Problemy z wystawianiem i realizacją e-recept. Centrum e-Zdrowia informuje, że jest to związane z usługami świadczonymi przez zewnętrznego dostawcę.
Na terenie Tczewa problemy występowały już w niedzielę. Farmaceutki miały problem z zalogowaniem się do systemu i zrealizowaniem elektronicznych recept. W poniedziałek problem pojawiał się nadal.
Lekarz nie był w stanie wygenerować recepty - na szczęście nie korzystałam z teleporady, ale byłam w przychodni, dzięki czemu otrzymałam papierową receptę. Inaczej można było zapomnieć o lekach - mówi nam Anna.
Okazuje się, że problem dotyczy całego kraju. Centrum e-Zdrowia informuje, że mogą występować okresowe trudności z wystawianiem recept i skierowań, związane z usługami świadczonymi przez zewnętrznego dostawcę. Usługi mogą też być okresowo niedostępne.
W przypadku odnotowywania trudności z realizacją recepty zalecane są dwa rozwiązania:
- Pilne recepty mogą być realizowane bez wykorzystania systemu P1, zgodnie z procedurą:
Wystawienie i realizacja e-recept w razie braku dostępu do systemu e-zdrowie - instrukcja
- W przypadku braku konieczności realizacji recepty dziś (9.06.2025) e-zdrowie zachęca do jej wykupienia w kolejnych dniach.
Na terenie Tczewa problemy występowały już w niedzielę. Farmaceutki miały problem z zalogowaniem się do systemu i zrealizowaniem elektronicznych recept. W poniedziałek problem pojawiał się nadal.
Lekarz nie był w stanie wygenerować recepty - na szczęście nie korzystałam z teleporady, ale byłam w przychodni, dzięki czemu otrzymałam papierową receptę. Inaczej można było zapomnieć o lekach - mówi nam Anna.
Okazuje się, że problem dotyczy całego kraju. Centrum e-Zdrowia informuje, że mogą występować okresowe trudności z wystawianiem recept i skierowań, związane z usługami świadczonymi przez zewnętrznego dostawcę. Usługi mogą też być okresowo niedostępne.
Eksperci Centrum e-Zdrowia monitorują sytuację i pozostają w stałym kontakcie z zewnętrznym podmiotem odpowiedzialnym za utrzymanie systemów IKP i mojeIKP, który zidentyfikował problemy mające wpływ na płynność funkcjonowania tych systemów. Centrum e-Zdrowia współpracuje z zewnętrznym dostawcą usług oraz producentem urządzeń, w których odnotowano problemy techniczne, w celu jak najszybszego usunięcia występujących trudności. Odnotowywane problemy pozostają bez wpływu na bezpieczeństwo danych w systemie e-zdrowia (P1) w Polsce.
W przypadku odnotowywania trudności z realizacją recepty zalecane są dwa rozwiązania:
- Pilne recepty mogą być realizowane bez wykorzystania systemu P1, zgodnie z procedurą:
Wystawienie i realizacja e-recept w razie braku dostępu do systemu e-zdrowie - instrukcja
- W przypadku braku konieczności realizacji recepty dziś (9.06.2025) e-zdrowie zachęca do jej wykupienia w kolejnych dniach.
Komentarze (1) dodaj komentarz
Ah ta cywilizacja z cyfryzacją_gość
09.06.2025, 14:53
Wystarczy 1 guzik i wszyscy gasną
Jeżeli awaria systemu to tylko druga część jak w T2 ha ha ha plus awaria w T3 hi hi hi http://www.youtube.com/watch?v=qbU3YGUebww
Odpowiedz