funkcjonować zanim powstała hala na stabilizat?

    Odpowiedz
    IP: 94.40.xx2.xx0 
  • hh_gość

    02.08.2018, 12:24

    smród

    Jaki smród, przecież pan prezes mówi że to zapach. Uciążliwy ale jednak zapach. Będzie dopłata do czynszu za aromaterapię

    Odpowiedz
    IP: 185.241.xx9.xx8 
  • ZYX_gość_gość

    02.08.2018, 12:26

    A czy mieszkańcy osiedla bajkowego nie cieszyli się kupując tam mieszkanie dostają je taniej niż jakby kupowali w innych dzielnicach miasta? Deweloper doskonale wiedział o tych zapaszkach i dlatego puścił taniej . Średnio rozgarnięta osoba domyśliłaby się że w okolicach wysypiska może być smród. Ten smród to jest właśnie ta różnica w cenie. Identyczna sytuacja jest w gdańskich szadułkach. Ciekawe ile minusów zbiorę od mieszkańców bajkowego ;)

    Odpowiedz
    IP: 62.29.xx2.xx1 
  • kik_gość

    02.08.2018, 12:44

    Powtórzę, bo widac nie dociera: wysypiskso nie śmierdziało to raz, dwa wysypisko zamknięto,zrekultywowano i jest obecnie nie używane. Po trzecie śmierdzi sortownia wybudowana 6 lat temu, po czwarte smród jest na Prątnicy wybudowanej w latach 60, na Rokitkach i lubiszewie - jeszcze starszych i na Bajkowym, które ma 23 lata. Zakład, który śmierdzi ma 6 lat. Po piątek zapewniano iż zakład będzie nowowczesny i nie śmierdzący co okazało się nieprawdą. Po szóste zwozi się do nas śmieci z 23 gmin! Po siódme mamy czasowe magazynowanie rzeczy niebezpiecznych.

    Cytuj
    IP: 95.160.xx6.xx0 

    ZYX_gość_gość

    02.08.2018, 13:49

    Wysypisko jest zamknięte teraz ale w czasie jak jeszcze działało zaczęto budować na terenach wysypiska sortownię. Zakład zrestrukturyzowano/zmieniono nazwę/powołano nową spółkę czy jakkolwiek inaczej to nazwać ale tak naprawdę jest to nadal to samo. Proszę o nie czepianie się słówek bo to nie ma sensu. Smród na Prątnicy, Rokitkach i w Lubiszewie? Artykuł wyraźnie mówi o osiedlu bajkowym. Ale już tłumaczę dlaczego "zapaszki" czuć właśnie tam. Otóż dlatego że są to osiedla i miejscowości w najbliższym sąsiedztwie wysypiska/ sortowni odpadów/ śmietniska czy jak sobie to nazywacie. Nowoczesność nowoczesnością ale to chyba normalne że naciągane są te wszystkie słowa o braku przykrego zapachu. Tak samo jak reklamach telewizyjnych towar nie wygląda tak samo jak na żywo oraz można tu przytoczyć kredyty we frankach które też miały być kolorowe a okazały się klapą. Firma ZUOS działa prężnie, rozwija się i zarabia więc pozyskuje "towar" od coraz to nowych partnerów. Normalny biznes. Co ma czasowe magazynowanie? Po czasie jedne wyjadą a w ich miejsce wjadą nowe więc materiały niebezpieczne są można powiedzieć cały czas.

    Cytuj
    IP: 62.29.xx2.xx1 

    mieszkaniec_gość

    02.08.2018, 14:35

    Bzdurą jest teoria o niższych cenach niż w innych lokalizacjach.

    Cytuj
    IP: 165.225.xx4.xx0 

    hyp_gość

    02.08.2018, 15:24

    do kik

    Wysypisko wcześniej nie śmierdziało? Ile ty masz lat 15? Tam śmierdzi od 30 lat co lato!

    Cytuj
    IP: 94.254.xx7.xx6 

    kik_gość

    02.08.2018, 15:48

    Nie śmierdziało tak jak teraz, nie oszukujmy ludzi. Nie było smrodu na Rokitkach i Lubiszewie, nie dolatywało nic do Suchostrzyg

    Cytuj
    IP: 95.160.xx6.xx0 

    Ava_gość

    03.08.2018, 06:15

    Do ZYX

    Na Bajkowym zamieszkałam ok. 20 lat temu i takiego smrodu nie było przez bardzo długi okres czasu. Problem nasilił się ok. 5 lat temu. A co do tańszych mieszkań (przynajmniej 20 lat temu) to takie bajki wsadź sobie pod poduszkę.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • Ja_gość

    02.08.2018, 13:18

    Uroki mieszkania koło wysypiska trzeba było nie kupować tam mieszkania proste

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx5.xx7 
  • kik_gość

    02.08.2018, 15:50

    Wysypisko nie działa, zostało zamknięte i nie funkcjonuje. Jesli meiszkasz w Tczewie to nie martw się w końcu smród dojdzie i do Ciebie

    Cytuj
    IP: 95.160.xx6.xx0 
  • gosc_gość_gość

    02.08.2018, 15:53

    nie tylko Bajkowe

    smród czuć też na Suchostrzygach.Dziwne ,że ludzie którzy chorują masowo na raka nie kojarzą tych faktów czemu sie stawia wysypiska w środku miasta.Wiadomo ,że funkcjonariusze tego cichego procederu będą ru szczekać jak kazdy kundel .Np po co ktos kupował na bajkowym mieszkanie ,ale celowo pomijaja fakt ,że tak wyznaczono obszar mieszkalny z planie przestrzennego zagospodarowania i to nie jest żadna partyzantka tych ludzi.Nikt nie pyta kto dał na to zezwolenie ?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx3 
  • aaa_gość

    02.08.2018, 19:06

    Na JN też w nocy śmierdziało zastanawiałem się co tak wali około 5 rano było ok ,teraz już wiem co tak waliło spać nie szło przy otwartym oknie

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx7 
  • int._gość

    02.08.2018, 16:47

    Może Pan Prezydent nie zdaje sobie sprawy ze smrodów z wysypiska. Z tego, co wiem, to jakiś radny poradził sobie z problemami zapachowymi na drugim krańcu Tczewa. Kto mógłby pomóc w tej okolicy? Kilka miesięcy temu zadzwoniłem na wysypisko i rozmawiałem z samym Prezesem. Powiedział, że smrody będą, bo nie ma funduszy na instalacje odpowiedzialne za redukcję. Nie wyobrażam sobie takiej odpowiedzi od firmy niezależnej od miasta. Zaraz by ją zlikwidowali....Właśnie teraz znowu strasznie śmierdzi. Trzeba sprawę wziąć we własne ręce. Może ktoś ma jakiś dobry pomysł. Służę swoją pomocą w każdym czasie. Inaczej jesteśmy bez szans. Nawet nie zaproponowali kurtyn antyodorowych. Żenada!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx3 
  • Kar.1_gość

    02.08.2018, 17:24

    Dołączam się do tych komentarzy i zadaje sobie pytanie, ile trucizny wdychamy każdego dnia..? Taki smród to skandal i wstyd dla całego miasta Tczewa. Gratuluję błyskotliwości podejmującym wtedy decyzję oraz współczuję chciwości i egoizmu tych ludzi. Tyle w temacie.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx3 
  • le._gość

    02.08.2018, 18:04

    smród

    na Suchostrzygach też śmierdzi .to nie jest sprawa tylko Bajkowego .Niech mi nikt nie mówi że wiedziałem gdzie się wprowadzam bo mieszkam od 1984r. i Tak jak przez ostatnie lata nigdy nie śmierdziało

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx8 
  • Ktos_gość

    27.08.2018, 22:37

    Popieram

    Zgadzam się. Na suchostrzygach wali tak,ze pozygac sie mozna. Smrod do domu wlatuje. Smierdzi wieczorami ok 21 -22.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx1.xx3 
  • Tczewiak w masce pegaz_gość

    02.08.2018, 18:20

    Smród należny zgłaszać codziennie jak śmierdzi na skrzynki mailowe : zuos@zuostczew.pl mcejner@zuostczew.pl do wiadomości: sekretariat@um.tczew.pl Zgłaszanie telefoniczne to na nic bo telefon po 17 odbiera cieć na bramie i mówi że u niego nie śmierdzi ale przekaże dalej i nic się nie dzieje (zgłaszałem tak kilkukrotnie). Jak zasypiemy ich skrzynki mailowe interwencjami i damy to do wiadomości UM to zostanie ślad i może coś da. Jak nic nie zrobimy to będziemy wąchać smród do usranej śmierci. Na moje zgłoszenie mailowe w 2016 roku dostałem taki oto mail: Szanowny Panie, informujemy, że dokładamy ze swojej strony wszelkich starań w celu zminimalizowania wszelkich uciążliwości związanych z naszą działalnością. Kładziemy szczególny nacisk na bieżące monitorowanie miasta i natychmiastowe reagowania na sygnały o uciążliwościach od naszych mieszkańców. W ostatnim czasie nie prowadzono żadnych szczególnych prac, które mogły powodować wzrost uciążliwości zapachowych. Zakład funkcjonuje w warunkach nie odbiegających od normalnych, nie wystąpiły w ostatnim okresie żadne awarie ani sytuacje nadzwyczajne. Instalacja podlega systematycznym przeglądom serwisowym przeprowadzanym przez wykonawcę instalacji (ostatni przegląd - lipiec 2016 rok). Zakład Utylizacji Odpadów Stałych Sp. z o.o. monitoruje wielkość i rodzaj emisji wprowadzanej do powietrza. Wyniki badań wskazują zgodność wskaźników jakości powietrza z posiadanym pozwoleniem oraz standardami jakości powietrza. Dodatkowo wykonano badania jakości powietrza na granicach Zakładu - nie stwierdzono przekroczeń standardów jakości powietrza. W latach 2014-2015 wykonano hermetyzację instalacji kanalizacyjnej instalując węglowe filtry podwłazowe. Zhermetyzowano zbiorniki retencyjne ścieków, które wyposażono w biofiltry wraz z wkładem z węgla aktywnego. Ścieki przed odprowadzeniem do systemu kanalizacji miejskiej są podczyszczane w zakładowej podczyszczalni metodami chemicznymi (zastosowanie procesu koagulacji i flokulacji W 2016 roku zaplanowano montaż dodatkowych filtrów węglowych na dachu sortowni: w 2015 roku uzyskano pozwolenie na budowę wzmocnienia dachu (wzmocnienie konstrukcji dachu już wykonano) - realizacja zadania w zakresie montażu dodatkowych filtrów - do końca 2016 roku. W 2016 r. zastosowano filtry węglowe na wszystkich studniach odgazowujących na eksploatowanej kwaterze składowiskowej. Wielkość emisji i skład biogazu są na bieżąco monitorowane poprzez badania wykonywane przez akredytowane laboratorium zewnętrze oraz wewnętrzne laboratorium zakładowe, a wkład węgłowy stanowiący wypełnienie studni jest systematycznie wymieniany. Ostatnia wymiana węgla aktywnego w studniach odgazowujących została wykonana w sierpniu b.r. Obecnie biogaz z kwatery jest spalany. Zakład Utylizacji Odpadów Stałych w Tczewie prowadzi systematycznie badania jakości stabilizatu kierowanego do składowania. Sposób prowadzenia procesu intensywnej stabilizacji (napowietrzanie i nawilżanie materiału w sposób kontrolowany) umożliwiają skierowanie stabilizatu do składowania bez konieczności jego dojrzewania na otwartym placu. Eliminuje to uciążliwości odorowe, które mogłyby się pojawiać podczas dojrzewania stabilizatu - szczególnie podczas jego napowietrzania poprzez przerzucanie. Dodatkowe działania planowane: ? Budowa hali nad placem dojrzewania stabilizatu - w 2015 roku uzyskano pozwolenie na budowę hali - planowana realizacja po uzyskaniu dofinansowania ze środków UE. ? Uzupełnienie nasadzeń pasa zieleni wokół Zakładu w ilości 1200 drzewek sosnowych - realizacja wrzesień 2016 r. ? W lipcu 2016 r. nawiązano współpracę z firmą W.P.I.P. Sp. z o.o. Sp. K. (Wielkopolskie Przedsiębiorstwo Inżynierii Przemysłowej) celem wdrożenia projektu badawczego testującego możliwości oczyszczenia powietrza pokompostowego poprzez systemy Genano (elektrofiltry). Planowany termin złożenia wniosku o dofinansowanie przez spółkę W.P.I.P to grudzień 2016.

    Odpowiedz
    IP: 171.25.xx3.xx5 
  • Ja_gość

    02.08.2018, 18:30

    Dawajcie maile jeszce do wiadomości Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska: sekretariat@gdansk.wios.gov.pl

    Odpowiedz
    IP: 199.249.xx3.xx6 
  • Pobłocki_gość

    02.08.2018, 18:40

    To dlaczego pachie jakt to prezes mówi ( dla mnie smierdzi) bardzo czesto wieczorami jak słychać cofające pojazdy (sygnały pip pip)

    Odpowiedz
    IP: 46.165.xx0.xxx 
  • Ak_gość

    02.08.2018, 18:43

    Na stronie tnij.tcz.pl/?u=3fb0cc klikając w cennik odpadów niebezpiecznych jest lista substancji, jakie zakład przyjmuje..

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx2 
  • xxxx_gość

    02.08.2018, 19:05

    Moim zdaniem, brak jest zbudowania śluzy tunelowej z dodatkowymi drzwiami(bramą), gdyż jak byłem wywozić folię z budowy i skierowali mnie bezpośrednio do magazynu z sortownią, to hala ma jedną bramę i pytałem się dlaczego tak śmierdzi, to pracownicy odpowiedzieli mi że musze halę przewietrzyć i dlatego to tak śmierdzi. A powinni dodatkowo wybudować taki rękaw do tej hali, że jak wjeżdża śmieciarka to otwierają się pierwsze drzwi (po wjeżdzie zamykają się ) i dopiero jest wjazd na halę poprzez kolejne drzwi (bramę) wtedy i zapach nie ulatniałby się aż tak. Takie jest moje zdanie

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx0 
  • Skwer _gość

    02.08.2018, 20:35

    Zgłaszam to do prokuratury razem z rudym

    Odpowiedz
    IP: 80.213.xx9.xx0 
  • niko_gość

    02.08.2018, 20:49

    Ohydny smród

    Uciążliwości zapachowe....czym się przejmować, pan prezes nie czuje problemu

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • Zeus_gość

    03.08.2018, 07:46

    Właśnie chciałem to napisać. Śmierdzi też na Suchostrzygach. Mamy najdroższe opłaty za odbiór odpadów w Polsce i jednocześnie w samym środku miasta wybudowano smierdziela Szadółki Dwa. Panie Pobłocki koniec pana kariery przy następnych wyborach spadasz pan że stołka.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx1.xx4 
  • lala_gość

    03.08.2018, 10:16

    Wysłałem maile ze skargami - a reszta pisze ktoś czy tylko wdychacie smrodki?

    Odpowiedz
    IP: 176.126.xx2.xx1 
  • int._gość

    03.08.2018, 10:59

    Dzwonię i piszę!

    Cytuj
    IP: 5.174.xx7.xx2 
  • misio bajkowe_gość

    03.08.2018, 11:54

    To nic nie da.

    Dzwpniłem ostatnio i odebrał sympatyczny pan, który powiedział, że w określonych warunkach pogodowych może dojść do wyczuwania "uciążliwości zapachowych". Tak samo jak prezes tak i on mówił coś o hali ale był na tyle uczciwy iż przyznał, że to nie gwarantuje i tak 100% skuteczności ochrony przed smrodzikiem. Podobno z raportów wynika że około 20 razy w roku jest wyczuwalny smród po pare godzin dziennie. I rzeczywiście może tyle właśnie jest. I tak prawdę mówiąc to trudno było naprawdę uwierzyć, że przy takiej ilości odpadów zwożonych z tylu gmin nie bedzie w ogóle śmierdziało. W sądzie powiedzą że jeżeli śmierdzi wam 120 godzin w roku na 8760 to jest niecałe 1,5 procenta czasu w roku. Zaraz wyjdzie że ZUOS to jakiś ewenement w skali kraju i mieszkańcy z okolic takiej instalacji mają najlepiej ze wszystkich mieszkańców. Cięzki temat. Kupa ludzi tam pracuje, myślę, że nie są w stanie się uporać z całkowitą redukcją smrodu. Teraz już jest pozamiatane. Jeśli trzeba było mocno protestować i iść w zaparte to przed wybudowaniem zakładu. Teraz zaświecą wynikami, działaniami i tym 1,5 procentem czasu kiedy śmierdzi i nic nie da się zrobić.

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx5 
  • int_gość

    03.08.2018, 14:01

    Tak, ale dlaczego od innych firm, które mogą powodować smrody w Tczewie wymaga się bezwzględnie zero zapachów albo wynocha, a ZUOSowi wystarczy wykazać, że to i tak mało w stosunku do całego roku i jest ok. Swoja drogą zaniżają dane. Wg mnie śmierdzi średnio co najmniej trzy razy w tygodniu, może tylko po godzinę, dwie, ale to zawsze przeszkadza w normalnym życiu. Na pewno nie jest do dobra reklama dla całego miasta Tczewa. Na Abisini też mimo istniejącej już kompostowni mieszkańcy wymusili nową technologię na ZWIKu i już niedługo ZWIK sam będzie kompostować własne osady. Można?...Można! Swoją drogą nie wierzę, że pozbędą się smrodów. Wzięli tylko sporo kasy od Uni, wszyscy na tym zarobili, zapachy będą występować, a mieszkańcy przejma koszta utylizacji, bo te oczywiście wzrosną. Powtarzam jeszcze raz: NIE ROZUMIEM, CZEMU ZUOS JEST ULGOWO TRAKTOWANY, CZEMU NASZ PREZYDENT NIE DBA O NASTĘPNĄ TURĘ WYBORÓW I NIE ROBI NIC W KIERUNKU POLEPSZENIA SYTUACJI...KASA?

    Cytuj
    IP: 5.174.xx7.xx2 
  • ekos_gość

    03.08.2018, 13:21

    wysypisko jest

    ZUOS eksploatuje wysypisko, zrekultywowano stare (to ta góra po lewej stronie na fotce). Nowa kwatera to ta dziura po prawej na zdjęciu.

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx5 
  • misio_bajkowe_gość

    04.08.2018, 12:00

    to nic nie da cdn.

    Odoryzacja to bardzo trudny temat. Cięzko obiektywnie stwierdzić pewne rzeczy. Jestem niestety przekonany, że te 120 godzin czyli te 1,5% zostanie w sądzie uznany za marginalny procent. Ja na miejscu zakładu wykazałbym, że wyniki wszelkich badań pokazują, że nie ma tam szkodliwości a jedynie występuje i to raczej rzadko uciążliwość. Z pewnością taki zakład jest cały czas monitorowany przez różne instytucje ze względu na specyfikę materiału. Teraz jest już za późno. Zakład stoi i żaden strach jednego czy drugiego polityka przed porażką w wyborach nie zrobi nic więcej niż zapewnianie, że po takiej czy innej inwestycji bedzie lepiej. Ja już się pogodziłem z tym miesiącem smrodu i jedyne skuteczne działanie jakie mógłbym podjąć to wyprowadzić się. Z zakładem gdzie są przyjmowane śmieci od setek tysięcy ludzi nie wygrasz jeśli ten już stoi. Mogą próbować coś poprawić ale kochani zapach tak czy siak gdzieś musi czasem ujść.

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx5 
  • INT._gość

    04.08.2018, 20:06

    DZISIAJ ZNOWU "WALI".

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx3 

    int._gość_gość

    04.08.2018, 20:10

    Jestem przekonany, że w ciągu roku śmierdzi więcej niż 120 godzin, mógłbym nawet zapisywać, ale kto mi uwierzy? Jak to zrobić?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx3 
  • zgrywuss_gość

    07.08.2018, 21:55

    wysypisko

    Kupiliście ludzie mieszkania w pobliżu wysypiska i jesteście zdziwieni, że śmierdzi? Normalnie rozwalają mnie tacy ludzie...

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx8.xx5 
  • FiltrujNosem_gość

    08.08.2018, 14:24

    Nie rozumiem was ludzie !

    Świadomie kupiliście mieszkanie nad wysypiskiem a teraz narzekacie, że śmierdzi. Tak tylko polak potrafi...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • k_gość

    27.08.2018, 22:57

    27-08-2018 smród

    27-08-2018 smród jakich jeszcze nie było !!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx4 
  • INT._gość_gość

    31.08.2018, 17:27

    dzisiaj też

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx3 
  • Janek _gość

    01.09.2018, 13:56

    Smród

    Oszukiwali i kłamali wcześniej, oszukują i kłamią dziś że po wybudowaniu hali nie będzie śmierdziało.Nie róbcie z ludzi idiotów.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx0 
  • Zaja_gość_gość

    29.07.2021, 10:18

    Znowu truja

    Jest koniec lipca 2021 rok a tu i zaraza Covid i ciągły smród na Bajkowym ,miasto powinno zakupić maski z tlenem ,bo na ten smród nic nie pomaga, przyszłe choroby z tym związane ZWALA NA COWID.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx5 
  • Zaja _gość_gość_gość

    12.04.2024, 01:11

    Trucie cd.

    Tyle lat i ciągle ten sam temat Smrodu cd.Smrod.smrodem popędza Dzień i w.nocy Masakra Gdzie są ludzie odpowiedzialni

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx5 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.