18 kwietnia (piątek) GDDKiA wprowadzi zmiany na drodze krajowej nr 91. Na odcinku od granicy Gdańska (ul. Trakt Świętego Wojciecha) do ul. Zastawnej w Pruszczu Gdańskim wprowadzone zostaną ograniczenia dla pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 20 ton.
Zmiany na DK91 nie dotyczą transportu publicznego oraz przedsiębiorców prowadzących działalność na terenie Pruszcza Gdańskiego. Specjalne identyfikatory wyda Burmistrz Miasta.
S6 i S7 jako alternatywa
Ograniczenie poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz komfort i warunki jazdy na DK91 w Pruszczu Gdańskim. Celem jest wyprowadzenie tranzytu z centrum miasta oraz zwiększenie płynności ruchu w związku z lokalną inwestycją. Obecnie trwa budowa ul. Strzeleckiego, która poprzez węzeł połączy się z DK91.
Pojazdy ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 20 ton mogą korzystać z S7 Południowej Obwodnicy Gdańska oraz z drogi ekspresowej S6. Alternatywna trasa dla ww. pojazdów zostanie wskazana na znakach. Według danych Generalnego Pomiaru Ruchu 2020/2021 po DK91 w Pruszczu Gdańskim przejeżdża średnio nawet ponad 24 tys. pojazdów na dobę, z czego około 1 tys. stanowią pojazdy ciężarowe.
Stara jedynka
DK91 stanowi część międzynarodowych tras E75 i E77. W Polsce długość tej drogi wynosi 556 km. DK91 jest szczególnie popularna ze względu na równoległy przebieg do autostrady A1. Przed wybudowaniem A1 była oznaczona jako DK1, stąd potocznie nazywana jest przez kierowców "starą jedynką".
W woj. pomorskim GDDKiA zarządza ponad 73-kilometrowym odcinkiem DK91. Część trasy leży w granicach Gdańska i jest w gestii Prezydenta Miasta. Zaczyna się w porcie morskim i biegnie na południe. DK91 w zarządzie GDDKiA ma swój początek na granicy Gdańska i Pruszcza Gdańskiego.
Zmiany na DK91 nie dotyczą transportu publicznego oraz przedsiębiorców prowadzących działalność na terenie Pruszcza Gdańskiego. Specjalne identyfikatory wyda Burmistrz Miasta.
S6 i S7 jako alternatywa
Ograniczenie poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz komfort i warunki jazdy na DK91 w Pruszczu Gdańskim. Celem jest wyprowadzenie tranzytu z centrum miasta oraz zwiększenie płynności ruchu w związku z lokalną inwestycją. Obecnie trwa budowa ul. Strzeleckiego, która poprzez węzeł połączy się z DK91.
Pojazdy ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 20 ton mogą korzystać z S7 Południowej Obwodnicy Gdańska oraz z drogi ekspresowej S6. Alternatywna trasa dla ww. pojazdów zostanie wskazana na znakach. Według danych Generalnego Pomiaru Ruchu 2020/2021 po DK91 w Pruszczu Gdańskim przejeżdża średnio nawet ponad 24 tys. pojazdów na dobę, z czego około 1 tys. stanowią pojazdy ciężarowe.
Stara jedynka
DK91 stanowi część międzynarodowych tras E75 i E77. W Polsce długość tej drogi wynosi 556 km. DK91 jest szczególnie popularna ze względu na równoległy przebieg do autostrady A1. Przed wybudowaniem A1 była oznaczona jako DK1, stąd potocznie nazywana jest przez kierowców "starą jedynką".
W woj. pomorskim GDDKiA zarządza ponad 73-kilometrowym odcinkiem DK91. Część trasy leży w granicach Gdańska i jest w gestii Prezydenta Miasta. Zaczyna się w porcie morskim i biegnie na południe. DK91 w zarządzie GDDKiA ma swój początek na granicy Gdańska i Pruszcza Gdańskiego.
Komentarze (3) dodaj komentarz
Wlas_gość
17.04.2025, 09:19
No właśnie- burmistrz wyprowadza ciężarówki z centrum miasta, a prezydent Tczewa - je wprowadza. Ciężarówki do Castoramy i innych sklepów nowego centrum handlowego będą pod oknami ludzi jeździć. Drogą osiedlową cały ruch poprowadzą, miasto zakorkują.
Odpowiedzdick_gość
17.04.2025, 13:21
W artykule jest mowa o tranzycie...
CytujZxc_gość
17.04.2025, 15:10
No wreszcie
Do tej pory 3-4 tiry jeden za drugim na skrzyżowaniu dk91 z ul. Chopina to błyskawiczny korek w kierunku Gdańska na 10-15 minut nawet wieczorem czy w środku dnia.
Odpowiedz