Będzie rozbudowa Placu Poboru Opłat na AmberOne Autostradzie A1. Pojawią się dwie dodatkowe bramki, co ma zapobiec np. zatorom w wakacyjne weekendy.
Poza wprowadzonym w 2019 r. automatycznym systemem płatności AmberGO, rozbudowa jest podstawową formą usprawniania przejazdu przez bramki. Prace budowlane rozpoczną się z początkiem czerwca, a GTC wraz z Operatorem - firmą Intertoll dokładają starań, aby nowe bramki wybudowane na placu poboru opłat działały z końcem 2022 roku.
Obecnie na PPO w Rusocinie jest 5 pasów wjazdowych i 10 pasów zjazdowych. Nowe pasy zjazdowe zwiększą ilość bramek do 12. Aktualnie PPO Rusocin z automatycznymi płatnościami AmberGO obsługuje do 2.000 pojazdów na godzinę, dodatkowe dwa pasy sprawią, że przepustowość PPO Rusocin na zjeździe wzrośnie do 2.500 pojazdów na godzinę. Rozbudowa PPO wpłynie także na bardziej efektywne wykorzystanie istniejących dwóch pasów rewersyjnych, dzięki którym częściej będzie można korzystać nawet z 7 pasów wjazdowych, co przełoży się na wzrost przepustowości bramek wjazdowych do ponad 2.300 pojazdów na godzinę.
- AmberOne Autostrada A1, cieszy się dużym zainteresowaniem kierowców, co znajduje swoje odzwierciedlenie w statystykach natężenia ruchu. W zeszłym roku z AmberOne skorzystało 20.231.148 pojazdów, w szczytowych okresach wzmożonego wakacyjnego ruchu dzienne natężenia sięgały nawet 90.500 pojazdów. Mając na uwadze rosnące natężenie ruchu oraz komfort podróży rozpoczęto prace związane z rozbudową Placu Poboru Opłat w Rusocinie zmierzające do zwiększenia przepustowości placu poboru opłat. W wyniku rozbudowy PPO Rusocin powiększy się o 2 dodatkowe bramki zjazdowe. - informuje Anna Kordecka z zespołu prasowego GTC, koncesjonariusza A1.
Poza wprowadzonym w 2019 r. automatycznym systemem płatności AmberGO, rozbudowa jest podstawową formą usprawniania przejazdu przez bramki. Prace budowlane rozpoczną się z początkiem czerwca, a GTC wraz z Operatorem - firmą Intertoll dokładają starań, aby nowe bramki wybudowane na placu poboru opłat działały z końcem 2022 roku.
- Prace będą prowadzone w taki sposób, aby nie były uciążliwe dla kierowców, nie można jednak wykluczyć konieczności czasowego zamykania pojedynczych bramek. - dodaje Kordecka.
Obecnie na PPO w Rusocinie jest 5 pasów wjazdowych i 10 pasów zjazdowych. Nowe pasy zjazdowe zwiększą ilość bramek do 12. Aktualnie PPO Rusocin z automatycznymi płatnościami AmberGO obsługuje do 2.000 pojazdów na godzinę, dodatkowe dwa pasy sprawią, że przepustowość PPO Rusocin na zjeździe wzrośnie do 2.500 pojazdów na godzinę. Rozbudowa PPO wpłynie także na bardziej efektywne wykorzystanie istniejących dwóch pasów rewersyjnych, dzięki którym częściej będzie można korzystać nawet z 7 pasów wjazdowych, co przełoży się na wzrost przepustowości bramek wjazdowych do ponad 2.300 pojazdów na godzinę.
- Rosnące zainteresowanie systemem AmberGO (aktualnie 35% transakcji to transakcje automatyczne) oraz rozbudowa placów poboru opłat spowoduje znaczne zwiększenie przepustowości i co za tym idzie redukcję zatorów w okresach szczytowych. - przewiduje rzeczniczka GTC.
Komentarze (1) dodaj komentarz
korek_gość
02.06.2022, 14:14
na wjeździe
Na wjeździe w Rusocinie by się przydało więcej bramek, albo dodatkowa z AmberGo. Bo w godzinach szczytu, czyli zakończenia zmian w zakładach, korki gigantyczne, a dodatkowo, ZAWSZE ktoś się pomyli i zablokuje pas tylko dla AmberGO.
Odpowiedz