Od lutego ub. roku w Tczewie funkcjonuje zintegrowany węzeł transportowy. Urzędnicy z tczewskiego ratusza, który odpowiadał za wykonanie tej jednej z największych w historii Tczewa inwestycji, pokusili się o sporządzenie pierwszych zestawień. Okazuje się, że w ciągu kilkunastu miesięcy węzeł obsłużył aż 4 mln pasażerów.
W ciągu pierwszego roku funkcjonowania przez węzeł przewinęło się dokładnie 4 069 700 osób. Z zestawienia ratusza wynika, że z usług komunikacji miejskiej skorzystało wówczas 1 388 300 pasażerów (miesięcznie 115 692 osób, a dziennie 3856). W komunikacji podmiejskiej te liczby to odpowiednio: 2 681 400 osób rocznie, 223 450 miesięcznie i 7448 dziennie - w sumie 4 069 700 - 339 142 - 11 305.
Tczewianie chętnie korzystają również z położonego w pobliżu dworca PKP i galerii handlowej parkingu. W skali roku parkowało tam 271 032 pojazdów (miesięcznie 22 586, a dziennie 753). Najwięcej aut przyjeżdża tam w piątki: 49 712 wjazdy w roku, 4143 miesięcznie i 956 dziennie. W sobotę to odpowiednio: 44 200; 3683 i 850. W pozostałe dni tygodnia kształtuje się to następująco - poniedziałek - 39 729; 3311 i 779wtorek: 37 392; 3116 i 779, środa - 36 800; 3067 i 736, czwartek - 38 250; 3188 i 765 i niedziela - 24 949 rocznie, 2079 miesięcznie i 409 wjazdów dziennie.
- W większości już zapomnieliśmy, jak to miejsce wyglądało przed oddaniem węzła do użytku - ten rejon miasta zmienił się nie do poznania. - mówi prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.
Przez najbliższe cztery lata parkowanie na terenie węzła będzie bezpłatne - co będzie później? Na razie nie wiadomo. Być może zostaną wprowadzone płatności, urzędnicy muszą jednak przeanalizować całą sytuację - sprawdzić, jak mogłoby wyglądać wprowadzenie abonamentów, np. dla tych, którzy zostawiają tam auto na cały dzień. Opłaty nie miałyby być wysokie, a dzięki nim można byłoby pozyskać środki na utrzymanie węzła - oświetlenie, sprzątnie, zieleń, odśnieżanie.
- Nic w tej sprawie nie jest jeszcze przesądzone. Będziemy dopiero zajmować się tym tematem. Patrząc na obłożenie, parking w tym miejscu mógłby być większy. Doskonale sprawdziłby się tutaj parking dwupoziomowy. Warto rozważyć takie rozwiązanie, oczywiście w miarę posiadanych środków - dodaje prezydent.
W ciągu pierwszego roku funkcjonowania przez węzeł przewinęło się dokładnie 4 069 700 osób. Z zestawienia ratusza wynika, że z usług komunikacji miejskiej skorzystało wówczas 1 388 300 pasażerów (miesięcznie 115 692 osób, a dziennie 3856). W komunikacji podmiejskiej te liczby to odpowiednio: 2 681 400 osób rocznie, 223 450 miesięcznie i 7448 dziennie - w sumie 4 069 700 - 339 142 - 11 305.
Tczewianie chętnie korzystają również z położonego w pobliżu dworca PKP i galerii handlowej parkingu. W skali roku parkowało tam 271 032 pojazdów (miesięcznie 22 586, a dziennie 753). Najwięcej aut przyjeżdża tam w piątki: 49 712 wjazdy w roku, 4143 miesięcznie i 956 dziennie. W sobotę to odpowiednio: 44 200; 3683 i 850. W pozostałe dni tygodnia kształtuje się to następująco - poniedziałek - 39 729; 3311 i 779wtorek: 37 392; 3116 i 779, środa - 36 800; 3067 i 736, czwartek - 38 250; 3188 i 765 i niedziela - 24 949 rocznie, 2079 miesięcznie i 409 wjazdów dziennie.
- W większości już zapomnieliśmy, jak to miejsce wyglądało przed oddaniem węzła do użytku - ten rejon miasta zmienił się nie do poznania. - mówi prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.
Przez najbliższe cztery lata parkowanie na terenie węzła będzie bezpłatne - co będzie później? Na razie nie wiadomo. Być może zostaną wprowadzone płatności, urzędnicy muszą jednak przeanalizować całą sytuację - sprawdzić, jak mogłoby wyglądać wprowadzenie abonamentów, np. dla tych, którzy zostawiają tam auto na cały dzień. Opłaty nie miałyby być wysokie, a dzięki nim można byłoby pozyskać środki na utrzymanie węzła - oświetlenie, sprzątnie, zieleń, odśnieżanie.
- Nic w tej sprawie nie jest jeszcze przesądzone. Będziemy dopiero zajmować się tym tematem. Patrząc na obłożenie, parking w tym miejscu mógłby być większy. Doskonale sprawdziłby się tutaj parking dwupoziomowy. Warto rozważyć takie rozwiązanie, oczywiście w miarę posiadanych środków - dodaje prezydent.
Komentarze (3) dodaj komentarz
Zenon Blotta_gość
27.06.2013, 09:50
Dla posiadaczy biletów miesięcznych na pociąg
parking powinien być za symboliczną złotówkę lub za darmo gdyż wystarczająco dymają nas leśne dziadki z PR i TLK.
Odpowiedz_gość
27.06.2013, 11:05
Tylko, że właściciel parkingu nie ma nic wspólnego z PR i TLK i nic go nie obchodzi, czy PR i TLK kogoś dyma, czy nie. Druga sprawą jest to, że jak już w końcu wprowadzą opłaty za parkowanie, to znając polskie realia, będą one wyższe niż ceny parkowania w centrum Nowego Jorku. Jeśli chodzi o wygląd okolicy, to przydałoby się kopnąć w d..ę PKP za ten koszmarny obiekt, w którym mieści się chyba jakiś bank żywności, ale obiekt straszy. PKP obiecało chyba też, że zrobi coś z tą obdrapaną wieżą ciśnień, a zawieszono na niej tylko jakiś baner reklamowy i wieża wygląda jeszcze gorzej. Miała być wieża wyremontowana, a PKP pewnie wymyśliło, że się szmatą zaryje i będzie dobrze, ale nie jest dobrze. Wież ciśnień też straszy. No i ta nieszczęsna Poczta. To już jest horror. Czy miasto nie ma żadnego wpływu na Pocztę Polską, żeby zmusić ich do zrobienia porządku choćby z elewacją tego zaniedbanego budynku? Pewnie dałoby się coś zrobić, ale komu się chce?
Cytujgość_gość
27.06.2013, 14:01
wezeł
węzeł jest ok.Przejrzyście,logicznie jest trochę niedociągnięć jak np brak daszków na deszcz itd,ale ogólnie to dobra inwestycja.Tylko te autobusy.Pal licho,że to rzęchy ale dlaczego one nie jeżdżą zgodnie z rozkładem.
Odpowiedz