19 osób z potwierdzonym COVID-19

Koronawirus, choroba, termometr
19 osób z potwierdzonym COVID-19
Rekord zakażeń na koronawirusa w kraju - w sobotę (17.10) potwierdzono 9622 nowe przypadki. W powiecie tczewskim na COVID-19 zachorowało kolejne 19 osób. Zmarła kolejna osoba - 91-latka z chorobami współistniejącymi.

Nowe przypadki zakażenia SARS- CoV-2 - 563 nowych potwierdzonych przypadków SARS-CoV-2 w woj. pomorskim - razem 10327 (9764+ 563).

109 osób miasto Gdańsk
86 osoby powiat kartuski
48 osób miasto Gdynia

41 osób powiat wejherowski
32 osoby powiat gdański
31 osób miasto Słupsk
29 osób powiat chojnicki
28 osób powiat lęborski
28 osób powiat starogardzki
24 osoby powiat pucki
20 osób powiat malborski
20 osób powiat bytowski
19 osób powiat tczewski
14 osób kwidzyński
8 osób powiat słupski
7 osób powiat człuchowski
7 osób miasto Sopot
6 osób powiat nowodworski
6 osób powiat sztumski
Łącznie 87 spośród wyżej wymienionych osób objętych jest kwarantanną.

Nadzorem epidemiologicznym objętych jest 168 osób.

W izolatorium leczonych jest 26 osób, 300 osób jest hospitalizowanych.

Organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej prowadzą działania przeciwepidemiczne.

Zgony - Pomorski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny z przykrością informuje o zgonach 6 osób z potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2 z terenu województwa pomorskiego - 2 osoby powiat starogardzki (56 K, 70 K), 2 osoby m. Gdańsk (78 K, 65 M), 1 osoba m. Sopot (73 K), 1 osoba powiat tczewski (91 K).
Wśród osób zmarłych 2 nie miały chorób współistniejących.

Ten artykuł jest częścią bloku tematycznego:
Koronawirus
Nowy koronawirus SARS-CoV-2 wywołuje chorobę o nazwie COVID-19. Choroba najczęściej objawia się gorączką, kaszlem, brakiem smaku i/lub węchu, dusznościami, bólami mięśni, zmęczeniem. Wirus przenosi się drogą kropelkową. Ciężki przebieg choroby obserwuje się u ok. 15-20% osób. Do zgonów dochodzi u 2/3% osób chorych. Najbardziej narażone na rozwinięcie ciężkiej postaci choroby i zgon są osoby starsze, pacjenci onkologiczni, z obniżoną odpornością, którym towarzyszą inne choroby.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (52)
dodaj komentarz

  • +5

    _gość

    17.10.2020, 11:41

    kopiuj/wklej

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • -13

    Fakty nie Mity_gość_gość_gość__gość

    17.10.2020, 12:50

    UJAWNIAMY !!!

    YOUTUBE! ZAGŁADA LUDZKOŚCI 2030

    Cytuj
    IP: 188.147.xx7.xx4 

    do _Fakty nie Mity_gość

    18.10.2020, 12:23

    YOUTUBE! ZAGŁADA LUDZKOŚCI 2030. Ale czy jesteś pewien? Bo już przeżyłem koniec świata w 2012 i w1980... http://www.youtube.com/watch?v=OakULhafHjc

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx8 
  • +5

    MAX_gość

    17.10.2020, 12:08

    Dziś prawie 10.000 nowych zakażeń. Co was antymaseczkowcy przekona że jest pandemia - jak za miesiąc będzie 80.000 dziennie? tnij.tcz.pl/?u=c573ec tnij.tcz.pl/?u=4248b2 tnij.tcz.pl/?u=c85da7

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx8 
  • -13

    Cola_gość

    17.10.2020, 12:37

    Magia zer

    A po co się rozdrabniać? Dziennie po milionie i za półtora miesiąca mamy epidemie z głowy bo wszyscy to przejdą. A takimi małymi kroczkami to pare lat nam zajmie zanim wszystko wróci do normy.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx4.xx1 
    +12

    d_gość

    17.10.2020, 12:52

    Antycovidowców nic nie przekona. Będą mowili - choroby wspolistniejace. To, ze osoby z chorobami współistniejącymi moglyby zyc jeszcze 10 lat mało ich interesuje. Mamy 10 tys zakazen dziennie. Czyli 300 tys. /mcznie. Po roku cała Polska będzie zakażona, czyli umrze nie mniej niż 300 tys osób. Mało ich to interesuje

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx4 
    -15

    fm_gość

    17.10.2020, 13:01

    Zwykły okres gypowy/przeziębieniowy jak co roku

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xxx 

    Ghhg_gość

    17.10.2020, 15:21

    Też nie...

    Cytuj
    IP: 188.146.xx4.xx3 
    -13

    Tomson_gość

    17.10.2020, 16:00

    A Ty tak bezgranicznie wierzysz w to co Ci mówią media? Odpowiedz ale tak szczerze.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx5.xx0 
    -8

    Xxx_gość

    17.10.2020, 17:22

    Nie zesraj sie

    Cytuj
    IP: 185.167.xx5.xx6 
    -7

    Tczew_gość_gość_gość

    17.10.2020, 22:25

    PLANdemia

    Pandemii nie ma! Jest to chorobą ja każda inna ma niby 3% śmiertelności gdzie ponad 2% to śmierć z chorobami towarzyszącymi gdzie covid tylko dobija chorego.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx0.xxx 

    konfederacja_gość

    18.10.2020, 14:18

    kazdy przeczkolak wie, ze brud i brak podstawowej higeny to jest dobre ogniwo do rozwoju bakterii ale dla konfederacji i podobnym mysleniem Pandemia nie istnieje a Ziemia jest plaska, meduzy bez mozgu ale zyja, czyzby byli oplaceni przez komunistyczne Chiny, gdzie populacja wynosi 1 miliard 399 milionow 628 tys. przy takiej liczbie ludnosci szybko przenosi sie a propo dla przypomnienia od x-lat z wschodniej Azja jest przenoszony wirus, brud i smrod brak podstawowej higeny do tego populacja ludnosci daje nam Pandemie

    Cytuj
    IP: 37.201.xx3.xx3 
  • +7

    r_gość

    17.10.2020, 12:55

    DO ,,Magia zer''. Czyli w Tczewie 50 tys * 1 % (przyjmuje najniższą z możliwych statystyk) = 500 osób ekstra ,,do zgonu''. Wskażesz może te osoby , czy robimy ruletkę ? Może Twoja babcia, może Twoj sąsiad, może Twój lekarz. EEE tam, jeden pies.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx4 
  • -7

    Cola_gość

    17.10.2020, 13:08

    r - mój wpis był odpowiedzia na post osoby która straszy 80000 zachorowań czy też pozytywnymi wynikami testów bo dla niektórych to to samo. Przykro mi że nie zrozumiałeś aluzji i widać że też kochasz mnożyć cyferki i straszyć zgonami. Pomaga ci to w czyms czy po prostu tak lubisz?

    Cytuj
    IP: 5.173.xx4.xx1 
    +5

    do Cola_gość

    18.10.2020, 10:42

    Skoro mówisz że każdy powinien przejść CORVIDA a ci tak śpieszno by zachorować to idź na oddział zakaźny i się zaraź. Nie proś o leczenie i respirator - przecież to tylko grypa.

    Cytuj
    IP: 193.182.xx4.xx1 
  • +1

    UJAWNIAMY_gość

    17.10.2020, 14:01

    "YOUTUBE! ZAGŁADA LUDZKOŚCI 2030"

    Jesteś debilem. Trzeba było twojemu staremu wymyślić trudniejszy sposób rozmnażania.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx8 
  • +13

    Adrian_gość

    17.10.2020, 14:05

    Tak czekam od wczoraj i czekam na jakąś informację ze strony szanownego dyrektora SP11 w Tczewie o tym co dzieje się w tej szkole a konkretnie że kilku czy nawet już kilkunastu nauczycieli jest zakażonych i że dziesięć klas jest od piątku na kwarantannie. Rozumiem że nie chcesz siać paniki dyrektorze. Ale to że w piątek po południu poinformowano o tym dzieci obecne w szkole a potem dzieci te poinformowały rodziców to już jest lepszy sposób informowania i zapobiegania panice. Zero informacji na stronie szkoły, zero informacji na librusie, zero na fb szkoły. Na co czekasz dyrektorze? Na takie posty jak ten? Dlaczego po raz kolejny próbuje się ukrywać takie informacje przed rodzicami? Dlaczego dyrekcjo SP 11 lekceważycie nas rodziców dzieci uczęszczających do tej szkoły? W jakim celu ja się pytam? Uważacie że taka wiedza nam się nie należy? SKANDAL!

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx8.xx1 
  • +3

    ewa_gość

    17.10.2020, 15:04

    Dlaczego nie informuje, bo się boi podejąć decyzję. Większość dyrektorów tczewskich szkół tylko myśli o tym, aby się nie wychylać. Mają w d...pie nauczycieli, którzy się narażają. Najważniejsze, aby się podlizać i robić wszystko, co się im karze. Większość nie ma jaj.

    Cytuj
    IP: 79.186.xx9.xx7 
    +4

    Ania_gość_gość_gość

    17.10.2020, 15:30

    Sp11

    Rodzice dzieci z klas, które miały kontakt z zakażonym nauczycielem otrzymali informację w czwartek wieczorem, a raczej prośbę, aby dzieci w piątek zostały w domu. W piątek nie odezwał się nikt do wieczora. Mianowicie wieczorem dostaliśmy informację, że część klas zostaje na kwarantannie do poniedziałku (podejrzewam, że chodzi o te przysłowiowe 10 dni od ostatniego kontaktu z zakażonym), a część w poniedziałek idzie normalnie do szkoły. Nie wiemy który nauczyciel i kiedy dzieci miały kontakt. Droga pantoflową dowiadywaliśmy się kto to i kiedy był kontakt. Dzieci praktycznie cały czas chodziły do szkoły. Na kwarantanne zostały wysłane za późno. Ale taka jest farsa z tymi procedurami. Chory musi prosić o test, czekać na wynik i dopiero wtedy podejmowane są procedury. Ale może i lepiej. Pochorują się Ci co mają i żyć zaczniemy normalnie. Co prawda szkoła powinna być na dwa tyg zamknięta, bo dzieci już też chorują , a pediatrzy nie chcą dawać skierowań na testy.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx0 
    +7

    Anna _gość

    17.10.2020, 15:37

    Odp

    Mogę jako rodzic dziecka uczęszczającego do Sp11 powiedzieć, że rodzice dzieci bezpośrednio zagrożonych zostali poinformowani o sytuacji. Zgodnie z zasadami dzieci mające kontakt z zakażonym nauczycielem są objęte nadzorem, a te które miały kontakt w ciągu mniej niż 10 dni są objęte odpowiednim działaniem. To przykre i niesprawiedliwe niesłusznie oskarżać dyrektora. Ludzie, trochę obiektywizmu i empatii.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx1.xx4 
    +2

    Ania_gość_gość

    17.10.2020, 18:00

    Sp11

    Tak zgadzam się. Dyrektor działał jak trzeba. Odpowiada każdemu rodzicowi na pytania. Nie mógł nic więcej napisać rodzicom, ponieważ o zakażeniu pracownika szkoły dowiedział się wieczorem jak nie był w szkole. Pomimo tego niezwłocznie poinformował rodziców. Dyrektor szkoły nr 11 to człowiek na właściwym miejscu. Oby wszyscy tacy byli. To Sanepid musiał podjąć kolejne działania. Dlatego decyzja o podjęciu nauczania zdalnego powinna leżeć w gestii dyrektora placówki. A tak robi się bałagan i niedoinformowanie.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx0 
    +3

    Adam_gość_gość_gość

    17.10.2020, 23:01

    A czego by pan, panie A. oczekiwał od dyrektora? Procedura jest procedurą. Zgłoszenie do SANEPiD - decyzja. Tyle. I to zostało zrobione.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
    -3

    amen_gość

    18.10.2020, 15:21

    Adrian zabierz dziecko z SP11

    Po twoim poście wnioskuję, że dziecko mające twoje geny nie powinno zajmować miejsca innemu, genetycznie bardziej perspektywicznemu. Bijesz pianę nie mając podstawowej wiedzy... ale jak widzę już cię wyprostowali inni

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • -17

    anty mask_gość

    17.10.2020, 15:33

    nie ma pandemi jest idiotyzm

    nie chodzę i mi co zrobicie panikarze i tchórze i ciemnoto telewizyjna. Nie ma pandemi , czy wy to nie rozumiecie.....boście głupcy i tyle.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx6 
  • +3

    Pan _gość

    18.10.2020, 15:26

    Hehe ty debilu.. Nie ma pandemii? To napisz oświadczenie i noś w kieszeni, że jeżeli to gówno Cie dopadnie, to nie chcesz pod respirator tylko do budy dla psa i tam się piździelcu męcz

    Cytuj
    IP: 79.163.xx3.xx4 
  • +4

    ALEX_gość

    17.10.2020, 16:41

    BIEGAJĄCY TCZEW

    10.10.2020 Powiatowe Centrum Sportu i Biegający Tczew zorganizowali imprezę sportową przy mostku knybawskim. Uczestnicy nie zachowywali dystansu i mało kto miał maseczkę, a byliśmy w strefie żółtej! Kto odpowie za tą lekkomyślność i narażenie innych na zakażenie covid-19. Totalna bezmyślność! Kto wydał na to zgodę? Może policja się tym zainteresuje?

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx4.xx2 
  • +8

    LUCY_gość

    17.10.2020, 17:17

    BIEGAJĄCY TCZEW

    Organizator powinien za to odpowiedzieć!!!

    Cytuj
    IP: 83.23.xx4.xx2 
    -22

    Janek_gość

    17.10.2020, 17:28

    będą biegac , bo można

    ty przeklęty donosicielu i kapusiu. obyś skonał w tydzień z bólu hemoroidów , ty cioto pisowska , ty ćwoku.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx0.xx6 
    -2

    amen_gość

    18.10.2020, 15:24

    prezes BT powiedz coś

    Janek uważaj, bo ci żyłka pierdząca pęknie i skonasz przed donosicielem. Takie wpisy nie pomagają stowarzyszeniu Biegający Tczew

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • -1

    Gosc_gość

    17.10.2020, 17:40

    Sp11

    Mnie zastanawia jedno, dlaczego w edzienniku w dniu kiedy dzieci miały zostać w domu ze względu na pozytywny wynik testu na Covid jednego z nauczycieli wpisano zielona szkoła - wycieczka?? Dlaczego dzieci tydzień czasu normalnie chodziły do szkoły i cicho sza?! Ludzie miejcie świadomość że te dzieci często połowę dnia spędzają z dziadkami

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx9.xx2 
  • Ania_gość_gość

    17.10.2020, 18:05

    Sp11

    I tu właśnie cała parodia kwarantanny wychodzi na jaw. Nie ma żadnych konkretnych wytycznych. Szkoła zostawiona sama sobie z problemem. Nauczyciel w momencie zachorowania nie wie na co jest chory. I tak bywa nie tylko w szkole. Ale radzący uważają, że mają wszystko pod kontrolą. Dla nich liczy się tylko czy łóżka w szpitalach są wolne dla kierowców, a my zwykli obywatele nie liczymy się. Poważania dla dyrektora Sp11, który dyskretnie i z taktem podjął takie działania, aby nie naruszyć żadnych przepisów, a to trudne. Najgorsze, że zostały narażone dzieci i inni nauczyciele.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx0 

    Ania_gość

    17.10.2020, 18:07

    Sp11

    Miało być kowidowców a nie kierowców.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx0 
    +1

    Ania _gość

    17.10.2020, 19:22

    Myślenie nie boli

    Człowieku, myśl proszę zanim napiszesz taką głupotę. Ktoś już odpowiedział. Przecież chory człowiek nie wie od razu, że jest zakażony. Na test musi czekać a przede wszystkim dostać skierowanie. Dzieci mają być w domu za każdym razem, gdy nauczyciel zachoruje??? A o zapis w dzienniku się nie martw, nic Tobie do tego, szkoła zapisuje jak może /powinna. Co za różnica?

    Cytuj
    IP: 109.197.xx1.xx4 
  • +3

    Monia_gość

    17.10.2020, 18:57

    "Dla nich liczy się tylko czy łóżka w szpitalach są wolne dla kierowców, a my zwykli obywatele nie liczymy się. "

    A covidowcy którzy już leżą w szpitalach albo niedługo będą w nich leżeć to nie są zwykli obywatele? Każdy z nas może być jutro covidowcem.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx0.xx9 
  • Monia_gość

    17.10.2020, 19:16

    "Pochorują się Ci co mają i żyć zaczniemy normalnie. "

    Ci co mają to znaczy kto bo ja np. nie chciałabym aby zachorowała moja córka albo ktoś inny z rodziny. Poza tym - droga pantoflowa to chyba nie jest dobra metoda na ustalanie wiedzy na jakiś temat. Dzieci przychodzą do domu i też przekręcają informacje. Na końcu robi się chaos i tak naprawdę nikt nic konkretnie nie wie. Uważam że dyrektor szkoły fatalnie to wszystko rozegrał. Poza tym - co dalej? Moja córka też tam chodzi do szkoły i zacytowała jedną z nauczycielek która podobno powiedziała "w tej chwili to już wszyscy mogą tu być zakażeni". Rolą dyrektora jest chyba rzetelnie informować i uspokajać rodziców?

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx0.xx9 
  • +4

    Ania _gość_gość

    17.10.2020, 19:25

    Za każdym razem to samo. Dyrektor rzetelnie poinformował zainteresowanych. Teraz tak pie.. A jak szkoła przejdzie na zdalne będzie gadanie, że po co, na co, jeden zachorował i co itp. Nie dogodzisz. Byle krytykować, byle kogoś obsmarować. Cechą narodową to się staje :(

    Cytuj
    IP: 109.197.xx1.xx4 
  • +13

    MAX_gość

    17.10.2020, 20:44

    "A Ty tak bezgranicznie wierzysz w to co Ci mówią media? Odpowiedz ale tak szczerze."

    Nie. Tak jak ty dokształcam się na portalach dla foliarzy i płaskoziemców. 30 minut p***enia jakiegoś randomowego Janusza lub Bożeny zastępuje mi wiedzę sztabu wirusologów z doktoratami.

    Odpowiedz
    IP: 165.22.xx5.xx4 
  • +12

    Wiola_gość

    17.10.2020, 20:55

    Pelplin

    Jestem jedną z osób które zachorowały na covid-19. Na początku pandemii podchodziłam do tego ,,na luzie,, tzn pewnie kiedyś się zarażę i nawet o tym nie będę wiedziała, bo przejdę to bezobjawowo ewentualnie z lekkim katarem.. Niestety po powrocie z Poznania przyszła wysoka gorączka, której za cholere nie mogłam zbić następnego dnia wieczorem byłam już w szpitalu, bo doszły straszne duszności, nie takie jak przy zwykłej co rocznej grypie.. mogłabym to porównać do tego jak woda wleci do płuc podczas pływania z tym że nie można tego wykaszleć... Może nie jestem najmłodsza, bo mam 38 lat ale byłam zdrowa, dbałam o siebie a jednak covid-19 mocno mnie poturbował. Uważajcie na siebie, noście maski, dezynfekujcie dłonie bo to nie są żarty kochani..

    Odpowiedz
    IP: 46.204.xxx.xx1 
  • xx_gość

    17.10.2020, 23:16

    maski

    co te maski dają nic? Bredzą ,każdy wirusolog pokazuje swoje maski w wszystkich kanałach TV ZA DUŻE PIENIĄDZE OD państwa ,które z finansami kraju ma wielki problemy , kombinuje aby pokryć z mandatów ,które nie są prawnie uzasadnione. LUDZIE dali się ubrać w maski i liczą ,że to ich uchroni,a mędrcy w TVP cieszą się ,że jest okazja do zarobienia na głupocie ludzi. Politycy dla picu ubiorą maski i pokazują się na ekranach ,a doskonale wiedzą na czym ten cyrk polega. UDAJĄ ZARAŻONYCH ,A NA DRUGI DZIEŃ SĄ JUŻ UZDROWIENI.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx1.xx4 
  • +5

    ktos_gość

    17.10.2020, 21:03

    "ty przeklęty donosicielu i kapusiu. obyś skonał w tydzień z bólu hemoroidów , ty cioto pisowska , ty ćwoku."

    Prawdziwy Polak, katolik z Ciebie. Emanujący miłością do bliźniego.

    Odpowiedz
    IP: 91.230.xx7.xx4 
  • -1

    Dred24_gość

    17.10.2020, 23:34

    Katolik

    A dlaczego zaraz katolik? Z czego wnioskujesz? jestem katolikiem i czytając komentarze na tcz nie wiem, czy płakać, czy się śmiać, ale na pewno pomodlę się za komentujących.

    Cytuj
    IP: 94.254.xx3.xxx 
  • +2

    O_gość

    18.10.2020, 00:36

    "A Ty tak bezgranicznie wierzysz w to co Ci mówią media? Odpowiedz ale tak szczerze."

    Wierze w ufo i elfy a ty nie???

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx4.xx9 
  • +5

    Za malo_gość

    18.10.2020, 01:13

    19 kolejnych zakazonych - za malo! Zmarla kolejna osoba - za stara ! Mamy jeden z najwiekszych dobowych przyrostow w Europie - klamstwo! Nosmy maseczki, jak nie ze wzgledu na siebie, to na innych - nie bede! DZIEKI WAM PLASKOZIEMCY beda umierac kolejne osoby, moze te nastepne nie beda dla was juz za stare, zbyt schorowane, zbyt anonimowe, zbyt daleko od was. Od ilu ofiar zaakceptujecie fakt?!

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx4.xx9 
  • -5

    matematyka_gość

    18.10.2020, 01:39

    licznik się przekręci

    Straszenie ludzi wkrótce dobiegnie końca. Podawanie liczby ludzi pozytywnych wkrótce dobiegnie końca. To kwestia bardzo prostej matematyki. Dzisiaj zakażeni (nie chorzy) to 10 tyś ludzi (doba) przy czym jest to zawsze jakimś procentem w wyniku wykonanych testów. W związku z tym w przyszłym tygodniu ta liczba w związku z możliwościami systemu badań powinna dojść do swojego apogeum. Biorąc pod uwagę możliwości systemu "procesora głównego" na 100 tyś badań-testów to w przyszłym tygodniu powinniśmy osiągnąć liczbę około 20 tyś zakażonych (nie chorych). Potem ta liczba będzie się utrzymywać na podobnym poziomie (jak długo - to zależy od poziomu głupoty oraz samokrytyki). System testów ma pewną możliwość i wkrótce stanie się niepotrzebny. Osiągniemy zażyłość z nowym przyjacielem i tak już pozostanie na sezonowe przeziębienia. No i po co straszyć ludzi? Nie lepiej robić profilaktykę onkologiczną? Szkoda gadać...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx3 
  • +3

    Adrian_gość

    18.10.2020, 11:49

    I tym samym dołączymy do krajów trzeciego świata gdzie rządów po prostu nie stać na to by robić testy...

    Cytuj
    IP: 83.21.xx8.xx1 
    +5

    w_gość

    18.10.2020, 12:13

    tyle ze trudno uznac covid za sezonowe przeziebienie czy grype. W Polsce Na covid zmarlo w ciagu roku wiecej osob, niz na grype w calej historii statystyki....

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx4 
    +4

    do matematyka_gość

    18.10.2020, 13:26

    Obecnie testy wykonywane są praktycznie tylko osobom z trzema objawami wirusa. Można założyć że pozytywny wynik testu i objawy świadczy o chorobie na CORVIDA

    Cytuj
    IP: 68.183.xx5.xx8 
  • +2

    Anx_gość_gość

    18.10.2020, 06:44

    "Tak zgadzam się. Dyrektor działał jak trzeba. Odpowiada każdemu rodzicowi na pytania. Nie mógł nic więcej napisać rodzicom, ponieważ o zakażeniu pracownika szkoły dowiedział się wieczorem jak nie był w szkole. Pomimo tego niezwłocznie poinformował rodziców. Dyrektor szkoły nr 11 to człowiek na właściwym miejscu. Oby wszyscy tacy byli. To Sanepid musiał podjąć kolejne działania. Dlatego decyzja o podjęciu nauczania zdalnego powinna leżeć w gestii dyrektora placówki. A tak robi się bałagan i niedoinformowanie."

    Jest tu zasadniczy i poważny błąd. Dzieci z kontaktu z zarażonym nauczycielem powinny być objęte kwarantanną, a nie nadzorem.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx1.xx7 
  • -2

    Gość _gość

    18.10.2020, 08:59

    Proszę doczytać. Jeśli mija 10 dni od kontaktu to nie. A w poniedziałek będzie właśnie dzień 11. Przecież i tak przez tydzień chodziły do szkoły, więc co na weekend kwarantanna? Dopiero w piątek wieczorem było wiadomo.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx1.xx4 
  • +2

    DS_gość

    18.10.2020, 11:32

    "Pandemii nie ma! Jest to chorobą ja każda inna ma niby 3% śmiertelności gdzie ponad 2% to śmierć z chorobami towarzyszącymi gdzie covid tylko dobija chorego."

    Może najpierw przeczytaj definicje słowa PANDEMIA ;D zanim pierd.... jakąś bzdure :D

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx2 
  • +3

    Adrian_gość

    18.10.2020, 11:59

    "A czego by pan, panie A. oczekiwał od dyrektora? Procedura jest procedurą. Zgłoszenie do SANEPiD - decyzja. Tyle. I to zostało zrobione."

    Szanowny Panie, oczekiwałbym informacji - "w szkole stwierdzono zakażenia u tylu i tylu osób, sprawę przekazano do sanepidu". Tak trudno to zrozumieć? Zabrakło czasu żeby usiąść przed komputerem i napisać kilka zdań do rodziców?

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx8.xx1 
  • +2

    observeur_gość

    19.10.2020, 09:32

    "kazdy przeczkolak wie, ze brud i brak podstawowej higeny to jest dobre ogniwo do rozwoju bakterii ale ..."

    Przedszkolak jak juz analfabeto. ... ale kazdy Preppers ci powie, że nadmiar wody i mydła niszczy naturalna barierę bakteriologiczną na naszej skórze (którą wymysliła natura, Bóg czy kto tam jeszcze, zebyś miał podstawową ochronę przed innymi bardziej szkodliwymi bakteriami, wirusami etc). Pomysl co robi ten spirytus 60 i wiecej procent z Twoimi rękami i naturalną florą bakteriologiczną Twoich rąk , a potem taką osłabioną florą tykasz klamek i wszystkiego innego co tykali inni przed tobą. Sztuka polega na umiarze a nie tarciu skóry, bo jest wirus. Wirusy były, są i będą nawet jak nas juz nie bedzie. Z Twojego myślenia mają bekę ;-)

    Odpowiedz
    IP: 5.172.xx3.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.