500 uczniów ewakuowanych z "Ekonomika". Ktoś rozpylił nieznaną substancję. Akcja również w SP1 [AKTUALIZACJA]

Nieznana substancja rozpylona w dwóch szkołach (fot. Tcz.pl)
500 uczniów ewakuowanych z "Ekonomika". Ktoś rozpylił nieznaną substancję. Akcja również w SP1 [AKTUALIZACJA]

zobacz galerię zdjęć: 16
Blisko pół tysiąca uczniów ewakuowano z Zespołu Szkół Ekonomicznych w Tczewie. Ktoś rozpylił tam nieznaną substancję. Sprawcy zamieszania będzie poszukiwać policja.

Służby informację przyjęły we wtorek, przed południem. Do Zespołu Szkol Ekonomicznych zadysponowano 3 zastępy JRG Tczew w związku z rozpyleniem nieznanej substancji na jednym z korytarzy. Ewakuowano wszystkich pracowników i uczniów. Na miejscu jest ZRM i Policja.

- Ewakuowano 482 osoby, jedna osoba poszkodowana jest pod opieką ZRM. - mówi st. kpt. Mariusz Stawicki, rzecznik Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Tczewie.


Na miejscu są policjanci. Budynek jest wietrzony.


- Będziemy ustalać sprawcę zdarzenia. Wszystko wskazuje na to, że mógł to zrobić jeden z uczniów. Rozpylenie gazu traktowane jest jako wykroczenie. - mówi asp. sztab. Dawid Krajewski, rzecznik tczewskiej policji.


Aktualizacja:

Jak podaje rzecznik strażaków, kolejnych 6 osób uskarża się na dolegliwości. Trzy osoby zostały przetransportowane do szpitala. W drodze na miejsce zdarzenia jest zastęp chemiczny z Gdyni.

Do podobnego zdarzenia doszło na ulicy Czyżykowskiej - w Szkole Podstawowej nr 1. Tam nie na razie osób poszkodowanych. Substancja została rozpylona na parterze w ubikacji. Na miejscu są już policjanci.



Aktualizacja, godzina 13:38:

W SP 1 policja zabezpieczyła pojemnik po gazie pieprzowym. W szkole nikt nie ucierpiał.

W ZSE trwają działania strażaków z zespołu ratownictwa chemicznego z Gdyni. Na miejscu pracują też policjanci, którzy ustalają kto i jaką substancję rozpylił. Sytuacja wraca do normy. Początkowo trzy osoby wymagały pomocy medycznej - po weryfikacja lekarza jedna została przetransportowana do lekarza.

Jak podaje rzecznik policjantów, rozpylenie gazu jest wykroczeniem, jednak kwalifikacja prawna czynu zmienia się w sytuacji, jeśli w wyniku zdarzenia poszkodowane zostają osoby, także w zależności od doznanych przez nie obrażeń.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (56)
dodaj komentarz

  • Absolwentka_gość

    05.03.2019, 12:26

    Ekonomik taki piękny ????

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx5.xx9 
  • Ja_gość

    05.03.2019, 12:59

    Ekonomik

    Ekonomik piękny ale uczniowie nie bardzo

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx2 
  • Rodzic_gość

    05.03.2019, 12:46

    I dojeżdżające dzieci puścić do domu bez kurtek i dokumentów , bo wszystko zostało w szkole ?

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx7.xx2 
  • Rodzic_gość_gość

    05.03.2019, 14:47

    Hmmm kto daje minuski .hihi uczniowie haha

    Cytuj
    IP: 37.47.xx7.xx2 

    Uczennica_gość

    05.03.2019, 14:59

    Glupota

    Nie No mieli dawać nam kurtki jak w szkole prawie 500 os. Albo może wpuścić do szkoły gdzie była rozpylona jakaś substancja

    Cytuj
    IP: 37.47.xx7.xx4 

    Ggggg_gość

    05.03.2019, 15:03

    Jeszcze brakuje 471 minusów ????

    Cytuj
    IP: 37.47.xx7.xx2 

    pianka_gość

    05.03.2019, 19:28

    tak

    tak

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • Mieszkanka_gość

    05.03.2019, 12:52

    Moja córka dzwoniła właśnie dzwo ila że siedzą zamknięci w klasach ni ę wolno im wychodzić że szkoły siedzą przy otwartych oknach w szkole nr 1 Czyzykowo

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx3 
  • Uczennica_gość

    05.03.2019, 12:56

    Nikt nie został wypuszczony chyba ze rodzic po niego przyjechał z kurtką. Jeśli nie, to wszyscy czekają do 15 w szkole prawdopodobnie

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx6.xx7 
  • hmm_gość

    05.03.2019, 13:31

    a jak ma rodzic odebrać..

    skoro nie wie że coś się stało??? i że może po to dziecko przyjechać??

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx2 

    Uczennica_gość _gość

    05.03.2019, 14:45

    Zse

    To nie prawda jeżeli ktoś chciał mógł wyjść i tyle na własną odpowiedzialność bo nie było wiadomo od której godziny jest możliwe wejście do szkoły

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx2 

    Ja _gość

    05.03.2019, 14:57

    Kłamstwo

    Ale ty jesteś głupia aż płakać się chce.... tam już dawno nikogo nie ma, a po za tym kto chciał szedł do domu i mógł mówić ze mieszka blisko :) albo ma nawet jakaś rodzine...

    Cytuj
    IP: 37.47.xx7.xx4 
  • Dziadek_gość

    05.03.2019, 13:21

    Pewnie debile bawili się gazem pieprzowym... Już kiedyś jeden w ekonomie wpadł na genialny pomysł rozpylenia gazu w klasie. Też była jedna osoba poszkodowana, bo ją oczy szczypały i panikowali żeby wzywać służby xD

    Odpowiedz
    IP: 46.166.xx2.xx6 
  • Marian_gość

    05.03.2019, 17:39

    A pamiętasz w jakiej sali i jak miała poszkodowana na imię? Na wspominki wzięło hue hue

    Cytuj
    IP: 178.235.xx4.xx6 
  • ihaj_gość

    05.03.2019, 13:32

    ...

    a w jedynce na czyzykowie co sie odj**alo

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx1.xx7 
  • Domi_gość

    05.03.2019, 13:36

    Ktoś rozpylił gas piepszowy w kibelku znaleźli tubkę po gazie

    Cytuj
    IP: 188.146.xx6.xx9 

    Nie wiadomo kto_gość

    05.03.2019, 20:24

    Odpowiedz

    Ja chodzę do SP1 na czyzykowie i tak naprawdę to zrobił 7 klasista mi też groził że po oczach da ale uciekłem i musieliśmy siedzieć 85min w klasie i po 85min zadzwonił dzwonek

    Cytuj
    IP: 94.254.xx9.xx1 
  • Domi_gość

    05.03.2019, 13:34

    Nie wiedzol hyba kamer tam niema albo są tylko wyłoczone

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx6.xx9 
  • Typ_gość

    05.03.2019, 13:37

    Roz

    Rozpalił czy rozpylił. Ale błędy w tych artykułach. Nikt tego nie sprawdza przed udostępnieniem ??

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx9.xx1 
  • Uczennica_gość _gość

    05.03.2019, 14:46

    Zse

    Rozpylił spokojnie nic się nie paliło xd

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx2 
  • ona_gość_gość_gość_gość

    05.03.2019, 13:42

    bez steresowcy

    Zawsze twierdzilem ze ida do ekonomika nieuki, ale mi sie wydaje ze daje znac o sobie pokolenie bezstresowcow, ktorym wszystko wolno....

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx4 
  • Absolwent _gość

    05.03.2019, 15:05

    Dlaczego do ekonomika idą "nieuki"? Sama ukończyłam tą szkołę i nie zgodzę się z takim stwierdzeniem. Nie sądzę abym była "nieukiem". Pani rozmumiem ukończyła Hogwart? ????

    Cytuj
    IP: 188.146.xx9.xx0 

    gmyz_gość

    05.03.2019, 16:44

    Oczywiście, że ekonomika idą ci którzy nie dostali się do LO.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx6.xx6 

    m_gość

    05.03.2019, 16:55

    Nie widzę związku między tym incydentem, a nazywaniem uczniów nieukami. Nawet w najlepszej szkole może znaleźć się ktoś, kto wpadłby na taki pomysł - jeśli w ogole ta osoba była uczniem :)

    Cytuj
    IP: 176.58.xx3.xx9 

    Iwa_gość

    05.03.2019, 21:43

    Jak chcesz coś napisać to najpierw pomyśl.Nie obrażaj ludzi.Ciekawe jakie Ty masz wykształcenie.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx5.xx0 

    on_gość

    05.03.2019, 22:51

    a najgorszy mix to bezstresowy nieuk, to juz w sumie patologia

    Cytuj
    IP: 178.235.xx4.xx7 
  • xxx_gość

    05.03.2019, 13:43

    Tam nie na razie osób poszkodowanych. ?? cooo

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx4.xx7 
  • Jestem zły _gość

    05.03.2019, 13:48

    Dziwnym trafem wszyscy nauczyciele mieli kurtki i torebki a nam kazali wracać bez niczego i mieli wąty jak dppytywalismy się chociażby o kurtki

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx5.xx0 
  • Uczennica_gość _gość_gość

    05.03.2019, 14:48

    Zse

    Nie wszyscy mieli mój pan od matematyki był w szoku tak jak kilku innych nauczycieli A pamiętaj że większość ma rzeczy w sali w której ma lekcje

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx2 
  • helga_gość

    05.03.2019, 13:50

    ..

    co za tuman pisze te artykuly z bledami ja p***e

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx1.xx7 
  • PRAWDA_gość

    05.03.2019, 13:50

    tvn szkoła !! zlikwidowac te programy psychopatyczne z tego tvnu bo pozniej dzieciaki biorą przykład z tego dziadostwa i robią tam samo !!!!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xxx 
  • Uwaga_gość

    07.03.2019, 08:16

    tnij.tcz.pl/?u=592e24

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx2 
  • maala_gość

    05.03.2019, 13:56

    Aktualnie Ekonomik

    może być znany już tylko z takich incydentów. Lata świetności ma za sobą, teraz to raczej zawodówka z maturą.

    Odpowiedz
    IP: 193.105.xx8.xxx 
  • gosć_gość

    06.03.2019, 17:39

    O bardzo duże zdawalności a egzaminach!!!!!!!!!!!!!!!

    Cytuj
    IP: 83.20.xx3.xx6 
  • haha_gość

    05.03.2019, 13:58

    ,,

    czemu dzbany usuwacie komentarze jak ktos wamzwruci uwage o bledach

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx1.xx7 
  • yhy_gość_gość_gość_gość

    05.03.2019, 14:06

    "zwruci"???

    Cytuj
    IP: 95.48.xx2.xx5 
  • Nr. Obozowy 00129_gość

    05.03.2019, 14:05

    ZST

    Eee tam, my w ZST juz przyzwyczajeni do gazu

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx1.xx2 
  • Hegemon_gość

    05.03.2019, 14:25

    Chory, łatwy do sparaliżowania kraj...

    Wystarczy rozpylić jakieś g...no w miejscu publicznym, lub nawet nie ruszając się z domu wykonać jeden telefon o podłożonej bombie, by z miejsca, NATYCHMIAST, ewakuowano dowolny budynek użyteczności publicznej! Się dziwię, że jeszcze nikt nie wpadł na pomysł sparaliżowania całego państwa podobnymi akcjami?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • Mam 5 lat i chodze do ekonoma_gość

    05.03.2019, 14:35

    Szkoda gadać szkoda strzępić ryja

    Myślę, że to była próba walki z przeludnieniem, a uczniowie ekonomika znają się na ekonomii, więc pewnie rozumieją intencję niemieckiego szpiega i nie mają mu tego za złe

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • HermionaPL123_gość

    05.03.2019, 14:40

    Brak kórtek

    Oguem to kórtek nie mogliśmy wzionść, A nauczyciele mjeli je pszez cały czas. A na dworzu było zimno

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx3.xx0 
  • harry_gość

    05.03.2019, 16:45

    Hyba pizsemy na "dwoże" nie uku.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx6.xx6 
  • Więzień_Auschwitz _gość

    05.03.2019, 15:54

    JP2 GMD

    Pfffff, w mechaniku to nawet by nas nie ewakuowali bo szkoda czasu tracić.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx5.xx9 
  • Więzień_Stutthof_gość

    05.03.2019, 16:18

    Lewa komora jak się bawicie? Więcej gazu

    Dokładnie, zgadzam się. W mechaniki jak w lesie a nawet gorzej. Wystarczy poczytać opinie na google mapa. Nie polecam najgorszemu wrogowi

    Cytuj
    IP: 37.248.xx1.xx2 

    ..._gość

    05.03.2019, 17:41

    mam nadzieję ,że Dyrekcja i grono pedagogiczne przeczytają komentarze oraz opinie na google-ponieważ ja jako mama to ...delikatnie mówiąc jestem zaniepokojona opisami,bądź cokolwiek w każdej opinii jakaś prawda jest .Jeżeli faktycznie tak jest ,to tak nie może być ...a jeżeli ktoś z nauczycieli gnębi ucznia i nie ma poszanowania norm etycznych to już wesoło nie jest :( i przysięgam tak tego nie zostawię...

    Cytuj
    IP: 188.147.xx0.xx2 
  • Nono_gość

    05.03.2019, 16:06

    Ekonomik

    Chodziłam do Ekonomika. 3 lata temu była identyczna sytuacja, ktoś z uczniów rozpylil gaz pieprzony.

    Odpowiedz
    IP: 77.65.xx7.xx8 
  • Why???_gość

    05.03.2019, 16:57

    "Dokładnie, zgadzam się. W mechaniki jak w lesie a nawet gorzej. Wystarczy poczytać opinie na google mapa. Nie polecam najgorszemu wrogowi"

    A czemuż to taka opinia...krótko i na temat,trzeba się uczyć :-) podręczniki z zakresem podstawowym-więc wybacz szału nie ma i du.y nie urywa :-) maximum podstawy :-) a i lekcje na wesoło :-) o sznapsie można pogadać albo bimberku :-) także uczyć się trzeba ale i jest też czas na głupoty :-) :-) :-) :-)

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx3.xx6 
  • uczennica_gość

    05.03.2019, 17:04

    Nie uważam żeby ta akcja była zle przeprowadzona przez szkołę. Na zewnątrz byliśmy tyle czasu ile było to konieczne. Potem zostaliśmy przeniesieni do internatu - można było dostać herbatę i zupę. Wiadomo, ze kto miał kurtkę i plecak mógł wyjść. Nie rozmawiamy o dzieciach z podstawówki, a prawie dorosłych osobach. Nikt nie został wyrzucony bez kurtki lub bez transportu do domu. Kto wychodził zapisywał się u nauczyciela - wszystko w najlepszym porządku. Nie rozumiem skąd tu negatywne komentarze. Po 13:30 można było odebrać swoje rzeczy. Należało przyjść i zabrać rzeczy jeśli się potrzebuje. Przecież nikt nie zostanie wpuszczony do budynku jeśli jest zagrożenie zatrucia gazem.

    Odpowiedz
    IP: 176.58.xx3.xx9 
  • rodzic_gość

    05.03.2019, 19:49

    ewakuacja

    Jestem pod wrażeniem !W końcu ktoś coś mądrego napisał, moja córka zadzwoniła aby po nią przyjechac,fakt była bez plecaka, dokumentów a co ważniejsze niestett i bez kurtki.Młodzi najwyraźniej nie mają pojęcia jakie są procedury w takiej sytuacji o wypisują kompletne bzdury! Najgorsze i niepokojące tym wszystkim jest fakt jak wy prawie dorośli podchodzicie do sprawy ,robiąc sobie ubaw z całej sytuacji. A jakby tak waszej koleżance koledze stało się coś poważniejszego też byście się śmiali i mieli ubaw???? Mam nadzieję , że wasi nauczyciele poczytaj sobie te wasze żałosne komentarze.

    Cytuj
    IP: 188.146.xx6.xx7 
  • pianka_gość_gość

    05.03.2019, 19:29

    Zapraszam

    Dzień otwarty w eko 21 marca godzina 10 serdecznie zapraszamy

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • Twój nick_gość

    06.03.2019, 08:28

    Ewakuacja Ekonomika - rozliczenie

    Z relacji uczniów wynika, że ewakuacja był chaotyczna, niezorganizowana, a uczniowie pozostawieni sami sobie. Bez kurtek kazano im iść do domu w deszczu, wichurze i ok +5 st.C na zewnątrz. Należało, skoro ewakuowano uczniów w bezpieczne miejsce - do internatu - powiadomić rodziców i zorganizować powrót do domu. PODSTAWÓWKA Nr 1 potrafiła to zrobić... WSTYD i skrajna bezmyślność, mam nadzieję, że nieodpowiedzialni nauczyciele zostaną z tego rozliczeni.

    Odpowiedz
    IP: 195.33.xx4.xx9 
  • Heh_gość

    06.03.2019, 10:58

    Skąd wiesz

    Na jakiej podstawie rozliczasz? Na podstawie durnych wpisów gości, którzy kręcą bekę ze wszystkiego? No to gratulacje. Zarówno Ekonomik jak i SP1 będą rozliczone z tych akcji i zrobią to odpowiednie władze a nie anonimowi internauci.

    Cytuj
    IP: 80.111.xx1.xx1 

    m_gość

    06.03.2019, 11:06

    Ewakuacja była przeprowadzona sprawnie i nikt nie pozostał w budynku - na tym polega, a nie na traceniu czasu aby rozdać kurtki 500 osobom. Nie wiem czy wypada porównywać podstawówkę (7-15) i jak się postępuje tam do szkoły średniej, w której uczniowie maja 16-20 lat. W dodatku w SP1 nie ewakuowano uczniów, pozostali w zagrożonym budynku przy otwartych oknach. Proszę się zastanowić czy to jest bardziej odpowiedzialne zachowanie :)

    Cytuj
    IP: 37.47.xx5.xx6 
  • Gość _gość _gość

    06.03.2019, 10:35

    Ewakuacja Ekonomika - rozliczenie

    Ewakuacja przeszła sprawnie, nauczyciele panowało nad sytuacją, nie było chaosu ani paniki więc nie wiem skąd ludzie biorą te negatywne informacje. Gdyby ewakuacja nie była sprawna znalazło by się więcej osób poszkodowanych, a jakoś ich nie ma. Każda osoba szła ze swoją klasa na miejsce zbiórki. Byliśmy po kilka razy liczni dla pewności czy wszyscy opuścili szkołę. W sp 1 nie było ewakuacji więc jak możesz się wypowiadać na temat ewakuacji sp 1? Pomyśl zanim coś napiszesz. A gdyby uczniowie poczekalni do 13.30 w spokoju to by dostali wszystkie rzeczy. Skoro w szkole była rozpylona nieznana sytuacja to jakim cudem służby miały pozwolić aby ktoś wszedł i zabrał swoje rzeczy? No słucham? Nie wydaje mi się, że ktoś ma tak tępy tok myślenia i wejdzie do zatrutej szkoły bo mamusia będzie zła o kurtkę zostawiona w szkole. Każdy uczeń miał telefon przy sobie więc problemu nie było aby zadzwonić do mamusi czy tatusia o transport. Skoro rodzic się sam nie interesuje dzieckiem to już jego problem.

    Odpowiedz
    IP: 178.217.xx1.xx1 
  • XYZ_gość

    07.03.2019, 19:43

    Wstyd

    Telefonem się ogrzejesz? Uczniom nie wydano kurtek, bo służby zakazały wejścia. Im zakazano, bo już personel w sekretariacie był. Dlatego pytam, nauczycielom nic nie groziło, skoro dostali zgodę na wejście wg Ciebie w strefę zagrożenia. Powinni odrazu ewakuować do internatu, a nie zostawiać na dworze. Sami wyszli w kurtkach, wielcy myślący pedagodzy

    Cytuj
    IP: 94.40.xx9.xx3 

    XYZ_gość

    07.03.2019, 19:47

    Mamusia

    I pomyśl, że nie każdy rodzic dojedzie w 5 minut czubie. Większość uczniów jest dojezdnych, a rodzice pracują. No chyba, że Twoi. Nie neguje, ale pewnie żyją z socjalu Państwa i mogą w każdej chwili dupe ruszyć i podjechać po cb wózkiem, którym na codzień woza złom. Hehe

    Cytuj
    IP: 94.40.xx9.xx3 
  • XYZ _gość

    07.03.2019, 19:35

    Debil

    "Oczywiście, że ekonomika idą ci którzy nie dostali się do LO."

    po LO gówno masz, jak nie zdasz matury. Natomiast po ekonomiku masz zawód i tytuł technika, parówko

    Odpowiedz
    IP: 94.40.xx9.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.