Krew na asfalcie. "Czy tak wygląda polowanie w dobie walki z ASF?"

Ślady krwi, na które natrafił czytelnik, w lesie pod Tczewem (fot. tcz.pl)
Krew na asfalcie. "Czy tak wygląda polowanie w dobie walki z ASF?"
"Czy tak powinno odbywać się polowanie w dobie walki z Afrykańskim Pomorem Świń?" - pyta nasz czytelnik, który twierdzi, że w lesie w okolicy Tczewa natrafił na ślady krwi, która prawdopodobnie należała do zastrzelonych zwierząt. Jeśli byłaby to krew dzików, to byłoby poważne naruszenie zasady bioasekuracji.

Afrykański pomór świń (ASF) jest nieuleczalną, wysoce zakaźną i zaraźliwą, wirusową chorobą świń domowych wszystkich ras oraz dzików. Pozostałe gatunki zwierząt są na zakażenie wirusem ASF niewrażliwe. Człowiek także nie jest wrażliwy na zakażenie wirusem ASF. Służby martwi sytuacja obserwowana za wschodnią granicą Polski i realne zagrożenia wystąpienia ognisk choroby afrykańskiego pomoru świń w Polsce. Dlatego wprowadzane są środki ostrożności. We wrześniu ub. roku Komisja Europejska zaktualizowała mapę obszarów zagrożonych ASF - do obszaru ochronnego (strefa żółta) włączony został cały powiat tczewski, a trzy gminy po prawej stronie Wisły znalazły się nawet w tzw. obszarze czerwonym. w sierpniu koło Pasłęka wykryto dwa przypadki zachorowań - w konsekwencji wybito około 250 świń, by zapobiec powstawaniu kolejnych ognisk. W całym kraju trwa masowy odstrzał dzików - co ma zapobiec pojawianiu się nowych ognisk choroby. Z medialnych doniesień wynika, że na Pomorzu wybito już 90 procent populacji dzików. Polowania cały czas trwają. Nasz czytelnik twierdzi, że w ostatni weekend podczas rowerowej przejażdżki był świadkiem takiego polowania na terenie gminy Tczew:

- 18 stycznia, jadąc rowerem po drodze przeciwpożarowej prowadzącej do leśniczówki w miejscowości Młynki, byłem świadkiem odbywającego się tam polowania. Następnego dnia również poruszałem się tą drogą i na asfalcie w miejscu zaznaczonym na mapie zauważyłem dużą kałużę krwi, domniemuję, że jest to krew zwierząt. Czy tak powinno się odbywać polowanie? Oprócz kałuży krwi zauważyłem ślady kół pojazdu, które przenoszą krew w kolejne miejsca. Idąc drogą dalej w kierunku miejscowości Wędkowy, plam krwi było więcej. Odnosząc się do powyższego proszę o interwencję w powyższej sprawie. - pisze w mailu do redakcji nasz czytelnik.


Nie wiadomo, skąd w tym wzięła się krew i czy należy do dzików. Sprawę zgłoszoną przez czytelnika przekazaliśmy do Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Tczewie. Instytucja spotyka się m. in. z myśliwymi, by tłumaczyć, jak ważne jest zachowanie zasady biosekuracji, czyli niedopuszczenia, by np. krew zabitego dzika trafiła do gospodarstw domowych. Dlatego myśliwi po wizycie w lecie muszą zachować szczególne warunki bezpieczeństwa - aby na ubraniach, czy butach nie przenieść do gospodarstw wirusa.


- Osoby mające jakikolwiek kontakt ze świniami nie powinny uczestniczyć w pozyskiwaniu owoców leśnych i grzybów na terenach ww. obszarów ze względu na możliwość przypadkowego, niezamierzonego przeniesienia wirusa ASF na zwierzęta gospodarskie. W innym przypadku minimalna długość karencji przed kontaktem ze świniami powinna wynosić 72h. Ponadto, należy pamiętać o konieczności całkowitej wymiany odzieży i obuwia przed wykonywaniem czynności związanych z obsługą świń oraz o zastosowaniu środków przeznaczonych do higieny i dezynfekcji. W przypadku napotkania zwłok padłego dzika, nie należy do nich podchodzić oraz dotykać, jak również zabierać żadnej części tego zwierzęcia z miejsca znalezienia szczątków, a o fakcie znalezienia powiadomić właściwy miejscowo powiatowy inspektorat weterynarii lub lekarza weterynarii, leśniczego, myśliwego, bądź lokalne służby policji albo straży gminnej. - informuje Główny Lekarz Weterynarii.

Niestety, coraz więcej organizacji ekologicznych i antyłowieckich bije na alarm, podkreślając, że walka z ASF w wykonaniu myśliwych, to w wielu przypadkach fikcja. Kilka dni temu trójmiejski oddział "Gazety Wyborczej" opisał przypadek z polowania z Gdyni, gdzie zakrwawione dziki miały być ciągnięte wbrew wszelkim zasadom przez las. Z kolei reporterzy "Czarno na białym" pokazali na antenie TVN24 zastrzelone jelenie, które zostały umieszczone w chłodni koła łowieckiego, choć wcześniej w tym samym miejscu patroszono dziki, co zdaniem myśliwego jest rażącym złamaniem zasad ochrony.

- Zdarzało się, że przy dziku ktoś wstawiał łby jelenie, ktoś suszył grzyby czy przetrzymywał w chłodni razem z dzikami lub przetrzymywał tam jedzenie, które potem było podawane na imprezach myśliwskich - powiedział TVN24. - jeden z bohaterów reportażu - Zwracanie uwagi na tę kwestię zazwyczaj kończyło się tym, że nie dość, że było to lekceważone, to potem osoby, które zwracały na to uwagę, były ciągle piętnowane. I tak jest do tej pory - podkreślił.


Rząd zapowiada dalszą walkę z ASF, czemu na służyć tzw. lex Ardanowski (od nazwiska ministra rolnictwa), czyli specustawa, która wprowadza zakaz blokowania polowań, odstrzał sanitarny dzikich zwierząt przez policjantów, żołnierzy, strażaków i pograniczników. Dokument pozwala również strzelać myśliwym z użyciem tłumików, a aktywiści, którzy blokują polowania, będą mogli nawet na rok trafić do więzienia. Ustawa czeka już tylko na podpis prezydenta.

Dodajmy, że na Pomorzu jest hodowanych około 700 tys. świń - na razie na terenie naszego województwa nie było jeszcze zachorowań, ale służby podkreślają, że niezmierne ważne jest zachowanie wysokich środków ostrożności.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (63)
dodaj komentarz

  • +53

    darek_gość

    22.01.2020, 11:21

    A czego oczekujesz od tych zapijaczonych ryjów psychopatów zabijających zwierzęta dla przyjemności. "Przecież oni dbają o zwierzęta, bez nich nie istniałaby żadna fauna w Polsce". Banda degeneratów umysłowych i tyle.

    Odpowiedz
    IP: 31.1.xx6.xx2 
  • -56

    Wojto_gość

    22.01.2020, 16:07

    Palant i frajer

    Słów brakuje na Ciebie palanciie zakompleksiony gnoju żyjesz z 500 plus a o myslistwie możesz tylko pisać żałosne teksty

    Cytuj
    IP: 185.28.xx1.xx7 
    -23

    Łomot_gość

    22.01.2020, 20:17

    Polane z butelki - w normalnym krwawieniu jest wiele malutkich kropelek a nie jedna struga. Nigdy nie kapało wam z nosa? Znowu jakiś ekooszołom robi podpierduchę.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xxx 
    -9

    roger_gość

    23.01.2020, 00:47

    ssij jaja cwoku

    @wojto_gosc ssij jaja cwoku

    Cytuj
    IP: 87.199.xx3.xx8 
    -1

    Mw_gość

    23.01.2020, 21:39

    O

    Chyba piszesz o sobie cwelu

    Cytuj
    IP: 146.90.xx8.xx8 
  • -17

    gosc_gość

    22.01.2020, 11:37

    tymczasem

    w Dreznie za smieci Niemiec płaci 13 zł od osoby.A skad wiadomo czy to była krew dzika a nie np człowieka ?

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx5 
  • +43

    karka_gość

    22.01.2020, 11:48

    Krew dzików na Śliwinach

    Byłam ostatnio w lesie (sobota), dokładniej w miejscowości Śliwiny, podczas spaceru z psem usłyszeliśmy strzały nie bardzo daleko od nas, potem stróżkę świeżej krwi, która ciągnęła się dłuuuugo przez las, poszliśmy za śladami ale ciała zwierzęcia nie znaleźliśmy. Czy to jest normalne aby w środku weekendu gdzie ludzie spacerują po lasach z psami czy dziećmi odbywało się polowanie na dziki? CHYBA NIE BARDZO.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx0.xx1 
  • +43

    Anna_gość

    22.01.2020, 12:04

    Ciesz się, że nie dostałaś grzywny. PIS uchwalił kary za "utrudnianie polowania". Lasy mają być dla nich a nie dla wszystkich.

    Cytuj
    IP: 62.111.xx3.xx0 
    +18

    yhy_gość

    22.01.2020, 13:31

    Dzierżawca lub zarządca obwodu łowieckiego ma obowiązek w miejscach widocznych dla osób postronnych przed granicą obwodu łowieckiego zamieścić tablicę ostrzegawczą o polowaniu. Problem polega na tym, że jest to przepis bez sankcji i żadne koło łowieckie tego nie przestrzega, ot jeden z wielu bubli prawnych obecnie nam miłościwie panujących "ludzkich panów". Natomiast w sytuacji próby ukarania za rzekome polowanie, nie ma winy ktoś kto nie wiedział o niewłaściwie oznakowanym polowaniu i wszedł do obwodu łowieckiego bez zamiaru przeszkadzania.

    Cytuj
    IP: 95.48.xx2.xx5 
    -34

    ._gość

    22.01.2020, 13:33

    Nie widzę w tym nic nienormalnego! Poza tym że ludzie nie powinni z psami wchodzić do lasu. A to że sobie spacerują to ok, byle pod broń się myśliwym nie pchali. Oni też muszą swoje obowiązki wypełnić.

    Cytuj
    IP: 85.221.xx5.xx9 
    +6

    yhy_gość_gość

    22.01.2020, 13:38

    errata

    *ukarania za rzekome przeszkadzanie w polowaniu

    Cytuj
    IP: 95.48.xx2.xx5 
    -21

    Gjbg_gość

    22.01.2020, 14:06

    Skoro nie znalazła Pani zwierzęcia to skąd wiadomo że polowano na dziki?? Skąd w ogóle wiadomo że strzelał myśliwy a nie klusownik?? Można mieć różne zdanie na temat lowiectwa ale Ta nagonka na myśliwych zaczyna przybierać karykaturalne wręcz formy.

    Cytuj
    IP: 188.147.xx3.xx0 
    -3

    Mysli_gość

    23.01.2020, 15:03

    Tak jest to całkowicie normalne przestańcie pieprzyć farmazony z psami chodzi się na smyczy i nie lata się po lesie kiedy odbywa polowanie ameby...

    Cytuj
    IP: 83.23.xx3.xx7 
    -3

    Nirmalny_gość

    23.01.2020, 20:13

    Paranoja

    To się ku... wyprowadź lewacka szm...

    Cytuj
    IP: 109.196.xx3.xx5 
  • +10

    Marian_gość

    22.01.2020, 12:02

    Skandaliczna sytuacja. Powinno się zabronić polowań. To myśliwi a nie dziki przenoszą ASF.

    Odpowiedz
    IP: 62.111.xx3.xx0 
  • -28

    ._gość

    22.01.2020, 13:27

    P......olisz gupo..tyyy.

    Cytuj
    IP: 85.221.xx5.xx9 
  • +34

    !_gość

    22.01.2020, 13:22

    Taką władzę Polacy sobie wybrali więc niech się nie dziwią. Jak dostaniemy kulkę podczas spaceru w lesie to będzie jeszcze nasza wina. Czego trzeba, żeby ten naród otrzeźwiał?? A jeśli już otrzeźwieje to będzie za późno.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx6 
  • +9

    Szeptunka _gość

    22.01.2020, 23:13

    Urojenia !?

    Myśliwi zachowują się jak pacjent z Tworek ! A zakazy do lasu bo polują przypominają lata 39 - 45 !!

    Cytuj
    IP: 188.147.xx4.xx2 
    -2

    Normalny_gość

    23.01.2020, 20:15

    Paranoja

    To się wyprowadź lewaku, na zachodzie możesz podoić jurnych uchodźców.

    Cytuj
    IP: 109.196.xx3.xx5 
  • -22

    Rowerzysta_gość

    22.01.2020, 13:24

    To ja jechałem na rowerze wioząc zakupy i urwało mi się ucho reklamówki. Ketchup się rozbił i rozmazał na ulicy, a miała być taka dobra pizza ????

    Odpowiedz
    IP: 85.221.xx5.xx9 
  • +31

    yhy_gość_gość

    22.01.2020, 13:34

    Jako miłośnik włoskiej tradycji kulinarnej domagam się ukarania Ciebie chłostą za usiłowanie zbezczeszczenia pizzy ketchupem.

    Cytuj
    IP: 95.48.xx2.xx5 
    +3

    Szeptunka _gość_gość

    22.01.2020, 23:16

    Rowerzysta

    Ty to już jesteś totalny dzban z objawem wymagającym określonego specjalisty !! Rp. Izolacja !!

    Cytuj
    IP: 188.147.xx4.xx2 
  • -5

    Gość_gość_gość_gość

    22.01.2020, 13:58

    ekolog zostawił te ślady bo miał okres.

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx0.xx7 
  • +22

    cghf_gość

    22.01.2020, 13:58

    trzeba być umysłowo upośledzonym, żeby zabijać zwierzęta dla "sportu".

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx6 
  • -11

    Trybun_gość

    22.01.2020, 14:12

    Rozumiem że zaniepokojony czytelnik po plamie rozpoznał że to krew dzika który został zastrzelony na polowaniu, a nie np. krew sarny która ucierpiała w zdarzeniu komunikacyjnym. Ale po co się nad tym zastanawiać. Najlepiej przykleić z góry przyjętą tezę o myśliwych i z zadowoleniem obserwować fale hejtu tych którzy nie mają wiedzy za to mają zdanie na każdy temat.

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx3.xx0 
  • +12

    Stanley_gość

    22.01.2020, 21:50

    Ucierpiała,a skąd ty znasz takie słowo ,zimny draniu,dla bezmysliwych to słowo obce,wy kochacie cierpienie zwierząt...

    Cytuj
    IP: 46.86.xx6.xx1 
  • +9

    Ekolog_gość

    22.01.2020, 14:41

    To jest prowokacja. To nie jest krew. Wkoło jest pobryzgane od wylewania z butelki lub innego naczynia. Tak nie wygląda krew.

    Odpowiedz
    IP: 37.72.xx1.xx0 
  • -2

    stand_gość

    22.01.2020, 15:28

    Plama krwi na drodze i winni myśliwi. a tak właściwie to Kaczyński. Trzeba być ofiarą propagandy TVN aby wyciągać wniosek, że to krew dzika. Jak można dać się tak odmóżdżyć.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx7.xx4 
  • +12

    srdhtrdt_gość

    22.01.2020, 16:10

    Za dużo dziennika telewizyjnego oglądasz bo paplasz tak samo jak te wszystkie pissowskie knury.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx6.xx6 
    +8

    NIKT_gość

    22.01.2020, 16:38

    Współczuję Ci z całego serca...

    Cytuj
    IP: 83.23.xx5.xx0 
  • +14

    To tylko prawda _gość

    22.01.2020, 15:46

    Myśliwy to zwykły pijak i morderca zwierząt ,kiedyś nie było ludzi i zwierzęta miały spokoj no ale teraz rozpasane bydło pijackomordercze stare dziady buszują po lasach siejąc śmierć w domu zwierzyny ,mam nadzieję że trafi kosa na kamień i trup będzie ścielił się gęsto mówią oko za oko ząb za ząb

    Odpowiedz
    IP: 178.232.xx7.xxx 
  • -10

    Karol Marks_gość_gość

    22.01.2020, 19:39

    G

    "Kiedyś były zwierzęta", ok, to zmykaj i nie zabieraj im ani metra ich ziemi. "oko za oko" - kodeks Hammurabiego robił wrażenie niemal 4 tys lat temu. Teraz są nieco inne metody, ale widać nie dojrzałeś i mentalnie siedzisz w prehistorii.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx6.xx4 
    -5

    Czytaj_gość

    23.01.2020, 05:03

    Dziecko zamykać to ty sobie możesz tam gdzie jest twoje miejsce czyli w szambie bo tyle masz w czaszce niemowlaku

    Cytuj
    IP: 77.16.xx3.xx2 
  • -11

    Obserwator_gość

    22.01.2020, 16:04

    Prowokacja

    Prowokacja to znak rozpoznawczy pseudoekologów. Śmieszne, a zarazem tragoczne się to już robi. Tracą szacunek społeczny.

    Odpowiedz
    IP: 37.72.xx1.xx0 
  • -4

    Luiza_gość

    22.01.2020, 16:07

    To byłam ja - lody wiśniowe mi spadły.

    Odpowiedz
    IP: 31.186.xx5.xx4 
  • +10

    Dzik_gość

    22.01.2020, 16:44

    Nie dla myśliwy h

    Fotografować myśliwych,ty h zbójów i pokazywać te alkoholowe gęby,bo to pijaki.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx5.xx3 
  • +2

    Bogdan_gość

    22.01.2020, 17:43

    Krew na drodze

    Krew w lesie, tak tam to zwierze chodziło srało i szczało więc las jest i tak zakażony ,jeśli było chore,krew na drodze to robota dla służb trzeba posprzątać i pociągnąć za odpowiedzianość. A moźe leśnictwa ustawą niecki dezynfekcyjne przy wjazdach, od rolników sie wymaga takich działań

    Odpowiedz
    IP: 79.185.xx9.xx5 
  • -8

    Karol Marks_gość

    22.01.2020, 19:33

    G

    Czytajcie G-wyborczą i oglądajcie G-TVN, to G będziecie wiedzieli i G będziecie mieli w głowach.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xx4 
  • +12

    Pppp_gość

    22.01.2020, 21:33

    Czytajcie Gpolska i ogladajcie tvpis a stracicie kontakt z rzeczywistoscia

    Cytuj
    IP: 5.173.xx0.xx1 
    +7

    Ups _gość_gość

    23.01.2020, 08:26

    Tak, jakbym słyszał słowa zakonnika biznesmena Rydzyka, on też miłośnik polowań (mysliwy) wspólnie z śp. Szyszko jeździli na polowania a imprezy były tak zakrapiane, że twarz śp Szyszko nadawała się tylko do filmu horroru

    Cytuj
    IP: 37.201.xx3.xx5 
  • -3

    gosc_gość

    22.01.2020, 19:45

    pytanie

    a czy juz była Greta na miejscu kazni czy jeszcze nie ?

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx5 
  • -3

    Karol Marks_gość_gość

    22.01.2020, 19:45

    Czy tcz.pl to jakaś przybudówka ZSMP?

    - Rzygam tym Tczewem. Słowo honoru ci daję, rzygam Tczewem [...] Dlatego, mówiąc szczerze, nie chcę zajmować się Tczewem, bo tam są same p***by, naprawdę. - Sławomir N., szef PO.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xx4 
  • +5

    Pan J_gość

    22.01.2020, 21:22

    Wojto pewnie też myśliwy bez mózgu. Brawo władza.

    Odpowiedz
    IP: 5.172.xx5.xx9 
  • +10

    Stanley_gość

    22.01.2020, 21:47

    Krew ...

    To wąchate,zapijaczone towarzystwo mordujące dla hobby przegnać w cholerę,tak się Gnoje panoszą ,,to osobnicy bez uczuć i zasad..Hołota pi prostu...

    Odpowiedz
    IP: 46.86.xx6.xx1 
  • -3

    Raf_gość

    23.01.2020, 00:10

    Krew

    Butekowa krew ciekawe czy to sok wiśniowy czy malinowy teraz można sieczke w głowie każdemu zrobić wrzucając byle co każdego dnia powodzenia w inteligentnych i owocnych dyskusjach

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx9 
  • +1

    Etolog_gość

    23.01.2020, 03:20

    Asf

    Czytam dużo tych różnych wiadomości o polowaniach strzelaniu do dzików wznorzeniu odstrzału itp mam tylko jedno pyt?? Czy oprócz tych znalezionych dzików z ASF jakikolwiek pozyskany przez myśliwych w trakcie polowania MIAŁ ASF???? LUDZIE OTWORZCIE OCZY

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx4.xx9 
  • +2

    myśliwy_gość_gość

    23.01.2020, 19:06

    W czerwonej strefie miał, i to nie jeden. Poczytaj w podlaskim.

    Cytuj
    IP: 83.23.xx3.xx1 
  • -2

    Janusz Specjalista_gość

    23.01.2020, 05:14

    Płyn borygo

    Jak na moje oko to jest czerwony płyn borygo z samochodu, w którym pękł przewód i sie zaczął rozlewac po asfalcie.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx1 
  • -6

    Daro_gość

    23.01.2020, 07:25

    Wyborcza dno

    Brak slow zeby okreslic to niby dziennikarskie dno z prawdziwym dziennikarstwem to niema nic wspolnego ta cala pożal się Boże wyborcza z wajrakiem na czele tvn z Rusin i wielu innych eko oszolomow ktorzy chca zaistniec poprzez takie szkalowanie mysliwych

    Odpowiedz
    IP: 37.30.xx4.xx1 
  • -6

    Gość_gość

    23.01.2020, 10:49

    Przecież to widać że jakiś dzban wylał to z butelki i teraz szuka sensacji.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx1.xx7 
  • -8

    Ktoś świadomy_gość

    23.01.2020, 11:53

    W obszarze gdzie asf jeszcze nie występuje, a odbywa się odstrzał redukcyjny, nie ma obowiązku patroszenia w miejscach do tego przeznaczonych czyli przy odpowiedniej chłodni, dotyczy obszarów stref żółtej, czerwonej i niebieskiej, tak też niech nikt się nie dziwi, że w miejscu gdzie się poluje i transportuje zwierza w strefie bez asf jest krew. Poza tym może być to również krew jeleni. Może bez dramatyzowania. Oczywiście są i będę niewłaściwe zachowania myśliwych jak opisane w okolicach podlaskiego

    Odpowiedz
    IP: 83.9.xx5.xx8 
  • myśliwy_gość_gość

    23.01.2020, 19:03

    Dodam do tego że taką krew się dezynfekuje . Skąd wiadomo że nie było to pryskane odpowiednim środkiem.

    Cytuj
    IP: 83.23.xx3.xx1 
    +2

    Xxx_gość

    26.01.2020, 11:52

    Ale u nas jest żołta strefa ktosu nieświadomy jednak ;)

    Cytuj
    IP: 178.235.xx6.xx4 
  • +5

    mieczyslaw

    23.01.2020, 14:48

    Polska mentalność

    Drzewa wyciąć, dziką zwierzynę wystrzelać, zwierząt nie chronić, bo tak, bo można. Nie widzicie, im bardziej ludzie chcieliby chronić przyrodę, tym bardziej ten rząd pokazuje, że zrobi wszystkim na złość? Nie szanujemy kraju, tej ziemi, na której żyjemy.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +2

    Luc Ypher_gość

    23.01.2020, 17:43

    mietku

    Prawdę powiadasz, nic dodać, nic ująć. I to jest przerażające...

    Cytuj
    IP: 5.173.xx8.xx7 
    -2

    Orientacja_gość

    25.01.2020, 12:57

    ?

    Dowiedziałeś się tego z TVN? Pewnie od Durczoka kiedy na gwizdku Trasą A1 usiłował wrócić w Śląskie opary absurdu. Zwracam uwagę, że po raz kolejny pod artykułem TCZ nikt się nie podpisał. Przyjmując standardy TVN rozumiem że na podpis zabrakło trzeźwości umysłu. Czy po prostu Ci wstyd? Portal wzywa do tolerancji a sam sieje hejt.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx3.xx3 
    +1

    mieczyslaw

    28.01.2020, 09:51

    Orientacja_gość

    Daj przykład i sam się podpisz :)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Krystyna gosć_gość_gość_gość_gość

    23.01.2020, 18:19

    Asf w du.. ważne że kiełbasa mi smakuje

    Odpowiedz
    IP: 78.20.xx6.xx1 
  • -2

    myśliwy_gość

    23.01.2020, 18:59

    "Myśliwi zachowują się jak pacjent z Tworek ! A zakazy do lasu bo polują przypominają lata 39 - 45 !!"

    Ciesz się że w Polsce jesteś. W niemczech większość lasów jest prywatna i jest całkowity zakaz wstępu,podobnie w innych krajach. Są normy i licencje na zbieranie grzybów. U nas masz to za darmo, a polowań zbiorowych w roku masz ok 12 na obwód. Przypominam że rok ma 360 dni.....

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx3.xx1 
  • -3

    myśliwy_gość_gość

    23.01.2020, 19:09

    "Tak, jakbym słyszał słowa zakonnika biznesmena Rydzyka, on też miłośnik polowań (mysliwy) wspólnie z śp. Szyszko jeździli na polowania a imprezy były tak zakrapiane, że twarz śp Szyszko nadawała się tylko do filmu horroru"

    A Ty byłeś i wszystko widziałeś. Jakąś fotkę załącz domowy reporterze....

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx3.xx1 
  • +5

    Chrześcijan _gość

    24.01.2020, 08:12

    ASF

    Wyborcy pisu to asf, prosimy myśliwych o interwencję

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx9.xx9 
  • -3

    zbikie_gość

    24.01.2020, 09:56

    myślistwo asf

    Google czy ty nie masz ciekawszych tematów tylko non stop myślistwo i asf,?Skąd ty wytrzasnąleś tych zarażonych redaktorów nienawiścią do łowiectwa ?Czyżby to byli sami weganie?Żałosne te Wasze artykuły ,

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx5.xx1 
  • +6

    Jarosławpolskęzbaw_gość

    25.01.2020, 22:00

    J**ać PIS!!!

    Odpowiedz
    IP: 77.247.xx1.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.