Chłopiec potrącony przez samochód na Jedności Narodu

Potrącenie na Jedności Narodu (fot. Tcz.pl)
Chłopiec potrącony przez samochód na Jedności Narodu

zobacz galerię zdjęć: 4
Do potrącenia chłopca z hulajnogą doszło w czwartkowe przedpołudnie na ulicy Jedności Narodu. Chłopiec z niegroźnymi obrażeniami został przewieziony na obserwację do tczewskiego szpitala.

Do zdarzenia doszło w czwartek - tuż przed jedenastą - w rejonie jednego z przejść dla pieszych na ulicy Jedności Narodu. Nie wiemy, czy chłopiec jechał, czy prowadził hulajnogę - nie udało się na też ustalić, czy wtargnął na jezdnię. Potrącony został zabrany przez Zespół Ratownictwa Medycznego na obserwację.

Więcej szczegółów wkrótce.

Aktualizacja:


Policjanci wyjaśniają okoliczności wypadku. Na razie nie przesądzają jednoznacznie o winie żadnej ze stron:

- Według wstępnych ustaleń 11-latek przejeżdżał przez przejście. Zgodnie z polskim prawem osoba poruszająca się hulajnogą jest traktowana jako osoba piesza - mówi asp. sztab. Dawid Krajewski, rzecznik tczewskiej policji.

Dokładny przebieg i przyczynę wypadku na pozwolić dokładnie ustalić m. in. sporządzona dokumentacja fotograficzna.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (65)
dodaj komentarz

  • Atekamery_gość

    23.05.2019, 11:59

    Monitoring nic nie wyjaśnia, bo kamery miasto montuje ale nie podłącza. Za to film kręci y, oby kamerę włączyli.... Rumcajs, skończ proszę

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx5.xx8 
  • Klaudiusz_gość

    23.05.2019, 12:43

    Gnojek narobił kłopotów kierowcy. Mają ścieżki rowerowe a i tak jeżdżą po przejściach dla pieszych. Kierowcy montujcie kamerki w samochodach - pomoże wam to w przypadku gdy kolejny pedalarz lub holajnoga wtargnie na jezdnię.

    Odpowiedz
    IP: 185.17.xx4.xx2 
  • Gosc_gość

    23.05.2019, 13:07

    Jak ma przejsc

    Idz sie leczyc na nogi bo na glowe juz troche pozno najlepiej do szpitalu tcz.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx0.xx5 

    Kamerkowa_gość

    23.05.2019, 13:14

    Racja, byłaby kamerka w aucie to bez problemu można by było stwierdzić czyja jest wina.

    Cytuj
    IP: 37.248.xx2.xx7 

    Zosia_gość

    23.05.2019, 14:13

    Zostaw go

    Gdybyś wiedziała to mój kolega zostaw go w spokoju

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx1 

    Ja_gość

    23.05.2019, 15:16

    Cham

    Dziecko nazywasz pedalarzem?! Bezczelny wsiun. Jakbym Ci przy..... to by z wrażenia jaja spuchły!

    Cytuj
    IP: 78.88.xx4.xx2 

    Ja_gość

    23.05.2019, 16:15

    Po ścieżkach rowerowych akurat nie można jeździć na hulajnodze. Więc którędy to dziecko miało jechać? Został potrącony na przejściu! A nie w miejscu niedozwolonym... opanujcie się ludzie!

    Cytuj
    IP: 5.173.xx5.xx6 

    nothing_gość

    23.05.2019, 16:41

    ......

    na robił kłopotu kierowcy? Co ty piszesz człowieku?Jak możesz oceniac a nie znasz sprawy. Chłopiec mógł zginąć. Lecz się pisowski wymiocie.

    Cytuj
    IP: 85.164.xx2.xx6 

    Pirat_gość

    23.05.2019, 17:03

    Ciekawe jak miał się przedostać na drugą stronę jezdni !!!! Dzieciaki zrobiły wszystko prawidłowo dwóm udało się zejść a trzeciego trafiła osobówka!!! czym więc zawinili? Chciał bym kiedyś na Ciebie trafić panie Klaudiusz ciekawe jak byś wtedy śpiewał ty gimbograjku

    Cytuj
    IP: 185.13.xx6.xx5 

    Gosc_gość

    23.05.2019, 19:13

    Odp

    Ścieżki rowerowe są dla rowerów, a osoba na hulajnodze jest traktowana jako pieszy. Więc proszę czytać ze zrozumieniem bo widzę że następny kozak w sieci a p***a w świecie!!!!!!

    Cytuj
    IP: 83.25.xx5.xx8 

    nothing_gość_gość

    23.05.2019, 19:53

    ......

    Mam w nosie wasze minusiki. Banda idiotów i kretynów. Jak można współczuć sprawcy wypadku ? Niech mu zabiorą prawko. No dawajcie te minusiki pisiory.

    Cytuj
    IP: 85.164.xx2.xx6 

    Rowerzysta_gość

    24.05.2019, 07:42

    Po ścieżce rowerowej?

    Klaudiusz ty umiesz czytać ze zrozumieniem? Pieszy na hulajnodze jest dalej pieszym. Nie może jeździć po ścieżce rowerowej. Tylko i wyłącznie po chodniku. Przez przejście dla pieszych też może sobie przejechać.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx1.xx0 

    QQ13_gość

    24.05.2019, 09:06

    Jesteś upośledzony, czy tylko głupi?

    Użytkownicy hulajnóg nie mają ścieżek rowerowych, bo te są dla ROWERZYSTÓW, jak sama nazwa wskazuje. Nie dla spacerowiczów z kijkami, wózkami, czy innych wrotkarzy. Poluję na takich imbecyli i jak natrafię, to walę z bara, albo liścia w potylicę. Jak zgłosi, to dostanie jeszcze mandat, haha! Myślcie trochę, idioci. Macie pojęcie, że taki rower może jechać ścieżką nawet 50 km/h? Jak dojdzie do dzwona, to wszyscy połamani. Potrzebne to komu? A co do Twoich tępych wypocin, to wiedz, że hulajnoga nie jest ujęta w kodeksie drogowym jako pojazd, więc jej użytkownik jest pieszym. A żeby Ci jeszcze rozświetlić w pustym deklu, to dodam, że dziecko w wieku do 10 lat też jest pieszym w związku z czym może przejeżdżać przez przejście i co za tym idzie, jako pieszy, nie ma prawa poruszać się po ścieżce rowerowej. Przy okazji, polecam się zapoznać z tym przepisem wszystkim rodzicom, którzy traktują drogę rowerową jak plac do nauki jazdy na wrotkach, rowerkach, hulajnogach właśnie, czy jako spacerniak dla wózkowiczów. Waszym obowiązkiem jest chronić dzieci a nie narażać je na realne niebezpieczeństwo. Piszę to z pozycji rodzica. Zdajcie sobie wreszcie sprawę, że teoretycznie na takiej ścieżce może pojawić się kolarz (praktycznie nie jeżdżą oni po ścieżkach, ale mogą), lecący nawet 70 km/h i jak dojdzie do nieszczęścia, to Wy będziecie jego sprawcami! Sarkastycznie dodam, żebyści e poszli ćwiczyć na jezdnię. Tam nikt nie powinien jechać szybciej niż 50 km/h, więc teoretycznie jest bezpieczniej. Czy to jest, kur..., wróć! Czy to jest jasne???

    Cytuj
    IP: 193.59.xx7.xx0 

    Gość 5_gość

    24.05.2019, 20:00

    Małe dziecko nazywasz pedalarzdm i gnojkiem? Zastanów się czy ty przestrzegasz zawsze prawo i jeździsz tam gdzie jest ścieżka rowerowa? Jak mozna tak nazwać dziecko?

    Cytuj
    IP: 37.47.xx4.xx5 
  • Koło_gość_gość

    23.05.2019, 13:03

    Potrącił go na przejściu

    Odpowiedz
    IP: 37.30.xx5.xx6 
  • TO POLE JEST WYMAGANE_gość

    23.05.2019, 13:57

    PRZEZ KTÓRE SMARK PRZEJEZDZAŁ? A NAJPEWNIEJ NA NIE WTARGNĄŁ?

    Cytuj
    IP: 178.183.xx4.xx5 
  • Graj_gość

    23.05.2019, 13:15

    Muszą koniecznie uregulować kwestię poruszania się na hulajnogach. Wczoraj na ścieżce rowerowej minął mnie jakiś ogromny, elektryczny skuter prowadzony przez jakiegoś szczyla. Jechał bardzo szybko i nawet nie chcę myśleć jakby skończyło się zderzenie z takim wynalazkiem. Dodam, że jechałem rowerem z dzieckiem w siodełku.

    Odpowiedz
    IP: 165.225.xx4.xx1 
  • Gabrysia_gość

    23.05.2019, 13:35

    Poczułeś się raz tak jak my piesi czujemy się gdy rowerzyści jadą slalomem między nami pieszymi po chodniku

    Cytuj
    IP: 185.53.xx5.xx4 

    logi_gość

    25.05.2019, 19:08

    wyczynowo rowerem

    bywają sporadycznie śmigający na ścieżce rowerowej przy ul.Wojska Polskiego . Prośba do Oficera Rowerowego w Magistracie - wstawić znak ograniczający szybkość do 20 km na odcinku ul. Sobieskiego do Targowej. Podstawa : jak niżej> Rowerzystów dotyczą ograniczenia prędkości. W strefie zamieszkania jest to maksymalnie 20 km/h a w obszarze zabudowanym, jeśli znaki nie stanowią inaczej - 50 km/h lub 60 km/h (od 23:00 do 5:00)

    Cytuj
    IP: 83.20.xx4.xx8 
  • gosc_gość_gość_gość

    23.05.2019, 13:31

    wniosek

    skoro są drogi rowerowe a rowerzysci jeżdzą dalej po coraz węższych chodnikach to może by tak włodarze zarządzili zakazy wjazdu rowerów na chodniki z nakazem jazdy po drodze rowerowej.Po drugie rzeczywiscie dzieci na hulajnogach zachowuja sie agresywnie i wymuszają pierwszenstwo na chodnikach wjezdzaja tez na przejscie.To sie skonczy tragicznie i tu nalezy karac mandatami rodziców.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx5 
  • JAN_gość_gość

    23.05.2019, 21:17

    x

    To jest już ujete w KD tylko zacząc to respektować Irytuje mnie jak rowerzysta jedzie droga dla pojazdów mechanicznych a obok jest scieżka rowerowa TO JEST WYKROCZENIE zapoznajcie sie z kodeksem I taki pacan uwarza że ma pełne prawa użytkownika drogi

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx8 
  • Marian_gość

    23.05.2019, 13:40

    Nie oceniam kierowcy, bo nie wiem ile i jak jechał, ale kto mi powie, jakie jest tam ograniczenie prędkości? Po co są poustawiane zwalniacze w obrębie przejść dla pieszych ? Po to żeby je omijać. Dziękuję. Tak robi prawie każdy niestety. Na Czyżykowie zmądrzeli i dostawili kawałek progu w miejscu, gdzie każdy ratował swoje amortyzatory przed ich nadmiernym zużyciem i nie musiał zwalniać. Jeśli to jest, to niestety, ale trzeba respektować, czy się z tym zgadzamy, czy nie, a jeśli tak bardzo jest to uciążliwe, to jeździć inną trasą.

    Odpowiedz
    IP: 83.17.xx1.xx0 
  • Do Mariana_gość

    23.05.2019, 20:03

    Masz problem to jeździj inną trasą. Najlepiej po zasranvm Czyżykowie bo tam są najlepsze progi zwalniające.

    Cytuj
    IP: 89.102.xxx.xx9 
  • Andrzej _gość

    23.05.2019, 13:56

    Jaki wiek

    Przepisy prawa wyraźnie mowia, ze potuszajacy się nawet na rowerze małoletni do 10 r.ż jest traktowany JAK PIESZY!!! W związku z czym może nawet na rowerze przejechać przez przejście, natomiast nie wolno mu jeździć po ścieżce rowerowej. Jeśli dziecko było do lat 10 sprawa jest jasna, jeśli powyżej to zależy, czy kierowca zachował szczególna ostrożność (czy przypadkiem nie omijał progów zwalniających jak to tam bywa) czy może dziecko wtargnęło na jezdnię.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx7.xx2 
  • Mamba_gość

    23.05.2019, 19:20

    Dzieci poniżej 10 lat na rowerze

    Jeśli dziecko może się już samodzielnie poruszać na rowerze, ale jeszcze nie skończyło 10 lat może kierować rowerem, ale tylko i wyłącznie pod opieką osoby dorosłej. Coś nie doczytałeś przepisów. Gdzie byli rodzice? Zgodnie z artykułem 2 Kodeksu Drogowego dziecko do lat dziesięciu kierujące rowerem jest pieszym. Z tego wynika, że nie może poruszać się po jezdni, ale tylko po chodniku. A gdzie gnojek został potrącony? Na jezdni na której nie powinien się poruszać. Tym bardziej samodzielnie bez opieki rodziców.

    Cytuj
    IP: 178.136.xx5.xxx 

    Tymon_gość

    23.05.2019, 19:32

    zgodnie z artykułem 2 Kodeksu Drogowego dziecko do lat dziesięciu kierujące rowerem jest pieszym. Z tego wynika, że nie może poruszać się po jezdni, ale tylko po chodniku. A gdzie gnojek wjechał? Na jezdnię. Jeśli dziecko może się już samodzielnie poruszać na rowerze, ale jeszcze nie skończyło 10 lat może kierować rowerem, ale tylko i wyłącznie pod opieką osoby dorosłej. Gdzie była osoba dorosła? Kto gnojka pilnował?

    Cytuj
    IP: 95.67.xx5.xx8 

    Andrzej i Mamba_gość

    24.05.2019, 10:09

    Bzdury piszecie

    Skąd wiesz, ze dorosły nie był w bliskiej odległości i nie miał dziecka pod opieką (bo o jeździe pod opieką mówi PoRD)?

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx3 
  • crt_gość

    23.05.2019, 14:03

    Jest akcja rowerowy maj . Dzieciaki jada do szkoły rowerami , hulajnogami i deskorolkami. Wczoraj miałem identyczną sytuacje ,. tylko że skończyło się bez potrącenia ,dzięki mojej prędkości około 30 km/h i nagłemu hamowaniu . Chłopiec na oko 3,4 klasa wjechał mi na przejście rozpędzonym rowerem i nawet nie przyszło mu do głowy obrócić głowę czy przypadkiem nic nie jedzie. Jechał jak po swojej autostradzie. Myśle że problem leży wśród rodziców i rowerzystów którzy zapominają że przez przejście pojazd się przeprowadza i przed każdym wejściem na jezdnie rozglądamy się czy nic nie jedzie

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx5.xx3 
  • Andrzej_gość

    23.05.2019, 14:42

    Mylisz się

    Mylisz się, dziecko w 3 klasie nie musi przechodzić z rowerem przez przejście, może przejechać

    Cytuj
    IP: 83.25.xx7.xx2 

    Aga_gość_gość_gość

    23.05.2019, 15:43

    Jg.

    Problem jest rowniez ze szkolami. Robia akcje z rowerami, zapominaja, ze dzieci nie maja kart rowerowych , nie znaja przepisow drogowych. A rodzice hm... ja bym dziecka do szkoly bez karty nie puscila..

    Cytuj
    IP: 37.248.xx4.xx9 

    Dawid_gość

    24.05.2019, 15:36

    TakiTemat

    Dokładnie. Odbieram Brata że szkoły właśnie z Sp.11 , dzieciaki traktują ulice jak i chodniki czy drogi rowerowe jako istny plac zabaw . Zero wyobraźni ( tutaj wina akurat nie leży po stronie dzieciaków bo wiadomo to dzieci ) ale bardziej osób które ową wyobraźnie powinny w jakiś sposób wpajać dzieciom . Nie zmienia to jednak tego że dzieciaki pakują się na ulicę nawet bez podstawy takiej jak sprawdzenie czy jest bezpiecznie . Powinno się uczyć że każdy jest uczestnikiem ruchu i też ma obowiązki sprawdzić bezpieczeństwo właśnie w szczególności pieszy który przechodzi przez pasy ... Samochód delikatnie się zgniecie a pieszy może zapłacić za to większą cenę . Tylko teraz ciekawe jest z jaką prędkością poruszało się auto i dlaczego kierowca potrącił owego dzieciaczka .. Trzeba czekać

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx6 
  • Zosia_gość_gość

    23.05.2019, 14:20

    Żal mi go

    Ją go znam jest dobrym człowiekiem i nie groźnym

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx1 
  • Jus _gość

    24.05.2019, 21:53

    To prawda

    Też znam tego Pana od wielu lat. Jeździ naprawdę jak emeryt. To zawodowy kierowca, swoje wyjeździł. Nie widziałem zdarzenia ale myślę że to nie jego wina. Mieszkam blisko tego przejścia dla pieszych i gówniarze naprawdę robią tam co chcą.

    Cytuj
    IP: 37.30.xx6.xx6 
  • zzz_gość

    23.05.2019, 14:44

    CO wy wypisujecie? Hulajnoga to nie rower - drogą dla rowerów NIE MOŻE jechać. Po drugie dziecko nawet na rowerze traktowane jest jako pieszy. Ewidentna wina kierowcy - potrącił dziecko na przejściu dla pieszych. Wszystko w temacie.

    Odpowiedz
    IP: 62.111.xx3.xx0 
  • Pieprzysz _gość

    23.05.2019, 20:00

    Pieprzysz jak potłuczony - góvvno wiesz

    Jeżeli dziecko jest wieku ponad 10 lat może już samodzielnie prowadzić rower po publicznych drogach. Jedyne wymaganie formalne (poza wiekiem) to posiadanie Karty Rowerowej. Prawo o Ruchu Drogowym Art. 96. Pajacu - dziecko jest ROWERZYSTĄ dlatego wymaga się od niego karty ROWEROWEJ. Uwierz mi piesi nie muszą mieć karty rowerowej - a tylko nieletni ROWERZYŚCI. Taka drobna różnica.

    Cytuj
    IP: 89.102.xxx.xx9 
  • 123

    23.05.2019, 14:47

    nie dość że trza omijać te wysepki to jeszcze hulajnogi, tragedia

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • xxx_gość_gość

    23.05.2019, 15:42

    Jak zawsze ......

    Pełno gapiów, same babcie emerytki i dziadki wylecieli z bloków.Dziadek z balkonikiem ...... SENSACJA i osąd nad kierowcą !!! A dzieci nie patrzą telefony ...... głowa na dole i jak na TVN pokazywali wprost wchodzi dziewczyna pod koła i kogo wina ??? Dajcie sobie siana i zacznijcie wszyscy edukować jak się zachować zbliżając się do przejścia dla pieszych ......... począwszy chociaż od rozejrzenia się czy nic nie jedzie, a nie jak stado bawołów ..... gnać przed siebie. Potem wina wiadomo kogo ZAWSZE kierowcy ....... Jakaś paranoja !!! Postawić policjanta i wyłapać tych pieszych i rowerzystów .....

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx4 
  • M_gość

    23.05.2019, 16:12

    Ofiary rowerowego maja

    Warto w czerwcu podsumować ilość ofiar tej akcji. Promujemy jazdę na rowerach i hulajnogach, infrastruktura daleko z tyłu, a jeszcze dalej mentalność kierowców. Dzieci też są bezmyślne, ale tego nie zmienimy. Poza tym zwrócićcie uwagę na te maluchy popylające z tymi ciężkimi plecakami i malutkim hulajnogami. Dzieciaki ledwo niosą te plecaki, a co dopiero z nimi jechać.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx3 
  • ja-mieszkaniec_gość_gość_gość

    23.05.2019, 16:36

    Ależ niech jeżdżą na czym chcą , ale przed przejściem przez jezdnię warto jednak rozejrzeć się , bo co z tego, że masz prawo jak będziesz cierpiał , gdy cie potrącą.Samo manie prawa nie uchroni

    Cytuj
    IP: 83.23.xx4.xx2 
  • Asdek_gość

    23.05.2019, 16:41

    Rodzice nie pilnują

    Co raz częściej jeżdżąc po mieście można zauważyć że dzieci bez opieki jeżdżą jak chcą na swoich rowerach lub hulajnogach, nie patrzą na nic. Nie raz człowiek musiał chamowac bardzo ostro. Najbardziej trzeba uważać jak się jeździ po starym mieście, wiadomo rodzice na tym osiedlu z patologii

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx8 
  • tczewianin _gość

    23.05.2019, 18:19

    wypadek

    Bardzo dobrze, gdyby kierowca miał kamerkę. Wtedy, oprócz nagrania wjechania chłopca na przejcie dla pieszych nagrałaby się prędkość samochodu i prawdopodobne omijanie spowalniacz. Takie zdarzenia są nagminne. Na ulicy obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/godz. od skrzyżowania z Gdańską do ronda z Saperską, które w 99% nie jest przestrzegane a policji nie ma.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx8.xx5 
  • stan47.emeryt_gość

    24.05.2019, 08:36

    Widziałem jak Policja też omijała spowalniacze. Wiejska straż też.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx6.xx7 
  • gośc_gość_gość

    23.05.2019, 18:28

    wypadek

    Po przejsicu sie przechodzi a nie przejezdza takie sa przepisty najlepiej oskarrzac kierowcuw a pieszy jak krowy chodza jak sie da

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx9.xxx 
  • dre_gość_gość

    23.05.2019, 21:33

    Jak Ty jezdzisz jak piszesz to bardzo współczuję.

    Cytuj
    IP: 85.164.xx2.xx6 
  • Pysia _gość

    23.05.2019, 18:32

    Jacy

    Jacy wy poj**ani tak samo może jeździć jak rowerzyści po to są te ścieżki rowerowe. Wina jest tego co jechał samochodem. Ślepy k***a był ten kierowca czy co. Ja bym go zaj**ala jak by mi dziecko potrącił sk***usyn.

    Odpowiedz
    IP: 155.133.xx5.xx9 
  • 3_gość

    23.05.2019, 19:22

    Nie dość, że obrażasz innych komentujących, kierowcę to jeszcze snujesz co by było gdyby, rozsiewając przy tym mnóstwo negatywnych emocji. Ale jak tak ci sprawnie osądzanie idzie to marsz do pracy w sądzie.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx5 

    adi_gość

    23.05.2019, 19:39

    Ale fizycznie to nic nie dolega ?.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx3.xx0 

    gośc_gość_gość_gość

    24.05.2019, 07:48

    wypadek

    to trzeba pilnowac bachory itrzeba popatrzec jak biegajo a potem osodzac innych

    Cytuj
    IP: 178.235.xx9.xx7 
  • do Andrzeja_gość

    23.05.2019, 19:46

    "Mylisz się, dziecko w 3 klasie nie musi przechodzić z rowerem przez przejście, może przejechać"

    Andrzej to nie imię Andrzej to stan umysłu. Ale masz rację dziecko w 3 klasie jest niezniszczalne i nieśmiertelne - może wjeżdżać na rowerku pod samochody i nic mu się nie stanie.

    Odpowiedz
    IP: 84.52.xx4.xx1 
  • a_gość

    23.05.2019, 20:49

    Wypadki dopiero się zaczną jest ciepło i pedalarze wyjadą w setkach rowerów na ścieżki obstawiam że będzie śmiertelny po sposobie jazdy niektórych pedalarzy brawo Rumcajs

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx2.xx8 
  • Ja_gość

    23.05.2019, 21:08

    ?

    "Mylisz się, dziecko w 3 klasie nie musi przechodzić z rowerem przez przejście, może przejechać"

    Z tego co wiem, to zgodnie z przepisami każdy, nie tylko dziecko, jest zobowiązany do przeprowadzania roweru przez przejście, bo to przejście DLA PIESZYCH! Chyba, że jest to przejście połączone z drogą rowerową, wtedy i tylko wtedy, można na rowerze przejechać.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx8 
  • QQ13_gość

    24.05.2019, 09:16

    To jeszcze mało wiesz.

    Cytuj
    IP: 193.59.xx7.xx0 
  • JAN_gość_gość

    23.05.2019, 21:21

    x

    "Mylisz się, dziecko w 3 klasie nie musi przechodzić z rowerem przez przejście, może przejechać"

    są przejścia gdzie może przejechac i gdzie musi przeprowadzić szkoda ze tego nie wiesz

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx8 
  • Jedności_gość

    23.05.2019, 23:34

    Sami fantastyczni kierowcy , jeżdżą przekraczajac prędkość,omijają spowalniacze ,potracaja na przejściu dla pieszych ale jak cos się stanie to wszyscy wokół są winni tylko nie oni brawo

    Odpowiedz
    IP: 37.30.xx3.xx8 
  • m_gość

    24.05.2019, 00:59

    11 latek

    "zgodnie z artykułem 2 Kodeksu Drogowego dziecko do lat dziesięciu kierujące rowerem jest pieszym. Z tego wynika, że nie może poruszać się po jezdni, ale tylko po chodniku. A gdzie gnojek wjechał? Na jezdnię. Jeśli dziecko może się już samodzielnie poruszać na rowerze, ale jeszcze nie skończyło 10 lat może kierować rowerem, ale tylko i wyłącznie pod opieką osoby dorosłej. Gdzie była osoba dorosła? Kto gnojka pilnował?"

    chłopiec ma 11 lat to tak po 1. po 2 jest pieszym więc może przechodzić czy też przejechać na tej hulajnodze przez przejście dla pieszych. potrącony został na przejściu dla pieszych.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • k_gość

    24.05.2019, 08:59

    Ale bzdury piszecie

    Wystarczyło popatrzeć na kierowce , starszy pan , który chodząc kulał, jeśli chodząc ma problem z podnoszeniem nogi jaka jest jego reakcja hamowania ? . Zanim naciśnie hamulec jest już za późno , osoby 60+ powinny mieć robione dodatkowe badania .1. Dziecko było na przejściu dla pieszych . 2. Reakcja kierowcy była zbyt późna , spójrzcie na zdjęcie , gdzie zatrzymane jest auto , na końcu przejścia dla pieszych . Zresztą każdy kierowca wie gdzie są szkoły i gdy jest w pobliżu ogranicza swoją prędkość , wiadomo jak dzieciaki jeżdżą , ale to nie zwalnia kierowcy z obowiązku , ustąpienia pierwszeństwa na przejściu dla pieszych .

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx9 
  • QQ13_gość

    24.05.2019, 09:19

    I to jest, dla mnie, najbardziej konkretny, rzeczowy i przemyślany komentarz pod tym artykułem. Wszystko w temacie.

    Cytuj
    IP: 193.59.xx7.xx0 
  • JUR_gość

    24.05.2019, 09:20

    Uważajcie

    Kierowcy, uważajcie na drodze nie tylko na dzieci ale na wszystkich którzy przekraczają jezdnię zwłaszcza na durnych rowerzystów którzy myślą ,że mają zawsze pierwszeństwo i czują się jak królowie miasta. Zastanówcie się rowerzyści nad konsekwencjami tego co robicie wjeżdżając z drogi rowerowej na jezdnię , bez żadnego upewnienia się czy jest to bezpieczne o sygnalizowaniu czegokolwiek nie wspomnę. Róbcie tak dalej a to wasze nogi będą połamane, nie nasze. My naprawimy samochód i będziemy jeździć dalej a wy tez będziecie jeździć ale na innym rodzaju dwóch kółek. Słowa te kieruje szczególnie do starego durnia który wjechał mi dziś 24.05 , przed godziną siódmą pod koła z dużą prędkością koło przedszkola Jodełka . Jeśli to czytasz głupku ,chociaż bardzo w to wątpię bo w życiu przeczytałeś chyba tylko jeden komiks dukając na cały głos , to wiedz ,że następnym razem nie zahamuję. Może ktoś zna debila który jeździ po Jedności Narodu na starym siwym rowerze przed siódmą w kierunku netto?

    Odpowiedz
    IP: 195.33.xx4.xx0 
  • Bloefeld_gość

    24.05.2019, 10:27

    Nie rozumiem tej agresji.Doszło do wypadku i od razu ktoś jest winny a to dziecko bo jest dzieckiem i wtargnęło na jezdnię a to kierowca bo jechał za szybko.Nie wiedzą a piszą i co do ch...a ma z tym PiS wspólnego panie UB .Co emeryturkę ucięli pało.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx9 
  • Ja_gość

    25.05.2019, 23:18

    "Poczułeś się raz tak jak my piesi czujemy się gdy rowerzyści jadą slalomem między nami pieszymi po chodniku"

    Ale jak dzwonisz dzwonkiem na kogoś żeby uprzejmie przeszedł o krok w bok i nie ma tu ścieżki rowerowej, a droga jest super ruchliwa to nie zejdzie i jeszcze cię opieprzy

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx1 
  • m._gość

    27.05.2019, 07:10

    to jezdzij ulica.oj ale przepraszam wy ulica tez nie umiecie jeździć. ostatnio rowerzysta omijal slalomem samochody stojące w korku raz z lewej raz z prawej gdzie tam miał miejsce akurat. Możemy się tu wszyscy kłócić i każdy z nas bedzie miał rację. Nie brakuje idiotow którzy chodzą gdzie chcą i jak chcą tak samo nie brakuje rowerzystów którzy jeżdżą jak im się podoba i także kierowców którzy jeżdżą jak debile. poprostu każdy kto jest uczestnikiem drogi powinien zachować szczególną ostrożność czy jest pieszym czy jest rowerzysta czy jest kierowcą samochodu, autobusu itp.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • Gość_gość

    26.05.2019, 20:54

    Re

    W czwartek około 11 jechałam do pracy , siedząc w autobusie widziałam jak ul.Jednosci Narodu w okolicy sklepu Zielik chłopiec jechał ulicą na hulajnodze.Zaznaczam :nie chodnikiem tylko ulicą! Niestety nie wiem co się zdarzyło bo autobus którym jechałam ruszył z przystanku.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx9.xx2 
  • Tczew_gość

    27.05.2019, 13:30

    Może i przejście, może i traktowany jest jako pieszy...ale jeśli jechał na tej hulajnodze...to mógł poruszać się kilka razy szybciej niż pieszy. Gdyby rodzice ostrzegli i nauczyli swoją pociechę, że przez przejście się przechodzi...a nie przejeżdża...przelatuje...to i chłopiec byłby cały i kierowca nie miałby niepotrzebnych kłopotów. Brawo dla rowerzystów...za zacięcie, za zdrowy styl życia. Szczególne brawa dla rowerzystów, którzy są także kierowcami...i mają odrobinę rozumu...i podstaw fizyki...2 tonowe auto nie stanie w miejscu jak pieszy. Typowi rowerzyści...nie jeżdżący autami mylą PIERWSZEŃSTWO z NIEŚMIERTELNOŚCIĄ. Słuchaweczki, telefoniki...bo mam pierwszeństwo. Tylko co Ci po tym pierwszeństwie...jak spędzisz dwa miesiące w gipsie. Warto kozaczyć? Zasada ograniczonego zaufania DOTYCZY WSZYSTKICH MYŚLĄCYCH użytkowników dróg. Szanujmy się wzajemnie. Trochę więcej ostrożności. Sam byłem poszkodowany...gdy dziecko bez opieki rozpędzone na osiedlu wpakowało mi się w drzwi prowadzonego przeze mnie auta. Nie miałem szansy zareagować, bo wyjechał z boku. 99% ludzi nawet nie wie jaki to stres, dzieciak z rozbitą głową, rower wygięty a ja drzwi prawie w środku. Nerwów ponad miarę, czy dziecko całe, nic nie mogłem zrobić. Oczywiście lincz na miejscu przez starszyznę plemienną w oknach bloków. Policja zakończyła sprawę mandatem dla rodziców za brak należytego nadzoru. Mam nadzieję, że młodemu bohaterowi tego art. nic złego się nie stało. Szanujmy się i pamiętajmy o podstawowych prawach fizyki, naszych obowiązkach i zdrowym rozsądku. Pozdrawiam wszystkich użytkowników rowerów, hulajnóg, rolek i samochodów.

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx3.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.