Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Na oficjalnym portalu narodowego zarządcy infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe SA jest na bieżąco publikowany projekt rozkładu jazdy 2016/2017. Projekt tego rozkładu zakłada nowe połączenia kolejowe PKP Intercity SA w relacjach Gorzów Wielkopolski - Tczew - Gdynia Główna i Gdynia Główna - Tczew - Gorzów Wielkopolski. Połączenia te będą realizowana pod nazwą handlową TLK (w dawnej nomenklaturze kolejowej: pociąg pośpieszny) KOCIEWIAK. Na Kociewiu poza Tczewem pociąg ma zatrzymać się na stacjach Starogard Gdański, Kaliska i Czarna Woda.
Połączenie budzi wiele kontrowersji, m.in. są to:
• różnica w czasie jazdy z Gdyni Głównej do Gorzowa Wielkopolskiego (fatalne postoje w Pile i Krzyżu), który ma wynieść 6 godzin 13 minut i z Gorzowa Wielkopolskiego do Gdyni Głównej, który ma wynieść 4 godziny 58 minut;
• zdecydowanie za bardzo wydłużone postoje na niektórych stacjach, w tym zbyt długi postój na zmianę czoła pociągu na stacji Tczew,
• rozkład jazdy pociągu przewiduje postoje na stacjach Kaliska i Czarna Woda, których nie toleruje część znawców tematu;
• problem konkurencyjności połączenia TLK KOCIEWIE względem pociągu o nazwie handlowej TUR spółki Przewozy Regionalne Sp. z o.o., który będzie kursować w podobnych godzinach i o zbliżonym czasie przejazdu na odcinkach Chojnice - Tczew - Gdynia Główna i Gdynia Główna - Tczew - Chojnice.
Pociąg ten ma być prowadzony czeską lokomotywą spalinową serii 749 (tzw. "nurek"). Na terenie województwa pomorskiego w przeważającej części połączenie będzie realizowane na niezelektryfikowanej linii kolejowej nr 203 Tczew - Kostrzyn (niegdyś Ostbahn).
Ciężko oczekiwać sukcesu połączenia TLK KOCIEWIAK jeżeli nie zostaną wprowadzone korekty do obecnie publikowanych założeń rozkładu jazdy 2016/2017.
Źródło: Portal Pasażera: https://portalpasazera.pl .
Zdjęcie lokomotywy pochodzi z zasobów Wikimedia Commons: https://commons.wikimedia.org .
Załączone do artykułu rozkłady jazdy stanowią zrzuty ekranu ze strony Portal Pasażera: https://portalpasazera.pl .
Połączenie budzi wiele kontrowersji, m.in. są to:
• różnica w czasie jazdy z Gdyni Głównej do Gorzowa Wielkopolskiego (fatalne postoje w Pile i Krzyżu), który ma wynieść 6 godzin 13 minut i z Gorzowa Wielkopolskiego do Gdyni Głównej, który ma wynieść 4 godziny 58 minut;
• zdecydowanie za bardzo wydłużone postoje na niektórych stacjach, w tym zbyt długi postój na zmianę czoła pociągu na stacji Tczew,
• rozkład jazdy pociągu przewiduje postoje na stacjach Kaliska i Czarna Woda, których nie toleruje część znawców tematu;
• problem konkurencyjności połączenia TLK KOCIEWIE względem pociągu o nazwie handlowej TUR spółki Przewozy Regionalne Sp. z o.o., który będzie kursować w podobnych godzinach i o zbliżonym czasie przejazdu na odcinkach Chojnice - Tczew - Gdynia Główna i Gdynia Główna - Tczew - Chojnice.
Pociąg ten ma być prowadzony czeską lokomotywą spalinową serii 749 (tzw. "nurek"). Na terenie województwa pomorskiego w przeważającej części połączenie będzie realizowane na niezelektryfikowanej linii kolejowej nr 203 Tczew - Kostrzyn (niegdyś Ostbahn).
Ciężko oczekiwać sukcesu połączenia TLK KOCIEWIAK jeżeli nie zostaną wprowadzone korekty do obecnie publikowanych założeń rozkładu jazdy 2016/2017.
Źródło: Portal Pasażera: https://portalpasazera.pl .
Zdjęcie lokomotywy pochodzi z zasobów Wikimedia Commons: https://commons.wikimedia.org .
Załączone do artykułu rozkłady jazdy stanowią zrzuty ekranu ze strony Portal Pasażera: https://portalpasazera.pl .
Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Komentarze (7) dodaj komentarz
Maciej PKP_gość
25.10.2016, 12:41
Dobrze, że będzie takie połączenie. Faktycznie, te wydłużone postoje to lipa, no i wyjazd z Gdyni mógł by być godzinę prędzej aby nie "gryzł" się z TURem.
OdpowiedzKamil_gość
25.10.2016, 19:22
Super że takie połączenie zostanie uruchomione ale jeśli chodzi o połączenie z Gdyni powinien dojeżdżać o godz 18
Odpowiedzczyżykowiak_gość
28.10.2016, 09:56
Bardzo dobrze, że pojawia się w końcu ...
... pociąg pośpieszny kategorii TLK do Gorzowa na linii 203. Linia ta mając duży potencjał jest dosyć słabo wykorzystywana. Właściwie dalekobieżny ruch pasażerski został całkowicie wygaszony. Niestety trzeba skracać postoje, gdyż wpływa to na czas przejazdu, który często porównywany jest przez zmotoryzowanych przy podejmowaniu decyzji co do podróży. Niestety wieloletnie "wygaszanie" ruchu na drugorzędnych liniach kolejowych zbiera do dzisiaj swoje żniwo, klientów łatwo stracić, a trudno odzyskać. Nie mniej jednak sam pomysł i mam nadzieję, że także późniejsza realizacja połączenia okażą się sukcesem handlowym, chociaż pewnie będzie wymagało to trochę czasu.
Odpowiedz_gość
29.10.2016, 21:07
Szkoda że nie dopuszczają innych przewozników może ta spółka w końcu będzie walczyć o klienta .większość pociągów daleko bieżnych ma postoje sięgające do 30 minut na stacjach przez co wydłuża się czas przejazdu .Jadąc np do Krakowa tlk na postojach spędza się 10 -30 % czasu bo pendolino musi przejechać ,albo specjalnie tak układają żeby nie było opóżnień to jest chore .Potrzebna konkurencja .
Odpowiedzmysz.1974_gość
31.10.2016, 21:18
Super
Będę mieć bezpośredni pociąg do trójmiasta z powrotem o fajnych godzinach. Oby nie skończyło się tylko na 2 wagonach 2 klasy. Jedynka powinna być. Marta z Gorzowa Wlkp.
Odpowiedzkingmidas_gość
14.11.2016, 00:15
TLK Kociewie
Kilka wyjaśnień: nazwa pociągu: nie Kociewiak tylko TLK Kociewie godziny: w kierunku Trójmiasta jedzie godzinę po Turze, który jest pełny, więc Tur będzie miał lżej, marszałek powie, że zmniejszyła się frekwencja i zlikwiduje Tura klasa: planowana jest tylko druga, ja sam też chętnie bym tym pociągiem jeździł gdyby prowadził 1 klasę, ściskać się w przedziałowych ósemkach nie mam zamiaru postoje w Tczewie: system PKP Intercity pokazuje, że na trasie do Trójmiasta szybciej będzie przesiąść się w Tczewie do pociągi IC niż siedzieć w tym TLK aż zmęczona czeska lokomotywa przetoczy się na drugą stronę składu. Swoją drogą co to musiaby być za racjonalizacja, żeby ten pociąg puścić z ominięciem Tczewa po łuku, którym pomykają teraz towarowe, no nie? Hm,,, ale bym premię dostał, gdybym to zaproponował :) Póki co widać, że PKP IC bada temat, zresztą Arriva też coś badała, wysyłają raz w tygodniu (szkoda że nie raz w roku) jeden szynobus do Trójmiasta i z powrotem (chyba z Piły) no ale co ma badać jeśli nie Ostbahn, skoro w Polsce rozebrano już prawie wszystko, po czym nic nie jeździło?
Odpowiedzmysz.1974_gość
17.11.2016, 16:43
TLK KOCIEWIE
Będzie jednak 1 klasa na KOCIEWIU. Super. Trochę rozkład zmienili : jedzie wcześniej i trochę dłużej. Z Gorzowa o 5:50, 15 minut w Krzyżu na rozłączenie 2 wagonów do Dobrawy i w Gdyni na 10:58, ale z powrotem fatalnie. Godzina postoju w Pile i godzina w Krzyżu i na 22:20 w Gorzowie. Pogięło ich.
Odpowiedz