Komu w Tczewie przeszkadzają inicjatywy obywatelskie?

Komu w Tczewie przeszkadzają inicjatywy obywatelskie?
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Kilka dni temu na tcz.pl pojawiła się informacja o muralu powstałym na Osiedlu Zatorze. Mural ów powstał dzięki inicjatywie obywatelskiej i wsparciu ratusza. Ludzie z inicjatywą i poczuciem, że warto zrobić coś dla osiedla (głównie młodzi) wykonali więc mural o charakterze patriotycznym.

Teoretycznie cieszyć powinno to,że w tych trudnych czasach młodzi ludzie nie zapominają o szacunku dla swej ojczyzny,interesują się historią i ich to porusza. Niestety artykuł zamiast wywołać pozytywny rozdźwięk,gdyż do treści pozytywnych nawiązywał mural wywołał falę krytyki, a z wielu komentarzy pod artykułem lała się żółć. "Kicz","bohomaz" czy "bazgroł" to tylko jedne z nielicznych określeń dla efektów społecznej inicjatywy...

Rozumiem, że ktoś może nie czuć się patriotą,uważać, że mogłoby tam powstać co innego,ale dlaczego od razu atakować kogoś? Co WY zrobiliście dla tego miasta? Jakimi WY inicjatywami możecie się poszczycić? Czy ta fala żółci to tylko kolejna odsłona zawiści ludzi, którym najlepiej wychodzi pisanie komentarzy w domowym fotelu i żyjących "wirtualem"?

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (39)
dodaj komentarz

  • +3

    Felipe_gość

    15.09.2016, 00:59

    Całkiem spoko, buduje się lokalna społeczność. no i lepsze niż szara ściana. Ale nowoczesnym platformersom przeszkadza jedynie brak 12 gwiazdek i niebieskiego tła!

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx8.xx5 
  • +4

    _gość

    15.09.2016, 08:27

    W naszej społeczności to norma albo narzeka się że nic nie robią, a jak powstanie jakaś inicjatywa to też jest źle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx0.xx3 
  • +8

    fhrgd_gość

    15.09.2016, 08:28

    co ma jedno z drugim wspolnego?! To, że komuś nie pododba się malowidło na ścianie znaczy, że nie jest patriotą? Autor ma albo problemy z sobą albo strasznie ograniczoną wizję świata, w której patriota to tylko ten, który chodzi z koszulką PW i rzuca nacjonalistyczne hasełka.

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xx0.xx0 
  • +7

    TCZEWIAK5

    15.09.2016, 18:50

    A gdzie jest nalisane, że jak komuś nie podoba się malowidło, znaczy że nie jest patriotą? Dlaczego dorabiasz swoje teorie i przypisujesz autoromowi? Bo tak najprościej obronić swoje farmazony?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +3

    hmmm_gość

    15.09.2016, 19:30

    "a z wielu komentarzy pod artykułem lała się żółć. "Kicz","bohomaz" czy "bazgroł" to tylko jedne z nielicznych określeń dla efektów społecznej inicjatywy... Rozumiem, że ktoś może nie czuć się patriotą,uważać, że mogłoby tam powstać co innego,ale dlaczego od razu atakować kogoś?" Tak więc chłopcze kłania się czytanie tekstu ze zrozumieniem. Jak nie rozumiesz to czytaj tak długo aż zrozumiesz analogię pomiędzy tymi dwiema częściami tekstu. Jak nie skumasz to już nic na to nie poradzę

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx2 

    _gość

    15.09.2016, 21:48

    Hmmm

    Jeśli komuś się nie podoba to musi od razu obrażać?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx8 
  • +8

    ja_gość

    15.09.2016, 09:31

    Przeszkadza bardziej pseudo patriotyzm neonazistów nie znających nawet historii swojego państwa.

    Odpowiedz
    IP: 108.171.xx3.xx2 
  • -3

    _gość

    15.09.2016, 15:30

    Neonazistów?

    Wróć do szkoły póki czas. Historii Polski to chyba Ty nie znasz skoro nie rozumiesz o co chodzi. Za tego typu malowidła i pokazywanie swojego patriotyzmu w czasie wojny groziło zgładzenie. Dzisiaj młode pokolenie utożsamia się z symboliką narodową by pokazać,że pamiętają i doceniają. Tylko ty nic nie rozumiesz.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx8 
    +2

    _gość

    15.09.2016, 19:34

    tak widzialem wczoraj w tv na meczu legii te mlode pokolenia patriotów. Spytaj pierwszego lepszego łysego przymuła w koszulce PW, żeby wymienił przwódców powstania...życzę powodzenia.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx2 
  • +12

    saper_gość

    15.09.2016, 14:19

    nie tutaj

    patriotyzm nosi sie w sercu a nie na scianie, koszulce czy kiju bejsbolowym. jezeli krzyczysz muralem, ze jestes patriota, to chyba nie jestes tego do konca pewien. jezeli czlowiek idzie ulica i drze ryja "jestem normalny", to co o nim powiesz?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx0.xx2 
  • +1

    Stefan_gość

    15.09.2016, 17:13

    nie każdy postrzega świat tak jak ty

    ekspresja patriotyzmu może być różnoraka, jeden maluje, inny rysuje, inny tańczy

    Cytuj
    IP: 83.23.xx8.xx4 

    _gość

    15.09.2016, 21:04

    Dlaczego nie mogę ubrać koszulki czy bluzy z symbolami narodowościowymi? To coś złego? Unijne dyrektywy i normy moralne "dzikiego zachodu", gdzie kobiety molestowane są przez tzw uchodźców czy wjeżdża w tłum ludzi w imię niewinnego Allaha, wyprały wam mózgi. Utożsamianie się z symbolami narodowymi to nic złego! Znak Polski Walczącej, godło czy flaga to nic negatywnego! Nie dajcie sobie wmówić ludzie! Za chwilę dojdziemy to schizów jak np w Szwecji gdzie niedawno zaatakowano trenera kadry, bo chciał żeby zawodnicy śpiewali hymn. Jak to skomentowano... Że prowadzi do rasizmu. To chore... Nie dajcie się ogłupić. Bądźcie mądrymi Polakami. Bądźmy dumni i nie zapominajmy o historii. Nie podążajmy drogą państw kulturowo upadłych

    Cytuj
    IP: 46.112.xx3.xx8 
    -5

    _gość

    15.09.2016, 22:53

    patriotyzm na kiju bejzbolowym ? gdzieś to chłopie widział

    Cytuj
    IP: 109.197.xx3.xx9 
    +4

    _gość

    16.09.2016, 12:12

    Wyszły już kije z: małym powstańcem, z Polską Walczącą i powstańcami z napisem Poland first to fight. tnij.tcz.pl/?u=12319e

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
    +2

    Obcy_gość

    16.09.2016, 15:47

    nie obwieszam sie krzyzykami i znakami narodowymi aby w ten sposob zademostrowac , ze jestem patriota i chrzescijaninem nosze to w sercu, moim zachowaniem, kultura narodowa i szacunkem nie tylko do siebie wzbogacam nasza polskosc i zainteresowanie moja Ojczyzna na obczyznie

    Cytuj
    IP: 176.198.xxx.xx0 
  • -4

    nie przejmować się_gość

    15.09.2016, 14:30

    Do autorów muralu: Nie przejmujcie się krytyką, ponieważ piszą to kodowcy i peowcy, którzy sami rozsprzedali naszą gospodarkę i zależy im na tym by Polska była słaba i pod batem unii europejskiej. Dla mnie grafika ok. Jestem dumny, że tylu ludzi czuje patriotyzm :)

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx0.xx4 
  • stefan_gość

    15.09.2016, 19:19

    jest ok

    ok jest

    Cytuj
    IP: 83.23.xx8.xx4 
  • +5

    stas_gość

    15.09.2016, 15:57

    zrobilo sie wielkie halo z malowidla na prywatnym starym murze za nasze pieniadze.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx5 
  • -2

    Stefan_gość

    15.09.2016, 19:16

    robi to jęczą, co nie robią

    najgłośniej mlaszczą, co nie robią.

    Cytuj
    IP: 83.23.xx8.xx4 
  • -3

    stefan_gość

    15.09.2016, 17:11

    unia to rzesza

    zapamiętaj.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx8.xx4 
  • +1

    _gość

    19.09.2016, 13:56

    unia=rzecza???

    Jasne, bo codziennie na placach polskich miast unijni żołnierze robią nam łapanki, rozstrzeliwują albo wywożą do obozów zagłady. Weź się piz...nij w dekiel. Jakby Unia była Rzeszą to nie mógłbyś się sprzedać Kaczorowi za 500 zł na dziecko.

    Cytuj
    IP: 95.48.xx2.xx5 
  • Stefan_gość

    15.09.2016, 17:13

    bardzo super

    miasto Tczew rozwija się, oby tak dalej mieszkańcy.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx8.xx4 
  • +2

    _gość

    15.09.2016, 22:17

    Osobiście przeszkadza mi sposób prowadzenia strony tcz.pl .Wstyd mi za treści i sposób  jaki je publikujecie.

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx0 
  • +1

    _gość

    15.09.2016, 22:54

    Tczew - Najbardziej narzekające miasto w Polsce

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx9 
  • +7

    adr_gość

    16.09.2016, 08:14

    Fajnie fajnie, ktoś ma talent. Ale malowanie to nie wszystko. Przede wszystkim nie moda a wiedza. Chęć pomocy innym. Fajnie, że siedemnastolatkowie są zarażeni "patriotyzmem"- moda. Ale czy w przypadku wybuchu konfliktu zbrojnego broniliby państwa? Wojna to krew, ból, cierpienie. Śmierć. Czy któryś z tych ludzi potrafiłby udzielić pierwszej pomocy osobie, która jest cała we krwi? Patriotyzm patriotyzmem ale nie róbmy z tego mody. Bo jeśli widzę w knajpie kilku chłopaków, którzy mają bluzy czy t-shirty patriotyczne to dla mnie to nie jest patriotyzm ale nie odbieganie od norm społecznych, które są aktualne w modzie. Patriotyzm jest wtedy kiedy sytuacja kryzysowa, pamięć owszem ale nie w formie mody.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx4.xx8 
  • +5

    _gość

    16.09.2016, 08:33

    o co cała awantura???

    Bądź co bądź to jest sztuka i każdy ma prawo do jej krytyki, tak jak każdy ma prawo do swojego gustu. Jednym nie podoba się penis na krzyżu innym - patriotyczne murale. Jedni i drudzy mają prawo do krytyki w ramach wolności słowa - chyba że autor artykułu chce wrócić do zasad z minionej epoki, czyli żeby z patriotycznymi muralami było jak z pomnikami czerwonoarmistów - można było powiedzieć tylko, że są piękne.

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • +3

    _gość

    16.09.2016, 12:59

    Nadgorliwość gorsza od faszyzmu - ot cała filozofia, wszystko co jest z przesadą zaczyna być po prostu głupie. Patriotyzm jest głównie w zachowaniu, w sercu, w codziennym życiu, podobnie jak z wiarą katolicką. Ci co najbardziej krzyczą, że są patriotami najczęściej nic o swoim państwie nie wiedzą albo ich zachowanie mocno odbiega od patrioty.

    Odpowiedz
    IP: 46.171.xx6.xx3 
  • aqw_gość

    16.09.2016, 15:45

    Popieram takie odnawianie ścian. Na bajkowym też jest mural z Dmowskim i Piłsudskim to jedyna niepomazana ściana. Bardzo dobry sposób na walkę z tandetnymi kretyńskimi sprayami na ścianach. Pociesza, ze nawet Ci którzy sprayują szanują naszych narodowych boaterów

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • +4

    lgh_gość

    16.09.2016, 16:13

    Wydaje mi się, że krytyka muralu wzięła się stąd, że młodzież twierdzącą, że reprezentuje  poglądy patriotyczne często swoim zachowaniem zaprzecza ideom patriotycznym. Może mylnie, ale obecnie utożsamia się krzykliwe wykorzystanie symboli narodowych do wyrażania skrajnych poglądów krzywdzących poczucie patriotyzmu wielu Polaków - również przez odwołania do nacjonalizmu. Może faktycznie idea muralu została niesłusznie skrzywdzona krytyką, jednak, jeśli jest inaczej, to może wspomniany ruch obywatelski wykaże się gdzieś jeszcze, na jakimś innym polu, w jakiś inny sposób i nie będzie nosić to formy popularnego ostatnio znakowania terytorium. Co na to ruch obywatelski?

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • +1

    _gość

    16.09.2016, 20:48

    Autor artykułu, nie zna znaczenia słowa - inicjatywa i w ogóle nie rozumie, czym jest inicjatywa obywatelska. Inicjatywa obywatelska, jest narzędziem które umożliwia realizację zgłaszanych przez nich zadań, na terenie ich zamieszkania. Mówiąc krócej, mieszkańcy domagają się u swoich władz / gmina, magistrat, starostwo itp. /. aby w ich otoczeniu powstał potrzebny plac zabaw, zieleń, parking itp. Mieszkańcy często deklarują w realizacji swoich inicjatyw, wkład własnej pracy a nawet środki finansowe. W skali kraju inicjatywa obywatelska polega na tym, że po zebraniu odpowiedniej ilości podpisów, obywatele domagają się aby rząd / parlament / wydał jakąś ustawę, lub zmienił jakąś inną. Wymalowanie malowidła, o treści patriotycznej nie jest inicjatywą obywatelską, ani też nie jest patriotyzmem. Pojęcie patriotyzmu, jest szerokim pojęciem. Ci młodzi ludzie niech się nie kreują na wielkich patriotów, gdyż nimi nie są. Samo wypisywanie haseł nie oznacza, że jest się patriotą. Jest takie pojęcie jak patriotyzm lokalny. Niech zaczną od tego, aż będą wielkimi patriotami. Używając słów autora artykułu, trzeba stwierdzić, że patriotyzm na muralu to virtual, a potrzebny jest real. W Tczewie nikomu nie przeszkadzają prawdziwe inicjatywy obywatelskie. Jest ich mało, a potrzeba dużo więcej.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • +1

    archeolog_gość

    16.09.2016, 21:37

    Pisanie na ścianach budynków i graffiti, jest tak stare, jak dzieje ludzkości. Świadczą o tym wykopaliska i inne odkrycia. W 79 r. n. e. wybuch Wezuwiusza, spowodował, że miasta Herkulanum i Pompeje przestały istnieć. Archeolodzy w latach późniejszych odkryli te miasta. Odkrycia były wielkie, ciekawe i różne. Na ścianach budynków, znaleziono też różne napisy i graffiti. Ówcześni mieszkańcy, w ten sposób wyrażali swoje myśli i emocje. Był napis na budynku: "Parys to rozkoszny pieszczoszek", lub napis na ścianie baru: "Przeleciałem barmankę".

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • +1

    johnny_gość

    17.09.2016, 00:34

    xxx

    taaa, a jak Nagóra wypedzlował Pasierba na ekonomiku takiego ze wszystkie inne razem wziete patriotyczne bazgroły nie miały polotu, to zamalowali

    Odpowiedz
    IP: 5.172.xx6.xx8 
  • _gość

    17.09.2016, 19:28

    A ja nie jestem patriota , panstwo- Polska dala mi tylko; garb na plecach , wrzody na zoladku , siwe wlosy na glowie i mase innych okropnosci. Nie bylem, nie jestem i nie bede!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx4 
  • +1

    obatel_gość

    18.09.2016, 07:51

    Masz garb, bo nie uprawiałeś gimnastyki. Masz wrzody na żołądku, bo źle się odżywiałeś. Osiwiałeś, bo narobiłeś sobie sam kłopotów. To Polska jest temu winna??!! Przemyśl to i bądź patriotą.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx8 
    -2

    _gość

    18.09.2016, 20:47

    Na pewno to Polska Ci nie dała umiejętności stosowania interpunkcji.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx1 
    +1

    obatel_gość

    19.09.2016, 16:32

    To najpierw Ty postaraj się, żeby Polska dała Ci umiejętność poprawnego pisania. Uważam, że Twoje zdanie powinno brzmieć: "Na pewno to Polska, nie dała Ci umiejętności stosowania interpunkcji.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx8 
    +2

    _gość

    20.09.2016, 13:52

    obatel - znasz takie przysłowie: "Prowadził ślepy kulawego"??? Od kiedy między podmiotem zdania (w tym przypadku "Polska") a orzeczeniem ("nie dała") stawiamy przecinek??? Druga sprawa: "Ci nie dała", czy "nie dała Ci" co to za różnica??? Słyszałeś o szyku przestawnym??? W każdym z tych 2 wersji zdanie to jest poprawne pod względem logiczno-stylistycznym. Przykład masz w powiedzeniu "Bozia Ci rozum odebrała" albo jak wolisz "Bozia odebrała Ci rozum".

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
    +1

    obatel_gość

    20.09.2016, 16:06

    Jestem taki, że nie obrażam się na słuszne uwagi i krytykę. Ty chyba masz rację. Muszę to przemyśleć oraz wszystko sobie przypomnieć, bo dawno temu chodziłem do szkoły i kamieniami w nią nie rzucałem. Pozdrawiam.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx8 
    +1

    _gość

    21.09.2016, 08:49

    Wybaczam;))) Pozdro

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.