Masz dość dziur? Dołóż się do remontu

Kompleksowy remont oznacza milionowe kwoty (fot. tcz.pl)
Masz dość dziur? Dołóż się do remontu
Chodnik dziurawy, a środków na remont nie ma w miejskiej kasie? Może rozwiązaniem drobnych drogowych bolączek mieszkańców Tczewa będzie wspólne prowadzenie prac remontowych z magistratem. Podobne rozwiązania - dzielenie kosztów remontu pomiędzy mieszkańcami i gminą - sprawdzają się już m. in. w Malborku.

Miasto od jakiegoś czasu prowadzi wspólne inwestycje remontowe z powiatem - dzięki takiemu partnerstwu powstaje wiadukt w ciągu ulicy Wojska Polskiego, zaś w przyszłości ma być wyremontowana powiatowa ulica Jedności Narodu. W miejskiej kasie, nie ma wielu środków na remonty i inwestycje, dlatego jeśli ktoś nie chce czekać i zależy mu na szybkiej modernizacji swojej ulicy, może zawrzeć umowę z miastem i podjąć się wspólnego wyremontowania drogi:

- Trudno liczyć na to, że znajdą się chętni do partycypowania w kompleksowych remontach ulic, bo to są milionowe sumy. Natomiast, gdyby znaleźli się chętni do współrealizowania mniejszych zadań remontowych, typu remont chodnika, to my dołożymy połowę tej kwoty. - wyjaśnia prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki. - Oczywiście trzeba pamiętać, że nas ogranicza budżet, ale chętnie przećwiczylibyśmy to rozwiązanie na jakimś konkretnym przykładzie.

Podobne rozwiązania sprawdzają się z powodzeniem w kilku polskich miastach - z pomysłu korzystają już m. in. władze Malborka. W 2000 roku ruszył tam Malborski Program Partnerstwa Lokalnego. Na czym tym polega? Założony przez mieszkańców komitet zbiera środki na inwestycje, a miasto daje im dofinansowanie - dotacja może wynosić maksymalnie 30 tys. zł i stanowić 70 procent wartości projektu. Jeśli urzędnicy zdecydują, że przypadek jest wyjątkowy, samorząd może przekazać nawet 100 tys. zł. Dzięki takiemu partnerstwu malborżanie zagospodarowali tereny zielone, czy zbudowali sobie parkingi. Na razie do tczewskiego magistratu nie zgłosili się mieszkańcy zainteresowani wprowadzeniem takiego rozwiązania.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (56)
dodaj komentarz

  • +89

    tekla_gość

    09.08.2011, 04:38

    czego oni oczekują

    Dziurawe chodniki to problem miasta , niech nie marnują środków z budżetu na zegary słoneczne,szukanie krypty Czarlińskich fontanny i inne zbędne dla mieszkańców wymysły. Uważam ,że odprowadzam podatki z które miasto powinno ekonomicznie zarządzać. Nie jak komu na rozum padnie tak się zarządza pieniędzmy podatników. Ten zegar słoneczny to przykład jak marnuje się środki i wydaje się na byle co. Niech kiedrowski pomysłodawca tego bubla zegara słonecznego wyremontuje np ulicę Wąską czy Ogrodową. Jest radnym ma kasę to niech pokaże co dla miasta zrobił. Społeczeństwo Tczewa ,żyje w biedzie bardzo dużo młodych ludzi nie ma pracy i jeszcze ma parcytypować w remontach chodników. Ktoś upadł na swój chory rozum i wysunął taka propozycję. Ci co zaproponowali biorą takie wynagrodzenia ,że niech ten pomysł sami zrealizują.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx9.xx0 
  • +28

    dokladnie_gość

    09.08.2011, 06:30

    Dokladnie, zbyt duzo skladek kradnie panstwo.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx1.xx5 
    +26

    _gość

    09.08.2011, 07:39

    Za zegar słoneczny odpowiada Pani Bielawska, która już nie zajmuje stanowiska naczelnika Wydziału Planowania Przestrzennego. Z drugiej strony Kiedrowski też nieźle kasę moim zdaniem marnował.

    Cytuj
    IP: 195.206.xx6.xx1 
  • +21

    pytek_gość

    09.08.2011, 06:19

    Zastanawia mnie tylko, na co są przeznaczane podatki, które płacę na każdym kroku?

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xx0 
  • +19

    Obserwator_gość

    09.08.2011, 06:30

    Wzory z Malborka - skandal

    13 lat kłótni z powiatem, o to czyje są ulice w Tczewie. Pobłocki 8 lat z-cą Prezydenta teraz Prezydent , a Malbork dla Tczewa musi być przykładem. Brak dobrego gospodarza przez długie lata w tym problem. Prawie wszystkie chodniki trzeba remontować w Tczewie, bo nikt tego nie robił od czasów Prezydenta Glinkowskiego.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx3 
  • +22

    bigel

    09.08.2011, 07:15

    ha ha ha...nasze państwo jest wspaniałe,placimy mega podatki,a leczymy się sami,bo służba zdrowia nie ma pieniędzy.w paliwie milion podatków,a teraz jeszcze mamy sami sobie drogi remontować??śmieszne

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +16

    stary tczewiak_gość

    09.08.2011, 07:27

    te apele o dokładanie do wszystkiego to jakaś paranoja no i oczywiście świadczy o kondycji państwa oraz regionu jeżeli widzi się zbiórkę pieniędzy na jakiś szczytny cel apotem dowiadujemy się że tylko 20% jest przeznaczone jest na ten cel a reszta się rozpływa oczywiście umiejętnie rozliczone to ręce opadają przykładów jest wiele(vide konkursy SMSowe) więc nie ma się co dziwić że ludzie tak reagują a w tczewie szczególnie bo społeczeństwo biedne a inwestycje włodarzy miasta są głupie i to ciągłe wyciąganie łap po pieniądze to jest wstrętne

    Odpowiedz
    IP: 91.94.xx0.xx0 
  • +8

    pipi_gość

    09.08.2011, 07:27

    Czyny społeczne dla UM

    Super komentarz!! Pan prezydent to chyba taki "chłop bez jaj"--wie jaki jest stan naszych ulic,a akceptuje śmieszne pomysły naszych radnych.Może zorganizuje jak za komuny czyny społeczne dla urzędasów i raz w tygodniu będą naprawiać dziury.Nasze ulice są okropne--ul Sobieskiego nie da się jechać-szkoda naszych autek!

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx8.xx0 
  • +4

    ka_gość

    09.08.2011, 07:47

    Nic nowego

    Za komuny w taki sposób budowało się ulice, chodniki, linie wodociągowe, kanalizację, linie gazowe. Jak to dobrze sięgać do starych, wypróbowanych sposobów.

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx5.xx0 
  • +3

    oby_gość

    09.08.2011, 07:56

    A dlaczego wkład musi być tylko finansowy? Jeżeli grupa mieszkańców chciałaby zagospodarować teren zielony to czy miasto nie może zakupić materiały, a sąsiedzi razem wykonają cała pracę?

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx0.xx7 
  • +6

    kajot551_gość

    09.08.2011, 08:39

    Dosc dziur

    Bezrobocie niebotyczne ,a nie ma kto wykonac prostych prac pod nadzorem fachowca od budowlanki.Element z okolic bazy autobusowej trzeba takze karać mandatami ,a takze innych /zlodziejaszkow,badziorów/i kiedy się tłumaczą że nie mają na mandat praca dla miasta .Tak,ze te rozwiązanie widzę w skali kraju,zamiast mandatu 500zł-tydzień pracy przy walach powodziowych,oczyszczaniu rowów itd.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • +5

    mieszkanka_gość

    09.08.2011, 08:44

    racjaa to jest chore :P jeśli chodzi o ten cały zegar to jest on moim zdaniem beznadziejny i bez użyteczny... za te pieniądze mogliby zdecydowanie co innego zrobić... i zgadzam się... czemu oni chcą kasę?! mieszkańcy nie mogą wykazać innego wkładu?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx1 
  • +3

    stary tczewiak_gość

    09.08.2011, 08:45

    gościu czyny społeczne to myśmy już przerabiali gdzie sprzęt do tych prac byl droższy jak wartość wykonanej pracy

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx0.xx9 
  • +5

    al_gość

    09.08.2011, 09:02

    To mnie ten artykuł uspokoił bo już myślałem że ten długo oczekiwany remont ulicy Jednosci Narodu się odbył ostatnio firma zalewała dziury dosłownie zalewała w deszczu w dziurach w których była woda wlewali asfalt.Teraz już wiem dlaczego bo to tylko na chwilę przecież będzie generalny remont to firma może tak robić jest to kolejny przykład gdzie wywala się nasze pieniądze w błoto( dosłownie w wodę ) i ja mam się do tego partactwa jeszcze dokładać chyba was pogieło Pieniądze są tylko są zle wydawane KUPUJĄC LUB ROBIĄC GÓWNA ROBI ,KUPUJE SIĘ DWA RAZY .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx0 
  • +4

    slr_gość

    09.08.2011, 09:13

    hahahaha a to dobry dowcip z rana

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx4 
  • +6

    Observer_gość

    09.08.2011, 09:15

    Premie dla prezesów spółek miejskich!

    O ile się orientuję, to prezesi spółek miejskich nie tylko, że mają uposażenia kilkakrotnie przewyższające nasze pensje, to i tak otrzymują kolejna 13 pensję! Są to pieniądze na wypłatę których jaśniepanujący wyraża zgodę! To może zyski spółek miejskich przekazać także na cele społeczne a nie tylko wypychanie kieszeni prezesom! Pozdrawiam i liczę, że prezesi jako pierwsi wyremontują wybraną ulicę DLA PRZYKŁADU.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xxx 
  • +8

    tcz45

    09.08.2011, 09:18

    wkład obywateli...hmmmm

    Z tym może być problem, Polacy są zniechęceni i przygaszeni ,wielu jest leniwych i zepsutych moralnie. Po prostu brudasy i kombinatorzy. Widzę to z własnego podwórka....nic nie chcą zrobić dla otoczenia. Gdy prosiłem spółdzielnię mieszkaniową , której jestem członkiem o worek cementu i wapna by wymalować budynki gospodarcze stojące na podwórzu ,,nie ma pieniędzy' na nic nie ma pieniędzy. Ale jeśli chodzi o ulice to tu niech wykazuje się miasto, spółdzielnia mieszkaniowa czy dana wspólnota.Ja się będę dokładał, a taki jeden z zarządu będzie pobierał wysoką pensję i udawał głupa. Płacimy podatki, czynsze, wkłady remontowe czy jakby to tam nazwał....a oni ciągle nie pieniędzy.... Zaznaczam ,że wiele pozytywnego się dzieje w Tczewie. Trzeba chwalić i doceniać to co dobre, ale też pokazywać i ganić durne decyzje. Ulica Sobieskiego w Tczewie. Stare ładne zabytkowe kamienice. Ostatnio została kolejna odnowiona. Dobrze przycięte drzewa. Ale jezdnia to tragedia. Łata na łacie, dziura na dziurze. Ohydztwo.Czy nie można raz porządnie przeprowadzić remontu tej ulicy. Porządnie położyć asfalt , ale taki co nie topi się w lecie. Co jest wykonany z odpowiednich składników., zatrudnić firmę co porządnie to wykona , a nie jakiś papraków. Chodniki to górskie szlaki turystyczne. Wstyd. Nie ma pieniędzy na to ...? To tym bardziej mądrze i porządnie wykonać pracę, aby starczyło to na wiele lat. To jest oszczędność. Biedak nie może pozwolić sobie na rozrzutność....a tacy jesteśmy w tej Polsce.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    ikolinda_gość

    10.08.2011, 14:58

    Nie tylko jezdnia na Sobieskiego wymaga remontu, ale przede wszystkim chodnik! to to w ogóle jest jakaś porażka, kobiety z Sobieskiego nie mają szans by wyjść z domu w szpilkach i nie odwalić "mentosa" ;/

    Cytuj
    IP: 77.253.xxx.xx8 
  • +7

    _gość

    09.08.2011, 09:41

    a mnie zastanawia jeden remont na Starym Mieście była położona kostka a w zeszłym tygodniu robotnicy zdejmowali całkiem nową kostkę i kładli kamienie. Na moje pytanie dlaczego nową kostkę zastępuje się kamieniami odpowiedział mi przechodzień : "że teraz Stare Miasto ma wyglądać jak dawniej". To jest dopiero wywalanie naszych pieniędzy w błoto ta kostka nadawała się do użytku i bardzo ładnie wyglądała niektórych nawet nie stać żeby sobie przy domu taką położyć.

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx4.xx4 
  • +9

    aja_gość

    09.08.2011, 09:47

    zwolnic paru nierobów z UM

    albo Starostwa i będzie kasa na drogi. Nie bardo wiadomo po co tam siedzą skoro pieniedzy starcza tylko na wypłaty a nie na inwestycje

    Odpowiedz
    IP: 178.42.xx8.xx5 
  • +3

    mieszkanka_gość

    09.08.2011, 09:49

    pytanie?

    Czy tak już jest żle w gospodarce miasta ,ktorą zarządza magistrat ,że zniża się do żebractwa. Niestety ,ale ja nikomu nie dołoże marnej złotówki ,a to dlatego ,że w magistracie i starostwie władze zarabiają takie pieniądze ,że stać ich na remont nie jednego chodnika. Starosta emerytura +pensja i po co takiemu taki dochód na stare lata. mieszkańcy Tczewa zamiast przeznaczać na to co już płacą w podatkach muszą dziury łatać w swoim budżecie,opłaty ,kredyty i drogie zycie za 1300,00zł tym się nikt z włodarzy nie przejmuje.Nawet tym,że pracowniki stoczni rzecznej wogóle bez wynagrodzenia musieli żyć i zaciągać długi u znajomych,żeby kawałek chleba kupić. Ktoś wpadł naprawdę na pomysł i szuka idiotów co mają robić w czynie społecznym.Te czasy już dawno minęły jak społeczeństwo Czyżykowa w trudzie budowało dom kultury i sadziło drzewka. Czasy czynu społecznego to za komuny dziś mamy demokrację płacimy podatki i ządamy .

    Odpowiedz
    IP: 178.42.xx6.xx8 
  • +4

    _gość

    09.08.2011, 10:42

    Kosmiczny z porzedniej epoki "Pomysł" tczewskiego Kononowicza mi się nie podoba. Mam dobry sposób na ten problem. Wystarczy podpisać umowę z jakimśChińskim koncernem, a za wykonaną pracę możemy zapłacić tczewskimi dukatami.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx8 
  • +1

    jurgo850

    09.08.2011, 10:48

    Zwariowali juz do reszty

    Powariowali. nie dośc ze bieda to jeszcze kase chca wyludzic

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +5

    _gość

    09.08.2011, 10:55

    Tczewianie płacą masę podatków kupujesz samochód na dzień dobry 2% w skarbówce dla gminy. Do tego co roku jakieś podatki do UM i Skarbówki. Niedługo pewnie ktoś wpadnie na pomysł, że na wjazdach na wybrane ulice ( oczywiście te wyremontowane ) będą stały bramki do poboru opłat. W mieście brak parkingów. Widać to na os. zatorze. Normalnie krew mnie zalewa jak widzę niektórych partaczy co parkują po obu stronach ulicy, że potem nie można wjechać na własne podwórko bo zwyczajnie jest za ciasno. Całe osiedle jest zastawione samochodami od wiaduktu koło ulicy elżbiety do samej ulicy półwiejskiej. Ale miejskie służby oczywiście nic nie mogą na to nic poradzić. Z togo co wiem z przepisów drogowych to jeżeli jest taka wąska ulica to się po obu stronach nie parkuje to by powstawiali mandaty, ale poco. Ostatnio karetka nie mogła przejechać i jechali na około.

    Odpowiedz
    IP: 188.33.xxx.xx8 
  • +1

    Ziooo_gość

    09.08.2011, 11:19

    --- Treść komentarza została usunięta ze względu na jego wulgarność ---

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx4 
  • +4

    marcin_gość

    09.08.2011, 11:22

    trzeba jednak stąd uciekać

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx6 
  • +6

    Nie wskazując palcem -Pobłocki_gość

    09.08.2011, 12:02

    Przeglądy gwarancyjne

    Proszę by UM skutecznie egzekwował od wykonawców robót przeglądy gwarancyjne. Większość "rozpieprzonych" ulic i chodników to skutek bylejakości wykonawstwa i braku egzekwowania gwarancji. Niestety, to za rządów pana Pobłockiego na stanowisku zastępcy ds gospodarczych miało miejsce najwięcej zaniedbań w tej kwestii. Stawianie lamp pośrodku chodników to też standard tej epoki. Zapraszam na ulicę W. Pola, by zobaczyć jak wygląda gwarancja firmy Eltor. Panie Pobłocki, to obok pana domu, w kierunku 30-go Stycznia.

    Odpowiedz
    IP: 79.188.xx7.xx0 
  • +6

    _gość

    09.08.2011, 13:06

    może mi ktos wytłumaczyc dlaczego na starym miescie robotnicy ściągają całkiem nową kostke brukową i kładą jakieś kamienie - Miasto ma za dużo pieniędzy żeby co pare lat dobrą kostke wymieniać ????? Znajoma powiedziała że kładą takie kamienie żeby wyglądało jak dawniej - nie wiem czy to prawda ale wiem napewno że za nasze pieniądze stanowczo się na to nie zgadzam !!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx4.xx4 
  • Doktor Granat_gość

    09.08.2011, 13:38

    ...

    Historia ponoć autentyczna i pasuje do niniejszego artykułu, jak w pysk strzelił. Ostatnio premier pokazywał dziennikarzom kolekcję malarstwa. Przystanęli przy jednym z obrazów, który jest portretem premiera. - Jak podoba się panu mój portret? - Dobry, ale przybrał pan na nim nienaturalną pozę - odpowiedział jeden z dziennikarzy. - Dlaczego? - spytał premier - Gdyż trzyma pan rękę we własnej kieszeni...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx4 
  • +4

    _gość

    09.08.2011, 13:42

    ŻEBY DO KIESZENI POSZŁO? MY MAMY DOKŁADAĆ? ZMNIEJSZCIE CENY W SKLEPACH !!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx4 
  • +5

    MAX_gość

    09.08.2011, 13:45

    D

    Buheheh humor mi sie poprawił <lol2> nie no macie pomysly. moze jeszcze mam sam robic droge i chodniki + swoj material>? hehhe

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx5.xx1 
  • +8

    stef

    09.08.2011, 15:24

    remont+promocja

    naklejka na samochód JAK CHCESZ DO TCZEWA PRZYJECHAĆ TO SOBIE DROGIĘ I CHODNIK ...WYREMOMTUJ!!!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +5

    C>K>M

    09.08.2011, 16:03

    Jak nie mają pieniędzy na remonty, to niech je znajdą. Jak nie potrafią znaleźć, to niech zrezygnują z pracy, która najwyraźniej przerasta ich możliwości. To już jest bezczelność.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +7

    jaszym1

    09.08.2011, 16:35

    ?

    PARANOJA !!!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    09.08.2011, 18:17

    Ludzie nie maja za co żyć a teraz maja dokładać sie do remontów a na koniec takiego obywatela eksmituja na dodatek.Moze Prezydent zredukuje swoje szeregi w UM i zacznie oszczedzac na wypłatach i wtedy wystarczy na wszystko!!!!.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx9 
  • +2

    aaa_gość

    09.08.2011, 18:42

    a nie lepiej zrobic raz a porządnie, a nie co parę lat remonty ok 12-13 lat temu robiono chodniki na starym mieście a teraz znowu wymiana chodnika - i my mamy za to jeszcze płacić

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • +3

    GOŚĆ_gość

    09.08.2011, 19:23

    A KTO MI POMOŻE?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • +1

    wioslarz25

    09.08.2011, 19:30

    żal

    Wstydziliby się coś takiego w ogóle napisać nie do wiary że w ogóle o czymś takim pomyśleli a Malbork to wiadomo zakute ..... :P

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • lulilaj_gość

    09.08.2011, 19:38

    no to panie Pobłocki daj przykład i zgłoś sie na ochotnika:)

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx2 
  • marcin1980_gość

    09.08.2011, 19:39

    .............

    Tego typu pomysły prowadzą do wniosku że WŁADZA JEST SAMA DLA SIEBIE, ABY TYLKO MOTŁOCH POKORNIE PŁACIŁ WSZELAKIE PODATKI I NICZEGO NIE ŚMIAŁ WYMAGAĆ OD URZĘDASÓW A WŁADZA JUŻ SOBIE PORADZI. NO I NA WYBORY ŻEBY CHODZIŁ GŁOS ODDAĆ NA CELEBRYTÓW POLITYCZNYCH :)

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx6.xx6 
  • +8

    _gość

    09.08.2011, 19:46

    Dołóż się do remontu

    zamierzam remontować łazienkę więc na dobry początek "współpracy " niech miasto i powiat dołożą się po 30% kosztów.

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xxx.xx2 
  • +3

    BELZEBUB_gość

    09.08.2011, 22:16

    ŻENADA

    URZĘDNICY TO WYJĄTKOWO BEZCZELNA SPOŁECZNOŚĆ...Z MOICH PODATKÓW ŻYJĄ JAK PĄCZKI W MASEŁKU, PREMIE ZA NIERÓBSTWO LECĄ JAK Z RĘKAWA, PŁACĘ PODATKI, KOSZĘ TRAWNIK PRZY PARKINGU ( SPONSORUJĘ PRACĘ I ENERGIĘ), ZAMIATAM PARKING PRZED MOIM DOMEM, NIE POŁOŻONO CHODNIKA PRZY MOJEJ ULICY, BO KOSTKA ,,GDZIES ZNIKŁA", ZGŁASZAŁAM JEJ BRAK, ALE FACET ODPOWIEDZIAlNY W UM ZA ROBOTY MA TO GDZIEŚ, JESZCZE DO CZEGO MAM SIE DOŁOŻYĆ? MOŻE OPŁACIĆ ENERGIĘ ZUŻYTĄ PRZEZ STAROSTWO, ALBO ZASPONSOROWAĆ WYCIECZKĘ NIEROBOM NA MALEDIWY, BO SIĘ NUDZĄ W MIEŚCINIE...NA KOŃCU WZIĄĆ SZNUR...

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx9 
  • +4

    karol_gość

    10.08.2011, 00:03

    dziury

    Gdzie kasa z mandatów i fotoradarów ? A guzik sie doloze- zlodzieje !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 94.196.xx9.xx5 
  • +5

    st_gość

    10.08.2011, 08:05

    Proszę mi podać przykład...

    ... gdzie w Malborku miasto wyżebrało kasę od mieszkańców na remont ulicy. To jest chore, płacę podatki, które są marnotrawione przez UM na dotowanie takich firm jak Veolia, ładowanie kasy w arcypotrzebne zegary słoneczne i karty miejskie, co roku podwyższanie cen biletów. Miasto, które niby jest prawie, że w Trójmieście (z Tczewa wszędzie blisko podobno) nie potrafi przyciągnąć inwestorów, którzy by stworzyli miejsca pracy nie za najniższą krajową stawkę (jak np Flextronics), a jedyne co powstaje w mieście to markety przy zachwycie mieszkańców (światowo będzie), a później płacz i lament, że stare miasto pod**ada, skoro nie powstają tam żadne sklepy znanych marek (bo znajdują się już w marketach), a jedynie lumpeksy. W takich 40-tysięcznych Chojnicach sklepy takich marek jak Cropp, Reserved, etc znajdują się na starówce, a markety na obrzeżach. Widać można, ale nie w Tczewie. Jak taki pan Pobłocki wspaniałomyślny to niech dołoży z własnej kasy do remontu jakiegoś chodnika koło jego domu, chociażby dla przykładu.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx3.xx4 
  • +1

    st_gość

    10.08.2011, 08:19

    do administracji tcz - coś macie dziwną tą cenzurę z gwiazdkami ;)

    Cytuj
    IP: 89.200.xx3.xx4 
  • +2

    _gość

    10.08.2011, 08:14

    a ja myślałam że Złodziejowo to Szpęgawa :) :)

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx4.xx4 
  • +1

    _gość

    10.08.2011, 08:25

    --- Treść komentarza została usunięta ze względu na jego obraźliwość ---

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx4.xx4 
  • +1

    _gość

    10.08.2011, 08:42

    Tczew to nie Malbork !!!!!!!!!! Pan Prezydent powinien tam startować w wyborach !! My sobie tu świetnie poradzimy bez niego

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx4.xx4 
  • +2

    st_gość

    10.08.2011, 09:16

    Niech napiszą najpierw na jakich niby to ulicach mieszkańcy się dołożyli do remontów. A co do Pobłockiego - hmm.... raczej Rychłowski w Malborku lepiej i tak sobie radzi z rządzeniem od tczewskiego prezydenta.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx3.xx4 
  • _gość

    10.08.2011, 08:43

    mój komentarz nie był obraźliwy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx4.xx4 
  • _gość

    10.08.2011, 13:56

    Przepraszam czy to żart z tym dokladaniem się do łatania dziur na ulicach i chodnikach z tych paru groszy które zarabiam ,jeszcze mam się dokładać niech dają Ci któży zarabiają dużo albo b. dużo a mówimy o urzędnikach z Starostwa i Urzędu Miasta oni napewno nie mają po 900 zł wyplaty a rachunki muszę zapłacić i mam w D...e i w nosie ich dziury niech zawiną rękawy swoich białych koszulek i lać asfalt i już będą miejsze koszta bo robotnikom trzeba zapłacić a tak już robocizna będzie darmowa .Tak tak Panowie urzędnicy do roboty ..

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx8.xx9 
  • +1

    lion_gość

    10.08.2011, 16:29

    WSTYD!!!

    Tcz.pl powinno raczej skonstruować ten artykuł na zasadzie absurdu i nieco ten pomysł "ratusza" po prostu wyśmiać...Czasami mam wrażenie, że ten portal nie ma własnego zdania, a często na koniec informacji przydałaby się jakaś cięta riposta...No ale cóż, urząd każe, portal pisze i mam wrażenie, że razem z nim namawia mieszkańców do tego paranoicznego pomysłu!

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx5.xx3 
  • _gość

    11.08.2011, 07:26

    dokładnie zgadzam sie w 100%

    Cytuj
    IP: 87.204.xx5.xx7 
  • _gość

    10.08.2011, 16:30

    Idzcie do Starostwa Powiatowego do Wydz.Komunikacji tam to dopiero są szopki - siedem okienek a tylko w jednym pani , która każe przed świtem stanąć w kolejce po jakieś numerki, aby zarejestrować samochód - tak to już było w komunie, dzisiaj tj 10.08.2011 o godz 11;30 został obsłużony ostatni obywatel a pani wyszła - koniec pracy

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx1.xx4 
  • +1

    Krzychu_gość

    10.08.2011, 17:50

    dziura dziurę pogania

    Jeszcze trochę a Tczew ze swoimi dziurami dogoni Włocławek. Plomby z zębów lecą jak się wjeżdża do Tczewa - pomijając wjazd od Pszczółek. Ale czy to od Czatków, czy Bałdowa - dziury i łaty nadlane jak po roztopach zimowych. Ciągłe podniecanie się bulwarem i mostem na którego remont nie ma grosza. Musiałbym na głowę upaść aby dokładać , a rajcy rozp...... nasze pieniądze na zegary , fontanny, ścieżki rowerowe nie po tej stronie co trzeba (czyt.bulwar) i inne zbędne gadżety. Wystarczy , że płacimy podatki i mandaty do UM. Place zabaw większe niż parkingi, rozumiem że powinny być ale coś tu moim zdaniem jest nieproporcjonalne do potrzeb na niektórych osiedlach. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx8 
  • +1

    Ziooo_gość

    10.08.2011, 18:50

    Mój komentarz nie był wulgarny tylko nazywał rzeczy po imieniu. Moja wina, że czasy zmuszają obywateli do używania w stosunku do władz miasta takiego słownictwa ? .. nie sądzę :-/

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA