Czy istnieje dla Kościoła coś takiego jak CO ŁASKA??!!

Mężczyźni pieniądze drukowali na domowym komputerze (fot. tcz.pl)
Czy istnieje dla Kościoła coś takiego jak CO ŁASKA??!!
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Jestem zażenowany sytuacją jaka miała miejsce dziś w biurze parafialnym na Starym Mieście w Tczewie. Byłem zamówić msze św dla mojej mamy i po złozeniu zamówienia mszy św przyszedł czas na symboliczną zapłatę. Miałem przygotowaną kopertę ale siostra zakonna powiedziała, że muszę wyjąć pieniądze bo musi zapisać ile jest pieniędzy.

Więc otworzyłem koperte i wyjąłem 20zł po czym siostra zakonna powiedziała: "No wie pan co, to troszke za mało jak na dzisiejsze czasy...". Na co ja odpowiadam, że może i mało ale kazdy daje ile może, takie czasy sam jestem chory rodzinka tez zachorowała, mam syna na utrzymaniu i żone. A siostra zakonna dalej przy swoim, że ona nie może tego przyjąć, że to za mało, że minimum to 40z, że może mi pokazać innych wpisy, że też tak dają. Ja na to: To jeżeli nie dam 40 zł to mszy nie będzie?? A siostra, że tak - mszy nie bedzie. Więc wyciagnąłem ostatnie 20 zł i dałem.
Mi tu nie chodzi o pieniądze tylko dlaczego tym nikt się nie zajmie, a przecież jest niby mówione, że CO ŁASKA. Śmiechu warte !!!!!!!!!!!!!!!

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (85)
dodaj komentarz

  • +9

    tu możesz sprawdzić cennik_gość

    06.02.2015, 19:00

    tnij.tcz.pl/?u=55716a

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx5 
  • +33

    _gość

    06.02.2015, 20:10

    No i dlatego wypisałem się z tej instytucji Podobno Bóg jest wszędzie, a ci w sukienkach to juz nie mają wstydu ciągle im mało . Ta stara panna co tam zarządza w św Józefie by sie trochę opanowała nie wiem dlaczego proboszcz tej parafii nic z nią nie robi a potem się dziwią że ludzie z kościoła uciekają a może by tak brać przykład z OJCA ŚWIĘTEGO ? a nie tylko kasa i kasa.Inna bajka to ksiądz z Turzy wszyscy wiedzą nawet w diecezji,a nikt z tą parką nic nie robi ona więcej ma do powiedzenia niż pleban żal nikogo to nie zastanawia że mieszkańcy jeżdzą do innych okolicznych parafii? ile można

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx0 
    +24

    _gość

    08.02.2015, 21:58

    Kotły w piekle czekaja na obłudników...

    Darmo otrzymaliście, darmo dawajcie. Źródło: Ewangelia św. Mateusza 10, 8 ,,Dlaczego i wy przekraczacie przykazanie Boże z powodu waszej tradycji? (…) I tak ze względu na waszą tradycję znieśliście przykazanie Boże. Obłudnicy, dobrze powiedział o was prorok Izajasz: „Ten lud czci Mnie wargami, lecz sercem swym daleko jest ode Mnie. Ale czci Mnie na próżno, ucząc zasad podanych przez ludzi”. Źródło: Ewangelia św. Mateusza 15, 3-9. J  Ja jestem drogą, prawdą i życiem. Ego sum via et veritas, et vita. (łac.)   Źródło: Ewangelia św. Jana 14, 6 Jak trudno jest bogatym wejść do Królestwa Bożego. (…) Dzieci, jakże trudno wejść do Królestwa Bożego tym, którzy w dostatkach pokładają ufność. Łatwiej jest wielbłądowi przejść przez ucho igielne, niż bogatemu wejść do Królestwa Bożego.

    Cytuj
    IP: 37.209.xx3.xx6 
  • +35

    fgh_gość

    06.02.2015, 19:23

    fgh

    Ja z mafia kościelna sie już nie zadaje - kiedyś na kolendzie ksiądz sprawdzał ile dałem do koperty .... wierze w Boga a nie w kościół i kleche

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx7.xxx 
  • +29

    wierny_gość

    06.02.2015, 19:38

    kosciol

    Caly ten dzisiejszy kosciol jest smiechu warty. Osobiscie przestalem tam dlatego chodzic. Mafia pingwinow z krzyzykami. Ja na twoim miejscu bym zabral te 20zl z koperty i w domu sie pomodlil i nie przyzwyczajal tej choloty do brania pieniedzy za darmo. Ale jak jest pozwolenie spoleczne zeby sie ch... dziala, to sie wlasnie ch... dzieje.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx9 
  • +44

    nie dawaj...._gość

    06.02.2015, 19:54

    ???

    Nie trzeba płacić !!!! Jak Cię nie stać nie płacisz NIC Kiedy brałam ślub kościelny,byliśmy bez grosza i w prost powiedziałam księdzu ,że nie mamy środków na dywaniki,organistę......Ksiądz powiedział,że ŚLUB JEST DARMOWY i było wszystko za darmo Myślę,że ta "siostra" była pazerna,pewnie stara... Jak co łaska to nie dajcie się nabrać ,że coś kosztuje.Ile masz to daj i koniec Dlatego nie chodzę do kościoła na mszę.Jestem wierząca i rozmawiam z Bogiem bez mszy i tych wszystkich ceregieli.Przerażają mnie te wszystkie "święte"staruszki...długo by pisać Pozdrawiam ;)

    Odpowiedz
    IP: 84.157.xx4.xx4 
  • +11

    zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz_gość

    24.03.2015, 10:17

    No to fajnie jak dał za darmo ksiądz ślub. Mi natomiast i mojej żonie ( mamy tylko ślub cywilny) ksiądz z parafii św. Józefa marudził o ślubie przekonywał. Jak powiedzieliśmy że nie mamy pieniędzy to on nam na to ale da się coś wymyślić by zrobić za darmo, po długiej gadce udanym przekonaniu nas do ślubu zaczął wyliczać że to prąd zużyty podczas ślubu kosztuje, że organista swoje też musi dostać itd my na to że jednak dziękujemy za takie darmo... Dlatego też ślubu kościelnego nie weźmiemy. Mamy cywilny i to wystarczy, liczy się to co mamy w sercach. Księża to często wykształceni ludzie, niech otwierają biznes i sami na siebie robią a nie leżą do góry dupą i nic nie robią. Posługa kapłańska to powinno być bezinteresowne z powołania a nie dla kasy.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx5 
  • -5

    fdfd_gość

    06.02.2015, 20:19

    fddf

    Jaka to była siostra? Trzebało iść do siostry Doroty,na pewno by te 20 zł przyjęła jak nawet nic by nie wzięła.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx0 
  • +17

    _gość

    08.02.2015, 21:54

    siostra dorota zarabia dobra kasę w gimnazjum, więc z radościa by je wyłożyła raz biednemu...

    Cytuj
    IP: 37.209.xx3.xx6 
  • +39

    zuza

    06.02.2015, 21:35

    ...

    Fajna stawka jak za niecałą godzinę lekkiej pracy.Ja mam 10 zł za godzinę ciężkiej,fizycznej pracy.Wstydu nie mają.A Pańskiej mamie ta msza nic nie da.Lepiej odwiedzić mamę na cmentarzu a za te 40 zł kupic coś dziecku i żonie.Pozdrawiam

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +19

    _gość

    08.02.2015, 21:55

    Konkordat kosztuje, wypłatę dzielisz z klerem...mACIE CO CHCIELIŚCIE....

    Cytuj
    IP: 37.209.xx3.xx6 
  • +33

    niko_gość

    06.02.2015, 21:37

    U nas sprawa dotyczyła wesele i tzw zbierania na tace. Zapłaciliśmy z żoną dodatkowe pieniądze żeby nikt podczas mszy nie chodził z tacą i co Tysiąc złoty poszło się j.... i jeszcze siostra zakonna wyszła z szerokim uśmiechem i spojrzeniem Mam was w d.... i tak wyszłam z tacą Dotyczy Fary

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx7 
  • +20

    Julka_gość

    06.02.2015, 21:49

    Ech...

    I bądż tu katolikiem...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx4 
  • +18

    _gość

    06.02.2015, 22:34

    naiwni katole hahaha

    a co ta msza pomoże twojej mamie po śmierci, no co ? te pieniądze pomogę kupić nową furę dla klechy i coś dla tej chciwej i zepsutej siostrzyni hahaha. Naiwni płacą i płaczą hahahaha

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx1 
  • +31

    _gość

    06.02.2015, 22:38

    Skoro Ci nie chodzi o pieniądze, to nie powinieneś w ogóle dyskutować, tylko wyjąć następne 20 i dać bez słowa. Po drugie - msza za pieniądze... to nie msza. To biznes jaki z powodzeniem kręci się na naiwniakach! Pomódl się w tej intencji sam w domu i z pewnością (wg tzw. wierzących) odniesie to zamierzony skutek. Ja już dawno olałem tą instytucję i mam "święty" spokój...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx9 
  • +33

    aa_gość

    06.02.2015, 22:47

    trzeba

    trzeba było aby wystawia ci paragon lub fakturę.Oni SA finansowani państwa

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx4 
  • +32

    LILKA_gość

    06.02.2015, 22:53

    Ehh...

    No niestety ... Ta parafia to niewątpliwie antyreklama wiary.Instytucja niedlugo zmieni nazwe z Kosciola na Kasyno.Siostre L. juz dawno powinni usunac ze stolka skarbnicy( no chyba ze im sie to podoba). Moge tu wypowiedziec sie tez co do ślubów.na stronie internetowej napisane jest iż za sakramenty uiszcza sie opłaty co laska.gdy przychodzi dzien spotkania to dowiadujemy sie od pani w czarnym wdzianku ze trzeba zaplacic 1000 zl (gdy jest jedno wesele) badz tez 800 zl gdy sa conajmniej dwa.dodatkowo placi,sie jeszcze 100 zl za podreczniki przygotowywujace. co daje nam nielada kwote.nic tylko chodzmy co niedziela do kosciola i wrzucajmy chociaz 50 zl na tace.Samochody pseudoprzedstawicieli kosciola nie sa tanie.ZŁODZIEJE!!

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx1.xx9 
  • +26

    g42242_gość

    07.02.2015, 00:57

    fffs

    ŻAL ŻAL ŻAL

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx8 
  • +20

    bvn_gość

    07.02.2015, 01:07

    cennik

    Nic tam nie ma !

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx5.xx6 
  • +24

    Ekibor_gość

    07.02.2015, 06:04

    Faktycznie

    Nie powinno być żadnego cennika, kościół ma Posługę Bożą, tym bardziej utrzymuje się z naszych podatków. Wszelkie wpłaty powinny być dobrowolne, ewentualnie w przypadku ślubu to wiadomo, organista, kwiaty itp. W takim przypadku bym nie zamówił mszy.

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx9.xx2 
  • +27

    KATOLIK_gość

    07.02.2015, 06:05

    DARMO-ZJADY

    TO SA PIENIADZE ZAROBIONE NA CZARNO A GDZIE ONI PLACA PODATKI. TO DOPIERO SWINSTWO . TO POWINNO BYC ZA DARMO ALBO KUPIC SWIECZKIE DO KOSCIOLA. I DTARCZY A NIE PIESCIC SIE Z NIMY

    Odpowiedz
    IP: 84.112.xx5.xx3 
  • +21

    _gość

    07.02.2015, 07:28

    bo widzisz za waszą wiarę płaci się i wy jesteście tak jak wasz bożek czyli kasa kasa kasa 

    Odpowiedz
    IP: 88.91.xx4.xx0 
  • +25

    Ala_gość

    07.02.2015, 08:39

    i dziwić się...

    na dzień dzisiejszy nie dziwię się, że coraz więcej ludzi rezygnuje ze ślubu, chrztu czy kolędy. Przecież księża kasy mają jak lodu - nowe samochody, iPody, tablety i firmowe ciuchy. Ci starsi księża się z tym nie obnoszą ale zobaczcie tych młodych. Ja idę jak muszę i nie żałuję

    Odpowiedz
    IP: 5.174.xxx.xx5 
  • +22

    gosc_gość

    07.02.2015, 09:05

    co łaska

    co łaska to w kosciele trzeba wysluchac do konca zdania a brzmi ono - nie mniej niż - i tu pada konkretna kwota . nieopodatkowana zreszta pewnie ?

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx3.xx1 
  • +22

    LILKA_gość

    07.02.2015, 10:19

    ehh...

    A moze wkoncu ktos powinien sie zainteresowac Parafia no a szczegolnie siostra L. ? Za posrednictwem tcz. moze zmieni sie obraz wiary i stanie sie Cud. choć nie ukrywam ze to pewnie nierealne...kiedys,mowilo sie " jak tu zarobic ale sie nie narobic" .teraz juz wiem ! zostan ksiedzem lub zakonnica . a normalnie mozna prowadzic życie towarzyskie na boku.

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx1.xx6 
  • +41

    agoniah_gość

    07.02.2015, 10:41

    Siostra siedząca w biurze parafialnym na SM to osoba wyrachowana i wyliczona co do złotówki. Podczas zapisywania dziecka na chrzest zapomniałam o "Ofierze" a ona cofnęła mnie już ze schodów i na całe gardło się rozdarła "HALLO A OFIARA!!!!"Normalnie bez komentarza

    Odpowiedz
    IP: 37.152.xx9.xx0 
  • +29

    gg_gość

    07.02.2015, 11:08

    ggg

    Papież Franciszek jest stanowczo przeciwny takim opłatom. - Czuję sprzeciw, słysząc o „cennikach” na ceremonie religijne. Przed dwoma laty pewna parafia w Buenos Aires miała wyznaczoną cenę za chrzest, w zależności od dnia. Albo czasem młodzi ludzie chcą wziąć ślub, ktoś przyjmuje ich w kancelarii i pokazuje im „cennik”: z dywanem kosztuje tyle, bez dywanu tyle i tak dalej. To jest robienie interesu na kulcie - uważa papież Franciszek. Może jednak czas go posłuchać?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx0 
  • +25

    @_gość

    07.02.2015, 11:16

    darmozjady

    Dzisiejszy kościół to kpina z wiernych, czysty wyzysk. Banda darmozjadów. Jak zmarł mój tatuś i zaczęli mi wyliczać co i ile za co, to się za głowę złapałam. Jak powiedziałam, że zapłacę połowę tego co mi wyliczyli, to bezczelnie Pani z biura parafialnego stwierdziła: "przecież tata miał chyba jakąś emeryturę... " Uwierzycie jakie chamstwo!!!! Ja byłam wtedy w żałobie i nie myślałam racjonalnie, ale dzisiaj to bym tej babie wykrzyczała co o tym myślę!!! gdzie w tym wszystkim jest wiara i współczucie po stracie bliskiej osoby?? Tylko kasa, kasa... Złodzieje, dosłownie jak mafia, legalna kradzież. A potem się dziwią, że kościoły puste i coraz mniej wiernych.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx1 
  • +17

    _gość

    09.02.2015, 17:46

    jaka baba? św. Józef?

    Cytuj
    IP: 78.30.xx6.xx7 
    -20

    _gość

    10.02.2015, 08:28

    Nie chcę bronić instytucji kościelnych, jednak mam pewne ale. Bo na opłaty jakieś tam się nie ma, ale wieńców na pogrzeb to za 1000zł najlepiej nakupować, potem tego do domu nie weźmiesz, tylko do śmietnika wrzucisz na cmentarzu, sądzisz zapewne, że śmieci za darmo można wywozić?

    Cytuj
    IP: 83.23.xx0.xx6 
    +18

    @_gość

    10.02.2015, 19:25

    tak tak

    Tak to kobieta z biura parafialnego przy kościele św. Józefa. I jakie wieńce za 1000zł?? opłata powinna być, ale są to wolne datki i jakim prawem taka instytucja ingeruje w dochody parafian - to jest zwykłe chamstwo!!! nasza wiara chyba powinna inaczej wyglądać i przede wszystkim wyrazić współczucie po stracie bliskiej osoby a oni tylko brać brać brać ....

    Cytuj
    IP: 78.88.xx4.xx1 
  • +10

    ann_gość

    07.02.2015, 12:01

    :)

    tnij.tcz.pl/?u=1d6c9b

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx2 
  • +24

    _gość

    07.02.2015, 12:11

    gość

    Nareszcie nikt nie ma pretensji ,że "głupi ,śmieszny" artykuł. Komentarze przemyślane i konkretne,bo nareszcie ktoś napisał to co wielu ludzi "gryzie " od dawien dawna. Tematy takie poruszane są wszędzie ,ale bez echa. Podejrzewam ,że i książkę by na ten temat napisał. A kartki do spowiedzi-co łaska. Nie oddajesz kartki ,nie przyjmiesz kolędy będziesz miał problemy. Wszystko tam wiąże się z kasą nie tylko msze. J.w. "święte staruszki", oj nie tylko staruszki,ludzie bez sumienia i nie tylko są tam co tydzień.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx1 
  • +12

    ann_gość

    07.02.2015, 12:20

    :)

    tnij.tcz.pl/?u=9cc5af

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx2 
  • +23

    Zażenowana_gość

    08.02.2015, 21:19

    Według wpisów na tej stronie, ślub w Farze kosztuje 800 lub 850 zł. Taki sam ślub w parafii NMP na Suchostrzygach kosztuje 250 zł. O co chodzi? Jestem zażenowana...

    Cytuj
    IP: 109.197.xx2.xx0 
  • +26

    _gość

    07.02.2015, 13:16

    WIERZĘ W BOGA, NIENAWIDZĘ KOŚCIOŁA !

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xxx 
  • +28

    N0NE

    07.02.2015, 14:25

    ciemnogród

    "co łaska, ale mniej niż ... zł nie dają" - takie praktyki w tej instytucji są już na porządku dziennym. zastanawia mnie tylko jedno. kiedy ludzie otworzą oczy i dostrzegą, że za wiarę nie trzeba płacić? napychanie kieszeni klechom nie da Wam żadnego zbawienia. księża to zawód, jak każdy inny, tylko stawki "o niebo" wyższe no i bycie ponad prawem..

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +22

    .._gość

    07.02.2015, 14:50

    ..

    .. trzeba było dać 50 zł i poprosić o paragon lub fakturę, mina siostry bezcenna...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx4 
  • +21

    Tczewianin_gość

    07.02.2015, 15:23

    Co łaska...

    Mi pingwin powiedział przy weselu co łaska 300 (11 lat temu)... ZŁODZIEJSTWO JEST WSZĘDZIE

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx5 
  • -15

    hihi_gość

    07.02.2015, 15:27

    Na szczescie w parafi sw Jozefa jak nie masz pieniedzy nie jest to dla nich przeszkoda w odprawieniu mszy czy tez slubu. Chyba najlepsza parafia w Tczewie. Najbardziej podobalo mi sie ze ksiadz Proboszcz przedstawil na mszy wszystkie wydane dochody ze szczegolami a takze umozliwil parafianom zwiedzanie wyremontowanych katakumb. Tak powinno byc w kazdej parafii !!

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx9.xx7 
  • +19

    _gość

    08.02.2015, 21:24

    proboszcz lubiacy mamonę, bajek nie opowiadaj...

    Cytuj
    IP: 37.209.xx3.xx2 
    +23

    _gość

    08.02.2015, 21:42

    Kłamstwo, chyba że się pytka zwiesz ...

    Cytuj
    IP: 37.209.xx3.xx6 
    +9

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx_gość

    24.03.2015, 10:24

    nie prawda, ślubu za darmo nie zrobi, nie mam kasy a rozmawiałem z nim o tym

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx5 
  • +11

    Gość._gość

    07.02.2015, 16:50

    Nie generalizujmy, są różne parafie, różni księża, siostry zakonne. Jestem osobą wierzącą- praktykującą. W mojej parafii nigdy nie spotkałam się z taką sytuacją, ale niestety często słyszę o takich przypadkach jakich Pan pisze. Uważam, że to nie dopuszczalne, a sprawa powinna być zgłoszona do władz kościelnych, może do kurii? Nie możemy pozwalać aby ktokolwiek traktował naszą wiarę w ten sposób.

    Odpowiedz
    IP: 93.105.xx4.xx1 
  • +20

    gosc_gość

    07.02.2015, 17:28

    to nie zawód!

    Ksiądz to nie zawód, to służba. Na byciu księdzem, na sakramentach się NIE ZARABIA! Nie powinno byc zadnych cennikow! Jeśli ktoś sam z siebie chce przekazywac swoje pieniadze na Kościół - prosze bardzo, jego wola, ale z góry narzucane stawki za sakramenty to skandal. Nie płacenie w czasie kolędy lub za mszę nie jest wstydem tylko suwerennym wyborem. Od tego jest ksiądz, aby odprawic mszę.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx3.xx8 
  • +17

    _gość

    09.02.2015, 10:24

    Ksiądz to już dawno przestało być powołanie do głoszenia Ewangelii, a stało się możliwością odbicia dla młodego człowieka od biedy , głodu , bezrobocia....

    Cytuj
    IP: 93.154.xx9.xx3 
  • -16

    lopez_gość

    07.02.2015, 18:38

    Bluźniercy

    Podejrzewam, że najwięcej jadu wylewają tu ci, którzy z Kościołem nie mają nic wspólnego. Zgadzam się z zarzutami do CZĘŚCI osób konsekrowanych, że ich bożkiem jest mamona. Ale plucie na Kościół jako taki jest po prostu ochydne. Opamiętajcie się, bo "nie znacie dnia, ani godziny"...

    Odpowiedz
    IP: 77.255.xx3.xx3 
  • xxx

    07.02.2015, 21:31

    x

    No i właśnie ja mam podobny problem ponieważ niedługo czekają mnie chrzciny córki i kompletnie nie wiem ile dać za taką ceremonię. 7 lat temu brałam ślub ale ceremonia odbyła się w parafii na suchostrzygach i jak zapytaliśmy o cenę to siostra odpowiedziała że nie ma ustalonej opłaty że co łaska ale nie mniej niż. .. i tu wymieniła cały cennik łącznie z pogrzebem o_O szok normalnie

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx6 
  • +21

    Pyzia_gość

    07.02.2015, 22:03

    Nasi są za chciwi.

    No i tak--mówienie prawdy to jest opluwanie?W Niemczech co tydzień wywiesza się na tablicy ogłoszeń ile zebrano na tacy i ile z tego wydano i na co--to jest w porządku-tam wiesz na co idą Twoje pieniądze.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx3.xx6 
  • 07.02.2015, 23:46

    5 przykazanie Kościelne "Troszczyc się o potrzeby wspólnoty Kosciola" to przykazanie powinno być zmienione na... Troszczyć się o dobrobyt (co niektorych) pseudo ksieżulków i pingwinów. Tym co się wyprawia w Tczewskiej Farze powinna zająć się kuria.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx9.xx1 
  • +18

    _gość

    08.02.2015, 08:36

    Oczywiście, że istnieje w Kościele "co łaska". "CO ŁASKA" WG CENNIKA., na kolędach te tylko patrzą czy jest koperta na stole, wolę dać ministrantom iż tym prywaciarzom!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.3.xx0.xx0 
  • +26

    gość_gość

    08.02.2015, 11:05

    gość

    A nie sądzisz kolego że twoja szczera modlitwa za mamę odniesie lepszy skutek niż bełkot klechy za kasę?

    Odpowiedz
    IP: 94.217.xx0.xx1 
  • +11

    _gość

    08.02.2015, 17:41

    Trzeba było iść do Parafii Ks Cieniewicza ksiadz Ciniewicz nigdy nikomu nie mówił ile wiele razy ludziom pomagał bezinteresownie ,dlatego jak przeprowadziłam się na Stare Miasto to księża w tej Parafi są niemili a nawet można odczuć ze nie lubią dzieci ale oni chyba nawet sami siebie nie lubią jest jeden bardzo dobry Ks który ma szacunek dla dzieci Msza z Tym księdzem jest zbawieniem dla dzieciaków ,coodzę z moim wnukiem do malego kościolka niewiem jak ten Ksiądz się nazywa ,ale zwróciłam uwagę na rękę prawą księdza to jest ksiądz którego lubią dzieci i Szacunek wielki szacunek dla tego księdza .Mieszkanka ul Zamkowej

    Odpowiedz
    IP: 5.174.xx6.xx2 
  • +1

    fara_gość

    08.02.2015, 21:16

    ks. Paweł Piątek :) Jest w Farze od sierpnia 2014r. :)

    Cytuj
    IP: 109.197.xx2.xx0 
    +9

    _gość

    22.03.2015, 12:58

    ks. cieniewicz to dobry aktor, znamy jego drugie oblicze...

    Cytuj
    IP: 83.8.xx5.xx9 
  • +18

    _gość

    08.02.2015, 18:55

    Bazują na Piśmie św ? :D w Pismie jest napisane jasno że nie wolno im brac ,jesli to  zrobią będą judaszami ! a co robia ? I co tu sie dziwić ludziom , że uciekaja od kościoła ,widza pysznych panów w sutannach któym ciezko odpowiedzić Szczęśc boze

    Odpowiedz
    IP: 95.91.xx1.xx3 
  • +24

    _gość

    08.02.2015, 21:19

    Należy to zgłosic do biskupa Kasyny, niech zrobi porządek, tak Kościół pozbywa się wiernych, po Wysdze chocby potop, szoook...

    Odpowiedz
    IP: 37.209.xx3.xx2 
  • +19

    _gość

    08.02.2015, 21:37

    płacz, baranie i płać, i MILCZ...

    Odpowiedz
    IP: 37.209.xx3.xx6 
  • +18

    _gość

    08.02.2015, 21:44

    Jezus Chrustus: ,,„DARMO otrzymaliście, darmo dawajcie” (Mateusza 10:8). Takie polecenie dał swym apostołom Jezus, gdy posłał ich, by głosili dobrą nowinę. Czy posłuchali tego nakazu? Owszem, i pamiętali o nim nawet później, po odejściu Jezusa z ziemi. Na przykład kiedy były czarnoksiężnik Szymon zobaczył, że Piotr i Jan dysponują cudowną mocą, w zamian za udzielenie mu jej zaproponował apostołom zapłatę. Piotr ostro go jednak zganił: „Niech twoje srebro zginie wraz z tobą, ponieważ myślałeś, że za pieniądze posiądziesz wspaniałomyślny dar Boży” (Dzieje 8:18-20). Podobnego ducha jak Piotr przejawiał również apostoł Paweł. Mógł wprawdzie oczekiwać, że chrześcijańscy bracia z Koryntu będą go wspierać materialnie, on jednak na swe utrzymanie pracował własnymi rękami (Dzieje 18:1-3). Dlatego mógł z przekonaniem powiedzieć, że dobrą nowinę głosił Koryntianom bezpłatnie (1 Koryntian 4:12; 9:18).

    Odpowiedz
    IP: 37.209.xx3.xx6 
  • +17

    _gość

    08.02.2015, 21:45

    ,,Niestety, wielu z tych, którzy podają się za naśladowców Chrystusa, wcale się nie kwapi, by ‛dawać darmo’. Często religijni przywódcy chrześcijaństwa „pouczają tylko za zapłatę” (Micheasza 3:11). Niektórzy prominentni duchowni wzbogacili się dzięki pieniądzom zebranym od swych owieczek. W roku 1989 pewien amerykański kaznodzieja został skazany na 45 lat więzienia. Za co? „Zdefraudował miliony dolarów ofiarowanych przez jego wiernych; kupował domy, samochody, wycieczki, a nawet klimatyzowaną psią budę” (People’s Daily Graphic, 7 października 1989). Jak poinformowała gazeta Ghanaian Times z 31 marca 1990 roku, w Ghanie pewien ksiądz rzymskokatolicki wziął datki zebrane podczas nabożeństwa i cisnął je z powrotem w kierunku parafian. „Zrobił to dlatego, że oczekiwał od dorosłych ofiarowywania banknotów o większych nominałach” — wyjaśniono w dzienniku. Wiele kościołów, aby zdobyć pieniądze, ucieka się nawet do wzbudzania w swych wiernych chciwości, na przykład czynnie propagując hazard i prowadząc inne dochodowe interesy."

    Odpowiedz
    IP: 37.209.xx3.xx6 
  • +18

    _gość

    08.02.2015, 21:52

    "Pieniądze są najzwyklejszą ze wszystkich przemijających rzeczy; mimo to niosą z sobą wieczne i wcale nie takie zwykłe konsekwencje. Dla osoby, która je posiada, stają się błogosławieństwem lub przekleństwem, zależnie od tego, jak z nimi postępuje; człowiek posiada pieniądze lub pieniądze posiadają człowieka" (David McConaughy).

    Odpowiedz
    IP: 37.209.xx3.xx6 
  • +21

    we_gość

    08.02.2015, 23:04

    ja do kosciola nie chodze

    i nie daje kasy dziecka nie ochrzcilem , chowa sie dobrze dobrze sie uczy , a ja zyje spokojnie nie mam wyrzutow sumienia i innych wymyslow kleru , pogoncie ich w diably bedziecie szczesliwski ,lecz czesto rodzina szantarzuje jak sie da i wywiera presje to jest smutne

    Odpowiedz
    IP: 86.4.xx4.xx2 
  • +14

    kolo_gość

    09.02.2015, 08:40

    Jesteście troche śmieczni w tych waszych komentarzach :D Czy ktoś Was zmusza chodzić do kościoła - korzystać z "usług" kościelnych ? NIE Czy ktoś karze Wam w okolwiek wierzyć ?  NIE Czy zmuszają Was do czegoś ksieża ? NIE .... Więc o co ten ból d*** ? :) Polacy to śmieszny naród. Rozumiem sytuację kiedy musielibyście oddawać część Waszych zarobionych pieniędzy na kościół ale tak .. (??) szukacie porblemów tam gdzi eich nie ma.  Inna sprawa, że w każdej społeczności znajdzie się jakiś jeleń: policja, nauczycielstwo, sądownictwo, małpy na wiejskiej, hybrydy startujące na urząd prezydenta, czy stuknięte siostrzyczki zakonne .. :D Ot historia .. :-/

    Odpowiedz
    IP: 193.111.xx6.xx1 
  • +21

    _gość

    09.02.2015, 10:20

    Nie, o to chodzi, że ..usługi kościelne" są sprzeczne z prawem podatkowym, z prawem kanonicznym, z sumieniem i etyką. To nie prywatny folwark kleru, a Kościół Chrystusowy.Księże Biskupie, prosimy o interwencje, usuniecie wszystkich zatwardziałych w sercu, bo za 12 lat Fara będzie obiektem zwiedzania, a nie działania Ducha Świętego na Mszy. Niektórzy duchowni żyją, jakby Boga nie było....smutne.

    Cytuj
    IP: 93.154.xx9.xx3 
    +14

    @_gość

    11.02.2015, 20:46

    nikt nie zmusza, ale...

    ... ale w takim razie mam sama pochować bliską osobę?? odprawić mszę za księdza?? skoro jestem chrześcijanką i chcę go pochować godnie z naszą wiarą to co powinnam zrobić?? Co innego ślub, chrzest św. przyjęciny. Więc pozostaje nam płakać i płacić ... Mylisz pojęcia wiara a księża, kościół. Rażące są niektóre zachowania kleryków, ale to nie znaczy, że powinnam przestać wierzyć w Boga - to absurd!

    Cytuj
    IP: 78.88.xx4.xx1 
    -2

    Konsultant

    31.03.2015, 23:56

    biznes is biznes

    Nie dziwmy się, że w świecie w którym pieniądz rządzi ludzie tak się zachowują. Ciekawe jak Ci którzy wpisali komentarz prowadzą na przykład swoje interesy. Jak rzetelnie kalkulują swoje ceny. A może warto się zastanowić jak rzetelnie wykonują swoją pracę.   Często w komentarzach używa się określenia "złodzieje". Coś chyba nie tak. Złodziejem jest ten kto bez Twojego pozwolenia, bezprawnie zabiera Twoje dobro. Na pewno tego nie można powiedzieć o klerze. Prawie zawsze Kościół utrzymywał się z pracy i datków wiernych - podobnie jak rząd. Współczesne społeczeństwo jest coraz bardziej pazerne. Daje się omamiać reklamom i dążeniu do brania i posiadania. Księża wywodzą się ze społeczeństwa. Więc jacy mają być ? Myślicie że jak przejdą przez seminarium to się diametralnie zmieniają. Problemem jest to że jak i duża część społeczeństwa tak i kler wszelkimi sposobami dba o to żeby mieć i używać. MASZ WOLNĄ WOLĘ. To jedyne co masz swojego, czego Ci nikt nie zabierze. Myśl i decyduj. Podobnie jest w polityce. Wszyscy krytykują rząd a jak przychodzi do podjęcia decyzji to nikogo nie ma.  Decyduj gdzie skierujesz kroki, decyduj komu zapłacisz, decyduj jaką kartkę wrzucisz do urny. Można wszystko zmienić Naszymi Decyzjami tylko trzeba działać a nie co innego gadać a co innego robić, albo nic nie robić.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +17

    lol_gość

    09.02.2015, 09:38

    A ja proponuje sie wypsać z tej sekty, ja juz to dawno zrobiłam. tnij.tcz.pl/?u=733978

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • +19

    _gość

    09.02.2015, 10:01

    Kościół już dawno przestał być placówką religijną a stał się korporacją w dodatku nieopodatkowaną. trzeba było poprosić o fakturę...

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • +20

    dobre rady_gość

    09.02.2015, 13:23

    " Dawanie na mszę "

    No i czy Ty człowieku wierzysz, że za 40 zł. ksiądz wymodli Ci zbawienie, a za 20 zł. nie wymodli ? To śmieszne i żałosne - to dawanie na mszę oczywiście. Ludzie sami do tego doprowadzili, a teraz są oburzeni.Jeśli ktoś wierzy w Boga niech modli się sam - wymodli lub niewymodli, ale przynajmniej będzie za darmo.

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx2.xx3 
  • +21

    pipi_gość

    09.02.2015, 15:57

    Tak to jest.

    Za pieniądze ksiądz się modli,za pieniądze ludzie podli!

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx0.xx4 
  • +20

    gość_gość

    09.02.2015, 18:52

    brak słów!

    Wiara za pieniądze !!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx2 
  • +20

    dorota_gość

    10.02.2015, 11:04

    Dzisiejszy kościół nie ma nic wspólnego z wiarą w Boga.To dobrze prosperująca firma bazująca na naiwności i ciemnocie ludzi.Ja mieszkam w pelplinie i tu tej czarnej armii jest mnogo i jak sobie pomyśle ile państwo i ludzie na to dają pieniędzy to mnie krew zalewa.Dzieci umierają bo nie ma na leczenie dla nich a każdy klecha ma samochód i gruby portfel . Normalny człowiek da na umierające dziecko a fanatyk na nowy samochód dla księdza.Ja jestem wierząca ale W BOGA NIE W KLER.I dobrze by było żeby każdy tak wierzył.Panu Bogu nie trzeba płacić za modlitwę!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 164.126.xx6.xx5 
  • +18

    mrvitamine_gość

    10.02.2015, 11:58

    Dam Ci radę: zrób sobie przerwę, odpręż się i pomyśl czy mama była tak złą osobą w życiu doczesnym, że za zbawienie jej duszy trzeba robić msze? Czy twoja szczera rozmowa z Bogiem o mamie i prośba o jej zbawienie ma mniejszą wartość od klepanki wikarego? Czy Bóg wystawia cennik za zbawienie, a jeśli tak to czy ceną za zbawienie nie jest sprawiedliwe, pełne empatii i miłości do bliźnich życie? Pieniądze nie otworzą bram niebieskich ani dla Twojej mamy, ani dla tych księży,dla których pieniądz stał się nowym dekalogiem. Zamiast tej mszy, trzeba było kupić kwiaty i pójść na grób mamy. Ale pójść samemu i powspominać miłość, ciepło, dobre chwile wspólnie z mamą spędzone. Chwile , które już nigdy nie wrócą. Chwile, w których czułeś się tak bezpiecznie jak nigdy przedtem. Bóg docenia czyny szczere, a nie mamonę.

    Odpowiedz
    IP: 93.105.xx4.xx0 
  • and

    10.02.2015, 13:16

    Chyba nie ma przymusu, żeby korzystać z ich "usług"

    Odpowiedz
    IP: 164.126.xx1.xx6 
  • kris

    10.02.2015, 23:29

    kolęda

    K.M.B - Koperta Musi Być :-)

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx3 
  • +20

    HENIO TCZEW_gość

    11.02.2015, 09:54

    CO ŁASKA

    PROPONUJE ZAINTERESOWAĆ SIE PROBOSZCZEM Z LUBISZEWA....TAM DOPIERO DZIEJĄ SIĘ JAJA..TEMAT RZEKA..N.P.WYMUSZANIE SPRZĄTANIA KOŚCIOŁA PRZEZ RODZINY ZAMIESZKAŁE W TEJ WSI...O KASIE NIE WSPOMNE...CO SIĘ DZIEJE Z PIENIĘDZMI ZA ŚLUBY POGRZEBY,CHRZCINY PRZYJĘCINY ITD...A KOŚCIÓŁ ZANIEDBANY!!!!!! TAK TYLKO PYTAM??????

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx5 
  • +15

    _gość

    11.02.2015, 17:41

    Rodzina na swoim...:-)

    Cytuj
    IP: 93.154.xx3.xx9 
  • +14

    janek_gość

    12.02.2015, 14:00

    Jestem praktykującym katolikiem i jeśli w mojej parafii działy by się takie rzeczy na pewno sprawy bym tak nie zostawił, poszedł bym do proboszcza, a jak to by nie poskutkowało napisałbym list do biskupa. To Wy rozpuściliście władze swojej parafii, wasi rodzice i dziadkowie ich przyzwyczaili ścigając się kto da więcej, teraz czasy się zmieniły. Proponuje jakąś prowokacje na tą waszą siostrzyczkę, zamiast narzekać działajcie.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx1 
  • +11

    gość_gość

    20.03.2015, 00:51

    Ha ha ha

    hihi_gość rozbawił mnie twój komentarz mówiący że Św. Józef nie przyjmuje żadnych opłat. My jak powiedzieliśmy że nie mamy pieniędzy aby wyprawić ślub kościelny ksiądz nas poinformował że opłaty rozłoży nam na raty. NA kolędzie zapytaliśmy się księdza jak to jest z tym wyrazem CO ŁASKA, poinformował nas że w dzisiejszych czasach nie ma takiego słowa co łaska bo każdy kościół ma swój cennik, i że nic za darmo nie ma. Wiara w Boga owszem, ale księżom mówię zdecydowane NIE.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx0 
  • +8

    _gość

    22.03.2015, 12:56

    żal.pl...jeszcze ci księża będą ze świecą człowieka szukać...Gdzie misja ewangelizacyjna?

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx5.xx9 
  • +8

    GRECHUT_gość

    25.03.2015, 06:47

    KLER=PERFEKCYJNIE ZORGANIZOWANA KORPORACJA MAFIJNA

    LUDZIE!!! Piszecie o GROSIKACH w porownaniu do tego co robi kler!!!!!!!!!!!!! Afery,przekrety,wyludzenia,np: Watykanska afera "prania" brudnych pieniedzy, czyt. mafijnych,Stella Maris w gdansku, zwroty domniemanego mienia kleru zagarnietego przez komuchow, to wszystko liczy sie w setkach milionow jezeli nie w miliardach ! PINGWINY zabieraja dzieciom szkole, bo budynek byl kiedys ich "wlasnoscia" lub w zamian zadaja kosmicznego czynszu!!! Niektorzy z Was pisza "POINFORMOWAC BISKUPA" To tak jak byscie poskarzyli sie hersztowi bandy,ze jego oprych Was okradl!!! Dla takich ksiezulkow przyklad idzie z gory ! I sobie mysla... " ONI moga?! to ja tez bede "strzygl" swoje owieczki ! " BANDA ZBOCZENCOW I PEDOFILI !!! Niech pani sie cieszy,ze Wasz ksiadz "NIESPECJALNIE LUBI DZIECI" bo inni ksieza az za bardzo okazuja swa "milosc" do dzieci ! JESTEM CHRZESCIJANINEM LECZ GARDZE CALYM KLEREM ! Przypomnijcie sobie OPRAWCOW ze sredniowiecznej inkwizycji-CO ONI WYPRAWIALI !!! Obecnie tego nie robia-bo jest inna swiadomosc ludzi,choc jestem przekonany, ze gdyby mogli to by to praktykowali, moze tylko z ta roznica,ze nie posylaliby ludzi na stos,. tylko zasadzali "pokuty" materialne !!!   PRECZ Z KLEREM!!! BOG JEST W MOJEJ SWIADOMOSCI I SERCU ! A NIE W ICH MELINIE ZWANA KOSCIOLEM .

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx3.xx2 
  • +3

    maria53_gość

    27.03.2015, 09:29

    wiara i Kościół

    Rację mają wszyscy piszący, ale proszę nie stawiać wszystkim księżom tej samej oceny. Z doświadczenia wiem, że jest dużo księży, którzy pełnią swoją posługę z powołania. W szczególności są to księża młodzi, którzy niestety muszą podporządkować się swoim proboszczom. Taki ksiądz nie ma nic do gadania i wszystko zależy od tego, który ma władzę nad wszystkimi. Jestem osobą już niemłodą, wierzącą i praktykującą i powiem szczerze, że przestało mnie interesować co oni robią bo nie mam na to żadnego wpływu. Kościół dla mnie nadal jest ważny i chodzę tam nie dla księży, ale aby odwiedzić dom Boży. Najchętniej modlę się kiedy nikogo nie ma w Kościele, a nie koniecznie na mszy św. Kazania, które są teraz wygłaszane nijak mają się do kazań z mojej młodości, kiedy z zaciekawieniem patrzyłam i słuchałam księdza stojącego na ambonie. Stojąc tak wysoko, ksiądz był widoczny dla wszystkich i wydawało się, że mówi tylko do Ciebie. Jeżeli kiedyś będę musiała płacić za jakikolwiek sakrament np. za pogrzeb to dam ile będę mogła, a jeżeli cennik będzie wyznaczony to po prostu sprawę nagłośnię i napiszę do samego Biskupa. Jeżeli nawet nie będzie żadnego odzewu to chociaż niech taki Biskup się dowie co o tym wszystkim myślą tacy katolicy jak ja, pozdrawiam wszystkich katolików i nie tylko

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx4.xx0 
  • +2

    _gość

    30.03.2015, 23:09

    Nie studiujcie teologii, księża zabierają pracę katechetom świeckim, wszak oni są bardziej potrzebujący.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx1.xxx 
  • +2

    Ali_gość

    31.03.2015, 19:01

    Fuj

    Fuj................mam odruch wymiotny na ich widok

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx2.xx0 
  • +2

    _gość

    01.04.2015, 15:10

    KSIADZ STARA SIE UBLIZYC KATOLIKOM

    ZERKNIJCIE NA WSZYSTKIE KOMENTARZE SAMA PLUSY , JEDEN WPIS Z KTÓRYM NIE ZGADZAJA SIE POZOSTALI, TO PEWNIE OSOBKA KTORA UWAZA ZE BOG TO PIENIADZ I NAGLE ZACZYNA JADOWIĆ WSZYSTKICH TYCH KTORZY JEDNAK TYMI KATOLIKAMI SĄ.KATOLIK NIE MOZE SIE PRZECIWSTAWIĆ Z  PRZEPYCHEM KOSCIOLA I TYCH WSZYSTKICH FINANSISTOW W SUKIENKACH ? KTORZY MYSLA ZE SA NA TYLE WIARYGODNI ZE KATOLIKA WYDYMA Z CALEJ KASY BO TEGO ZADA BIG? TO SIE MYLI JESTESMY KATOLIKAMI A WY KS POWINNISCIE BYC GODNYMI SLUGAMI BOGA ! A NIE BOZKÓW PIENIAZKA

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.