Rada Miejska poparła petycję ws. nocnej prohibicji

Na październikowej sesji Rady Miasta powrócił temat ograniczenia nocnej sprzedaży alkoholu na terenie Tczewa. Wszystko za sprawą petycji ws. wprowadzenia nocnej prohibicji. Obywatelska uchwała wywołała dyskusję wśród radnych. Petycję ostatecznie przyjęto, co nie oznacza, że zakaz automatycznie wchodzi w życie.

Autor petycji wnioskował o wprowadzenie zakazu sprzedaży po 23.00, argumentując to zakłócaniem porządku wokół punktów nocnej sprzedaży. Petycja trafiła do ratusza w sierpniu - zajęła się nią komisji skarg i wniosków. Projekt został poddany pod głosowanie. Przedtem głos w dyskusji zabrała radna Martyna Olejnik:

- To przykład ingerencji w prawa i wolności obywatelskie, a naszym zadaniem jest dbanie o równowagę w zakresie tej wolności i dbaniem o bezpieczeństwo mieszkańców. Aby podjąć rozważną decyzję potrzebne byłyby statystyki z interwencji patroli służb - z danymi historycznymi punktów przed i po sprzedaży nocnej, choćby po to, by po pewnym okresie zmierzyć skuteczność naszej decyzji. Z uwagi na przytoczone w petycji przykłady innych miast, dla równowagi przytoczę, że w Rzeszowie Wojewódzki Sąd Administracyjny uchylił uchwałę, ponieważ ogranicza ona prawo swobodnego prowadzenia działalności. W Kartuzach rada odwołała zakaz, który sama wprowadziła, bo statystyki interwencji nie uległy zmianie, a wraz z zakazem szybko aktywowały się tzw. meliny - gdzie sprzedawano nielegalny bimber. Dlatego nie zagłosuję za petycją, ani za uchwałą, jeśli będzie godzić w ogólny interes mieszkańców.

Radna podkreślała, że petycja jest jednoosobowa - pytała czy zatem jedna osoba powinna decydować o losach całej społeczności.


- Jestem ostatnią osobą, która ma zakazywać mieszkańcom, co mają robić, a co nie - mówił radny Maciej Skiberowski.

Również Iwona Nitza apelowała, by radni kierowali się rozsądkiem:

- Nie może być tak, by kilka uzależnionych osób, które robią burdy, decydowało o całym mieście. - Z kolei Roman Kucharski mówił - To dla mnie jest szok. Jeśli ograniczymy godziny pracy - to ktoś musi zostać zwolniony.

Projektu bronił radny Jarosław Kowalczyk:

- Jestem zdumiony Państwa wypowiedziami. Na razie procedujemy, czy petycja jest zasadna, czy nie. Zachęcam do poparcia tej petycji - jedno to są te kilka etatów do zwolenienia - drugie tragedie rodzin, które cierpią z powodu alkoholizmu. Jedno to wolność gospodarcza, drugie ład i porządek.

W podobnym tonie przemawiał Tomasz Tobiański:

- Jako samorząd olbrzymie środki przeznaczamy na walkę z alkoholizmem. A tu mamy proste narzędzie, by ograniczyć spożywanie alkoholu w naszym mieście. - mówił radny Tomasz Tobiański. - Przyjeżdżają, biorą małpeczkę, jadą dalej. Ile jest wypadków? Jeśli są burdy po alkoholu, czemu mamy na to pozwalać?

Ostatecznie petycję przyjęto - 13 radnych było za, 7 przeciw, jedna osoba się wtrzymała.

Przyjęcie petycji nie oznacza, że przepis wchodzi od razu w życie. Zakaz sprzedaży alkoholu może być wprowadzany na podstawie Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Decyzję mogą podjąć samorządy. Będzie to wymagało kolejnej uchwały.



Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (66)
dodaj komentarz

  • -23

    Alko ninja _gość

    31.10.2024, 14:06

    Skandal!

    To jak będę niedopity szukał alkoholu w nocy to gdzie mam iść? Przepłacać na CPNie? Skandal!

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx8.xx2 
  • +26

    ustawa o petycjach_gość

    31.10.2024, 16:15

    radna jest głupia-niech poczyta przepisy

    Radna podkreślała, że petycja jest jednoosobowa - pytała czy zatem jedna osoba powinna decydować o losach całej społeczności.

    Cytuj
    IP: 192.166.xx4.xx1 
    -26

    Gość _gość_gość_gość_gość

    31.10.2024, 16:24

    CPN też będą objete zakazem!!

    Prohibicja będzie na terenie całego miasta łącznie z stacjami paliw!!! Prawicowa władza hula i buczy. Za zakazem i ograniczeniami byli PNP+ PIS+ prawie cały SON:((((( Tak mieszkańcy wybrali:(???

    Cytuj
    IP: 83.25.xx6.xx7 
    +5

    xxxx_gość

    01.11.2024, 08:08

    Gdzie? Na leczenie, albo pomyśl i kup więcej

    Cytuj
    IP: 178.235.xx9.xx5 
    +14

    .._gość

    01.11.2024, 09:03

    ..

    ..problem nie jest w sprzedaży alkoholu po 23 tylko w samej kulturze osobistej jednego z drugim, "bo pić to trzeba umić" - Jan Nowicki.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx2 
    +6

    Gościu _gość

    02.11.2024, 07:53

    Do Alko

    W nocy się nie pije tylko śpi. Chleją tacy całymi nocami a potem wypadki są, bo do pracy trzeba dojechać.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx6.xxx 
  • -17

    ja _gość

    31.10.2024, 14:10

    ale to już było .....

    tak jak kiedyś będą MELINY Kto chce pić -pić będzie . A Ci co stoją pod sklepem i proszą o grosze są mało groźni ;) Kto na tym ucierpi ?-sklep i pracownik

    Odpowiedz
    IP: 91.47.xx1.xx7 
  • +21

    Eja _gość

    31.10.2024, 18:50

    Jeśli potrzebujesz meliny

    To już czas zgłosić się na leczenie. Osoba pijąca okazjonalnie nie będzie potrzebowała szukać meliny

    Cytuj
    IP: 5.173.xx6.xx6 
    +12

    xxx_gość

    01.11.2024, 08:07

    To pomieszkaj na alei zwycięstwa latem co chwilę tłuczenie szkła, naśmiecone, narzygane, krzyki w nocy, a hitem było jak facet w nocy się masturbował na ławce.... Często też wbijają się nam do klatek schodowych by tam pić i oddają mocz, zostawiając butelki lub puszki, tego nie robią normalni ludzie tylko menele albo młodzi którym niema co się dziwić bo w tym mieście niema porządnych imprez i nigdy nie było.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx9.xx5 
  • -6

    patryk_gość

    31.10.2024, 14:14

    Doprecyzowanie

    Dotyczy to również stacji benzynowych oraz barów i restauracji? Najbliższej będzie do stacji w Knybawie i Zajączkowie :)? taxi zarobi chociaż.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx7 
  • -23

    Job_gość_gość

    31.10.2024, 14:16

    Wybory

    Pamiętajcie mieszkancy czyzykowa nie głosujemy na tobiańskiego On pewnie piję wino mszalne ;)

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx5.xx4 
  • +18

    arho_gość

    31.10.2024, 14:31

    burdy

    Głosowanie to inny temat a za głos w dobrą stronę należy się pochwała.

    Cytuj
    IP: 31.0.xx3.xx3 
    +4

    on_gość

    31.10.2024, 16:22

    do "Job_gość_gość 31.10.2024, 14:16"

    "On pewnie piję wino" a ty nie zaglądasz do słownika.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx1 
  • +40

    Gerd_gość

    31.10.2024, 14:25

    Oj ludzie

    Jak menele i małolaci szaleją po nocy to chcecie reakcji. Jak rada podejmuje działania to też wam źle. Ja popieram

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx3.xx7 
  • +34

    Arho_gość

    31.10.2024, 14:30

    burdy

    I bardzo dobrze. Warto sprawdzić czy kilka godzin zakazu w nocy pomoże w utrzymaniu porządku. Pozdrawiam :)

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx3.xx3 
  • -11

    mn_gość

    31.10.2024, 14:48

    BRAWO! - Jestem ostatnią osobą, która ma zakazywać mieszkańcom, co mają robić, a co nie - mówił radny Maciej Skiberowski.

    Odpowiedz
    IP: 91.149.xx7.xx9 
  • +2

    Olo_gość

    02.11.2024, 20:23

    jakie miasto, taka rada

    Prawdziwy dramat dla radnego Skiberowskiego i jego kumpli - będą musieli zrobić zaopatrzenie przed 23.00

    Cytuj
    IP: 5.173.xx0.xxx 
  • -19

    qq_gość

    31.10.2024, 14:55

    to bede chlał jeszcze wiecej bo bede musiał przed 23 kupować na zapas...a wiadomo że jak bede miał już zakupione w torbie to bede musiał wychlać. a tak to przynajmniej spacer miałem do sklepu po małe co nieco

    Odpowiedz
    IP: 46.175.xx6.xx8 
  • +2

    Olo_gość

    02.11.2024, 20:28

    więcej meneli na radnych!

    Dokładnie, zgadza się. Jak człowiek kupuje na zapas, to kupuje zawsze więcej niż tak naprawdę potrzebuje. Daję plusa za sarkazm i ironię.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx0.xxx 
  • -20

    Gosc _gość

    31.10.2024, 14:59

    A czy ktoś pomyślał ile ludzi straci pracę, pic pili zawsze i będą pic i nic tego nie zmieni czy sklepy będą zamknięte czy otwarte jedynie ucierpią na tym pracownicy bo stracą prace ale co można podziękować naszemu nowemu prezydentowi

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx5 
  • +29

    Leyton_gość

    31.10.2024, 15:09

    Joł joł

    Po pierwsze - tcz to dziennikarskie zero. Wystarczyło przeczytać ustawę o przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Nie byłoby niedomówień. Ustawa wszystko reguluje. Po drugie, osoby wypowiadające się tutaj to idioci. Piszecie farmazony o utraconych miejscach pracy? Większość sklepów zamyka się o 22. Tylko kilka punktów w mieście jest czynnych po tej godzinie. Można iść i kupić sobie parówki, jogurt czy czekoladę.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • -25

    To ja_gość

    31.10.2024, 16:10

    Haha

    Chcieliście PiS i macie PiS jeszcze wam więzienia wybudują!

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx6.xx7 
  • +38

    gosc_gość

    31.10.2024, 16:11

    prohobicja nocna

    zamknijcie k***a mac w koncu te 2 cortezy tylko burdy i krzyki w nocy jak ich nie bylo to byl w miare spokoj wiekszosc ludzi ma ich dosyc

    Odpowiedz
    IP: 37.109.xx1.xxx 
  • -7

    Paulina _gość

    31.10.2024, 22:56

    Co za bezmyślny komentarz. Masakra. Debili w tym mieście nie brakuje. Burdy były i zawsze będą bo ludzie którzy wracają z domówek, barów, imprez po prostu nie mają poczucia tego że są głośni i że inni śpią. Czy był cortez czy nie było to zawsze sie? znajdzie ktoś kto coś odwali na mieście albo sie wydziera. A jeśli chodzi o zakłócanie porządku i ciszy nocnej to czy pod cortezem czy na starym czy w jakim kolwiek kącie tego miasta, gdzie są patrole policji jak sie? ich wzywa do pilnowania porządku.. proszę sie? zastanowić, przed pisaniem bzdur. Bo najlepiej zwalić coś na dwa sklepy, ale jak zabraknie czegoś w nocy to napewno sie? z nich korzysta :) W tym nudnym mieście, co komu wadzą sklepy całodobowe. Nie długo wyznacza godziny w których można chodzić do toalety albo na spacer? Szok że ludzie z zawiści i zazdrości bo ktoś ma sklep całodobowy, będą popierać takie decyzje, nie patrząc na to że ludzie u "władzy" próbują kontrolować wszystko co człowiek robi. Zasłaniając sie? przy tym "dobrem miasta" niech zainwestują w ośrodki terapii, darmowych psychologów itd to może ludzi wyciągną z nałogu. Wykazanie jakiegoś zainteresowania mieszkańcami z problemami było by super, a nie zamknięcie sklepu nocnego. Każdy i tak kto będzie miał ochotę będzie ten alkohol spożywał bo kupi sobie przed 23.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx9.xx9 
    +12

    xxx_gość

    01.11.2024, 08:20

    Dokładnie! Chleją w nocy na ławkach, jedni skończą chlać i się drzeć to drudzy przychodzą i tak zamiast człowiek odpocząć w weekendy to całe noce nie śpi latem... Jest różnica jak ktoś przechodzi i się wydrze a jak jest w cugu alkoholowym i całą noc głośno gada prawie krzycząc na ławce pod blokiem... Od kiedy jest cortez to masa meneli się kręci pod blokiem z alko! A policja? Wzywam ale jednych przepędzą to przychodzą drudzy i jaki to ma sens?

    Cytuj
    IP: 178.235.xx9.xx5 
  • +34

    _gość

    31.10.2024, 16:53

    Czekamy na ustawę!

    Tczew stał się upadłym i patologicznym miastem, najwyższa pora to zmienić!

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx7.xx9 
  • -13

    Zaja _gość_gość_gość

    31.10.2024, 17:14

    W Tcz.ludziska nie muszą pić alkoholu żeby czuć się otumanieni Jak się nawachaja smrodu co atakuje w dzień I nocy to dopiero mogę się wkurzyć i robić burdy :D Możecie pozamykać wszystkie sklepy Alkoholik jak chce to i tak coś wymysli i się napije i nikt mu nie zabroni chodzenia po ulicy.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx5 
  • -4

    Googoo_gość

    31.10.2024, 17:15

    Pijcie palcie używajcie ??????? i tak śpi potem walki itd

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx5 
  • -16

    Tczewiaczek gość _gość

    31.10.2024, 17:29

    Alkohol w Tczewie

    Co wy gadacie dzbany czemu mają zamknąć monopolowy Cortez jeden i drugi j**nij się w łeb co piszesz dzbanie po pierwsze gdzie jest Policja w tym mieście co po wiec mi albo śpią w nocy na działkach parku itp a jak jest zadyma pod sklepem to nawet nie podjedzie radiowóz bo się boją małolatów poszli do policji bo ich w szkole w dupę kopali i co tu dużo gadać jak by przyjeżdżali na interwencję to by było spokojnie się pytam GDZIE JEST POLICJA Anię zamykać chcecie Corteza macie naj**ane w głowie !!!

    Odpowiedz
    IP: 77.252.xx5.xxx 
  • -14

    Nie mam pytań _gość

    31.10.2024, 17:40

    I sądzicie że ten zakaz sprzedaży alkoholu odmieni Tczew ?od razu nikt na ulicy nie będzie krzyczał.. znikną " menelki" i " uliczni "Żurkowie " Miasto stanie się czyste ???? Ciekawe jaki będzie kolejny krok czego zakażą? Wyjścia z domu po 22

    Odpowiedz
    IP: 78.30.xx5.xx0 
  • +16

    Słusznie_gość

    31.10.2024, 18:28

    Słusznie. Żaden normalny człowiek nie potrzebuje kupować alkoholu w nocy. Do wszystkich oburzonych - przykro mi, to już forma alkoholizmu, która obejmuje sporo większą część społeczeństwa, niż nam się wydaje.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx2 
  • -11

    tomk_gość

    31.10.2024, 18:57

    porażka

    same stare dziady tam są wywalić ich stamtąd.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx1 
  • -17

    CyberMarian_gość

    31.10.2024, 19:07

    Godzina policyjna

    Może warto wprowadzić dodatkowo godzinę policyjną. Byłoby jakoś przyjemniej.

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx2.xx7 
  • +6

    Gosć_gość_gość

    01.11.2024, 20:40

    może warto sie leczyć?

    Cytuj
    IP: 178.235.xx6.xx6 
  • -12

    Czekoladowe Oko_gość_gość

    31.10.2024, 19:33

    uwaga sarkazm

    Wreszcie! Na mocy uchwały rady miasta zostanie zlikwidowany alkoholizm i patologia. Jedna prosta decyzja :)

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx1 
  • -2

    xx_gość

    01.11.2024, 15:43

    akurat alkoholizm zostanie zlikwidowany?

    Alkoholem raczą się również urzędnicy ,posłowie i ministrowie nie tylko menele i gówniarze. Menele nie za bardzo tym się karmią ponieważ alkohol jest drogi, menele czekają jak promocja w biedronce jest na piwo, wtedy zgrzewkami wynoszą bo: za 12 zapłaci i 12 za 1zł okazja na ich portfel ,który zapełnili przez żebractwo w rejonie marketu na ul.Żwirki prosząc na kawałek chleba w płynie promocyjnym.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx3.xx9 
  • -12

    Gość _gość_gość_gość_gość

    31.10.2024, 20:15

    Ale że PNP z PIS -em?

    ????? To jakaś kpina. Dziadki zdecydowanie nie?

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx6.xx7 
  • -4

    Gość_gość_gość_gość_gość

    31.10.2024, 20:35

    Tylko debile chodzą w nocy po alkohol porządni ludzie śpią w nocy czy to świństwo jest pierwszej potrzeby ścierwa alkoholowe powinny raz porządnie się nachylać i zdechnąć

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx8 
  • Adi_gość

    31.10.2024, 22:01

    Wystarczy cofnąć koncesje na corteza i zaraz będzie spokojniej tyle w temacie kłaniają sie suchostrzygi

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx6.xx8 
  • -9

    mistrzu666_gość

    31.10.2024, 23:26

    stan

    TO MOŻE OD RAZU WPROWADZIĆ STAN WOJENNY JEST DEMOKRACJA KTO CHCE TO BĘDZIE PIĆ

    Odpowiedz
    IP: 178.252.xxx.xx0 
  • -6

    Gość_gość

    01.11.2024, 01:01

    Uśpić śpiące miasto

    Wszyscy narzekają że nocą Tczew zasypia to tych kilkanaście barów, pabów też mają mieć zakaz? Ale to chore na potęge

    Odpowiedz
    IP: 5.34.xx9.xx2 
  • +9

    Henry_gość

    01.11.2024, 08:02

    Oj głupiś

    Bary, puby, restauracje itd są wyłączone ustawowo z zakazu. Ciężko ku r wa wejść na stronę rządową i przeczytać ustawę?

    Cytuj
    IP: 217.138.xx9.xx1 
    +7

    xxx_gość

    01.11.2024, 08:15

    Puby bary to co innego, ludzie się nachleją i idą do domu, a cortezjanie to kupują alkohol i chleją mi na ławce lub klatce schodowej drąc mordy. Z baru upity pójdzie do domu bo nie będzie miał czego pić pod blokiem najwyżej kilka razy sie wydrze a nie całe noce zarwane przez meneli bo jak jedni skończą pić to drudzy przychodzą

    Cytuj
    IP: 178.235.xx9.xx5 
  • +10

    sopel_gość_gość_gość_gość_gość

    01.11.2024, 05:42

    decyzje

    Ustawa zdrowia mówi że alkohol i papierosy są szkodliwe to nie jest artykuł pierwszej potrzeby to w czym problem, meliny są i będą alkoholik jak pies wyniucha to znajdzie alkohol, w każdym domu jest alkohol do poczęstunku, jest ustawa o ciszy nocnej od 23 to w czym problem, a że w Tczewie nie widać nocą policji i straży miejskiej to jest problem dlatego tak mamy jak jest, pijanym i nie letnim nie sprzedaje się alkoholu, życie wymaga trochę kultury a kultura z piciem to w czym problem, jedne sklepy są otwarte do 18 inne do 22, a sklepy nocne z alkoholem nie są nam potrzebne, wszystko jest dostępne do 22 godz .są ludzie co chcą pracować i zarobić w niedzielę w handlu ale są zamknięte, to dlaczego cortezy mają być czynne całą dobę??

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xxx 
  • +8

    gosc_gość

    01.11.2024, 06:26

    nocna prohibicja do pauliny

    posluchaj dziewczynko w wielu krajach jest zakaz sprzedazy alkoholu w nocy to ze tam pracujesz nie znaczy ze inni ludzie musza w nocy sluchac pijanych debili

    Odpowiedz
    IP: 37.109.xx5.xx8 
  • xxx_gość

    01.11.2024, 08:23

    Szkoda że ta osoba nie przeszła się z petycją bo bym ją pod pisał

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx9.xx5 
  • +13

    _gość

    01.11.2024, 09:27

    W NOCY SIĘ ŚPI !

    A NIE CHLEJE I SZCZA POD PŁOTEM !

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xxx 
  • +6

    Mieszkaniec_gość

    01.11.2024, 10:49

    Brawo za odwagę!

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx9.xx8 
  • -3

    Mieszkaniec_gość

    01.11.2024, 11:40

    Prohibicja

    Wystarczy więcej patroli i egzekwowanie mandatów a ci co piją i tak będą pic

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xx2 
  • -4

    Darek_gość

    01.11.2024, 12:45

    Zakaz po 23

    Wy naprawdę nie macie czym się zająć?? Panie Tobianski pańska wypowiedź to śmiech na sali. Dlaczego? Proszę mi powiedzieć ile po tej 23 osób tych małpek kupuje?! Podpowiem Panu . Najczęściej małpki są kupowane w godzinach porannych. Powiedzmy 6-10. Zyskaliscie narzędzie?? To może trzeba coś zmienić w tym leczeniu s nie zakazy dla wszystkich. Właśnie co za gwiazda z taką petycja wyskoczyła?? Lepiej byście zrobili i straż pseudo miejska wywalili. A najśmieszniejsze jest to . Ile mamy takich punktów co sprzedają(pomijając stacje). W lokalach też będzie zakaz tak?? Zabijacie wtedy Tczew jeszcze bardziej. Ale co tam z Panem Tobianskim pójdziemy sobie pograć na orlik. Może tak byście się wzięli i jakąś imprezę ściągnęli do Tczewa. Czekam od pana na wyniki za jakiś czas co to zmniejszenia alkoholu który jest spożywany. Zmniejszyć radę miasta, zlikwidować straż miejska, .Wpimpowaliscie kasę w stadion i co. Ok ładny i co dalej. Starogard gdański ma elegancki kompleks. Chyba że wy dalej podniecacie się budowlanką

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx7 
  • +10

    Abstynent_gość

    01.11.2024, 18:31

    Zakaz po 23

    Bardzo dobrze popieram zmieniłbym tylko godziny od 22:00 do 10:00 pozdrawiam i życzę miłego weekendu

    Odpowiedz
    IP: 94.40.xx5.xx5 
  • x_gość

    04.11.2024, 12:08

    Dokładnie. W miastach, w których zakaz już wprowadzono, obowiązuje od 22:00. Wygląda to jak ukłon w stronę Żabek - tylko dlaczego?

    Cytuj
    IP: 147.161.xx9.xx8 
  • -2

    Observer_gość

    01.11.2024, 20:12

    Niewolnicy!

    Szanowni Państwo! Jak łatwo pod przykrywką "wyższych" idei, można ograniczyć nasze wolności obywatelskie! Mentalność niewolnicza narzucana przez ustrój, UE a nawet "oświeconych" ekologów i samorządowców tak bardzo zadomowiła się w Waszej świadomości, że kolejne ograniczenia przyjmujecie z uśmiechem na ustach. Nie macie już nic wspólnego z Waszymi przodkami, którzy o wolność walczyli i nie zgadzali się z narzucanymi przez system ograniczeniami. Pamiętamy jeszcze czasy, gdy można było kupować alkohol od 13tej... i co?! I NIC! Wg. mnie problem nie leży w godzinach sprzedaży, ale w tym jak o bezpieczeństwo i ciszę w godzinach nocnych dba się w danym miejscu! Gdzie są służby, które przykładnie ukarałyby tych, którzy zakłócają porządek?!... zresztą do tego chyba zostały powołane i utrzymywane są z naszych podatków, np. Policja, Straż Miejska. Poza tym, o ile kojarzę, to każdą koncesję (i pieniądze z niej), wydaje urząd miejski. A zatem... wydajemy dużo koncesji, w jej ramach pobieramy środki na "walkę z alkoholizmem", a na koniec mówimy, że sprzedaż jest możliwa w ograniczonym czasie i godzinach. Każdy klient wraz zakupem butelki sponsoruje walkę z problemem... i cieszy się, że nie zamknięto mu jeszcze punktu pobrań. I tak podobnie jak niewolnik, każdy z obywateli miasta może cieszyć się "wolnością" daną mu przez pana radnego i biec do sklepu jedynie w momencie w którym to pan wyznacza szansę na zakup! To jedynie przykład... który mam nadzieję, że inteligentnych pobudzi do myślenia, a pozostałym da poczucie spokoju.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx6 
  • +2

    mil_gość_gość_gość

    01.11.2024, 21:40

    Prohibicja

    Pan Tomasz skupia się tylko na organizowaniu biegów Może zrobi coś pożytecznego a nie tylko skupia się na swoich pasjach. Tyle lat przy korycie. Wstyd nic nie robi tylko bieg i jego zaczarowany stoper. Może niech skupi się na osiedlu na którym mieszka a nie tylko stawianie tabliczek uwaga na biegaczy. Proszę biegać poza miastem po łąkach a nie blokować ulice Tczewa. Człowiek ma swoje lata lecz cały czas tylko jedno bieganie a reszta nie moja. Samo się zrobi. Proszę o refleksję. Ludzie mają różne pasje nie tylko biegi. Pozdrawiam..

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx9 
  • +2

    Niech _gość

    02.11.2024, 10:36

    Żyje bal!

    Pan prezydent docenił ciężką pracę prezesa ZUOS i dal mu nowy kontrakt. Zapewne uznał, że firma działa tak jak trzeba. Panie prezydencie, wstyd i hańba! Właśnie wszedłeś w smierdzacy tczewski układ. Zanurzyleś się w tym samym bagnie, w którym pławili się twoi poprzednicy. Cena będzie wysoka, za wysoka.

    Odpowiedz
    IP: 5.172.xx6.xx2 
  • -1

    Fabian_gość

    02.11.2024, 11:30

    Serio?

    Patrole? A od czego jest straż miejska i policja??? Od tego właśnie są, żeby jechać i zgasić pożar, jak jest burda czy coś... NAJLEPIEJ zakażmy wszystko, zróbmy zakaz wychodzenia z domów od 22 do 6 i wtedy policja wraz z strażą miejską będą mogli spokojnie pić kawkę i oglądać netflix... zakażcie nam wszystkiego ! A tak serio, kto będzie chciał pić w nocy, ten będzie, można kupić alkohol o 22:50 na całą noc i pić :) nie waszym zadaniem mówić obywatelom co mają robić, tylko dzialac jak coś się dzieje.. od tego jesteście.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx0.xx5 
  • -4

    weteran z Tczewa_gość_gość_goś_gość

    02.11.2024, 11:55

    normalność

    ZABRANIAM ZABRANIANIA

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • kEMlzpAX_gość

    02.11.2024, 15:16

    2023-03-22T15:34:00Z

    1

    Odpowiedz
    IP: 196.247.xx1.xx8 
  • SKOCZEK_gość

    02.11.2024, 17:57

    most

    Teraz dopiero widać jaką stratą jest brak mostu do Lisewa.Nieduży kontenerek z alkoholem tuż za mostem załatwiłby sprawę .

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx7.xx4 
  • +3

    xxx_gość

    02.11.2024, 18:20

    Okradli by go, tu ludzie do lumpexów się włamują xD

    Cytuj
    IP: 178.235.xx9.xx5 
  • Rafał _gość

    02.11.2024, 22:06

    Mój komentarz

    Jak przykro patrzeć na ten Tczew ... niczego tu nie ma ... i jeszcze zabraniają. Koszmar kulturalny i moralny. ... smutne

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx7 
  • -3

    fcs_gość_gość

    03.11.2024, 03:42

    Sam jestem ciekaw rezultatów. Wydaje mi się, że to pogłębi pijaństwo domowe, gdzie zakupuje się więcej alkoholu w domach z obawy przed brakiem dostępności po pewnej godzinie. Bo faktycznie wyruszenie w drogę po alkohol było "dodatkową" umiejętnością i wyzwaniem, które mogło odrzucać. A wiadomo, że jeśli w domu jest, to się wypije. No ale, zobaczmy statystyki :) Tylko, że statystyki nic nie mówią o tragediach.

    Odpowiedz
    IP: 188.47.xx5.xx6 
  • do bani_gość_gość

    03.11.2024, 18:45

    ciekawe, jak to wypadnie:)(mam nadzieję, że nie zapomną po jakimś czasie, zdać relację tczewskiej społeczności- może przed następnymi wyborami?:)) czas na nowe miejsca z alkoholem po 22 - powrót do meliny - będzie biznes dla .... :)rady, rady i po-rady:)

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx4 
  • +2

    sobol_gość_gość_gość

    04.11.2024, 09:30

    decyzje

    Są tacy tu piszący na tym portalu co bronią zakazu nocnej sprzedaży, czy mieszkańcy Tczewa aż tak są wierni picia alkoholu po 23 godzinie jak trwa cisza nocna?? Wystarczy zaopatrzyć się w dzień tyle alkoholu co może wypić danego dnia każdy pijący alkohol, myślenie nie boli, ale robić problem że nie można kupić po 23 godzinie?? Chleba w niedziele nie kupię bo zamknięte są piekarnie ale alkohol dostępny całą dobę, do czego istnieje zakaż handlu w niedzielę i dla kogo?? Jednym wolno a inni handlują, znieść zakaz handlu w niedziele i problem znika a alkohol w sprzedaży tylko do 22godziny i po co nam problemy alkoholowe tym bardziej nocą

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xxx 
  • gość_gość

    04.11.2024, 15:26

    No I gówno to da bo kto będzie chciał się napić to się napije. Będą sami bimbry kręcić albo kupować gdzieś od ruskich czy bułgarów a potem zdychać albo kończyć jak roślinki bo ch** go wie co w takim lewym alko siedzi. Historia zapierdala w kółko, to co było będzie się powtarzać bo ludzie to idioci.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx2.xxx 
  • Gościu gościu _gość

    08.11.2024, 06:41

    %

    Jakie to smutne gdy ludzie zniewoleni uzależnieniem bronią swojej wolności

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx4.xx2 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.