Rada Miejska w Tczewie pozytywnie przychyliła się do inicjatywy prezydenta Tczewa w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Tczewskiego w kwocie 30.0000 zł na zadanie: "Wykonanie dokumentacji projektowej budowy drogi dla rowerów i remontu chodnika na odcinku od szpitali do wiaduktu kolejowego w ciągu ul. 30 Stycznia w mieście Tczew". Koszt całego zadania powiat tczewski szacuje na 60 tys. zł.
Wykonanie dokumentacji projektowej dla drogi dla rowerowej na 30 Stycznia to pierwszy, ale bardzo ważny krok. Następnym będzie wykonanie całej inwestycji.
Ulica 30 Stycznia jest jedną z ważniejszych ulic w Tczewie, zarówno dla ruchu samochodowego jak i rowerowego. Przy ul. 30 Stycznia funkcjonuje duży zakład pracy - Eaton. Codziennie we wiacie rowerowej tego zakładu parkowanych jest kilkadziesiąt rowerów. Drugą ważną firmą, która skorzystałaby na budowie drogi rowerowej jest firma Gardner.
Obciążenie ul. 30 Stycznia ciężkim transportem związanym z tymi firmami, pojazdami komunikacji zbiorowej, publicznej i prywatnej (kumulują się tu linie "Latochy" i "GRYFa") wpływa na obniżenie poziomu bezpieczeństwa rowerzystów na jezdni. Poza obsługą transportową wymienionych firm, jest to główna trasa dojazdu do osiedli mieszkaniowych "Bema", Witosa", ale także do obiektów publicznych jak szpital powiatowy, przychodnia zdrowia, cmentarze, I Liceum Ogólnokształcące.
Wykonanie dokumentacji projektowej dla drogi dla rowerowej na 30 Stycznia to pierwszy, ale bardzo ważny krok. Następnym będzie wykonanie całej inwestycji.
Ulica 30 Stycznia jest jedną z ważniejszych ulic w Tczewie, zarówno dla ruchu samochodowego jak i rowerowego. Przy ul. 30 Stycznia funkcjonuje duży zakład pracy - Eaton. Codziennie we wiacie rowerowej tego zakładu parkowanych jest kilkadziesiąt rowerów. Drugą ważną firmą, która skorzystałaby na budowie drogi rowerowej jest firma Gardner.
Obciążenie ul. 30 Stycznia ciężkim transportem związanym z tymi firmami, pojazdami komunikacji zbiorowej, publicznej i prywatnej (kumulują się tu linie "Latochy" i "GRYFa") wpływa na obniżenie poziomu bezpieczeństwa rowerzystów na jezdni. Poza obsługą transportową wymienionych firm, jest to główna trasa dojazdu do osiedli mieszkaniowych "Bema", Witosa", ale także do obiektów publicznych jak szpital powiatowy, przychodnia zdrowia, cmentarze, I Liceum Ogólnokształcące.
- Zrealizowanie tego zadania zwiększy spójność dróg rowerowych w mieście i poprawi komfort i bezpieczeństwo osób poruszających się na rowerach. Budowa drogi rowerowej na ul. 30 Stycznia jest zgodna z przyjętą strategią "Polityka rowerowa Tczewa do 2030 roku" jaka została uchwalona przez Radę Miejską w Tczewie w dniu 25 lutego 2021 r. Strategia powstała dzięki wsparciu Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej UMK w Toruniu. Ponadto w związku z planowaną przebudową wiaduktu na 30 Stycznia, zwróciliśmy się do Mirosław Augustyn - Starosta Tczewski o uwzględnienie w tej przebudowie, drogi dla rowerów. - czytamy na fanapagu Tczew Miasto dla Rowerów .
Komentarze (24) dodaj komentarz
Anna_gość
06.05.2022, 10:10
Hejt na rowerzystów za 3..2..1...
OdpowiedzBezsrejtu_gość_gość
06.05.2022, 12:58
Srejt
CytujAMY_gość
07.05.2022, 21:48
Cała Polska śpiewa z nami wypierdalać z rowerami!!!!
Cytujt_gość
06.05.2022, 10:13
ilu? 30.0000?
OdpowiedzMAG_gość
06.05.2022, 13:46
jest 300 tys, ale napisali tak dziwnie by ktoś pomyślał, że wydadzą mniej
CytujWolny_gość
06.05.2022, 10:51
A do flexa święte krowy na rowerach jeżdżą chodnikiem, między godz rozpoczęcia i zakączenia pracy nie można iść normalnie po chodniku. Spacer na działkę robi się niebezpieczy, może straż miejską albo policję tam postawić.
OdpowiedzMentos_gość
06.05.2022, 10:56
nooo
Na rondach mimo ścieżek śmigają pięknie, na czatkowskiej lecą ulicą zamiast ścieżką za wałem... to zróbmy następne nie używane (szacunek dla rowerzystów którzy się starają) Czy robiąc kolejne inwestycje służby odpierdzialne za bezpieczeństwo zaczną na to zwracać uwagę? Są przepisy wymuszające korzystanie ze ścieżek jeśli są dostępne... Rozbudowa sieci rowerowej usprawni ruch, ale i bezpieczeństwo... o ile będą z tego korzystać.
OdpowiedzRowerowy_johny_gość_gość
06.05.2022, 11:59
I to jest pozytywna wiadomość, ...
.... bo ten chodnik wzdłuż Eatona (zwanego dawniej POLMO, a przez bardzo starych tczewiaków nazywanych TOR) to chyba pamięta jeszcze czasy komuny.
Odpowiedzgościu_gość
06.05.2022, 13:07
Ekologia po tczewsku
Czyli będzie to 30 stycznia 202r r. Matoły nauczcie się pisać. A w ogóle będzie to ścieżka ekologiczna, bo wycięte będą wszystkie drzewa na tej ulicy. Betonoza Tczewa rozwija się coraz bardziej.
Odpowiedzgościu_gość
06.05.2022, 18:16
Ekologia po tczewsku
30 stycznia 2023 r.
CytujTczewiak _gość
06.05.2022, 13:25
Ścieżka rowerowa
Ciekawe zatem o ile sostanie żwężona ulica bo ciekawe jak tam zrobią ścieżkę. Apamiętajmy jeszcze o tym że na tej drodze starają tiry bo przecież EATON niewpuszcza tirów i tiry stoją do rana przy krawężniku od cmentarza zaczynając, brawo Tczew. Teraz to już daw autobusy się nieminą no chyba że obetną cześć cmentarza :)
Odpowiedzfghfgh_gość
07.05.2022, 08:09
Jak można być aż takim analfabetą??? Nauka zdalna???
Cytujas_gość_gość_gość_gość
06.05.2022, 13:45
Bardzo potrzebna inwestycja.
Na ul. 30 Stycznia jest duży ruch rowerowy. Od wiaduktu na ul. 30 Stycznia do skrzyżowania z ul. Głowackiego jest około 3oo m odległości. I tam jeszcze nie ma ścieżki rowerowej. Gdyby jeszcze zrobić 300 m , to byśmy mieli ciąg rowerowy przez całe miasto Tczew długości ponad 5 km! Od skrzyż. Armii Krajowej z Al. Solidarności do ul. Jagiellońskiej/ Wojska Polskiego i dalej Wojska P. do skrz. z ul. 30 Stycznia , no i teraz tą ulicą aż do wylotu z miasta na Górkach Przemysłowych (na granicy z Czarlinem). To byłaby fajna sprawa.
OdpowiedzMnietek_gość
06.05.2022, 14:33
Świetny pomysł z tą ścieżką rowerową, bardzo brakowało tego odcinka. W Tczewie jest coraz więcej ścieżek rowerowych i to naprawdę cieszy. Popieram władze Tczewa w tej inicjatywie
OdpowiedzOna_gość
06.05.2022, 16:21
Nie ta ulica
Lepsza by była Bałdowska.
OdpowiedzTczew1_gość
06.05.2022, 19:37
Drzewa
O nieeee, wytną drzewa, a tam jest tak przyjemnie zielono ...... Nieeeeee Serio, ta ulica straci na uroku....
OdpowiedzOna92_gość
06.05.2022, 20:47
Brawo Miasto!
Bardzo dobra decyzja miasta. Dziś trzeba dojeżdżać do Eaton chodnikiem z dziurami. Nie mogę się doczekać ukończenia inwestycji. Wystarczy wąski odcinek ścieżki i już będzie lepiej! Dziękujemy! P.s. czy da się coś zrobić z tym żeby piesi nie traktowali ścieżek rowerowych jak chodnika? Bywa niebezpiecznie... może dodać jakieś znaki - uwaga rower. Newralgicznymi miejscami jest odcinek przy szpitalu oraz przy basenie. Ludzie chodzą i nie patrzą czy coś jedzie czy nie. Raz miałam sytuację, że wołałam aby pani zeszła ze ścieżki. Pani zamiast odsunąć się na chodnik, spowolniła i powiedziała, że mnie nie zauważyła i dalej poruszała się ścieżką rowerową.... Dodatkowo kilkanaście razy musiałam zwracać uwagę ludziom, żeby nie poruszali się po ścieżce bo to niebezpieczne - chyba zacznę robić takim osobom zdjęcia :) Wyprzedzam od razu komentarze, że ja też jeżdżę po chodnikach. Owszem - ale tam gdzie nie ma ścieżki i wolno - naprawdę uważam na pieszych. Szanujmy się poruszając się po mieście - w końcu chodzi o nasze życie. ;)
OdpowiedzDaniel _gość
07.05.2022, 17:15
Mentalność Kalego?
Dobrze że ludzie chodzą po ścieżkach. Przecież wy im wjeżdżacie na chodnik.
CytujSławek EU07_gość
08.05.2022, 07:39
Remont
Dlatego trzeba poszerzyć jezdnię o te sto-kilkadziesiąt centymetrów i wymalować czerwoną farbą dwa pasy ruchu dla rowerów. Jest to najprostsze rozwiązanie i najwygodniejsze dla rowerów i żadne inne nie powinny być brane pod uwagę.
CytujGosc_gość
08.05.2022, 20:35
Szkoda, ze do innych zakładów typu Huber Suhner nie ma możliwości dojść chodnikiem albo dojechać rowerem. Tam miasto powinno skierować swoje inwestycje ...
CytujMieszkaniec _gość
06.05.2022, 20:57
Ścieżka rowerowa
Raczej ta ścieżka powinna byc poprowadzona na ulicy Baldowskiej w stronę Lidla dalej w stronę Hubera, a kolejnym etapem skierować ją w stronę Knybawy żeby połączyć z już istniejąca ścieżka. Na tej ulicy wogole nawet chodnika nie ma więc jest bardziej niebezpiecznie niż na 30 Stycznia. Są dwa duże zakłady pracy, niedługo ma powstać osiedle wydaje mi się że bardziej powinna ona tam powstać. Ale cóż zawsze chcą wyrzucic kasę albo robić ścieżki po kawałku trochę tu trochę tam ale jest.
OdpowiedzTolek_gość
08.05.2022, 10:04
Nowe ścieżki
Gdzie tak teraz modna ekologia? Pytam się! Kolejna wycinka drzew,bo stare lub chore? Ile trwa sezon rowerowy,ile się osób może przemieścić rowerami,a ile zbiorową,ekologiczna,z przemyślanymi kursami i ich częstotliwością? Jednak mając na uwadze ,,rycerskie,, głowy decydentów takie podejście jest utopią. Są fundusze,to trzeba je wydać dla dobra większości....???
OdpowiedzTolek_gość
08.05.2022, 10:08
Errata
,,...a ile zbiorową komunikacją,...,,
Cytujgość na bicyklu_gość
08.05.2022, 20:53
Dla kogo ta ścieżka rowerowa
W 2020 r. Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, przeprowadził badania ruchu rowerowego w Tczewie. Wyniki są ciekawe. Część badanych jest zmotywowana jazdą rowerem i wiadomo dlaczego. Jest duża część badanych która jest zdemotywowana jazdą rowerem. W badaniu 36,7% osób deklarujących jazdę rowerem cały rok, wskazało pogodę jako czynnik zniechęcający do jazdy rowerem. W przypadku osób jeżdżących rzadziej (tylko latem), było to aż 77,4%. Drugim zniechęcającym czynnikiem do jazdy rowerem, jest brak spójności dróg rowerowych. Są to oderwane odcinki nie tworzące ciągów dróg rowerowych. Trzecim demotywującym czynnikiem do jazdy rowerem to brak separacji od innych uczestników ruchu drogowego. Tak wykazują badania. W Tczewie buduje się te ścieżki propagandowo, na siłę i nie wiadomo dla kogo. Ta ścieżka będzie wykorzystana przez rowerzystów bardzo mało. Takich ścieżek rowerowych w Tczewie jest bardzo dużo. Będzie to ścieżka "ekologiczna po tczewsku", bo będą wycięte wszystkie drzewa. W Tczewie ma miejsce wielka betonoza. Buduje się parkingi dla złomu samochodowego, który na wszystkich stanowiskach rozlewa oleje silnikowe. Kosi się trawy czy jest trawa czy jej niem albo jest bardzo mała. Drzewa się wycina albo ogołaca do pni z gałęzi.To nie złoty a zielony interes który ma miejsce i dobrze się kręci.
Odpowiedz